Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 3 sie 2025, o 11:01




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4201 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134 ... 141  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 26 gru 2020, o 18:33 

Dołączył(a): 21 lut 2011, o 22:52
Posty: 490
Podziękował : 41
Otrzymał podziękowań: 67
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Czyli do profilu mastowskiego nie pasują?

_________________
Maciej Stachowicz


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 gru 2020, o 21:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14371
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1960
Otrzymał podziękowań: 2054
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Nie, nie pasują do nich musi być specjalna prowadnica.

Załącznik:
Rysunek1.jpg
Rysunek1.jpg [ 127.42 KiB | Przeglądane 1914 razy ]


Dwa mniejsze profile mogą być używane alternatywnie także ze standardowymi pełzaczami, najmocniejszy tylko z pełzaczami konstrukcji p. Rogińskiego.
Ja mam ten średni 146/90.

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 gru 2020, o 15:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14371
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1960
Otrzymał podziękowań: 2054
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Następny krok poczyniony.
Wysłałem formularz z wymiarami grota do wyceny Narwalowi. :)
Zobaczymy ile zaboli...

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 sty 2021, o 17:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14371
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1960
Otrzymał podziękowań: 2054
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Grot zamówiony, będzie miał 18,34 m2, 3 refy przygotowane pod system szybkiego refowania typu Harken czyli jednolinkowego.

Za 4 - 5 tygodni będzie gotowy. :)

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 sty 2021, o 17:25 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10510
Podziękował : 1308
Otrzymał podziękowań: 4197
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
A jaką powierzchnię miał stary?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 sty 2021, o 18:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14371
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1960
Otrzymał podziękowań: 2054
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Około 12 m2 i 2 refy. Nowy będzie o 6 m2 większy, smuklejszy i będzie miał 3 refy.
Pierwszy ref to cirka powierzchnia starego, pełnego grota.

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 sty 2021, o 18:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 kwi 2006, o 21:58
Posty: 4688
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 512
Otrzymał podziękowań: 702
Uprawnienia żeglarskie: wyżej się nie da...
Kurczak napisał(a):
Około 12 m2 i 2 refy. Nowy będzie o 6 m2 większy, smuklejszy i będzie miał 3 refy.
Pierwszy ref to cirka powierzchnia starego, pełnego grota.

Czyli na pierwszym refie będzie 6 m kw??? Czy raczej pomyliłeś się - na trzecim...?

_________________
Zmieniona stopka - poprzednia lewaków uwierała :-)
--
pozdrawiam
AIKI


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 sty 2021, o 18:49 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14371
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1960
Otrzymał podziękowań: 2054
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Napisałem cirka.

Pierwszy ref będzie miał około 4 m2. To są obliczenia na podstawie rysunku załączonego do oferty.

Stary grot miał 12 m2, czyli po założeniu I refu, nowy grot będzie miał o około 2 m2 większa powierzchnię, niż stary przez założeniem I refu.

Zadowolony ?

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 sty 2021, o 19:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 kwi 2006, o 21:58
Posty: 4688
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 512
Otrzymał podziękowań: 702
Uprawnienia żeglarskie: wyżej się nie da...
Kurczak napisał(a):
Napisałem cirka.
Pierwszy ref będzie miał około 4 m2. To są obliczenia na podstawie rysunku załączonego do oferty.
Stary grot miał 12 m2, czyli po założeniu I refu, nowy grot będzie miał o około 2 m2 większa powierzchnię, niż stary przez założeniem I refu.
Zadowolony ?

Dla mnie pierwotny wpis brzmiał niejasno, dlatego się wciąłem :-)

_________________
Zmieniona stopka - poprzednia lewaków uwierała :-)
--
pozdrawiam
AIKI


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 sty 2021, o 19:52 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10510
Podziękował : 1308
Otrzymał podziękowań: 4197
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Kurczak napisał(a):
Około 12 m2 i 2 refy. Nowy będzie o 6 m2 większy, smuklejszy i będzie miał 3 refy.
Pierwszy ref to cirka powierzchnia starego, pełnego grota.


Fajnie. I nie szkoda Ci Dulci jak nabierze nowych skrzydeł?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 sty 2021, o 20:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14371
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1960
Otrzymał podziękowań: 2054
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Szkoda. Ale diecezja zapadła.

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 sty 2021, o 22:06 

Dołączył(a): 22 mar 2009, o 13:35
Posty: 400
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował : 62
Otrzymał podziękowań: 87
plitkin napisał(a):
Fajnie. I nie szkoda Ci Dulci jak nabierze nowych skrzydeł?

Będzie za szybka :rotfl:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 sty 2021, o 22:26 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10510
Podziękował : 1308
Otrzymał podziękowań: 4197
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Raczej nie. Nie ma tak istotnych zmian by z wolnej lodki po dodaniu 6m żagla zrobiła się szybka. Niemniej, z pewnością przyspieszy, zwłaszcza w.słabszych wiatrach, ale ściganta z niej nie będzie po takich zmianach. Trzeba by było duuużo więcej włożyć sił i kasy, co nie ma sensu.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 sty 2021, o 08:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14371
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1960
Otrzymał podziękowań: 2054
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
plitkin napisał(a):
Niemniej, z pewnością przyspieszy, zwłaszcza w.słabszych wiatrach, ale ściganta z niej nie będzie po takich zmianach.


I o to chodziło. :)

Dodatkowo kształt profilu masztowego i pełzaczy ma powodować lepszy opływ między masztem a likiem przednim grota, co według projektanta profilu ma pozytywnie wpłynąć na ostrość pływania.

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 sty 2021, o 08:28 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10510
Podziękował : 1308
Otrzymał podziękowań: 4197
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Kurczak napisał(a):
Dodatkowo kształt profilu masztowego i pełzaczy ma powodować lepszy opływ między masztem a likiem przednim grota, co według projektanta profilu ma pozytywnie wpłynąć na ostrość pływania.


Tego akurat w żaden sposób nie zweryfikujesz, gdyż zmiany są dużo bardziej zaawansowane, niż tylko profil i pełzacze. Tu pozostaje nam jedynie teoretyzowanie, w ramach którego powiem, że dla mnie ta teza w przypadku Dulci jest niczym innym, jak tylko dobrze brzmiącym dowcipem. Porównałbym to do polerowania fabrycznego lakieru na Maluchu, dzięki czemu zmniejszyć by się miały opory powietrza, a zatem wzrosnąć przyspieszenie i prędkość maksymalna, przy spadku zużycia paliwa. Abstrakcja, choć logiczną.

Tymi pełzaczami naprawdę mnie rozbawiłeś. :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 sty 2021, o 08:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14371
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1960
Otrzymał podziękowań: 2054
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Owszem wiem o tym. dlatego napisałem "ma powodować" co znaczy, że opieram się na tym co twierdzi konstruktor masztu. Ty także nie masz nic konkretnego na poparcie swojej krytyki, więc jest 1:1, ze wskazaniem na konstruktora profilu, bo myślę, że przetestował to rozwiązanie montując profil w swoich Twisterach.

W tym konkretnym przypadku nie jestem w stanie zbadać jaki procent ewentualnej poprawy ostrości pływania wynika z większego i smuklejszego grota, a ile z kształtu masztu.

Jednak dla mnie jako inżyniera wydaje się to być akurat bardziej prawdopodobne niż Twój przykład z polerowanym maluchem.
Zwłaszcza, że ktoś już eksperymentował z podobnym przekrojem masztu, gdzie pełzacze są osłonięte.

https://zagle.se.pl/zeglarstwo/jaki-pow ... -V5Vm.html

W przypadku tego konkretnego profilu pełzacze są przyszyte bezpośrednio do liku i podczas płynięcia bajdewindem są zasłonięte przez wystającą część profilu masztowego. To faktycznie może spowodować zaniknięcie lub zmniejszenie zawirowań w opływie powietrza na styku maszt - lik przedni grota. A to, że ma to pozytywny wpływ na pracę żagla dowiedziono w tunelu aerodynamicznym.

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 sty 2021, o 08:51 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10510
Podziękował : 1308
Otrzymał podziękowań: 4197
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Kurczak napisał(a):
Ty także nie masz nic konkretnego na poparcie swojej krytyki


Mam. I to kluczowy argument: nie napisałem ani słowa krytyki, więc niczego nie muszę popierać. :roll:



Za ten post autor plitkin otrzymał podziękowanie od: piotr6
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 sty 2021, o 09:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14371
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1960
Otrzymał podziękowań: 2054
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
plitkin napisał(a):
Kurczak napisał(a):
Dodatkowo kształt profilu masztowego i pełzaczy ma powodować lepszy opływ między masztem a likiem przednim grota, co według projektanta profilu ma pozytywnie wpłynąć na ostrość pływania.


Tego akurat w żaden sposób nie zweryfikujesz, gdyż zmiany są dużo bardziej zaawansowane, niż tylko profil i pełzacze. Tu pozostaje nam jedynie teoretyzowanie, w ramach którego powiem, że dla mnie ta teza w przypadku Dulci jest niczym innym, jak tylko dobrze brzmiącym dowcipem. Porównałbym to do polerowania fabrycznego lakieru na Maluchu, dzięki czemu zmniejszyć by się miały opory powietrza, a zatem wzrosnąć przyspieszenie i prędkość maksymalna, przy spadku zużycia paliwa. Abstrakcja, choć logiczną.

Tymi pełzaczami naprawdę mnie rozbawiłeś.
:)


Czyżby ? :-o

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 sty 2021, o 10:21 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10510
Podziękował : 1308
Otrzymał podziękowań: 4197
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Kurczak napisał(a):
Jednak dla mnie jako inżyniera wydaje się to być akurat bardziej prawdopodobne niż Twój przykład z polerowanym maluchem.


A dla mnie nie, i to z prostego powodu: skala zjawiska i potencjalnych problemów. Modyfikację malucha nie zaczyna się od polerki, choć na końcowym etapie być może nawet będzie ona wskazana. Tak i z jachtem: z mojego doświadczenia wpływ pełzacze czy ich braku na skuteczność żeglugi w obliczu miliona innych hamulców po prostu zanika. A w jachcie pozbawionym pozostałych hamulców ma zauważalne znaczenie. Wyjaśnię co mam na myśli: jeżeli Dulcia pływał z kątem martwym 120 stopni do wiatru, to pełzacze czy profil masztu nic nie wniosą dopóki nie poprawi się czynników, które w sposób bardzo istotny wpływają na taki wynik. Mianowicie:
- stan dna i jakość płetw;
- stan żagli
- trym takielunku
- trym wzdłużny i masa
- dodatkowe elementy generujące opór (np. bramownice, roler i td).

Możesz wymieniać profil dowoli, ale na wydmuchanym żaglu o złym kroju nic ten profil nie da. A wpływ pełzaczy... szczerze, nie sądzę byś był w stanie rzetelnie to zmierzyć czy zauważyć nawet na jachcie dobrze stryowanym do regat. Może w laboratorium komputer pokazałbyś różnicę, ale w realu jej nie poczujesz. Zwłaszcza, że nigdy do nikogo się rzetelnie nie przymierzałeś celem weryfikacji wpływu właśnie pełzaczy, więc nie masz danych wyjściowych.

Sądzę, że Dulcia popłynie szybciej i trochę ostrzej, ale na skutek wymiany grota na nowy i bardziej smukły, oraz na skutek powiększenia jego powierzchni. Pełzacze - to kwiatek do kożucha. A profil masztu w obliczu tak radykalnych zmian jakie wprowadzasz - również.

Przy czym pamiętajmy, że na jachcie regatowy oczywiacie zjadłabym nie tylko o profil masztu i liklinę zamiast pełzaczy, ale i o stóp aluminium (czyli wybrałbym dobrego producenta masztu). A to dlatego, że na wyżyłowanej jednostce te przysłowiowe "nierówności lakieru" już by robiły robotę w obliczu braku innych hamulców i uzyskana dzięki temu dodatkowa ostrość na poziomie 1 stopnia na stronę robi różnicę kiedy mówimy o żegludze 87 czy 85 stopni. Ale przy 120 profil nie wiem czy da te 118, bo inne hamulce nadal są włączone, a nawet jeżeli, to co to za różnica, kiedy sama zmiana grota i jego kształtu da 110?

Sportowiec robi ogromny krok pracując nad bazą. Nie ma sensu wówczas dopuszczać jednego ruchu, kiedy kompleks ruchów jest nadal bardzo daleki od doskonałości. Tak i z tymi pełzaczami. Ma to sens, w laboratorium da wynik, ale Dulcia potrzebuje najpierw odblokowania hamulców.

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Kurczak napisał(a):
Czyżby ?


Gdzie tam widzisz krytykę? Trochę luzu ;) Bo trudno znaleźć zarówno podmiot jak i przedmiot krytyki w mojej wypowiedzi :) Nie musisz brać wszystkiego do siebie, bo życie będzie smutne :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 sty 2021, o 11:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
plitkin napisał(a):
jeżeli Dulcia pływał z kątem martwym 120 stopni do wiatru,


Słuchajcie - czy te 120 stopni do wiatru - czyli po 60 stopni na stronę - jest rzeczywiście takim złym wynikiem dla jachtu turystycznego, że aż trzeba zmienić jacht?

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 sty 2021, o 11:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 sty 2018, o 18:25
Posty: 962
Podziękował : 171
Otrzymał podziękowań: 358
Uprawnienia żeglarskie: posiadam, rzecz dziwna...
Plitkinie,
w którym momencie Kurczak napisał, iż "Dulcynea" jest jachtem regatowym?!
A on sam...sportowcem???!!!!

A ta mityczna liklina w maszcie...panaceum na wszystkie "hamulce"...w zeszłym roku zamawiałam nowy grot- i pierwszym warunkiem - użyteczności tegoż- były pełzacze! Na sportowym maszcie Seldena. Dla czego? Bo są...wygodne. Li i jedynie.
Mam "super-duper" grot regatowy z najwyzszej półki, z likliną- który jak dla mnie- przypominam, mimo wszystko osoby niepełnosprawnej, po ciężkim wypadku- nie nadaje się do użycia. Co z tego, że jest "super"- teoretycznie i, praktycznie jest!!!
Ale...wciągnięcie go na maszt, w warunkach odrobiny deszczu, czy silniejszym wietrze...bez załogi...jest herkulesowym wysiłkiem. Nie wartym całego tego "ułamka węzła".

A za "Dulcię"- nowym grotem - trzymamy kciuki!!!

_________________
Pozdrawiam, Anna


"Arkę zbudowali amatorzy, Titanica -zawodowcy" Czeremcha


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 sty 2021, o 11:42 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10510
Podziękował : 1308
Otrzymał podziękowań: 4197
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
bury_kocur napisał(a):
plitkin napisał(a):
jeżeli Dulcia pływał z kątem martwym 120 stopni do wiatru,


Słuchajcie - czy te 120 stopni do wiatru - czyli po 60 stopni na stronę - jest rzeczywiście takim złym wynikiem dla jachtu turystycznego, że aż trzeba zmienić jacht?


Dla mnie osobiście to wynik nie do zaakceptowania. Ale każdy ma swoje preferencje.
Zresztą, Kurczak, jak się domyślam na podstawie wyczytanych informacji, nie z tego powodu zmienia jacht.

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

01_Anna napisał(a):
Plitkinie,
w którym momencie Kurczak napisał, iż "Dulcynea" jest jachtem regatowym?!
A on sam...sportowcem???!!!!


A w którym momencie ja tak napisałem?

01_Anna napisał(a):
Ale...wciągnięcie go na maszt, w warunkach odrobiny deszczu, czy silniejszym wietrze...bez załogi...jest herkulesowym wysiłkiem. Nie wartym całego tego "ułamka węzła".


Nie jestem pewny czy czytałaś moje posty i do czego one się odnoszą? :) Bo chyba nie. :roll:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 sty 2021, o 12:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14371
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1960
Otrzymał podziękowań: 2054
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Dajcie spokój, proszę. :)

Ci, którzy śledzili wątek wiedzą, że zrobienie z Dulci ściganta nie było moim celem.

Celem było poprawienie stoczni w zakresie tego, że jacht był konstrukcyjnie niedożaglowany, co miało ogromne znaczenie w przypadku słabych wiatrów.

Zastanawialiśmy się z Tomkiem dlaczego konstruktor zaprojektował jacht z tak krótkim masztem. Stanęło na tym, że F-27/F-28 były standardowo wyposażane w bramkę do kładzenia masztu i odpowiednio zaprojektowany takielunek z "przednimi" wantami kolumnowymi zapinanymi pelikanem. Prawdopodobnie chodziło o ułatwienie w składaniu ciężkiego masztu. Bo oryginalny maszt jest cieżki jak cholera.
Pamiętajcie, że to konstrukcja z lat 70- tych, gdzie załoga miała do dyspozycji przy składaniu masztu talię, nie było tam stałego, wygodnego systemu wielobloczkowego, znanego z mazurskich łódek.

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 sty 2021, o 12:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
plitkin napisał(a):
Dla mnie osobiście to wynik nie do zaakceptowania. Ale każdy ma swoje preferencje.


Wiktorze - cenie Twoje zdanie - bo dobrze mi poradziłeś np. przy genakerze, ale miej świadomość, że Ty masz skażenie regatowe - a tu mowa o pływaniu turystycznym.

Moja Bavarka - jak się uprę - to pojedzie pod wiatr i 40 stopni na stronę, ale to wymaga bardzo uważnej jazdy - natomiast tak, aby płynąć na luzie - na autopilocie na dłuższym przelocie z pkt A do B - bez napinki na wysokość - to w bajdewindzie pływam pomiędzy 50 a 60 stopni do wiatru i powiem szczerze nie uważam tego wyniku za zły raczej za normalny w turystycznym pływaniu.

Ale jak to słusznie zauważyłeś - "każdy ma swoje preferencje".

Ty na wszystko patrzysz z perspektywy regatowca - ja żeglarza turysty, któremu się średnio spieszy"

Piotrek myślę ma podobne podejście do żeglugi.

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 sty 2021, o 12:42 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10510
Podziękował : 1308
Otrzymał podziękowań: 4197
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
bury_kocur napisał(a):
Piotrek myślę ma podobne podejście do żeglugi.


Też tak myślałem, aż do czasu jak nie zaczął poprawiać stoczni by uzyskać przysłowiowe "kilka stopni ostrości" i "ułamki węzła prędkości" :)

A 120 stopni dla mnie nie do zaakceptowania właśnie turystyce.
W łódce regatowej to i 100 stopni jest nie do przyjęci, a nawet 95 (w średnich warunkach).


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 sty 2021, o 13:06 

Dołączył(a): 12 lut 2015, o 12:49
Posty: 1636
Podziękował : 273
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: Morskie-turystyczne
Dobrze, że już nikt nie wypomina koła sterowego! :rotfl:

Dulcia pływała niedożaglowana,na żaglach posuniętych w latach i profilu.
Nowy maszt i żagle poprawią z pewnością „performance” Dulci.

Życzę przyszłemu właścicielowi dużo radości z pływania Dulcią.

_________________
—————————
Søren Kierkegaard:
Ironia życia leży w tym, że żyje się je do przodu, a rozumie do tyłu.
http://bobbyschenk.de/yacht2020_1.html#sp16


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 sty 2021, o 13:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14371
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1960
Otrzymał podziękowań: 2054
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Jestem przekonany, że po zmianach nie będzie to już 120 stopni. Ale ile, to się dopiero okaże w praniu.

Co do ułamka węzła prędkości się nie zgodzę. Dulcia powyżej 10 kn wiatru, nie odstawała prędkością od innych jachtów. Im mocnej wiało, tym różnica się zacierała, tyle, że jachty, z którymi się mierzyłem w pewnym momencie się refowały, a ja dalej płynąłem pod pełnymi żaglami.

Chodziło o poprawę prędkości przy słabych wiatrach, dlatego także pomyślałem o genakerze.

Miałam okazję płynąć w parze z Shipmanem 28 na dystansie Dziwnów - Sassnitz przy bajdewindzie wzrastającym od kilkunastu, do około 25 kn. Na początku płynęliśmy niemal łeb w łeb, później Tomek założył I ref i wówczas zacząłem go doganiać. Pod wieczór wiatr zaczął słabnąć do kilku kn i sytuacja się odwróciła. W marinie był dobre pół godziny wcześniej.
Shipman jest uważany za całkiem dobrze pływający jacht.

Na tej samej trasie płynąłem z Micusiem i jego Compisem 28 przy dość silnym wietrze, nie zwracałem uwagi, ale nie więcej niż kilkanaście kn. Owszem, był szybszy ale nie była to jakaś wielka różnica w prędkości. Za to do Glowe przypłynęliśmy szybciej.

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 sty 2021, o 13:19 

Dołączył(a): 12 lut 2015, o 12:49
Posty: 1636
Podziękował : 273
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: Morskie-turystyczne
Poczekaj na nowe żagle!
Doświadczają tego wszyscy żeglarze! :)

_________________
—————————
Søren Kierkegaard:
Ironia życia leży w tym, że żyje się je do przodu, a rozumie do tyłu.
http://bobbyschenk.de/yacht2020_1.html#sp16



Za ten post autor Andrzej Kolod otrzymał podziękowanie od: plitkin
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 sty 2021, o 13:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 sty 2018, o 18:25
Posty: 962
Podziękował : 171
Otrzymał podziękowań: 358
Uprawnienia żeglarskie: posiadam, rzecz dziwna...
Plitkin napisał(a):
01_Anna napisał(a):
Plitkinie,
w którym momencie Kurczak napisał, iż "Dulcynea" jest jachtem regatowym?!
A on sam...sportowcem???!!!!


A w którym momencie ja tak napisałem?

W tym:

Cytuj:
Sądzę, że Dulcia popłynie szybciej i trochę ostrzej, ale na skutek wymiany grota na nowy i bardziej smukły, oraz na skutek powiększenia jego powierzchni. Pełzacze - to kwiatek do kożucha. A profil masztu w obliczu tak radykalnych zmian jakie wprowadzasz - również.

Przy czym pamiętajmy, że na jachcie regatowy oczywiacie zjadłabym nie tylko o profil masztu i liklinę zamiast pełzaczy, ale i o stóp aluminium (czyli wybrałbym dobrego producenta masztu).


Pierwszy Twój paragraf -teoretyczne wprowadzenie,
drugi: rozwinięcie tematu..
trzeci...

I kto nie czyta...przed wysłaniem?! :kiss:

[i]Ale faktycznie dość rozważań teoretycznych[/i]


P.S.
Tak sobie na marginesie... praktycznie:

Mój kolega z klubu w środku lock-downu, w dniu 31/12/2020 (sic!) sprzedał swoją poprzednią i sfinalizował kupno nowej łódki...a teraz clou:
łódka ma koło...i ...jak się skończy lock-down...to ...
nie będzie miała... :mrgreen:

_________________
Pozdrawiam, Anna


"Arkę zbudowali amatorzy, Titanica -zawodowcy" Czeremcha


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 sty 2021, o 13:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
plitkin napisał(a):
A 120 stopni dla mnie nie do zaakceptowania właśnie turystyce.


Mamy Wiktorze różne spojrzenie na tą samą sprawę.

60 stopni na stronę jest jak dla mnie normalnym katem żeglugi pod wiatr, który w swojej filozofii pływania uważam za kąt dla mnie do zaakceptowania, bo - jak to mawiają - "dżentelmeni pod wiatr na żaglach nie pływają".

Po prostu ostrzej pod wiatr normalnie nie pływam - no chyba, że akurat na jakimś krótkim kawałku muszę się gdzieś whalsować - wtedy mogę posiedzieć chwilkę za sterem - wyłączyć autopilota, na którym jeżdżę praktycznie cały czas i posterować ręcznie jadąc na tyle uważnie, że te 40 stopni pod wiatr bez problemu pojadę.

Na dłuższym odcinku nie widzę w takim pływaniu w turystyce żadnego komfortu - chlapie, jest zwykle fala, więc łódką wściekle kiwa, z kubka się wylewa - bez sensu - co mi za radość z takiej żeglugi :-(

Nie jestem aż takim masochistą, więc albo czekam wtedy na zmianę pogody albo odpalam Diesla, zamykam budkę i jadę.

Mamy po prostu dramatycznie inne podejście do żeglarstwa i mam wrażenie, że nie damy sobie Wiktorze rady przekonać się wzajemnie do zmiany w tej materii swych stanowisk :rotfl:

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4201 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134 ... 141  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 250 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL