Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 24 cze 2025, o 21:26




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1367 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23 ... 46  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 17 kwi 2013, o 23:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10918
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1334
Otrzymał podziękowań: 2618
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
mjs napisał(a):
A może zaczerpnąć coś z klimatu Prousta Louisa Pillona?

Piszesz o moim kumplu Louis'ie, czy o "Poszukiwaniu Straconego Czasu" ?
Bo chyba nie o tym:
http://louis.pillon.pagesperso-orange.f ... an_350.gif
mjs napisał(a):
Kadłub + takielunek + załoga = 3/3

Wiec dlaczego skupiasz sie wylącznie na kadlubach ( z bąbelkami...) ???
mjs napisał(a):
Przeszłość, teraźniejszość i przyszłość da się skompletować w jednym miejscu. W jednej kompozycji, w jednym jachcie. Klasyczny kadłub, nowoczesny takielunek
i realistycznie nastawiony żeglarz.

Tutaj publicznosc bywa nie tylko niewybredna, ale i wybredna bardzo!
Catz

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 kwi 2013, o 01:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9241
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1822
Otrzymał podziękowań: 2213
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Z kadłubami jest nieco filozoficznie, trzeba dokonać wyboru.
I to właściwego dla siebie. Jest kilka kryteriów, które biorę pod uwagę.

1/ O ile kadłub "zza pleców" już jest, jest sprawdzony i utytuowany
oraz można go obejrzeć, być może popływać, to wiadomo też,
że nie jest już dzisiejszy czyli konkurencyjny dla innych jednostek.
Z kolei patrząc "przed siebie" nie sposób zobaczyć nic, poza wyobraźnią.
Powiadają, że trzeba patrzeć 2 lata naprzód i tam szukać weny twórczej.
Ryzyko utrafienia jest duże. Zatem lepiej oprzeć się o "tu i teraz".

2/ Stojąc w miejscu czasu teraźniejszego należy rozejrzeć się po bokach.
Z jednej strony są wielokadłubowce (trimaran, katamaran, proa), które
kuszą dość prostą (i tanią) konstrukcją oraz dużymi szybkościami, ale
na pełniejszych wiatrach. Jednak nie ma w nich kokpitu, forpiku, achterpiku.
Do tego dochodzi mokra żegluga...
Z drugiej strony są hybrydy czyli konstrukcje dwudziobe lub dwurufe,
różne kombinacje wklęsło-wypukłe itp. One też przyciągają uwagę,
jednak nie dają "gwarancji satysfakcji". Różnie bywa też z wnętrzem łódki
a dobry kokpit - to jest to.

Legendarny kokpit, w którym czujemy sie "jak w domu", wszystko pod ręką,
schowki, liny, okucia. Miejsce, gdzie można się schronić i odpocząć. To wszystko
przywiązuje nas do jednokadłubowca. Cadet - Omega, Lc=3,20 m i 6,20 m.
Jaka jest ich średnia długość?
4,70 m (470-ka)
A średnia z Cadeta i 470?
3,95 m
Monohull jest tradycyjny, powszechny i uznany za właściwy do żeglowania.
Pomimo tego, że się przechyla i czasami wywraca...
Może dlatego, że jest praktyczny jak skrzynia ładunkowa,
może dlatego, że łatwo i szybko go zwodować i otaklować.
Chyba też łatwiej remontować, handlować i budować. Mentalnie.

Bo w kadłubie jest jakiś czar, który przyciąga. Ot, co.
Zastanawiałem się czy nie pójść w stronę katamarana lub hybrydy.
Przyciągnął mnie jednak monohull i zaczynam go rysować.


Dobry kadłub jest jak karoseria w aucie,
a KLW jak płyta podłogowa...

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 kwi 2013, o 08:25 

Dołączył(a): 30 paź 2009, o 14:25
Posty: 191
Podziękował : 82
Otrzymał podziękowań: 75
Uprawnienia żeglarskie: kandydat na toliwagę
nie warto przywiązywać się do kokpitu. przy wywrotce można nawet utonąć...
ale fakt, pojedynczy kadłub to taka łódka dla każdego.
proa nie jest dla każdego.
jednak jeszcze o kokpicie:
kokpit w laserze :lol: :lol: :lol:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 kwi 2013, o 08:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17633
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4515
Otrzymał podziękowań: 4272
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
qxqx napisał(a):
kokpit w laserze :lol: :lol: :lol:
... to coś, jak miska do pedicure ;) ...

***
Tutaj łódka troszkę dłuższa, bo ma 14 stóp długości (4,27 m) i dosyć mało żagla, bo tylko 3,52 m kwadr. ale jak pięknie chodzi na silniejszych wiatrach!

Obrazek

... ale jak pięknie chodzi na silniejszych wiatrach!


_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 kwi 2013, o 13:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9241
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1822
Otrzymał podziękowań: 2213
Uprawnienia żeglarskie: sternik
W 1969 r. Richard Reid stworzył Banshee - 13ft łódeczkę.
http://groups.csail.mit.edu/mac/users/b ... nshee.html
Też mały kokpit a mimo to chętnych do pływania nie brakuje...


_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 kwi 2013, o 18:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9241
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1822
Otrzymał podziękowań: 2213
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Banshee chyba można uważać za najskromniejszy kadłub wśród 13-ek.
Smukłaść 2,67
Wyporność 160 kg
Wygląda mniej więcej tak:
Załącznik:
Banshee.jpg
Banshee.jpg [ 182.23 KiB | Przeglądane 6086 razy ]

Niska burta zapewnia bliski kontakt z wodą. :D

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 kwi 2013, o 19:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17633
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4515
Otrzymał podziękowań: 4272
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
mjs napisał(a):
można uważać za najskromniejszy kadłub wśród 13-ek.

Jeśli przewertujesz parę stron wstecz, to znajdziesz moje wpisy o konieczności zmniejszania powierzchni zmoczonej i masy podczas projektowania. Ten kadłub (Banshee) był projektowany z takim założeniem. Teraz można się zastanowić, czy ma dobry kształt do żeglugi w ślizgu i optymalizować go pod tym względem, pamiętając że trudno jest (o ile w ogóle jest to możliwe) zaprojektować optymalny kadłub na każde warunki - przy małych prędkościach należy zmniejszać opory tarcia (powierzchnia zmoczona) a przy dużych zrobić większą powierzchnię nośną dla ślizgu. Proste to nie jest, ale fajna zabawa, zwłaszcza, jak można zbudować różne prototypy i porównywać je...

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

A jeszcze! Warto np. przeanalizować ten kadłub w przechyłach, takich aby skos dna był równoległy do linii wodnej.

W ogóle, to piękny jest ten kadłub!!!

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 kwi 2013, o 20:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10918
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1334
Otrzymał podziękowań: 2618
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
mjs napisał(a):
Bo w kadłubie jest jakiś czar, który przyciąga. Ot, co.

O tak!
A zagle, skrzydla jachtu, to upierdliwy gadget bez uroku i znaczenia.
robhosailor napisał(a):
pamiętając że trudno jest (o ile w ogóle jest to możliwe) zaprojektować optymalny kadłub na każde warunki

Jest to absolutnie niemozliwe: kadlub doskonaly na silne wiatry, bedzie fatalny na flaucie. Kadlub zoptymizowany do zeglugi pod wiatr, musi byc beznadziejny na kursach wolnych i odwrotnie.
Kadlub poliwalentny moze uciulac mnostwo punktow w klasyfikacji rocznej nie zalapujac sie nigdy na podium.
Ale zaden, ZADEN, kadlub nic nigdy nie zrobi bez zagli/zagla pasujacych do zalozen i wyboru.
Dlatego takze ( choc nie tylko... ) rysowanie golych "kadlubow" nazywam pacykarstwem.
robhosailor napisał(a):
Warto np. przeanalizować ten kadłub w przechyłach, takich aby skos dna był równoległy do linii wodnej.

Yhy.
Przy zadekretowanej przez mjs dlugosci, jest to istotniejsze niz zagiel i zdolnosc wozenia zalogi, stanowiacej byc moze polowe ( jesli nie wiecej ) ogolnej masy regatowej. ;)
Catz o Karoseriach i Atrapach

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 kwi 2013, o 20:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17633
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4515
Otrzymał podziękowań: 4272
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Catz napisał(a):
rysowanie golych "kadlubow" nazywam pacykarstwem.

Bo nie mamy takich fajnych darmowych programów do rysowania i analizowania ożaglowania typów wszelakich i obliczania i optymalizowania go do różnych warunków wiatrowych... :DD

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/



Za ten post autor robhosailor otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 kwi 2013, o 20:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10918
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1334
Otrzymał podziękowań: 2618
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
Przyjdzie i to! ;)
Ale przy tej dlugosci lodki, szerokosc doopy sternika ( i zwiazany z tym ciezar ogoolny ) moze i tak okazac sie czynnikiem decydujacym: szerokodoopni maja interes optymizowac silnowiatrowo, bo inaczej maja przechlapane, chyba ze przezagluja silnie... ale zagle raczej nikogo tu nie interesuja.
Rozne ustrojstwa podwodne, tez zreszta nie.
Catz O Swietym Graalu

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 kwi 2013, o 20:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17633
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4515
Otrzymał podziękowań: 4272
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
To jeszcze. Mam przed oczami broszurkę i dość szkicowe, czarno-białe rysunki i parę zdjęć sklejkowej łódki regatowej dla młodzieży, pierwotnie dostosowanej do budowy amatorskiej. Znakomita pod względem konstrukcyjnym, jak i żeglarskim:

Obrazek

Obrazek

Obrazek





Ta łódeczka (Flying Ant) ma około 3 m długości...

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 kwi 2013, o 20:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10918
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1334
Otrzymał podziękowań: 2618
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
Skad wiesz o jej znakomitosci? :roll:
Catz

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 kwi 2013, o 20:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17633
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4515
Otrzymał podziękowań: 4272
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Catz napisał(a):
Skad wiesz o jej znakomitosci? :roll:

Jest od kilkudziesięciu lat bardzo popularna, kiedyś masowo prawie była ze sklejki i drewna budowana w garażowych, domowych warunkach i nadal ma swoich zwolenników.
Mam zdjęcia i opis budowy i na tej podstawie oceniam znakomitość konstrukcyjną - prostota, konsekwencja technologiczna, lekkość i wytrzymałość. Łódka jest (circa) rówieśniczką takich jak Finn, czy FD, może trochę młodsza. No i nazwisko projektanta - John Spencer, czyli ten sam, który zaprojektował niewątpliwie znakomitego Cherub.

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 kwi 2013, o 20:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13982
Podziękował : 10541
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Łódka wygląda mi na świetną
...A kto to jest; "John sam niewątpliwie Spencer Cherub"? ;)
MJS
upity przez; jl78

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 kwi 2013, o 21:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10918
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1334
Otrzymał podziękowań: 2618
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
robhosailor napisał(a):
Jest od kilkudziesięciu lat bardzo popularna,

Nie bedziemy sie klocic o definicje slowa "popularnosc".
Czy klasa "Redwing" jest popularna?
Prawda jest, ze o sukcesie decyduja bardziej promotorzy, niz znakomitosc, ale wtedy w ogole projektowalo sie dobrze. ;)
Flying Ant... Pierwszy film jest w miare ok;
Na drugim widac, jak ryje wode z zalogantem stojacym na trapezie, bo i ze sto kilo zalogi i powierzchnia zagli skromna i wypornosc...
robhosailor napisał(a):
Łódka jest (circa) rówieśniczką takich jak Finn, czy FD, może trochę młodsza.

Stare, dobre czasy nowych pomyslow, rewolucji, znakomitosci i rysowania lodek z zaglami, mieczami i wezlami konstrukcyjnymi nawet...! ;)
Catz Sentymentalnie

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 kwi 2013, o 21:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9241
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1822
Otrzymał podziękowań: 2213
Uprawnienia żeglarskie: sternik
robhosailor napisał(a):
Warto np. przeanalizować ten kadłub w przechyłach

Załącznik:
Banshee 15 stopni.jpg
Banshee 15 stopni.jpg [ 80.17 KiB | Przeglądane 5674 razy ]

On raczej dobry jest na halsówkę, co nie znaczy, że jak dmuchnie, to nie "ślizgnie".
W Prouscie przy tym samym kącie dno leży równolegle do lustra wody. Sklejka.

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 kwi 2013, o 21:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10918
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1334
Otrzymał podziękowań: 2618
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
mjs napisał(a):
On raczej dobry jest na halsówkę

Bez skutecznego, smuklego zagla, miecza i steru?
mjs napisał(a):
co nie znaczy, że jak dmuchnie, to nie "ślizgnie".

Bez skutecznego zagla i bezturbulacyjnej skrzyni mieczowej?
Jak ksztaltuje sie zaleznosc miedzy masa sternika i sila wiatru w kontekscie "ślizgu" ?
mjs napisał(a):
dno leży równolegle do lustra wody. Sklejka.

Sama w sobie, leżaca sklejka, tez uklada sie równolegle.
Catz

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 kwi 2013, o 21:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17633
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4515
Otrzymał podziękowań: 4272
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Catz napisał(a):
Stare, dobre czasy nowych pomyslow, rewolucji, znakomitosci i rysowania lodek z zaglami, mieczami i wezlami konstrukcyjnymi nawet...! ;)

Szalone lata 50-te :D

Na podstawie obrazka konstrukcyjnego (w zasadzie mam szkic montażu) tej łódki, można się wzorować rysując swoją. :D

mjs napisał(a):
On raczej dobry jest na halsówkę, co nie znaczy, że jak dmuchnie, to nie "ślizgnie".
W Prouscie przy tym samym kącie dno leży równolegle do lustra wody. Sklejka.

To nie chodzi o sklejkę.
Łódka ma fajnie wypłaszczone przekroje i w pewnym przechyle (pewnie mniejszym, niż Proust) ma płaską powierzchnię, na której może pojechać w ślizgu np. na wiatr. Musi przy tym być idealnie zrównoważona, mieć efektywny miecz i ster, no i żagle. Trzeba też umieć ją prowadzić!!!

***
Jak widzę takie łódki i to na czym się u nas głównie żegluje dla przyjemności, a nie dla wyczynu i np. Fire Fly Uffy Foxa z innego wątku, której dobudowuje się budę, to mam dziwne uczucia...

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Catz napisał(a):
Na drugim widac, jak ryje wode z zalogantem stojacym na trapezie, bo i ze sto kilo zalogi i powierzchnia zagli skromna i wypornosc...

Bo to łódka dla nastolatków, a nie dla słoni :DD

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 kwi 2013, o 21:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10918
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1334
Otrzymał podziękowań: 2618
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
robhosailor napisał(a):
Łódka ma fajnie wypłaszczone przekroje i w pewnym przechyle (pewnie mniejszym, niż Proust) ma płaską powierzchnię, na której może pojechać w ślizgu np. na wiatr.

Lodka o ciezarze wlasnym zblizonym do ciezaru "zalogi" w ślizgu na wiatr i to w przechyle...*
Panowie! Jak cos wiecie wiecej i lepiej, to ja sie chetnie do rewolucji dolacze.
Ci z AC'72 ( czyli tego AC prawdziwego ) pewnie tez, bo oni jeszcze nie potrafia "wychodzic z wody" pod wiatr oplacalnie.
robhosailor napisał(a):
Bo to łódka dla nastolatków, a nie dla słoni

Wiec 83Kg... Ok? Ile wazy lodka?
Catz
* Legendy ślizgowe klasy Moth sa tu rownie silne, jak odwieczne "ślizgi Omeg".
Podobno widziano, a slyszano na bank!

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 kwi 2013, o 21:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9241
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1822
Otrzymał podziękowań: 2213
Uprawnienia żeglarskie: sternik
robhosailor napisał(a):
To nie chodzi o sklejkę.

Sklejka jest "2D" i daje prostą linię poprzeczną:
Załącznik:
Proust 18 stopni.jpg
Proust 18 stopni.jpg [ 90.58 KiB | Przeglądane 5640 razy ]


A Flying Ant to odpowiednik Cadeta w NZ.
Lc=3,20 m
Bc=1,30 m
S=6,8 m2
spinaker=4,1 m2
Rok 1967
http://www.facebook.com/pages/Flying-An ... 5410087397
Piękny grot, otwarta pawęż i ostry dziób.

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 kwi 2013, o 21:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17633
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4515
Otrzymał podziękowań: 4272
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Dobra nie pódzie na wiatr w ślizgu, ale będzie szybka jak piorun, czyli inne lekkie regatowe podobnej wielkości.

Catz napisał(a):
Wiec 83Kg... Ok? Ile wazy lodka?

FA, to łódka dla kadeciarzy.

Podst. dane techniczne FA:

Crew 2
Type Monohull
Construction Wood/FiberGlass
Trapeze Single Trapeze
LOA 3.2 metres (10 ft 6 in)
Beam 1.295 metres (4 ft 3.0 in)
Hull weight 40.9 kilograms (90 lb)
Mainsail area 4.9 square metres (53 sq ft)
Jib / Genoa area 1.9 square metres (20 sq ft)
Spinnaker area 4.1 square metres (44 sq ft)

PS piszemy z Mirkiem to samo, tylko na pewno zaprojektowana około 10 lat wcześniej niż 1967.

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 kwi 2013, o 22:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10918
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1334
Otrzymał podziękowań: 2618
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
mjs napisał(a):
A Flying Ant to odpowiednik Cadeta w NZ.
robhosailor napisał(a):
FA, to łódka dla kadeciarzy.

Na Cadecie nie bylo trapezu i ryl wode mniej. Niedozywieni moze bylismy?
robhosailor napisał(a):
ale będzie szybka jak piorun, czyli inne lekkie regatowe podobnej wielkości.

Dopisze miedzy "czyli" i "inne": JAK.
Bo i roznice miedzy tymi wszystkimi szybkimi "pierunami" zrobi, oprocz doopy zalogi, pomysl - czyli spojnosc i konsekwencja dokonanego wyboru.
Przy tej dlugosci roznice beda i tak nieduze.... Ale rownoleglosci den, linii i sklejki zbadac pod kazdym katem warto!
Catz
Ps. Czy macie w archiwach jakies znakomitosci hybrydowe, czyli dwa dzioby, dwie rufy i takie tam rozne?
Dziekuje z gory!

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 kwi 2013, o 22:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17633
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4515
Otrzymał podziękowań: 4272
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Catz napisał(a):
Na Cadecie nie bylo trapezu i ryl wode mniej. Niedozywieni moze bylismy?
Nie podoba się Catzowi, jak dziewczyny ryły wodę, może były zbyt duże i powinny już trenować na 470-ce ... Tu jadą chłopaki:



Pamiętaj, że utka z filmików ma tylko 3,2 m długości i że każdy niewłaściwy ruch i przesunięcie tyłka ją może spowalniać...

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Catz napisał(a):
Ps. Czy macie w archiwach jakies znakomitosci hybrydowe, czyli dwa dzioby, dwie rufy i takie tam rozne?
Dziekuje z gory!

Mam, poszukam... "Kajakokatamaran" (moje własne określenie) żaglowy.

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 kwi 2013, o 22:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9241
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1822
Otrzymał podziękowań: 2213
Uprawnienia żeglarskie: sternik
No, to przejdźmy do roku 1971. :cool:
Załącznik:
Bruce Farr 1971.jpg
Bruce Farr 1971.jpg [ 73.04 KiB | Przeglądane 5601 razy ]

Łódka dla dorosłych "łobuzów". ;) Wyższa burta i krawędź na burcie!

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 kwi 2013, o 22:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10918
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1334
Otrzymał podziękowań: 2618
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
mjs napisał(a):
No, to przejdźmy do roku 1971.

Juz wtedy projektowano lodki bez zagli, mieczy, sterow i tego wszystkiego, co odroznia lodke od atrapy?
łobutz Co w tymze roku OK Dinghy bardzo sobie chwalil

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 kwi 2013, o 22:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9241
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1822
Otrzymał podziękowań: 2213
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Catz napisał(a):
Juz wtedy projektowano lodki bez zagli, mieczy, sterow i tego wszystkiego, co odroznia lodke od atrapy?

Nie wiem czy projektowano, ale stosowano np. kadłub BM-ki do połowu karpia i leszcza. :lol:
Tzw. takielunek był zupełnie niepotrzebny nikomu, choć ster i pagaje miały zastosowanie.
Skrzynia mieczowa służyła - par excellance - do podglądu ryb.

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 kwi 2013, o 22:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10918
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1334
Otrzymał podziękowań: 2618
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
mjs napisał(a):
Tzw. takielunek był zupełnie niepotrzebny nikomu, choć ster i pagaje miały zastosowanie.
Skrzynia mieczowa służyła - par excellance - do podglądu ryb.

Czyli, pomijajac uzytecznosc steru, pagajow i skrzyni mieczowej, jestesmy bliscy "pomyslowi" Open 13?
Catz Ichtiologicznie

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 kwi 2013, o 23:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9241
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1822
Otrzymał podziękowań: 2213
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Catz napisał(a):
Catz Ichtiologicznie

A widziałeś KLW Moth 1930? Kompatybilnosć do leszcza jak znalazł.

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 kwi 2013, o 23:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17633
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4515
Otrzymał podziękowań: 4272
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
mjs napisał(a):
Kompatybilnosć do leszcza jak znalazł.

Od czegoś trzeba zacząć, więc projektowanie samych kadłubów i rozważanie nad nimi może być inspirujące, ale chyba na 24 stronie wątku warto mieć już jakąś bardziej rozwiniętą koncepcję, niż wirtualną skorupę (nawet czasem bez pawęży) bo można narazić się na zarzut, że się jest leszczem, który z innych robi jeleni... :roll:

Dlatego pokazałem tu całe łódki i do tego pływające szybko i nawet popularne i utytułowane czasami...

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 kwi 2013, o 23:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10918
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1334
Otrzymał podziękowań: 2618
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
mjs napisał(a):
A widziałeś KLW Moth 1930? Kompatybilnosć do leszcza jak znalazł.

Nie.
Znam za to lodke "żuk" Zdobyslawa Zaszczynskiego ( rok 1934, 366x142 cm, 40 kg, ket 10m²).
Zaslynal ( dosc lokalnie niestety... ) nie tyle jako prekusor nasladowania doskonalosci ksztaltow stworzonych przez Nature ( tu Pływak żółtobrzeżek ), bo to sie robi od zawsze, ile z wolnoobrotowego masztu...
Rozumiesz: kadlub, maszt, zagiel... Lodka.
Catz O Glowie dorsza i ogonie makreli

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1367 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23 ... 46  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 176 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL