Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 7 sie 2025, o 15:38




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3681 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23 ... 123  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 16 lut 2021, o 17:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 kwi 2013, o 22:06
Posty: 1579
Podziękował : 137
Otrzymał podziękowań: 303
Uprawnienia żeglarskie: ActiveCaptain & more
AIKI napisał(a):
Czyli tak, jak napisałem Panie SIRK


bury_kocur napisał(a):
Dokładnie tak Andrzej

Dokładnie nie.
Tłumaczyłem już to wielokrotnie i doprawdy ręce mi opadają. Ale teraz nie mam czasu i może ktoś inny mnie wspomoże, sprawa wbrew pozorom jest dosyć ważna.

_________________
Boat swapping, zapraszam viewtopic.php?f=3&t=23581

Pozdrawiam,
Krzysztof


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 lut 2021, o 17:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13175
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3101
Otrzymał podziękowań: 2702
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
bury_kocur napisał(a):
Oprócz tego mam możliwość załączenia na tymże ploterze alarmu zbliżania się do mnie wyświetlanych na AIS jednostek po przecięciu przez taką jednostkę określonego promienia od swojej pozycji i to nazwałem alarmem zbliżeniowym.
Weź, Ty, przeczytaj porządnie instrukcję od tego plotera. :lol:

Taki OpenCPN od początku ma alarm ustawiany według CPA i TCPA, więc nie wierzę, że Twój wypasiony ploter tego nie ma. Wtedy nie będzie alarmów od jednostek przepływających w pobliżu kursami niekolizyjnymi.

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 lut 2021, o 18:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 kwi 2006, o 21:58
Posty: 4688
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 512
Otrzymał podziękowań: 702
Uprawnienia żeglarskie: wyżej się nie da...
SIRK napisał(a):
AIKI napisał(a):
Czyli tak, jak napisałem Panie SIRK

bury_kocur napisał(a):
Dokładnie tak Andrzej

Dokładnie nie.
Tłumaczyłem już to wielokrotnie i doprawdy ręce mi opadają. Ale teraz nie mam czasu i może ktoś inny mnie wspomoże, sprawa wbrew pozorom jest dosyć ważna.

Czemu odnoszę wrażenie szukania smaku w...?

_________________
Zmieniona stopka - poprzednia lewaków uwierała :-)
--
pozdrawiam
AIKI


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 lut 2021, o 18:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Stara Zientara napisał(a):
Weź, Ty, przeczytaj porządnie instrukcję od tego plotera. :lol:

Taki OpenCPN od początku ma alarm ustawiany według CPA i TCPA, więc nie wierzę, że Twój wypasiony ploter tego nie ma. Wtedy nie będzie alarmów od jednostek przepływających w pobliżu kursami niekolizyjnymi.


To nie jest sprawa niedoczytania, choć instrukcja tego plotera jest wielkości dzieł Lenina.

To kwestia potrenowania z alarmami CPA i TCPA, które wiem, że ten ploter oczywiście ma a na co nie miałem nigdy czasu i ustawianie tak jak napisałem było dla mnie prostsze bez względu na to co inni lepiej wiedzący o tym sądzą - to oczywiście nie do Ciebie Wojtek.

Jak będziemy na wodzie to raz jeszcze do tematu podejdę bo tu gdzie jestem mam problem z sygnałami AIS. :rotfl:

Wojtku - chyba mnie zmobilizowałeś.

AIKI napisał(a):
Czemu odnoszę wrażenie szukania smaku w...?


No zobacz Panie Andrzej - to chyba mamy podobne wrażenie... :-P

I mam także wrażenie, że powyższym wyczerpaliśmy temat i znów zaśmieciliśmy Piotra wątek...

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 lut 2021, o 18:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12610
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1771
Otrzymał podziękowań: 4267
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
A wszystko się wzięło z mojej niewinnej uwagi, że na pierwsze pływanie i na sprowadzenie nowego jachtu do Polski, przy braku kasy i czasu na zabawy montażowe, elektronikę typu ploter i ais można sobie na razie odpuścić.
Moja uwaga wydawała mi się rozsądna i praktyczna.
W zamian dowiedziałem się, że to są bardzo trudne wody, z ogromnym ruchem i ais jest absolutnie potrzebny. Na moje pytanie/stwierdzenie, że jak tam pływały jachty 10 czy 20 lat temu, nikt przezornie nie odpisał.
Oczywiście żałuję, że się odezwałem, tym bardziej, że wygląda na to, że chyba coraz mniej przystaję do ery wszechobecnej elektroniki.

Teraz Kocur jest ćwiczony z tego, że jest palantem, który nie umie ustawić alarmu na swoim ploterze tak, jak jest „jedynie słusznie”.
Jprdl, wszystko mi opadło.

P.S. Klubowy (z Gryfu) jacht Orion, który niemal co roku pływa na tych wodach, najwyraźniej ma załogę o skłonnościach samobójczych. Bo dopiero od niedawna ma ploter i ais (tylko odbiorczy).

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Ostatnio edytowano 16 lut 2021, o 18:49 przez waliant, łącznie edytowano 1 raz


Za ten post autor waliant otrzymał podziękowania - 2: M@rek, miru71
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 lut 2021, o 18:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 kwi 2006, o 21:58
Posty: 4688
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 512
Otrzymał podziękowań: 702
Uprawnienia żeglarskie: wyżej się nie da...
waliant napisał(a):
ustawić alarmu... „jedynie słusznie”.

:rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl:

_________________
Zmieniona stopka - poprzednia lewaków uwierała :-)
--
pozdrawiam
AIKI


Ostatnio edytowano 16 lut 2021, o 18:49 przez AIKI, łącznie edytowano 1 raz


Za ten post autor AIKI otrzymał podziękowanie od: bury_kocur
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 lut 2021, o 18:48 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10510
Podziękował : 1308
Otrzymał podziękowań: 4197
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Kurczak napisał(a):
Czytajcie proszę ze zrozumieniem. Mój bank (ING) nie pobiera opłaty ani prowizji za przelew walutowy. Tyle, że kwota pobierana z mojego rachunku jest przeliczana po tzw. kursie międzybankowym , który jest dla euro wyższy o w tym przypadku o 14 groszy od kursu NBP.


Czytaj ze zrozumieniem: wykonaj przelew jak każdy normalny człowiek W EURO Z KONTA W EURO. Nie będziesz miał żadnego przewalutowania, zatem żadnego kursu. Pisało o tym kilka osób.

Aha: nie kombinuj z pisaniem o kursie "międzybankowym", bo najwyraźniej błędnie stosujesz to pojęcie :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 lut 2021, o 18:54 

Dołączył(a): 29 sty 2012, o 08:55
Posty: 280
Podziękował : 372
Otrzymał podziękowań: 73
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
Andrzej Kolod napisał(a):
Co za dziwny przypadek.
Ja właśnie kombinuję jak przesłać pieniądze do Polski (€->PLN).
Kilka dni temu za 1€ dostałem 4,2 PLN. Do tego doszły dopłaty.
25 groszy /1 € wyparowało.
Ostatnio mam sporo wydatków w PLN ;)
Załóż sobie konto w kantorze internetowym lub załóż karta revolut.

Pozdrawiam
Robert Rzepecki


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 lut 2021, o 18:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
waliant napisał(a):
Teraz Kocur jest ćwiczony z tego, że jest palantem, który nie umie ustawić alarmu na swoim ploterze tak, jak jest „jedynie słusznie”.
Jprdl, wszystko mi opadło.


No cóż ...

Każdy gdzieś w życiu jest palantem :rotfl: :rotfl: :rotfl:

Mimo wszystko jakoś sobie na morzu radzę :-P

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 lut 2021, o 18:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12610
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1771
Otrzymał podziękowań: 4267
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
bury_kocur napisał(a):
Mimo wszystko jakoś sobie radzę

Ej no, przecież wiem! Ja tak nie myślę, wręcz przeciwnie. Ustawiłeś sobie tak, jak Ci pasuje i dobrze. Ale już są pouczenia, że to tak nie można...

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 lut 2021, o 19:06 

Dołączył(a): 5 paź 2012, o 15:48
Posty: 2453
Podziękował : 563
Otrzymał podziękowań: 545
Uprawnienia żeglarskie: sernik morski gotowany
waliant napisał(a):
A wszystko się wzięło z mojej niewinnej uwagi, że na pierwsze pływanie i na sprowadzenie nowego jachtu do Polski, przy braku kasy i czasu na zabawy montażowe, elektronikę typu ploter i ais można sobie na razie odpuścić.
Moja uwaga wydawała mi się rozsądna i praktyczna.

Nie będę dyskutował o fakcie niezbędnego posiadania plotera czy AISA. Jeszcze 3 lata temu Roztocze radziło sobie bez tych bezeceństw. :mrgreen:
A jak to założono, to dla równowagi Ziemek Barański zorganizował rejs z nawigacją bezprądową.
Ale wracając do Kurczaka gdzie padła uwaga o braku kasy czy czasu? Bierzemy 2 tygodnie urlopu, jedziemy w min. 3 osoby tam, malujemy antyporost i montujemy elektronikę. Sugerowałem, że damy sobie radę z urządzeniami przenośnymi, ale Piotr stwierdził że i tak musi kupić, więc co za różnica kiedy. Niby fakt. Po ogarnięciu tego zostaje nam sporo czasu na podróż do Szczecina.

_________________
Miłego dnia :)
Pozdrawiam
Waldi



Za ten post autor Waldi_L_N otrzymał podziękowanie od: Kurczak
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 lut 2021, o 19:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13175
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3101
Otrzymał podziękowań: 2702
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
waliant napisał(a):
Teraz Kocur jest ćwiczony z tego, że jest palantem, który nie umie ustawić alarmu na swoim ploterze tak, jak jest „jedynie słusznie”.
Chrzanisz.

Za długo się z Kocurem znamy. Napisał:
bury_kocur napisał(a):
Wadą tego alarmu jest fakt, iż załącza się niezależnie od kursu obcej jednostki
A ja tylko odpisałem, że leniwy jest :)
Albo ma za dużo pracy...

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664



Za ten post autor Stara Zientara otrzymał podziękowanie od: bury_kocur
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 lut 2021, o 19:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 kwi 2006, o 21:58
Posty: 4688
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 512
Otrzymał podziękowań: 702
Uprawnienia żeglarskie: wyżej się nie da...
Waldi_L_N napisał(a):
Piotr stwierdził że i tak musi kupić, więc co za różnica kiedy

No, róznica wydaje się być oczywistą - skoro okręt AFAIR kosztował więcej niż budżet do dyspozycji to dodatkowy wydatek ten budżet jeszcze bardziej nadwyręży...

_________________
Zmieniona stopka - poprzednia lewaków uwierała :-)
--
pozdrawiam
AIKI


Ostatnio edytowano 16 lut 2021, o 19:26 przez AIKI, łącznie edytowano 1 raz


Za ten post autor AIKI otrzymał podziękowanie od: waliant
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 lut 2021, o 19:25 

Dołączył(a): 5 paź 2012, o 15:48
Posty: 2453
Podziękował : 563
Otrzymał podziękowań: 545
Uprawnienia żeglarskie: sernik morski gotowany
Kurczak, doczekałeś się wiernego koła fanów twojego nadwyrężonego budżetu. :rotfl:
U nas w koncernie to się Controlling nazywa. To ta sama firma co robi zamiast inwentaryzacji inwenturę. :-P

_________________
Miłego dnia :)
Pozdrawiam
Waldi



Za ten post autor Waldi_L_N otrzymał podziękowanie od: AIKI
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 lut 2021, o 19:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 kwi 2006, o 21:58
Posty: 4688
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 512
Otrzymał podziękowań: 702
Uprawnienia żeglarskie: wyżej się nie da...
Stara Zientara napisał(a):
Albo ma za dużo pracy...

:rotfl: :rotfl: :rotfl:

_________________
Zmieniona stopka - poprzednia lewaków uwierała :-)
--
pozdrawiam
AIKI


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 lut 2021, o 19:40 

Dołączył(a): 7 sie 2015, o 08:47
Posty: 860
Podziękował : 271
Otrzymał podziękowań: 225
Uprawnienia żeglarskie: morski
Dupa dupa dupa , jak mawiał pewien bezrobotny z Wrocławia :-P
Kurczaku , niczego nie montuj przed deliverką. Odpal Navionicsa na lapku i w telefonie , zatankuj ON i wodę , i dzida do Polski.
Już to gdzieś pisałem , nam przeprowadzenie Hanse 400 z Nieuwpoort w Belgii do Górek Zachodnich w trójkę ( nawigując na lapku i telefonie ) zajęło 7.5 doby. Przez Kiloński ofkors.
Krzychu.
PS. Nie działał nam autopilot , więc całą drogę jechaliśmy "z ręki" , a żagle były stoczniowe ( 12 letnie ) , jak worki po cemencie.



Za ten post autor krzychuAPIA otrzymał podziękowanie od: miru71
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 lut 2021, o 20:08 

Dołączył(a): 5 paź 2012, o 15:48
Posty: 2453
Podziękował : 563
Otrzymał podziękowań: 545
Uprawnienia żeglarskie: sernik morski gotowany
krzychuAPIA napisał(a):
i dzida do Polski.

Nie da rady. 100 godzin na pływach, tak przy okazji.

_________________
Miłego dnia :)
Pozdrawiam
Waldi


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 lut 2021, o 20:17 

Dołączył(a): 12 lut 2015, o 12:49
Posty: 1636
Podziękował : 273
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: Morskie-turystyczne
A cała przyjemność z akcji sprowadzania się nie liczy?
Przypomnijcie sobie podobne akcje forumowiczów.
Całe forum tym żyło! :rotfl: ;)

_________________
—————————
Søren Kierkegaard:
Ironia życia leży w tym, że żyje się je do przodu, a rozumie do tyłu.
http://bobbyschenk.de/yacht2020_1.html#sp16


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 lut 2021, o 20:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 kwi 2006, o 21:58
Posty: 4688
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 512
Otrzymał podziękowań: 702
Uprawnienia żeglarskie: wyżej się nie da...
To dzida dookoła Danii :mrgreen:

_________________
Zmieniona stopka - poprzednia lewaków uwierała :-)
--
pozdrawiam
AIKI


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 lut 2021, o 20:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13175
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3101
Otrzymał podziękowań: 2702
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Waldi_L_N napisał(a):
100 godzin na pływach,
Czyli wejście do dwóch portów pływowych np., Cuxhaven i Brunsbüttel oraz 100 godzin pływania (i przepis nie mówi, że to ma być na wodach pływowych).

A 100 godzin to 4 doby z kawałkiem. ;)

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 lut 2021, o 20:24 

Dołączył(a): 12 lut 2015, o 12:49
Posty: 1636
Podziękował : 273
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: Morskie-turystyczne
Kurczak to wcielenie wszelkich kodeksów i norm.
Ktoś, kiedyś, gdzieś wygrzebie i sałata na daszku zwiędnie.
Nie ma co ryzykować.
Z drugiej strony to jest przecież bardzo ciekawy akwen.
Będzie miał do czego tęsknić przez następne bałtyckie lata. :roll:

_________________
—————————
Søren Kierkegaard:
Ironia życia leży w tym, że żyje się je do przodu, a rozumie do tyłu.
http://bobbyschenk.de/yacht2020_1.html#sp16


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 lut 2021, o 20:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 kwi 2006, o 21:58
Posty: 4688
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 512
Otrzymał podziękowań: 702
Uprawnienia żeglarskie: wyżej się nie da...
Stara Zientara napisał(a):
Waldi_L_N napisał(a):
100 godzin na pływach,
Czyli wejście do dwóch portów pływowych np., Cuxhaven i Brunsbüttel oraz 100 godzin pływania (i przepis nie mówi, że to ma być na wodach pływowych).

A to nie jest czasem "100 godzin rejsu na wodach pływowych z wejściem do dwóch portów"?

_________________
Zmieniona stopka - poprzednia lewaków uwierała :-)
--
pozdrawiam
AIKI


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 lut 2021, o 20:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13175
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3101
Otrzymał podziękowań: 2702
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
AIKI napisał(a):
na wodach pływowych
A co to jest? Bo żaden przepis tego nie definiuje...

A pływy występują nawet w kałuży na ulicy, choć o skoku wielkości ułamków milimetra.

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 lut 2021, o 20:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 kwi 2006, o 21:58
Posty: 4688
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 512
Otrzymał podziękowań: 702
Uprawnienia żeglarskie: wyżej się nie da...
No wiesz - definuje jakby sama nazwa: wody pływowe - wody, na których występuje pływ. Jak chcesz to kałużę też możesz do nich zaliczyć :mrgreen: Ale tam jeszcze bodajże stoi (nie chce mi się sprawdzać) 1,5 m owego pływu.

_________________
Zmieniona stopka - poprzednia lewaków uwierała :-)
--
pozdrawiam
AIKI


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 lut 2021, o 21:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14371
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1960
Otrzymał podziękowań: 2054
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Na Adriatyku tez występuje pływ, ma kilkanaście centymetrów, ale jest.
Wysokość pływu wymaganego do zaliczenia stażu znajduje się w projekcie nowelizacji ustawy, na teraz nie ma takiej normy prawnej.
Czyli jeśli masz w opinii z rejsu czarterówką po wodach Chorwacji, że był to rejs po wodach pływowych nie ma podstawy aby ją zakwestionować.

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 lut 2021, o 21:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13175
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3101
Otrzymał podziękowań: 2702
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
AIKI napisał(a):
tam jeszcze bodajże stoi (nie chce mi się sprawdzać) 1,5 m owego pływu.
Nie.

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 lut 2021, o 21:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 kwi 2006, o 21:58
Posty: 4688
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 512
Otrzymał podziękowań: 702
Uprawnienia żeglarskie: wyżej się nie da...
Stara Zientara napisał(a):
AIKI napisał(a):
tam jeszcze bodajże stoi (nie chce mi się sprawdzać) 1,5 m owego pływu.
Nie.

Już Kurczak napisał. Ale było OIDP. I pewnie znów będzie... :/

_________________
Zmieniona stopka - poprzednia lewaków uwierała :-)
--
pozdrawiam
AIKI


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 lut 2021, o 21:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13175
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3101
Otrzymał podziękowań: 2702
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Było 1,5 m skoku pływu w portach, ale nie wiadomo jakiego pływu: średniego, syzygijnego, kwadraturowego, a może w dniu wejścia.

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 lut 2021, o 21:32 

Dołączył(a): 5 paź 2012, o 15:48
Posty: 2453
Podziękował : 563
Otrzymał podziękowań: 545
Uprawnienia żeglarskie: sernik morski gotowany
Czy to ważne, ja mam teoretycznie wypływane, ale zawsze jest pretekst żeby przepłynąć się jeszcze raz. ;)

_________________
Miłego dnia :)
Pozdrawiam
Waldi


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 lut 2021, o 00:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 kwi 2013, o 22:06
Posty: 1579
Podziękował : 137
Otrzymał podziękowań: 303
Uprawnienia żeglarskie: ActiveCaptain & more
waliant napisał(a):
Teraz Kocur jest ćwiczony z tego, ...

Ty używasz AIS’a zazwyczaj(?) do „śledzenia” kolegów podczas regat. Ktoś inny cieszy się jak „zauważy” statek z kilkunastu mil. A nasz kolega posłużył się jego wskazaniami do przeprowadzenia testu aktywnego reflektora radarowego i o tym chyba miała być dyskusja.

Dodam tylko, że większość z nas używa AIS’a jako narzędzie antykolizyjne. I tak przy okazji wyszło na jaw, że nadal są osoby które nie do końca rozumieją zasady alarmu CPA/TCPA.
Jak myślisz, jeżeli nawet kol. Kocur czy Aiki mają kłopoty z prawidłową interpretacją danych CPA/TCPA to co możemy powiedzieć o innych mniej doświadczonych kolegach?

I wyjaśnijmy sobie raz na zawsze, w systemach AIS a także ARPA podstawowe informacje antykolizyjne to wartości CPA/TCPA. I tylko przekroczenie zadanych limitów tych wartości aktywuje nam alarm. Tak proste, że aż prymitywne i możesz sobie ironizować ale doprawdy nie można nic innego ustawić jest to jedyny dostępny alarm. Tak jest na każdym urządzeniu AIS, ARPA czy innym „wszystkomający” wyświetlaczu i to jest standard lub jak wolisz „jedynie słuszne rozwiązanie”

bury_kocur napisał(a):
Krzysztof - czemu ciągle sądzisz, że ktoś pisze jakby - nie wiem - chciał oszukać kogoś (Ciebie?) czy jak to napisałeś - "leci w kulki"?

Mój (nasz?) problem to „czytanie/pisanie ze zrozumieniem”, po prostu jeżeli już czytam to staram się zrozumieć a ty opisałeś sytuacje którą po prostu nie rozumiem.
Opisując swój test napisałeś wyraźnie, że aby zdobyć pewność działania „antyradaru” w pewnym momencie wyłączyłeś system AIS, cytuje;
Cytuj:
Zrobiłem w zeszłym sezonie dwie próby - płynąłem z wyłączonym tym urządzenie i jak tylko je załączyłem to dwa razy w sezonie 2020 statki zeszły mi z drogi - właśnie jak załączyłem to urządzenie.
Bez tego zachowywały się jakby mnie nie widziały - AIS-a dla próby miałem wyłączonego.

Zakładając, że dalej śledziłeś obiekt na radarze poprosiłem o więcej szczegółów, czy używałeś mARPA a może robiłeś nakresy, czy po prostu obserwowałeś z kokpitu, a ty mi odpisałeś;
Cytuj:
I tak płyniemy sobie dziesięć - piętnaście minut i kursy zbieżne się nie zmieniają - mamy kwadrans do czasu i miejsca ewent. kolizji.
W tym momencie załączam aktywny reflektor i po chwili - kilka minut - statek odchodzi w bok - w lewo - tak, aby ewidentnie przejść za naszą rufą co znakomicie widać na jego wektorze.
Mijamy się - przechodzę przed nim i statek wraca na swój poprzedni kurs co widzę na jego wektorze AIS.

Pomijam już ten nieszczęsny alarm zbliżeniowy ale powiedz jak było z tym AIS, był aktywny czy nie? Nie wiem jaka to była jednostka i ile mieliście miejsca ale manewr w lewo był również raczej niestandardowym zachowaniem. Tak przy okazji, co i kiedy byś zrobił w sytuacji gdyby statek nie zmieniłby kursu?

Na koniec jeszcze napisałeś, że w historii plotera masz zapisany cały swój ślad i po zbliżeniu widzisz ten manewr, ale przecież ty nie wykonałeś żadnego manewru, ty byłeś „stand-on vessel”.

Nie wiem jaki wpływ na przebieg wydarzenia miało użycie aktywnego reflektora radarowego. Zakładam jednak, że w opisanych warunkach byłeś wyraźnie widoczny na ekranie statkowego radaru bez tego dodatkowego „boostera”. I przy standardowych nastawach TCPA 15(?)min. wachtowy na statku zdecydował się na manewr co zbiegło się z twoją decyzją włączenia „antyradaru” i wyłączenia(?) AIS. Nie ukrywam, że takie działanie mogło zdziwić wachtowego. Wyobraź sobie, że symbol AIS który jest najprawdopodobniej w „alarm mode” raptownie znika a w jego miejscu na ekranie radaru rozbłyska powiększone twoje echo i to w odległości ok.3Nm.
Znając swoją złośliwości obawiam się, że mógłbym nie być taki grzeczny jak piszesz był mój kolega.

AIKI napisał(a):
Czemu odnoszę wrażenie szukania smaku w...?

Czy ty próbujesz mnie obrazić? Wale nadgodziny aby to napisać.

_________________
Boat swapping, zapraszam viewtopic.php?f=3&t=23581

Pozdrawiam,
Krzysztof


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3681 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23 ... 123  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Wrona i 200 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL