Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 9 sie 2025, o 19:26




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3683 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24 ... 123  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 17 lut 2021, o 09:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12610
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1772
Otrzymał podziękowań: 4268
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
SIRK napisał(a):
I tylko przekroczenie zadanych limitów tych wartości aktywuje nam alarm. Tak proste, że aż prymitywne i możesz sobie ironizować ale doprawdy nie można nic innego ustawić jest to jedyny dostępny alarm. Tak jest na każdym urządzeniu AIS, ARPA czy innym „wszystkomający” wyświetlaczu i to jest standard lub jak wolisz „jedynie słuszne rozwiązanie”

Ale ploter Kocura ma szersze możliwości i Kocur używa tego inaczej, tak jak opisał.
Skoro tak mu wygodniej, to czemu nie?
Ja używam AIS-a także inaczej i nie ustawiłem alarmów w ogóle.

A jeżeli wrócimy do początku, to dalej uważam, że nie jest to urządzenie, bez którego nie da się pływać.
Tylko o to mi chodziło.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 lut 2021, o 10:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14119
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
SIRK napisał(a):
Pomijam już ten nieszczęsny alarm zbliżeniowy ale powiedz jak było z tym AIS, był aktywny czy nie?


No nie ... :-(

Dużo bym się spodziewał, ale nie takiego pytania.

Detektywie SIRK - naprawdę, ale to naprawdę - nie wiesz jak było?

Naprawdę?

Przy takiej przenikliwości, przy takim doświadczeniu, przy takiej znajomości elektroniki morskiej, po napisaniu takiego komentarza o alarmach:

SIRK napisał(a):
I tak przy okazji wyszło na jaw, że nadal są osoby które nie do końca rozumieją zasady alarmu CPA/TCPA.


zadajesz takie pytanie jw. ???

No dobrze - nie będę się dłużej znęcał...

Detektywie Krzysztofie SIRK vel forumowy Sherlocku Holmesie :-P - a o możliwości wyłączenia części nadawczej AIS pozostawiając aktywną część odbiorczą słyszałeś ?

No dobrze, był wieczór - mogłeś być zmęczony... :-(

Więc napiszę Krzysztofie jasno - czas jakiś przed moim eksperymentem wyłączyłem nadawanie sygnału AIS - mam do tego jeden mały guzik na tablicy w nawigacyjnej.

Wydaje mi się, że każdy AIS nadawczo-odbiorczy to potrafi przy jednoczesnym pozostawieniu aktywnej części odbiorczej co daje możliwość obserwacji jednostek samemu pozostając niewidocznym dla innych - oczywiście tylko na AIS-ie.

Tu pewnie zaraz napiszesz, że jak AIS nie działał nadawczo to nie był aktywny...

Przy okazji - nie wiesz, czy aby rybacy nie wykorzystują tej możliwości nagminnie chcąc pozostać w ukryciu na swoim łowisku?

No dobrze - jak już wyjaśniliśmy sobie tą część Twego pytania to popatrzmy co tam dalej...

SIRK napisał(a):
Nie wiem jaka to była jednostka i ile mieliście miejsca ale manewr w lewo był również raczej niestandardowym zachowaniem.


Jaka była jednostka nie pamiętam - ale co za różnica?

Była duża i stalowa - pamiętam, że szła gdzieś chyba do Rosji.

Miejsca na manewry mieliśmy dużo i każdy manewr był do pewnego momentu do wykonania, tyle, że "przeciwnik" wykonał go pierwszy, bo jak zauważyłeś - w kwestii samego ewentualnego kontaktu z statkiem:
SIRK napisał(a):
ty nie wykonałeś żadnego manewru


Owszem - racja - tyle, że prawie przed tym eksperymentem wykonaliśmy na wodzie małe kółko łowiąc przepływający przedmiot i ten mały manewr zarejestrował mój track a z tego umiem teraz odtworzyć miejsce zdarzenia.

Jeszcze jedno Twoje pytanie:

SIRK napisał(a):
co i kiedy byś zrobił w sytuacji gdyby statek nie zmieniłby kursu?


Odczekałbym jeszcze chwilkę i sam zrobiłbym manewr uniknięcia kolizji - dla przypomnienia - miałem półwiatr z prawej burty - szedłem kursem na S - statek miałem z prawej i mogłem na czas mijania albo wyostrzyć na tym samym halsie, a jeżeli z porównania naszych wektorów oceniłbym, iż to może nie wystarczyć to zrobiłbym zwrot i odszedł na kontrkurs.

Miejsca było Szanowny Krzysztofie dużo na kilka manewrów.

SIRK napisał(a):
Znając swoją złośliwości obawiam się, że mógłbym nie być taki grzeczny jak piszesz był mój kolega.


Cóż... To było ryzyko eksperymentu - choć jak mówię podziękowałem za manewr a na pytanie o AIS zawsze mogłem odpowiedzieć "Sorry, I have a problem with AIS".

Prawda?

PS - na końcu napisz mi nazwę Twojej jednostki - przykleję sobie przed ploterem i postaram się traktować ją wyjątkowo :-P

PS 2 - obaj z Wojtkiem zmobilizowaliście mnie wczoraj - zawziąłem się i przeczytałem manual plotera raz jeszcze - alarmy CPA/TCPA na tym ploterze oczywiście są - są teoretycznie proste - kiedyś pamiętam, że na początku używania tego plotera już je próbowałem, ale z jakiegoś powodu - nie pamiętam czemu - nie kontynuowałem ich używania - jak będę na wodzie i będę miał sygnały AIS - wrócę do tematu.

PS 3 - na końcu -
SIRK napisał(a):
Wale nadgodziny
:-P

Widzisz - wychodzi na to, że ja też, bo jak napisałem na początku - zdziwiłeś mnie szczerze tym AIS-em...

PS 4 - teraz ja mam pytanie - dlaczego wg Ciebie manewr statku w jego lewo

SIRK napisał(a):
był również raczej niestandardowym zachowaniem.
?

To nie był pierwszy przypadek, że statek odszedł w swoje lewo pozostawiając mi miejsce przed swoim dziobem.

A - i jeszcze jedno pytanie - napisałeś:

SIRK napisał(a):
Pomijam już ten nieszczęsny alarm zbliżeniowy


Czemu nieszczęsny ? alarm jak alarm - każdy dobry jak daje skutek.

No to chyba wszystko na teraz - ufff...

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Ostatnio edytowano 17 lut 2021, o 10:43 przez bury_kocur, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 lut 2021, o 10:39 

Dołączył(a): 19 wrz 2013, o 08:58
Posty: 876
Podziękował : 36
Otrzymał podziękowań: 127
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Kurczak gratuluję pięknego jachtu. Ja za swój i wszystkie inne przelewy zagraniczne placiłem przez stronę transwerwise. Kurs jest średni NBP plus jakąś groszowa prowizja. Trwa to 2-3 dni, ale jest naprawdę tanio. Jak sprawdzałem kiedyś to było dużo taniej niż na cinkciarzu. Zresztą wejdź na stronę to masz kalkulator i finalny koszt jest taki jak sam jak w kalkulatorze. Wpłacasz złotówki na ich polskie konto, a oni wpłacają walutę do odbiorcy.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 lut 2021, o 10:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Włodek, kończ Waść, wstydu mu oszczędź

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 lut 2021, o 10:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 kwi 2006, o 21:58
Posty: 4688
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 512
Otrzymał podziękowań: 702
Uprawnienia żeglarskie: wyżej się nie da...
No mówiłem - szukanie smaku...

_________________
Zmieniona stopka - poprzednia lewaków uwierała :-)
--
pozdrawiam
AIKI


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 lut 2021, o 16:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14372
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1960
Otrzymał podziękowań: 2054
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
kuban99 napisał(a):
Kurczak gratuluję pięknego jachtu. Ja za swój i wszystkie inne przelewy zagraniczne placiłem przez stronę transwerwise. Kurs jest średni NBP plus jakąś groszowa prowizja. Trwa to 2-3 dni, ale jest naprawdę tanio. Jak sprawdzałem kiedyś to było dużo taniej niż na cinkciarzu. Zresztą wejdź na stronę to masz kalkulator i finalny koszt jest taki jak sam jak w kalkulatorze. Wpłacasz złotówki na ich polskie konto, a oni wpłacają walutę do odbiorcy.


Na razie jest fajny, piękny dopiero będzie. :D

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 lut 2021, o 18:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 kwi 2013, o 22:06
Posty: 1579
Podziękował : 137
Otrzymał podziękowań: 303
Uprawnienia żeglarskie: ActiveCaptain & more
waliant napisał(a):
Ale ploter Kocura ma szersze możliwości i Kocur używa tego inaczej, tak jak opisał.

Nie ma innych możliwości, wyjaśnij proszę co z tego rozumiesz;

Cytuj:
Oprócz tego mam możliwość załączenia na tymże ploterze alarmu zbliżania się do mnie wyświetlanych na AIS jednostek po przecięciu przez taką jednostkę określonego promienia od swojej pozycji i to nazwałem alarmem zbliżeniowym.

Taki alarm mogę zdefiniować płynnie i najczęściej używam promienia będącego odległością 20 lub 30 minut od swojej pozycji do jakiejkolwiek jednostki obcej.

Ploter sam przelicza odłeglość od obcej jednostki, która się wyświetla na AIS biorąc jako punkt wyjścia prędkość tej jednostki, którą ta prędkość mój AIS wyświetla.

Wadą tego alarmu jest fakt, iż załącza się niezależnie od kursu obcej jednostki, który wcale nie musi być kursem kolizyjnym a jedynie jego pozycja przetnie ustawiony promień odległości czasowej (owych 20 lub 30 minut) od mojej pozycji.

Używam tego jak albo - nie siedzę przed ploterem - i jacht np. jedzie sam bez kontroli na autopilocie (rzecz bardzo częsta) albo robię kilka rzeczy naraz i nie chce przeoczyć zbliżenia się do mnie obcej jednostki.

Nie używam go w obszarach o dużym zagęszczeniu ruchu bo dostałbym "jobla" od alarmów.


Cytuj:
Mam na jachcie duży ploter przed sternikiem, mały w nawigacyjnej, załączonego zawsze AIS-a, załączony w przelotach radar z ustawionym alarmem zbliżania,


Cytuj:
Wektory nasze przedstawiają ewidentny kurs kolizyjny - mam na ploterze wyświetlający się wektor trzydziesto-minutowy przed każdą jednostką - przed swoją także - czyli jak nasze wektory przez dłuższy czas zbiegają się mniej więcej w jednym punkcie co czyni punkt kolizyjny - to można z dużym prawdopodobieństwem przyjąć, że zarówno kursy jak i prędkości mamy kolizyjne - nie muszę do tego robić nakresów - optyka tego co widać na ploterze wystarcza a elektronika wyświetla alarm.


waliant napisał(a):
Ja używam AIS-a także inaczej i nie ustawiłem alarmów w ogóle.

Twoja wola ale wiesz co znaczy CPA/TCPA i jakie wartości są dla ciebie akceptowalne.
waliant napisał(a):
A jeżeli wrócimy do początku, to dalej uważam, że nie jest to urządzenie, bez którego nie da się pływać.

Całkowicie się z tobą zgadzam ale jako wybitnie złośliwy człowiek dodam; „tym bardziej gdy nie potrafimy z tego urządzenia korzystać”
Dyskusja z Monii, Marcin_Palacz i chyba Baoo była też ciężka ale oni przynajmniej starali się zrozumieć.
bury_kocur napisał(a):
Czemu nieszczęsny ? alarm jak alarm - każdy dobry jak daje skutek.

Jeżeli tak to może pomóż kol. Waliant wyjaśnić co miałeś na myśli pisząc o „joblu”, wektorach na cały ekran oraz punktach kolizyjnych.
bury_kocur napisał(a):
Detektywie SIRK - naprawdę, ale to naprawdę - nie wiesz jak było?

Nie, nie wiem ale słyszałem o „świstaku co tak sobie siedzi i zawija je w sreberka”.
bury_kocur napisał(a):
jak będę na wodzie i będę miał sygnały AIS - wrócę do tematu.

Wystarczy zdecydować się na odpowiednie wartości.
bury_kocur napisał(a):
Przy okazji - nie wiesz, czy aby rybacy nie wykorzystują tej możliwości nagminnie chcąc pozostać w ukryciu na swoim łowisku?

Nie opowiadaj bzdur, problem ten był poruszony w wątku o „współczesnych herosach”
bury_kocur napisał(a):
Owszem - racja - tyle, że prawie przed tym eksperymentem wykonaliśmy na wodzie małe kółko łowiąc przepływający przedmiot i ten mały manewr zarejestrował mój track a z tego umiem teraz odtworzyć miejsce zdarzenia.

Zdecyduj się co jest prawdą i na ile przed sytuacją kolizyjną zdecydowałeś się na robienie kółeczek, powtórnie cytuje.
Cytuj:
Sprawdziłem przed chwilką na ploterze - mam zapamiętany swój cały zeszłoroczny track i jak wykonam jego zbliżenie to widzę cały manewr.

bury_kocur napisał(a):
PS 4 - teraz ja mam pytanie - dlaczego wg Ciebie manewr statku w jego lewo
SIRK napisał(a):
był również raczej niestandardowym zachowaniem.
?
To nie był pierwszy przypadek, że statek odszedł w swoje lewo pozostawiając mi miejsce przed swoim dziobem.

A to jest najprostsze i może najważniejsze przesłanie wynikające z tej dyskusji, patrz zamieszczony szkic. Mając na uwadze statystykę lub jak wolisz prawo Murphy’ego przedstawiona sytuacja jest bardzo prawdopodobna.
Oczywiście jako wybitnie złośliwy człowiek wybrał bym opcje „w prawo” ale zmodyfikowaną o zmniejszenie CPA do 0,1Nm, widok twarzy skippera bezcenny.

Colonel napisał(a):
Włodek, kończ Waść, wstydu mu oszczędź

O, zaszczycił nas przedstawiciel awangardy żeglarskiej, czy możemy liczyć na jakiś komentarz?
Czy ty w ogóle rozumiesz o czym dyskutujemy?


Załączniki:
w lewo czy prawo.jpg
w lewo czy prawo.jpg [ 188.43 KiB | Przeglądane 2951 razy ]

_________________
Boat swapping, zapraszam viewtopic.php?f=3&t=23581

Pozdrawiam,
Krzysztof
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 lut 2021, o 20:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14119
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
SIRK napisał(a):
A to jest najprostsze i może najważniejsze przesłanie wynikające z tej dyskusji, patrz zamieszczony szkic.


W sumie to masz racje - on jechał drugie tyle co my a nawet ciut więcej więc jakby odbił w prawo - a miał tam miejsce - to przeszedłby pewnie daleko przed moim dziobem i byłoby OK - a przynajmniej nie byłoby możliwości aż tylu wariantów sytuacji - jakby to rzec - niekoniecznie jednoznacznych w skutkach.

Ale to nie ja temu szyprowi podpowiadałem jak ma płynąć - tyle, że on wykonał skręt w swoje lewo jeszcze przed jakimkolwiek moim ewentualnym manewrem, kiedy jechałem jeszcze prosto.

Manewr statku znakomicie widać było optycznie (bo chociażby zacząłem widzieć jego prawą burtą zamiast lewej), więc rysunek nie oddaje jednak sytuacji, bo na rysunku - wg mnie przynajmniej - widzę sytuację naszych równoczesnych skrętów jego w lewo i mojego w prawo a tak nie było.

Ale to jest dywagacja o wyższości jednych świąt nad drugimi niczego nie wnosząca.

SIRK napisał(a):
Zdecyduj się co jest prawdą i na ile przed sytuacją kolizyjną zdecydowałeś się na robienie kółeczek, powtórnie cytuje.


Słuchaj - ja naprawdę nie mam zamiaru się tłumaczyć, więc dajże spokój z tym szukaniem trzeciego dna...

Nieco przed całym manewrem z tym statkiem łowiłem z wody przedmiot co zostawiło ślad, więc po tym "śladzie" na tracku umiem zlokalizować przybliżone miejsce spotkania ze statkiem, ale czy to do czegoś ma znaczenie?

Myślę, że wyjaśniliśmy sobie całość sytuacji ze mną związaną - reszta poza mną.

PS - napiszesz ta nazwę Swego okrętu i może jakiś np. MMSI ?

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 lut 2021, o 22:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 kwi 2006, o 21:58
Posty: 4688
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 512
Otrzymał podziękowań: 702
Uprawnienia żeglarskie: wyżej się nie da...
bury_kocur napisał(a):
PS - napiszesz ta nazwę Swego okrętu i może jakiś np. MMSI ?

Chciałbyś - ściśle tajne/poufne, przed przeczytaniem zjeść :rotfl:

_________________
Zmieniona stopka - poprzednia lewaków uwierała :-)
--
pozdrawiam
AIKI


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 lut 2021, o 07:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14372
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1960
Otrzymał podziękowań: 2054
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Moi drodzy, dajcie spokój, wątek schodzi już nie na OT tylko na psy. :-(

..........................................................................................................


Trochę się zaczynam niepokoić. Ciągły spadek zachorowań i zgonów dawał nadzieję, że do kwietnia sytuacja się poprawi i nie będzie ograniczeń w podróżowaniu między krajami.
Teraz już nie jestem takim optymistą, może się czasami okazać, że wszystko się pozamyka i długo nie będzie możliwości sprowadzenia Don Kichota do kraju, a jeśli to najkrótszą drogą i bez zawijania do portów. :-(

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 lut 2021, o 07:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Kurczak, masz pewność tylko jednego: że nic nie jest pewne. Po prostu wszelkie plany muszą być elastycznie zmieniane.
A okręt jest, będzie i jest SUPER.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 lut 2021, o 08:04 

Dołączył(a): 5 paź 2012, o 15:48
Posty: 2453
Podziękował : 563
Otrzymał podziękowań: 545
Uprawnienia żeglarskie: sernik morski gotowany
Bądź optymistą. Startujemy z Wilhelmshafen, tankujemy w Helgoland tani alko ewentualnie ON , opływamy wyspę zgodnie z ruchem wskazówek zegara, znowu się tankujemy, opływamy przeciwnie, tankujemy, Cuxhafen, kanalia kilońska i do chaty, a nie do tego miasta nad morzem Szczecina

_________________
Miłego dnia :)
Pozdrawiam
Waldi


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 lut 2021, o 10:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14119
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Waldi_L_N napisał(a):
tankujemy

Waldi_L_N napisał(a):
znowu się tankujemy

Waldi_L_N napisał(a):
tankujemy,



Ja pierdzielę - Kurczak - szykuje się Wam piękny rejs - naprawdę tylko pozazdrościć :rotfl: :-P

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Kurczak napisał(a):
Moi drodzy, dajcie spokój, wątek schodzi już nie na OT tylko na psy.


Piotrek - całkiem poważnie - nie jest tak, że taka dyskusja jest do spodu .... bez sensu.

Z każdej wynika jakaś maleńka nawet uwaga do dalszego pływania.

Wyjaśniliśmy sobie problem a SIRK i Wojtek zmobilizowali mnie do pogłębienia wiedzy o ustawianiu alarmów CPA/TCPA.

Także nie psiocz na OT.

i uśmiechnij się - przed Wami jak czytam piękna podroż śladami produktów naftowych :rotfl: :-P

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Ostatnio edytowano 18 lut 2021, o 10:22 przez bury_kocur, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 lut 2021, o 10:19 

Dołączył(a): 12 lut 2015, o 12:49
Posty: 1636
Podziękował : 273
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: Morskie-turystyczne
Kurczak, zbieraj załogę, będziesz wystawiał kwity na tankowanie, tfu.. za rejsy na pływach.
Jakieś wyposażenie filmowo - dźwiękowe z pewnością przyda się dla upamiętnienia sprowadzenia łódki.
Przy następnej pewnie będzie ci towarzyszył dron... kto wie? ;)
Apetyt rośnie w miarę jedzenia, jak mawiali mędrcy.

_________________
—————————
Søren Kierkegaard:
Ironia życia leży w tym, że żyje się je do przodu, a rozumie do tyłu.
http://bobbyschenk.de/yacht2020_1.html#sp16


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 lut 2021, o 16:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14372
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1960
Otrzymał podziękowań: 2054
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
bury_kocur napisał(a):

Także nie psiocz na OT.



Nie psioczę, proszę grzecznie. :)

To ciekawy, merytoryczny temat, ale raczej nikt go w tym wątku szukał nie będzie...

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 lut 2021, o 19:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 mar 2009, o 17:32
Posty: 1448
Lokalizacja: Turowice /k.Konstancina-Jeziorny
Podziękował : 605
Otrzymał podziękowań: 475
Uprawnienia żeglarskie: bezpatencie
masz lejce więc wiesz... :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 lut 2021, o 20:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 kwi 2013, o 22:06
Posty: 1579
Podziękował : 137
Otrzymał podziękowań: 303
Uprawnienia żeglarskie: ActiveCaptain & more
Kurczak napisał(a):
Nie psioczę, proszę grzecznie.

Jak sobie życzysz.
Szkoda tylko, że już się nie dowiemy po co nam AIS w żegludze po M. Północnym i czy warto zainwestować w aktywny reflektor radarowy. Na swoją obronę przypomnę, że sugerowałem wydzielenie wątku ale nie cieszę się poważaniem u naszych adminów. Pozwolisz jednak, że odpowiem po raz ostatni Kocurowi.

bury_kocur napisał(a):
PS - napiszesz ta nazwę Swego okrętu i może jakiś np. MMSI ?

Sirk i nie mam przyznanego numeru MMSI, myślałem że wiesz.

bury_kocur napisał(a):
Manewr statku znakomicie widać było optycznie (bo chociażby zacząłem widzieć jego prawą burtą zamiast lewej), więc rysunek nie oddaje jednak sytuacji, bo na rysunku - wg mnie przynajmniej - widzę sytuację naszych równoczesnych skrętów jego w lewo i mojego w prawo a tak nie było.

Ja tylko odpowiedziałem na twoje pytanie, dlaczego manewr „w lewo” jest raczej niestandardowy. Po prostu może się zdarzyć, że zmianę kursu zrobimy równocześnie a nasze działania będą się znosić. Czy nigdy nie doświadczyłeś tego podczas wymijania się z pieszymi na chodniku? To jest ten sam przypadek i warto pamiętać o tym gdy np. zamierzamy „egzekwować swoje pierwszeństwo” i/lub w ostatniej chwili ustępujemy komuś z drogi.
Nie jestem „ortodoksem” ale jeżeli manewru „prawymi” nie zrobisz dużo wcześniej i wyraźnie to później „duże i stalowe” zazwyczaj uzgadniają taki manewr na radiu.

_________________
Boat swapping, zapraszam viewtopic.php?f=3&t=23581

Pozdrawiam,
Krzysztof


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 lut 2021, o 21:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Kurczak napisał(a):
bury_kocur napisał(a):

Także nie psiocz na OT.



Nie psioczę, proszę grzecznie. :)

To ciekawy, merytoryczny temat, ale raczej nikt go w tym wątku szukał nie będzie...
Należałoby OT wydzielić... Modowie?!

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 lut 2021, o 21:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 kwi 2006, o 21:58
Posty: 4688
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 512
Otrzymał podziękowań: 702
Uprawnienia żeglarskie: wyżej się nie da...
SIRK napisał(a):
Czy nigdy nie doświadczyłeś tego podczas wymijania się z pieszymi na chodniku? To jest ten sam przypadek
Porównanie od czapy - zupełnie różne odległości, wielkość obiektów i co najważniejsze - manewrowość. Kocura okręt może zrobić zwrot niemalże w miejscu...

_________________
Zmieniona stopka - poprzednia lewaków uwierała :-)
--
pozdrawiam
AIKI


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 lut 2021, o 07:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14372
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1960
Otrzymał podziękowań: 2054
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Robi się niefajnie. :-o :-(

Władze Dolnej Saksonii czyli landu, w którym znajduje się Wihelmshaven wprowadziły ostrzejsze obostrzenia niż inne landy.

Wjeżdżając trzeba się zarejestrować w federalnym systemie, mieć test w języku niemieckim nie starszy niż 48 godzin, po czym i tak kwarantanna. Kwarantanna może być skrócona do pięciu dni, o ile delikwent wykona drugi test i ten także będzie negatywny.

Oby zostały do połowy kwietnia zluzowane, bo inaczej operacja sprowadzenia Dok Kichota i 100 godzin na pływach stanie pod znakiem zapytania.

Na 24 maja mam wyznaczony termin na montaż rolfoka u p. Marciniaka.

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 lut 2021, o 09:55 

Dołączył(a): 12 lut 2015, o 12:49
Posty: 1636
Podziękował : 273
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: Morskie-turystyczne
Index zakażeń w Polsce 134/100 000/ 7 dni
Index zakażeń w Dolnej Saksonii 67 /100 000/7 dni
W całych Niemczech indeks wynosi 60,5/100 000/7 dni - obostrzenia (grudniowe) są praktycznie przedłużane z malutkimi wyjątkami. Cel to stabilne <35!
Prezydent nie pojechał na narty :rotfl:

Kurczak, nie nakręcaj się.
Teraz masz więcej czasu dla Dulci ;) .

_________________
—————————
Søren Kierkegaard:
Ironia życia leży w tym, że żyje się je do przodu, a rozumie do tyłu.
http://bobbyschenk.de/yacht2020_1.html#sp16


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 mar 2021, o 09:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14372
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1960
Otrzymał podziękowań: 2054
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Załatwiłem wszystkie formalności i Dok Kichot jest już formalnie mój. :D

Przystąpiłem wiec do rejestracji za pośrednictwem programu Reja. Przeprowadziłem całą procedurę do momentu, kiedy program poprosił uprzejmie czerwona czcionką abym załadował pliki z całą listą niezbędnych dokumentów.
Z tej listy mam tylko dwa: potwierdzenie dokonania opłaty rejestracyjnej i umowę przetłumaczoną przez tłumacza przysięgłego.
System chce między innymi: potwierdzenia wymiarów jachtu, potwierdzenia ilości załogi, potwierdzenia rejonu pływania...
Program nie kuma, że jacht był zbudowany w 1986 roku, gdy o "CE" jeszcze nie śnili nawet mędrcy.

Zapisałem więc dane, bo program posiada taką funkcje i zatrzymałem wprowadzanie danych na tym etapie... :-(

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 mar 2021, o 10:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14119
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Kurczak napisał(a):
i zatrzymałem wprowadzanie danych na tym etapie...


I co dalej ?

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 mar 2021, o 10:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14372
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1960
Otrzymał podziękowań: 2054
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Zasadniczo nie wiem co dalej. To nie jest tylko mój problem, IMHO większość jachtów rejestrowanych w Polsce, zwłaszcza morskich nie posiada "CE".

Szukam jakiś wiarygodnych danych, folderu, który można zeskanować i załadować do programu, jako potwierdzenie danych, które wklepałem.
Poprosiłem Wojtka o pomoc, on jest mistrzem świata w znajdywaniu w czeluściach internetu informacji niemożliwych do znalezienia przez zwykłych zjadaczy chleba.

Co do ewentualnych wymiarów sprawa jest do ogarnięcia, jednak po przypłynięciu do Polski, ponieważ trzeba będzie zlecić wykonanie pomiarów.

Zakładałem, że pojadę do Wilhelmshaven z polska banderą i papierami, z licencją radiową i polisą włącznie.

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 mar 2021, o 10:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14119
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Kurczak napisał(a):
polisą włącznie.


A do polisy nie potrzebujesz rejestracji ?

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 mar 2021, o 11:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14372
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1960
Otrzymał podziękowań: 2054
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Nie wiem, ale raczej potrzebuję.

Najpierw rejestracja, później licencja radiowa i ubezpieczenie.

Trzeba także zamówić wyplotowanie napisów na burty.

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 mar 2021, o 11:10 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10510
Podziękował : 1308
Otrzymał podziękowań: 4197
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Kurczak napisał(a):
To nie jest tylko mój problem, IMHO większość jachtów rejestrowanych w Polsce, zwłaszcza morskich nie posiada "CE".


Co za fantazja w niedzielny poranek :)
Zapraszam na Mazury. Trochę zmienisz perspektywę tego, co się w Polsce dzieje.

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Kurczak napisał(a):
Poprosiłem Wojtka o pomoc, on jest mistrzem świata w znajdywaniu w czeluściach internetu informacji niemożliwych do znalezienia przez zwykłych zjadaczy chleba.


Przypomnij proszę model. Może będę w stanie też pomóc. Wątek ma tylw stron, że ciężko znaleźć.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 mar 2021, o 11:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13882
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1636
Otrzymał podziękowań: 2387
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Seekreuzer Typ "Konsul 37"
Konstrukteur: Kurt W. Schröter
Bauwerft: Marckmann KG, Kiel


http://juergenfritz.de/Juergen-Fritz/Se ... konsul.htm

http://www.sunsula.de/uber-uns/schiff/

http://freibeuter.ch/wp-content/uploads ... nsul37.pdf

http://www.lindemann-versicherung.ch/Po ... l%2037.pdf

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 mar 2021, o 11:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14372
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1960
Otrzymał podziękowań: 2054
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Wiktorze, napisałem, że chodzi mi głownie o jachty morskie. W Kołobrzegu lwia cześć jachtów, to łódki z lat 80-tych i starsze. Tylko firmy czarterowe mają we flocie jachty łapiące się na CE, jest może jeszcze kilka, max kilkanaście jachtów armatorskich. Podobnie było w Kamieniu.
Widzę co żeglarze przyprowadzają zza granicy.

.....................................................................


Marckmann Konsul 37 ze stoczni Marckmann Werft Kiel.

Dotychczas znalazłem coś takiego:

http://freibeuter.ch/wp-content/uploads ... nsul37.pdf

Ale i tu dane się nie zgadzają. Ma być silnik Mercedes OM615 ale nie jest. Znam ten silnik, to serce nieśmiertelnego W123 200D. :)

Mam zdjęcia mojego silnika, to starszy model o pojemności 1,7 l i symbolu OM636, taki silnik znalazłem także w innych ogłoszeniach.
Nie zgadza się szerokość, jest 295 cm, w innych źródłach 300cm. Także zanurzenie (175 lub 185 cm). Może to wynikać z tego, że poprzedni model Konsule 37 budowana przed 1968 roku miał trochę inne wymiary i dane się wymieszały.

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 mar 2021, o 12:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14372
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1960
Otrzymał podziękowań: 2054
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Taki silnik jest w Konsulach 37.

https://en.wikipedia.org/wiki/Mercedes- ... 636_engine

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3683 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24 ... 123  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 221 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL