Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 9 sie 2025, o 22:12




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1367 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30 ... 46  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 9 maja 2013, o 08:44 

Dołączył(a): 30 paź 2009, o 14:25
Posty: 191
Podziękował : 82
Otrzymał podziękowań: 75
Uprawnienia żeglarskie: kandydat na toliwagę
trochę bardziej się pogubiłem, jak przeczytałem o tej Delfii
czy to ma być monotyp?
czy też wszystko dozwolone, byleby nie przekraczało 13 stóp?
innymi słowy: czy jest to zabawa dla projektujących i budujących i pływających, czy tylko dla kupujących i pływających?

ograniczenie 13feet, jak mi się zdawało, miało na celu promowanie czegoś małego i taniego i do przewożenia na dachu samochodu (albo w bagażniku, jeśli ponton)

ograniczenie to niestety raczej eliminuje kanadyjki z żaglem, 13 stóp to trochę maławo.

wątek jest bardzo ciekawy, dowiedziałem się o wielu istniejących łódkach, o których pojęcia nie miałem. oglądając kolejną wpadło mi do głowy, że nowa klasa, jeśli miałaby jakikolwiek sens, powinna postawić ograniczenia nie, jak w moth co do żagla, rodzaju kadłubu etc. tylko co do kosztu łódki.
To by mogłoby być interesujące - żadnych drogich materiałów, węgiel jedynie w postaci drewna/sklejki, kewlar nie, żagle radialne nie, właściwie to tylko dopuścić prosty "dacron" jako hi-tech, dopuszczalne aluminium, drewno, grp, pvc, stal - ale wszystko "po taniości". liczy się pomysł, a nie pieniądze włożone w wykonanie. z kolei, w odróżnieniu do moth, żadnych ograniczeń co do kształtu żagla, jedynie co do materiałów, z jakich jest wykonany.

postulat - dopuścić łodzie już istniejące. to by dało szanse na zorganizowanie, zapewne nie w tym roku, regat. i Nietoperz kolegi Myszka mógłby wtedy wystartować (jeśli ktoś tego jeszcze nie wie Nietoperz jest napędzany skrzydłem, które nie ma nic wspólnego z żaglem).

pozdrawiam, Grzegorz


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 maja 2013, o 09:09 

Dołączył(a): 27 lis 2011, o 22:03
Posty: 3355
Podziękował : 212
Otrzymał podziękowań: 390
Uprawnienia żeglarskie: nikt
qxqx napisał(a):
t
wątek jest bardzo ciekawy, dowiedziałem się o wielu istniejących łódkach, o których pojęcia nie miałem. oglądając kolejną wpadło mi do głowy, że nowa klasa, jeśli miałaby jakikolwiek sens, powinna postawić ograniczenia nie, jak w moth co do żagla, rodzaju kadłubu etc. tylko co do kosztu łódki.
To może nowy projekt łódka za 1000 PLN? Kalkulacja ceny na podstawie materiałów z marketów budowlanych. :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 maja 2013, o 09:29 

Dołączył(a): 30 paź 2009, o 14:25
Posty: 191
Podziękował : 82
Otrzymał podziękowań: 75
Uprawnienia żeglarskie: kandydat na toliwagę
w Nowej Zelandii w NZ Moth mają takie ograniczenia co do stosowanych materiałów

JW - czy dobrze rozumiem z wybuchu wyszukanej ironii ("markety budowlane") że jedynie w specjalnych sklepach dla żeglarzy można się zaopatrywać w sprzęt aby pływać?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 maja 2013, o 10:03 

Dołączył(a): 5 paź 2012, o 15:48
Posty: 2453
Podziękował : 563
Otrzymał podziękowań: 545
Uprawnienia żeglarskie: sernik morski gotowany
Właściwie to kiedy padło hasło o ograniczeniach materiałowych? Na początku tematu nie było tego w założeniach. Miało być prosto i tanio. A dla mnie to oznacza laminat.

_________________
Miłego dnia :)
Pozdrawiam
Waldi


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 maja 2013, o 10:18 

Dołączył(a): 30 paź 2009, o 14:25
Posty: 191
Podziękował : 82
Otrzymał podziękowań: 75
Uprawnienia żeglarskie: kandydat na toliwagę
chyba jest już bardzo duże zamieszanie.
czy Ojciec Założyciel Wątku może przypomnieć zasady klasy?
czy to ma być monotyp?
czy jedyne ograniczenie to 13 stóp?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 maja 2013, o 13:04 

Dołączył(a): 5 paź 2012, o 15:48
Posty: 2453
Podziękował : 563
Otrzymał podziękowań: 545
Uprawnienia żeglarskie: sernik morski gotowany
mjs napisał(a):
Ale, jeśli się rozchodzi o meritum, to ja nadal podkreślam:
ŻADNYCH OGRANICZEŃ, podograniczeń, zakresów, sugestii...
Pełna swoboda wyboru, pełne ryzyko... tylko w takich warunkach
można wykrzesać z siebie to, co najlepsze. Niech przemówi kartka papieru! :mrgreen:

Oś wzdłużna, dwa piony i poziomy, kilka linii i zaczyna się myślenie/kombinowanie. :roll:
A potem, jak to mówią samo się dzieje...

_________________
Miłego dnia :)
Pozdrawiam
Waldi


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 maja 2013, o 13:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10936
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1338
Otrzymał podziękowań: 2625
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
mbober1 napisał(a):
Przy dzisiejszych możliwościach wprowadzenie klasy nie jest problemem

Obawiam sie, ze jest... Nie o miliony chodzi, tylko o sens.
Po co "tworzyc" nowa klase, skoro istnieja ich juz setki, sa zorganizowane, rozwiniete i na kazda kieszen, potrzeby i ambicje?
Sensowna bylaby proba organizacji regat otwartych mozliwie dla kazdego z jakims prostym regulaminem typu Regat SF: "wszystko co napedzane jest wiatrem i nie przekracza dlugosci ilus tam centymetrow" plus kilka prostych definicji.
Catz

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 maja 2013, o 13:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9276
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1824
Otrzymał podziękowań: 2216
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Falujemy emocjami :rotfl: , ale bez obaw.
Zaufajmy swojej intuicji i podążajmy za nią.
Skupmy się jeszcze na projektach czyli na łodziach,
na których chielibyśmy popłynąć. Niekoniecznie teraz i już,
może za rok czy dwa. Koncentracja myśli na konstrukcji
pozwala wysupłać to, o co chodzi.
Później przyjdzie czas na wybór technologii i miejsca.
Pewnie, że koszty trzeba brać pod uwagę,
jednak niech one nie przysłaniają idei.

Każdy ma swoje uwarunkowania i swój czas.
Nie wszyscy ruszą od razu, nie każdy się zdecyduje.
Niech to się układa naturalnie, samo i w swoim czasie.
Najważniejsze jest to, żeby powstała pierwsza łódka.
I nieważne jest gdzie i w jaki sposób będzie zrobiona.
Wiem jak bardzo pomagają rysunki czyli plany łódki.
Wielu zaczynało ze "słomianym ogniem" i gasło po tygodniu.
Bo łatwo jest utknąć z powodu braku jakiegoś szczegółu.
Lub fragmentu.
Świetnie ujmuje to Catz wyśmiewając moje "tylko kadłuby".
Bo one świadczą o braku całości, bez której staje się... lipa.

Czyli droga wiedzie "po kolei".
Projekt - Łódka - Regaty - Klasa

Czy ograniczać - nie na tym etapie.
Żeby coś ograniczyć, należy się temu przyjrzeć.
To coś musi być i działać. Może okazać się, że nie będzie trzeba.
Wszystko zależy od nastawienia.

ps. A propos mylarów i kevlarów... a jeśli młody żeglarz dostanie
w prezencie stary żagiel od Gutka i zrobi sobie nowy komplet?
Czynnik ekonomiczny wtedy staje się śmieszny. Bo on też ogranicza
myślenie o tworzeniu.


ps2. Jedno można ukonkretnić - długość kadłuba
nie do 3,96 m
ale od 3,66 m do 3,96 m
.

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 maja 2013, o 14:55 

Dołączył(a): 27 lis 2011, o 22:03
Posty: 3355
Podziękował : 212
Otrzymał podziękowań: 390
Uprawnienia żeglarskie: nikt
qxqx napisał(a):
JW - czy dobrze rozumiem z wybuchu wyszukanej ironii ("markety budowlane") że jedynie w specjalnych sklepach dla żeglarzy można się zaopatrywać w sprzęt aby pływać?

O rany! Nawet mi przez to myśl nie przeszło :oops:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 maja 2013, o 15:07 

Dołączył(a): 30 paź 2009, o 14:25
Posty: 191
Podziękował : 82
Otrzymał podziękowań: 75
Uprawnienia żeglarskie: kandydat na toliwagę
Cytuj:
a jeśli młody żeglarz dostanie
w prezencie stary żagiel od Gutka i zrobi sobie nowy komplet?


jak młody, to nie ma problemu. ale co będzie, jak stary dostanie w prezencie żagiel Gutka?

osobiście to nie mam zastrzeżeń do włókien aramidowych (no może to, że podobno szybko się męczą, zmęczenie materiału mam na myśli), ani do tkanin węglowych ani do mylaru, powszechnie używanego zresztą w energetyce.

starałem się wymyślić coś, co miałoby odróżniać klasę PL13 od innych, no i naprawdę trudno to COŚ znaleźć :-(


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 maja 2013, o 16:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10936
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1338
Otrzymał podziękowań: 2625
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
Catz napisał(a):
Wojciech1968 napisał(a):
Musiał umknąć ten, który jest prawie jak

Chyba musial, bo pewnie nie jest to tajemniczy Hadron, tylko popularny Merlin Rocket ;)

Ups! Nie calkiem, bo jest ozaglowany jako ket!
Sorry.
Catz

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 maja 2013, o 17:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lip 2008, o 18:57
Posty: 2300
Lokalizacja: WZ
Podziękował : 491
Otrzymał podziękowań: 406
Uprawnienia żeglarskie: Xero z kota
qxqx napisał(a):
oglądając kolejną wpadło mi do głowy, że nowa klasa, jeśli miałaby jakikolwiek sens, powinna postawić ograniczenia nie, jak w moth co do żagla, rodzaju kadłubu etc. tylko co do kosztu łódki.


qxqx, takie założenia już tu przedstawiłem - str. 26 tego wątku.
viewtopic.php?f=5&t=14076&start=625#p224899
Ale pomysł przepadł z kretesem.

A tak w ogóle, to chyba my dwaj prędzej zorganizujemy regaty Proa na Zegrzu, niż odbędzie się pierwszy wyścig Open 13ft. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

_________________
Pozdrawiam
ŁJ


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 maja 2013, o 18:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9276
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1824
Otrzymał podziękowań: 2216
Uprawnienia żeglarskie: sternik
qxqx napisał(a):
starałem się wymyślić coś, co miałoby odróżniać klasę PL13 od innych, no i naprawdę trudno to COŚ znaleźć

Może być takie COŚ? ;)
Załącznik:
Spacer.jpg
Spacer.jpg [ 112.51 KiB | Przeglądane 7095 razy ]

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 maja 2013, o 18:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10936
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1338
Otrzymał podziękowań: 2625
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
Czym sie odróżnia?
Catz

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 maja 2013, o 19:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17689
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4534
Otrzymał podziękowań: 4288
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Catz napisał(a):
Czym sie odróżnia?
Catz
Brakiem miecza, steru, takielunku, żagli ... :DD

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/



Za ten post autor robhosailor otrzymał podziękowania - 2: LukasJ, przemek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 maja 2013, o 19:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10936
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1338
Otrzymał podziękowań: 2625
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
robhosailor napisał(a):
Brakiem miecza, steru, takielunku, żagli ...

Nie rewolucyjnym wytryskiem wyobrazni?
Zal mi troche, ze tyle pary poszlo w gwizdek, bo liczylem na jakies wzniosle, ciekawe i zaciete dysputy w stylu Precle500.
Tu tylko "metodologia" pracy jest obwieszczona, zreszta jako jedyny i najlepszy "proces tworczy".
Catz

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 maja 2013, o 20:06 

Dołączył(a): 30 paź 2009, o 14:25
Posty: 191
Podziękował : 82
Otrzymał podziękowań: 75
Uprawnienia żeglarskie: kandydat na toliwagę
ryzykując kompromitację (niektórych forumowiczów znam osobiście)
poza tym zaraz wyda się, że nie znam żadnego freesheep`a

widok okrętu od strony rufy, bez zaznaczonych ławek do balastowania
http://i1091.photobucket.com/albums/i390/grzegorzk/IMG_0002.jpg
widok okrętu z góry
http://i1091.photobucket.com/albums/i390/grzegorzk/IMG_0001.jpg

a z boku jeszcze nie narysowałem :rotfl:

długość 3,96 m
szerokość 2 m
żagiel - jangada, bezkompromisowo w skrzynce, pochylany do przodu, do tyłu i na boki
ster: początkowo wiosło sterowe, po pierwszych eksperymentach albo jeden ster albo dwa stery
technologia - pływaki sklejka 4mm na szkielecie z listewek 20mmX20mm, kratownica deski 25 mm


Ostatnio edytowano 9 maja 2013, o 20:13 przez qxqx, łącznie edytowano 1 raz


Za ten post autor qxqx otrzymał podziękowania - 5: Catz, Gienek, LukasJ, Marian Strzelecki, Mir
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 maja 2013, o 20:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9276
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1824
Otrzymał podziękowań: 2216
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Catz napisał(a):
Czym sie odróżnia?

Dziobnicą.

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 maja 2013, o 20:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10936
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1338
Otrzymał podziękowań: 2625
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
Nie dziobem?
Catz

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 maja 2013, o 20:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9276
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1824
Otrzymał podziękowań: 2216
Uprawnienia żeglarskie: sternik
"Łodygą" (to z e-tłum.). ;)

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 maja 2013, o 20:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10936
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1338
Otrzymał podziękowań: 2625
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
qxqx napisał(a):
żagiel - jangada,

Powinien giąc sie plynniej od podstawy :twisted:
Catz

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 maja 2013, o 20:32 

Dołączył(a): 16 lut 2006, o 20:47
Posty: 1013
Lokalizacja: Brzozów
Podziękował : 57
Otrzymał podziękowań: 186
Uprawnienia żeglarskie: łódkarz jeziorny
Catz napisał(a):
qxqx napisał(a):
żagiel - jangada,

Powinien giąc sie plynniej od podstawy :twisted:
Catz


Jungada pewnie tak, ale jangade nie koniecznie. :lol:
Pozdrawiam
Przemek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 maja 2013, o 20:48 

Dołączył(a): 30 paź 2009, o 14:25
Posty: 191
Podziękował : 82
Otrzymał podziękowań: 75
Uprawnienia żeglarskie: kandydat na toliwagę
Jangada refere-se, entre outros significados, a uma embarcação de madeira utilizada por pescadores artesanais da Região Nordeste do Brasil. Em especial sua vela triangular envolve uma série de efeitos avançados, relacionados à dinâmica dos fluidos.

Obrazek

trochę inne proporcje, ale tak kartka mnie ograniczała...



Za ten post autor qxqx otrzymał podziękowania - 2: Catz, Mir
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 maja 2013, o 20:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10936
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1338
Otrzymał podziękowań: 2625
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
qxqx napisał(a):
trochę inne proporcje, ale tak kartka mnie ograniczała...

Nie tylko proporcje - maszt gnie sie plynnie, jak wedka, nie jak luk.
I logo catz zbyt male i bardzo niedopracowane. :evil:
Catz

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 maja 2013, o 21:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13996
Podziękował : 10554
Otrzymał podziękowań: 2485
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Misię niepodoba :evil:

MJS

Zwłaszcza brak jednego loga :roll:

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 maja 2013, o 21:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10936
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1338
Otrzymał podziękowań: 2625
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
Prosze Pana! Kolejka tu jest i prosze sie ustawic.
Chyba, ze ma Pan jakies papiery?*
Catz
* Chytry plan....

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 maja 2013, o 21:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13996
Podziękował : 10554
Otrzymał podziękowań: 2485
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Catz napisał(a):
Prosze Pana! Kolejka tu jest i prosze sie ustawic.
Chyba, ze ma Pan jakies papiery?*
Catz
* Chytry plan....

No To_masz_ku chytrusku:
Pan Fereship powiedział (w trzy minuty) tak:
Załącznik:
Trzynastka open_Linesplan.jpg
Trzynastka open_Linesplan.jpg [ 108.06 KiB | Przeglądane 7257 razy ]
Załącznik:
Trzynastka open.jpg
Trzynastka open.jpg [ 46.2 KiB | Przeglądane 7257 razy ]

Nie umiem wstawić miecza i steru. :oops:
MJS
Jakkolwiek wolałbym "Otwartą Piętnastkę" ale zanim będzie to... ;)

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/



Za ten post autor Marian Strzelecki otrzymał podziękowanie od: Mir
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 maja 2013, o 21:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10936
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1338
Otrzymał podziękowań: 2625
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
Marian Strzelecki napisał(a):
No To_masz_ku chytrusku:

No to prosze przodem.
Catz

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 maja 2013, o 21:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13996
Podziękował : 10554
Otrzymał podziękowań: 2485
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Pan Freszip dziękuje ;)
ale dla niego to betka;
Otwórz/
Wstaw wymiary/
i maszzzz :rotfl:

...aaa i jeszcze zamknij pawęż,
aby sie woda nie wlała. :)

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 maja 2013, o 22:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9276
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1824
Otrzymał podziękowań: 2216
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Marian Strzelecki napisał(a):
Nie umiem wstawić miecza i steru.

Jeśli o miecz się rozchodzi, to łatwizna jest.

Na łosi dna wstawiasz punkty graniczne (Creative newcontrolpoints...) skrzynki
iiiii...
zaznaczasz odcinek na zółto (pomiędzy nimi ma się rozumieć)
dalej
poprzez kolejne (wstawione) punkty rozszerzasz szparę skrzyni
dalej
uaktywniasz obwód otworu skrzynki (w sensie na żółto)
jjiii
klikasz na Creative new controlfaces...
pojawia się
tabelka Extrusion vector
wpis wartości trzeba zrobić do
Vertical direction (w sensie H)
no i OK
I wyrasta skrzynka mieczowa jak marzenie, kurcze na grilu. :rotfl:

Ale jak miecz zrobić, na ten przykład, w sensie dosłownym? :roll:
W zasadzie tak samo, ale ze znakiem ujemnym czyli w drugą stronę.
W partnerstwo...
I jeszcze dodam, że można zapodać luz w skrzynce mieczowej,
żeby nie tarło za bardzo. Kurcze na grilu! Muszę to sprawdzić...
Czy działa? :lol:

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1367 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30 ... 46  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 197 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL