Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 7 sie 2025, o 17:51




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 119 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4
Autor Wiadomość
PostNapisane: 20 lip 2015, o 13:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9274
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1824
Otrzymał podziękowań: 2216
Uprawnienia żeglarskie: sternik
M@rek napisał(a):
Ale zauwaz ani mjs ani Marian ani ja nie jestesmy armatorami Obiezyswiata

Ale każdy z nas spogląda na niego z innego kierunku i pod innym kątem. :D

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 lip 2015, o 20:35 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
Yigael napisał(a):
z całym szacunkiem, to nie jest jacht wyprawowy - jak chcesz w tym rozmieścić 4 osoby z bagażem i zapasem żarcia, wody i paliwa na 4 czy 6 tygodni?
Tak? ;)
Załącznik:
wnętrze.jpg
piotr6 napisał(a):
naprawdę nie wiem po co w * metrowym jachcie ... taki ciężar, zobacz invictę w linku powyżej
Oczywista cztery osoby na dłużej to 1-2 tony ładunku - łacniej zmieścić jeśli konstruktor od razu założy 4 tony wyporu. A nie jeno dwie... i odpowiadającą im objętość kadłuba :mrgreen:
Ciężar wynika też nieuchronnie z taniej budowy w klasycznym drewnie, a "specjalnie mocno / wymogi Lloyd's Register z przekroczeniem o 10%, z dodatkowym pokryciem laminatem"

A że jak już porównywać to z czemsik porównywalnem:
konstrukcja klasyczna drewniana, 3/4 cala; Lloyd's 100A1; długości 7,7, szer. 2,2, zan. 1,3, pow. żagli 32 m2; balast 2 tony, wypór (zależnie od wersji i materiału poszycia) 4-5 t.

Dlaczego Sieradzki chciał kombinować z kilem, obłym kształtem - trudno zgadnąć.
Porównawcza albowiem łódka, szeroko w on czas znana była zarówno z dalekich wypraw oceanicznych, jak i niezłych osiągów w regatach - na wiatr też.
Tylko kil wygląda tak:
Załącznik:
kil.jpg

A że rozciągnięty jest pod całym dnem - o przekroju V-kształtnym - całość podwodzia pracuje jako 'powierzchnia bocznego oporu'. I do jazdy na wiatr nastarczy :D

Tenże konstruktor tejże koncepcji kecz zrobił - czemuś jednak zrobił go o metr dłuższym... ;)
Załącznik:
kecz.jpg


Oczywiście każdy wie co to za jacht :-P


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 lip 2015, o 21:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
Marianie, ja Cię proszę, nie porównuj mi Obiezyświatowego kuriozum z Colinem...
Bo wiesz, Colina to ja mam. I dość dobrze znam jego linie, i są one jakby kompletnie inne od tych Obieżyświatowych. I mają jedną taką dość istotną cechę - są pełne. Dzięki temu ten jacht ma gdzieś czy zaladuję na niego 1-2 tony na załogę, czy na osobę.. Bedzie się zachowywał podobnie.
A co do żagli... Mój jacht nie jest jakoś dużo większy - ale ma tych żagielków 80 metrów. Bo do jachtu o takich liniach potrzeba dość dużych mocy. I nadal, te osiemdziesiąt metrów bardzo lubi wiatr z tych silniejszych - bo przy tych słabszych to popłynie, ale zwroty przez rufę tylko, bo do tych przez sztag to prędkość jednak się przydaje.

Co byś nie mówił, to pakowanie 4 osob na jacht mniejszy od mojego to jest pomyłka na cokolwiek więcej niż kilkugodzinne pływanie. Chyba, że wywali się wszystko z kadłuba poza kojami i kambuzem - ale wtedy z kolei nie bedzie miejsca na rzeczy tej czwórki. Jakby nie patrzeć, jedyny sensowny układ z jachtem tej wielkości, jeśli ma służyć dłuższym wyprawom to maks dwie osoby.
Porównujesz maxusa - ale wiesz, Szymon płynie na nim sam. W dwie osoby już byłoby im ciasno, w więcej to już byłoby za karę.

A co do pływania na wiatr - oj, przydaje się bardzo, nawet, jak się człowiek nie śpieszy. Wiesz, jak ja klęłam mojego wspaniale wydmuchanego grota, jak mi się trafiło robić zygzaki pod Cartageną? Gdybym miała lepiej skrojonego grota, to zapewne dałabym radę pozbyć się co najmniej jednego zygzaka do Afryki i przyszła do Gibraltaru dzień wczesniej (albo i dwa, bo pod Gibraltarem miałabym korzystniejsze wiatry będąc dzień wczesniej...).
Ale, gdybym miała problem z kadłubem, pozostałoby mi tylko kląć, zamiast odkładać pieniądze na nowego grota...

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D



Za ten post autor Moniia otrzymał podziękowania - 3: Były user, Marian Strzelecki, Ryś
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 lip 2015, o 22:13 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Moniia napisał(a):
Mój jacht nie jest jakoś dużo większy


Twój jacht jest jakoś większy, duża różnica :)

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 lip 2015, o 22:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
Czepiasz się ;)

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 lip 2015, o 22:17 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
no właśnie nie, zwróć uwagę jak szerokość robi wielkość jachtu, nie tylko o hotel i pakowność chodzi :D

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 lip 2015, o 22:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9274
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1824
Otrzymał podziękowań: 2216
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Jak widać na zdjęciach archiwalnych http://muzeum.pozz.org.pl/?page_id=8018, Obieżyświat ciasny (wąski) był...
Obrazek
ale z profila źle nie wyglądał:
Obrazek
Dla trzech osób.

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 lip 2015, o 22:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
No i? Jakiej szerokości jest Obieżyświat? 2.18m? Przy długości 7.8? To ja przepraszam, ale jak najbardziej popiera to moją tezę o NIE PORÓWNYWANIU go z Colinami... One mają taką fajną cechę, że stosunek szerokości do długości jest jak jeden do trzech, czasami nawet więcej.. 2.6-2.7 m szerokości przy tej długości to byłoby bliżej linii Colinow... Poza tym, naprawdę robi różnicę, jak ukształtowany jest kadłub pod wodą...

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D



Za ten post autor Moniia otrzymał podziękowanie od: M@rek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 lip 2015, o 22:43 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Moniia napisał(a):
No i? Jakiej szerokości jest Obieżyświat? 2.18m? Przy długości 7.8?


No właśnie o tym piszę :D

Moniia napisał(a):
moją tezę o NIE PORÓWNYWANIU go z Colinam


też się zgadzam że to świętokradztwo :D moja teza była pierwsza :D

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 lip 2015, o 22:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
Moniia napisał(a):
Marianie, ja Cię proszę, nie porównuj mi Obiezyświatowego kuriozum z Colinem... (...).


Na pewno, Piotrze? ;)

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 lip 2015, o 22:49 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 sie 2014, o 10:35
Posty: 1166
Podziękował : 284
Otrzymał podziękowań: 617
Uprawnienia żeglarskie: polskie i zagraniczne
Yigael napisał(a):
Żagle są podstawowym napędem jachtu żaglowego


A skąd taki nierozsądny pomysł?!

_________________
Z wyrazami
JM


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 lip 2015, o 22:52 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Moniia napisał(a):
Na pewno, Piotrze? ;)


Na pewno dlam Obieżyświat to pomyłka Colin nie

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 lip 2015, o 22:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
sailhorse napisał(a):
Yigael napisał(a):
Żagle są podstawowym napędem jachtu żaglowego


A skąd taki nierozsądny pomysł?!


A, to tacy romantycy jak ja... ;) zamiast spalić te 180 litrów diesla i przemotorować pół drogi do Gibraltaru bujałam się na żaglach pewnie ze dwa razy dłużej.

I spokojnie powtórzę ten numer dowolną ilość razy. Ot, też jestem tak nierozsądna ;)

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D



Za ten post autor Moniia otrzymał podziękowanie od: Były user
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 lip 2015, o 23:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9274
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1824
Otrzymał podziękowań: 2216
Uprawnienia żeglarskie: sternik
A taki Korsarz, rocznik 1934, smukłość 4,13...
Obrazek
Regatowiec (wygrał regaty Sopot - Kilonia), takie się wtedy budowało.
Stara szkoła.

Smukłość 2,5 wylansowano zdaje się dopiero w latach 80-tych.

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 lip 2015, o 23:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13996
Podziękował : 10553
Otrzymał podziękowań: 2485
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Moniu ja chciałem porównywać tylko ciężary balastów i wyporności jachtów, i głównie po to, żeby koledzy przestali bezsensownie porównywać Obieżyświatowe płynięcie pod wiatr, z tymi wydmuszkami, z którymi zupełnie niepotrzebnie się ścigał.
Dalej twierdzę, że wąskość tego jachtu była logiczna i zamierzona i miała być głównym atutem przy pokonywaniu "złych" szerokości.
Tak, że opis jednego dnia straty na halsie pod wiatr nie przekonuje mnie gdy płynę pod Hornem.

Dzisiaj jest on dla 2 skromnych osób, ale wtedy przypomnijmy sobie w ile osób pływało się
Jotkami o Opalami.

MJS
ps
Dalej nie wiem jak On pływa pod wiatr: chciałbym porównać go np, z Mazurkiem, czy
z Szafirem lub choćby z Gigą.

A propozycja porównania z Maxusem miała być dowcipem.

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 lip 2015, o 23:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
mjs napisał(a):
(...).

Smukłość 2,5 wylansowano zdaje się dopiero w latach 80-tych.


No patrz... Nikt jakoś Atkinowi (a przedtem Archerowi) tego chyba nie powiedział... Bo mój jacht (projekt Atkin, 1922) ma 3.4 m szerokości przy 9.75 długości. 2.86.
RS 1 (Archer, 1893) to z kolei 2.93.
Jakoś obydwu wielkościom bliżej do tych 2.5 a nie 4.3...

(Ps Spray pominę milczeniem)

Chyba, że masz na myśli lata 80-te dziewiętnastego wieku...

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 lip 2015, o 23:11 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
mjs napisał(a):
Smukłość 2,5 wylansowano zdaje się dopiero w latach 80-tych.


u mnie jest 7,60 i 2,88 i muszę powiedzieć,że bardzo mnie zaskoczyła ta szerokość wplywa na wnętrze

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 lip 2015, o 23:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
Marian Strzelecki napisał(a):
(...)
Dalej twierdzę, że wąskość tego jachtu była logiczna i zamierzona i miała być głównym atutem przy pokonywaniu "złych" szerokości.
Tak, że opis jednego dnia straty na halsie pod wiatr nie przekonuje mnie gdy płynę pod Hornem.
(...).


Doprawdy? 2 metry? Na kilka miesięcy?

Btw, jeden dzień (a prawdopodobnie dwa! Pominąłeś ten detal...) na ośmiu dniach podróży to 25 procent. Nie narzekam, miałam dość czasu i nie śpieszyło mi się.

Tylko przy płynięciu ode mnie na południowy Atlantyk te dwadzieścia pięć procent zamieniłoby się w coś bliżej 25 dni... Zanim do tego Hornu bym dopłynęła - to doszłoby do dwóch czy trzech miesięcy. Jakby różnica pomiędzy okrążeniem go na w środku lata czy w środku jesieni.
A to, nawet jak mi się nie śpieszy, różnicę mi robi.

I zwracam Ci uwagę, że ja plynęłam na trasie zasadniczo z wiatrem, nie pod wiatr. To jakbyś chciał dyskutować liczby...

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 lip 2015, o 23:23 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Marian Strzelecki napisał(a):
Obieżyświatowe płynięcie pod wiatr, z tymi wydmuszkami,


sprostowanie, jednak nie było przynajmniej z mojej strony porównywania do wydmuszek :D

ps. Na Wolinie spotkałem właściciela jaguara 22(catalina 22), który twierdzi że podobna jednostka ( zblokowany dociążony miecz) przepłynęła Horn :D Chetnie w to uwierzę bo bardzo lubie ten jacht

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 lip 2015, o 23:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9274
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1824
Otrzymał podziękowań: 2216
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Moniia napisał(a):
Bo mój jacht (projekt Atkin, 1922) ma 3.4 m szerokości przy 9.75 długości. 2.86.

Patrz - to tyle samo co Delphia 34! ;)
Rocznik 2014

ps. Kojarzyłem przełom Gigi w Tango itp.

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 lip 2015, o 23:28 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
mjs napisał(a):
Kojarzyłem


rzeczywiście że raczej kiedyś budowano węższe łódki, oczywiście z wyjątkami

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 lip 2015, o 23:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9274
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1824
Otrzymał podziękowań: 2216
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Hm, Omega - 3,44
A Mantra 28 - 3,15

Od pewnego czasu chodzi mi po głowie smukłość 2,67...

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 lip 2015, o 23:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13996
Podziękował : 10553
Otrzymał podziękowań: 2485
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Moniia napisał(a):
I zwracam Ci uwagę, że ja plynęłam na trasie zasadniczo z wiatrem, nie pod wiatr. To jakbyś chciał dyskutować liczby...


Zdaje się pisałaś o zygzakach pod Afryką.
To się mi jakoś nie przekłada na pasaty.
I przeliczanie 1-2 dni straty , z miesiącami do Hornu też mi nie pasuje.
Tak samo wyporności: dla załadowania o 2-3 tony więcej to głównie objętość na linii wodnej jest ważna, a nie to co jest już i tak pod wodą.

Twoje wypowiedzi są tendencyjne. ;)

MJS

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 lip 2015, o 23:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 paź 2011, o 19:00
Posty: 5018
Podziękował : 4186
Otrzymał podziękowań: 1876
Uprawnienia żeglarskie: ...
sailhorse napisał(a):
A skąd taki nierozsądny pomysł?!


Z braku upodobania do młockarni? And save the planet ofc. :mrgreen:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 lip 2015, o 23:54 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
piotr6 napisał(a):
u mnie jest 7,60 i 2,88 i muszę powiedzieć,że bardzo mnie zaskoczyła ta szerokość wplywa na wnętrze
Znaczy - znacznie więcej wnętrza? ;) http://www.yachtsnet.co.uk/boats/s01813/s0813.htm
Marian Strzelecki napisał(a):
bezsensownie porównywać Obieżyświatowe płynięcie pod wiatr, z tymi wydmuszkami ...
Dalej twierdzę, że wąskość tego jachtu była logiczna i zamierzona i miała być głównym atutem przy pokonywaniu "złych" szerokości.
I przeliczanie 1-2 dni straty , z miesiącami do Hornu też mi nie pasuje.
Użyta wyżej do porównania (z racji identycznych parametrów) "Vertue" ustanowiła swego czasu rekord prędkości 'na samotnika': średnia 122 Mm dziennie przez 53 dni (Auckland-Buenos Aires via Horn); pobity kilka lat później przez 16-metrową Gypsy Moth IV (131 Mm/d).
Możeć to i historia starożytna, lecz Obieżyświatowi współczesna. Carbonu na piance jeszcze nie rozważano, komputerów sterujących też.
Ale jak kto chce porównać z Maxusem - służę, gwoli ułatwienia ;)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 lip 2015, o 00:08 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Ryś napisał(a):
Znaczy - znacznie więcej wnętrza? ;) http://www.yachtsnet.co.uk/boats/s01813/s0813.htm


bardzo ładna, ale mały kokpit : ;) i wąska, u mnie nie ma takiej ciasnoty :D

Naprawdę ładny jacht choć cena jak na Batorym

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 lip 2015, o 05:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
Marian Strzelecki napisał(a):
Moniia napisał(a):
I zwracam Ci uwagę, że ja plynęłam na trasie zasadniczo z wiatrem, nie pod wiatr. To jakbyś chciał dyskutować liczby...


Zdaje się pisałaś o zygzakach pod Afryką.
To się mi jakoś nie przekłada na pasaty.
I przeliczanie 1-2 dni straty , z miesiącami do Hornu też mi nie pasuje.
Tak samo wyporności: dla załadowania o 2-3 tony więcej to głównie objętość na linii wodnej jest ważna, a nie to co jest już i tak pod wodą.

Twoje wypowiedzi są tendencyjne. ;)

MJS


Ale od tego co pod wodą, zależy, jak całość się będzie zachowywała PO takim załadowaniu. Nadal twierdzę, że Obieżyświat nie ma tutaj szans w porównaniu...

A co do liczenia - pogadamy, jak mi wytłumaczysz, w jaki sposob miałabym niby pasatami na ten Horn dopłynąć... Bo jakbym nie próbowała, nijak mi po drodze...

I oczywiście, że są tendencyjne. Gdybym miała zamiar pisać obiektywnie, pisałabym w Lancecie :)

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D



Za ten post autor Moniia otrzymał podziękowanie od: M@rek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 lip 2015, o 06:37 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9041
Podziękował : 4123
Otrzymał podziękowań: 1969
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
piotr6 napisał(a):
mjs napisał(a):
Smukłość 2,5 wylansowano zdaje się dopiero w latach 80-tych.


u mnie jest 7,60 i 2,88 i muszę powiedzieć,że bardzo mnie zaskoczyła ta szerokość wplywa na wnętrze


A u mnie na poprzednim jachcie bylo 7,32 i 2,95 . Mozna porownac wnetrze chcocby z Nefrytem :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 lip 2015, o 13:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9274
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1824
Otrzymał podziękowań: 2216
Uprawnienia żeglarskie: sternik
M@rek napisał(a):
A u mnie na poprzednim jachcie bylo 7,32 i 2,95 .

No masz, toż to smukłość 2,48! :)

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 119 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Senator i 210 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL