Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 21 cze 2025, o 12:12




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1367 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34 ... 46  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 27 cze 2013, o 12:00 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
:-?
Miłośnikom prostackiej krypy kanciatej od krajzegi - nie dogodzi... :rotfl:
BTW:
Na poprawę nastroju przypomnę że nie ma czym poprawić nastroju; a jeszcze pamiętam jakież to włókno siem używało w takich zastosowaniach, aliści najmocniejsze znane włókno techniczne, naturalne, jak znalazł - jest zakazane. :oops:
Bo co by takie du ponty zrobiły, jakby każdemu chłopu zamiennik kewlaru, dający siem laminować każdem lepiszczem - za darmo na gumnie rósł? :mrgreen:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 cze 2013, o 12:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9241
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1822
Otrzymał podziękowań: 2213
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Dla poprawy nastroju - "garażówa" ze Skandynawii... :mrgreen:
Załącznik:
Swedish_Applelg.jpg
Swedish_Applelg.jpg [ 72.08 KiB | Przeglądane 9353 razy ]


ps. kevlar kewlarem, ale jakby tak carbon z węgla mógł być... :roll:

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 cze 2013, o 17:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17630
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4515
Otrzymał podziękowań: 4270
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
mjs napisał(a):
"garażówa" ze Skandynawii... :mrgreen:
To Apple (projektu Toma Dunderdale, długości 15 stóp) budowana przez mojego znajomego Petera Lorda. Brała później udział w kilku Raid Finland - np. widać ich tu na filmie od 5:51, kiedy to z Wojtkiem Bagińskim zaliczyli fajną wywrotkę :



:)

EDIT: Warto zwrócić uwagę na Apple 13 tego projektanta:

http://www.campionboats.co.uk/apple-13.html

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/



Za ten post autor robhosailor otrzymał podziękowanie od: Mir
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 cze 2013, o 18:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17630
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4515
Otrzymał podziękowań: 4270
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
RyśM napisał(a):
za darmo na gumnie rósł? :mrgreen:

Znaczy... na podwórzu chyba, ale tam ciężko mu było rosnąć, bo jeździli po nim wozami, deptali stopami, a i zwierzęta, zanim wyrosło, wyżarły ...

http://sjp.pwn.pl/slownik/2463511/gumno

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 cze 2013, o 18:59 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
Nie mierz świata wedle mazowieckiech hreczkosiei :rotfl:
To tylko tamuj w dole nad Wisłom (na tem zalewanem co wiosna, gdzie każdy wyższy kawałek ziemi cenny jak złoto) nawykli takie tyciutkie obejścia mieć co to ledwie furą obróci... :-P
Faktem jest. Zawsze mię fascynowało. Co tam dopiero o jakim zielsku na powrósła gadać - toż tam gospodynie włoszczyznę do obiadu na targu kupować musiały (miasto świeżą jeść) boć nawet grządki z zieleniną w obejściu nie zmieścił...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 cze 2013, o 21:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9241
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1822
Otrzymał podziękowań: 2213
Uprawnienia żeglarskie: sternik
robhosailor napisał(a):
Warto zwrócić uwagę na Apple 13

Bajecznica!!! :mrgreen:
Załącznik:
apple-13.jpg
apple-13.jpg [ 151.6 KiB | Przeglądane 9125 razy ]

The Apple 13 was designed along the lines of the 16, but suitably modified for a smaller sailing craft. In addition, she has a plank keel and may be built with or without a fore-and-aft central girder. Built-in buoyancy both fore and aft as well as under the side seats is provided.structure is exceptionally strong and reasonably light, stitch and glue being the main construction method, though with the offsets supplied there is no reason why she could not be built wide plank clinker style over stringers. A single high peaked balanced lug is shown in the plans, though provision for a fully battened bermudian main has been kept in mind when working out the construction details. With her four plank aside multichine hull, the initial assembly is satisfyingly quick and rapid progress is made without the lines of the hull having been compromised by over - simplifying the design.

Length: 13ft or 3960mm; :rotfl:

Beam over-all: 5ft or 1528mm;

Sail area: 77 sq ft or 7.21 sq.m [nominal]

Maximum designed displacement: 660lbs or 300kg

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 lip 2013, o 16:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9241
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1822
Otrzymał podziękowań: 2213
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Różnorodność, subtelność, kunszt, oszczędność i bogactwo.
"Drewniaczki" nie tak dawno temu: :D

Załącznik:
Wystawa.jpg
Wystawa.jpg [ 167.21 KiB | Przeglądane 8774 razy ]

Fot. worldofboats.org

Laurence Blundell:
The boat on the left looks very much like a Morgan Giles design of International 14.
The right hand one is much more like an Uffa Fox boat,though a photo in the I 14 handbook shows 'Alarm' (K 347) with a large bow tank.

Mike Weaver:
The left hand boat does not look like an Uffa boat, the transom is too deep, the hull too round. It predates Uffa's designs.

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lip 2013, o 22:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9241
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1822
Otrzymał podziękowań: 2213
Uprawnienia żeglarskie: sternik
A tu niespodzianka - Enterprise:

Current Specifications

Crew 2
Type Monohull
Rig Sloop
Keel Centreboard
LOA 13 ft 3 in (4.04 m)
LOH 12 ft 11 in (3.94 m)
Beam 5 ft 3 in (1.60 m)
Draft 8 in (0.20 m)
3 ft 10 in (1.17 m)
Hull weight 207 lb (94 kg)
Main & Jib area 115 sq ft (10.7 m2)
D-PN 92.6[1]
RYA PN 1117[2]
Development
Year 1956
Designer Jack Holt


Tak pływają! :-o


_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie



Za ten post autor Mir otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lip 2013, o 00:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9241
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1822
Otrzymał podziękowań: 2213
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Jest "maszt"! :rotfl:
Jak z bajki.
Załącznik:
model1.jpg
model1.jpg [ 111.43 KiB | Przeglądane 8645 razy ]

Jest lustro wody...
Załącznik:
model2.jpg
model2.jpg [ 145.59 KiB | Przeglądane 8645 razy ]

i widok z lotu ptaka (który zgubił piórko):
Załącznik:
model3.jpg
model3.jpg [ 97.44 KiB | Przeglądane 8645 razy ]

Kadłub bardzo lekki, dobrze trzyma się wody, w przechyły wchodzi opornie.
Jest sztywny i mocny, ta technologia ma sens. Nawet duży sens.
Płaty sprawiają wrażenie dobrego ułożenia, a ten środkowy wypłaszczony (by ułatwić budowę).
Hm... :roll: - koncepcja jest słuszna.

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lip 2013, o 06:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lip 2008, o 18:57
Posty: 2300
Lokalizacja: WZ
Podziękował : 490
Otrzymał podziękowań: 406
Uprawnienia żeglarskie: Xero z kota
Tak, koncepcja jest słuszna dla budowy modelu. :)
Umieść w kadłubie, balast/załogę o wadze 150-200% ciężaru całej łódki i wtedy sprawdź wszystko jeszcze raz.

_________________
Pozdrawiam
ŁJ


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 lip 2013, o 00:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9241
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1822
Otrzymał podziękowań: 2213
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Jest dwóch pasażerów... :lol:
Załącznik:
model4.jpg
model4.jpg [ 101.23 KiB | Przeglądane 8523 razy ]

Jest przechył i wyporność 244 kg w realu.

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie



Za ten post autor Mir otrzymał podziękowania - 2: LukasJ, Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 lip 2013, o 01:19 

Dołączył(a): 16 lut 2006, o 20:47
Posty: 1013
Lokalizacja: Brzozów
Podziękował : 57
Otrzymał podziękowań: 186
Uprawnienia żeglarskie: łódkarz jeziorny
mjs napisał(a):
Jest dwóch pasażerów


A kiedy regaty??
Pozdrawiam
Przemek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 lip 2013, o 22:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9241
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1822
Otrzymał podziękowań: 2213
Uprawnienia żeglarskie: sternik
przemek napisał(a):
A kiedy regaty??

Czyżbyś był zwodowan? :roll:

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 lip 2013, o 23:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13976
Podziękował : 10539
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Już się pogubiłem;
czy ta ładna łódka to twoja, czy jakiś enterprajs?

Czyli komu gratulować i za kogo trzymać kciuki, aby powstał prototyp. :D
MJS

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 lip 2013, o 01:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9241
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1822
Otrzymał podziękowań: 2213
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Chyba enterprajs, bo ja na poziomie modelowym nadal.
Ale mamy dopiero lipiec...

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 lip 2013, o 15:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13976
Podziękował : 10539
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Ja pytałem o ten ładny modelik :D
MJS

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 lip 2013, o 15:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9241
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1822
Otrzymał podziękowań: 2213
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Aaaa, szansa jest, że będzie większy. :D

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 lip 2013, o 18:21 

Dołączył(a): 16 lut 2006, o 20:47
Posty: 1013
Lokalizacja: Brzozów
Podziękował : 57
Otrzymał podziękowań: 186
Uprawnienia żeglarskie: łódkarz jeziorny
mjs napisał(a):
Ale mamy dopiero lipiec...


A jak to było z tymi terminami??

Marian Strzelecki napisał(a):
za kogo trzymać kciuki, aby powstał prototyp.

Najlepiej za siebie. :mrgreen:
Pozdrawiam
Przemek



Za ten post autor przemek otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 lip 2013, o 12:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9241
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1822
Otrzymał podziękowań: 2213
Uprawnienia żeglarskie: sternik
przemek napisał(a):
A jak to było z tymi terminami??

cYTAT: Nie ma terminu(...) Czas jest nieograniczony. Co będzie, to będzie.
Ale, jeśli przyjąć na projekt 4 m-ce, to na prototyp drugie tyle.
Czas jest, szczegóły się godzą, może będzie dalszy ciąg. ;)

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

przemek napisał(a):
A jak to było z tymi terminami??

cYTAT: Nie ma terminu(...) Czas jest nieograniczony. Co będzie, to będzie.
Ale, jeśli przyjąć na projekt 4 m-ce, to na prototyp drugie tyle.
Czas jest, szczegóły się godzą, może będzie dalszy ciąg. ;)

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 lip 2013, o 16:21 

Dołączył(a): 16 lut 2006, o 20:47
Posty: 1013
Lokalizacja: Brzozów
Podziękował : 57
Otrzymał podziękowań: 186
Uprawnienia żeglarskie: łódkarz jeziorny
mjs napisał(a):
cYTAT: Nie ma terminu(...) Czas jest nieograniczony. Co będzie, to będzie.


A czy przypadkiem planując wodowanie w roku 2014,projektowany jachcik nie powinien być o stopę dłuższy?? :roll:
Jeżeli tak to ja, najbliższe wodowanie mam w planach na rok około 2024.
Zanudzę się do tego czasu.
Pozdrawiam
Przemek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 lip 2013, o 21:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9241
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1822
Otrzymał podziękowań: 2213
Uprawnienia żeglarskie: sternik
przemek napisał(a):
A czy przypadkiem planując wodowanie w roku 2014...

Tak daleko, to ja nie sięgam.

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 wrz 2013, o 17:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9241
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1822
Otrzymał podziękowań: 2213
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Pora robi się szkutnicza, więc pouczający film ze "stajni" Dobrej Jolki o konstrukcji skrzynki i miecza, jak i nie tylko... na pewno się przyda.


Link od Skrytoczytacza.


A tu coś filozoficznego czyli "podsłuchana" rozmowa o projektowaniu...



Tom: Dobry projekt jest interesującą syntezą wielu cech. Stara prawda o formie wynikającej z funkcji jest dla nas z pewnością ważną zasadą projektowania – chodzi o tworzenie przedmiotów „szczerych” i funkcjonalnych, ergonomicznych i łatwych w użyciu. Za najważniejszą uważamy jednak dobrą relację pomiędzy produktem a odbiorcą. Większość naszych projektów to stosunkowo tanie i proste przedmioty użytkowe dostępne w wielu sklepach i supermarketach w Stanach i na całym świecie.

Davin: Ideałem jest sytuacja, gdy produkt sprawia klientowi satysfakcję, staje się częścią jego życia i wywołuje pozytywne reakcje. Myślę o prostych czynnościach, jak parzenie kawy, przygotowanie posiłku czy zabawa grą telewizyjną. Unikamy nadawania naszym produktom określonego stylu, co jest czynnikiem strategicznym dla wielu studiów projektowych. Dla Smarta najważniejsze jest budowanie relacji pomiędzy produktem a użytkownikiem. Poszukujemy rozwiązania wywołującego emocje u konsumenta.

Tom: Aby to osiągnąć, staramy się zatrudniać najlepszych projektantów. Chcemy, żeby podzielali naszą koncepcje dobrego wzornictwa.


Davin: Bardzo ważna jest atmosfera pracy w studio. Jesteśmy przyjaciółmi i uważamy, że nieformalne więzi sprzyjają kreatywności. Struktura firmy zmienia się zależnie od realizowanych właśnie projektów. Dla każdego zlecenia tworzymy nową grupę projektową kierowaną przez lidera. Wszyscy członkowie są odpowiedzialni za przypisane im zadania. Relacje między liderem a zespołem opierają się na ścisłej współpracy. Nieważne, kto wpadnie na pomysł. Staramy się unikać podziałów i struktur typu mistrz i uczeń. Najbardziej doświadczeni projektanci, jak Tom czy ja, mało projektują – jesteśmy raczej doradcami wnoszącymi swoje doświadczenie, a lider pozostaje szefem.

Tom: Na co dzień w Smart Design panuje zdrowa atmosfera pracy, czasami jest zabawnie, chociaż zdarzają się też okresy stresującego przeciążenia. Im więcej pracy wkładamy w projekt, tym większa szansa, że na rynek trafi dobry produkt. Poważnie traktujemy nasz biznes. Z drugiej strony, musimy tworzyć przyjazne miejsce pracy, w którym dobrze się czujemy. Jeśli chodzi o strategię, to często powtarzam, że klucz do sukcesu to „mądre projektowanie zabawnych przedmiotów” (Smart Design for fun projects).


Tom: Oxo jest przykładem klienta, który nie jest zainteresowany stosowaniem nowoczesnych technologii w każdy nowy wyrobie. Trudno osiągnąć sukces komercyjny, bazując jedynie na zaawansowanych technologiach. Dla nas, wyspecjalizowanych w projektowaniu produktów gospodarstwa domowego, było to interesujące wyzwanie. Wracamy tu do kwestii emocjonalnego stosunku użytkownika do produktu. Wchodząc do sklepu, widzimy na przykład dwadzieścia różnych ekspresów do kawy. Pod względem technologicznym prawie się nie różnią. Wygrywa ten, który budzi emocje potencjalnych nabywców. Jeśli projektant jest w stanie wywołać tego rodzaju relacje, to jest szansa, że produkt odniesie sukces rynkowy.

Tom: Na pewno ważne jest, aby utrzymać się na rynku, móc zapłacić rachunki oraz godziwie wynagrodzić pracowników. Ważne jest, aby sprostać konkurencji i utrzymać wysoki poziom projektów. Liczy się duma ze swoich prac oraz otrzymane za nie nagrody i wyróżnienia.

Davin: Moim zdaniem najważniejszy jest sukces rynkowy. Nagrody i wyróżnienia to miły dodatek, ale nie trudno wskazać nagrodzone produkty, które okazały się kompletnym fiaskiem rynkowym. Prawdziwa nagroda to sprzedaż produktu w milionach egzemplarzy i klienci mówiący pożądliwe: „Och tak! właśnie to chciałbym mieć”. To jest miara sukcesu!
Tom: Jedną z nagród przyznano nam za własną stronę internetową. Nasz portal jest prosty i czytelny, zgodny z zasadami projektowania graficznego. 2D w służbie 3D. Wśród wielu przeładowanych stron nasza wyróżnia się prostotą, czystością. Prowadzi ona użytkownika w sposób kontrolowany, więc komfortowy, ale z drugiej strony można się nią nieźle bawić.

Davin: Po pierwsze, nie projektować dla siebie! To największy błąd w sztuce, jaki popełniają młodzi projektanci. Przeważnie nie są oni wiarygodnymi reprezentantami konsumentów. Równie ważna jest wiara w sens własnych poczynań. Trzeba lubić to, co się robi, ale jednocześnie pamiętać, że muszą to również polubić inni.

Tom: Być kreatywnym i ciężko pracować – stara prawda. Starać się poszukiwać, wnikliwie analizować problem – myśleć o projektach, mówić o projektach, żyć projektami. Takie podejście może zaprowadzić projektanta znacznie dalej, niż tylko do rozwiązania zgodnego z modą.


...gdzieś w sieci, albo Saragossie.

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 paź 2013, o 18:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13976
Podziękował : 10539
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Davin powiedział:
Cytuj:
Po pierwsze, nie projektować dla siebie! To największy błąd w sztuce, jaki popełniają młodzi projektanci.
I nie tylko młodzi!
MJS
ps
Ciekawe, jak by to wyglądało gdybym bym całość artykułu wrzucił do swego podpisu na forum :roll:

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 paź 2013, o 22:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9241
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1822
Otrzymał podziękowań: 2213
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Gdyby marketing załatwiał sprzedaż, to nie byłoby nadprodukcji.
Sztuką jest by znaleźć to, co odbiorca zechce mieć jutro...
a nie każdy dzisiaj wie co będzie mu potrzebne później. I nie każdy o tym mówi.
Trzeba więc poszukiwać również samemu. :roll: Ryzykując bardziej niż mniej...
Jeśli nikt nie kupi "mojej" łódki, to będę sam na niej plywał.
Czy nie ma takich myśli autor otwierając nowy projekt?
Czyli musi projektować jakby dla siebie też. :rotfl:
Pewnie jest też jakiś trzeci element/warunek.
Opinia?
I wszystko razem tworzy nowe.

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 paź 2013, o 20:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9241
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1822
Otrzymał podziękowań: 2213
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Niestrudzony Skrytoczytacz donosi o nowych trendach w projektowaniu desek. Jak wiadomo nowości pojawiają się najpierw w surf-branży, a potem trafiają do wyporności większych. Tak więc warto pochylić się nad tym już teraz, bo kto wie co przyniesie wiosna... :roll:
Załącznik:
deska 1.jpg
deska 1.jpg [ 44.13 KiB | Przeglądane 7238 razy ]

Załącznik:
deska 2.jpg
deska 2.jpg [ 56.54 KiB | Przeglądane 7238 razy ]

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 paź 2013, o 20:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9241
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1822
Otrzymał podziękowań: 2213
Uprawnienia żeglarskie: sternik
I jeszcze jedno skrytoczytacze spojrzenie na kształt "deski", co jej szerokości dodano prawie jak w Team Work 747... :roll:
Załącznik:
C3F.jpg
C3F.jpg [ 328.56 KiB | Przeglądane 7094 razy ]

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie



Za ten post autor Mir otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 paź 2013, o 19:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13976
Podziękował : 10539
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Z dobrych wzorów czerpią :D

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 paź 2013, o 20:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9241
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1822
Otrzymał podziękowań: 2213
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Ja bym zaufał bardziej liniom deski. :D
A tutaj (jako że kadłuby pewnie już na ukończeniu) instrukcja - jak uszyć żagiel:



Jak widać trzeba mieć Doblo, folie, nici z maszyną i duuuży stół. ;)

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 paź 2013, o 21:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13976
Podziękował : 10539
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Duży stół mam :mrgreen:
masz jakieś propozycje?

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 paź 2013, o 21:56 

Dołączył(a): 16 lut 2006, o 20:47
Posty: 1013
Lokalizacja: Brzozów
Podziękował : 57
Otrzymał podziękowań: 186
Uprawnienia żeglarskie: łódkarz jeziorny
mjs napisał(a):
Jak widać trzeba mieć Doblo, folie, nici z maszyną i duuuży stół.

To nie pozostało Ci nic innego jak otwierać żaglownie. Przecież to takie proste ;)
Do roboty.
Pozdrawiam
Przemek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1367 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34 ... 46  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 221 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL