Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 4 maja 2024, o 14:34




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 49 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Pegaz 600 (620)
PostNapisane: 10 lut 2012, o 13:00 

Dołączył(a): 10 lut 2012, o 12:19
Posty: 13
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Na początku chciałem wszystkich przywitać , bo jestem tutaj nowy . Od niedawna jestem posiadaczem Pegaza 600 (620 , nie wiem czym się różnią ) :) . Dodam że jest to mój pierwszy jacht . Z powodu impulsu ,chęci posiadania jachtu i braku gotówki , postanowiłem kupić coś nie drogiego. Trafił się wyżej wymieniony Pegaz . Niestety jachcik jest wiekowy i od lat nie wiele było przy nim robione ,więc będę miał sporo roboty .
Chciałem zapytać o opinie na temat tych jachtów, bo niewiele znalazłem na ten temat ; czy jest bezpieczny , na co uważać , czego nie robić , jak się nim pływa itp.
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 lut 2012, o 20:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2006, o 13:57
Posty: 3996
Podziękował : 657
Otrzymał podziękowań: 613
Uprawnienia żeglarskie: szkutnik drewkarz,motorówkarz
kamien napisał(a):
600 (620 , nie wiem czym się różnią )

kształtem pokładu i wyglądem pawęży
W/g znajomych co to mieli lub aktualnie mają, to jest bezpieczna, dobra i wygodna łódka.

_________________
Zbyszek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 lut 2012, o 10:04 

Dołączył(a): 10 lut 2012, o 12:19
Posty: 13
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
dziękuje za odpowiedz , ale może ktoś wie więcej na temat Pegaza ?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 lut 2012, o 10:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 kwi 2009, o 18:10
Posty: 437
Lokalizacja: Żory
Podziękował : 8
Otrzymał podziękowań: 26
Uprawnienia żeglarskie: kapitan jachtowy
Fajny jacht ( jak na wiek i wielkość ) no i dosyć szybki.
- nie stwarza oporów na sterze przy silnym wietrze na ostrych kursach
a gdzie chciałbyś nim pływać ?

_________________
Stopy wody... Albo i nie, jak to woli.

Pozdrawiam
Gabriel Kania


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 lut 2012, o 11:41 

Dołączył(a): 10 lut 2012, o 12:19
Posty: 13
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
na jeziorze dąbskim i zalewie szczecińskim.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 lut 2012, o 09:51 

Dołączył(a): 10 lut 2012, o 12:19
Posty: 13
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
może jeszcze ktoś podzieli się zemną swoją opinią .


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 lut 2012, o 11:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13387
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1527
Otrzymał podziękowań: 2216
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Nasz klubowy Pegaz 600 żaglował na WJM, J. Solińskim, J. Jeziorak, Zalewie Wiślanym i "wysłużony " wrócił na Zalew Rybnicki.
Był czas, że klubowicze " bili się " o czarter na Pegazie. :lol:


Załączniki:
Komentarz: Pegaz (czerwone burty) wiele lat żeglował na WJM .
Zdjęcie1174.jpg
Zdjęcie1174.jpg [ 742.69 KiB | Przeglądane 12507 razy ]
Pegaz 600.jpg
Pegaz 600.jpg [ 77.03 KiB | Przeglądane 12507 razy ]

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 lut 2012, o 13:01 

Dołączył(a): 10 lut 2012, o 12:19
Posty: 13
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Dzięki za odpowiedzi . Może ktoś wie ile i gdzie powinno być balastu w Pegazie ?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 lut 2012, o 14:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13387
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1527
Otrzymał podziękowań: 2216
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
kamien napisał(a):
Może ktoś wie ile i gdzie powinno być balastu w Pegazie ?

Fabryczny Pegaz 600 miał balast ołowiany w płetwie mieczowej.
Pegaz 600 w zależności od modelu występuje w dwóch wersjach: z mieczem ciężkim uchylnym oraz w wersji balastowo-mieczowej, w której balast wynosi 135 kg.

Może ktoś posiada inne dane, czekaj na info.

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 lut 2012, o 15:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 kwi 2009, o 18:10
Posty: 437
Lokalizacja: Żory
Podziękował : 8
Otrzymał podziękowań: 26
Uprawnienia żeglarskie: kapitan jachtowy
kamien napisał(a):
na jeziorze dąbskim i zalewie szczecińskim.

Jak to bywa, na Zalewie Szczecińskim może się nieźle rozhuśtać dlatego myślę, że powinieneś go wyposażyć w dobry silnik i trochę więcej niż w standardzie balastu.
Jeżeli jacht nie był dawno odnawiany to zwróć też uwagę na jego wyposażenie:
wanty, relingi, hand relingi, kabestany itp...

_________________
Stopy wody... Albo i nie, jak to woli.

Pozdrawiam
Gabriel Kania


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 lut 2012, o 15:57 

Dołączył(a): 10 lut 2012, o 12:19
Posty: 13
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
z balastem mam problem, bo w kadłubie go niema , a i miecz jest pusty . Najlepszym rozwiązaniem było by nasypać czegoś do miecz , myślę o korundzie , bo jest tani ,nie koroduje no i nie powinno być problemu z wsypaniem go przez niewielki otwór .


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 lut 2012, o 16:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 kwi 2009, o 18:10
Posty: 437
Lokalizacja: Żory
Podziękował : 8
Otrzymał podziękowań: 26
Uprawnienia żeglarskie: kapitan jachtowy
kamien napisał(a):
z balastem mam problem, bo w kadłubie go niema , a i miecz jest pusty . Najlepszym rozwiązaniem było by nasypać czegoś do miecz , myślę o korundzie , bo jest tani ,nie koroduje no i nie powinno być problemu z wsypaniem go przez niewielki otwór .


Miecz możesz napełnić ale nie skupiaj się tylko na nim, pomyśl o balaście pod koją dziobową ( ale jak przesadzisz to może tępiej chodzić do wiatru ) i w mesie.
Najlepiej by ci było go zwodować i na spokojnie sprawdzić jak zachowuje się po danym rozmieszczeniu balastu na jachcie.
pozdrawiam

_________________
Stopy wody... Albo i nie, jak to woli.

Pozdrawiam
Gabriel Kania


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 lut 2012, o 16:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2006, o 13:57
Posty: 3996
Podziękował : 657
Otrzymał podziękowań: 613
Uprawnienia żeglarskie: szkutnik drewkarz,motorówkarz
Z racji wyboru akwenu, warto się zastanowić: balast wewnątrz umieszczać czy pod dnem. Moim zdaniem skuteczniejsze będzie drugie rozwiązanie.
Jeżeli chcesz obciążać miecz to wpierw zobacz na ile mocna jest oś miecza i jej mocowanie i popatrz czy system podnoszenia sprawdzi się po dobalastowaniu miecza.
Pływając po wodach morskich trzeba mieć też blokadę miecza.Bez niej straszne hałasy ze skrzyni idą, nie wspominajc o nadmiernym obciazeniu mocowania miecza.

_________________
Zbyszek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 lut 2012, o 16:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13387
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1527
Otrzymał podziękowań: 2216
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
boSmann napisał(a):
Jeżeli chcesz obciążać miecz to wpierw zobacz na ile mocna jest oś miecza i jej mocowanie i popatrz czy system podnoszenia sprawdzi się po dobalastowaniu miecza.

Ciężki miecz, o którym pisałem mieliśmy na klubowym Pegazie.
Do podnoszenia miecza była zabudowana winda z przekładnią ślimakową.
Bardzo dużo obrotów wymagało podnoszenie i opuszczanie miecza.

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 lut 2012, o 17:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14013
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1930
Otrzymał podziękowań: 2014
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Ale chyba nie tyle, co w Maku 707 , którym pływałem w zeszłym roku. Tam miecz do pełnego opuszczenia wymagał ponad 40 obrotów korbą :roll:

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
www.jachtdonkichot.pl


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 lut 2012, o 18:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13387
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1527
Otrzymał podziękowań: 2216
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Kurczak napisał(a):
Ale chyba nie tyle, co w Maku 707 , którym pływałem w zeszłym roku. Tam miecz do pełnego opuszczenia wymagał ponad 40 obrotów korbą :roll:

Nie bardzo można urwać coś z tej ilości obrotów. Obrotów korby przy przekładni ślimakowej jest zbyt duży aby szybko podnieść miecz.

Nie mam zdjęcia windy mieczowej , gdzie na jednej osi znajdują się dwa koła.
Jedno o średnicy około 50 mm, drugie stosunkowo większe. Mam taką windę na jachcie DZ.
Ciężki miecz podnosi się miękkim fałem, który jest nawinięty na większe koło, na mniejszym kole jest nawinięty fał miecza z linki nierdzewnej fi 5-6 mm.

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 lut 2012, o 23:02 

Dołączył(a): 10 lut 2012, o 12:19
Posty: 13
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
u mnie jest szpula o średnicy około 50mm i korba bez przełożenia .Z waszych opisów podejrzewam że jak dociążę miecz to mogę go nie podnieść . Jaką linkę zastosować na fał do miecza , stalową czy miękką?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 lut 2012, o 23:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13387
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1527
Otrzymał podziękowań: 2216
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
kamien napisał(a):
u mnie jest szpula o średnicy około 50mm i korba bez przełożenia .Z waszych opisów podejrzewam że jak dociążę miecz to mogę go nie podnieść . Jaką linkę zastosować na fał do miecza , stalową czy miękką?

W tej samej osi co masz szpulę 50 mm zabuduj drugą szpulę o średnicy 200- 250 mm
( pomiar dla średnicy większej szpuli wykonaj w miejscu pod zejściówką do kabiny jachtu ).
Na tej większej linka miękka fi 8 mm, a na tej mniejszej stalowa nierdzewna 5-6 mm, która będzie przymocowana do miecza.
Te dwie szpule muszą być ze sobą na sztywno połączone i zabudowane w osi skrzyni mieczowej.

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 lut 2012, o 23:58 

Dołączył(a): 10 lut 2012, o 12:19
Posty: 13
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
kurcze , jakoś nie mogę zaskoczyć jak to będzie działać i po co ta miękka linka fi8 mm ?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lut 2012, o 00:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13387
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1527
Otrzymał podziękowań: 2216
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
kamien napisał(a):
kurcze , jakoś nie mogę zaskoczyć jak to będzie działać i po co ta miękka linka fi8 mm ?

Tą miękką wyprowadzisz do kokpitu do knagi zaciskowej.


Załączniki:
skanowanie0001.jpg
skanowanie0001.jpg [ 399.89 KiB | Przeglądane 12316 razy ]

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lut 2012, o 00:15 

Dołączył(a): 10 lut 2012, o 12:19
Posty: 13
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
już chyba rozumie . Te dwa koła muszę dorobić a miękka linka dużego koła ma się nawijać na szpulkę którą już posiadam . W ten sposób uzyskam dwa Przełożenia .


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lut 2012, o 00:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2006, o 13:57
Posty: 3996
Podziękował : 657
Otrzymał podziękowań: 613
Uprawnienia żeglarskie: szkutnik drewkarz,motorówkarz
Wojciech1968 napisał(a):
dwie szpule muszą być ze sobą na sztywno połączone i

Ten cudak może wyglądać tak jak na zdjęciu ;)


Załączniki:
bęben.JPG
bęben.JPG [ 68.06 KiB | Przeglądane 12301 razy ]

_________________
Zbyszek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lut 2012, o 00:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13387
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1527
Otrzymał podziękowań: 2216
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
boSmann napisał(a):
Ten cudak może wyglądać tak jak na zdjęciu ;)

Dokładnie tak . :D

***********

Tu mnie źle zrozumiałeś...
Wojciech1968 napisał(a):
W tej samej osi co masz szpulę 50 mm zabuduj drugą szpulę o średnicy 200- 250 mm
( pomiar dla średnicy większej szpuli wykonaj w miejscu pod zejściówką do kabiny jachtu ).
Na tej większej linka miękka fi 8 mm, a na tej mniejszej stalowa nierdzewna 5-6 mm, która będzie przymocowana do miecza.
Te dwie szpule muszą być ze sobą na sztywno połączone i zabudowane w osi skrzyni mieczowej.

kamien napisał(a):
Te dwa koła muszę dorobić a miękka linka dużego koła ma się nawijać na szpulkę którą już posiadam .

Te dwa koła ( jak pokazał na foto Zbyszek) to całkowicie nowy element, który obudujesz osłonami.

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lut 2012, o 10:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14013
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1930
Otrzymał podziękowań: 2014
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Jest jeszcze jedna ewentualność. Zakup i dopasowanie oryginalnej wciągarki, których pełno na alledrogo. Taki bajer kosztuje kilkadziesiąt złotych i zawiera w sobie wszystko co potrzeba. Możesz ją zamontować na skrzyni - wtedy musisz go obsługiwać z kabiny ( tak jest w wielu jachtach) lub w dowolnym miejscu doprowadzając fał miecza poprzez odpowiedni system bloczków..... :)

***********

Na przykład taką:

http://allegro.pl/wciagarka-wyciagarka- ... 93999.html

Są też trochę droższe elektryczne, jeśli masz prądy na jachcie :

http://allegro.pl/wciagarka-wyciagarka- ... 99079.html

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
www.jachtdonkichot.pl


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.



Za ten post autor Kurczak otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lut 2012, o 10:56 

Dołączył(a): 10 lut 2012, o 12:19
Posty: 13
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
już rozumie . Ale czy to co ja posiadam w tej chwili to nie to samo co proponujecie ? Szpula o średnicy 50mm i korba długości ramienia 30cm ( pełniąca funkcje drugiego koła o średnicy 20-25 cm ) to nie to samo ?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lut 2012, o 11:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14013
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1930
Otrzymał podziękowań: 2014
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
To samo , ale inaczej. Tutaj musisz kręcić korbą, a rozwiązanie proponowane przez Wojtka umożliwia obsługę miecza liną miękką z kokpitu bez wiekszego wysiłku za przyczyną przekładni złożonej z dwóch współosiowych rolek o różnych średnicach. :)

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
www.jachtdonkichot.pl


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lut 2012, o 11:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13387
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1527
Otrzymał podziękowań: 2216
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Gdyby było to samo , to bym nie proponował tego rozwiązania.
Znam kilka adaptacji tego rodzaju windy do jachtów z ciężkimi mieczami, w tym i w mojej DeZecie.

Obsługa tej windy jest co najmniej taka jak zapuszczenie silnika przy użyciu szarpanki... możesz sobie wyobrazić jak korbą można się nakorbić. :lol:

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lut 2012, o 14:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14013
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1930
Otrzymał podziękowań: 2014
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Pod względem fizycznym to samo. W pierwszym przypadku musisz się nakręcić , ale robisz to bez wysiłku, w drugim ciągniesz linę też bez wiekszego wysiłku. W obydwu przypadkach działa przekładnia lub korba, gdyby było inaczej nie byłbyś w stanie ciężkiego miecza podnieść z kokpitu ciągnąc linę .....

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
www.jachtdonkichot.pl


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lut 2012, o 15:44 

Dołączył(a): 10 lut 2012, o 12:19
Posty: 13
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
wszystko się zgadza . Wracając do tematu balastu , ile go włożyć , gdzie i jak to się ma do pływalności przy ewentualnej wywrotce . Padła propozycja odbalastowania dziobu , a właśnie tam mam komorę wypornościową (czy z niej zrezygnować ?).


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lut 2012, o 16:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14013
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1930
Otrzymał podziękowań: 2014
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Ja bym komór wypornościowych nie ruszał.... Skoro je przewidział konstruktor - powinny tam być.
Jeżeli miecz jest pusty w środku IMHO trzeba go wypełnić ołowiem lub żeliwnym śrutem na koniec zalać laminatem - żeby się nie przemieszczał.
Pamiętaj , że dla stateczności jachtu im balast niżej - tym lepiej.
Skoro konstruktor przewidział balast - to komory wypornościowe są potrzebne. W przypadku wypadku :) coś ten ciężar równoważyć musi. Jeśli nie jacht zamieni się w U-Boota :lol:

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
www.jachtdonkichot.pl


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 49 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 119 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL