Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 19 kwi 2024, o 14:31




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 44 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 3 maja 2007, o 21:47 

Dołączył(a): 20 lut 2007, o 01:42
Posty: 25
Podziękował : 1
Otrzymał podziękowań: 0
mess napisał(a):

nie da rady, ów szkielet jest od Neptuna T-100- kto go posiadał ten wie- koszmar z rozkładaniem!!!!! nie pasuje do powłoki innego typu.
Link poniższy to Neptun -08- z dorabianym w Łodzi "kapciem"- Ów kapeć jest miernej jakości, również posiadałem kiedyś takie poszycie- sprzedałem je dość szybko
pozdr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 4 maja 2007, o 08:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 mar 2007, o 16:39
Posty: 146
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 5
Ja raczej proponowalbym przyadoptowac go pod laminacik, moze nieco "przycieniowac" konstrukcje, zawiasy zastapic sztywkami i pokryc laminatem.
Jest o wiele mniej roboty niz zaczynac od przyslowiowego zera.

_________________
Raz przebyta droga staje sie krotsza


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 4 maja 2007, o 21:15 

Dołączył(a): 20 lut 2007, o 01:42
Posty: 25
Podziękował : 1
Otrzymał podziękowań: 0
mess napisał(a):
Ja raczej proponowalbym przyadoptowac go pod laminacik, moze nieco "przycieniowac" konstrukcje, zawiasy zastapic sztywkami i pokryc laminatem.
Jest o wiele mniej roboty niz zaczynac od przyslowiowego zera.

Sorry nie rozumiem jak pokryć szkielet drewniany laminatem, to raczej nie da rady
pozdr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 4 maja 2007, o 23:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 kwi 2006, o 20:59
Posty: 75
Lokalizacja: warszawa
Podziękował : 1
Otrzymał podziękowań: 4
Witam;
myślę że świetnie da radę,bo sam kilka lat temu laminowałem szkieletową kanadyjkę
na poszlifowany szkielet nakleja się cieniutkie płaty sklejki i całość pokrywa się laminatem
łódka jest niewiele cięższa od gumowej i bardzo sztywna,traci oczywiście możliwość demontarzu :lol:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 8 maja 2007, o 08:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 mar 2007, o 16:39
Posty: 146
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 5
To i tak juz nie aktualne :sad:
Szkielecik poszedl za 112 zloty, widocznie nie byl zbyt atrakcyjny za te cene, lepiej zrobic go samodzielnie (wyjdzie taniej i lepiej).
Tylko szkoda ze kajak zaglowy to wciaz tylko marzenia.
p.s
Szczesc Boze przy budowie nowego kajaka zaglowego.
Mess

_________________
Raz przebyta droga staje sie krotsza


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 8 maja 2007, o 22:36 

Dołączył(a): 20 lut 2007, o 01:42
Posty: 25
Podziękował : 1
Otrzymał podziękowań: 0
mess napisał(a):
Tylko szkoda ze kajak zaglowy to wciaz tylko marzenia.
Mess
mylisz sie, ja bujam sie na kajaczku z żaglem od ok 8 lat, oczywiście jest to żagielek pomocniczy. Właśnie jestem na etapie przerabiania swojego ożaglowania z lugrowego na gaflowe.
pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 9 maja 2007, o 08:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 mar 2007, o 16:39
Posty: 146
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 5
Chodzilo mi o marzenia mrozziu, to jego watek.
My (jako forumowicze) tylko mozemy podpowiadac i dopingowac tym ktorzy na wlasna reke scieraja sie przy budowie lub naprawie wlasnego plywadla.

_________________
Raz przebyta droga staje sie krotsza


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 19 maja 2007, o 21:13 

Dołączył(a): 18 maja 2007, o 22:15
Posty: 9
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Witam....kajak zaglowy był popularny w latach 50 ....np 2 osobowy kajak "P5" pana Mieczysława Plucińskiego miał 5 x 0,9 m pow żagli 5 m (fok i grot.)..ma on normalną skrzynke mieczową..i chodzi jak każdy inny jachcik ostro do wiatru..a po złożeniu masztu normalnie wiosłowało sie po szuwarach...:-))).
Plany kajaka są do tej pory dostępne .
M.G.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 21 maja 2007, o 08:18 

Dołączył(a): 20 lut 2007, o 01:42
Posty: 25
Podziękował : 1
Otrzymał podziękowań: 0
mir50 napisał(a):
Witam....kajak zaglowy był popularny w latach 50 ....np 2 osobowy kajak "P5" pana Mieczysława Plucińskiego miał 5 x 0,9 m pow żagli 5 m (fok i grot.)..ma on normalną skrzynke mieczową..i chodzi jak każdy inny jachcik ostro do wiatru..a po złożeniu masztu normalnie wiosłowało sie po szuwarach...:-))).
Plany kajaka są do tej pory dostępne .
M.G.
-chyba masz na myśli kajak P 6???- faktycznie posiadał przedstawione przez Ciebie wymiary. Kolejny kajak żaglowy, spod ręki Plucinskiego P-15 to już był wypasik, przy 5 m długości i 1,5 szerokości podnosił 10 m "szmat"!!!!!
kolejny i moim zdaniem najciekawszy P 73- dł 5m, szer 1 m żagli 6 m pięknie ukosowane na zewnątrz burty, umożliwiały wiosłowanie. - Nie posiadał skrzynki mieczowej, tylko 2 boczne, stałe płetwy.- cóż widocznie w latach 1945r -1950r nie znano pojęcia boczne miecze stosowane w kajakarstwie.
pozdr

[ Dodano: Pon 21 Maj, 2007 09:23 ]
krasnolud napisał(a):
Witam;
myślę że świetnie da radę,bo sam kilka lat temu laminowałem szkieletową kanadyjkę
na poszlifowany szkielet nakleja się cieniutkie płaty sklejki i całość pokrywa się laminatem
łódka jest niewiele cięższa od gumowej i bardzo sztywna,traci oczywiście możliwość demontarzu :lol:
.
żbudowałem już kilka podobnych łódek, ale chyba bym nie zdecydował się na budowę kajaka tą metodą, już prędzej bym się pokusił na tanią, jednorazową formę, z płyty pilśniowej 3 mm koszt trochę większy, ale pracy????- zwłaszcza przy wyprowadzaniu kształtu kadłuba, później szlifowaniu i polerowaniu!!!!!!! BRRRRRRR!!!!!!! robiłem to kiedyś przy Ramblerze i nigdy tego już nie będę robił
pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 21 cze 2007, o 14:34 

Dołączył(a): 31 paź 2006, o 09:36
Posty: 27
Lokalizacja: Łoś k.Piaseczna
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
PL_maniek napisał(a):
sindbad napisał(a):
<....> maszt składany na skuwkę wykonasz z rurki aluminiowej fi-34mm, i gr ścianki 2 mm, wysokość 230 cm, rejkę i bomik z rurki aluminiowej fi 25 mm gr. ścianki 1,5 mm. <....>

A co potem z rurką masztu, chowa się ją do kokpitu? Podwiesza na jakichś uchwytach ? Czy na żagiel, fały , szoty też jest jakaś dodatkowa bakista?

_________________
chętnie przyjmę wszelkie informacje nt żaglówki Lotna projekt inż Patalasa - teich_wytnij_to@wp.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 26 cze 2007, o 23:16 

Dołączył(a): 20 lut 2007, o 01:42
Posty: 25
Podziękował : 1
Otrzymał podziękowań: 0
teich napisał(a):
PL_maniek napisał(a):
sindbad napisał(a):
<....> maszt składany na skuwkę wykonasz z rurki aluminiowej fi-34mm, i gr ścianki 2 mm, wysokość 230 cm, rejkę i bomik z rurki aluminiowej fi 25 mm gr. ścianki 1,5 mm. <....>

A co potem z rurką masztu, chowa się ją do kokpitu? Podwiesza na jakichś uchwytach ? Czy na żagiel, fały , szoty też jest jakaś dodatkowa bakista?
-Na zewnątrz kokpitu po lewej burcie 2 krawatami, zamocowany jest złożony maszt, na prawej w ten sam sposób, żagiel, ze złożonymi rejką i bomem. dla bardziej wymagających zamiast krawatów, trok, lub pasek z rzepem
pozdr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 13 lip 2007, o 23:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2006, o 13:57
Posty: 3996
Podziękował : 657
Otrzymał podziękowań: 613
Uprawnienia żeglarskie: szkutnik drewkarz,motorówkarz
Warto przeczytać.
http://www.port21.pl/technika/article_1250.html

_________________
Zbyszek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 18 maja 2008, o 10:44 

Dołączył(a): 18 maja 2008, o 09:43
Posty: 3
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
hallo kajakarze, zeglarze i wszyscy wodniacy,
znalazlem sie na tej stronie, gdyz tez rozpoczelem budowe plywadelka do wioslowania i zeglowania ze sklejki. nie jest to kajak tylko kanu ale technologie budowy sa zblizone.
w pierwszej fazie planow zaprojektowalem omasztowanie gaflowe ale zrezygnowalem z niego ze wzgledu na duzy ciezar (maszt, bom i gafl) i zdecydowalem sie na ozaglowanie sztakslowe.
inspiracja byl katamaran zaprojektowany w 1976 r. przez S. Johnsona gdzie na maszcie umieszczonym z tylu sa dwa rownolegle sztagi i dwa foki.
dodatkowa zaleta takiego rozwiazania jest sprawniejsze dzialanie zagli (ok. 30%) gdyz maszt nie powoduje negatywnych zawirowan powietrza.

_________________
z pozdrowieniami Jacek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: kajak
PostNapisane: 29 cze 2008, o 20:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 cze 2008, o 07:35
Posty: 31
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Panowie
Mam plany i prawa autorskie pieknego kajaka z zaglem dlugosc 520 szerkosc 100 .
Wykonanie sklejka 4mm na wregach z litego drewna .
Jest bardzo stabilny bardzo pojemny waga okolo 40 kilogramow .Plywalem i jest super bardzo ciekawy konstrukcyjnie .
Wszelkie informacje na PW
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 44 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 204 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL