Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 14 paź 2019, o 01:36




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 217 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 10 mar 2013, o 23:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 17:10
Posty: 12563
Podziękował : 8492
Otrzymał podziękowań: 2013
Uprawnienia żeglarskie: bez sensu
Dostałem mailem takie pytanie:
Marian mam takie pytanie. Kombinuję cały czas z puntem Plucińskiego.
I doszedłem do punktu martwego z wyznaczeniem pozycji miecza w przekroju wzdłużnym oraz powiązania tego z SOB i SO.
Przekopałem internet i przejrzałem Milewskiego.
Ale dalej nie mam jasności w temacie w szczególności z umiejscowieniem skrzynki mieczowej i miecza.
Powiedz mi czy dobrze koncypuję:
1. Ustawiam skrzynkę mieczową tam gdzie mi psuje, co by za bardzo nie przeszkadzała
2. Wyznaczam SOB
3. Ustalam wyprzedzenie na około 15%
Czy na pozycję miecza jest też jakaś reguła?
Pozdrawiam
M...


Ponieważ czeka mnie niedługo ten problem rozstrzygnięcia
w Knurze, a potem e Puncie-911
zastanawiam się nad jakąś prostą a niezawodną metodą.
Pamiętam że była jakaś ładna regułka w rosyjskiej książeczce:
"40? projektow siudow do...."
Zawsze miałem z określeniem problemy i zwykle ustalałem "na czuja"
biorąc poprzednie swoje łódki za wzór.
Oczywiście znam większość teorii, ale one są głównie od tego aby uspokoić
sumienie.
Dla przykładu; Dzidziu-Maru (kecz; szpicgat) miała wyprzedzenie 4%
a mój Mamut (kadłub bezmieczowy) przy 17% jeszcze ostrzył w szkwałach jak nie przymierzając współczesne żelazko. :lol:
Tyle reguł ile kadłubów można by powiedzieć:
więc; punt Plucińskiego (Kocik?) ile mógł mieć?
MJS

_________________
Czasem jest tak, że to, co się liczy, nie da się policzyć,
a to, co daje się policzyć – nie liczy się wcale.
Albert Einstein


Zapraszam do realu;
... i na "Fejsa":
"Marian Strzelecki"
i "Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"


MJS


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 mar 2013, o 23:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 11:24
Posty: 10160
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 847
Otrzymał podziękowań: 1620
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
Marian Strzelecki napisał(a):
więc; punt Plucińskiego (Kocik?) ile mógł mieć?

Nie prosciej zobaczyc w planach? :roll:
Problem ciekawy i chyba przesadzony: ze strachu zawsze robilem wieksze skrzynki mieczowe, albo kile modyfikowalne w obie strony.
Georgia Lee ( LWL jakies 3,5 metra... ) ma nadal tolerancje +/- 12 centymetrow ( miecz szybrowy ) i, moze wobec braku sensownego sparring-partnera, nie udalo mi sie dopatrzyc roznic miedzy polozeniami skrajnymi.
Catz

_________________
Księgi Jakubowe albo Wielka Podróż przez siedem granic, pięć języków i trzy duże religie, nie licząc tych małych


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 mar 2013, o 00:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 17:10
Posty: 12563
Podziękował : 8492
Otrzymał podziękowań: 2013
Uprawnienia żeglarskie: bez sensu
A wiesz ... na to nie wpadłem. :roll:

Robiąc Mamuta co sezon przez pierwsze 3 lata przedłuzałem bukszpryt: z poczatkowych 60cm do 160cm na końcu. a przy silnych wiatrach nie chciał sie uspokoić.
Ale w puntach nie mam zadnego doświadczenia.
Podobnie jak w wielokadłubowcach, a to prawie to samo. :-P

_________________
Czasem jest tak, że to, co się liczy, nie da się policzyć,
a to, co daje się policzyć – nie liczy się wcale.
Albert Einstein


Zapraszam do realu;
... i na "Fejsa":
"Marian Strzelecki"
i "Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"


MJS


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 mar 2013, o 00:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 11:24
Posty: 10160
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 847
Otrzymał podziękowań: 1620
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
Marian Strzelecki napisał(a):
A wiesz ... na to nie wpadłem.

Bo pewnie bales sie mniej! :D
Marian Strzelecki napisał(a):
Robiąc Mamuta co sezon przez pierwsze 3 lata przedłuzałem bukszpryt:

Ja tam wolalem zatykac zbedne przestrzenie skrzynek mieczowych i strugac kile. Latwiej !
Marian Strzelecki napisał(a):
Ale w puntach nie mam zadnego doświadczenia.

Przeciez sa plany ???
Marian Strzelecki napisał(a):
Podobnie jak w wielokadłubowcach, a to prawie to samo

Gorzej nawet: sa katamarany z mieczami i bez! I pomykaja chyzo... :roll:
Catz

_________________
Księgi Jakubowe albo Wielka Podróż przez siedem granic, pięć języków i trzy duże religie, nie licząc tych małych


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 mar 2013, o 00:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 01:53
Posty: 12840
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 2040
Otrzymał podziękowań: 2420
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Jeden z moich guru opublikował prostą zasadę, którą z powodzeniem stosuje w swoich projektach:

http://www.jimsboats.com/1aug09.htm

Wygląda że środek ozaglowania zgrywa ze srodkiem miecza ignorując kształt kadłuba i ster.
Nie słychać żeby jego łódki plywaly jakoś gorzej od innych.

PS
poza tym Jim Michalak bierze środki geometryczne powierzchni żagli i miecza a nie jakieś mądre środki aero i hydrodynamiczne ...

_________________
Aloha!!! :)
Robert Hoffman
***
"Łysowatość jest atutem (testosteron wysoki!) przy castingu na osobę komplementarną do wyra i koryta." - by Narjess
"Wciąż tak wiele osób dba o to, abym się przypadkiem nie utopił, że pewnie będę musiał się powiesić." - moje


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 mar 2013, o 00:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 17:10
Posty: 12563
Podziękował : 8492
Otrzymał podziękowań: 2013
Uprawnienia żeglarskie: bez sensu
Mamut pływał bezmieczowo :roll:
na zasadzie tych katamaranów chyżych
... i jachtu"America"
Tam i tu, cały kadłub robił jako profil, więc nie miałem czego regulować.
Przez pierwsze 2 lata woziłem w zęzie dwie blachy (na boczne kile) ale nigdy ich nie założyłem.
MJS


Załączniki:
Komentarz: tu "samosterowny"
nie licząc sterowania zdalnego
z drugiej łódki za rufą.

mamut rufa m.jpg
mamut rufa m.jpg [ 242.5 KiB | Przeglądane 3550 razy ]
Komentarz: bukszpryt średni
mamut  m.jpg
mamut m.jpg [ 34.15 KiB | Przeglądane 3550 razy ]
Komentarz: tu (3 z prawej) się uwolnił;
ucieka bez załogi
- cumka sie odplatąła.

mamut zestaw1m.jpg
mamut zestaw1m.jpg [ 53.52 KiB | Przeglądane 3550 razy ]

_________________
Czasem jest tak, że to, co się liczy, nie da się policzyć,
a to, co daje się policzyć – nie liczy się wcale.
Albert Einstein


Zapraszam do realu;
... i na "Fejsa":
"Marian Strzelecki"
i "Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"


MJS
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 mar 2013, o 01:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 11:24
Posty: 10160
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 847
Otrzymał podziękowań: 1620
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
robhosailor napisał(a):
Jeden z moich guru opublikował prostą zasadę,

Yhy...
Milewski zalecal nie gorsza: kil ma sie zaczynac na wysokosci piety masztu... I z pewnoscia ma to sens w konstrukcjach klasycznych.
Inna cenna rada: im wieksza doskonalosc aero i hydrodymiczna, tym wieksze wyprzedzenie.
Zawsze robilem na oko, przewidujac margines bledu. Np. Usbek ( ket ) jest moja jedyna lodka z kilem 100% metalowym. Strugac sie nie da, wiec gniazdo masztu zrobilem na szynie 40 cm.
Maszt szybko znalazl sie w skrajnie tylnym polozeniu. Moze mozna by i cofnac jeszcze kilka centymetrow, ale poniewaz wygral wszystko, co mial do wygrania, wiec pewnie sie tego nie dowiem.
Catz

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Marian Strzelecki napisał(a):
Mamut pływał bezmieczowo

Bo tez i byl to jacht zastany - nie zaprojektowany!
No i te trzy sztaksle nie ulatwialy sprawy...
Catz

_________________
Księgi Jakubowe albo Wielka Podróż przez siedem granic, pięć języków i trzy duże religie, nie licząc tych małych


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 mar 2013, o 01:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 17:10
Posty: 12563
Podziękował : 8492
Otrzymał podziękowań: 2013
Uprawnienia żeglarskie: bez sensu
robhosailor napisał(a):
Jeden z moich guru opublikował prostą zasadę, którą z powodzeniem stosuje w swoich projektach:

http://www.jimsboats.com/1aug09.htm

Wygląda że środek ozaglowania zgrywa ze srodkiem miecza ignorując kształt kadłuba i ster.
Nie słychać żeby jego łódki plywaly jakoś gorzej od innych.

PS
poza tym Jim Michalak bierze środki geometryczne powierzchni żagli i miecza a nie jakieś mądre środki aero i hydrodynamiczne ...


A to ciekawe;
ale fot model 1 i fot 2 real; pokazują całkiem inne położenie miecza
i to w realu jest bardziej "realne".
ps
ja też zwykle liczę środki pól powierzchni, ale boczne miecze daję bardziej z przodu niż kil i miecz.
I inna zasada: im bardziej miękka łódka; tym większe wyprzedzenie żagla.
MJS


Załączniki:
ellifrita.jpg
ellifrita.jpg [ 30.18 KiB | Przeglądane 3543 razy ]
ellifritc .jpg
ellifritc .jpg [ 57.48 KiB | Przeglądane 3543 razy ]

_________________
Czasem jest tak, że to, co się liczy, nie da się policzyć,
a to, co daje się policzyć – nie liczy się wcale.
Albert Einstein


Zapraszam do realu;
... i na "Fejsa":
"Marian Strzelecki"
i "Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"


MJS
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 mar 2013, o 18:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 sty 2010, o 11:31
Posty: 1215
Podziękował : 183
Otrzymał podziękowań: 263
Uprawnienia żeglarskie: st. jach.
Tu M.

P 51 z planów ma oko to wyprzedzenie ma około 7%.

Ale miecz w P51 jest całkiem z przodu.

Czyli dobrze kombinuje (patrz punkty w cytacie Mariana). Głównie chodzi mi o lakalizacje miecza.

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

download/file.php?id=12093

Powyżej plany. Na pierwszej stronie jest rzut planu ożeglowania bermudzkiego a na kadłubie łódki oznaczenia L i Ż. Odległość między nimi to 250. Przy długości łódki 3,8m to daje około 7%.

_________________
marek48100 napisał(a):
Gdybym miał cokolwiek do powiedzenia to zrobiłbym Cię prezesem "ludzi pozytywnie zakręconych"!! ;)
marek


Bobrowe Żeremia
https://www.facebook.com/BobroweZeremia/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 mar 2013, o 23:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 17:10
Posty: 12563
Podziękował : 8492
Otrzymał podziękowań: 2013
Uprawnienia żeglarskie: bez sensu
mbober1 napisał(a):
Tu M.
P 51 z planów ma oko to wyprzedzenie ma około 7%.
Na pierwszej stronie jest rzut planu ożeglowania bermudzkiego a na kadłubie łódki oznaczenia L i Ż. Odległość między nimi to 250. Przy długości łódki 3,8m to daje około 7%.

Czasami (w regatówkach*) do bocznego oporu dodaje się także ster.
Wtedy i tak wychodzi te przysłowiowe 12-15%
ale jak puścisz rumpel to nic cię nie uratuje przed zwrotem przez sztag.

*Vide OMEGA:
gdzie miecz jest bardzo mały i ster robi jako boczny opór
= razem jest mniejsza powierzchnia zmoczona.
Ale na to kultowa OMEGA może sobie pozwolić mając szeroki dziób i wąską rufkę: spokojnie pływa w przechyłach zabójczych dla "żelazek". :lol:

MJS


Załączniki:
omega1.jpeg
omega1.jpeg [ 187.88 KiB | Przeglądane 3357 razy ]
Pani OMEGA  w przechyle.jpeg
Pani OMEGA w przechyle.jpeg [ 45.79 KiB | Przeglądane 3357 razy ]
zeglarski03.jpg
zeglarski03.jpg [ 78.54 KiB | Przeglądane 3357 razy ]

_________________
Czasem jest tak, że to, co się liczy, nie da się policzyć,
a to, co daje się policzyć – nie liczy się wcale.
Albert Einstein


Zapraszam do realu;
... i na "Fejsa":
"Marian Strzelecki"
i "Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"


MJS
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 mar 2013, o 21:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 sty 2010, o 11:31
Posty: 1215
Podziękował : 183
Otrzymał podziękowań: 263
Uprawnienia żeglarskie: st. jach.
Z mieczem to muszę jeszcze przetrawić :D informacje :D

Właśnie wróciłem z Hiszpani gdzie pomogałem przygotować Jagielonię do sezonu.

I trafiłem na takie cudo, może zastosujesz to rozwiązanie na Knurze :D

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

_________________
marek48100 napisał(a):
Gdybym miał cokolwiek do powiedzenia to zrobiłbym Cię prezesem "ludzi pozytywnie zakręconych"!! ;)
marek


Bobrowe Żeremia
https://www.facebook.com/BobroweZeremia/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 mar 2013, o 22:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lip 2008, o 19:57
Posty: 2319
Lokalizacja: WZ
Podziękował : 481
Otrzymał podziękowań: 400
Uprawnienia żeglarskie: Xero z kota
O, udziec barani w formie XXXXXXXXL ;)

_________________
Pozdrawiam
ŁJ


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 mar 2013, o 22:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 17:10
Posty: 12563
Podziękował : 8492
Otrzymał podziękowań: 2013
Uprawnienia żeglarskie: bez sensu
Cytuj:
...może zastosujesz to rozwiązanie na Knurze :D

Widzisz:
To jest tak: jak zrobię jakieś za bardzo widoczne i dobre rozwiązania takielunku:
to nie dość, że w żadnych regatach mi tego nie przeliczą,
to na dodatek (gdy będę bardzo szybko pływał) powiedzą,
że to ten właśnie takielunek sprawił.
A ja chce udowodnić możliwości innego (niż kanon żelazkowy) kadłuba.
W takielunku i aerodynamice nie mam tak ugruntowanych poglądów.
(oczywiście oprócz "latających" salingów i takich tam... ożaglowań Va-Marian). :roll:
MJS

_________________
Czasem jest tak, że to, co się liczy, nie da się policzyć,
a to, co daje się policzyć – nie liczy się wcale.
Albert Einstein


Zapraszam do realu;
... i na "Fejsa":
"Marian Strzelecki"
i "Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"


MJS


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 mar 2013, o 23:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 17:10
Posty: 12563
Podziękował : 8492
Otrzymał podziękowań: 2013
Uprawnienia żeglarskie: bez sensu
Na razie z Łukaszem (lj78) dyskutujemy:
jak daleko można Knurem iść w pustaki :lol:

A ja wykorzystując rysunki PIPa* i jedną z pierwszych wersji Knura**
zrobiłem sobie taką tapetę na tło.... do rozmyślań
MJS
oba rysunki dostałem oczywiście we "Friszipie" od:
* linie rys. mjs czyli M.Sziwa
**linie rys lj78 Ł.Jeleniewski
bo sam jeszcze kanciatych kształtów nie umiem wklepać od zera. :oops:


Załączniki:
knur i pip.jpg
knur i pip.jpg [ 215.84 KiB | Przeglądane 3172 razy ]

_________________
Czasem jest tak, że to, co się liczy, nie da się policzyć,
a to, co daje się policzyć – nie liczy się wcale.
Albert Einstein


Zapraszam do realu;
... i na "Fejsa":
"Marian Strzelecki"
i "Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"


MJS
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 mar 2013, o 01:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 17:50
Posty: 6145
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1279
Otrzymał podziękowań: 1501
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Marian Strzelecki napisał(a):
bo sam jeszcze kanciatych kształtów nie umiem wklepać od zera

To niemożliwe... :roll:

1/ Kliknij na wybraną linię* kontrolną (żeby świeciła na żółto).
2/ Kliknij na:
Załącznik:
Kant.jpg
Kant.jpg [ 14.33 KiB | Przeglądane 3136 razy ]

3/ Kliknij na tę samą linię* drugi raz.

*)Linię lub linie.
ps. Przydaje się też funkcja Deselect (do wygaszania wszystkich linii i punktów kontrolnych).

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie



Za ten post autor Mir otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 kwi 2013, o 20:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 17:10
Posty: 12563
Podziękował : 8492
Otrzymał podziękowań: 2013
Uprawnienia żeglarskie: bez sensu
Czekając na wiosnę - tak sobie dumam:

Dlaczego Knur ma być taki Knurowaty?
Czy nie lepszy byłby tak choć trochę normalniejszy?

No i popatrzcie co mi z tego dumania wynikło:
Knur pełnomorski;
Załącznik:
knur650 morski.jpg
knur650 morski.jpg [ 217.51 KiB | Przeglądane 2947 razy ]

już nie będzie klapał płaskim dnem o fale
Załącznik:
knur650 morski 1.jpg
knur650 morski 1.jpg [ 133.58 KiB | Przeglądane 2947 razy ]

już nie będzie pytań:
po co?
dlaczego?
jak to tak?
Czyli;
spełniam swe sny prorocze
- jak znalazł na jakieś regaty długodystansowe :roll:

z pozdrowieniami świątecznymi:
MJS

_________________
Czasem jest tak, że to, co się liczy, nie da się policzyć,
a to, co daje się policzyć – nie liczy się wcale.
Albert Einstein


Zapraszam do realu;
... i na "Fejsa":
"Marian Strzelecki"
i "Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"


MJS


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 kwi 2013, o 13:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lip 2008, o 19:57
Posty: 2319
Lokalizacja: WZ
Podziękował : 481
Otrzymał podziękowań: 400
Uprawnienia żeglarskie: Xero z kota
po co?
dlaczego?
jak to tak?
Taki garb z przodu Knura... Cały Knurowski klimat popsułeś tymi dwoma screenami...
Teraz to Warchlak jakiś, Kaban wręcz ;P

_________________
Pozdrawiam
ŁJ


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 kwi 2013, o 13:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 17:10
Posty: 12563
Podziękował : 8492
Otrzymał podziękowań: 2013
Uprawnienia żeglarskie: bez sensu
Popatrz na datę: :lol: :lol:
MJS

_________________
Czasem jest tak, że to, co się liczy, nie da się policzyć,
a to, co daje się policzyć – nie liczy się wcale.
Albert Einstein


Zapraszam do realu;
... i na "Fejsa":
"Marian Strzelecki"
i "Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"


MJS


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 kwi 2013, o 14:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lip 2008, o 19:57
Posty: 2319
Lokalizacja: WZ
Podziękował : 481
Otrzymał podziękowań: 400
Uprawnienia żeglarskie: Xero z kota
Marian Strzelecki napisał(a):
Popatrz na datę: :lol: :lol:
MJS

Oby, ja trzygarbną świnią pływał nie będę!!! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

_________________
Pozdrawiam
ŁJ


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 kwi 2013, o 14:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 17:10
Posty: 12563
Podziękował : 8492
Otrzymał podziękowań: 2013
Uprawnienia żeglarskie: bez sensu
Dlaczego trzygarbną?
Knur jest tępą świnią,
a ja na święta chciałem zrobić ostrą świnię. :lol: :lol:

_________________
Czasem jest tak, że to, co się liczy, nie da się policzyć,
a to, co daje się policzyć – nie liczy się wcale.
Albert Einstein


Zapraszam do realu;
... i na "Fejsa":
"Marian Strzelecki"
i "Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"


MJS


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 kwi 2013, o 12:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 17:10
Posty: 12563
Podziękował : 8492
Otrzymał podziękowań: 2013
Uprawnienia żeglarskie: bez sensu
Aby nie było, że nic się nie dzieje*;

Ćwiczymy (razem z lj78 = Łukszem) ciąg dalszy Knura
... transportowalnego czyli 6,5x2,5m szerokości:
Załącznik:
Komentarz: Górny wąski jakbyco ;-))
Knury 2,5 i 2,8m.jpg
Knury 2,5 i 2,8m.jpg [ 88.99 KiB | Przeglądane 2686 razy ]



Sprawdzamy kabinki, zapatrzeni w sprawdzone wzorce (Cors?) ;)
Załącznik:
KNUR 650a+po2+kok1 kab4.jpg
KNUR 650a+po2+kok1 kab4.jpg [ 135.95 KiB | Przeglądane 2686 razy ]

licząc, że uda się osiągnąć wysokość małego stania: :lol:
oraz futurystyczne:
Załącznik:
KNUR 650pokład1.jpg
KNUR 650pokład1.jpg [ 71.73 KiB | Przeglądane 2686 razy ]

nie licząc na nic...

CDN
MJS



*W ramach nauki obsługi Free!Ship'a (złamaliśćie mój opór :evil: )

_________________
Czasem jest tak, że to, co się liczy, nie da się policzyć,
a to, co daje się policzyć – nie liczy się wcale.
Albert Einstein


Zapraszam do realu;
... i na "Fejsa":
"Marian Strzelecki"
i "Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"


MJS


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 kwi 2013, o 13:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 17:10
Posty: 12563
Podziękował : 8492
Otrzymał podziękowań: 2013
Uprawnienia żeglarskie: bez sensu
No to dalej kabinki, kokpity, szeroko, wąsko:

Osiołkowi/kom w żłobie ...ops
we Friszipie dano:
Załącznik:
KNUR 650a+po2+kok1 kab4.jpg
KNUR 650a+po2+kok1 kab4.jpg [ 89.67 KiB | Przeglądane 2665 razy ]


MJS

ps
Łukaszu; a z czego tą obłą zrobimy i czy nie za banalna na Knura?
Załącznik:
knur650x250błj.jpg
knur650x250błj.jpg [ 38.26 KiB | Przeglądane 2665 razy ]


i dla przypomnienia o czym mówimy: dno den :lol: :


Załączniki:
knur329b.jpg
knur329b.jpg [ 35.98 KiB | Przeglądane 2665 razy ]

_________________
Czasem jest tak, że to, co się liczy, nie da się policzyć,
a to, co daje się policzyć – nie liczy się wcale.
Albert Einstein


Zapraszam do realu;
... i na "Fejsa":
"Marian Strzelecki"
i "Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"


MJS

Za ten post autor Marian Strzelecki otrzymał podziękowanie od: Mir
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 kwi 2013, o 13:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lip 2008, o 19:57
Posty: 2319
Lokalizacja: WZ
Podziękował : 481
Otrzymał podziękowań: 400
Uprawnienia żeglarskie: Xero z kota
Marian Strzelecki napisał(a):
czy nie za banalna na Knura?

Banalna aż boli, to jedna z niewielu kabinek które odważyłem się, narysować we FSie.
Mi jako kabina Knura pasowała by nocno spłaszczona, o średnicy 80% szerokości kadłuba i wysokośći 25-30cm:
Obrazek

_________________
Pozdrawiam
ŁJ


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 kwi 2013, o 13:55 

Dołączył(a): 5 paź 2012, o 16:48
Posty: 1928
Podziękował : 449
Otrzymał podziękowań: 385
Uprawnienia żeglarskie: sernik morski gotowany
Z całym szacunkiem dla autora Corsa (rozumiem przewagę funkcjonalności nad estetyką w przypadku łódki regatowej), Marianie to nie lepiej kabinkę z Laysana? :cool:
Ta z posta powyżej to akurat jakby do elBimbo pasowała

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

W książce J.Pertka Wielkie dni małej floty jest fotka kilku łódków flotylli rzecznej w Pińsku razem. Podobne i do bimbków i do tej kabinki od lj78

_________________
Miłego dnia :)
Pozdrawiam
Waldi


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 kwi 2013, o 14:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 01:53
Posty: 12840
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 2040
Otrzymał podziękowań: 2420
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Autor Corsa utrzymywał nawet, że jego jacht jest ładny :DD

Marian!
Ja swoje nadal rysuję ręcznie, żeby nie wychodziły bunkry a' la Cors. ;)

_________________
Aloha!!! :)
Robert Hoffman
***
"Łysowatość jest atutem (testosteron wysoki!) przy castingu na osobę komplementarną do wyra i koryta." - by Narjess
"Wciąż tak wiele osób dba o to, abym się przypadkiem nie utopił, że pewnie będę musiał się powiesić." - moje


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 kwi 2013, o 16:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 17:10
Posty: 12563
Podziękował : 8492
Otrzymał podziękowań: 2013
Uprawnienia żeglarskie: bez sensu
Po kilku latach łódki Amateura już nie szokują tak jak na początku:
Dla mnie stały się pewnym standardem funkcjonalności pokładu,
a te wszystkie "w gwizdek" (ładniejszy czy brzydszy) bardzo się opatrzyły.
Powoli patrzę na nie jak na nierozróżnialne samochody.

A "przeszczepy" kabinek nie są najlepszym pomysłem.
No chyba, że w ostateczności z Dzidziu Maru lub Reksa ;)
Łukaszu:
może po kombinować w tym stylu? :roll:


Załączniki:
P-911 D1 kab.jpg
P-911 D1 kab.jpg [ 148.08 KiB | Przeglądane 3359 razy ]

_________________
Czasem jest tak, że to, co się liczy, nie da się policzyć,
a to, co daje się policzyć – nie liczy się wcale.
Albert Einstein


Zapraszam do realu;
... i na "Fejsa":
"Marian Strzelecki"
i "Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"


MJS
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 kwi 2013, o 21:02 

Dołączył(a): 16 lut 2006, o 21:47
Posty: 1007
Lokalizacja: Brzozów
Podziękował : 57
Otrzymał podziękowań: 183
Uprawnienia żeglarskie: łódkarz jeziorny
Marian Strzelecki napisał(a):
Dla mnie stały się pewnym standardem funkcjonalności pokładu,

Coś mi się zdaje, że właśnie funkcjonalność i przepisy klasowe, to jedyne wyznaczniki ich kształtu. Idealne połączenie formy i funkcji. Reszta jest rzeczą gustu.
Marian Strzelecki napisał(a):
może po kombinować w tym stylu?

Znaczy, Mistrz przewyższył ucznia?? Znaczy, niezła obsługa programu.
No i widzę że puncik mocno siedzi na tapecie.
Pozdrawiam
Przemek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 kwi 2013, o 22:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 11:24
Posty: 10160
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 847
Otrzymał podziękowań: 1620
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
przemek napisał(a):
Coś mi się zdaje, że właśnie funkcjonalność i przepisy klasowe, to jedyne wyznaczniki ich kształtu. Idealne połączenie formy i funkcji.

Widze to inaczej: Przepisy klasowe- tak, ale realizowane za pomoca atrap, podobnie zreszta jak obowiazkowe "wyposazenie turystyczne" ( kuchenka, materace, garnek jakis...).
Uwazam, ze jest to nie tylko karykatura i niczym nieuzasadnione wynaturzenie, ale i czyste oszustwo - czy ktos kiedys bedzie uprawial turystyke na tych wyrafinowach, regatowych prototypach zaprojektowanych wylacznie pod katem wygrywania?
przemek napisał(a):
Reszta jest rzeczą gustu.

Nie ma reszty.
Sa przepisy, technolgia, obliczenia i jeden cel: wygrac!
Catz

_________________
Księgi Jakubowe albo Wielka Podróż przez siedem granic, pięć języków i trzy duże religie, nie licząc tych małych



Za ten post autor Catz otrzymał podziękowanie od: Gienek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 kwi 2013, o 22:33 

Dołączył(a): 16 lut 2006, o 21:47
Posty: 1007
Lokalizacja: Brzozów
Podziękował : 57
Otrzymał podziękowań: 183
Uprawnienia żeglarskie: łódkarz jeziorny
Masz 10% racji. Dla tego też formuła ppjk kompletnie do mnie nie przemawia. Regaty dla turystów amatorów, w których startują zawodowi profesjonaliści.

Pozdrawiam
Przemek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 kwi 2013, o 22:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 17:10
Posty: 12563
Podziękował : 8492
Otrzymał podziękowań: 2013
Uprawnienia żeglarskie: bez sensu
przemek napisał(a):
...Reszta jest rzeczą gustu.

Moi profesorowie mówili: Forma-Funkcja-Technologia.
to podstawa dobrego projektu, a reszta jest rzeczą talentu.
A Corsy tą podstawę mają solidną, a talent?
-wg. mnie jest: tkwi w drobiazgach np. wykończenia kokpitu.
Sprawa proirytetów.
Dopiero następne pokolenia mogą mieć dystans; taki, aby to zweryfikować.
MJS
Cytuj:
Znaczy, Mistrz przewyższył ucznia??

Znaczy, nie przewyższył.
Znaczy, ja to paluchem po otwartej instrukcji (w drugim oknie Firefoksa) innego mistrza. :D

ps
Już odkryłem komu potrzebne są programy ułatwiające projektowanie:
Sklerotykom, którzy zapominali już jak się oblicza np. wyporność. :lol:


Załączniki:
P-911 D2 kab.jpg
P-911 D2 kab.jpg [ 120.91 KiB | Przeglądane 3237 razy ]

_________________
Czasem jest tak, że to, co się liczy, nie da się policzyć,
a to, co daje się policzyć – nie liczy się wcale.
Albert Einstein


Zapraszam do realu;
... i na "Fejsa":
"Marian Strzelecki"
i "Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"


MJS


Ostatnio edytowano 12 kwi 2013, o 22:54 przez Marian Strzelecki, łącznie edytowano 1 raz
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 217 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 50 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Senior | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Projektowanie graficzne | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Ośrodek Żeglarski AM | Setką przez Atlantyk | Opieka Senioralna | Kapiszonownik


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL