Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 29 mar 2024, o 15:28




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 26 mar 2013, o 14:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 11602
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1618
Otrzymał podziękowań: 3848
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Czy ktoś mógłby opowiedzieć coś o jachtach jak w temacie? Konkretnie, jak to pływa, jak pływa pod wiatr, jak się sprawdza takielunek szkunera, ewentualnie inne uwagi?
Widziałem te jachty tylko z daleka, na żadnym nie byłem. Wyglądają mocno średnio, jak dla mnie...

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 mar 2013, o 15:24 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:46
Posty: 1818
Lokalizacja: Rumia
Podziękował : 357
Otrzymał podziękowań: 299
Uprawnienia żeglarskie: kpt. jacht.
ale o so ci chozi, :roll: chcesz kupić ?? czy pożeglować ?? mam kupla który na takim zęby zjadł. Może coś poopowiadać.

_________________
pozdro Zbyszek
PUMA 42 S/Y SINE METU
http://www.maxiskippers.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 mar 2013, o 15:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2006, o 13:57
Posty: 3996
Podziękował : 657
Otrzymał podziękowań: 613
Uprawnienia żeglarskie: szkutnik drewkarz,motorówkarz
waliant napisał(a):
Widziałem te jachty tylko z daleka, na żadnym nie byłem.

Tu masz z bliska i w środku ;)
http://www.yachtworld.com/core/listing/ ... &imc=pg-fs
a tu relacja z rejsu
http://www.bryza.kielce.pl/kurs-zeglars ... 011-r.html

_________________
Zbyszek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 mar 2013, o 17:57 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:46
Posty: 1818
Lokalizacja: Rumia
Podziękował : 357
Otrzymał podziękowań: 299
Uprawnienia żeglarskie: kpt. jacht.
hm, rozmawiałem z kolegą, mówi że one w ogóle nie chodzą ostro, jakieś 60 - 55 do wiatru, to typowa salonka, ze względu na duże obło większe przechyły są kosztem prędkości.

_________________
pozdro Zbyszek
PUMA 42 S/Y SINE METU
http://www.maxiskippers.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 mar 2013, o 21:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 11602
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1618
Otrzymał podziękowań: 3848
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Dzięki za odpowiedzi, tak słyszałem, że to niezbyt dobrze pływa, a już zwłaszcza pod wiatr.
Broń Boże nie chcę ani pływać, ani kupić, ale muszę zebrać trochę wieści o tym typie jachtu.

Jak się sprawdza takielunek i ożaglowanie? Ma to w ogóle ręce i nogi?

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

boSmann napisał(a):
Tu masz z bliska i w środku ;)


A części podwodnej, łobuzy, nie pokazali, ech... ;)

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 mar 2013, o 22:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2006, o 13:57
Posty: 3996
Podziękował : 657
Otrzymał podziękowań: 613
Uprawnienia żeglarskie: szkutnik drewkarz,motorówkarz
waliant napisał(a):
części podwodnej, łobuzy, nie pokazali,

A tam nic ciekawego nie ma :D , zresztą sam zobacz
http://yachtingtime.com/zdjecia/1924601 ... 7815_2.jpg

_________________
Zbyszek



Za ten post autor boSmann otrzymał podziękowanie od: waliant
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 mar 2013, o 22:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
waliant napisał(a):
A części podwodnej, łobuzy, nie pokazali, ech...

Co za problem znaleźć ją samemu?
Obrazek
Obrazek

BTW - istnieje pewne zgrubne, dyskusyjne kryterium odróżniające jachty żaglowe z silinikiem pomocniczym od motorsailerów - jest nim jest stosunek pow. ożaglowania na wiatr do mocy silnika wyrażonej w KM.
Wg. tego kryterium jeżeli KM jest więcej niż m² na wiatr - to mamy do czynienia z motorsailerem.
Wiele C46 (ca 90-100m²) plasuje się wg takiej klasyfikacji po stronie... motorsailerów... :roll:

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Ostatnio edytowano 26 mar 2013, o 22:28 przez Jaromir, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 mar 2013, o 22:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 11602
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1618
Otrzymał podziękowań: 3848
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Dziękuję. :)

To jeszcze co z tym takielunkiem, dośc jednak rzadko spotykanym. Może ktoś wie?
Jak toto na fali pływa?
Zbyszek, jakbyś mógł trochę podpytać Twojego kolegę... :)

pierdupierdu napisał(a):
Co za problem znaleźć ją samemu?


No ja wiem, że można, spoko. Coś innego miałem na myśli. Piękne zdjęcia środka, kabin i tak dalej, a tego co prawie najważniejsze, czyli kadłuba, niet...

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 mar 2013, o 22:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2006, o 13:57
Posty: 3996
Podziękował : 657
Otrzymał podziękowań: 613
Uprawnienia żeglarskie: szkutnik drewkarz,motorówkarz
O ile dobrze pamiętam to opis i rysunki były w którymś roczniku "Świat żagli"

_________________
Zbyszek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 mar 2013, o 22:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
waliant napisał(a):
Jak toto na fali pływa?

Spotkać dziś taki jacht w oryginalnej, stocznioowej zabudowie pewnie nie sposób, ale pamiętam z zamierzchłych czasów, że bardzo mi w C46 typu "nówka, nieprzeróbka" brakowało wewnątrz uchwytów, słupków, punktów oparcia, itd. Kiedy zaczęło rzucać to w obszernej mesie trudno było zrobić kilka kroków "bez trzymanki", człek latał jak orzeszek w łupince...

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 mar 2013, o 12:31 

Dołączył(a): 23 sie 2008, o 09:15
Posty: 408
Lokalizacja: Toruń
Podziękował : 17
Otrzymał podziękowań: 21
Uprawnienia żeglarskie: Kapitan jachtowy
Pływa ok, ale nie pod wiatr. Przy słabych wiatrach kąt martwy z 130-140 stopni, przy silnych 170-180 (wydaje się że płynie ostro ale na Gpsie +20 stopni dryfu trzeba doliczyć przez wysoki poklad). Takielunek bardzo fajny, grot sztaksel super się spisuje na tym jachcie. Jedynie Fisher Man bez sensu troche bo tylko w malym przedziale sily wiatru mozna go uzywac, ale jak odpowiednio wieje to calkiem ladnie dziala. Przy silnawych wiatrach 5-7B tez fajnie dzieki Gsowi sie plywa.



Za ten post autor Oks otrzymał podziękowanie od: waliant
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 mar 2013, o 07:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 11602
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1618
Otrzymał podziękowań: 3848
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Ech, dla mnie jak jacht nie pływa pod wiatr to w ogóle nie pływa, ale ja może mam jednak pewne skrzywienie, nie powiem, że nie ;)

Zakładając, że jest w dobrym stanie, to np. na Islandię byś nim popłynął?

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl



Za ten post autor waliant otrzymał podziękowanie od: M@rek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 mar 2013, o 08:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
I teraz sie włączę.
Nie pływałem na C46.
Ale z prostych oględzin mam taki wniosek.
Na Islandię można popłynąć wszystkim. Tylko po co?!

Trudno zakładać, ze w obie strony będzie z wiatrem.
Trudno zakładać jazde przez 100 lub wiecej mil na silniku i jeszcze pod wiatr i falę.
Trudno zakładać, że nie spotka sie gorszych, ciężkich lub bardzo cięzkich warunków.

A wiec po co? Tyle jest jachtów....

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 mar 2013, o 08:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 11602
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1618
Otrzymał podziękowań: 3848
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Colonel napisał(a):
I teraz sie włączę.
Nie pływałem na C46.

A wiec po co? Tyle jest jachtów....


Zgadzam się, ale żeby tak myśleć, potrzebowałem danych o tym jachcie. Nie ilości koi i kibelków, ale właśnie zdolności żeglugowych.
Jakiś obraz już mam :)

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 mar 2013, o 11:35 

Dołączył(a): 23 sie 2008, o 09:15
Posty: 408
Lokalizacja: Toruń
Podziękował : 17
Otrzymał podziękowań: 21
Uprawnienia żeglarskie: Kapitan jachtowy
waliant napisał(a):
Zakładając, że jest w dobrym stanie, to np. na Islandię byś nim popłynął?

Stałem tej zimy przed dokładnie takim dylematem i stwierdziłem, że nie :) Ale na Bałtyk, czy inne rejon bardzo fajny jacht.



Za ten post autor Oks otrzymał podziękowanie od: waliant
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 mar 2013, o 22:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
KogaIII przeszła Atlantyk...
A na Islandię trafiła i taka łódeczka:
http://www.facebook.com/pages/Ma%C5%82y ... 2788821718

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 mar 2013, o 08:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
I taka łodeczką wolalbym... przynajmniej w sztormie jest się czego chwycić i o co zaprzeć, zamiast latać po wnętrzu narażając obojczyki i podstawę czaszki.

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 mar 2013, o 10:37 

Dołączył(a): 23 sie 2008, o 09:15
Posty: 408
Lokalizacja: Toruń
Podziękował : 17
Otrzymał podziękowań: 21
Uprawnienia żeglarskie: Kapitan jachtowy
Przepłynąć można praktycznie samemu i wszystkim, co ciągle udowadniają nam żeglarze. Dobrym przykładem jest mały Drosomak na którym płynął Maciek w 2012 na Islandię i dopłynął. Niestety C46 ma taki kąt martwy, że posiadając limit czasu np 17 dni, nie zdecydowałbym się wybrać w rejs Bergen - Reykjavik bo byłaby to trochę loteria czy dopłynę. Bez limitu czasu, to spokojnie można pływać i pływać :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 mar 2013, o 10:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 11602
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1618
Otrzymał podziękowań: 3848
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Taki duży kąt martwy wynika z kadłuba czy raczej z ożaglowania?

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 mar 2013, o 11:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Pewnie ze wszystkiego, może także z niedostrojenia i braku umiejętności załóg - to bardzo nietypowe ożaglowanie.

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 mar 2013, o 18:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5395
Colonel napisał(a):
to bardzo nietypowe ożaglowanie.
Fakt, ożaglowanie ma rzeczywiście nietypowe. I te spinakery jakieś takie małe. :D
Załącznik:
Conrad 46.jpg
Conrad 46.jpg [ 66.53 KiB | Przeglądane 12962 razy ]

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 mar 2013, o 18:09 

Dołączył(a): 23 sie 2008, o 09:15
Posty: 408
Lokalizacja: Toruń
Podziękował : 17
Otrzymał podziękowań: 21
Uprawnienia żeglarskie: Kapitan jachtowy
waliant napisał(a):
Taki duży kąt martwy wynika z kadłuba czy raczej z ożaglowania?

Wydaje mi się, że duży wpływ na to ma wysoki kadłub.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 mar 2013, o 19:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Gdzieś czytałem, że obecnie w Polsce zostało już tylko kilka jednostek omawianego typu.
Oprócz wymienionych w tytule wątku Warszawskiej Nike (CWM) i Kogi III (OSŻ MW) są jeszcze "Galeon" (kiedyś SG, dziś chyba prywatny) i "Dragon" (podobnie jak Koga III - OSŻ MW). Pod polską banderą po Śródziemnym żeglował też kilka lat temu prywatny Akar.
Ktoś zna jakieś inne C46?

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 mar 2013, o 08:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
A "Tryton IV" Ryszarda Szatkowskiego?

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 mar 2013, o 10:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Colonel napisał(a):
A "Tryton IV" Ryszarda Szatkowskiego?
"Tryton IV" to jednostka typu Bonito 40, konstrukcja p. Bernarda Korybalskiego: http://korybalski.pl/
Jestem pewien, bo interesowałem się tym typem jednostki - zaskakujaco sprawnie żeglującej jak na tak wygodny i ciężkawy z wyglądu jacht turystyczny.
(Są jeszcze Zeena, Walkiria, Woj. Toruńskie, Non-Stop, Morfeusz II, i inne...)

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 mar 2013, o 13:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
pierdupierdu napisał(a):
"Tryton IV" to jednostka typu Bonito 40, konstrukcja p. Bernarda Korybalskiego: http://korybalski.pl/
Słusznie, wiedziałem że coś mi nie pasuje rano ale to przed kawą było!

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 kwi 2013, o 21:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 11602
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1618
Otrzymał podziękowań: 3848
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
pierdupierdu napisał(a):
(Są jeszcze Zeena, Walkiria, Woj. Toruńskie, Non-Stop, Morfeusz II, i inne...)


Doszedł jeszcze Archimedes II (własność projektanta) :)

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 kwi 2013, o 11:09 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:46
Posty: 1818
Lokalizacja: Rumia
Podziękował : 357
Otrzymał podziękowań: 299
Uprawnienia żeglarskie: kpt. jacht.
pierdupierdu napisał(a):
Gdzieś czytałem, że obecnie w Polsce zostało już tylko kilka jednostek omawianego typu.
Oprócz wymienionych w tytule wątku Warszawskiej Nike (CWM) i Kogi III (OSŻ MW) są jeszcze "Galeon" (kiedyś SG, dziś chyba prywatny) i "Dragon" (podobnie jak Koga III - OSŻ MW). Pod polską banderą po Śródziemnym żeglował też kilka lat temu prywatny Akar.
Ktoś zna jakieś inne C46?


Kolega o którym wspomniałem jest kapitanem właśnie na Galeonie i jest on na 100% własnością SG gdyż kolega właśnie tam pracuje, myślę Tomek że trzeba się spotkać we trzech w marinie którejś soboty, ty i tak pewnie teraz przy pracach szkutniczych spędzasz tam dużo czasu i sam ci poopowiada, a jak chcesz na isladnię to chyba lepiej wziąść od Maćka Pachli SIFU, on ma niedrogie czartery i już nie musisz orać Bałtyku (przeważnie pod wiatr) hehe

_________________
pozdro Zbyszek
PUMA 42 S/Y SINE METU
http://www.maxiskippers.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 kwi 2013, o 15:43 

Dołączył(a): 26 lis 2011, o 12:13
Posty: 15
Podziękował : 5
Otrzymał podziękowań: 9
Uprawnienia żeglarskie: zakurzone
Chyba pierwszym C-46 był „Dragon” z OSŻ MW w Gdyni, r. bud. 1978. Pływałem na nim 2 sezony 83/84. Pierwszy rejs kpt. odbyłem „wypożyczony” na bliźniaczą „Piotrkowię” Pamiętam jeszcze „Warszaską Nikę”, „Silesię”, „Kogę III”. O dziwo w rejestrze jachtów PRS widnieje tylko jeden C-46 (http://www.prs.pl/__files/parent205/rejjamor.pdf) „Galeon” Straży Granicznej r. bud. 1986 nr. bud. 27. Zbudowano ich na pewno więcej, gdyż wg zasady „ wy nam statki, a my od was węgiel” sporo powędrowało za wschodnią granicę ( np. z „Regat Heweliusza” chyba 85r. pamiętam „Minnę” z Tallina). Na pocz. lat 80-tych pierwszym jachtem Sobiesława Zasady był również C-46.
Na niezbyt rozfalowanej wodzie żegluje przyjemnie. Wraz ze wzrostem siły wiatru i wysokości fali przyjemność maleje, a dryf rośnie :-( . Duża wysokość w środku, fajna kabina rufowa, obszerna mesa, jeszcze 4 koje w dziobie. Zejściówka z prawie pionową „drabiną” powyżej 5oB wręcz niebezpieczna. Pamiętam, jak załogant wylądował na stole w mesie, skończyło się stłuczeniem żeber.
Na podstawowych żaglach (grot, grotsztaksel, genua lub fok) manewruje b. fajnie . Na silniku („Dragon” miał b. przyzwoite Volvo, ok. 70 kM) manewrowało się z przyjemnością, ale od 4oB trzeba było pamiętać o 25m2 burty. Super jako „jacht biesiadny” i do niespiesznej wędrówki między portami.
Na Islandię wybrałbym prędzej Opala lub J-80 niż C-46, zgodnie z tym co napisał Colonel : „jest tyle innych łódek”

Pozdrawiam
Krzysztof Andruszkiewicz



Za ten post autor Kris A otrzymał podziękowanie od: waliant
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 paź 2014, o 08:06 

Dołączył(a): 14 paź 2010, o 17:32
Posty: 39
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 13
Uprawnienia żeglarskie: jsm
witam, poszukuje planów ożaglowania Conrada 46, wiele informacji juz wyczytałem z tego wątku ale może ktoś coś może pomóc, przez wielki przypadek zrobiłem się opiekunem Warszawskiej Nike, chcę odtworzyć oryginalne ożaglowanie tego jachtu, obecnie nie ma na niej żadnego orginalnego żagla.

pozdro

Krzemień

_________________
pozdrawiam

Krzemień


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: sirapacz i 148 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL