Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 18 kwi 2024, o 20:05




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2698 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79 ... 90  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 29 sty 2019, o 21:53 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10463
Podziękował : 1300
Otrzymał podziękowań: 4173
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
bartoszek napisał(a):
O osmozie nie bylo mowy i kile nie odpadaly.


Dobry dowcip.

bartoszek napisał(a):
Nawet starsze jachty regatowe, z nowymi zaglami i z mozliwoscia trymu, moga jescze namieszac.


Tja... Dobry dowcip nr 2. Chyba że mówimy o mieszaniu w przeliczniku z poprawką na starość albo o mieszaniu na tle turystów.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 sty 2019, o 22:01 

Dołączył(a): 22 gru 2012, o 20:57
Posty: 3857
Podziękował : 441
Otrzymał podziękowań: 754
Uprawnienia żeglarskie: dostateczne plus
Plitkin, jakoś nie gardziłeś ściganiem z turystami.
Nikt się tu w mecze nie pakuje.
Podaj aktualną cenę Szymonowej łódki, to będzie odniesienie.
v


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 sty 2019, o 22:10 

Dołączył(a): 5 kwi 2012, o 21:12
Posty: 60
Podziękował : 16
Otrzymał podziękowań: 13
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m
plitkin napisał(a):

To jest mocno indywidualną kwestia. Najważniejsza sprawa jaką staram się zawsze przekazać - że cena nie oznacza koszt. Często płacąc mniej wydajemy (tracimy) więcej, często jest odwrotnie.
Bardzo rozsądne słowa. Czyż nie jest tak, że kupujemy od zadowolonego/ bo pozbył się kłopotu z utrzymaniem/ Duńczyka, Szweda, Niemca / niepotrzebne skreślić/ 30-40 letni wyeksploatowany jacht, w którym po kolei wymieniamy to co najdroższe czyli takielunek,żagle, silnik, wyposażenie / kuchenka,pompy,zbiorniki, elektrykę, toalety itd/ i w rezultacie mamy stary kadłub - którego nie jesteśmy pewni z nowym wyposażeniem i albo jesteśmy ostatnim armatorem albo ponosimy stratę przy odsprzedaży/ i tak kilka razy/. Może wyjściem jest kupowanie nowych łódek z naszych stoczni lub nie naszych? Może to kwestia finansowania? Może koszt finansowania będzie mniejszy lub porównywalny z kilkukrotnym zmienianiem łódki?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 sty 2019, o 22:15 

Dołączył(a): 21 lis 2010, o 14:43
Posty: 462
Podziękował : 49
Otrzymał podziękowań: 149
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
plitkin napisał(a):
Dobry dowcip.

To nie dowcip, to prawda, czy sie to komus podoba czy nie. To sie dotyczy dobrych stoczni nie jakis w stodole.
plitkin napisał(a):
Tja... Dobry dowcip nr 2. Chyba że mówimy o mieszaniu w przeliczniku z poprawką na starość albo o mieszaniu na tle turystów.

Ktory z polskich jachtow turystyczno - regatowych moglby sie z tym z tego linka poscigac ?

pozdrowienia bartoszek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 sty 2019, o 22:21 

Dołączył(a): 22 gru 2012, o 20:57
Posty: 3857
Podziękował : 441
Otrzymał podziękowań: 754
Uprawnienia żeglarskie: dostateczne plus
Jak ktoś nie potrafi kupić dobrze trzydziestolatka, to znaczy, że i tak wtopi. Wszystko tkwi w głowie.
v



Za ten post autor vaginal otrzymał podziękowanie od: M@rek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 sty 2019, o 22:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Doctor napisał(a):
kupujemy od zadowolonego/ bo pozbył się kłopotu z utrzymaniem/ Duńczyka, Szweda, Niemca / niepotrzebne skreślić/ 30-40 letni wyeksploatowany jacht, w którym po kolei wymieniamy to co najdroższe czyli takielunek,żagle, silnik, wyposażenie / kuchenka,pompy,zbiorniki, elektrykę, toalety itd/ i w rezultacie mamy stary kadłub - którego nie jesteśmy pewni z nowym wyposażeniem i albo jesteśmy ostatnim armatorem albo ponosimy stratę przy odsprzedaży


I rzadko bierzemy pod uwagę, że rzeczony Duńczyk, Szwed lub Niemiec sprzedaje taki sprzęt relatywnie tanio, bo koszty jego utylizacji w jego rodzimym kraju byłyby wyższe, niż zysk ze sprzedaży tego jachtu do krajów rozwijających się - czytaj na wschód Europy.

Nam się wydaje, że zrobiliśmy interes życia a dotychczasowy właściciel tylko zaciera ręce z braku kłopotów.

Tak w dużej większości wygląda drugie dno transakcji kupna używanych jachtów 30-40.letnich z tzw zachodu.

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 sty 2019, o 22:33 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10463
Podziękował : 1300
Otrzymał podziękowań: 4173
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
vaginal napisał(a):
Plitkin, jakoś nie gardziłeś ściganiem z turystami.
Nikt się tu w mecze nie pakuje.
Podaj aktualną cenę Szymonowej łódki, to będzie odniesienie.
v


Nie gardzę nigdy i nie zamierzam nadal. Pogarda nie ma z tym nic wspólnego, a z różnicami w konstrukcjach i wynikającymi z nich wyniku - szczególnie.

Cenę szymonowej łódki podać może sam Szymon - wg mnie to naturalne. Wiesz jak Go znaleźć.

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

bartoszek napisał(a):
Ktory z polskich jachtow turystyczno - regatowych moglby sie z tym z tego linka poscigac ?


Nawet jeżeli dodałeś ciekawe nowe ograniczenie: "polskich", to podam: Caravella, Vichuella, Duży Ptak. Mało? Podać inne współczesne jachty, które spokojnie się z tym pościgają?

bartoszek napisał(a):
To nie dowcip, to prawda, czy sie to komus podoba czy nie. To sie dotyczy dobrych stoczni nie jakis w stodole.


Co innego teraz: osmoza w jachtach z dobrych stoczni wyłazi wszelkimi otworami :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 sty 2019, o 22:39 

Dołączył(a): 22 gru 2012, o 20:57
Posty: 3857
Podziękował : 441
Otrzymał podziękowań: 754
Uprawnienia żeglarskie: dostateczne plus
Bartoszek wynalazł łódkę, jakich u nas się nie widuje. Oceń bezstronnie.
v

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Osmoza stanowi element ryzyka. Niemniej to nie koniec świata.
v


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 sty 2019, o 22:42 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10463
Podziękował : 1300
Otrzymał podziękowań: 4173
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Ładna jest.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 sty 2019, o 22:45 

Dołączył(a): 22 gru 2012, o 20:57
Posty: 3857
Podziękował : 441
Otrzymał podziękowań: 754
Uprawnienia żeglarskie: dostateczne plus
Ok. Teraz wyposażenie i cena.
Tak swoją drogą, to bym Cię widział na niej.
v


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 sty 2019, o 22:47 

Dołączył(a): 29 paź 2017, o 16:50
Posty: 586
Podziękował : 134
Otrzymał podziękowań: 124
Uprawnienia żeglarskie: lipcowe
Co jest w tej lodce specjalnego?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 sty 2019, o 23:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 11628
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1624
Otrzymał podziękowań: 3873
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
plitkin napisał(a):
o podam: Caravella, Vichuella, Duży Ptak

W przeliczeniu? To najwyżej Duży ptak a i tak nie na pewno.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 sty 2019, o 23:01 

Dołączył(a): 21 lis 2010, o 14:43
Posty: 462
Podziękował : 49
Otrzymał podziękowań: 149
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
bury_kocur napisał(a):
I rzadko bierzemy pod uwagę, że rzeczony Duńczyk, Szwed lub Niemiec sprzedaje taki sprzęt relatywnie tanio, bo koszty jego utylizacji w jego rodzimym kraju byłyby wyższe, niż zysk ze sprzedaży tego jachtu do krajów rozwijających się - czytaj na wschód Europy.

Moze i tak tez jest, ale to nie cala prawda. Ludzie sprzedaja jachty z wielu przyczyn. Przychodzi taki wiek ze juz nie mozna plywac, z powodu choroby, rozwodu gdzie dochodzi do podzialu majatku. przejscie na emeryture, i nie starczy na utrzymanie. Niektore z tych jachtow to prawdziwe perelki. Mlodzi nie bardzo kupuja, wola czarterowac, Czesto trzeba zmienic miejsce pracy (globalizacja) i nie chca brac dodatkowego ciezaru. Tanio jst dlatego ze po prostu nie ma kupca. A najwiecej "szrotow" jest z masowej produkcji lat 80 - 90 tych, gdzie seryjne "wydmuszki" wyparly z rynku solidne firmy.

pozdrowienia bartoszek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 sty 2019, o 23:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 11628
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1624
Otrzymał podziękowań: 3873
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
burzum napisał(a):
Co jest w tej lodce specjalnego?

W ogóle - nic.
W Polsce - sporo. Bo faktycznie takich łódek u nas praktycznie nie ma, i tym bardziej się takich nie kupuje.
Wyjątek - rok temu widziana w Dziwnowie Qualia - po złamaniu steru zakończyła sezon.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 sty 2019, o 23:10 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Doctor napisał(a):
Może wyjściem jest kupowanie nowych łódek z naszych stoczni


to niech zaczną je produkować, tak dobrze jak te 30 letnie.

Doktor na czym pływasz teraz?

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 sty 2019, o 23:17 

Dołączył(a): 29 paź 2017, o 16:50
Posty: 586
Podziękował : 134
Otrzymał podziękowań: 124
Uprawnienia żeglarskie: lipcowe
waliant napisał(a):
burzum napisał(a):
Co jest w tej lodce specjalnego?

W ogóle - nic.
W Polsce - sporo. Bo faktycznie takich łódek u nas praktycznie nie ma, i tym bardziej się takich nie kupuje.
Wyjątek - rok temu widziana w Dziwnowie Qualia - po złamaniu steru zakończyła sezon.


Moze kilowa wersja Delphi 24od moglaby byc zblizona, niesie wiecej zagla, jest pewnie. sztywniejsza, wielkoscia podobna. Jak dla mnie to 24od swietnie plywa, fajnie reaguje na ster.

Z tym, ze kilowa wersja nie istnieje.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 sty 2019, o 23:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 11628
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1624
Otrzymał podziękowań: 3873
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
burzum napisał(a):
Z tym, ze kilowa wersja nie istnieje.

No właśnie, to tak naprawdę mieczówka, więc nie bardzo spełnia założenia.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 sty 2019, o 23:49 

Dołączył(a): 5 kwi 2012, o 21:12
Posty: 60
Podziękował : 16
Otrzymał podziękowań: 13
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m
Bartoszek.
Moze i tak tez jest, ale to nie cala prawda. Ludzie sprzedaja jachty z wielu przyczyn. Przychodzi taki wiek ze juz nie mozna plywac, z powodu choroby, rozwodu gdzie dochodzi do podzialu majatku. przejscie na emeryture, i nie starczy na utrzymanie. Niektore z tych jachtow to prawdziwe perelki. Mlodzi nie bardzo kupuja, wola czarterowac, Czesto trzeba zmienic miejsce pracy (globalizacja) i nie chca brac dodatkowego ciezaru. Tanio jst dlatego ze po prostu nie ma kupca.
Może tak być,że trafi się okazja ale czy zdążysz przed zawodowym brokerem?
10-15 letnia łódka -OK. Wiele elementów wyposażenia wytrzyma jeszcze drugie tyle a zwłaszcza w rękach dbającego armatora ale niełatwo taką kupić. Bodajże w ostatnim dziale Hydrodynamiki Kadłuba Prof. Marchaja były wyliczenia procesu zmęczenia laminatu. Chodziło konkretnie o płetwę sterową ale myślę, że dotyczy to całego kadłuba. Nie ma wiecznych materiałów. No może stal nierdzewna 316 na kadłub?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 sty 2019, o 00:00 

Dołączył(a): 5 kwi 2012, o 21:12
Posty: 60
Podziękował : 16
Otrzymał podziękowań: 13
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m
piotr6 napisał(a):
Doctor napisał(a):
Może wyjściem jest kupowanie nowych łódek z naszych stoczni


to niech zaczną je produkować, tak dobrze jak te 30 letnie.

Doktor na czym pływasz teraz?

Zrobiłem łódkę w Pleszewie u pewnego artysty metaloplastyka - Andrzeja Parzysza /Yachtmetal/. Trochę to trwało. Starałem się zbudować łódkę docelową. Jak zaczynałem wydawała mi się za duża. Teraz wiem, że 42 stopy to dobra wielkość. No może trochę problemów z parkowaniem. Zbudowałem Spraya 40 Pilot. Ożaglowanie kuter.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 sty 2019, o 08:18 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8822
Podziękował : 3986
Otrzymał podziękowań: 1916
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
plitkin napisał(a):
bartoszek napisał(a):
O osmozie nie bylo mowy i kile nie odpadaly.


Dobry dowcip.

bartoszek napisał(a):
Nawet starsze jachty regatowe, z nowymi zaglami i z mozliwoscia trymu, moga jescze namieszac.


Tja... Dobry dowcip nr 2. Chyba że mówimy o mieszaniu w przeliczniku z poprawką na starość albo o mieszaniu na tle turystów.



A o czym mamy mowic ? O sciganiu w Open ( Line Honours) gdzie liczy sie glownie grubosc portfela ? Przypomne ze w MP ORC 2017 zwyciezyl Krzysiek Krygier na Eythene 24 .
Nie zebym sie chwalil ale w regatach "Poloneza" w ORC Double udalo nam sie wygrac z takimi jachtami jak Sun Fast 3600, First34.7 itp na lodce z 1987 roku zaprojektowanej 2 lata wczesniej :) Od lat w scislej europejskiej czolowce ORC jest First 36.7 zaprojektowany 19 lat temu.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 sty 2019, o 08:23 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8822
Podziękował : 3986
Otrzymał podziękowań: 1916
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
waliant napisał(a):
plitkin napisał(a):
o podam: Caravella, Vichuella, Duży Ptak

W przeliczeniu? To najwyżej Duży ptak a i tak nie na pewno.


Zreszta "Duzy Ptak " to nasza wariacja ( nie napisze kopia) Farra/Mumma 30 z 1995 roku :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 sty 2019, o 08:28 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8822
Podziękował : 3986
Otrzymał podziękowań: 1916
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
waliant napisał(a):
burzum napisał(a):
Z tym, ze kilowa wersja nie istnieje.

No właśnie, to tak naprawdę mieczówka, więc nie bardzo spełnia założenia.


Polemizowalbym :) to jacht kilowy z podnoszonym do transportu balastem :) Jako krajowy ODS ok ale pare czolowych zalog przesiadlo sie na J 70.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 sty 2019, o 08:40 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10463
Podziękował : 1300
Otrzymał podziękowań: 4173
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
burzum napisał(a):
Moze kilowa wersja Delphi 24od moglaby byc zblizona, niesie wiecej zagla, jest pewnie. sztywniejsza, wielkoscia podobna. Jak dla mnie to 24od swietnie plywa, fajnie reaguje na ster.


A wg mnie są dużo przyjemniejsze w pływaniu jachty, choć kilka dobrych ślizgów na D24 zaliczyłem.



Za ten post autor plitkin otrzymał podziękowanie od: M@rek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 sty 2019, o 08:43 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8822
Podziękował : 3986
Otrzymał podziękowań: 1916
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
A jesli chodzi o sciganie sie w ORC to chetnie bym zobaczyl na powaznych regatach z dobrze ustawionymi trasami Maxysa 22 Szymona, Storma 22 Andrzeja i Eythene 24 Krzyska.
Przekonalibysmy sie czy nowe konstrukcje sa istotnie lepsze :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 sty 2019, o 08:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 sty 2018, o 18:25
Posty: 949
Podziękował : 166
Otrzymał podziękowań: 349
Uprawnienia żeglarskie: posiadam, rzecz dziwna...
I w ten oto sposób z dyskusji o falach, i kadłubach bałtyckich....zrobiły się regaty. :cry:
Miałeś rację Kocurze...
Składam broń, znaczy ster.
Anna
spragniona luksusów.
Bałtyckich

PS Osmoza występuje na łódkach niezależnie od dekady ich budowy. Udowodnić?!
Pytaniem jest tylko, czy opłaca się z nią walczyć. Czasami tak! Żeglarstwo to wyjątkowo "nieracjonalne" hobby :-P

_________________
Pozdrawiam, Anna


"Arkę zbudowali amatorzy, Titanica -zawodowcy" Czeremcha


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 sty 2019, o 08:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
01_Anna napisał(a):
I w ten oto sposób z dyskusji o falach, i kadłubach bałtyckich....zrobiły się regaty. :cry:
Miałeś rację Kocurze...


Wiem Aniu, bo ludzie ostatnio wszędzie muszą się ścigać zamiast normalnie żyć.

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 sty 2019, o 09:01 

Dołączył(a): 29 paź 2017, o 16:50
Posty: 586
Podziękował : 134
Otrzymał podziękowań: 124
Uprawnienia żeglarskie: lipcowe
M@rek napisał(a):
Polemizowalbym to jacht kilowy z podnoszonym do transportu balastem Jako krajowy ODS ok ale pare czolowych zalog przesiadlo sie na J 70.


Właściwie tak, nawet windy do miecza/balastu nie ma na pokładzie.
Ale J/70 to kompletnie inne budżety. Kto się przesiadł ? Bo czołówka pucharu to moi sąsiedzi, co roku rozważana jest przesiadka, ale jednak zostaje 24OD. Szkoda, że powoli robi się nie do kupienia.

Oczywiście 24OD to nie łódka do tego wątku, z oczywistych względów.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 sty 2019, o 09:03 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8822
Podziękował : 3986
Otrzymał podziękowań: 1916
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
To nie o same regaty chodzi a o jacht spelniajacy wymagania Kolegi burzuma :)
Jemu jak widac na luksusach wnetrza nie zalezy a lubi plywac szybko. Troche takich konstrukcji jest. Jesli to prawda ze ten jacht rzeczywiscie plywa porownywalnie do Sun Fasta 3200 ktorych ceny uzywanych przekraczaja zdecydowanie 80 tys e to jest to dobra okazja https://www.apolloduck.com/boat/whitbread-30/590115


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 sty 2019, o 09:07 

Dołączył(a): 29 paź 2017, o 16:50
Posty: 586
Podziękował : 134
Otrzymał podziękowań: 124
Uprawnienia żeglarskie: lipcowe
Sentymentalnie najbardziej pasuje mi Figaro 1, ale ten Whitbread tez piękny. Nazwa zobowiązuje :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 sty 2019, o 09:13 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10463
Podziękował : 1300
Otrzymał podziękowań: 4173
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
M@rek napisał(a):
A jesli chodzi o sciganie sie w ORC to chetnie bym zobaczyl na powaznych regatach z dobrze ustawionymi trasami Maxysa 22 Szymona, Storma 22 Andrzeja i Eythene 24 Krzyska.
Przekonalibysmy sie czy nowe konstrukcje sa istotnie lepsze :)


Marku, wynik oczywisty. Jesteśmy lata świetlne za Murzynami zarówno w kwestii podejścia do pływania (maksymalnie co realizujemy w kraju - to formuła ProAm, a w większości 100% Am), jak i sprzętu do ORC (producenci nie mają wiedzy na temat formuły, nie mają też takiego celu, gdyż rynek jachtów performance w kraju nie istnieje). Jedyną osobą mającą jako taką wiedę i która potwierdziła to w praktyce jest Piotr A. (Cors). Ale nie produkuje swoixh jachtów seryjnie w dużych seriach, bo nie ma ani rynku, ani pewnie nie zamierza się w to bawić.

To nie ma prawa się udać. Mało tego, w poważnych regatach takie jachty jak Puffin czy Storm w ogóle nie będą dopuszczone do udziału, gdyż są za wolne.

O tym, że Puffin nie jest jachtem regatowym nie muszę przypominać. Ten jacht dwukrotnie opłynął świat z samotnikiem na pokładzie i może oplynąć ten świat jeszcze kilka razy. To deczko inna filozofia. Formuła ORC zwyczajnie nie mierzy wielu rzeczy, które nie są optymalne dla wyniku światowego, a są na tym jachcie zamontowane.

Jeżeli chcesz porównywać konstrukcje, to szukajmy rzetelnych przymiarek: Puffina do Pallasa, Zorby, jakichś venusek czy innych Orionów, czy innych podobnych łódek; Bluefina do Lago26 :) (żarcik), dobra, niech będzie J/70. Firsta 31.7 do Figaro2.

Nie ma bata: współczesne konstrukcje są zwyczajnie szybsze.


Ostatnio edytowano 30 sty 2019, o 09:36 przez plitkin, łącznie edytowano 3 razy

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2698 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79 ... 90  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 144 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL