Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 23 kwi 2024, o 20:05




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2698 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 90  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 18 maja 2013, o 21:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10301
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1232
Otrzymał podziękowań: 2361
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
Otoz nie jestem fanem.
Giga jest ok. Rozne Nordy tez... Ale sensu wyjatkowo smuklego, zwlaszcza jak na owe czasy ( MX !!! ), ozaglowaniana na bardzo "tradycyjnych" kadlubach doszukac sie nie moge.
Catz

_________________
W hamaku na huśtawce


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 maja 2013, o 21:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 16800
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4107
Otrzymał podziękowań: 3971
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Te jachty Witold Tobis rysował tak, jakby miały pływać po Bałtyku właśnie! Nie mogły, bo to był głęboki PRL i największym dla nich akwenem były Śniardwy, bo nawet dostęp do Zalewu Wiślanego i Zatoki Gdańskiej był ograniczony dla naszego dobra ...

A łódki przepiękne i dzielne:

Nord (dł. 5 m)
Obrazek

Zew (dł. 6 m - pokazana wersja kecz, ale był i slup)
Obrazek

To może jeszcze Simple (dł. 4,87 m)
Obrazek
Gdyby dodać jej balast, zapewniając wstawanie z dużych kątów przechyłu, to też na Bałtyk byłby kolejny niezły i niedrogi jacht!

***
To teraz Marian, niech pokaże swoje!!! na początek Laysander, chyba już skończona dokumentacja???

Catz napisał(a):
Otoz nie jestem fanem.
Giga jest ok. Rozne Nordy tez... Ale sensu wyjatkowo smuklego, zwlaszcza jak na owe czasy ( MX !!! ), ozaglowaniana na bardzo "tradycyjnych" kadlubach doszukac sie nie moge.
Tak projektował, może dlatego, że w pewnym momencie uległ "tryndom"*?


_____
*) Pewien historyczny bohater mawiał: "Wicie toaysze, rozumicie toaysze, jest u nas taki trynd".

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/



Za ten post autor robhosailor otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 maja 2013, o 21:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10301
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1232
Otrzymał podziękowań: 2361
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
robhosailor napisał(a):
ak projektował, może dlatego, że w pewnym momencie uległ "tryndom"*?

Nie wiem.
Kadluby sa boskie, takielunek tez, tyle, ze nie pasuja do siebie, czyli sa bez sensu.
Catz
PS - Slowo "dzielnosc" pojawia sie tu coraz czesciej... Moim lodkom nigdy nic sie stalo, ale jako wybitnie "dzielne" ich nie promuje.

_________________
W hamaku na huśtawce


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 maja 2013, o 22:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 16800
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4107
Otrzymał podziękowań: 3971
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Catz napisał(a):
sa bez sensu.
Nie chcę wchodzić w dyskusję zbyt szczegółową - mnie się podobają, chociaż mydelniczek nie lubię. Aha! Colin był drewniany. :)

Catz napisał(a):
Slowo "dzielnosc" pojawia sie tu coraz czesciej... Moim lodkom nigdy nic sie stalo, ale jako wybitnie "dzielne" ich nie promuje.
Ich dzielność znana była dotąd na śródlądziu - wszyscy je lubią z wyjątkiem dochodzenia do brzegu, bo nasze wody śródlądowe raczej bywają płytkie. Wszystkie mają jednak dobrych przodków, więc i na dłuższej fali niż ta na Śniardwach by się sprawowały dobrze i bardzo dobrze. To można sprawdzić - kto zbuduje Zew na Bałtyk? Ja bym się podjął, ale dziś akurat nie - z innych powodów, niż dzielność.

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 maja 2013, o 22:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10301
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1232
Otrzymał podziękowań: 2361
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
robhosailor napisał(a):
Nie chcę wchodzić w dyskusję zbyt szczegółową

Chodzi o ogoly: po co arcysprawny zagiel na arcyniesprawnym kadlubie?
Lodki Tobisa chodzilyby lepiej z ozaglowaniem gaflowym - na kazdym kursie!
robhosailor napisał(a):
Ich dzielność znana była dotąd na śródlądziu

Dzielność na śródlądziu...
Mialem na mysli ogolne szafowanie terminem dzielność.
Catz

_________________
W hamaku na huśtawce


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 maja 2013, o 22:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 16800
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4107
Otrzymał podziękowań: 3971
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Catz napisał(a):
Mialem na mysli ogolne szafowanie terminem dzielność.

Szafowanie ... To weźmy taką Setkę Janusza Maderskiego - jachcik śródlądowy, zachowujący się na śródlądziu bardzo dobrze, a dziś wiadomo, że ten jacht w wersji balastowej jest jachtem na każde morze i ocean i miałem właśnie przedstawić Setkę w wersji atlantyckiej, jako idealny jacht na Bałtyk i nie tylko:

Obrazek

Obrazek

http://setkaatlantyk.blogspot.com/

http://www.youtube.com/user/ZewOceanu/videos

http://www.youtube.com/channel/UCpUF_KvULQ5Iubwk4SsOXdQ

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 maja 2013, o 22:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10301
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1232
Otrzymał podziękowań: 2361
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
robhosailor napisał(a):
Szafowanie ... To weźmy taką Setkę Janusza Maderskiego - jachcik śródlądowy, zachowujący się na śródlądziu bardzo dobrze, a dziś wiadomo, że ten jacht w wersji balastowej jest jachtem na każde morze i ocean i miałem właśnie przedstawić Setkę w wersji atlantyckiej, jako idealny jacht na Bałtyk i nie tylko:

Powod wiecej, by nie szafowac tym terminem przy prezentacji kazdej slicznej lodki, ktora nie utonela i do portu dotarla.
Catz

_________________
W hamaku na huśtawce



Za ten post autor Catz otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 maja 2013, o 22:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 16800
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4107
Otrzymał podziękowań: 3971
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Catz napisał(a):
Powod wiecej, by nie szafowac tym terminem przy prezentacji kazdej slicznej lodki, ktora nie utonela i do portu dotarla.
Każda z nich jest wystarczająco dzielna. Myślisz, że taki "Confucius" płynąc z Azji do Ameryki nie napotkał żadnego sztormu, a jednak okazał się niezawodny? Na oko "Setka" nie jest moją faworytką, bo kształty ma mało klasyczne, ale to, czego te maluchy dokonały przekonuje mnie do nich bardzo:


_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 maja 2013, o 22:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
robhosailor napisał(a):
waliant napisał(a):
:
Nikt nie napisał, że jacht ma dobrze żeglować.

A Coliny dobrze nie żeglują???
To dlaczego od ponad stu lat pływają w Norwegii jako żaglowe statki ratownicze?

Mity jakieś tworzysz...
Ostatni żaglowy statek ratowniczy w Norwegii zakończył służbę w 1971 roku... Ten: http://no.wikipedia.org/wiki/RS_%C2%ABF ... aard%C2%BB
To było 42 lata temu. I miało miejsce w 78 lat po wybudowaniu pierwszego "Colina" dla norweskiej służby ratowniczej.

Obecnie w Norwegii w służbie SAR pływa ponad 40 jednostek. Żadna z nich nie przypomina nawet kształtami konstrukcji Colina Archera.
Wszystkie można obejrzeć tu:
http://www.redningsselskapet.no/Redning ... B8y?q=&s=1

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 maja 2013, o 23:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 16800
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4107
Otrzymał podziękowań: 3971
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
pierdupierdu napisał(a):
Mity jakieś tworzysz...
Ostatni żaglowy statek ratowniczy w Norwegii zakończył służbę w 1971 roku... Ten: http://no.wikipedia.org/wiki/RS_%C2%ABF ... aard%C2%BB
To było 42 lata temu. I miało miejsce w 78 lat po wybudowaniu pierwszego "Colina" dla norweskiej służby ratowniczej.

Nieprecyzyjnie się wyraziłem, bo czynnej służby nie pełnią, ale ponad 100 lat niektóre pływały/pływają.
Np. RS 14 Stavanger, może rzeczywiście nie był przez ostatnie lata w czynnej służbie, ale pływał ponad 100 lat i jeszcze istnieje, już jako statek muzeum.

http://www.redningsselskapet.no/Om+oss/ ... B.7568.cms

RS 28 Sandefjord wciąż pływa, jako jacht, ale dzielności nie stracił chyba???

EDIT: Link do RS Sandefjord http://rs28sandefjord.dinstudio.no/

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Ostatnio edytowano 18 maja 2013, o 23:07 przez robhosailor, łącznie edytowano 1 raz


Za ten post autor robhosailor otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 maja 2013, o 23:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10301
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1232
Otrzymał podziękowań: 2361
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
robhosailor napisał(a):
Każda z nich jest wystarczająco dzielna.

To moze latwiej bedzie wyliczac te "niewystarczajaco dzielne? Bo napisac "niedzielne" brzmi glupawo.
"Dzielnosc" szafowana nic nie znaczy: powiela i umacnia przekonania z epoki heroicznej - dzielne jachty znikaja nadal, dziwolagi doplywaja do celu.
Catz

_________________
W hamaku na huśtawce


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 maja 2013, o 23:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 16800
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4107
Otrzymał podziękowań: 3971
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Catz napisał(a):
To moze latwiej bedzie wyliczac te "niewystarczajaco dzielne? Bo napisac "niedzielne" brzmi glupawo.
"Dzielnosc" szafowana nic nie znaczy: powiela i umacnia przekonania z epoki heroicznej - dzielne jachty znikaja nadal, dziwolagi doplywaja do celu.
Trudno o jakieś statystyki, bo ani jednych, ani drugich nie pływa tyle, żeby można było wyciągnąć konkretne wnioski na podstawie krzywej Gaussa. :mrgreen:

Gipsy Moth IV była jachtem wrednym i narowistym, ale dzielny Sir Francis Chichester doprowadził ją do celu, więc może czasem jacht mniej dzielny, a skipper bardziej? Chociaż w Wlk. Brytanii jest przysłowie, że "twoja łódź jest prawdopodobnie dzielniejsza od ciebie". ;) :D

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/



Za ten post autor robhosailor otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 maja 2013, o 23:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8653
Lokalizacja: sv Nimrod, Newhaven, UK
Podziękował : 3578
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
robhosailor napisał(a):
Chociaż w Wlk. Brytanii jest przysłowie, że "twoja łódź jest prawdopodobnie dzielniejsza od ciebie". ;) :D

oraz powiedzenie, z którego sie to wywodzi:
Let's the boat do the sailing, she'll do it better than you ;)

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D



Za ten post autor Moniia otrzymał podziękowania - 2: Marian Strzelecki, robhosailor
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 maja 2013, o 23:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10301
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1232
Otrzymał podziękowań: 2361
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
robhosailor napisał(a):
Trudno o jakieś statystyki, bo ani jednych, ani drugich nie pływa tyle, żeby można było wyciągnąć konkretne wnioski na podstawie krzywej Gaussa. :mrgreen:

Tym bardziej ( i lepiej...) nie nalezy szafowac "dzielnoscia" na temat kazdej slicznej lodki, ktora szczesliwie gdzies doplynela.
robhosailor napisał(a):
w Wlk. Brytanii jest przysłowie, że "twoja łódź jest prawdopodobnie dzielniejsza od ciebie".

W Polsce: "Nie pomoze dobra lodka, jak na lodke wsadzisz fiutka" ;)
Catz

_________________
W hamaku na huśtawce



Za ten post autor Catz otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 maja 2013, o 23:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 16800
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4107
Otrzymał podziękowań: 3971
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Moniia napisał(a):
Let's the boat do the sailing, she'll do it better than you ;)

To jeden z kapitanów słynnego Sandefjord przesadził jednak, nie skrócił żagli tam w najgorszych okolicach i ...

Obrazek

Ale jacht przetrwał i pływa do dziś skończywszy 100 lat!

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Catz napisał(a):
"Nie pomoze dobra lodka, jak na lodke wsadzisz fiutka" ;)
Święte słowa! To chyba powinniśmy zacząć rozmawiać o cechach idealnego skippera, a nie jachtu na Bałtyk. ;)

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 maja 2013, o 23:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10301
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1232
Otrzymał podziękowań: 2361
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
robhosailor napisał(a):
To chyba powinniśmy zacząć rozmawiać o cechach idealnego skippera, a nie jachtu na Bałtyk. ;)

Nie.
Ale o cechach idealnego skippera na Bałtyk - tak!
Beze mnie... ;)
Catz Niezdolny

_________________
W hamaku na huśtawce


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 maja 2013, o 00:06 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8026
Podziękował : 1870
Otrzymał podziękowań: 2413
Uprawnienia żeglarskie: -
Catz napisał(a):
Współczesne jachty projektuje sie pod kątem czarteru: kile i zagle karlowacieja, silniki i kadluby pecznieja. Pod wiatr juz sie nie plywa, ponizej pieciu wezlow nawet z wiatrem uruchamia sie silnik* - tak mowia statystyki.

Owe nachylone "kile" z chodzeniem pod wiatr i z innymi oczekiwanymi walorami nie maja NIC wspolnego.
Catz
* bardzo dobre to jest: na kotwicowiskach nie musza wtedy ladowac baterii do switu.
O nowoczesnych czarterówkach to już po prostu nie wspominam, mówimy raczej o jachcie do pływania? Każdy projekt pełni jakąś funkcję, chce kto karawan do wakacji na wodzie to mu zrobią :D

A o hydrodynamice i parametrach takich czy innych kilów (czy też płatów skośnych) też pogadać by można; lecz może Autor wątka - najwyraźniej takie preferujący (Folkbåt ;) ) - zechciałby czynić honory?
O wzajemnym wpływie sprawności ożaglowania i podwodzia też można :mrgreen:

W kwestii zasię "wystarczającej dzielności" zawsze wspomnę przykład Bavarii 40cóś przygotowanej do regat dookoła non-stop down under there samotnie. Wystarczająco dzielny model? Przeciez tyle ich bezpiecznie dotarło do portu.
Ta jednak machnęła grzyba... wewnątrz portu! ... zginęli ludzie, choć służby dosłownie na miejscu.
Co to znaczy "wystarczająco"? :-?

Skromnem mem zdaniem czasy gdy "łódź była dzielniejsza od załogi" (większość łódek na rynku potrafiła sobie radzić sama w ciężkich warunkach) - minęły; dziś nie są już częste, lecz taką osobiście bym wybrał. A że do regat czy czarterów robi się inne, to przecież normalne. Klient naszpan.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 maja 2013, o 01:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13716
Podziękował : 10187
Otrzymał podziękowań: 2415
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Robię więc za czyniącego honory: :mrgreen:
RyśM napisał(a):
Skromnem mem zdaniem czasy gdy "łódź była dzielniejsza od załogi" (większość łódek na rynku potrafiła sobie radzić sama w ciężkich warunkach) - minęły; dziś nie są już częste, lecz taką osobiście bym wybrał.
A że do regat czy czarterów robi się inne, to przecież normalne. Klient naszpan.

Ja to znam w wersji ciekawszej i realniejszej;
"...Mać klient naćpan"
MJS

_________________
Po 15 latach (na forum) przestałem być VIP-em. za co? i po co?

"Jeszcze nigdy tak wielu nie oddało tak wiele wolności, tak łatwo"-Churchil.

Kłania się orłel... hukslej.

[size=70]Zapraszam na fejsa:"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
i "Marian Strzelecki"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 maja 2013, o 02:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
robhosailor napisał(a):
pierdupierdu napisał(a):
robhosailor napisał(a):
A Coliny dobrze nie żeglują???
To dlaczego od ponad stu lat pływają w Norwegii jako żaglowe statki ratownicze?
Mity jakieś tworzysz...
Ostatni żaglowy statek ratowniczy w Norwegii zakończył służbę w 1971 roku... Ten: http://no.wikipedia.org/wiki/RS_%C2%ABF ... aard%C2%BB
To było 42 lata temu. I miało miejsce w 78 lat po wybudowaniu pierwszego "Colina" dla norweskiej służby ratowniczej.

Nieprecyzyjnie się wyraziłem, bo czynnej służby nie pełnią, ale ponad 100 lat niektóre pływały/pływają.
Myślę, że wyraziłeś się precyzyjnie. Tyle tylko, że niezgodnie z prawdą.
Cytuj:
Np. RS 14 Stavanger, może rzeczywiście nie był przez ostatnie lata w czynnej służbie, ale pływał ponad 100 lat i jeszcze istnieje, już jako statek muzeum.

RS 14 Stavanger rzeczywiście nie był w czynnej służbie przez ostatnie lata .
Dokładniej - nie był w czynnej służbie przez ostatnie 75 lat...

Cytuj:
RS 28 Sandefjord wciąż pływa, jako jacht, ale dzielności nie stracił chyba???

Nigdzie nie podważałem dzielności tych jednostek.
Zaprzeczałem jedynie stwierdzeniu, że w Norwegii nadal pływają żaglowe statki ratownicze...

BTW - "RS-ów" nadal żeglujących (oczywicie nie ratowniczo...) jest znacznie więcej - np. ten poniżej też żegluje - został zakupiony i odrestaurowany przez miasto Kristiansund (17 tys. mieszkańców...):


Załączniki:
z.jpg
z.jpg [ 303.64 KiB | Przeglądane 7993 razy ]

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 maja 2013, o 03:07 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8026
Podziękował : 1870
Otrzymał podziękowań: 2413
Uprawnienia żeglarskie: -
Włosa dzielenie. Wynaleziono motory, faktycznie dość już dawno temu. Żaglowe redningsskøytene zaś wycofano bo to już zabytki. Pewne rzeczy przechodzą do historii.

Znaczy " nie pływają statki ratownicze choć pływaja (te statki ratownicze) - bo nie pływają jako statki ratownicze bo już nie służą jako statki ratownicze w ratownictwie?
Tak, rozumim, byłoby precyzyjnie i w pełni zgodnie ze stanem faktycznym - uprzejmie prosze poprawić gdybym się jednakoż pomylił... :rotfl:
No i? Co ma piernik?
http://www.youtube.com/watch?v=vA7zZQVPayY


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 maja 2013, o 08:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 16800
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4107
Otrzymał podziękowań: 3971
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
pierdupierdu napisał(a):
Tyle tylko, że niezgodnie z prawdą.
Zabij! :evil:

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/



Za ten post autor robhosailor otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 maja 2013, o 10:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 16800
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4107
Otrzymał podziękowań: 3971
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
pierdupierdu napisał(a):
BTW - "RS-ów" nadal żeglujących (oczywicie nie ratowniczo...) jest znacznie więcej - np. ten poniżej też żegluje - został zakupiony i odrestaurowany przez miasto Kristiansund (17 tys. mieszkańców...):

Jest więcej ... ale to tylko te, które znam, niejako osobiście :lol:

RS 10 Christiania:

http://api.ning.com/files/NxB9pG6EnuE9JTnGMrcuHrKBlDFKj6K5SEOide-vbg1vmYZIeeQoVnWiDofvqJRnnJ5Hie9Od37uqybOt*TDDz6jQWIIFEYP/20030818jjpVardo5_KristinDaheli.jpg
http://www.sorgenfri.com/profiles/blogs/rs-10-christiania-p-ganske-lang-tur-2012-del-1-av-4?xg_source=facebook

RS 43 Astrid Finne:

Obrazek

Fajne jachty na Bałtyk - wręcz idealne dla większej załogi!!!

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 maja 2013, o 13:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8653
Lokalizacja: sv Nimrod, Newhaven, UK
Podziękował : 3578
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
robhosailor napisał(a):

Fajne jachty na Bałtyk - wręcz idealne dla większej załogi!!!

Hihi, jak ktoś chce dokumentację takowego w siatkobetonie - uprzejmie służę. Powiedzmy jakieś 800pln. Ramy na rys. 1:1 i gratisowe doradztwo.

No co, pierwotnie Wiedźma miała być taka...
:)

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D



Za ten post autor Moniia otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 maja 2013, o 14:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 16800
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4107
Otrzymał podziękowań: 3971
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Moniia napisał(a):
No co, pierwotnie Wiedźma miała być taka...
:)
I mogła być! :) Ta co jest, też jest super!
A że te konkretne są drewniane i silników nawet nie mają, to jakoś niektórym nie przeszkadza, a nawet podziw wzbudzają, kiedy manewrują na wiosłach...

Ale nie jestem ortodoksyjny. Twoja Wiedźma podoba mi się bardzo. I może mieć wszystko, co człowiekowi na jachcie potrzebne. A przypominając swoim kształtem, nieodparcie zupełnie, "Suhaili" Sir Roberta Knox-Johnstona, tylko przypomina o tym, że Bałtyk nie jest morzem całkowicie zamkniętym ... :D

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 maja 2013, o 14:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Moniia napisał(a):
No co, pierwotnie Wiedźma miała być taka...
:)

Miała mieć ponad 14 metrów długości i jeszcze ze 4 metry bukszprytu? ;)
robhosailor napisał(a):
pierdupierdu napisał(a):
Tyle tylko, że niezgodnie z prawdą.
Zabij! :evil:

Eeee, po co zabijać, wystarczy spokojnie wyjaśnić na czym polega niezgodność z prawdą.
Chociaż w tym akurat wątku nie ma zapewne większego znaczenia...

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 maja 2013, o 15:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8653
Lokalizacja: sv Nimrod, Newhaven, UK
Podziękował : 3578
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
pierdupierdu napisał(a):
Moniia napisał(a):
No co, pierwotnie Wiedźma miała być taka...
:)

Miała mieć ponad 14 metrów długości i jeszcze ze 4 metry bukszprytu? ;) ...


Blisko. Projekt jest minimalnym zmniejszeniem tych właśnie jednostek, 12 metrów i nieco ponad 3 metry bukszprytu. Ożaglowanie jak pierwowzór, linie też...
Jak widać, dałam się namówić na mniejszą nieco :)

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 maja 2013, o 15:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8653
Lokalizacja: sv Nimrod, Newhaven, UK
Podziękował : 3578
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
robhosailor napisał(a):

Ale nie jestem ortodoksyjny. Twoja Wiedźma podoba mi się bardzo. I może mieć wszystko, co człowiekowi na jachcie potrzebne. A przypominając swoim kształtem, nieodparcie zupełnie, "Suhaili" Sir Roberta Knox-Johnstona, tylko przypomina o tym, że Bałtyk nie jest morzem całkowicie zamkniętym ... :D

No przypomina. Trudno, aby nie. Ty Swojego brata pewnie też mocno przypominasz, zwłaszcza jak to bliźniak :D

SUHAILI jest to oryginalny ERIC. Wiedźma jest wierną kopią tegoż... Tylko z innym ożaglowaniem. Im bardziej się przyglądam i sprawdzam różne rzeczy, tym bardziej dochodzę do wniosku, że jest idealną kopią innego jachtu budowanego na liniach ERICa, a mianowicie Westsail 32. Tak dużo podobieństw pomiędzy nimi zachodzi i to tak ścisłych, że chyba rzeczywiście tak było.

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 maja 2013, o 15:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8653
Lokalizacja: sv Nimrod, Newhaven, UK
Podziękował : 3578
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
A jeszcze dam zagadkę. Jaki inny sławny Eric opłynął świat? Też z samotnym żeglarzem, dla ułatwienia dodam
(i dodam, że jego zdjęcie znajdzie się nad stołem Wiedźmy obok zdjęcia Moitessiera...)

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 maja 2013, o 18:16 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8026
Podziękował : 1870
Otrzymał podziękowań: 2413
Uprawnienia żeglarskie: -
Trudna zagadka, ajaj! :D
Plany Erica były opublikowane do powszechnego użytku, bodaj czy nie przez "The Rudder" i wielu korzystało; często jednak dość swobodnie modyfikując projekt bądź tylko ogólnie się wzorując (jak np. Vito Dumas). Nawiasem - originalnie Eric był kutrem gaflowym ;) kecz narysowany był później jako opcja... wieść niesie że wzorem dla Erica był kuter pilotowy, nie zaś ratowniczy.

WestSail (Kendall) to z kolei "Thistle" Atkina, chyba ten sam kadłub lecz z flush-deckiem i ożaglowaniem bermudzkim; został przekonstruowany do laminatu przez Crealocka bodaj, który jak stwierdził 'nie widział powodu do ingerencji w wypróbowane linie', natomiast zaprojektował pokład z nadbudówką.

Thistle:
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 maja 2013, o 18:50 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8026
Podziękował : 1870
Otrzymał podziękowań: 2413
Uprawnienia żeglarskie: -
P.S. Skoro Wiedźma identyczna jak WestSail, to może ktoś ciekaw szczegółowych rysunków? ;)
(duży plik) http://www.sv-galena.com/WOM/images/WOM.zip


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2698 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 90  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 171 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL