Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 18 kwi 2024, o 14:28




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 438 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 5 lut 2018, o 22:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 gru 2010, o 21:29
Posty: 789
Lokalizacja: Hythe (Southampton), UK
Podziękował : 246
Otrzymał podziękowań: 193
Uprawnienia żeglarskie: jsm
No i h...j Oj-stera trafil...

http://www.yachtingmonthly.com/news/oys ... on-2-64825

szukam pracy...

Po przeszlo osmiu latach rysowania lodek w Oj-sterowym biurze projektowym...

No szlag by to trafil!

_________________
Pozdrawiam,
Marcin

"If I had been God
I would have rearranged the veins in the face to make them more
Resistant to alcohol and less prone to ageing"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 lut 2018, o 23:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 maja 2008, o 17:28
Posty: 2013
Lokalizacja: Meksyk
Podziękował : 773
Otrzymał podziękowań: 1532
Uprawnienia żeglarskie: nie posiadam
Nie uwierzę.
Niech mnie ktoś uszczypnie.
Historia zaczyna się powtarzać.

_________________
Marek (dawniej Jeanneau - wszystko się kiedyś kończy)
Czas ruszać. www.newkate.com


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 lut 2018, o 23:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5396
Marcin, tylko nie zapomnij jutro pójść do roboty, bo...
Staff have been asked to come into work tomorow :roll:

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 lut 2018, o 23:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 gru 2010, o 21:29
Posty: 789
Lokalizacja: Hythe (Southampton), UK
Podziękował : 246
Otrzymał podziękowań: 193
Uprawnienia żeglarskie: jsm
Zbieraj napisał(a):
Marcin, tylko nie zapomnij jutro pójść do roboty, bo...
Staff have been asked to come into work tomorow :roll:


ze sie tak wyraze: Wery fany

I to przez duze Wu

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Zbieraj napisał(a):
Marcin, tylko nie zapomnij jutro pójść do roboty, bo...
Staff have been asked to come into work tomorow :roll:


Ty mi lepiej prace jaka dobrze platna znajdz :-P

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

-O- napisał(a):
Historia zaczyna się powtarzać.


Ano, sam doswiadczylem na wlasnym skinie zamkniecia Northshore Yachts I Palmer Johnson... A toz przeciez w poblizu podobnie skonczyla chocby Camper & Nicholson I wiele, wiele innych duzych...

_________________
Pozdrawiam,
Marcin

"If I had been God
I would have rearranged the veins in the face to make them more
Resistant to alcohol and less prone to ageing"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 lut 2018, o 23:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 maja 2008, o 17:28
Posty: 2013
Lokalizacja: Meksyk
Podziękował : 773
Otrzymał podziękowań: 1532
Uprawnienia żeglarskie: nie posiadam
Marcinie, ktoś z pewnością będzie zainteresowany światową marką.
Richard Matthews jest przecież w pobliżu.

_________________
Marek (dawniej Jeanneau - wszystko się kiedyś kończy)
Czas ruszać. www.newkate.com



Za ten post autor -O- otrzymał podziękowanie od: cinas
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 lut 2018, o 23:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 gru 2010, o 21:29
Posty: 789
Lokalizacja: Hythe (Southampton), UK
Podziękował : 246
Otrzymał podziękowań: 193
Uprawnienia żeglarskie: jsm
-O- napisał(a):
Marcinie, ktoś z pewnością będzie zainteresowany światową marką.
Richard Matthews jest przecież w pobliżu.


Myslisz, ze RM po raz trzeci bedzie zainteresowany lodkami na O? Przeciez ma swoja Gunfleet...

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

-O- napisał(a):
Richard Matthews jest przecież w pobliżu.


Chociaz, wszyscy na to po cichu liczymy.......

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Heh, przejde sie jutro do biura Oystera ostatni raz - mam nadzieje, ze bedzie otwarte - zabiore swoje kredki I... Pewnie do Discovery Yachts pojade na rozmowe o prace... Wszak przejeli wszystkie Southerly, nad ktorymi kilka lat sleczylem nad deska kreslarska... tzn. monitorem...

_________________
Pozdrawiam,
Marcin

"If I had been God
I would have rearranged the veins in the face to make them more
Resistant to alcohol and less prone to ageing"


Ostatnio edytowano 6 lut 2018, o 00:00 przez cinas, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 lut 2018, o 23:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 maja 2008, o 17:28
Posty: 2013
Lokalizacja: Meksyk
Podziękował : 773
Otrzymał podziękowań: 1532
Uprawnienia żeglarskie: nie posiadam
cinas napisał(a):
Myslisz, ze RM po raz trzeci bedzie zainteresowany

Myślę, że o tym myśli.
Myślę też, że byłoby to z dużą korzyścią dla łódek na O.

_________________
Marek (dawniej Jeanneau - wszystko się kiedyś kończy)
Czas ruszać. www.newkate.com


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 lut 2018, o 00:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 gru 2010, o 21:29
Posty: 789
Lokalizacja: Hythe (Southampton), UK
Podziękował : 246
Otrzymał podziękowań: 193
Uprawnienia żeglarskie: jsm
-O- napisał(a):
cinas napisał(a):
Myslisz, ze RM po raz trzeci bedzie zainteresowany

Myślę, że o tym myśli.
Myślę też, że byłoby to z dużą korzyścią dla łódek na O.


Heh, wszystko byloby pieknie gdyby nie... Polina Star... Rozprawa, ktora miala zakonczyc sie w grudniu ubieglego roku teraz jest przelozona na kwiecien i konca nie widac...

_________________
Pozdrawiam,
Marcin

"If I had been God
I would have rearranged the veins in the face to make them more
Resistant to alcohol and less prone to ageing"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 lut 2018, o 00:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 maja 2008, o 17:28
Posty: 2013
Lokalizacja: Meksyk
Podziękował : 773
Otrzymał podziękowań: 1532
Uprawnienia żeglarskie: nie posiadam
Wszystko ma swoją cenę.
W układance to wcale nie musi przeszkadzać.

_________________
Marek (dawniej Jeanneau - wszystko się kiedyś kończy)
Czas ruszać. www.newkate.com


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 lut 2018, o 07:35 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10463
Podziękował : 1300
Otrzymał podziękowań: 4173
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
cinas napisał(a):
-O- napisał(a):
cinas napisał(a):
Myslisz, ze RM po raz trzeci bedzie zainteresowany

Myślę, że o tym myśli.
Myślę też, że byłoby to z dużą korzyścią dla łódek na O.


Heh, wszystko byloby pieknie gdyby nie... Polina Star... Rozprawa, ktora miala zakonczyc sie w grudniu ubieglego roku teraz jest przelozona na kwiecien i konca nie widac...


Czym innym jest kupienie firmy (z ciazacymi dlugami), a czym innym marki i fabryki po bankrucie. Koniec może oznaczać początek. Nie jedną taką historię w branzy widzielismy.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 lut 2018, o 13:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 gru 2010, o 21:29
Posty: 789
Lokalizacja: Hythe (Southampton), UK
Podziękował : 246
Otrzymał podziękowań: 193
Uprawnienia żeglarskie: jsm
No to juz koniec.

To moj ostatni post z biura Oystera... Z 15 ludzi, ktorzy pracowali w biurze projektowym jestem tutaj sam. Za chwile wylacze computer po raz ostatni I zamkne za soba drzwi na klucz.

Wieczorem przyjedzie zewnetrzna firma wymienic zamki w drzwiach by nikt z nas juz tutaj sie nie mogl dostac...

Przykre... Cholernie przykre...

_________________
Pozdrawiam,
Marcin

"If I had been God
I would have rearranged the veins in the face to make them more
Resistant to alcohol and less prone to ageing"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 lut 2018, o 13:37 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10463
Podziękował : 1300
Otrzymał podziękowań: 4173
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Marcin, doświadczenia i wiedzy nikt Ci nie zabierze. W Twoim fachu robotę sobie znajdziesz, nawet w kraju.

Trzymaj się.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 lut 2018, o 15:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 maja 2008, o 17:28
Posty: 2013
Lokalizacja: Meksyk
Podziękował : 773
Otrzymał podziękowań: 1532
Uprawnienia żeglarskie: nie posiadam
cinas napisał(a):
Przykre... Cholernie przykre...

Mogę sobie wyobrazić co czujesz.

_________________
Marek (dawniej Jeanneau - wszystko się kiedyś kończy)
Czas ruszać. www.newkate.com


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 lut 2018, o 16:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5396
cinas napisał(a):
Przykre... Cholernie przykre...
:-( :-( :-(

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 lut 2018, o 11:10 

Dołączył(a): 4 sty 2015, o 10:43
Posty: 1093
Podziękował : 406
Otrzymał podziękowań: 397
Uprawnienia żeglarskie:
cinas napisał(a):
No to juz koniec.

To moj ostatni post z biura Oystera... Z 15 ludzi, ktorzy pracowali w biurze projektowym jestem tutaj sam. Za chwile wylacze computer po raz ostatni I zamkne za soba drzwi na klucz.

Wieczorem przyjedzie zewnetrzna firma wymienic zamki w drzwiach by nikt z nas juz tutaj sie nie mogl dostac...

Przykre... Cholernie przykre...


To owszem, koniec, ale tylko jakiegoś etapu.

Marcin, znam taką sytuację z własnego doświadczenia, więc pewno wyczuwam Twój stan ducha.

Ale przy Twoich umiejętnościach - nowa praca sama Cię poszuka. Powodzenia !
___________________________

Pozdrawiam
tomasz



Za ten post autor tomasz piasecki otrzymał podziękowanie od: cinas
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 lut 2018, o 18:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 gru 2010, o 21:29
Posty: 789
Lokalizacja: Hythe (Southampton), UK
Podziękował : 246
Otrzymał podziękowań: 193
Uprawnienia żeglarskie: jsm
https://www.thetimes.co.uk/article/dama ... -bp0r2r5mw

a tutaj caly artykul w lenglydzu:

Damage claim scuttled us, yacht chief admits
Investors pulled the plug on a luxury boatbuilder after growing impatient with delays in a £7.2 million insurance claim against a subcontractor over a sunken yacht, its chief executive confirmed yesterday.
Oyster Yachts, which was founded in 1973 and employed 400 people in Southampton, Ipswich, Wroxham, Majorca and Rhode Island in the United States, said last week that it was talking to administrators after HTP Investments, its Dutch backer, withdrew funds. All staff had to be made redundant.
Problems began to emerge in 2015, when the Polina Star III, one of Oyster’s luxury yachts, sank off the coast of Spain in July, leaving a £5.8 million hole in the company’s balance sheet.
The yacht maker filed a £7.2 million claim against Bridgland Moulders, a subcontractor based in Norwich, which it accused of failing to carry out the moulding on the boat properly. The additional costs also covered repairs to three additional vessels — the Reina, Meagan and Albatross — made using the same moulding technique.
It is understood that insurers have paid £400,000, but £6.8 million remains outstanding. To the frustration of the Dutch investors, the settlement has been beset with delays.
At the beginning of the year, after more than two years of fruitless attempts to recover the costs, an arbitration date was pushed back again several months, David Tydeman, Oyster’s chief executive, said.
“The date slipped back to around May and that influenced the appetite of the investors,” he said. Although insolvency advisors have been called in, Mr Tydeman insisted that all hope had not been lost: “We are working to try and rescue the company and there are still some opportunities that we are looking into,” he said, without disclosing further details.
Last Monday, a letter to staff from the company made clear that, as it had been unable to secure “financial support to continue to trade”, there was a risk that it would be “unable to continue to provide work for all its employees at all locations” and that it was likely that it would have to make all its workers redundant.
Staff at the company’s Southampton and Wroxham sites told The Times that they were shocked by the news, particularly as last year ended with a healthy £80 million order book for 25 yachts. Some offered to work without pay to help to get the firm back on its feet.
Since 1973, Oyster has built bespoke vessels for wealthy international customers, with a mantra that boasts: “choice not compromise”. Previous briefs have included the installation of a 100-litre stainless steel rum tank, which could be filled straight from the deck, and the construction of a crow’s nest on a 56ft boat so that the customer could “stare down at the reefs in the clear water” during trips around Scandinavia.
Bridgland Moulders did not respond to requests for comment.

_________________
Pozdrawiam,
Marcin

"If I had been God
I would have rearranged the veins in the face to make them more
Resistant to alcohol and less prone to ageing"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 lut 2018, o 08:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 16789
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4103
Otrzymał podziękowań: 3967
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Brak szczęścia i błędy w zarządzaniu. Żadna firma nie jest na to odporna.

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 lut 2018, o 18:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 gru 2010, o 21:29
Posty: 789
Lokalizacja: Hythe (Southampton), UK
Podziękował : 246
Otrzymał podziękowań: 193
Uprawnienia żeglarskie: jsm
Bylem dzisiaj w biurze Oyster'a i rozmawialem z dyrektorami i prezesami - jest swiatelko w tunelu. Oficjalnie wyglada to tak:

https://plus.ibinews.com/article/7duMnJ ... ter_group/

A tutaj caly artykul (wytluszczenie moje):

KPMG receives 45 expressions of interest for Oyster Group

KPMG, the administrator for Oyster Marine Holdings in the UK, has received 45 expressions of interest in purchasing the Oyster Yachts brand. This was confirmed to IBI yesterday by CEO David Tydeman. He has also confirmed that the main cause of the group’s collapse was the insurance claims that followed the sinking of Polina Star III in 2015.

“There has been a good response to the administration, with KPMG receiving some 45 expressions showing interest in possibly buying Oyster,” Tydeman said. “KPMG will start the process of working through these next week with NDAs and bids and it will likely take several weeks to complete.”

Polina Star III sank off Spain in July 2015, generating a claim and counter claims of £7.2m. To date only £400,000 has been paid, leaving a £6.8m amount to settled.

“Payment of the claim against Oyster and our counter claims against Bridgland Moulders (a Norwich-based subcontractor) have been delayed and delayed and our shareholder, HTP Investment, became inpatient over the delays so withdrew their support. They feared that our claim would be unpaid by the time they had to pay the claim against us.”

The claim against Bridgland alleges improper moulding of the Polina Star 111 and three other yachts – Albatross, Meagan and Reina, which have since been repaired.

The delays to the claim have lasted over two years and had been due to be heard late last year, but a further delay has now moved this to May or June this year.

_________________
Pozdrawiam,
Marcin

"If I had been God
I would have rearranged the veins in the face to make them more
Resistant to alcohol and less prone to ageing"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 lut 2018, o 23:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 gru 2010, o 21:29
Posty: 789
Lokalizacja: Hythe (Southampton), UK
Podziękował : 246
Otrzymał podziękowań: 193
Uprawnienia żeglarskie: jsm
Oyster post scriptum:

http://oysterstory.info/

...

_________________
Pozdrawiam,
Marcin

"If I had been God
I would have rearranged the veins in the face to make them more
Resistant to alcohol and less prone to ageing"



Za ten post autor cinas otrzymał podziękowania - 2: -O-, krzychuAPIA
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 lut 2018, o 11:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13715
Podziękował : 10186
Otrzymał podziękowań: 2415
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
I tu:
viewtopic.php?f=18&t=27403&start=90#p514257

MJS

_________________
Po 15 latach (na forum) przestałem być VIP-em. za co? i po co?

"Jeszcze nigdy tak wielu nie oddało tak wiele wolności, tak łatwo"-Churchil.

Kłania się orłel... hukslej.

[size=70]Zapraszam na fejsa:"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
i "Marian Strzelecki"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 lut 2018, o 16:27 

Dołączył(a): 14 lut 2011, o 14:17
Posty: 371
Podziękował : 4
Otrzymał podziękowań: 40
Uprawnienia żeglarskie: Starszy oficer
Zbieraj napisał(a):
cinas napisał(a):
Przykre... Cholernie przykre...
:-( :-( :-(

Po przeczytaniu całej historii na http://oysterstory.info/ już nie przykre ale wręcz karygodne że stocznia nadal w dupie ma klienta i zamyka się tylko po to żeby zostać przejętym przez inną grupę kapitałową i uniknąć wypłaty odszkodowania.

_________________
Adam


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 lut 2018, o 18:57 

Dołączył(a): 7 sie 2015, o 08:47
Posty: 860
Podziękował : 271
Otrzymał podziękowań: 225
Uprawnienia żeglarskie: morski
Jeżeli wersja właściciela jachtu zostanie potwierdzona prawomocnym wyrokiem sądowym , to o tych typkach ze zdjęć będzie można powiedzieć :
wyjątkowe szuje i biznesowe gównojady.
Krzychu.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 lut 2018, o 08:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 16789
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4103
Otrzymał podziękowań: 3967
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Potem jeszcze się ktoś dziwi, że stocznia upada??? Szkoda, że dopiero teraz!

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 lut 2018, o 10:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 maja 2008, o 17:28
Posty: 2013
Lokalizacja: Meksyk
Podziękował : 773
Otrzymał podziękowań: 1532
Uprawnienia żeglarskie: nie posiadam
robhosailor napisał(a):
Potem jeszcze się ktoś dziwi, że stocznia upada??? Szkoda, że dopiero teraz!

Piszesz tak, jakbyś miał jakieś osobiste porachunki do wyrównania.
Tymczasem wypowiedzi w tym tonie mogą godzić również w ludzi spoza kierownictwa firmy.
Oyster to marka z długoletnią historią a jej kierownictwo zmieniało się już co najmniej dwa razy. Obecne najwyraźniej podeszło do tematu biznesowo. Takie prawa w biznesie niestety obowiązują i ocena tego posterowania kryteriami moralnymi jest zupełnie nieuprawniona, gdyż odbywa się w zaciszu kancelarii prawniczych na bazie przepisów prawa.
Oyster wybudował bardzo dużo wspaniałych jachtów. Miał też okres w którym jachty nie były już tak wspaniałe. Na początku XXI wieku popyt na jachty spod znaku -O- był bardzo duży i zamówienia sypały się z całego świata, dlatego uruchomiono produkcję na trzech kontynentach. To był błąd. Jakość jachtów budowanych poza Anglią była jednak niższa. Stocznia zaczęła popadać w kłopoty i zrezygnowano z experyaentu budowania jachtów na odległość. W tym czasie podupadający lekko Oyster zmienił właściciela. Świetność marki została szybko odbudowana.

Moje całkiem niemałe doświadczenie z ludźmi z Oystera są tylko wspaniałe i żadne inne nie są wstanie dorównać poziomowi profesjonalizmu, zaangażowania i tego co nazywa się kulturą w relacjach międzyludzkich.

Pamiętać należy, że decyzje o losach stoczni zostały podjęte nie przez ludzi którzy ją tworzą, tylko przez jej kierownictwo.

_________________
Marek (dawniej Jeanneau - wszystko się kiedyś kończy)
Czas ruszać. www.newkate.com



Za ten post autor -O- otrzymał podziękowania - 2: cinas, krzychuAPIA
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 lut 2018, o 11:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 16789
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4103
Otrzymał podziękowań: 3967
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
-O- napisał(a):
uruchomiono produkcję na trzech kontynentach. To był błąd. Jakość jachtów budowanych poza Anglią była jednak niższa
A za błędy się płaci. Każdy płaci. Ale to nie zwykły błąd, tylko chciwość - budować tanio na trzech kontynentach, bo nie wystarczy to, co już jest.
-O- napisał(a):
Świetność marki została szybko odbudowana.
Jak widać ... :mrgreen:
-O- napisał(a):
decyzje o losach stoczni zostały podjęte nie przez ludzi którzy ją tworzą, tylko przez jej kierownictwo.
Weź przestań, bo mam zajady. Kierownictwo, to kto??? Nie tworzą firmy??? No tak, kierownictwo jest od niszczenia firmy, a nie od tworzenia. JPRDL!!!

-O- napisał(a):
Piszesz tak, jakbyś miał jakieś osobiste porachunki do wyrównania.
Nie, ja tylko obserwuję ze swojego fotela, jak funkcjonuje biznes na świecie i ten tuta,j bliżej mnie. Większość takich wpadek wynika z pazerności i pójścia na łatwiznę, a potem jest ucieczka od ponoszenia konsekwencji. Kto traci? Jak zwykle - pracownicy i klienci. Głównie jednak pracownicy, czyli najsłabsi. Tak upadają firmy z wielką tradycją, a pradziadkowie, którzy je kiedyś tworzyli, w grobach się przewracają.

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 lut 2018, o 11:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 maja 2008, o 17:28
Posty: 2013
Lokalizacja: Meksyk
Podziękował : 773
Otrzymał podziękowań: 1532
Uprawnienia żeglarskie: nie posiadam
Robercie, dlaczego się tak emocjonujesz?
Nie przejmuj się tak brytyjskim przemysłem stoczniowym.
Zwróciłem tylko uwagę, że ludzie którzy tworzą stocznię, nie mają wpływu na decyzje jej kierownictwo. Z tego powodu uznałem że twoja wypowiedź:
robhosailor napisał(a):
Potem jeszcze się ktoś dziwi, że stocznia upada??? Szkoda, że dopiero teraz!

wrzuca wszystkich do jednego worka. A tak robić się nie powinno.
Gdybyś skrytykował decyzje kierownictwa Oystera, brzmiałoby to zupełnie inaczej. Uznałbym, że wiesz lepiej od nich jak prowadzić taką stocznię i wyraziłby swój podziw.

_________________
Marek (dawniej Jeanneau - wszystko się kiedyś kończy)
Czas ruszać. www.newkate.com



Za ten post autor -O- otrzymał podziękowanie od: robhosailor
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 lut 2018, o 11:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 16789
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4103
Otrzymał podziękowań: 3967
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
-O- napisał(a):
Gdybyś skrytykował decyzje kierownictwa Oystera, brzmiałoby to zupełnie inaczej.
Firma upada, bo w danych warunkach rynkowych, decyzje kierownictwa są takie, a nie inne - to dla mnie oczywiste.

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 lut 2018, o 11:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 paź 2011, o 19:00
Posty: 5018
Podziękował : 4186
Otrzymał podziękowań: 1876
Uprawnienia żeglarskie: ...
-O- napisał(a):
Obecne najwyraźniej podeszło do tematu biznesowo. Takie prawa w biznesie niestety obowiązują i ocena tego posterowania kryteriami moralnymi jest zupełnie nieuprawniona, gdyż odbywa się w zaciszu kancelarii prawniczych na bazie przepisów prawa.
Oyster wybudował bardzo dużo wspaniałych jachtów.


Dlaczego nie mamy prawa oceniać w kategoriach moralnych chłoptasiów, którzy w takiej sytuacji potrafią jeszcze klienta obrażać, których firma sprokurowała produkt zagrażający życiu nabywców i użytkowników i usiłowała to ukrywać do samego końca i którzy właśnie posłali Cinasa /wielu Cinasów/ na bruk? Bo mają kasę na zacisze kancelarii?

Takie, popularne w naszym neoliberalnym fundamentalnie świecie państw rozwiniętych myślenie prowadzi do takich cudów jak wielomilionowe nagrody dla zarządu banku, zbankrutowanego na skutek własnych oszustw i utrzymywanego w tym samym czasie z pieniędzy podatników.

Bliższy jest mi jednak model Islandzki gdzie na taki dictum mówi się "a to się panom tylko tak wydaje" a zarząd wsadza do więzienia.



Za ten post autor Były user otrzymał podziękowania - 5: -O-, and, cinas, Marian Strzelecki, robhosailor
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 lut 2018, o 11:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 maja 2008, o 17:28
Posty: 2013
Lokalizacja: Meksyk
Podziękował : 773
Otrzymał podziękowań: 1532
Uprawnienia żeglarskie: nie posiadam
Yigael napisał(a):
Bliższy jest mi jednak model Islandzki gdzie na taki dictum mówi się "a to się panom tylko tak wydaje" a zarząd wsadza do więzienia.

No i masz rację.
O decyzjach panów z zarządu firmy można i należy rozmawiać.
Ja odniosłem się jednak do zupełnie innego aspektu wypowiedzi Roberta, który najwyraźniej Ci umknął.

----
Model islandzki nie jest taki islandzki. Przepisy chroniące osobowość prawną podmiotu istnieją w każdym państwie, jestem przekonany, że w Anglii działanie zarządu na szkodę spółki znajduje swoje odbicie w przepisach prawa karnego również.
Problem jednak polega na tym, że w obliczu niewypłacalności spółki jej zarząd ma obowiązek ogłosić upadłość. Niedopełnienie tego obowiązku grozi również odpowiedzialnością karną.
Powiedz co zarząd miał (Twoim zdaniem) zrobić w sytuacji gdy firma nie miała w banku tych milionów?

_________________
Marek (dawniej Jeanneau - wszystko się kiedyś kończy)
Czas ruszać. www.newkate.com


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 lut 2018, o 12:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 11628
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1624
Otrzymał podziękowań: 3873
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Yigael napisał(a):
Bliższy jest mi jednak model Islandzki gdzie na taki dictum mówi się "a to się panom tylko tak wydaje" a zarząd wsadza do więzienia.

Dokładnie tak! Szkoda tylko, ze jest to podejście dość odosobnione, a Islandia stała się chlubnym, acz mało popularnym, wyjątkiem.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 438 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 174 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL