Forum żeglarskie https://forum.zegluj.net/ |
|
Oyster Yachts https://forum.zegluj.net/viewtopic.php?f=5&t=18003 |
Strona 10 z 15 |
Autor: | plitkin [ 3 gru 2015, o 16:29 ] |
Tytuł: | Re: Oyster Yachts |
Pisalem, ze chcac uniknac kwasow musialbym przetlumaczyc, a nie strescic. Na to nie mam czasu. A kwasy "grożą" juz za samo istnienie, wiec i za tlumaczenie tez by sie dostalo |
Autor: | piotr6 [ 3 gru 2015, o 16:41 ] |
Tytuł: | Re: Oyster Yachts |
plitkin napisał(a): A kwasy "grożą" juz za samo istnienie, wiec i za tlumaczenie tez by sie dostalo Negocjujesz z Oysterem zakup jachtu? |
Autor: | jaszra [ 3 gru 2015, o 16:45 ] |
Tytuł: | Re: Oyster Yachts |
piotr6 napisał(a): Negocjujesz z Oysterem zakup jachtu? chyba cię porąbało.... |
Autor: | plitkin [ 3 gru 2015, o 17:32 ] |
Tytuł: | Re: Oyster Yachts |
piotr6 napisał(a): plitkin napisał(a): A kwasy "grożą" juz za samo istnienie, wiec i za tlumaczenie tez by sie dostalo Negocjujesz z Oysterem zakup jachtu? Nie sadze, by osoby szukajacy okazji do "dowalenia" byly wsrod ekipy Oystera Mysle, ze i na forum mam dosc "zwolennikow" |
Autor: | cinas [ 3 mar 2016, o 11:06 ] |
Tytuł: | Re: Oyster Yachts |
Moze ktos bedzie mial ochote popaczac: https://www.facebook.com/charterfirebird/ A jak ktos bedzie przejazdem lub w poblizu 8 kwietnia to w Ocean Village w Southampton bedzie mialo miejsce 'Launch Party'! |
Autor: | piotr6 [ 3 mar 2016, o 11:32 ] |
Tytuł: | Re: Oyster Yachts |
Cinas już oficjalnie jest znana przyczyna urwania kilaw jachcie waszej firmy napisałbyś parę słow? chodzi o aspekt techniczny |
Autor: | cinas [ 3 mar 2016, o 14:27 ] |
Tytuł: | Re: Oyster Yachts |
piotr6 napisał(a): Cinas już oficjalnie jest znana przyczyna urwania kilaw jachcie waszej firmy napisałbyś parę słow? chodzi o aspekt techniczny Nie czuje sie upowazniony do wypowiadania sie na ten temat na forum publicznym. Co innego przy piwku w pubie |
Autor: | piotr6 [ 3 mar 2016, o 14:29 ] |
Tytuł: | Re: Oyster Yachts |
ok, zrozumiałe |
Autor: | Alterus [ 3 mar 2016, o 16:29 ] |
Tytuł: | Re: Oyster Yachts |
cinas napisał(a): piotr6 napisał(a): Cinas już oficjalnie jest znana przyczyna urwania kilaw jachcie waszej firmy napisałbyś parę słow? chodzi o aspekt techniczny Nie czuje sie upowazniony do wypowiadania sie na ten temat na forum publicznym. Co innego przy piwku w pubie A jak brzmi wersja oficjalna? Przecież firma coś musiała wybrzęczeć? |
Autor: | Były user [ 3 mar 2016, o 17:33 ] |
Tytuł: | Re: Oyster Yachts |
https://www.shakennotstir.com/oyster-yachts-explains-the-reasons-for-the-keel-failure-that-lead-to-the-sinking-of-oyster-825-polina-star-iii/ "Statement issued by Oyster Yachts states that a lamination failure lead to the keel loss and sinking of the prolonged Oyster 825 Polina Star III The assertion factors to a failure of the over lamination of joints between the matrix and keel net due to ‘poor laminating’. The official assertion says: ’The inner construction in the engine room area above the keel on the first of the Oyster 825s (moulded in 2012) used a fore and aft and transverse matrix of structural beams and webs down in to the stub keel construction – proven in blue in the drawings. This shouldn’t be uncommon and is utilized by many different quantity and high quality yacht producers. ‘This matrix offers structural power, and is related to webs beneath the matrix with secondary laminations – proven simplistically as vertical strains in the second drawing. The matrix was moulded individually from the essential hull and put in in two halves, port aspect and starboard aspect, joined in the center instantly above the webs in the stub keel, and which then created an inverted T-joint – proven in yellow. The lead bulb keel bolts to the base of the stub keel as proven. ‘All of the elements of the matrix and the webs inside the stub keel have been designed to be laminated robustly into the inside of the hull moulding. This manufacturing course of of moulding construction “off the hull” after which laminating or glueing into the hull is a standard course of throughout the business from quantity producers to specialised one-off customized or high-tech superyachts – however it requires cautious work throughout the construct up of the laminations. It is a course of used primarily to velocity up the moulding operations. The meeting of the construction above the keel space on the Oyster 825 thus relied on laminating 6 fundamental element elements – the port and starboard halves of the matrix and the four webs down into the stub keel. ‘Our investigations of Oyster 825-01 and 03 – which between them had sailed 20,000 miles, discovered small cracks at the outer ends of the horizontal joint between the matrix and the webs (marked “A” on the drawing). This advised that the secondary over-lamination of these joints was unsound and we investigated invasively by slicing samples of the important areas. We discovered in depth areas of poor laminating in the secondary construction supporting these T-joints. ‘To address this, we removed all of the matrix and web structure above the stub keel of Oyster 825-01, 03 and 04, re-building this key area in carbon fibre and epoxy resin and, importantly, making these parts in single pieces without the ‘T-joint”. For all subsequent Oyster 825s the inner structure of the matrix and webs is constructed as a homogeneous part of moulding the hull itself – i.e. the process of moulding some parts off the boat and then laminating these into the hull has been stopped and will not be done again. All Oyster 825s are now being built in the same well proven ways as the rest of the 800+ Oyster’s constructed over the previous 40 years and all different Oyster’s at present in construct. ‘Polina Star III, Oyster 825-02, was constructed in the same manner as Oyster 825s 01, 03 and 04 and it appears from inspection of the wreck and photographic evidence that on this yacht the T-joints described above failed, with the result that the keel loads were transferred away from the matrix structure and onto the hull skin, leading to catastrophic failure. We have expressed our sincere regret for this failure to the owner of Polina Star III and are in the process of addressing questions of liability.’ Oyster has made previous statements about the keel failure. The yacht was on its method to the Spanish port of and 5 miles offshore when the keel indifferent and the yacht capsized after which inverted. The skipper and 4 crew managed to swim to liferafts and have been rescued. The capsize and inversion occurred in six minutes. We could have a full and detailed investigation into the circumstances and reasons for the keel failure in our subsequent concern. The publish Oyster Yachts explains the reasons for the keel failure that lead to the sinking of Oyster 825 Polina Star III appeared first on Yachting World." |
Autor: | waliant [ 3 mar 2016, o 21:02 ] |
Tytuł: | Re: Oyster Yachts |
Alterus napisał(a): A jak brzmi wersja oficjalna? Przecież firma coś musiała wybrzęczeć? Czyli źle zaprojektowali mocowanie balastu. Zresztą, w sumie to proste, skoro się urwało to znaczy, że było za słabe (pomijając jakieś ekstrema). |
Autor: | cors [ 3 mar 2016, o 21:50 ] |
Tytuł: | Re: Oyster Yachts |
Oczywisty knot konstrukcyjny. Dokładnie taki sam problem miały Cartery 30. Ruszt denny wklejony na klajster do poszycia, wypust balastowy bez denników i cała masa balastu dyndała się na poszyciu wypustu. Na szczęście laminat Carterów w miejscu wypustu był "przewalony" i miał ok. 20mm i balasty 1,6 tony ołowiu trzymały się na samym laminacie. W 1979 roku na MP przy 10 st.B Carter CARMEN "rozsypał się" Ruszt denny odpadł od poszycia i cała wybudowa też) pod Borholmem i po tym wypadku wszystkie Cartery ze Szczecina i Gdańska zostały poprawione, przez wlaminowanie denników w wypust oraz oblaminowano moduł rusztu dennego. I tak polscy fachowcy poprawili konstrukcję pana Cartera. |
Autor: | Były user [ 3 mar 2016, o 23:33 ] |
Tytuł: | Re: Oyster Yachts |
cors napisał(a): Dokładnie taki sam problem miały Cartery 30. Ruszt denny wklejony na klajster do poszycia, Tu jeszcze gorzej, jak wynika z opisu ruszt postanowili dla łatwości wpasowania w gotowy kadłub laminować nie tylko oddzielnie ale i w 3 kawałkach które następnie miały być przylaminowane i zlaminowane ze sobą do kupy w gotowym kadłubie. Kiepskie wykonanie laminatów łączących /i awarię na Polinie/ stwierdzili właśnie w tym newralgicznym miejscu łączącym zlaminowane lewą i prawą część rusztu dennego z dolną częścią rusztu stanowiącą strukturalne usztywnienie kikuta kilu jak piszą w langłydżu czy wypustu jak piszesz Ty. Ja tam się nie znam, ale dla mnie pomysł, żeby w krytycznym dla całej konstrukcji miejscu największych obciążeń rusztu wzmacniającego jednostkę wprowadzać z premedytacją, z przyczyn oszczędnościowych, linię podziału, która z założenia i istoty pomysłu będzie laminowana nie w warunkach przyjaznych pracownikowi, a w kucki, na kolanach, w smrodzie, w zęzie surowego kadłuba - jest od samego początku proszeniem się o kłopoty. Właśnie w takim miejscu i warunkach szanse na zrobienie czegoś na odpierdol są największe. Tym bardziej tam bym skupił kontrolę jakości. No i zlaminowali na odpierdol, kontrola jakości puściła, obciążenia były skupione w spierdolonym punkcie - dokładnie tak jak zaprojektowano. W tym kontekście powtarzająca się fraza o tym że wlaminowywanie rusztów dennych przyjęto w branży i w masowej i w luksusowej i w jednostkowej produkcji jest cokolwiek zabawna, za to całkiem nie na temat IMHO. A przyjęte przez producenta środki zaradcze tylko to potwierdzają... |
Autor: | waliant [ 3 mar 2016, o 23:52 ] |
Tytuł: | Re: Oyster Yachts |
Yigael napisał(a): przyjęto w branży i w masowej i w luksusowej Firmy idą już na takie oszczędności, że włos się jeży. A nabywcom się wmawia, że super jakość, najlepsza technologia, a w ogóle fachowcy zaprojektowali. No, nie tylko jachtów to dotyczy, ech. |
Autor: | cinas [ 9 maja 2016, o 14:38 ] |
Tytuł: | Re: Oyster Yachts |
Oyster 475.03 przekazany wlascicielom. Lodka zbudowana zostala w naszej siostrzanej stoczni we Wroxham. Jesli ktos ma ochote poczytac to zapraszam (zwlaszcza, ze plany maja swietne: 5-10 nastepnych lat do okola globu): askarisailing.blogspot.com |
Autor: | cinas [ 12 sie 2016, o 13:49 ] | ||
Tytuł: | Re: Oyster Yachts | ||
Moze ktos bedzie zainteresowany: http://www.oysteryachts.com/contact/job ... ng-manager (tez w zalaczniku)
|
Autor: | cors [ 12 sie 2016, o 14:28 ] |
Tytuł: | Re: Oyster Yachts |
cinas napisał(a): Moze ktos bedzie zainteresowany: Na kierownika (dawniej dział zbytu) sprzedaży ze wszystkimi uprawnieniami żeglarskimi, kompletną wiedzą o konstrukcji jachtów, technologią ich budowy, z "profesjonalną aparycją", z pracą w nocy, w "brudzie", w niedziele i święta (łącznie z Bożonarodzeniowymi i Wielkanocnymi)...... No, za 12 000 funtów per month + mieszkanie, samochód służbowy i komórkę zacząłbym się zastanawiać. |
Autor: | M@rek [ 15 sie 2016, o 09:43 ] |
Tytuł: | Re: Oyster Yachts |
Ja wiem ze to dumping ale zgodzilbym sie za 10 tys Ł tylko nie wiem jak by bylo z ta 'profesjonalna aparycja " |
Autor: | Marian Strzelecki [ 16 sie 2016, o 16:57 ] |
Tytuł: | Re: Oyster Yachts |
M@rek napisał(a): Ja wiem ze to dumping ale zgodzilbym sie za 10 tys Ł tylko nie wiem jak by bylo z ta 'profesjonalna aparycja " Żaden z was się nie nadaje: "Za dużo wiecie"... możecie mieć własne zdanie, a to niebezpieczne dla szefów:lol: |
Autor: | bartoszek [ 6 gru 2016, o 17:09 ] |
Tytuł: | Re: Oyster Yachts |
Ciekawy jacht pokazal sie dzisiaj na portalu. https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anz ... 3-211-1668 To chyba Oyster jacht, super cena dla kogos kto rozstac by sie chcial z "ladowym zyciem" pozdrowienia bartoszek |
Autor: | cinas [ 11 sty 2017, o 11:13 ] |
Tytuł: | Re: Oyster Yachts |
http://www.oysteryachts.com/news/articl ... ter-yachts |
Autor: | cinas [ 12 sty 2017, o 11:21 ] |
Tytuł: | Re: Oyster Yachts |
Wszystko juz zapiete prawie na ostatni guzik. Start w najblizsza niedziele. http://www.oysterworldrally.com/latest-news/ Dwie polskie lodki pomiedzy flotylla 31 Oj-sterow - calkiem niezly wynik. Z listy lodek tylko jedna jest wymieniona jako polska, kto zgadnie, ktora jest druga ?! Powodzenia Jacku, dobrej zabawy no i swietnej przygody! |
Autor: | baoo [ 12 sty 2017, o 11:37 ] |
Tytuł: | Re: Oyster Yachts |
Oczywiście że Shanties Jacka |
Autor: | Marian J. [ 12 sty 2017, o 20:07 ] |
Tytuł: | Re: Oyster Yachts |
Śledziłem wątek ale tego filmu w nim nie widziałem: |
Autor: | cinas [ 16 sty 2017, o 10:06 ] |
Tytuł: | Re: Oyster Yachts |
baoo napisał(a): Oczywiście że Shanties Jacka No to prosze, wczoraj poplyneli! A ponizej link do najnowszych (oficjalnych) z Jackowej lodki: http://www.oysterworldrally.com/soul-of-the-seas/ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * |
Autor: | cinas [ 17 lut 2017, o 12:38 ] |
Tytuł: | Re: Oyster Yachts |
http://www.oysterworldrally.com/gallery ... =1&slide=0 |
Autor: | cinas [ 12 kwi 2017, o 11:16 ] | ||
Tytuł: | Re: Oyster Yachts | ||
Jesli ktos bylby zainteresowany to prosze kontaktowac sie ze mne bezposrednio na priv.
|
Autor: | cinas [ 22 gru 2017, o 09:18 ] | ||
Tytuł: | Re: Oyster Yachts | ||
Jesli ktos mialby ochote poczytac: http://oceanmagazine.com.au/faster-ligh ... b-59041037
|
Autor: | -O- [ 22 gru 2017, o 12:18 ] |
Tytuł: | Re: Oyster Yachts |
Na takie rzeczy ochota zawsze się znajdzie. Szkoda tylko, że to kosmos. Ale oko cieszy. |
Strona 10 z 15 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |