Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 23 kwi 2024, o 12:54




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 93 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 10 kwi 2015, o 07:30 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8829
Podziękował : 3987
Otrzymał podziękowań: 1917
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
rysmiskot napisał(a):
Jaka Vega stoi obok Juliett na drugiej fotografii?

Myślę, że można śmiało połączyć w jednym wątku losy Conradów II i Veg, jachty są ogromnie podobne, ci sami projektanci. Czy jesteśmy we stanie prześledzić losy ocalałych łódek? Jeśli chodzi o Vegi to pływa zdaje się:
Tytan, ze zmienioną nadbudówką,
Gandalf, który był jakiś czas temu na sprzedaż i też ma inną budę,
Wanda, oklejona obłogami i z nowa zabudową, też na sprzedaż,
Magnolia,


"Tytan" od dawna nie plywa i byl kilkukrotnie wystawiony na sprzedaqz.Historia dewastacji byla tu opisywana.Poza nadbudowka ma tez zmienione podwodzie ( ster zawieszony na ostrodze podobnie zreszta jak "Magnolia") Jest w szczecinie jeszcze jedna Vega w prywatnych rekach ale nazwy nie moge sobie przypomniec.Ostatnio stala w "Pogoni" ta jest bez zadnych zmian.



Za ten post autor M@rek otrzymał podziękowanie od: rysmiskot
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 kwi 2015, o 09:55 

Dołączył(a): 4 gru 2014, o 22:49
Posty: 41
Podziękował : 6
Otrzymał podziękowań: 8
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
Faktycznie był przetarg na Tytana, może ktoś kupił. 85 tyś. złotych to nie było dużo, to tylko jakieś 15 tyś. funtów.

M@rek napisał(a):
Jest w szczecinie jeszcze jedna Vega w prywatnych rekach ale nazwy nie moge sobie przypomniec.Ostatnio stala w "Pogoni" ta jest bez zadnych zmian.

Czy ta prywatna Vega ze Szczecina to nie jest Gandalf?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 kwi 2015, o 16:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
"Gandalf" nazywał się dawniej "Zenit". W 1969 roku pierwszy samotny rejs odbył na nim Baranowski a w 1970 Remiszewska. W obu przypadkach jacht udostępnił COŻ w Trzebieży kierowany przez Romualda Czaplickiego, w obu na odstępstwo od ówczesnej karty bezpieczeństwa zgodził się Szczeciński Urząd Morski.

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 kwi 2015, o 17:59 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8829
Podziękował : 3987
Otrzymał podziękowań: 1917
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Romuald Czapliński :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 kwi 2015, o 09:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Tak!!!!

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl



Za ten post autor Colonel otrzymał podziękowanie od: M@rek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 cze 2015, o 13:54 

Dołączył(a): 4 gru 2014, o 22:49
Posty: 41
Podziękował : 6
Otrzymał podziękowań: 8
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
W październikowym numerze Morza z 1961 roku jest całostronicowy artykuł o Conradzie II. Autor pisze między innymi o budowie w 1960 r. pierwszej serii tych jachtów, co by się mniej więcej zgadzało z moją dotychczasową wiedzą. Jednak nazwy niektórych z nich są zaskakujące. Pierwsze miały na wodę zejść: BORUTA dla LPŻ Łódź, RUSŁAN i LUDMIŁA dla JK Cztery Wiatry w Świnoujściu, oraz SYRIUSZ i KASJOPEA dla LPŻ Gdańsk. Faktycznie jeden z Conradów widoczny na zdjęciach z wodowania nazywa się SYRIUSZ:

Obrazek

Czy nazwy SYRIUSZ i KASJOPEA zostały później zmienione, czy są to dwa zapomniane jachty? Co mówią pierwsze rejestry jachtów PZŻ, chyba brak w nich takich pięćdziesiątek?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 cze 2015, o 15:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 12950
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2914
Otrzymał podziękowań: 2586
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Wg moich danych:
SYRIUSZ, III-PZ-10, późn. PZ-100, zbud. 1964 dla ZKS Zatoka w Pucku, typ nieznany, dł. 8,80 m
KASIOPEA, V-PZ-37, późn. PZ-137, zbud. 1963 dla COSTiW w Trzebieży, typ nieznany, dł. 11,76 m

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 cze 2015, o 19:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Informacja Zientary o Syriuszu pasuje do mojej pamieci

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 cze 2015, o 21:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2006, o 13:57
Posty: 3996
Podziękował : 657
Otrzymał podziękowań: 613
Uprawnienia żeglarskie: szkutnik drewkarz,motorówkarz
1973
Oprócz wymienionych przez Wojtka, jest też
Sirius, IV-PZ-35, zbud. 1963, COSTIW Trzebież typ nieznany, dł. 10 m.

_________________
Zbyszek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 cze 2015, o 21:33 

Dołączył(a): 4 gru 2014, o 22:49
Posty: 41
Podziękował : 6
Otrzymał podziękowań: 8
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
Czyli mogło być tak, że SYRIUSZ typu Conrad II zmienił nazwę, albo przepadł przed 1963 rokiem. Podobnie KASJOPEA. Albo zmieniły nazwy na PERSEUSZ i CEFEUSZ.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 cze 2015, o 23:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 12950
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2914
Otrzymał podziękowań: 2586
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
rysmiskot napisał(a):
Podobnie KASJOPEA.
Przy okazji...

Trzeba zwracać uwagę na dokładny zapis nazwy. Ponieważ nazwy nie mogą się powtarzać, to armatorzy stosują różne obejścia.
Np.
CATARINA
CATERINA
CATHARINA
CATHERINA
CATHERINE
CATRINA
KATARINA
KATARZYNA
KATHARINA
KATHARINE
KATHRINA
KATRINA

a jeszcze często dodaje/zmienia się literę:
EVA
EVAA
EVVA
EEVA
EWA
EWAA
EWWA
EEWA
3VA
3WA

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 cze 2015, o 13:11 

Dołączył(a): 12 kwi 2010, o 06:38
Posty: 90
Lokalizacja: Słupsk
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 58
Uprawnienia żeglarskie: wszystkie, kpt.jach. od 1976
STARA ZEINTARA
KASIOPEJA - sądzę [prawie na 100%], że to był trzebieska VEGA. Kołacze mi się w pamięci spotkanie w Szczecinie, że z 10 lat temu została odremontowana przez nowego armatora. Pozdrowienia



Za ten post autor Bogdan Matowski otrzymał podziękowanie od: M@rek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 cze 2015, o 13:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 12950
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2914
Otrzymał podziękowań: 2586
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Bogdan Matowski napisał(a):
KASIOPEJA - sądzę [prawie na 100%], że to był trzebieska VEGA. Kołacze mi się w pamięci spotkanie w Szczecinie, że z 10 lat temu została odremontowana przez nowego armatora

To może ktoś wie, co się z nią działo?
W żadnym rejestrze PRS i PZŻ nie występuje. Ja jej też nie pamiętam, a od 1979 roku jeździłem do Trzebieży regularnie.

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 cze 2015, o 13:43 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8829
Podziękował : 3987
Otrzymał podziękowań: 1917
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
rysmiskot napisał(a):
Czyli mogło być tak, że SYRIUSZ typu Conrad II zmienił nazwę, albo przepadł przed 1963 rokiem. Podobnie KASJOPEA. Albo zmieniły nazwy na PERSEUSZ i CEFEUSZ.


"Syriusz" to byl Kings ametyst z COŻ w Trzebiezy.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 cze 2015, o 13:46 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8829
Podziękował : 3987
Otrzymał podziękowań: 1917
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Wojtku, "Kasiopeja" to byla Vega z COŻ w Trzebiezy ale podobnie jak "Syriusza" pamietam mja z polowy lat 60-tych a to bylo ok 15 lat wczesniej.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 cze 2015, o 14:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 12950
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2914
Otrzymał podziękowań: 2586
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
M@rek napisał(a):
"Syriusz" to byl Kings ametyst z COŻ w Trzebiezy.
to był SIRIUS - IV-PZ-35 -> PZ-335

a był jeszcze SYRIUSZ - III-PZ-10 -> PZ-100 w ZKS Zatoka, Puck

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664



Za ten post autor Stara Zientara otrzymał podziękowanie od: M@rek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 cze 2015, o 14:13 

Dołączył(a): 12 kwi 2010, o 06:38
Posty: 90
Lokalizacja: Słupsk
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 58
Uprawnienia żeglarskie: wszystkie, kpt.jach. od 1976
Stara Zientara - przepraszam za pomyłkę w nazwisku! W "rejestrze" z MORZA 1973 r KASIOPEA figuruje jako trzebieska. Ja tą łódkę pamiętam ale z pierwszej połowy lat 70. W 1974 r trafiłem do Trzebieży jako oficer na RUTKOWSKIEGO w ramach Bractwa Żelaznej Szekli pod wodą "Krwawego Maćka" Szczepańskiego a tak naprawdę to Adasia Jasera. W Trzebieży "przyuczaliśmy" młodzież na DZ a ja prowadziłem KASIOPĘ z młodymi po Zalewie. Wychowałem się na naszej usteckiej VEDZE - LECHU to porównywałem łódki i stąd ją pamiętam. Pozdrowienia.Bogdan Matowski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 cze 2015, o 17:41 

Dołączył(a): 4 gru 2014, o 22:49
Posty: 41
Podziękował : 6
Otrzymał podziękowań: 8
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
Bogdan Matowski napisał(a):
Wychowałem się na naszej usteckiej VEDZE - LECHU to porównywałem łódki i stąd ją pamiętam.

Czyli nie ma mowy o pomyłce? Vega i Conrad II są wszak bardzo podobne, zwłaszcza 40 lat temu ;)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 cze 2015, o 06:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Vega i Conrad II DZIŚ sa podobne. Wtedy dla żeglarza rózniły sie zdecydowanie.

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl



Za ten post autor Colonel otrzymał podziękowanie od: M@rek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 cze 2015, o 21:03 

Dołączył(a): 12 kwi 2010, o 06:38
Posty: 90
Lokalizacja: Słupsk
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 58
Uprawnienia żeglarskie: wszystkie, kpt.jach. od 1976
rysmiskot

Między VEGĄ a CONRADEM II pomijając wymiary, była zasadnicza różnica widoczna już na pierwszy rzut oka. CONRAD II miał archaiczny takielunek ułamkowy 6/8 z jumpsalingami, plus baksztagi. VEGA zaś miała nowoczesny takielunek topowy z dużym trójkątem przednimi i nie miała baksztagów. Toteż rozróżnienie łódek nie sprawiało większej trudności. Siłą rzeczy wychowany na VEDZE (miałem wówczas za sobą 4 intensywne sezony na LECHU) wyżej ceniłem VEGĘ jako bardziej nowoczesny jacht niż CONRADA II. Wówczas (1974) w Trzebieży dominowały CONRADY II i FOLKBOTY. W tamtych latach po morzu pływało trochę ponad setka polskich jachtów, z tego połowa przedwojennych czy poniemieckich. Jak się spędzało 2 miesiące na morzu to można było poznać wszystkie bo się je spotykało. Pływaliśmy wówczas głownie w tzw krajówkach po polskich portach, a od 1972 dodatkowo do NRD (wschodnie Niemcy). Pozdrowienia Bogdan Matowski


Ostatnio edytowano 13 cze 2015, o 21:37 przez Zbieraj, łącznie edytowano 1 raz
Wyciąłem dubla.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 cze 2015, o 21:16 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8829
Podziękował : 3987
Otrzymał podziękowań: 1917
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
To co nowoczesne a co archaiczne zmienialo sie w zaleznosci od aktualnej formuly regatowej :) RORC i CCA preferowala wlasnie duze genuy z malym grotem. "Nowoczesne"
Vegi byly lepsze niz Conrady II ale zdecydowanie ustepowaly takim starociom z ulamkowym takielunkiem jak "Szkwal II" czy "Conrad" startujacymi w tej samej klasie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 cze 2015, o 21:35 

Dołączył(a): 12 kwi 2010, o 06:38
Posty: 90
Lokalizacja: Słupsk
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 58
Uprawnienia żeglarskie: wszystkie, kpt.jach. od 1976
O archaiczności pisałem w pewnym uproszczeniu, pamiętam SZKWAŁA z gdańskiego AKM czy KAPITANA z Kotwicy, które zawsze jeździły w czubie na wszystkich regatach. Ale jako młodemu wówczas człowiekowi (20 lat) takielunek topowy jawił się jako nowoczesność a baksztagi utrudnieniem w manewrowaniu. Ale jak do Ustki w 1976 roku trafił ENIF Kuby Jaworskiego właśnie z baksztagami zmieniłem zdanie. Na marginesie nie wiem kto jest teraz moderatorem ale proszę ALL o "wycięcie" podwojenia tekstu w moim poście z 22.03. Pozdrowienia Bogdan Matowski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 cze 2015, o 21:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5396
Bogdan Matowski napisał(a):
proszę ALL o "wycięcie" podwojenia tekstu w moim poście z 22.03
Mówisz i masz. Wprawdzie ja nie jestem ALL, ale wyciąłem. :D

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 cze 2015, o 23:06 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8829
Podziękował : 3987
Otrzymał podziękowań: 1917
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Bogdan Matowski napisał(a):
O archaiczności pisałem w pewnym uproszczeniu, pamiętam SZKWAŁA z gdańskiego AKM czy KAPITANA z Kotwicy, które zawsze jeździły w czubie na wszystkich regatach. Ale jako młodemu wówczas człowiekowi (20 lat) takielunek topowy jawił się jako nowoczesność a baksztagi utrudnieniem w manewrowaniu. Ale jak do Ustki w 1976 roku trafił ENIF Kuby Jaworskiego własnie z baksztagami zmieniłem zdanie. Na marginesie nie wiem kto jest teraz moderatorem ale proszę ALL o "wycięcie" podwojenia tekstu w moim poście z 22.03. Pozdrowienia Bogdan Matowski


Oczywiscie, taka byla wtedy moda ze przy okazji remontow niektore stare jachty mialy zmieniany takielunek na topowy. Tak zrobiono m.inn. ze "Swantewitem" i "Nadirem"
ale jak widac "wraca nowe" :) Pozdrawiam Marek Lewenstein


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 cze 2015, o 07:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Vega róźniła się także od CII szczegółami kształtu kadłuba i nadbudówki. Wdzystko to dzis nie rzuca się w oczy ale wtedy odbierało się niemal automatycznie.
Jak pisze Bogdan napotkane jachty polskie identyfikowało się już z dużej odległości. A jeśli człowiek dużo uczestniczył w życiu żeglarskim, to wiedząc trochę o planach różnych klubów mogł szpanować przed załogami.
Kiedyś na widok samych żagli wyłaniających się zza horyzontu powiedziałem " Euros idzie". Po kilkudziesięciu minutach mijaliśmy się z Eurosem!
Skąd wiedziałem? Jotki miały swoją proporcję w takielunku - więc jotka. A Euros? Wiedziałem, że mają płynąć do Danii. Jotek wiele nie było, o kilku wiedziałem gdzie są, szanse trafienia muałem znaczne.

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 cze 2015, o 14:10 

Dołączył(a): 12 kwi 2010, o 06:38
Posty: 90
Lokalizacja: Słupsk
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 58
Uprawnienia żeglarskie: wszystkie, kpt.jach. od 1976
Wczoraj w Ustce spotkałem Romka Kwiat Kwiatkowskiego znanego z jachtu ROMUŚ a teraz ROMUŚ BIS i potwierdził to co pamiętałem. Jego brat jest armatorem KASIOPEJI jacht bazuje w Szczecinie i jest "na chodzie". Pozdrowienia dla Zbieraj nadzwyczaj serdeczne.Bogdan Matowski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 cze 2015, o 15:01 

Dołączył(a): 4 gru 2014, o 22:49
Posty: 41
Podziękował : 6
Otrzymał podziękowań: 8
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
Dziękuję za tak wiele odpowiedzi dotyczących Conrada II. Dzisiaj ciężko go rozpoznać, jedyny pływający Elem ma takielunek topowy, ale nadbudówka pozostała oryginalna. Pod linią wodną też było trochę różnic, CII ma niemal poziomą stępkę, podczas gdy Vega ma silnie opadającą w stronę rufy.

Bogdan Matowski napisał(a):
Wczoraj w Ustce spotkałem Romka Kwiat Kwiatkowskiego znanego z jachtu ROMUŚ a teraz ROMUŚ BIS i potwierdził to co pamiętałem. Jego brat jest armatorem KASIOPEJI jacht bazuje w Szczecinie i jest "na chodzie".

Bardzo ciekawe! Jak rozumiem to Vega? Czy jest szansa na jakieś szczegóły, zdjęcia? Czy ktoś może ostatnio widział ten jacht?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 cze 2015, o 17:24 

Dołączył(a): 4 gru 2014, o 22:49
Posty: 41
Podziękował : 6
Otrzymał podziękowań: 8
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
Takie coś tu mam dla porównania.


Załączniki:
c2-v.jpg
c2-v.jpg [ 139.96 KiB | Przeglądane 6105 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 cze 2015, o 08:49 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8829
Podziękował : 3987
Otrzymał podziękowań: 1917
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
"Kasiopeja" stoi w Szczecinie w basenie technicznym "Pogoni" wyglada na zadbana i oryginalna ( w odroznieniu od przebudowywanych Tytana, Gandalfa i Magnolii).


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 cze 2015, o 19:31 

Dołączył(a): 4 gru 2014, o 22:49
Posty: 41
Podziękował : 6
Otrzymał podziękowań: 8
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
M@rek napisał(a):
"Kasiopeja" stoi w Szczecinie w basenie technicznym "Pogoni" wyglada na zadbana i oryginalna ( w odroznieniu od przebudowywanych Tytana, Gandalfa i Magnolii).

czy można liczyć na zdjęcia?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 93 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 191 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL