Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 28 mar 2024, o 23:11




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 823 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 ... 28  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 15 gru 2018, o 17:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10285
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1228
Otrzymał podziękowań: 2341
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
01_Anna napisał(a):
Czyżby kandydat na Francuską olimpiadę w 2024, z załogą mieszaną?!
M@rek napisał(a):
probuja z innym projektem tego samego koncernu .

Nie ma co sie dziwic: to potencjalnie wielki biznes!
Catz

_________________
Wszyscy jestesmy winni - jak od zawsze pouczal Winniczek Slimak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 gru 2018, o 17:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 sty 2018, o 18:25
Posty: 949
Podziękował : 166
Otrzymał podziękowań: 349
Uprawnienia żeglarskie: posiadam, rzecz dziwna...
Catz napisał(a):
01_Anna napisał(a):
Nie ma co sie dziwic: to potencjalnie wielki biznes!
Catz

Wiem!

Ale czy to aby na pewno dobra konstrukcja, dla dwuosobowej mieszanej zalogi ( jako optymalnej) pozostaje sprawą otwartą. Chyba, że olimpiada to część kampanii marketingowej.
Anna
(cyniczna nieco…)

_________________
Pozdrawiam, Anna


"Arkę zbudowali amatorzy, Titanica -zawodowcy" Czeremcha


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 gru 2018, o 19:01 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8807
Podziękował : 3978
Otrzymał podziękowań: 1915
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Czy to dobra konstrukcja, czy nie przekonamy sie jesli zostana przeprowadzone testy porownawcze z innymi nowymi konstrukcjami tej wielkosci a jest tego troche :)
Ogladalem dokladnie Italie 998 ( jeden z najlepszych jachtow ORC) mam nadzieje ze w Dusseldorfia obejze nowego J 99. Figaro 3 nie bedzie a najwiekszy First tam wystawiany to znany Seascape 27. Z mediow wiem ze fajnie plywa zmodyfikowany Ofcet 32. Tak wiec bedzie z czego wybierac :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 gru 2018, o 19:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10285
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1228
Otrzymał podziękowań: 2341
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
01_Anna napisał(a):
(cyniczna nieco…)

Tylko nieco ;)
Stocznie widza tu wielka szanse... W odwrotnosc nie wierze.
W zasadzie zgadzam sie z tym co napisalas w dziale "Regaty". Z drugiej strony nowa dyscyplina olimpijska moze moze rozruszyc krajowe, regatowe zeglarstwo morskie, tak drogie dla M@rek i innych regatowcow i co popieram.
Jestesmy w rozkroku miedzy dzialami "Regaty" (M@rek pierwszy wspomnial o 3300) i "Jachtami" gdzie bardziej o koncepcje i pomysly chodzi.
Jak z tego wybrnac?
Nie wiem :roll: ;) Catz

_________________
Wszyscy jestesmy winni - jak od zawsze pouczal Winniczek Slimak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 gru 2018, o 20:10 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8807
Podziękował : 3978
Otrzymał podziękowań: 1915
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Przyznam ze koncepcja linii kadluba bardzo mnie ciekawi .Duet konstruktorski jest znakomity. Lipy by chyba nie wypuscili :) Bardziej mnie ciekawi kiedy ta lodka pojawi sie na wodzie i jaki bedzie miala pomiar wg ORC.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 gru 2018, o 20:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10285
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1228
Otrzymał podziękowań: 2341
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
M@rek napisał(a):
Przyznam ze koncepcja linii kadluba bardzo mnie ciekawi

Mnie tez. Arcymarianowa, bo i nie tylko dziob, ale i ksztalt rufy. Na video jeden z autorow zapowiada "zabawe niewyobrazalna". Promocja :roll:
M@rek napisał(a):
Duet konstruktorski jest znakomity.

... i ciekawy: Stary i Mlody, obaj bardzo utytulowani.
M@rek napisał(a):
Lipy by chyba nie wypuscili :) Bardziej mnie ciekawi kiedy ta lodka pojawi sie na wodzie

Tez nie wierze w lipe. Podejrzewam, ze na wodzie pojawi sie niewiele pozniej, niz korzystna decyzja Komitetu Olimpijskiego.
Catz

_________________
Wszyscy jestesmy winni - jak od zawsze pouczal Winniczek Slimak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 gru 2018, o 13:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 sty 2018, o 18:25
Posty: 949
Podziękował : 166
Otrzymał podziękowań: 349
Uprawnienia żeglarskie: posiadam, rzecz dziwna...
Catz napisał(a):
(...)
Jestesmy w rozkroku miedzy dzialami "Regaty" (M@rek pierwszy wspomnial o 3300) i "Jachtami" gdzie bardziej o koncepcje i pomysly chodzi.
Jak z tego wybrnac?
Nie wiem :roll: ;) Catz

Chyba rozważania o załogach, mieszanych lub nie bardziej pasują do działu regaty. To tam się "ewakuuję z nast.dywagacjami".
Ale:
Co sadzicie o "dwuosobowości" tych konstrukcji. Innymi słowy, jeśli już zakładamy iż powiedzmy któryś z tych modeli faktycznie zostanie wybrany jako model olimpijski, to...
I tutaj ciekawa jestem Waszych opinii. Przykladowo: z dostępnych obecnie modeli/ wizualizacji wcale nie widać jakichś specjalnych przystosowań tych łódek do pływania z małą załogą, MIMO iż w opisie wręcz podkreślane jest to, że można tak pływać z samego założenia konstruktorskiego.
Zobaczcie prosze fotografie modelu, na moim ulubionym SA:
http://forums.sailinganarchy.com/index. ... fast-3300/
Raczej standardowe "bare bones" ;)
A ja, po dość intensywnym w ostatnich sezonach pływaniu dwu-osobowym,nie tylko na mojej łódce, ale przede wszystkim na tych innych, kiedy brakowało nam załogi ( w ostatniej chwili nie dojechali, utknęli w korku itd)jak i fakcie że czasami po prostu "siły brak";
zaczynam coraz bardziej doceniać wszystkie wynalazki ułatwiające (żeglarskie)życie. Wiem, że to może zabrzmieć jak herezja w wątku o regatowych konstrukcjach. Nie bijcie...

_________________
Pozdrawiam, Anna


"Arkę zbudowali amatorzy, Titanica -zawodowcy" Czeremcha


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 gru 2018, o 15:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 8759
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1740
Otrzymał podziękowań: 2016
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Ciekawe porównanie jachtów z wąską i szeroką rufą: SAPHIRE 27 i SEASCAPE 27. http://interestingsailboats.blogspot.co ... pe-27.html

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 gru 2018, o 16:13 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8807
Podziękował : 3978
Otrzymał podziękowań: 1915
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Powiniennes ten artykol zadedykowac Marianowi :) Taka ciekawostka, Saphire byly budowane w Delphii i wyposazane w weglowe wegierskie maszty.



Za ten post autor M@rek otrzymał podziękowanie od: plitkin
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 gru 2018, o 16:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 sty 2018, o 18:25
Posty: 949
Podziękował : 166
Otrzymał podziękowań: 349
Uprawnienia żeglarskie: posiadam, rzecz dziwna...
Panowie,
Porownan tych dwu lodek jest w sieci kilka; ale czy jestescie pewni, ze chodzi o szerokie
i waskie rufy?
Bo ja bym tego tak nie rozumiala:
(podkreslenia moje);

first look at the boats, particularly to the large transom of the Seascape 27 would lead many to think that the Saphire 27 is a much narrower boat, and they would be wrong since the max beam of the two boats are very similar, 2.54M for the Seascape and 2.50M to the Saphire. So, this is not a comparison between beamy and narrow boats but a comparison between two types of hulls, one more along traditional lines and the other with all beam pulled back.

"Large transom", zgoda, to duza, dajmy na to, szeroka rufa(tu: Seascape); ale bez znajomosci dokladnych wymiarow pozostaje niejako zgadywanie, prawda?
NB przeszukalam internet probujac znalezc dokladniejsze wymiary, ale to chyba jest to bardziej scisle strzezona tajemnica; z rys. konstrukcyjnych dostepnych ogolnie, te roznice w szer. rufy sa na prawde trudne do oszacowania, przynajmniej dla mnie.

Marianie,
Jesli czytasz- moze jestes w stanie "wydobyc" wiecej z tych rysunkow; np. lepsze oszacowanie faktycznych szerokosci rufy obu tych konstrukcji. Bo ich calkowita max szerokosc rozni sie raptem o cale 4cm!

_________________
Pozdrawiam, Anna


"Arkę zbudowali amatorzy, Titanica -zawodowcy" Czeremcha


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 gru 2018, o 19:48 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8807
Podziękował : 3978
Otrzymał podziękowań: 1915
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Aniu, ogladalem oba jachty na zywo i roznica w szetokosci ruf i ich uksztaltowaniu jest wyraznie widoczna. Saphiry nie zdobyly takiej ppularnosci jak Seaskape (obecnie First 27)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 gru 2018, o 21:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 sty 2018, o 18:25
Posty: 949
Podziękował : 166
Otrzymał podziękowań: 349
Uprawnienia żeglarskie: posiadam, rzecz dziwna...
I o taką mi odpowiedź chodziło!
Dziękuję pięknie :kiss:

_________________
Pozdrawiam, Anna


"Arkę zbudowali amatorzy, Titanica -zawodowcy" Czeremcha


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 lut 2019, o 11:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13705
Podziękował : 10172
Otrzymał podziękowań: 2414
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Jest już prototyp: https://www.facebook.com/permalink.php? ... cation=ufi
w marcu ma pływać. :respekt:
Załącznik:
SunFast 33.jpg
SunFast 33.jpg [ 82.97 KiB | Przeglądane 5805 razy ]


MJS

_________________
Po 15 latach (na forum) przestałem być VIP-em. za co? i po co?

"Jeszcze nigdy tak wielu nie oddało tak wiele wolności, tak łatwo"-Churchil.

Kłania się orłel... hukslej.

[size=70]Zapraszam na fejsa:"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
i "Marian Strzelecki"



Za ten post autor Marian Strzelecki otrzymał podziękowanie od: Mir
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 mar 2019, o 00:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13705
Podziękował : 10172
Otrzymał podziękowań: 2414
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Ja mogłem tłumaczyć beznadziejnie długo ...znaczy miesiącami, nawet latami...
no to może On (niektórych z Was) przekona:


Załączniki:
sun fast 3300.jpg
sun fast 3300.jpg [ 96.12 KiB | Przeglądane 5678 razy ]

_________________
Po 15 latach (na forum) przestałem być VIP-em. za co? i po co?

"Jeszcze nigdy tak wielu nie oddało tak wiele wolności, tak łatwo"-Churchil.

Kłania się orłel... hukslej.

[size=70]Zapraszam na fejsa:"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
i "Marian Strzelecki"
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 mar 2019, o 01:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 8759
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1740
Otrzymał podziękowań: 2016
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Dobre, bo polskie. :D

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 mar 2019, o 19:51 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13705
Podziękował : 10172
Otrzymał podziękowań: 2414
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Mir napisał(a):
Dobre, bo polskie. :D

Jeśli aluzję paniał'em to postępuj według schematu:
Otwierasz filmik w YT..
Jak już idzie to klikasz na prostokącik ( lewy - z prawej u dołu) wyskakują ci teksty w obcym: więc klikasz na zębatkę obok i wyskakuje ci coś tam - gdzie wybierasz "tłumacz".
Wychodzi alfabetyczna lista języków narodowych i gdzieś pod koniec (na P) masz polski. Klikasz i już wszystko rozumiesz. :cool: Czasem trzeba chwilowo zatrzymać filmik aby ułatwić przepływ na łączach.

MJS

_________________
Po 15 latach (na forum) przestałem być VIP-em. za co? i po co?

"Jeszcze nigdy tak wielu nie oddało tak wiele wolności, tak łatwo"-Churchil.

Kłania się orłel... hukslej.

[size=70]Zapraszam na fejsa:"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
i "Marian Strzelecki"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 mar 2019, o 09:11 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8807
Podziękował : 3978
Otrzymał podziękowań: 1915
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Zrby nie bylo ze tylko Francuzi, to zapowiedz najnowszego dziecka ze stajni Dehlera

http://www.yachts.group/de/dehler/model ... VK67WUTr6k

tak na margnesie na MS na Malcie zostal wybrany L 30 duetu Luka/Jakopin o ktorym wczesniej wspominalem. Poza dwoma kolami sterowymi co uwazam za spora przesade na 9 m regatowym jachcie calosc wyglada obiecujaco. Jachty sa dostepne do czarteru w Kilonii.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 mar 2019, o 09:13 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8807
Podziękował : 3978
Otrzymał podziękowań: 1915
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Swoja droga nasz LG 899 Leszka Gonciarza mogly z powodzeniem konkurowac z powstajacymi dopiero konstrukcjami. Szkoda ze nie udalo sie projektu rozwinac marketingowo i organizacyjnie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 mar 2019, o 14:49 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13705
Podziękował : 10172
Otrzymał podziękowań: 2414
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
M@rek napisał(a):
Zeby nie bylo ze tylko Francuzi,
M@rek napisał(a):
MS na Malcie zostal wybrany L 30
M@rek napisał(a):
Swoja droga nasz LG...

Nie, żebym miał coś naprzeciwko onym... ale co to ma wspólnego:
z wklęsłościami poddziobowymi
lub wąskimi rufami
albo z pustakami?
No chyba, że uznamy, iż modne ostatnio wąskie pokłady, (które powtarzam: kiedyś (w 2013) narysowałem jako dowcip co by zrobić aby łatwiej wychodziły z "rycia grzybowego",
Załącznik:
Zelazko rozwojowe z 2013r.jpg
Zelazko rozwojowe z 2013r.jpg [ 25.11 KiB | Przeglądane 5474 razy ]
czy uparcie lansowane bezsensowne stałe bukszpryty na cofniętych dziobach zamiast normalnego nawisu dziobowego,
... to jest na pewno pomysł MJS'a (który ma rację ;) ) zrzynany bezmyślnie a nagminnie, przez wierchuszkę dizjaju jachtowego. :-P
Załącznik:
dehler 30 Version.jpg
dehler 30 Version.jpg [ 116.7 KiB | Przeglądane 5474 razy ]


Załączniki:
Chattawak rulezzzz....jpg
Chattawak rulezzzz....jpg [ 55.74 KiB | Przeglądane 5474 razy ]

_________________
Po 15 latach (na forum) przestałem być VIP-em. za co? i po co?

"Jeszcze nigdy tak wielu nie oddało tak wiele wolności, tak łatwo"-Churchil.

Kłania się orłel... hukslej.

[size=70]Zapraszam na fejsa:"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
i "Marian Strzelecki"
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 mar 2019, o 16:08 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8807
Podziękował : 3978
Otrzymał podziękowań: 1915
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Marian Strzelecki napisał(a):
czy uparcie lansowane bezsensowne stałe bukszpryty na cofniętych dziobach zamiast normalnego nawisu dziobowego,


Zebys tylko Marianie sie nie obrazil :) Jachty z duzymi nawisami dziobowymi i rufowymi na fali sa deklasowane przez nowe konstrukcje z prostym dziobem i rufa. wiem to z wlasnego, dlugoletniego doswiadczenia. Duze nawisy na fali wrecz wzbudzaja kolysanie wzdluzne( pitching) ktory negatywnie wplywa na predkosc i utrzymanie kursu. Pionowy lub ujemny dziob wraz ze stalym bukszprytem do stawiania zagli dodatkowych to zjawisko jesli nie eliminuje to mocno ogranicza.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 mar 2019, o 19:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13705
Podziękował : 10172
Otrzymał podziękowań: 2414
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
M@rek napisał(a):
Marian Strzelecki napisał(a):
czy uparcie lansowane bezsensowne stałe bukszpryty na cofniętych dziobach zamiast normalnego nawisu dziobowego,


Zebys tylko Marianie sie nie obrazil :) Jachty z duzymi nawisami dziobowymi i rufowymi na fali sa deklasowane przez nowe konstrukcje z prostym dziobem i rufa...

1/Nikt ty o dużych nawisach nie mówi.
Opisywane zjawisko występowało w szczególnych przypadkach zgrania sie rezonansów.fali i kadłuba... opisują to wszystkie książki o projektowaniu jachtów od Sołtyka poczawszy.
Przeciwdziałało się przez uspowiednie usytuowania środka wyporu w stosunku do... itd itp.
2/Deklasowane są "stare" jachty przez nowe dużo szersze nie tylko na rufie. Nie myl pojęć.
Nawis dziobowy to nie są od razu duże nawisy.
3/Pionowe dzioby (i rufy) nie są pionowe żeby nie "pitchilingowywały", ale żeby gonić długość linii wodnej, bo taki jest trynd.
Taki pierwszy z brzegu ... PIP :-P udowodnił, że można wygrywać nawet w MP w klasie łódek 620 mając kadłub 5,5 a linię wodną tylko 4,6m
Dla tego śmiem twierdzić, że naciągasz tezy aby wyszło na Twoje. Są one prawdziwe, ale nie na ten temat.

MJS

_________________
Po 15 latach (na forum) przestałem być VIP-em. za co? i po co?

"Jeszcze nigdy tak wielu nie oddało tak wiele wolności, tak łatwo"-Churchil.

Kłania się orłel... hukslej.

[size=70]Zapraszam na fejsa:"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
i "Marian Strzelecki"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 mar 2019, o 20:29 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8807
Podziękował : 3978
Otrzymał podziękowań: 1915
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Takiej odpowiedzi sie spodziewalem :) Problem w tym ze ja plywalem w regatach morskic i na jachtach pochodzacymi sprzed wojny z naprawde dlugimi nawisami, potem na budowanych juz u nas z nawisami umiarkowanymi i rowniez na tych nowoczesnych z pionowymi dziobami i rufami. Plywalem sporo i wiem o czym pisze na podstawie osobistych doswiadczen a nie filmow z internetu lub literatury. Dlatego pozostane przy swoich wnioskach. :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 mar 2019, o 20:51 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10463
Podziękował : 1300
Otrzymał podziękowań: 4172
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Marian Strzelecki napisał(a):
Taki pierwszy z brzegu ... PIP udowodnił, że można wygrywać nawet w MP w klasie łódek 620 mając kadłub 5,5 a linię wodną tylko 4,6m



Kiedy? Bo w ostatnich 15 latach postęp jest ogromny. Choćby w Micro - klasę zdominowały łódki Leszka Gonciarza. W Mini650 też nastąpiła rewolucja, jak sam dobrze wiesz. Dlatego pytam: kiedy ten jacht wygrał? No i czy zwycięstwo było powtórzone w innych warunkach z innymi rywalami? Nie wiem, więc pytam (ja Pipa w regatach nie spotkałem, a szkoda).


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 mar 2019, o 22:00 

Dołączył(a): 9 lut 2011, o 19:45
Posty: 4709
Lokalizacja: ES
Podziękował : 390
Otrzymał podziękowań: 963
Uprawnienia żeglarskie: galernik
plitkin napisał(a):
(ja Pipa w regatach nie spotkałem, a szkoda).

No to będziesz niedługo miał okazję :-P
Po raz wtóry zapraszam na pływanie ( takze regatowe )PiP-ciem. Mam nadzieję że Twoje doświadczenie - regatowe oczywiście - pozwoli Ci na udzielenie mi kilku jakże cennych porad w zakresie najlepszego strymowania PiP-cia. Wytrzymasz do lipca??????

_________________
Pozdrawiam
Wiesław



Za ten post autor Bombel otrzymał podziękowania - 2: M@rek, plitkin
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 mar 2019, o 02:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13705
Podziękował : 10172
Otrzymał podziękowań: 2414
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
M@rku;
z Twoich wypowiedzi wnioskuję, że dużo pływasz wiec dużo wiesz. ;)
Więc przy tym pozostańmy.
Plitkinie;
z Twoich wypowiedzi wnioskuję, że dużo pływasz i masz bardzo krótką pamięć.
Więc i przy tym pozostańmy.
Ani tu miejsce ani czas do kolejnego przypominania wyników jakiejś mało ważnej łódeczki która kiedyś coś udowodniła, co Wam obu nie leży, wiec nie wierzycie w to co było.



Tu mówi się o najnowszych tendencjach w projektowaniu jachtów:
O szerokich dziobach... coraz szerszych tam gdzie tylko wolno (a więc nie w IMOCA i nie w Class40 ). Oni wszyscy są tam na etapie Krzysia Mnicha z przed kilku (nastu?) lat;
Załącznik:
Aurora Mnich.JPG
Aurora Mnich.JPG [ 137.77 KiB | Przeglądane 5363 razy ]
tylko za dużo większe pieniądze.

Wspominasz Plitkinie o klasie Mini-650: Co tam się dzieje?
Ano w numeracji łódek przeszliśmy już 966 i chyba wszystkie powyżej 900 mają poszerzone dzioby, o ile nie są klasycznymi pustakami.
Pokazuje się trend ,żeby obniżać boki tych dziobów, albo choćby je zaokrąglać, aby nie sterczały na wiatr tak bardzo.
Jakoś dziwnie kojarzy się to z moim puntem 911 :-P
Jeszcze nie ma tu żadnego wklęsłego dna, ani nie ma żadnych finezji z kadłubami (takich jak powyższy "rodzynek" Sun Fast 3300).
Dziś wszyscy konstruktorzy zachwyceni są prostym pomysłem - punta regatowego. :rotfl:

Nic nie muszą i nie wymyślają bo i po co - dopiero niuchają.
Z czasem aby wygrać trzeba będzie pomyśleć o bardziej wyrafinowanych kadłubach. (bo ożaglowanie wszyscy mają podobnie perfekcyjne.)

Cały czas przypominam łódki Wojtka Wiśniewskiego (tego od łódek okrągłych) o dwu dziobach i wąskiej rufie...
Załącznik:
viper 9.JPG
viper 9.JPG [ 127.36 KiB | Przeglądane 5363 razy ]
po to żeby w przechyle kadłub odchylał się do tyłu - to jest kierunek rozwoju, kiedy (czy i jak) nadejdzie? zobaczymy.

Może przyjść także jakiś trynd zbaczający z prostej scieżki rowoju (taki jak foile), ale to są rozwiązania mało powszechne więc krótkotrfałe. Po zachłyśnieściem się nowością wróci zwykłość. Na dzień dzisiejszy zachłystujemy się dziobami wstecznymi i bukszprytami (dodając do tego jak najwięcej światłych teorii).
A co by na to powiedział Juliusz Sieradzki? z pierwszej połowy ubiegłego wieku:
Załącznik:
Sieradzki m.jpg
Sieradzki m.jpg [ 45.29 KiB | Przeglądane 5363 razy ]

_________________
Po 15 latach (na forum) przestałem być VIP-em. za co? i po co?

"Jeszcze nigdy tak wielu nie oddało tak wiele wolności, tak łatwo"-Churchil.

Kłania się orłel... hukslej.

[size=70]Zapraszam na fejsa:"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
i "Marian Strzelecki"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 mar 2019, o 02:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13705
Podziękował : 10172
Otrzymał podziękowań: 2414
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Bombel napisał(a):
plitkin napisał(a):
(ja Pipa w regatach nie spotkałem, a szkoda).

No to będziesz niedługo miał okazję :-P
Po raz wtóry zapraszam na pływanie ( takze regatowe )PiP-ciem.

Bomblu: niczego nie udowodnisz: Nie masz masztów proctora membranowych zagli balastu w szybrze itp.
Plitkin wsiądzie i tak jak kiedyś Kaczorowski nie będzie umiał zrobić nawet zwrotu: nie na darmo Jacek Paluszkiewicz* mawiał, że tego samolota trzeba się wpierw nauczyć, aby wygrywać.


*Ten od klasy Tango 730
...ale on to jedyny "ścigant" z wypobraznią i fantazją jakiego znam.

Dziś wyobraznią mas rządzą styliści bukszprytów:
Załącznik:
Ran VII Fast40+Class,,,.jpg
Ran VII Fast40+Class,,,.jpg [ 43.17 KiB | Przeglądane 5359 razy ]
Załącznik:
Ran VII Fast40+Class,,,.jpeg
Ran VII Fast40+Class,,,.jpeg [ 118.36 KiB | Przeglądane 5359 razy ]

i dwu sterowych rufff: :rotfl:


Załączniki:
2f390c438a72d8cd7f026e298abbb857.jpg
2f390c438a72d8cd7f026e298abbb857.jpg [ 38.08 KiB | Przeglądane 5359 razy ]

_________________
Po 15 latach (na forum) przestałem być VIP-em. za co? i po co?

"Jeszcze nigdy tak wielu nie oddało tak wiele wolności, tak łatwo"-Churchil.

Kłania się orłel... hukslej.

[size=70]Zapraszam na fejsa:"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
i "Marian Strzelecki"
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 mar 2019, o 07:26 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10463
Podziękował : 1300
Otrzymał podziękowań: 4172
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Bombel napisał(a):
plitkin napisał(a):
(ja Pipa w regatach nie spotkałem, a szkoda).

No to będziesz niedługo miał okazję :-P
Po raz wtóry zapraszam na pływanie ( takze regatowe )PiP-ciem. Mam nadzieję że Twoje doświadczenie - regatowe oczywiście - pozwoli Ci na udzielenie mi kilku jakże cennych porad w zakresie najlepszego strymowania PiP-cia. Wytrzymasz do lipca??????


Dziękuję. Skorzystam z przyjemnością z czystej ciekawosci, ulegając marketingowi Mariana. Gdzie i w jakiej klasie planujesz pośmigać? Dołączę z wielką chęcią.

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Marian Strzelecki napisał(a):
co Wam obu nie leży, wiec nie wierzycie w to co było.


Sam sobie to wymyśliłeś. Do łódki nie mam noc, wręcz ciekawość mnie zżera. Sporo uwag mam do marketingu bez konkretów. Np. do braku odpowiedzi na proste pytania, które dla regatowca są oczywistością i normą w rozmowie: wyniki, konkurencją, sternik i załoga, powtarzalność wyniku w różnych warunkach.
Przykładowo: znam regaty z dobrym wynikiem Oriona czy Sasanki. I to imprezy mistrzowskie. Co nie znaczy, że te konstrukcje dobrze pływają (lepiej od innych współczesnych), gdyż na pojedyńczy wynik złożyło się kilka czynników.

Kiedyś pływałem w załodze na McGregorze 26. Robiliśmy nawet dobre wyniki, bo był dobry sternik i jacht miał spore premie w formule. Ale dobrze wiem, że teraz ta jednostka nie miałaby szans na skuteczną walkę o medale. Minęło raptem z 10 lat.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 mar 2019, o 07:38 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10463
Podziękował : 1300
Otrzymał podziękowań: 4172
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Marian Strzelecki napisał(a):
...Szerokie dzioby...
Oni wszyscy są tam na etapie Krzysia Mnicha z przed kilku (nastu?) lat;


Dodajmy: a Krzyś kilkanaście lat temu był na etapie scow sprzed kilkudziesięciu lat. :)

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Marian Strzelecki napisał(a):
ały czas przypominam łódki Wojtka Wiśniewskiego (tego od łódek okrągłych) o dwu dziobach i wąskiej rufie...


Przyznam się, że kiedyś zainspirowany Twoimi teoriami i książkami Marchaja rysowalem sobie na kartkach łódki ("projekty") i właśnie takie dwudziobasy mi wychodziły. Byłem mocno podjarany. Później spotkałem na wodzie "Vipera" i się przeraziłem (brzydkie to było, subiektywnie). Zacząłem rozwijać pomysł i w końcu wyszedł mi znany od wieków... katamaran :)

Na szczęście swoje zabawy w konstruktora ograniczam do papieru (obecnie już środowiska 3d - Rhio). Inaczej wydałbym kupę kasy na niesprzedawalne pomysły ;)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 mar 2019, o 07:53 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10463
Podziękował : 1300
Otrzymał podziękowań: 4172
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Marian Strzelecki napisał(a):
Plitkin wsiądzie i tak jak kiedyś Kaczorowski nie będzie umiał zrobić nawet zwrotu:


Jestem podatny na żeglarską naukę I regularnie korzystam z pomocy trenerów. A jako że mam chore ambicje i nieumiejętność zrobienia zwrotu będzie dla mnie sporym ciosem w moje ego (prawda?), jakby co - zaproszę Cię Marianie na udzielenie szkolenia (komercyjnie, rzecz jasna). Dasz się namówić?

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Marian Strzelecki napisał(a):
Dziś wyobraznią mas rządzą styliści bukszprytów:


Tak sobie pomyślałem: A może powodem tych ujemnych kształtów jest głównie redukcja masy?



Za ten post autor plitkin otrzymał podziękowanie od: M@rek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 mar 2019, o 15:03 

Dołączył(a): 9 lut 2011, o 19:45
Posty: 4709
Lokalizacja: ES
Podziękował : 390
Otrzymał podziękowań: 963
Uprawnienia żeglarskie: galernik
Marian Strzelecki napisał(a):
Bomblu: niczego nie udowodnisz: Nie masz masztów proctora membranowych zagli balastu w szybrze itp.

Maniek, Ty żeś chyba sniadania dzisiaj nie jadł. Ja niczego nikomu nie muszę a co najwazniejsze NIE CHCĘ udowadniać. Dobra łódka obroni się sama. Albo będzie pływać poprawnie albo nie. I nic tu do rzeczy nie mają jakieś proctory, membrany czy insze cuda. Wierzę w umiejętności i uczciwość Wiktora. Popływa i powie : dobra/zła konstrukcja, pływałaby genialnie/do dupy, z proctorami i membranami. (niepotrzebne skreślić)
Marian Strzelecki napisał(a):
Plitkin wsiądzie i tak jak kiedyś Kaczorowski ......

Ech, niskiej wiary jesteś. Chyba PiP-cio nie jest aż taki trudny. Popływamy, zobaczymy. Ponoć Polak to nawet na wrotach od stodoły potrafi..
plitkin napisał(a):
Skorzystam z przyjemnością z czystej ciekawosci

Cała przyjemność po mojej stronie.
plitkin napisał(a):
Gdzie i w jakiej klasie planujesz pośmigać? Dołączę z wielką chęcią.

Na razie to jeszcze PiP-cio nie zwodowany. Jak będzie dobry to wtedy się pomyśli.
Jak bedzie kiepski to żaden wybór klasy mu nie pomoże.
plitkin napisał(a):
nieumiejętność zrobienia zwrotu będzie dla mnie sporym ciosem w moje ego (prawda?), jakby co - zaproszę Cię Marianie na udzielenie szkolenia (komercyjnie, rzecz jasna). Dasz się namówić?

Jasne że się da.I to bez żadnej komercji. W razie czego przypomnę mu ( bo chyba już nie pamięta) że w pierwszych pływaniach to on robi za szypra. Ja co najwyżej za balast lub obserwatora....z brzegu :lol:
PS. Na wszelki wypadek organizuję asystę pomocniczo/wspierająco/ratunkową. :mrgreen:

_________________
Pozdrawiam
Wiesław



Za ten post autor Bombel otrzymał podziękowanie od: plitkin
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 823 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 ... 28  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 139 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL