Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 24 kwi 2024, o 17:40




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 823 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 28  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 13 kwi 2015, o 21:13 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8829
Podziękował : 3987
Otrzymał podziękowań: 1917
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Alterus napisał(a):
M@rek napisał(a):

Subiektywne wrazenia nielicznych jakos nie przelozyly sie na popularnosc konstrukcji.

Kluczowe jest tu: nielicznych. Gdyby były liczne, to i popularność byłaby większa i jeszcze większa, bo to mechanizm samonapędzający się i nie wierzę abyś ze swoim doświadczeniem nie znał tej prostej zależności.
A także nie zdawał sobie sprawy ile w promocji zależy od "siły przebicia" konstruktora, jego znajomości, siły charakteru i mnóstwa innych rzeczy ważnych, choć z produktem nie mających nic wspólnego. I dobrze napisałeś, że "przeważnie". Bo przeważnie, ale nie zawsze.
A setka jest udanym jachtem, ale przecież nie idealnym, więc na pewno spojrzenie krytyczne ma podstawy. Szczególnie z punktu widzenia konstruktora który poświęcił sporo czasu na przemyślenia i eksperymenty. Czy ma rację, czy nie, dzięki dyskusjom jakie inicjuje i polemikom m.in. Twoim każdy kto tym się interesuje może wyrobić sobie własne zdanie. To wartość sama w sobie i nie do przecenienia.


Widzisz, jesli konstrukcja wykazuje swoje zalety w praktyce to szybko zyskuje zwolennikow, jesli nie to popularnosci nie zdobywa. Ja na lodkach srodladowych sie nie znam, bo to mnie specjalnie nie interesuje ale znam pare udanych, popularnych konstrukcji. Podawalem tez przyklady roznych konstrukcji budowanych przez duze zachodnie firmy z ktorych jedne( te dobre) byly budowane w tysiacach egzemplarzy a inne te gorsze jedynie w kilkudziesieciu i byly szybko zastepowane przez kolejne mimo ze wdrozenie nowej konstrukcji do masowej produkcji jest bardzo kosztowne.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 kwi 2015, o 21:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10301
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1232
Otrzymał podziękowań: 2361
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
M@rek napisał(a):
O ilu PiPach wybudowanych slyszales ? ile dokumentacji sprzedales/udostepniles ?

Co chcesz udowodnic i komu?
Zaczelo sie od marianowej krytyki "zelazek", ktorych wiekszosc bronila zaciekle, chociaz nikt chyba na takich ( prawdziwych...) sie nie sciga. Mial racje, wiec wsiedliscie na jego "wkleslosci".
Gdybym byl tylko scigantem, pewnie tez zastanawialbym sie wylacznie nad kompromisem "cena - wartosc regatowa".
Catz

_________________
W hamaku na huśtawce


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 kwi 2015, o 21:30 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8829
Podziękował : 3987
Otrzymał podziękowań: 1917
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Ale jetes rowniez konstruktorem ktory sciga sie w dosc niszowych klasach :)
Napisz ze Figaro I albo First 31.7 to nieudana konstrukcja, wolno Ci, mozesz wkleic ulubiony filmik Mariana jak lodka pod spinakerem wywraca sie przez dziob , wstaje i plynie dalej.
Moze zaprojektujcie wspolnie genialne Mini 650 albo cos podobnego .
Co do "prawdziwych zelazek" to o definicje poprosze bo na Taurusie troche sie scigalem , plywalem tez Elanem 350 a scigam sie na tym naco mnie stac. Gdyby mnie bylo stac na wiecej wiem co bym wybral i to na pewno bylby jacht bardziej umiarkowany.

Co do "wkleslosci" to zostalo udowodnione ze takich w konstrukcjach i ktorych Marian pisal takich nie ma. ( Pogo 3 jeszcze nie widzialem i czekam zeby ktos kto widzial na zywo to potwierdzil lub zaprzeczyl)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 kwi 2015, o 21:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10301
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1232
Otrzymał podziękowań: 2361
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
M@rek napisał(a):
Widzisz, jesli konstrukcja wykazuje swoje zalety w praktyce to szybko zyskuje zwolennikow,

To nie takie proste: zalety musza byc poparte zapleczem finansowym i technicznym, silnym lobbingiem, znajomosciami, PR, reklama, etc.
Wiele bardzo udanych lodek poszlo w zapomnienie i wiele (wiecej) konstrukcji przecietnych doczekalo sie kariery swiatowej i olimpijskiej.
Catz

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

M@rek napisał(a):
Ale jetes rowniez konstruktorem ktory sciga sie w dosc niszowych klasach

Niszowych??? No i scigam sie tez z lodkami olimpijskimi i roznymi Micro.
M@rek napisał(a):
Moze zaprojektujcie wspolnie genialne Mini 650 albo cos podobnego

:roll:
M@rek napisał(a):
Gdyby mnie bylo stac na wiecej wiem co bym wybral i to na pewno bylby jacht bardziej umiarkowany.

Ja tez... Jak kazdy madry ;)
M@rek napisał(a):
Co do "wkleslosci" to zostalo udowodnione ze takich w konstrukcjach i ktorych Marian pisal takich nie ma.

Rany boskie, kiedy i przez kogo? Czy niezbicie?
Wiecej luzu Panowie Sciganci... To ze nikt nie widzial, to nie dowod, ze nie ma i nie zalozylem tego watku dla PIP i wkleslosci, tylko zeby wybic wam z glowy jedynie sluszne "zelazka" - skonczyly sie.
Catz

_________________
W hamaku na huśtawce



Za ten post autor Catz otrzymał podziękowania - 2: Marian Strzelecki, piotr6
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 kwi 2015, o 00:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 8775
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1746
Otrzymał podziękowań: 2024
Uprawnienia żeglarskie: sternik
W Międzynarodowej Szkole Jachtowej w Turku wykładano projektowanie jachtów, m. in. teorię opływów...
Załącznik:
MSYwTurku12.jpg
MSYwTurku12.jpg [ 54.4 KiB | Przeglądane 7641 razy ]

Podręcznik do tej szkoły, z dobrymi recenzjami, sygnowany jest m.in. współautorstwem Michała Orycha, tłumaczony na angielski, japoński, koreański, chiński i estoński.

ps. Things like the optimal shape of the keel or hull may be modelled in theory, but especially in a cruising boat one has to take into account also practical aspects related to the manufacturing costs, maximum draft, the strength of the keel in case of grounding, ease of handling with a small crew, comfort at sea and on harbour etc. So clearly the boat design and building is always about making compromises.

Rzeczy takie jak optymalny kształt kila lub kadłuba mogą być modelowane w teorii, ale przede wszystkim w przelotowej łodzi trzeba uwzględniać także aspekty praktyczne związane z kosztami produkcji, maksymalna projektu, siła stępki w przypadku uziemienia, łatwość obsługi z małą ekipą, komfort na morzu i na przystani itp Tak wyraźnie konstrukcja łodzi i budynku jest zawsze o kompromisów.

For example, on a normal sailing yacht, the pressure on the mast foot can be as much as double the boat's displacements. Also the loadings from the shrouds can be very large - about the same as the boat's displacement. Also the keel and the rudder are under heavy loads when sailing in rough seas.

Na przykład, na normalnej jachtu, presja na pięty masztu może być nawet podwójne przemieszczeń łodzi. Również obciążenia z want może być bardzo duża - prawie tyle samo co wyporność łodzi. Również kil i ster są pod dużym obciążeniem podczas żeglugi na wzburzonym morzu.

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 kwi 2015, o 06:59 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8829
Podziękował : 3987
Otrzymał podziękowań: 1917
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Catz napisał(a):
Wiecej luzu Panowie Sciganci... To ze nikt nie widzial, to nie dowod, ze nie ma i nie zalozylem tego watku dla PIP i wkleslosci, tylko zeby wybic wam z glowy jedynie sluszne "zelazka" - skonczyly sie.
Catz


Zalecqalbym Kolegom konstruktorom wiecej luzu :) Nam "scigantom" jest obojetnie czy jacht nazwiecie zelazkami, pustakami czy cymm tylko chcecie. Wazne jest zeby jachty byly sprawne nautycznie i lepsze niz przecietne w przewazajacych warunkach.
Ja patrze na to co sie na rynku jachtow pojawia i jakos o los "zelazek" jestem spokojny choc to nie moja bajka :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 kwi 2015, o 10:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10301
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1232
Otrzymał podziękowań: 2361
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
M@rek napisał(a):
Zalecqalbym Kolegom konstruktorom wiecej luzu

Podobno najgorsi sa konstuktorzy-sciganci. :roll:
M@rek napisał(a):
Wazne jest zeby jachty byly sprawne nautycznie i lepsze niz przecietne w przewazajacych warunkach.

Jasne! Zanosi sie od stosunkowo niedawna, ze bedzie takich coraz wiecej. ;)
M@rek napisał(a):
o los "zelazek" jestem spokojny

Slusznie, przeciez nie potopia ich wszystkich i nie natychmiast.
Catz

_________________
W hamaku na huśtawce


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 kwi 2015, o 11:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10301
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1232
Otrzymał podziękowań: 2361
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
je wszystkie... :oops: Bo nie o scigantach-konstruktorach pisalem ( ani myslalem oczywiscie! )

_________________
W hamaku na huśtawce



Za ten post autor Catz otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 kwi 2015, o 16:11 

Dołączył(a): 12 kwi 2014, o 09:40
Posty: 529
Podziękował : 17
Otrzymał podziękowań: 99
Uprawnienia żeglarskie: wszystkie
A wracając do Mariana. Mam konkretną propozycję. Proponuję aby PIP wystartował w którychś regatach PPJK. W tym roku to 13 imprez. Kalendarz na stronie PPJK. Popatrzyłem na dane jachtu i jest: długość: 5,47m, Pow. ożagl. 18,5m2, masa 450 kg. Po zwiększeniu masy do 470 kg jacht idealnie wpasowuję się do klasy T2, bez profitów za wiek. Profity za wiek dadzą jeszcze dodatkową bonifikatę. Klasa T2 jest najliczniej obsadzona i można się tu wykazać. Służymy również darmową pomocą w pomiarach, trymowaniu jednostki itd.
Bo przecież w regatach można porównać jednostki, sprawdzić teorię żelazka, sinusoidalny kształt dna itd, itp. Nawet ufunduję specjalną nagrodę za miejsce na pudle a z organizatorem wynegocjuję dłuższy czas mety.
Rękawica rzucona, będzie podjęta?



Za ten post autor jaszra otrzymał podziękowanie od: M@rek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 kwi 2015, o 16:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 paź 2011, o 19:00
Posty: 5018
Podziękował : 4186
Otrzymał podziękowań: 1876
Uprawnienia żeglarskie: ...
W swoim czasie Wiktor Plitko proponował nawet osobiste sfinansowanie budowy jednostki w celu jej sprawdzenia w regatach. Ale to przecież nie chodzi o złapanie króliczka ani nawet gonienie go, a o "manie racji" i natrząsanie się z tych co gonią i łapią - że robią to źle i bezmyślnie.



Za ten post autor Były user otrzymał podziękowanie od: M@rek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 kwi 2015, o 16:21 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
jaszra napisał(a):
Proponuję aby


a po co to proponujesz?

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 kwi 2015, o 16:39 

Dołączył(a): 12 kwi 2014, o 09:40
Posty: 529
Podziękował : 17
Otrzymał podziękowań: 99
Uprawnienia żeglarskie: wszystkie
piotr6 napisał(a):
a po co to proponujesz?

Jak to po co? Dla potwierdzenia!



Za ten post autor jaszra otrzymał podziękowanie od: M@rek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 kwi 2015, o 16:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10301
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1232
Otrzymał podziękowań: 2361
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
jaszra napisał(a):
piotr6 napisał(a):
a po co to proponujesz?

Jak to po co? Dla potwierdzenia!

Ze "zelazka" są passé?

_________________
W hamaku na huśtawce


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 kwi 2015, o 17:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2013, o 01:08
Posty: 4216
Lokalizacja: Pomorze
Podziękował : 1719
Otrzymał podziękowań: 1773
Uprawnienia żeglarskie: samowodniak flisaczy
Jak pamiętam, Plitkin mówił o sfinansowaniu materiału do budowy i dość szybko się wycofał. Ale czy chodziło o PIPa..?

_________________
Pozdrawiam
Alterus


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 kwi 2015, o 17:46 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Ale to potwierdzenia czego? Trochę się juz pogubilem

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 kwi 2015, o 17:47 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8829
Podziękował : 3987
Otrzymał podziękowań: 1917
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Alterus napisał(a):
Jak pamiętam, Plitkin mówił o sfinansowaniu materiału do budowy i dość szybko się wycofał. Ale czy chodziło o PIPa..?


Ja tez oferowalem w swiom czasie pomoc materialowa i finansowa ale odzewu nie bylo :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 kwi 2015, o 17:53 

Dołączył(a): 12 kwi 2014, o 09:40
Posty: 529
Podziękował : 17
Otrzymał podziękowań: 99
Uprawnienia żeglarskie: wszystkie
piotr6 napisał(a):
Ale to potwierdzenia czego? Trochę się juz pogubilem

Jak to do czego? Że Marian ma rację - tytuł wątka.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 kwi 2015, o 17:55 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Ok. A przyklady innych jachtów nie mogą być?

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 kwi 2015, o 18:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10301
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1232
Otrzymał podziękowań: 2361
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
jaszra napisał(a):
Jak to do czego? Że Marian ma rację - tytuł wątka.

Tytuł wątku zostal wyjasniony obszernie wczoraj.
Bylo tez kilka innych wyjasnien...

_________________
W hamaku na huśtawce


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 kwi 2015, o 18:05 

Dołączył(a): 12 kwi 2014, o 09:40
Posty: 529
Podziękował : 17
Otrzymał podziękowań: 99
Uprawnienia żeglarskie: wszystkie
piotr6 napisał(a):
Ok. A przyklady innych jachtów nie mogą być?

Mogą być ale muszą być zgodne z racją....


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 kwi 2015, o 18:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10301
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1232
Otrzymał podziękowań: 2361
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
Racja o "zelazkach", czy "wkleslosciach"? :roll:

_________________
W hamaku na huśtawce


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 kwi 2015, o 18:24 

Dołączył(a): 12 kwi 2014, o 09:40
Posty: 529
Podziękował : 17
Otrzymał podziękowań: 99
Uprawnienia żeglarskie: wszystkie
viewtopic.php?f=5&t=17272
Ja zmusiłem się do przeczytania tego wątku. Ciężko było...
Catz napisał(a):
Racja o "zelazkach", czy "wkleslosciach"?

Poczytaj, jesteś wszak autorem wątku..

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

A ja czekam na podjęcie rękawicy, nagroda znaczna. Mam nadzieję, że nie będzie to przemilczane.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 kwi 2015, o 18:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10301
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1232
Otrzymał podziękowań: 2361
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
jaszra napisał(a):
Poczytaj, jesteś wszak autorem wątku..

Tego, nie tamtego i tylko autorem wątku - nie wszystkich postow.
Oba wątki maja wspolne cechy: innowacyjnosc, ciekawosc, wyobraznia, odwaga. Czesto prowadzi to w maliny... ale bez tego jest stanie w miejscu i gorzej, jesli jest to miejsce kiepskie.
To pomysly, takze szalone, popychaja do przodu - nie obliczenia.
Catz

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

jaszra napisał(a):
Mam nadzieję, że nie będzie to przemilczane.

Dobrze wiesz, ze bedzie.
Pozbieraj swoje rekawice - przydadza sie do otarcia łez i smarkow.

_________________
W hamaku na huśtawce


Ostatnio edytowano 14 kwi 2015, o 18:43 przez Catz, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 kwi 2015, o 18:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2013, o 01:08
Posty: 4216
Lokalizacja: Pomorze
Podziękował : 1719
Otrzymał podziękowań: 1773
Uprawnienia żeglarskie: samowodniak flisaczy
M@rek napisał(a):
Alterus napisał(a):
Jak pamiętam, Plitkin mówił o sfinansowaniu materiału do budowy i dość szybko się wycofał. Ale czy chodziło o PIPa..?


Ja tez oferowalem w swiom czasie pomoc materialowa i finansowa ale odzewu nie bylo :)

Też pamiętam. :-D
Ale jeśli się nie mylę, wątek założył Catz nie w celu promowania PIPa ani udowadniania jego przewag, a pokazania obecnego trendu projektowego dziwnie zgodnego z przemyśleniami Mariana o których tenże konsekwentnie od lat mówi. I jeśli się nie mylę, to nie on, a Ty PIPa do wątku wrzuciłeś..? :-D
PS - Jaszro, jak to sobie praktycznie wyobrażasz? Że nie wiadomo w jakim stanie zdrowia MJS wystruga PIPa na balkonie i wystartuje w regatach..?
Na jego miejscu odpowiedziałbym Ci - Noli turbare circulos meos...

_________________
Pozdrawiam
Alterus



Za ten post autor Alterus otrzymał podziękowania - 2: Catz, Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 kwi 2015, o 18:51 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8829
Podziękował : 3987
Otrzymał podziękowań: 1917
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Jak juz piszesz o trendzie projektowym zgodnym z przemysleniami Mariana to moze wybiez sie na jakas duza wystawe zeglarska poza Polska i zobacz jakie jachty sie projektuje, buduje i sprzedaje :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 kwi 2015, o 18:52 

Dołączył(a): 12 kwi 2014, o 09:40
Posty: 529
Podziękował : 17
Otrzymał podziękowań: 99
Uprawnienia żeglarskie: wszystkie
Catz napisał(a):
Dobrze wiesz, ze nie bedzie. Pozbieraj swoje rekawice - przydadza sie do otarcia łez i smarkow.

Wiem, że będzie. Rękawic nie pozbieram. I jak pisałem postaram się aby limit czasu mety był zwiększony.
Jesteś niegrzeczny, piszesz o smarkach, czy to twoje argumenty? Podejmij, stań i walcz. A po mecie spotkamy się ze szklaneczką i pogadamy.



Za ten post autor jaszra otrzymał podziękowania - 2: Były user, M@rek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 kwi 2015, o 18:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10301
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1232
Otrzymał podziękowań: 2361
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
jaszra napisał(a):
Jesteś niegrzeczny, piszesz o smarkach,

Bo dobrze wiesz. I wykracza to bardzo daleko poza "niegrzecznosc" i jest to nazwane bardzo precyzyjnie.
Wiadomo od dawna, ze nie pogadamy, bo i o czym?
Catz

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

M@rek napisał(a):
moze wybiez sie na jakas duza wystawe zeglarska poza Polska i zobacz jakie jachty sie projektuje, buduje i sprzedaje

Lepiej w przyszlym roku: bedzie jeszcze wiecej i jeszcze ciekawiej.

_________________
W hamaku na huśtawce


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 kwi 2015, o 19:03 

Dołączył(a): 12 kwi 2014, o 09:40
Posty: 529
Podziękował : 17
Otrzymał podziękowań: 99
Uprawnienia żeglarskie: wszystkie
Alterus napisał(a):
PS - Jaszro, jak to sobie praktycznie wyobrażasz? Że nie wiadomo w jakim stanie zdrowia MJS wystruga PIPa na balkonie i wystartuje w regatach..?

Nie na to nie ma szans. Ale jakieś tam PIPy są zbudowane i te zapraszam z zapewnieniem maksymalnej pomocy.
Wiesz, ja bardzo szanuję Mariana, jego konstrukcje, historię i przemyślenia. Tyle że to wszystko trzeba sprawdzić w realu. A nawet ten real nie będzie miarodajny, bo na jeziorach, bo na zatoce, bo coś tam jeszcze. Zwycięscy się nie tłumaczą a przegrani?



Za ten post autor jaszra otrzymał podziękowanie od: M@rek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 kwi 2015, o 19:09 

Dołączył(a): 9 lut 2011, o 19:45
Posty: 4709
Lokalizacja: ES
Podziękował : 390
Otrzymał podziękowań: 963
Uprawnienia żeglarskie: galernik
Alterus napisał(a):
MJS wystruga PIPa na balkonie i wystartuje w regatach..?

Po pierwsze primo MJS nie ma balkonu :rotfl:

_________________
Pozdrawiam
Wiesław


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 kwi 2015, o 19:22 

Dołączył(a): 12 kwi 2014, o 09:40
Posty: 529
Podziękował : 17
Otrzymał podziękowań: 99
Uprawnienia żeglarskie: wszystkie
Catz napisał(a):
Bo dobrze wiesz. I wykracza to bardzo daleko poza "niegrzecznosc" i jest to nazwane bardzo precyzyjnie.
Wiadomo od dawna, ze nie pogadamy, bo i o czym?

Masz rację nie pogadamy bo masz jeszcze gluty pod nosem. A admina proszę o wycięcie tych wpisów.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 823 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 28  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bombel i 182 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL