Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 27 kwi 2024, o 09:53




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 823 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 24, 25, 26, 27, 28
Autor Wiadomość
PostNapisane: 26 sty 2024, o 15:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 lut 2010, o 13:20
Posty: 1100
Podziękował : 57
Otrzymał podziękowań: 624
Uprawnienia żeglarskie: zapoznany wynalazca
M@rek napisał(a):
Koncepcja szerokiego po pokladzie a waskiego na linii wodnej jachtu nie jest nowosia.

Trudno o jakąś nowość w sytuacji kiedy mamy dosłownie kilka możliwych rozwiązań kadłuba:
  • ostry dziób, wąska rufa
  • ostry dziób, szeroka rufa
  • szeroki dziób
pomnożone przez
  • płaskie dno, szeroka KLW
  • okrągłe dno, średnia szerokość KLW
  • trójkątne przekroje, wąska KLW
Razem 9.

Niemniej, rozwiązanie nowego Sun Fasta 30OD było jak dotąd bardzo rzadko spotykane.

pozdrowienia

krzys


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 sty 2024, o 16:15 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8830
Podziękował : 3987
Otrzymał podziękowań: 1918
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Jesli masz na mysli "wkleslosc Mariana" to w nowszych konstrukcjach kontynuacji nie widze :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 sty 2024, o 18:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 lut 2010, o 13:20
Posty: 1100
Podziękował : 57
Otrzymał podziękowań: 624
Uprawnienia żeglarskie: zapoznany wynalazca
M@rek napisał(a):
Jesli masz na mysli "wkleslosc Mariana" to w nowszych konstrukcjach kontynuacji nie widze :)


Nie wiem, dlaczego przyczepiłeś się akurat tego szczegółu.

Ja tam w ogóle nie uważam wklęsłości tu czy tam za zasadniczą cechę rozwiązania kadłuba. Ot, szczegół taki jak pawęż w wodzie albo ponad, przekroje na dziobie U czy V, dziobnica zanurzona głębiej czy płycej. To drobiazgi w ramach któregoś z 9 ogólnych schematów, raz lepiej jest zrobić tak, raz inaczej.

Np. wiadomo, że projektując jacht o dużej wyporności lub na warunki słabowiatrowe lepiej jest nie moczyć pawęży, a łódki lżejsze i pływające przy silniejszych wiatrach powinny mieć ją trochę zanurzoną. Sprawdzałem dla tego 40-stopowego pustaka, okazuje się że akurat w nim zanurzona pawęż opłaca się przy wietrze powyżej 3m/s.
A dla jakiegoś jachtu w jakichś warunkach może opłacać się wklęsłość. I co z tego?

pozdrawiam

krzys


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 sty 2024, o 20:16 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8830
Podziękował : 3987
Otrzymał podziękowań: 1918
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
No to napisz ktore z rozwiazan nowego Sun Fasta 30 OD sa rzadko spotykane ? Dla mnie po prostu wybudowano niewiele nowych konstrukcji tej wielkosci i przeznaczenia.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 sty 2024, o 21:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 lut 2010, o 13:20
Posty: 1100
Podziękował : 57
Otrzymał podziękowań: 624
Uprawnienia żeglarskie: zapoznany wynalazca
M@rek napisał(a):
No to napisz ktore z rozwiazan nowego Sun Fasta 30 OD sa rzadko spotykane ? Dla mnie po prostu wybudowano niewiele nowych konstrukcji tej wielkosci i przeznaczenia.


Odpowiedź w tym wątku:
[quote]
Jest to, można by powiedzieć, anty-żelazko. Rufę ma, jak widać, trójkątną i przekroje kadłuba na sporej długości też. Przy słabym wietrze, kiedy przechyłu praktycznie nie ma, a płynie się powoli, mamy wąski kadłub o małej powierzchni zmoczonej.

I teraz uwaga: zakładamy, że kiedy wieje przyzwoicie, stawiamy tyle żagla, że zarówno na kursach ostrych jak i baksztagowych żeglujemy szybko, w określonym, roboczym przechyle. Wtedy płyniemy w ślizgu na płaskim panelu dna.
[\quote]

Dużo znasz jachtów o takich przekrojach? Bo ja wcale. Owszem, znam płaskiem znam okrągłe, ale takich nie.

pozdrowienia

krzys


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 sty 2024, o 10:10 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8830
Podziękował : 3987
Otrzymał podziękowań: 1918
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Jak pokazesz skan kadluba to ja napisze ile i ktore sa podobne :) Sporo takich jachtow widzialem na zywo na wystawach i u producentow ale nigdy nie staly na ladzie obok siebie tak zeby mozna bylo je porownac. Pare lat temu opisywalem Ofceta 32 ogladanego na wystawie w Dusseldorfie ktory tez byl podobny ale firma padla. Bylem na JPK 1010 "Wasabi" ale na pokladzie. Sun Fast 3300 to bardzo dobra konstrukcja za ktora stoi jedna z najsilniejszych firm ze swoim marketingiem. JPK jest przy Jeanneau i Beneteau firma niszowa, nie reklamujaca sie i nie wystawiajaca a mimo to konstrukcje sa nie gorsze i zamowien nie brakuje.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 sty 2024, o 11:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 lut 2010, o 13:20
Posty: 1100
Podziękował : 57
Otrzymał podziękowań: 624
Uprawnienia żeglarskie: zapoznany wynalazca
M@rek napisał(a):
Jak pokazesz skan kadluba to ja napisze ile i ktore sa podobne :)

Tu jest trochę rysunków, dających jakie-takie pojęcie o kształtach:
https://no-frills-sailing.com/vincent-l ... ast-30-od/

Cytuj:
JPK jest przy Jeanneau i Beneteau firma niszowa, nie reklamujaca sie i nie wystawiajaca a mimo to konstrukcje sa nie gorsze i zamowien nie brakuje.


A za przeproszeniem, co ma wielkość firmy i jej reklamowanie się do awangardowego kształtu kadłuba? Bo jakoś nie widzę związku...

pozdrowienia

krzys



Za ten post autor myszek otrzymał podziękowanie od: Catz
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 sty 2024, o 14:17 

Dołączył(a): 19 wrz 2013, o 08:58
Posty: 771
Podziękował : 28
Otrzymał podziękowań: 111
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
JPK ze swoimi sukcesami to absolutny top. Wyniki są ich marketingiem.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 sty 2024, o 17:23 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8830
Podziękował : 3987
Otrzymał podziękowań: 1918
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
myszek napisał(a):

A za przeproszeniem, co ma wielkość firmy i jej reklamowanie się do awangardowego kształtu kadłuba? Bo jakoś nie widzę związku...

pozdrowienia

krzys


To bardzo proste, wystarczy poczytac foldery reklamowe roznych firm, kazdej produkty sa najlepsze a im bogatsza firma tym wiecej moze wlozyc w reklame i dzieki temy sprzeda konstrukcje niespecjalnie udane i wychodzi na swoje. Oczywiscie praktyka te opisy szybko weryfikuje i taka konstrukcja szybko z produkcji wychodzi. Tak bylo np. z Elanem 310 czy Firstem 30 projektu Juana K.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 sty 2024, o 19:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 lut 2010, o 13:20
Posty: 1100
Podziękował : 57
Otrzymał podziękowań: 624
Uprawnienia żeglarskie: zapoznany wynalazca
M@rek napisał(a):
wystarczy poczytac foldery reklamowe roznych firm, kazdej produkty sa najlepsze a im bogatsza firma tym wiecej moze wlozyc w reklame i dzieki temy sprzeda konstrukcje niespecjalnie udane i wychodzi na swoje.


Ale nadal nie wiem, co to ma do oryginalnego, rzadko spotykanego kształtu kadłuba. Przecież nie wyczytałem jego opisu w prospekcie reklamowym, tylko opisałem, co widać na zdjęciach.

Przy okazji: tutaj producent lansuje jacht jako 'one design', czyli nie ma ochoty ścigać się z innymi, porównywalnymi jednostkami. Cokolwiek o tym myślę, nie ma nic wspólnego z kształtem kadłuba.

Jeszcze przy okazji: przy takim kadłubie aż by się prosiło o dodatkowe, boczne miecze.

pozdrowienia

krzys



Za ten post autor myszek otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 sty 2024, o 09:19 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8830
Podziękował : 3987
Otrzymał podziękowań: 1918
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Ja przez niedopatrzenie odnioslem sie do 3300 . 30 OD ma sie scigac z takimi samymi ido tego z malymi zalogami na morzu. Jedna tylko firma zamowila 21 szt. Boczne miecze to tylko niepotrzebna komplikacja, dodatkowy koszt i mozliwosc awarii. Komu to potrzebne ?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 sty 2024, o 15:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 lut 2010, o 13:20
Posty: 1100
Podziękował : 57
Otrzymał podziękowań: 624
Uprawnienia żeglarskie: zapoznany wynalazca
M@rek napisał(a):
JBoczne miecze to tylko niepotrzebna komplikacja, dodatkowy koszt i mozliwosc awarii. Komu to potrzebne ?


Możesz mieć rację. Mnie by skusiło skrócenie ramienia przechylającego o jakiś metr

krzys


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 mar 2024, o 01:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13719
Podziękował : 10190
Otrzymał podziękowań: 2416
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Rarytas "biały kruk"
Dwudzioby Viper
konstrukcji nie żyjącego już niestety wizjonera konstruktora (między innymi łódek "okrągłych)
Witolda Wierzbowskiego do uratowania,
jeśli masz tylko gdzie go postawić:
Cena w zasadzie mniejsza niż wartość samego osprzętu.

https://www.olx.pl/d/oferta/zaglowka-lo ... c_platform

Załącznik:
Screenshot 2024-03-08 at 01-41-16 Viper W Wierzbowskiego .webp (obraz WEBP 933×700 pikseli) — Skala (95%).png
Screenshot 2024-03-08 at 01-41-16 Viper W Wierzbowskiego .webp (obraz WEBP 933×700 pikseli) — Skala (95%).png [ 1.63 MiB | Przeglądane 999 razy ]
Załącznik:
Screenshot 2024-03-08 at 01-42-52 Viper W Wierzbowskiego .webp (obraz WEBP 933×700 pikseli).png
Screenshot 2024-03-08 at 01-42-52 Viper W Wierzbowskiego .webp (obraz WEBP 933×700 pikseli).png [ 1.82 MiB | Przeglądane 999 razy ]


Sam bym kupił, ale dopiero za jakieś 3-4 miesiące jak koszta budowy domu jakoś ustabilizuję.

_________________
Po 15 latach (na forum) przestałem być VIP-em. za co? i po co?

"Jeszcze nigdy tak wielu nie oddało tak wiele wolności, tak łatwo"-Churchil.

Kłania się orłel... hukslej.

[size=70]Zapraszam na fejsa:"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
i "Marian Strzelecki"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 823 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 24, 25, 26, 27, 28


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 183 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL