Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 14 paź 2019, o 01:41




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 464 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 8 paź 2018, o 21:41 

Dołączył(a): 29 paź 2017, o 17:50
Posty: 525
Podziękował : 100
Otrzymał podziękowań: 113
Uprawnienia żeglarskie: lipcowe
Marian Strzelecki napisał(a):
Figaro3 jest zelazkiem zaprojektowanym konsekwentnie do swoich założeń: ścigania się na silnych wiatrach z porfesjonalną załogą, która nie dopuści do tego mojego ulubionego manewru.


Dokładnie tak, jak piszesz, Marianie. Dodatkowo dodam, że z raczej z wiatrem - traktuje się je trochę jako przygotowanie do klasy Imoca, a przy pracy nad foilami do VOR czy Vendee Globe (nie pamietam) wyszlo, że na wiatr jadą ok 7% czasu...

Marian Strzelecki napisał(a):
"Żelazko" to jest stan umysłu.... opss; to jest kształt kadłuba, trójkątny jak w.w.urządzenie do prasowania.


Tak mi się wydawało. A czytałem sporo wątków na ten temat i znam Twoją opinię :D

Kurde, jak patrzę na moją Sigmę Active, to też trochę z góry "żelazko"...

Ewolucja: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 paź 2018, o 21:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 17:10
Posty: 12563
Podziękował : 8492
Otrzymał podziękowań: 2013
Uprawnienia żeglarskie: bez sensu
burzum napisał(a):
Kurde, jak patrzę na moją Sigmę Active, to też trochę z góry "żelazko"...
Im mniejsza łódka tym więcej waży załoga i tym mniejszy efekt żelazkowatości,
ale nawet w najmniejszych żelazkach szczere chęci nie zawsze wystarczą:


Załączniki:
Żelazko przechył przechył.jpeg
Żelazko przechył przechył.jpeg [ 41.26 KiB | Przeglądane 1033 razy ]
Ż Nieżelazko przechył.jpg
Ż Nieżelazko przechył.jpg [ 211.99 KiB | Przeglądane 1033 razy ]

_________________
Czasem jest tak, że to, co się liczy, nie da się policzyć,
a to, co daje się policzyć – nie liczy się wcale.
Albert Einstein


Zapraszam do realu;
... i na "Fejsa":
"Marian Strzelecki"
i "Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"


MJS
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 paź 2018, o 22:08 

Dołączył(a): 29 paź 2017, o 17:50
Posty: 525
Podziękował : 100
Otrzymał podziękowań: 113
Uprawnienia żeglarskie: lipcowe
Umiem tak :mrgreen:

Bardzo ciekawy artykuł, napisany przez François Chevalier, projektanta jednej z wersji F3 (nie wybranej, jak rozumiem). Jeżeli nie mam racji, proszę o poprawkę.

http://chevaliertaglang.blogspot.com/2017/01/the-figaro-single-handed-jubilee-1966.html

Co ciekawe, on akurat pisze, że przy 25-40kt prędkości wiatru F3 zaprojektowany przez VPLP powinien się w pełni unieść na foilach...



Za ten post autor burzum otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 paź 2018, o 22:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 cze 2010, o 17:44
Posty: 1201
Lokalizacja: Płock
Podziękował : 173
Otrzymał podziękowań: 151
Uprawnienia żeglarskie: Wszystkie jakie mam, kupiłem sam...
Marian Strzelecki napisał(a):
porfesjonalną

Jaką, jaką Marian? Bo po 6 piwach niedowidzę. PAC :kiss:

_________________
Pozdrawiam - Paweł Dąbrowski
Stopy wody pod kilem i pełnych zbiorników.



Za ten post autor Ognisty Szkwał otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 paź 2018, o 22:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 maja 2015, o 18:52
Posty: 178
Podziękował : 50
Otrzymał podziękowań: 47
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Marian Strzelecki napisał(a):
Kadłub trójkątny (w rzucie z góry) jest stosowany ze zrozumieniem istoty żeglowania, lub bez zrozumienia i wtedy jest cielęcym zachwytem nad kształtami jachtów wyczynowych np. IMOCA


To samo mówił Finot. Mówił, że kopiują jego pomysł ale nie wiedzą czemu jest tak a nie inaczej i nie każde żelazko dobrze pływa. Sam zbudowałem jedno wg projektu jakiegoś holendra. Okazało sie w czasie pływania że skrzynia miecza szybrowego z bulbą jest około metr za bardzo z przodu . Mówiłem że na mój gust jest za bardzo z przodu ale usłyszałem, że dizajner wie lepiej i mam zrobić jak jest w dokumentacji. Klient nasz pan..... To odnośnie zrozumienia istoty projektowania i żeglowania.
Jak wiesz buduje Albatrosy. To taka mini IMOCA :D Nie zaobserwowałem na tej łodzi tendencji do ulubionych przez Ciebie zwrotów. Jak widzisz na moim awatarze Albatros ma dziób wysoko nad wodą i jest bez foili (na razie :D). Ostatnio pływałem po Zatoce Gdańskiej przy większej fali i było tak samo. Pod fale tez szedł dzielnie. No i w Albatrosie miecz oczywiście obraca się w osi pionowej podążając za linia wodną. :)

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Marian Strzelecki napisał(a):
nawet w najmniejszych żelazkach szczere chęci nie zawsze wystarczą:

Stawiam skrzynkę piwa jak komuś nie wystarczą szczere chęci do pływania Albatrosem. Wystarczy jak będzie wiedział, że rolę kierownicy pełni rumpel a gazu dodaje sie wybierając szoty. Guzy od bomu sie nie liczą. :D

_________________
Pozdrawiam
Darek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 paź 2018, o 00:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 17:10
Posty: 12563
Podziękował : 8492
Otrzymał podziękowań: 2013
Uprawnienia żeglarskie: bez sensu
Dixi napisał(a):
To samo mówił Finot.
I miał rację ;)
Problem w tym, że wg mnie całe "zło na świecie" z żelazkami rozpoczął właśnie Finot. (architekt z zawodu :cool: nie inżynier. )
Oparł się od początku na badaniach (rosyjskiego) inżyniera!!! od projektowania motorówek ślizgowych: (wolne tłumaczenie jeszcze z przed Googla i bodaj, z przed komputerów.)
Cytuj:
Praktyczne Celem tego programu jest, aby scharakteryzować zachowanie ślizgu kadłuba z metodą jak najprostsze do jednej opracowane przez Savitsky dla łodzi motorowych z kadłubem V.


Stąd jego fascynacja żelazkowatymi kształtami..
Jako prekursor żelazek mógł wyrafinować ich kształty najlepiej (bo i najdłużej) ze wszystkich biorących w tym wyścigu udział.
Załącznik:
Mała  finot.jpg
Mała finot.jpg [ 14.92 KiB | Przeglądane 998 razy ]

To jest tak jak z regatowcami: kolejne przybliżenia dają w końcu ideał.
Dlatego Albatros może być genialny... ale także dlatego, że mały, wiec nie musisz się tak tłoczyć jak oni, na rufie, aby nie fiknąć kozła. ;)

MJS

_________________
Czasem jest tak, że to, co się liczy, nie da się policzyć,
a to, co daje się policzyć – nie liczy się wcale.
Albert Einstein


Zapraszam do realu;
... i na "Fejsa":
"Marian Strzelecki"
i "Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"


MJS


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 paź 2018, o 11:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 lut 2010, o 14:20
Posty: 906
Podziękował : 41
Otrzymał podziękowań: 454
Uprawnienia żeglarskie: zapoznany wynalazca
Marian Strzelecki napisał(a):
ale nawet w najmniejszych żelazkach szczere chęci nie zawsze wystarczą:


I tu nastąpiły dwa zdjęcia. Przy czym to drugie (nieżelazko) przedstawia już praktycznie wywrotkę, zważywszy, że łódka jest bezbalastową mieczówką, a przechył wynosi prawie 90 stopni.

Więc nie bardzo jest co porównywać - ale spróbujmy. Przypuśćmy, że łódka z drugiego zdjęcia ma trochę balastu i wstanie.

Zacznijmy od tego, że obie łódki w głębokim przechyle praktycznie nie mają sterowności. Płetwa sterowa jest głównie nad wodą, a to co zanurzone, leży prawie poziomo i jest raczej sterem głębokości. Przewaga "nieżelazka" jest pod tym względem żadna.

Łódka typu "żelazko" w tym przechyle wydaje się nadal płynąć (mimo niepracującego genakera). Ma nawet jakby jakiś kilwater. Jej część podwodna ma niemal pełną długość i - gdyby nie podcięcia przy pawęży - miałaby całkiem przyzwoity kształt. Mimo braku sterowności, łódka prawdopodobnie zachowuje jaką-taką stabilność kursową i wstanie mniej więcej na tym kursie, na którym leży obecnie. Cały knock-down poskutkuje stratą kilku sekund.

A teraz "nieżelazko". Na zdjęciu widać, że po prostu stoi. Nie ma fali dziobowej, nie ma kilwateru. I nic dziwnego, bo zanurzona część kadłuba, nie dosyć o 1/3 krótsza niż normalnie, ma jeszcze kształt raczej niesprzyjający poruszaniu się. Stabilność kursowa odpowiada zaś piłce plażowej, w związku z czym łódka obróci się do półwiatru i - gdyby jej konstrukcja na to pozwoliła - w takiej pozycji by wstała. Pod spinakerem. Jego rozplątanie, nabranie prędkości do uzyskania sterowności, powrót na właściwy kurs, byłoby znacznie bardziej kłopotliwe niż wyjście z przechyłu w "żelazku".

Więc, Marianie, to chyba nie był najlepszy przykład (że zacytuję klasykę :) )

pozdrowienia

krzys



Za ten post autor myszek otrzymał podziękowania - 2: burzum, M@rek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 paź 2018, o 23:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 17:10
Posty: 12563
Podziękował : 8492
Otrzymał podziękowań: 2013
Uprawnienia żeglarskie: bez sensu
myszek napisał(a):
Więc, Marianie, to chyba nie był najlepszy przykład (że zacytuję klasykę :) )
pozdrowienia
krzys

Przykład... czego?
Pokazałem fotki jak w skrajnych przypadkach (gdy nie mówimy już o żeglowaniu) zachowują się dwa różne kadłuby.
One nie płyną, albo dokładniej: wydaje się nam obu, że one coś robią (mnie, wprost odwrotnie niż tobie). ale to nie żegluga.
Czy mają w danej sekundzie akurat 90 czy 70 stopni przechyłu, nic tu nie zmieni.
Pokazują one (te fotki) jak siedzą załoganci i jak układają się na wodzie kadłuby.
Oni (ci załoganci) w zasadzie usiłują przeciwdziałać przeżaglowaniu jednostek.
Z tym, że załoga żelazka "spada" z rufy" a niezalazka "nie spada" ze środka burty.
Kształt podwodzia nie ma już tu znaczenia: obie łódki "walczą o życie" i nieistotnym jest czy mają kil czy miecz. Jakby miały obie to samo to nic by się nie zmieniło w położeniu kadłubów w danej chwili. Nie mówię co będzie za chwilę.
Istotne jest, dlaczego załoga 500-tki MUSI siedzieć na rufie: Bo MUSI przeciwdziałać ryciu dziobem w wodzie! a to rodzi nawietrzność i sprzyja "wywózkom"!
Omegi pustaki i dobrze zaprojektowane żelazka nie miewały tak często wywózek na wiatr bo:
Załącznik:
Clipboard06.jpg
Clipboard06.jpg [ 43.59 KiB | Przeglądane 837 razy ]
Załącznik:
_536626156_4.jpeg
_536626156_4.jpeg [ 92.22 KiB | Przeglądane 837 razy ]
Załącznik:
_-mini-ocean-racing-scow-mini-scow-bottom.jpg
_-mini-ocean-racing-scow-mini-scow-bottom.jpg [ 88.79 KiB | Przeglądane 837 razy ]

Bo z samej natury były poprawnie zaprojektowane na przechyły:
Załącznik:
_OMEGA przechył 1.jpeg
_OMEGA przechył 1.jpeg [ 45.79 KiB | Przeglądane 837 razy ]



Jednocześnie wyobraz sobie gdzie płynęły tamte łódki chwilę przedtem: (spinoa spinaker).
Płynęły z wiatrem.
Przykład jest jaki jest, a wady żelazek są głównie przy żegludze pod wiatr.
Tak więc nietrafienie jest jeszcze większe niż myślisz, ale trafnie pokazuje to co pokazuje: czyli jak w przechyle jest usytuowana oś obrotu kadłuba w stosunku do powierzchni bocznego oporu. Żelazko ma kil (miecz) pod dużym kątem do kadłuba lezącego na wodzie: czyli miecz robi dryf , lub inaczej kadłub musi jechać w bok, mimo, że jest usytuowany wzdłużnie w innym kierunku. Tak więc żelazko walczy z własnym kilem.

Dlatego mówię od zawsze: żelazko jest logiczne tylko wtedy gdy na nastawny kil lub ma boczne miecze.
MJS

_________________
Czasem jest tak, że to, co się liczy, nie da się policzyć,
a to, co daje się policzyć – nie liczy się wcale.
Albert Einstein


Zapraszam do realu;
... i na "Fejsa":
"Marian Strzelecki"
i "Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"


MJS


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 paź 2018, o 14:43 

Dołączył(a): 29 paź 2017, o 17:50
Posty: 525
Podziękował : 100
Otrzymał podziękowań: 113
Uprawnienia żeglarskie: lipcowe
Tak pływa IMOCA bez sterburtowego foila: https://youtu.be/GLobesQDSAU?t=144
Można ocenić, ile daje foil, ale też w jakich warunkach może ta łódka skutecznie walczyć.

Acha, Alex jest nieprzypięty, nie pokazujcie tego kursantom :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 paź 2018, o 16:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 17:10
Posty: 12563
Podziękował : 8492
Otrzymał podziękowań: 2013
Uprawnienia żeglarskie: bez sensu
burzum napisał(a):
Tak pływa IMOCA bez sterburtowego foila

A zwróciłeś uwagę jakim kursem ONA ta; rzeczona IMOCA
( i inne podobne na tych pięknych filmach )
tak sobie malowniczo płynie?

Czy czasem nie baksztagiem?

MJS

_________________
Czasem jest tak, że to, co się liczy, nie da się policzyć,
a to, co daje się policzyć – nie liczy się wcale.
Albert Einstein


Zapraszam do realu;
... i na "Fejsa":
"Marian Strzelecki"
i "Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"


MJS


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 paź 2018, o 17:03 

Dołączył(a): 29 paź 2017, o 17:50
Posty: 525
Podziękował : 100
Otrzymał podziękowań: 113
Uprawnienia żeglarskie: lipcowe
Dobre pytanie i prawidłowa odpowiedź. Niesie chyba Code 0 i J2. I zarefowanego grota.
Nie znam się, ale kombinacja wydaje się ciekawa. I nic dziwnego, że go kładzie i ryje dziobem, chyba ?

Edit, nie Code 0, tylko maly genaker. Albo spinaker ?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 paź 2018, o 17:10 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 11:14
Posty: 7582
Podziękował : 3338
Otrzymał podziękowań: 1556
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Jesli popatrzec na to jak uklada sie fala to jest rzeczywista polowka.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 paź 2018, o 17:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 17:10
Posty: 12563
Podziękował : 8492
Otrzymał podziękowań: 2013
Uprawnienia żeglarskie: bez sensu
M@rek napisał(a):
Jesli popatrzec na to jak uklada sie fala to jest rzeczywista polowka.

Czyli tak jak jakby...
jak Dulcia? :lol:

MJS

_________________
Czasem jest tak, że to, co się liczy, nie da się policzyć,
a to, co daje się policzyć – nie liczy się wcale.
Albert Einstein


Zapraszam do realu;
... i na "Fejsa":
"Marian Strzelecki"
i "Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"


MJS


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 paź 2018, o 17:39 

Dołączył(a): 17 lis 2014, o 21:08
Posty: 998
Podziękował : 310
Otrzymał podziękowań: 477
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Dixi napisał(a):
Ostatnio pływałem po Zatoce Gdańskiej przy większej fali


Na tym? No, wynik nie powala.


Załączniki:
BWZG 2018.jpg
BWZG 2018.jpg [ 61.46 KiB | Przeglądane 787 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 paź 2018, o 17:46 

Dołączył(a): 29 paź 2017, o 17:50
Posty: 525
Podziękował : 100
Otrzymał podziękowań: 113
Uprawnienia żeglarskie: lipcowe
Marian Strzelecki napisał(a):
Czyli tak jak jakby...
jak Dulcia?


IMOCA jest budowana na pełne, to fakt. Wyliczono, że ok 7% kursów w Vendee Globe jest na wiatr...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 paź 2018, o 18:05 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 11:14
Posty: 7582
Podziękował : 3338
Otrzymał podziękowań: 1556
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Marian Strzelecki napisał(a):
M@rek napisał(a):
Jesli popatrzec na to jak uklada sie fala to jest rzeczywista polowka.

Czyli tak jak jakby...
jak Dulcia? :lol:

Roznica polega na tym ze Dulcia ostrzej ( i szybciej) nie moze a Alex na Bossie plynie tak jak chce. O tym o ile szybciej nawet wspominac nie warto :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 paź 2018, o 18:08 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 11:14
Posty: 7582
Podziękował : 3338
Otrzymał podziękowań: 1556
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Tak przy okazji, wlasnie trwaja regaty dookola Swiata na klasycznych, dzielnych morsko konstrukcjach. Ile tych wspanialych jachtow juz sie wycofalo ? :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 paź 2018, o 18:08 

Dołączył(a): 29 paź 2017, o 17:50
Posty: 525
Podziękował : 100
Otrzymał podziękowań: 113
Uprawnienia żeglarskie: lipcowe
Może warto - 35kt. A zdecydowanie nie jest to najszybsza IMOCA


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 paź 2018, o 18:27 

Dołączył(a): 29 paź 2017, o 17:50
Posty: 525
Podziękował : 100
Otrzymał podziękowań: 113
Uprawnienia żeglarskie: lipcowe
M@rek napisał(a):
Tak przy okazji, wlasnie trwaja regaty dookola Swiata na klasycznych, dzielnych morsko konstrukcjach. Ile tych wspanialych jachtow juz sie wycofalo ?


10 out/8 płynie chyba


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 paź 2018, o 18:49 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 11:14
Posty: 7582
Podziękował : 3338
Otrzymał podziękowań: 1556
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
burzum napisał(a):
Może warto - 35kt. A zdecydowanie nie jest to najszybsza IMOCA


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Teraz juz nie bo postep jest ogromny ale w czasie kiedy ja filmowano byla jedna z 2 naszybszych :)



Za ten post autor M@rek otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 paź 2018, o 18:54 

Dołączył(a): 29 paź 2017, o 17:50
Posty: 525
Podziękował : 100
Otrzymał podziękowań: 113
Uprawnienia żeglarskie: lipcowe
M@rek napisał(a):
Teraz juz nie bo postep jest ogromny ale w czasie kiedy ja filmowano byla jedna z 2 naszybszych


Właśnie o nowych myślałem - "Charal" - https://www.youtube.com/watch?v=9xKI0acHG8k

Ja uciekam, bo zdominowanie IMOCAmi Marianowego wątku jest nie fair :mrgreen:



Za ten post autor burzum otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 paź 2018, o 19:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 17:10
Posty: 12563
Podziękował : 8492
Otrzymał podziękowań: 2013
Uprawnienia żeglarskie: bez sensu
Ależ nie bądż taki prędki: Te IMIKI są cacy:
mają co prawda wąski dziób ( ale co raz szerszy - w miarę istniejącego prawa) i szeroką rufę,(w imię ślizgu) ale mają także dwa boczne asymetryczne miecze!
Wąskość dziobu kompensują sobie skrzydełkami, a niebezpieczeństwo (mojego ulubionego ) grzyba; opływowym pokładem:
Załącznik:
Chattawak rulezzzz....jpg
Chattawak rulezzzz....jpg [ 55.74 KiB | Przeglądane 743 razy ]
oczywiście opływowym w kierunku (chwilowo) góra dół. :-P

MJS

ps ale i tak już chyba tu były wszystkie jachty z klasy rżniętej z mojego dowcipu z przed lat:
Załącznik:
Komentarz: To miał być dowcip ... ale życie, płata lepsze.
Zelazko rozwojowe MJS z 2013r.jpg
Zelazko rozwojowe MJS z 2013r.jpg [ 25.11 KiB | Przeglądane 743 razy ]


A tu tendencje
Załącznik:
Carac pustak, czy żelazko.jpg
Carac pustak, czy żelazko.jpg [ 64.09 KiB | Przeglądane 743 razy ]
w miarę możliwości bez naruszania zakazów.

_________________
Czasem jest tak, że to, co się liczy, nie da się policzyć,
a to, co daje się policzyć – nie liczy się wcale.
Albert Einstein


Zapraszam do realu;
... i na "Fejsa":
"Marian Strzelecki"
i "Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"


MJS


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 paź 2018, o 19:42 

Dołączył(a): 29 paź 2017, o 17:50
Posty: 525
Podziękował : 100
Otrzymał podziękowań: 113
Uprawnienia żeglarskie: lipcowe
Marian Strzelecki napisał(a):
mają co prawda wąski dziób ( ale co raz szerszy - w miarę istniejącego prawa) i szeroką rufę,(w imię ślizgu) ale mają także dwa boczne asymetryczne miecze!


Myślę, że masz rację, chociaż nie każda IMOCA ma foile, oczywiście. A właściwie pełne foile będą od tego roku. Mnie zastanawia dystrybucja masy w kadłubie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 paź 2018, o 00:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 17:10
Posty: 12563
Podziękował : 8492
Otrzymał podziękowań: 2013
Uprawnienia żeglarskie: bez sensu
burzum napisał(a):
Mnie zastanawia dystrybucja masy w kadłubie.

Mnie też,
...bo nie znam takiego pojęcia w projektowaniu a i w żeglarstwie takoż. ;)

MJS

wiki:Dystrybucja – obejmuje wszelkie czynności związane z pokonywaniem przestrzennych, czasowych, ilościowych i asortymentowych różnic występujących między sferą produkcji i sferą konsumpcji.

_________________
Czasem jest tak, że to, co się liczy, nie da się policzyć,
a to, co daje się policzyć – nie liczy się wcale.
Albert Einstein


Zapraszam do realu;
... i na "Fejsa":
"Marian Strzelecki"
i "Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"


MJS


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 paź 2018, o 01:13 

Dołączył(a): 29 paź 2017, o 17:50
Posty: 525
Podziękował : 100
Otrzymał podziękowań: 113
Uprawnienia żeglarskie: lipcowe
przepraszam, w mojej branzy uzywany glownie jako rozkład, rozdział, a od kilku dni i nocy siedzę nad projektem, ktory mnie powoli odmóżdża. Miesza mi się terminologia.

Masz rację.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 paź 2018, o 01:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 17:10
Posty: 12563
Podziękował : 8492
Otrzymał podziękowań: 2013
Uprawnienia żeglarskie: bez sensu
To (jeśli dobrze rozumiem) w IMOCA-ch (jak i we wszystkich regatowych) jest proste:
Masa kila a właściwie bulby i masa masztu - resztę można pominąć. :mrgreen:
Jak najlżejszy wręcz papierkowy kadłub lekkie żagielki* i kil przywiązany do masztu, aby nie utonął samotnie. :mrgreen:

MJS

* jak pamiętam to grot "Babci"** Gutka ważył chyba tylko 170kg :-P
ale ja mam już słabą pamięć.

**Ostatniego żelazka które mi się jeszcze podobało.
Załącznik:
operon5601a.jpg
operon5601a.jpg [ 347.63 KiB | Przeglądane 677 razy ]

_________________
Czasem jest tak, że to, co się liczy, nie da się policzyć,
a to, co daje się policzyć – nie liczy się wcale.
Albert Einstein


Zapraszam do realu;
... i na "Fejsa":
"Marian Strzelecki"
i "Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"


MJS


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 gru 2018, o 14:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 11:24
Posty: 10160
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 847
Otrzymał podziękowań: 1620
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
https://voilesetvoiliers.ouest-france.f ... bb0a5d8dd7
Zwrocmy uwage na wklesly ksztalt czesci dziobowej tego ostatniego: Czysty Marian!
Catz

_________________
Księgi Jakubowe albo Wielka Podróż przez siedem granic, pięć języków i trzy duże religie, nie licząc tych małych



Za ten post autor Catz otrzymał podziękowania - 2: M@rek, Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 gru 2018, o 16:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 sty 2018, o 19:25
Posty: 590
Podziękował : 103
Otrzymał podziękowań: 189
Uprawnienia żeglarskie: posiadam, rzecz dziwna...
Czyżby kandydat na Francuską olimpiadę w 2024, z załogą mieszaną?! ;)

_________________
Pozdrawiam, Anna


"Arkę zbudowali amatorzy, Titanica -zawodowcy" Czeremcha


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 gru 2018, o 16:57 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 11:14
Posty: 7582
Podziękował : 3338
Otrzymał podziękowań: 1556
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Jak im nie wyszlo z Figaro 3 ( bo folie zabronione) to probuja z innym projektem tego samego koncernu . Wczesniej wykupili Seascape i w grupie maja tez mniejsza lodke.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 gru 2018, o 17:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 17:50
Posty: 6145
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1279
Otrzymał podziękowań: 1501
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Jest wklęsłość 1%! :D
Załącznik:
sf.jpg
sf.jpg [ 127.86 KiB | Przeglądane 496 razy ]

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie



Za ten post autor Mir otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 464 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 56 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Senior | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Projektowanie graficzne | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Ośrodek Żeglarski AM | Setką przez Atlantyk | Opieka Senioralna | Kapiszonownik


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL