Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 18 kwi 2024, o 20:59




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 398 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 10, 11, 12, 13, 14  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 9 lut 2017, o 16:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 gru 2010, o 21:29
Posty: 789
Lokalizacja: Hythe (Southampton), UK
Podziękował : 246
Otrzymał podziękowań: 193
Uprawnienia żeglarskie: jsm
M@rek napisał(a):
Z ogloszenia wynika ze swing keel byl serwisowany w 20`4 w firmie Iron Brothers ktora wlasnie specjalizuje sie w balastach roznych typow. Robili tam nowoczesny balast projektu Marka Millsa do lasera 28 takiego jak moj ale niestety na zapytanie o koszt i projekt nie odpowiedzieli. ( Mark Mills odpowiedzial )


Iron Brothers to jedyna juz chyba, dzialajaca na terenie UK, odlewnia. Tak sie sklada, ze zaopatruja chyba wszystkie (choc nieliczne juz) stocznie jachtowe w balasty. Ogloszenie mowi, ze:

The Keel was refurbished by Iron Brothers in 2013 along with copper coating and new keel bolts

refurbished zapewne oznacza, ze zalepili dziury, no i jak jest napisane, wymienili szpilki i pomalowali reszte antyporostowka. Nie oznacza to jednak, ze system podnoszenia balastu (hydrauliczne ramie, spectra, system blokow itp) zostal dotkniety przez IB...

Ciekawe, co na stonie Northshore Yacht Services jest napisane o 'swing keel refurbishment' wlasnie:

There will always come a time in a Southerly’s life where the keel will require some maintenance, and where better to come than the original home of the Variable Draft Swing Keel. We can carry out all your requirements, from basic keel inspection and pennant adjustment to a complete removal and refurbishment for the older Southerly models to bring the specification up to modern standards.

Piszesz, ze IB nie odpowiedzieli na Twoje zapytanie odnosnie kosztu i projektu sytemy z Lasera 28. Coz, oni sa tylko podwykonawca, dostaja rysunki od projektantow/stoczni i... odlewaja :rotfl:

_________________
Pozdrawiam,
Marcin

"If I had been God
I would have rearranged the veins in the face to make them more
Resistant to alcohol and less prone to ageing"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 lut 2017, o 16:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 lut 2011, o 02:02
Posty: 226
Lokalizacja: Eire
Podziękował : 15
Otrzymał podziękowań: 36
Uprawnienia żeglarskie: Żeglarz
piotr6 napisał(a):
Zwróć uwagę, że jednak na morzu podnoszony kil/miecz nie jest tak często spotykany


Spotykany jest na jachtach, gdy żeglarze chcą parkować w miejscach płytkich :) :

http://www.pelagic.co.uk/fleet_overview.asp
http://www.kmy.nl/yacht/bestevaer-56st-hannah.html
http://cornellsailing.com/aventura/about-aventura/

_________________
Pozdrawiam Sebastian


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 lut 2017, o 18:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13715
Podziękował : 10186
Otrzymał podziękowań: 2415
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
SebEire napisał(a):
Spotykany jest na jachtach, gdy żeglarze chcą parkować w miejscach płytkich :) :

Bliżej też są takie:
http://sailbook.pl/artykul/4039-magnus- ... -przetrwac

MJS

_________________
Po 15 latach (na forum) przestałem być VIP-em. za co? i po co?

"Jeszcze nigdy tak wielu nie oddało tak wiele wolności, tak łatwo"-Churchil.

Kłania się orłel... hukslej.

[size=70]Zapraszam na fejsa:"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
i "Marian Strzelecki"



Za ten post autor Marian Strzelecki otrzymał podziękowanie od: SebEire
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 lut 2017, o 20:35 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8822
Podziękował : 3986
Otrzymał podziękowań: 1916
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
piotr6 napisał(a):
Ejdzej napisał(a):
Takie "stare" rozwiązania bywają naprawdę trwałe, wystarczy stosować tylko materiały wysokiej jakości.



trwał może i tak ale serwisować trzeba, to jednak nie mieczówka na Mazurach.

Zwróć uwagę, że jednak na morzu podnoszony kil/miecz nie jest tak często spotykany


Zastanowiles sie jakie sa tego przyczyny ? Jesli nie to popatrz na ceny uzywanych jachtow z takim rozwiazaniem w porownaniu do podobnych wielkoscia i rocznikiem.
W wiekszosci przypadkow takie jachty sa zdecydowanie drozsze . Na "Pogoni" stoi taki Southerly, modelu nie pamietam, warto popatrzec jak jest wykonany. Gdybym mial dla siebie wybierac jacht do dlugiej włóczegi to szukalbym jachtu z takim rozwiazaniem.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 lut 2017, o 20:50 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
M@rek napisał(a):
Zastanowiles sie jakie sa tego przyczyny ?


tak się nawet dziwiłem na początku czemu wszyscy pływają na łódkach kilowych oprócz ceny doadałbym jednak skomplikowanie układu i możliwością awarii w porównaniu z kilem.

po zalewie i morzu acz mało pływałem dwoma jachcikami mieczowymi,

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 lut 2017, o 23:10 
*** Ban ***
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 mar 2015, o 23:16
Posty: 1403
Podziękował : 464
Otrzymał podziękowań: 271
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
piotr6 napisał(a):
tak się nawet dziwiłem na początku czemu wszyscy pływają na łódkach kilowych oprócz ceny doadałbym jednak skomplikowanie układu i możliwością awarii w porównaniu z kilem.

Otóż to.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 lut 2017, o 12:47 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8017
Podziękował : 1870
Otrzymał podziękowań: 2411
Uprawnienia żeglarskie: -
A o jakimż to "kilu" mówicie? ;)
Komplikacja dziś stąd, że łódki nie mają "kila" - jeno coś tam przykręcone pod płaskiej skorupy dno. Powstaje problem: gdzie umieścić skrzynię miecza, no i balast. Logicznie byłoby w zęzach... hmmm :-P

A drzewiej, za klasycznych kilerów, inaczej bywało: :D
http://sailboatdata.com/viewrecord.asp?class_id=5663
http://sailboatdata.com/viewrecord.asp?class_id=4369
http://sailboatdata.com/viewrecord.asp?class_id=1464
http://sailboatdata.com/viewrecord.asp?class_id=2513
http://sailboatdata.com/viewrecord.asp?class_id=3534
http://sailboatdata.com/viewrecord.asp?class_id=543
http://sailboatdata.com/viewrecord.asp?class_id=1420
http://sailboatdata.com/viewrecord.asp?class_id=1826
http://sailboatdata.com/viewrecord.asp?class_id=932



Za ten post autor Ryś otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 lut 2017, o 13:44 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Ryś linków można podać pewnie więcej ale nie zmienia to faktu że mieczowki Morskie odwrocie, szkoda zresztą

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 lut 2017, o 14:23 
*** Ban ***
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 mar 2015, o 23:16
Posty: 1403
Podziękował : 464
Otrzymał podziękowań: 271
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Najczęściej w odwrocie jest to co się nie sprawdza. Życie i morze weryfikują.
Z różnych powodów : cena, cena/uzysk, dodatkowe ukomplikowanie, zawodność...etc.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 lut 2017, o 14:31 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8017
Podziękował : 1870
Otrzymał podziękowań: 2411
Uprawnienia żeglarskie: -
We w segmencie produktowym leasingowanych jachtów czarterowych popularnych rozmiarów - z całą pewnością odwrót. Toć to trzeba dbać.
Aliści w temacie prywatnie zamawianych nowych konstrukcji nie tak całkiem dokładnie do końca ;)
Myślisz że tak każdy chce mieć 2 m zanurzenia, wysokie rachunki z mariny i 'insurance loss' na pierwszej mieliźnie... ludzie z wiekiem mądrzeją. Ponoć. :roll:

A tu temczasem " user demographics are drastically changing. In the last 10 years the average age of users more or less changed by 10 years from around 45 to 55 years. This means that basically no young boat owners entered the market".


Ostatnio edytowano 10 lut 2017, o 14:35 przez Ryś, łącznie edytowano 1 raz


Za ten post autor Ryś otrzymał podziękowania - 3: krzychuAPIA, M@rek, Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 lut 2017, o 14:35 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8822
Podziękował : 3986
Otrzymał podziękowań: 1916
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Ja bym nie powiedzial ze takie jachty sa w odwrocie i nie chodzi mi jedynie o mieczowki ale bardziej o jachty z podnoszonym kilem/balastem.
Takie maja swoja nisze i sa budowane dla tych, ktorym takie rozwiazanie odpowiada.



Za ten post autor M@rek otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 lut 2017, o 15:08 

Dołączył(a): 7 sie 2015, o 08:47
Posty: 860
Podziękował : 271
Otrzymał podziękowań: 225
Uprawnienia żeglarskie: morski
Cholera , to trzeba to szybko powiedzieć Francuzom :
http://www.boreal-yachts.com/?lang=en
http://www.jfandre.com/2015_bateaux_proposes.htm
Holendrom :
https://www.atlanticyachts.nl/home/
a i Polakom też :
http://www.algroyachting.com/pl/projekt ... -drop-keel
Pozdrawiam , Krzychu.
PS. To jest komentarz do sugestii , że takie konstrukcje są w odwrocie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 lut 2017, o 15:16 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Ok. Ie w odwrocie ale nisza. Są produkowane ale niewielki procent całości

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 lut 2017, o 15:37 

Dołączył(a): 7 sie 2015, o 08:47
Posty: 860
Podziękował : 271
Otrzymał podziękowań: 225
Uprawnienia żeglarskie: morski
Sądząc po tempie w jakim ubywa miejsc postojowych w "głębokich" przystaniach zawalonych wyrobami jachtopodobnymi / leasingowymi to alternatywa stacjonowania trochę na uboczu i na płytszym może tą "niszę" mocno poszerzyć. Mój faworyt : http://www.jfandre.com/2015_cordova40_.html którego to mógłbym trzymać pod domem na Szkarpawie. :) Ech , pomarzyć fajna rzecz. Pozdrawiam , Krzychu.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 lut 2017, o 15:39 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8017
Podziękował : 1870
Otrzymał podziękowań: 2411
Uprawnienia żeglarskie: -
piotr6 napisał(a):
Ok. Nie w odwrocie ale nisza. Są produkowane ale niewielki procent całości
Skoro indywidualni nabywcy łódek to wręcz promil całości... kto by tam zauważył, błąd statystyczny :lol:
Ale to wyjaśnia czemu używane takie drożej wołają.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 lut 2017, o 16:28 

Dołączył(a): 12 lut 2015, o 12:49
Posty: 1633
Podziękował : 272
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: Morskie-turystyczne
A ja tam lubię mieczówki-długokilówki.
Mam nawet.
Miecz będzie w nowym wykonaniu cięższy.
Człowiek się uczy na (swoich) błędach.
Trochę wibrował i był trochę za lekki (może 40 kg).
Wyjąłem, szpara zalaminowana ....... Przestrzeń po mieczu pusta, czyli dodatkowy wypór
w kilu.
Czas wrócić do pomysłu konstruktora łódki.

Aby czasu przed sezonem starczyło.


Załączniki:
image.jpeg
image.jpeg [ 109.26 KiB | Przeglądane 7484 razy ]

_________________
—————————
Søren Kierkegaard:
Ironia życia leży w tym, że żyje się je do przodu, a rozumie do tyłu.
http://bobbyschenk.de/yacht2020_1.html#sp16
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 lut 2017, o 16:52 
*** Ban ***
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 mar 2015, o 23:16
Posty: 1403
Podziękował : 464
Otrzymał podziękowań: 271
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
krzychuAPIA napisał(a):
Cholera , to trzeba to szybko powiedzieć Francuzom :
http://www.boreal-yachts.com/?lang=en
http://www.jfandre.com/2015_bateaux_proposes.htm
Holendrom :
https://www.atlanticyachts.nl/home/
a i Polakom też :
http://www.algroyachting.com/pl/projekt ... -drop-keel
Pozdrawiam , Krzychu.
PS. To jest komentarz do sugestii , że takie konstrukcje są w odwrocie.

Nie podejmuję tematu jachtów dla milionerów. Może w przyszłym roku :mrgreen:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 lut 2017, o 17:19 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8822
Podziękował : 3986
Otrzymał podziękowań: 1916
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
To dla mniej zamoznych :)

http://sailboatdata.com/viewrecord.asp?class_id=4347


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 lut 2017, o 17:51 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8017
Podziękował : 1870
Otrzymał podziękowań: 2411
Uprawnienia żeglarskie: -
A to ściślej w temacie ;)
http://sailboatdata.com/viewrecord.asp?class_id=5474
http://www.lodzie24.com/lodz-zaglowa/ja ... motor.html
http://www.yachtworld.com/boats/1996/Pa ... ed-Kingdom


Ostatnio edytowano 10 lut 2017, o 17:59 przez Ryś, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 lut 2017, o 17:59 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Fajna łódka

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 lut 2017, o 20:58 
*** Ban ***
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 mar 2015, o 23:16
Posty: 1403
Podziękował : 464
Otrzymał podziękowań: 271
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Fajne? Jak dla kogo. Dobrze pływają w lżejszych wiatrach ale to typowe żelazka.
Od 5-tki czas szukać portu.
Jedna z opinii:
Very dry sailing, light on the helm if the sail area is well balanced. I usually reef from 20 knots. :-( (podkreślenie moje)
PARKER 31, Last built: 1993, built: 30,
Parker 325, built 1993 to 2000, built: 10
Parker 335, built 2001- , built 40
Jakoś kariery nie zrobili.

Westerly Fulmar też ma podnoszony- but only 6 were built

A tak wygląda Parker po groundingu


Załączniki:
335.jpg
335.jpg [ 53.01 KiB | Przeglądane 7381 razy ]

Za ten post autor cine otrzymał podziękowanie od: Ryś
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 lut 2017, o 21:25 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8017
Podziękował : 1870
Otrzymał podziękowań: 2411
Uprawnienia żeglarskie: -
No to co? Myślisz że gorsze niż Beneto? Mnie tam za jedno :mrgreen:
No przeca -
Ryś napisał(a):
A to ściślej w temacie ;)
Dobra, bądźmy jeszcze ściślejszemy https://www.rightboat.com/boats-for-sal ... 816fb5e994
http://www.eyb-boats.com/sailing-yachts ... 40488.html
http://uk.boats.com/sailing-boats/2004- ... l-5821033/

Ale to już nie to samo... Obrazek

Może lepsiej już tak?
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 lut 2017, o 21:39 
*** Ban ***
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 mar 2015, o 23:16
Posty: 1403
Podziękował : 464
Otrzymał podziękowań: 271
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Jak pisałem. Co kto lubi.
Dla mnie żaden z nich nawet gdybym miał te 50k luzem.
Wszystkie te płaskodenne patelnie odpadają nawet z pałacowym wypasem w środku czy zwisającym k...em.
Kilem znaczy.



Za ten post autor cine otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 lut 2017, o 09:46 

Dołączył(a): 7 maja 2013, o 08:14
Posty: 1380
Podziękował : 246
Otrzymał podziękowań: 150
Uprawnienia żeglarskie: sj
Ten też blisko Szczecina
http://www.ebay.de/itm/Segelboot-Kielkr ... SwPCVX3xAr


Załączniki:
s-l1600 (1).jpg
s-l1600 (1).jpg [ 295.4 KiB | Przeglądane 7275 razy ]
s-l1600.jpg
s-l1600.jpg [ 440.57 KiB | Przeglądane 7275 razy ]

Za ten post autor emeryt otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 lut 2017, o 10:21 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8822
Podziękował : 3986
Otrzymał podziękowań: 1916
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
cine napisał(a):
Very dry sailing, light on the helm if the sail area is well balanced. I usually reef from 20 knots.


No to ja zapytam, kto z forumowiczow zazwyczaj nie refuje sie przy 20 wezlach wiatru ?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 lut 2017, o 16:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lip 2009, o 20:59
Posty: 4260
Podziękował : 93
Otrzymał podziękowań: 169
Uprawnienia żeglarskie: jsm, msm
no tak.

To mi teraz strasznie namieszaliście w głowie.

Chyba jednak jeszcze pogłębię stan swojej wiedzy by podjąć decyzję bardziej świadomie.

Ile osób tyle racji ;)

dzięki za cenne opinie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 lut 2017, o 16:47 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8822
Podziękował : 3986
Otrzymał podziękowań: 1916
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Widzisz, wybor jactu to nie taka skomplikowana sprawa :) wystarczy ze dokladnie doprecyzujesz do czego on ma skuzyc, jaki styl zeglowania najbardziej ci odpowiada , gdzie i ile zamiezasz zeglowac. Jak do tego okreslisz ile mozesz wydac na zakup, sprowadzenie i doklarowanie to sprawa jest prosta :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 lut 2017, o 16:49 
*** Ban ***
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 mar 2015, o 23:16
Posty: 1403
Podziękował : 464
Otrzymał podziękowań: 271
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Racja jest jak dupa, każdy ma swoją
Józef Piłsudski (z książki Myśli i wypsknięcia)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 lut 2017, o 17:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13715
Podziękował : 10186
Otrzymał podziękowań: 2415
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Katrine napisał(a):
To mi teraz strasznie namieszaliście w głowie.

Sercem patrzaj i się na innych nie oglądaj.
MJS

_________________
Po 15 latach (na forum) przestałem być VIP-em. za co? i po co?

"Jeszcze nigdy tak wielu nie oddało tak wiele wolności, tak łatwo"-Churchil.

Kłania się orłel... hukslej.

[size=70]Zapraszam na fejsa:"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
i "Marian Strzelecki"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 lut 2017, o 17:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13715
Podziękował : 10186
Otrzymał podziękowań: 2415
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
M@rek napisał(a):
cine napisał(a):
Very dry sailing, light on the helm if the sail area is well balanced. I usually reef from 20 knots.

No to ja zapytam, kto z forumowiczow zazwyczaj nie refuje sie przy 20 wezlach wiatru ?

Tylko w jednych już możesz,
a w innych już musisz. (refować)
MJS

_________________
Po 15 latach (na forum) przestałem być VIP-em. za co? i po co?

"Jeszcze nigdy tak wielu nie oddało tak wiele wolności, tak łatwo"-Churchil.

Kłania się orłel... hukslej.

[size=70]Zapraszam na fejsa:"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
i "Marian Strzelecki"



Za ten post autor Marian Strzelecki otrzymał podziękowanie od: bratanek65
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 398 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 10, 11, 12, 13, 14  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 145 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL