Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 14 paź 2019, o 01:46




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 110 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: 5.0
PostNapisane: 26 cze 2016, o 12:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 17:50
Posty: 6145
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1279
Otrzymał podziękowań: 1501
Uprawnienia żeglarskie: sternik
myszek napisał(a):
A co sądzisz o takim rozwiązaniu ławeczek

Integracyjne. ;) Przypomina mi się Vela Polsportu Chojnice z roku 1978, dość wygodne ławki boczne przechodzące z siedzisko dziobowe wymodelowane w laminacie. Około 15 cm poniżej linii burty, na dziobie więcej. Korytarz zaczynał się na pawęży i prowadził aż do masztu, po drodze ławeczka sklejkowa w poprzek, wiążąca skrzynkę szybrową. Bardzo wygodna łódka, szerokość kokpitu 60-80 cm.
Tudzież - Przemkowy Haker.

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: 5.0
PostNapisane: 26 cze 2016, o 12:05 

Dołączył(a): 5 paź 2012, o 16:48
Posty: 1928
Podziękował : 449
Otrzymał podziękowań: 385
Uprawnienia żeglarskie: sernik morski gotowany
Kabinówki wykluczam, o Lotnej tak nie mówiłem. A nowy slip mamy w Puszczykowie, nieźle jest w Radzewicach, w Rogalinku trzeba płacić...raz to nie problem, ale tak kilka razy w miesiącu to nie halo.
piotr6 napisał(a):
Lotna tak bardzo lekka nie jest i raczej muszą byc dwie osoby i bardzo dobra przyczepa.

Przyczepa będzie dostosowana pod konkretną łódkę, a co do wagi - dopóki waży tyle co ja, jakoś dam radę :mrgreen:
Omegę jakoś sam wodowałem.
Projekt mjs ma za to zaletę ożaglowania gaflowego - brak problemów z mostami i jak wygląda :cool:

_________________
Miłego dnia :)
Pozdrawiam
Waldi


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: 5.0
PostNapisane: 26 cze 2016, o 12:20 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 23:03
Posty: 12401
Podziękował : 364
Otrzymał podziękowań: 1246
Waldi_L_N napisał(a):
A nowy slip mamy w Puszczykowie, nieźle jest w Radzewicach, w Rogalinku


tylko to by trzeba sprawdzić, bo częśc slipów przy niskiej wodzie traci racje bytu :D

Waldi_L_N napisał(a):
ożaglowania gaflowego


cos mi się kołacze,że lotna miała 3 rodzaje ożaglowanie nie wiem ale całkiem mozliwe że i gafel był

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: 5.0
PostNapisane: 26 cze 2016, o 12:32 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 23:03
Posty: 12401
Podziękował : 364
Otrzymał podziękowań: 1246
Waldi_L_N napisał(a):
a co do wagi - dopóki waży tyle co ja, jakoś dam radę


tylko pamiętaj że wodujesz na prądzie rzeki więc moze być różnie. :D Swoja drogą to warto żeby dno łódki było mocniejsze niz w projekcie. Zdaje się,że lotna miał dno z piątki sklejki a tochyba mało, bo ze wiedziesz na kamloty na Warcie to tylko kwestia czasu ;)

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: 5.0
PostNapisane: 26 cze 2016, o 12:43 

Dołączył(a): 5 paź 2012, o 16:48
Posty: 1928
Podziękował : 449
Otrzymał podziękowań: 385
Uprawnienia żeglarskie: sernik morski gotowany
Piotrze, miejsce wodowania to sprawa drugorzędna. Na razie szukam łódki o której powiem "Tak, to jest to!". Dwa lata temu pływałem w Rybicalu na kadłubie drewnianej Słonki, oblaminowanej z wyciętym szerokim kokpitem z żaglami od OK-ja lub Cadeta (nie pamiętam, ale były jeszcze na nich pieczątki z pomiarów) z drewnianym łatanym masztem, elastycznymi fałami i kurcza, żadna łódka nie dała mi takiej przyjemności w ostatnich latach jak ta. I szukam czegoś podobnego tylko w lepszym znacząco stanie.
A co do ożaglowania Lotnej - nie ket, slup i wersja sprint z genakerem na wytyku?

_________________
Miłego dnia :)
Pozdrawiam
Waldi


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: 5.0
PostNapisane: 26 cze 2016, o 13:02 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 23:03
Posty: 12401
Podziękował : 364
Otrzymał podziękowań: 1246
Waldi_L_N napisał(a):
adna łódka nie dała mi takiej przyjemności w ostatnich latach jak ta. I szukam czegoś podobnego tylko w lepszym znacząco stanie.


rozumiem, tez chetnie wróciłbym do otkrytych łódek. Mnie w Swarzędzu bardzo sie spodobała ta łódka bodajrze z Holandii. Bardzo fajny slup turystyczny

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: 5.0
PostNapisane: 26 cze 2016, o 18:39 

Dołączył(a): 5 paź 2012, o 16:48
Posty: 1928
Podziękował : 449
Otrzymał podziękowań: 385
Uprawnienia żeglarskie: sernik morski gotowany
Ta łódeczka jest fajniutka. Ale to laminat. Takich łódków jest pełno. Poza tym wyklepać sobie laminat. Co za problem? A ładnie zrobić drewienko to co innego. A jak tak dalej będziemy dywagować, to wyskrobię Paltusa i mi się w klasie nie zmieści. :mrgreen:

_________________
Miłego dnia :)
Pozdrawiam
Waldi


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: 5.0
PostNapisane: 26 cze 2016, o 19:07 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 23:03
Posty: 12401
Podziękował : 364
Otrzymał podziękowań: 1246
Rozumiem znaczy budowa. :D ale ta lodka rzeczywiście fajna i fajny ksztalt i spora statecznosc poczatkowa.

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: 5.0
PostNapisane: 26 cze 2016, o 20:21 

Dołączył(a): 5 paź 2012, o 16:48
Posty: 1928
Podziękował : 449
Otrzymał podziękowań: 385
Uprawnienia żeglarskie: sernik morski gotowany
A swoją drogą, Pan Norbert rozprowadza jeszcze swoje plany?
Chętnie przytuliłbym Lotną, Trampa i Wikinga. Ma ktoś namiary?

_________________
Miłego dnia :)
Pozdrawiam
Waldi


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: 5.0
PostNapisane: 26 cze 2016, o 21:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2013, o 02:08
Posty: 8814
Lokalizacja: Pomorze
Podziękował : 1657
Otrzymał podziękowań: 1730
Uprawnienia żeglarskie: samowodniak flisaczy
Waldi_L_N napisał(a):
Ta łódeczka jest fajniutka. Ale to laminat. Takich łódków jest pełno. Poza tym wyklepać sobie laminat. Co za problem? A ładnie zrobić drewienko to co innego.

Z tym bym się nie zgodził. Ładność łódki nie zależy od materiału, z jakiego została zrobiona. Jedyną linię podziału możemy przeprowadzić pomiędzy produkcją seryjną, a konstrukcjami autorskimi, unikalnymi bo oryginalnymi dzięki jednostkowym wykonaniom. I to nie do końca, bo wśród seryjnych również są bardzo ładne i niesztampowe. Drewnianych, dokładnie sklejkowców, wśród mniejszych jest na świecie zatrzęsienie, więc nie taki znów rarytas. A zdarzają się i naprawdę duże, jak Biegnąca po falach (tu akurat nie biegnie ;-)) przy kei na Mamrach przed tygodniem:
Załącznik:
IMG_20160608_142035.jpg
IMG_20160608_142035.jpg [ 144.09 KiB | Przeglądane 2846 razy ]

Pogardliwemu "wyklepaniu" z laminatu, wymagającemu przecież dla pojedynczego egzemplarza wykonania co najmniej dwóch kadłubów, łatwo można przeciwstawić równie lekceważące "zlepienie z paru arkuszy sklejki"... Z pewnością sklejkowca zrobi się szybciej. :-)

_________________
Pozdrawiam
Alterus


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: 5.0
PostNapisane: 26 cze 2016, o 21:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2006, o 14:57
Posty: 3849
Podziękował : 596
Otrzymał podziękowań: 544
Uprawnienia żeglarskie: szkutnik drewkarz,motorówkarz
Waldi_L_N napisał(a):
Ma ktoś namiary?

Dobrze poszukaj na forumie. :-P

_________________
Zbyszek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: 5.0
PostNapisane: 26 cze 2016, o 21:42 

Dołączył(a): 5 paź 2012, o 16:48
Posty: 1928
Podziękował : 449
Otrzymał podziękowań: 385
Uprawnienia żeglarskie: sernik morski gotowany
Alterusie robiłem w laminacie i stąd ta niechęć. :mrgreen:
Pokazujesz Biegnącą Lubliniakowi z pochodzenia :-P
Dla kogoś, kto zdobywał szlify żeglarskie w Lublinie nie ma większych świętości od:
1. Roztocza.
2. Biegnącej.
3. Piwa Perła :mrgreen:

_________________
Miłego dnia :)
Pozdrawiam
Waldi



Za ten post autor Waldi_L_N otrzymał podziękowanie od: Alterus
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: 5.0
PostNapisane: 26 cze 2016, o 23:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2013, o 02:08
Posty: 8814
Lokalizacja: Pomorze
Podziękował : 1657
Otrzymał podziękowań: 1730
Uprawnienia żeglarskie: samowodniak flisaczy
Waldi_L_N napisał(a):
Alterusie robiłem w laminacie i stąd ta niechęć. :mrgreen:
Pokazujesz Biegnącą Lubliniakowi z pochodzenia :-P

A to przypał! :oops: :-D
Do roboty w laminacie niechęć rozumiem, też nie cierpię tych szklanych kłaczków. Ale kadłub lekki, nienasiąkliwy, odporny mechanicznie i biologicznie wart jest wyrzeczeń. Po drewnianych konstrukcjach pierwsza z laminatu spełniła pokładane w niej nadzieje, warto było...
Cytuj:
Dla kogoś, kto zdobywał szlify żeglarskie w Lublinie nie ma większych świętości od:
1. Roztocza.
2. Biegnącej.
3. Piwa Perła :mrgreen:

I nie dziwię się, nawet wierzę, skoro zestawiasz z pierwszą dwójką, że Perła nie tylko do prania. ;-)

_________________
Pozdrawiam
Alterus


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: 5.0
PostNapisane: 27 cze 2016, o 13:23 

Dołączył(a): 5 paź 2012, o 16:48
Posty: 1928
Podziękował : 449
Otrzymał podziękowań: 385
Uprawnienia żeglarskie: sernik morski gotowany
Nie mam nic przeciwko kupowaniu gotowej laminatowej łódki, ale ja chcę budować. I dlatego raczej sklejeczka.

_________________
Miłego dnia :)
Pozdrawiam
Waldi


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: 5.0
PostNapisane: 28 cze 2016, o 00:05 

Dołączył(a): 5 paź 2012, o 16:48
Posty: 1928
Podziękował : 449
Otrzymał podziękowań: 385
Uprawnienia żeglarskie: sernik morski gotowany
Czekam na plany Lotnej :cool:

_________________
Miłego dnia :)
Pozdrawiam
Waldi


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: 5.0
PostNapisane: 29 cze 2016, o 21:34 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 23:03
Posty: 12401
Podziękował : 364
Otrzymał podziękowań: 1246
wiem,że nie na temat ale ta łódka mi się podoba

http://allegro.pl/zaglowka-varuna-501-i ... ml#thumb/8

Obrazek

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: 5.0
PostNapisane: 30 cze 2016, o 01:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 17:50
Posty: 6145
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1279
Otrzymał podziękowań: 1501
Uprawnienia żeglarskie: sternik
A ja, tymczasem, wróciłem do surowego kadłuba Orfy, poszerzyłem go do 1,80 m - wyporność wzrosła do 500 kg - i jest przygotowany do rozrysu sklejkowych płatów. :D
Załącznik:
Orfa kadłub_Linesplan (1280 x 889).jpg
Orfa kadłub_Linesplan (1280 x 889).jpg [ 222.96 KiB | Przeglądane 2672 razy ]

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie



Za ten post autor Mir otrzymał podziękowania - 2: taka_jedna, Waldi_L_N
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: 5.0
PostNapisane: 30 cze 2016, o 07:46 

Dołączył(a): 1 gru 2011, o 12:00
Posty: 380
Lokalizacja: Drawsko Pomorskie
Podziękował : 84
Otrzymał podziękowań: 94
Uprawnienia żeglarskie: bez ogranczeń do 7,5m :), st.moto.
Chyba już dawałem linka le jeszcze raz podrzucę rysunek. Dla mnie zbyt duża, ale spełnia założenia w 100%, nawet buda dla piesków jest na dziobie ;).
Maszty niziutkie więc żaden most nie straszny.
No i plany od ręki i do tego za darmo! To akurat bardzo mi się u Werszki podoba, bo projekty są ciekawe, dokumentacja dokładna itd.

Obrazek

Obrazek

http://dinghy.pl/50m_dayboat.htm

_________________
https://www.youtube.com/watch?v=XyKOyCsCMZU _- Jak powstało Quick Canoe



Za ten post autor artur_k otrzymał podziękowania - 2: Marian Strzelecki, Waldi_L_N
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: 5.0
PostNapisane: 30 cze 2016, o 08:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 01:53
Posty: 12840
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 2040
Otrzymał podziękowań: 2420
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
artur_k napisał(a):
Dla mnie zbyt duża, ale spełnia założenia w 100% /.../
http://dinghy.pl/50m_dayboat.htm
Ciekawa łódka. Była w grupie łódek, z których wybierałem projekt do budowy dla siebie. W zasadzie, właśnie ta wielkość (nie mieści się w moim garażu!) i nieco zbyt duża pracochłonność tej konstrukcji, skierowały mnie ku GIS-owi, który jest krótszy o 30 cm i węższy o 50 cm, ale i lżejszy i mniej skomplikowany w budowie.
artur_k napisał(a):
projekty są ciekawe, dokumentacja dokładna itd.
Projekty Radka mogą stanowić wzór opracowania planów budowy łodzi dla amatora - wszystko dokładnie i zgodnie z normami rozrysowane i zwymiarowane. Pod rysunkowym względem, projekt GIS-a znacznie odbiega, za to ma bardzo dokładnie opisany cały proces technologiczny, tyle że trzeba dobrze znać angielski - nie ma polskiej wersji językowej. (na swoje potrzeby, sporym wysiłkiem własnym, przetłumaczyłem kiedyś instrukcję budowy BETH, co bardzo pomogło mi potem w budowie, gdyż mój angielski jest raczej kiepski i łatwo byłoby popełniać błędy z powodu językowych nieporozumień)

_________________
Aloha!!! :)
Robert Hoffman
***
"Łysowatość jest atutem (testosteron wysoki!) przy castingu na osobę komplementarną do wyra i koryta." - by Narjess
"Wciąż tak wiele osób dba o to, abym się przypadkiem nie utopił, że pewnie będę musiał się powiesić." - moje



Za ten post autor robhosailor otrzymał podziękowania - 2: Marian Strzelecki, Vlad
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: 5.0
PostNapisane: 30 cze 2016, o 09:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2013, o 02:08
Posty: 8814
Lokalizacja: Pomorze
Podziękował : 1657
Otrzymał podziękowań: 1730
Uprawnienia żeglarskie: samowodniak flisaczy
robhosailor napisał(a):
Ciekawa łódka.

Rozwiązania raczej typowe, dobre rozchylenie burt. Ale już skrzynka mieczowa powiela stare błędy - pionowa ścianka tylna zwiększająca opór - po co? Uproszczenie budowy nie ma tu znaczenia, podobnie jak zysk z paru centymetrów kwadratowych miecza więcej. Przy takim ożaglowaniu i tak łodka nie będzie chodzić na tyle ostro, by to wykorzystać, co pokazuje brak konsekwencji projektowej. Dla dziobnic pionowych, tak teraz modnych i niewolniczo kopiowanych, też nie widzę specjalnego uzasadnienia, za to sporo przeciwskazań.Wydłuża linię wodną, ale co komu normalnemu po ułamku węzła więcej? To nie wyczynówka. Za to tendencja do chlapania będzie większa i życzę przyjemnej żeglugi po kamienistych płyciznach. Albo awaryjnego wyjazdu na twardszy brzeg.

_________________
Pozdrawiam
Alterus


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: 5.0
PostNapisane: 30 cze 2016, o 09:38 

Dołączył(a): 5 paź 2012, o 16:48
Posty: 1928
Podziękował : 449
Otrzymał podziękowań: 385
Uprawnienia żeglarskie: sernik morski gotowany
Znam projekty Wereszki, Kasprzaka, Maderskiego, Eknera i starsze. Też te z "zagramonicy" ogólnie dostępne. Jeszcze nie zdecydowałem co będę robił, choć plany Lotnej do mnie lecą. :)
Dla siebie i tak zrobię małe proa takie 5-6m, ale ze względów innych ten projekt odkłada się w czasie. Jestem na etapie "wyzbywania się" nie do końca trafionych celowo inwestycji - Omegi, Mewy3, UFO Skórskiego... Zakładam, że na podwórku na razie zostaje tylko ożaglowany Jantar 07. Ze względu na to ze trójka moich dzieci poczuła chęć nauki żeglowania muszę im to ułatwić. Dla 13-o letniej dziewczyki i chłopaków 10 i 8 lat Omega jest za duża. Mewa jest za mała dla mnie, o UFO nie wspomnę :twisted: . Ożaglowany kajak też nie nadaje się do nauki. Jakbym zaczął od Proa, namieszałbym dzieciakom w głowach. Dlatego jednokadłubowiec do 5m (mobilność) z 1 masztem i ożaglowaniem typu slup. Klasyka we wszystkich szkółkach żeglarskich (ożaglowanie), z tym, że ja myślę jednak o gaflu lub guari (huari?). To z powodu krótszego masztu (nie zawsze trzeba będzie kłaść) - oszczędność czasu przy przechodzeniu pod mostami. Bez ruchomych wytyków itp. Ponieważ jednak ma mieć także walory turystyczne dla 2 osób na weekendowy wypad, przewiduję jakiś namiocik, podnoszoną do poziomu ławek podłogę, by dało się spać po wyciągnięciu łódki na brzeg.
Na razie te warunki spełnia Lotna i zobaczymy co zaprezentuje ostatecznie Orfa.

_________________
Miłego dnia :)
Pozdrawiam
Waldi


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: 5.0
PostNapisane: 30 cze 2016, o 11:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 01:53
Posty: 12840
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 2040
Otrzymał podziękowań: 2420
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Alterus napisał(a):
Przy takim ożaglowaniu i tak łodka nie będzie chodzić na tyle ostro, by to wykorzystać, co pokazuje brak konsekwencji projektowej.
Poważne oskarżenia. ;)
A do tego:
Alterus napisał(a):
Dla dziobnic pionowych, tak teraz modnych i niewolniczo kopiowanych, też nie widzę specjalnego uzasadnienia, za to sporo przeciwskazań.
Niewolniczo!!! Jejku! Cóż za niewolnictwo w projektach Radka! Zdaje się, że tylko dwa "Dayboaty" 4 i 5 m długości mają u niego takie dziobnice, reszta jego łódek ma dziobnice pochylone, często są to trójkątne "mini pawęże", czyli dzioby świadomie stępione, a taki Skiff 4.2 ma dziobnicę klasyczną, ładnie pochyloną, "łyżkową".

Obrazek

Pionowe dziobnice i lugrowe ożaglowanie, to w tym wypadku, świadome, stylistyczne nawiązanie do klasycznych łodzi roboczych i wywodzących się z nich klasycznych jachtów i łodzi rekreacyjnych:

Obrazek

Obrazek

____
A jeszcze co do tego ostrego chodzenia na wiatr - masz jakieś porównania, wykresy biegunowe, czy co?

_________________
Aloha!!! :)
Robert Hoffman
***
"Łysowatość jest atutem (testosteron wysoki!) przy castingu na osobę komplementarną do wyra i koryta." - by Narjess
"Wciąż tak wiele osób dba o to, abym się przypadkiem nie utopił, że pewnie będę musiał się powiesić." - moje


Ostatnio edytowano 30 cze 2016, o 11:12 przez robhosailor, łącznie edytowano 1 raz


Za ten post autor robhosailor otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: 5.0
PostNapisane: 30 cze 2016, o 11:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 17:50
Posty: 6145
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1279
Otrzymał podziękowań: 1501
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Z modą nie ma żartów. ;)
Trzeba brać ją pod uwagę, dlatego dziobnica jest w pionie - ale i wznosi się dość wysoko = 70 cm - czyli chlapania będzie mniej. Z płytkościami dla małych i lekkich łódek jest tak, że przed wejściem na mieliznę należy przesunąć załogę w stronę rufy i unieść dziób ponad wodę.

FreeShipowe rozrysowanie płatów już jest, można sobie je wydrukować i posklejać model kadłuba z brystolu, a po zaimpregnowaniu nawet zwodować w misce wody.
Zabawa bezcenna. :D
Załącznik:
Orfa kadłub_developments (766 x 663).jpg
Orfa kadłub_developments (766 x 663).jpg [ 99.92 KiB | Przeglądane 2609 razy ]


Uwaga, program narysował burty rufą do przodu!

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie



Za ten post autor Mir otrzymał podziękowanie od: Alterus
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: 5.0
PostNapisane: 30 cze 2016, o 18:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2013, o 02:08
Posty: 8814
Lokalizacja: Pomorze
Podziękował : 1657
Otrzymał podziękowań: 1730
Uprawnienia żeglarskie: samowodniak flisaczy
robhosailor napisał(a):
Poważne oskarżenia. ;)
Są to rzeczy, które subiektywnie uważam za błędy i wskazuję dlaczego tak uważam. :-) Zastrzeżenia, nie oskarżenia, bo ani to na bakier z prawem, ani tu sąd. Prywatne opinie, którym każdy może przeciwstawić swoją prywatną opinię.
Nigdzie, więc także tutaj, nie wypowiadałem się o wszystkich projektach Werszki, nie oceniałem jego dorobku konstruktorskiego. Pisałem wyraźnie o tej łódce z obrazka. :-D Akapit o "dziobnicach pionowych", z zastosowaniem liczby mnogiej, wyraźnie wskazywał, że jest to ogólniejsze spostrzeżenie. Nie wskazuje jednoznacznie, że omawianego przypadku dotyczy, wyraża tylko pewne domniemanie.
Pionowe dziobnice stosuje się dziś powszechnie, nieważne, czy w danej konstrukcji jest rzeczywiście potrzebna i współgra z pozostałymi elementami nie tylko pod względem formy, ale celowości i czy składa się w harmonijną, konstrukcyjną całość w sensie użytkowym. Idealny projekt każdej rzeczy użytkowej to projekt bez elementów zbędnych w obszarze tak funkcjonalnym jak estetycznym, formuła Ockhama obowiązuje bowiem i tutaj. Z czym myślę, że się zgodzisz. W rzeczywistości zdarza się tak rzadko, ale im bliżej ideału, tym większa chwała konstruktora. Najczęstsze odstępstwa występują w estetyce, takie odstępstwa, zyskujące popularność bez związku z funkcjonalnością i chętnie naśladowane, z reguły dyktowane są modą. Ponieważ trudno przypisać kolejnemu, tysiącznemu projektowi powielającemu schemat detalu występującego powszechnie jakieś prekursorstwo, oryginalność lub chociaż uzasadnienie funkcjonalne, piszę o niewolniczym, czyli niekreatywnym kopiowaniu. Pan (tu: moda) każe, sługa klepie. :-)
Cytuj:
A jeszcze co do tego ostrego chodzenia na wiatr - masz jakieś porównania, wykresy biegunowe, czy co?

A skąd. Wymyśliłem to sobie. Zawsze możesz przytoczyć porównania, wykresy biegunowe czy co tam jeszcze, świadczące jak bardzo błądzę i w ten prosty sposób obnażyć moją ignorancję. :-)
mjs napisał(a):
Z modą nie ma żartów. ;)
Trzeba brać ją pod uwagę, dlatego dziobnica jest w pionie - ale i wznosi się dość wysoko = 70 cm - czyli chlapania będzie mniej.
Z jednym i drugim trudno się nie zgodzić.
Cytuj:
Z płytkościami dla małych i lekkich łódek jest tak, że przed wejściem na mieliznę należy przesunąć załogę w stronę rufy i unieść dziób ponad wodę.
A przed przewróceniem się położyć..? :-D Nie zawsze jest na to czas, dlatego sugerowałbym choć zaokrąglenie dolnej części dziobnicy. Charakteru pasującego do bukszprytu nie straci, a najazd na przeszkodę będzie łagodniejszy i zmniejszy prawdopodobieństwo uszkodzeń mechanicznych.
Cytuj:
Uwaga, program narysował burty rufą do przodu!
Nigdy nie wierzyłem w doskonałość tego krasnalka co siedzi w monitorze i gryzda te rysuneczki. ;-)

_________________
Pozdrawiam
Alterus



Za ten post autor Alterus otrzymał podziękowanie od: Mir
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: 5.0
PostNapisane: 30 cze 2016, o 20:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 17:50
Posty: 6145
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1279
Otrzymał podziękowań: 1501
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Alterus napisał(a):
sugerowałbym choć zaokrąglenie dolnej części dziobnicy

Będzie, będzie. No problem. ;)
Chwilowo jest kanciasta, gdyż tak jest prościej dla programu (żeby wyrysował płaty na styk), łuczek narysuje się po sklejeniu i przytnie.

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: 5.0
PostNapisane: 30 cze 2016, o 20:36 

Dołączył(a): 5 paź 2012, o 16:48
Posty: 1928
Podziękował : 449
Otrzymał podziękowań: 385
Uprawnienia żeglarskie: sernik morski gotowany
Jak Panie!? Co Panie!? Co przytnie!? I cały misterny plan FS też w pi....du! :kiss:

_________________
Miłego dnia :)
Pozdrawiam
Waldi


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: 5.0
PostNapisane: 1 lip 2016, o 01:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 17:50
Posty: 6145
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1279
Otrzymał podziękowań: 1501
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Ależ skąd, przecież misterny plan FS wyrysowuje płaty dokładnie, sklejasz, bierzesz cyrkiel czy jaką puszkę po szpachli, przykładasz i wyrysowujesz łuk pod KLW (jaki Ci się podoba, przecież każdy ma inne potrzeby ;) ) i tniesz, szlifujesz. Tak jest najprościej. Mnie się podoba kanciasty dziób. :D

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: 5.0
PostNapisane: 1 lip 2016, o 23:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 17:50
Posty: 6145
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1279
Otrzymał podziękowań: 1501
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Dolna część dziobnicy - przycięta! :D
Załącznik:
Orfa dzióbek.jpg
Orfa dzióbek.jpg [ 56.43 KiB | Przeglądane 2464 razy ]

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie



Za ten post autor Mir otrzymał podziękowanie od: Alterus
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: 5.0
PostNapisane: 2 lip 2016, o 00:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2013, o 02:08
Posty: 8814
Lokalizacja: Pomorze
Podziękował : 1657
Otrzymał podziękowań: 1730
Uprawnienia żeglarskie: samowodniak flisaczy
Podziękowałem samozwańczo w imieniu przyszłych armatorów, którzy dzięki tej modyfikacji zaoszczędzą stresów, nerwów i ton kitu na naprawy. ;-)

_________________
Pozdrawiam
Alterus


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: 5.0
PostNapisane: 12 lip 2016, o 03:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 17:50
Posty: 6145
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1279
Otrzymał podziękowań: 1501
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Stało się, chwyciłem za rogi LibreCAD-a, któren pozwolił mi nakreślić rysunek pawęży! :rotfl:
Oto zwiastun:
Załącznik:
Orfa pawęż.jpg
Orfa pawęż.jpg [ 67.63 KiB | Przeglądane 2377 razy ]

... w systemie decymetrowym. ;)

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie



Za ten post autor Mir otrzymał podziękowanie od: Waldi_L_N
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 110 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 56 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Senior | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Projektowanie graficzne | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Ośrodek Żeglarski AM | Setką przez Atlantyk | Opieka Senioralna | Kapiszonownik


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL