Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 19 kwi 2024, o 18:43




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 220 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 8  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 21 wrz 2015, o 21:17 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8018
Podziękował : 1870
Otrzymał podziękowań: 2412
Uprawnienia żeglarskie: -
A ktoś mówi że złe? Uśmiecham się jeno porównując z klasyczną ideą tego typu łódki. A nawet konkretnie z tą: Obrazek
Ach gdzie te dawne czasy, dębu i teku... Znaczy ta akurat jest z lat 80-tych, gdy już Rasmus przeminął. Takie rzeczy to się zamawia u szkutnika. A cena - choć nie pomnę, jednak domyślasz się ...


Ostatnio edytowano 21 wrz 2015, o 21:43 przez Ryś, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 wrz 2015, o 21:34 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Ryś napisał(a):
takimi pływa się dla wygody i przyjemności.


Ryś napisał(a):
miłośników mocnych wrażeń i prania w pysk jest


Ryś, forsuję tezę,że istnieje coś pośrodku :D i tego jest najwięcej

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 wrz 2015, o 21:43 

Dołączył(a): 12 lut 2015, o 12:49
Posty: 1633
Podziękował : 272
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: Morskie-turystyczne
Longkiler - czy w czystej formie, czy jako muzealny motorsailerek to jednak fajnego.
Całe szczęście, że podobają nam się różne łódki.
Pozdrowienia

Andrzej


Mój wiosenny outing:

viewtopic.php?f=27&t=21040&p=351125#p351125


Załączniki:
Komentarz: A co to jest?
image.jpeg
image.jpeg [ 141.92 KiB | Przeglądane 4306 razy ]
Komentarz: Siostra Libry
image.jpeg
image.jpeg [ 68.31 KiB | Przeglądane 4306 razy ]
Komentarz: Coś na zimę
image.jpeg
image.jpeg [ 43.35 KiB | Przeglądane 4306 razy ]

_________________
—————————
Søren Kierkegaard:
Ironia życia leży w tym, że żyje się je do przodu, a rozumie do tyłu.
http://bobbyschenk.de/yacht2020_1.html#sp16
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 wrz 2015, o 21:47 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Andrzej Kolod napisał(a):
Całe szczęście, że podobają nam się różne łódki.


mój problem jest taki,że mnie się prawie wszystkie łódki podobają choć najmniej te najnowsze :D
Choć niemiecki Sirius 32(chyba) jest rzadkiej urody a to świerza sprawa i po naszym terenie tego sporo jest

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 wrz 2015, o 22:05 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8018
Podziękował : 1870
Otrzymał podziękowań: 2412
Uprawnienia żeglarskie: -
piotr6 napisał(a):
Ryś, forsuję tezę,że istnieje coś pośrodku :D i tego jest najwięcej
Oczywiście, a dlatego właśnie uśmiech na pyszczek mi wypływa gdy dyskusja idzie o "long-kilach" albo nie "long".
Na przykład układ balastowo-mieczowy, jak "Libra", zawsze bardzo mi się podobał i gdybym trafił coś w zasięgu, finansowym... a kuńkretnie np. http://sailboatdata.com/viewrecord.asp?class_id=1415
A nie dość że to "Racer/Cruiser" :oops: to jeszcze mało wnętrza :lol:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 wrz 2015, o 22:11 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
First Built: 1968 Last Built: 1982

nieżle brzmi w dzisiejszych czasach :D gdzie tuning i zmiana modeli jest co roku prawie

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 wrz 2015, o 22:25 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8018
Podziękował : 1870
Otrzymał podziękowań: 2412
Uprawnienia żeglarskie: -
A co powiesz na drewnianego OceanDog'a (ten pierwowzór Rasmusa, wyż. wym.), pierwsze jeszcze przed wojną chyba, a słyszałem o zbudowanym koło 2000 roku.
A taka Vertue? First Built: 1936 Last Built: 2010 :D To dopiero brzmi, nie?
Jak już tak o dawnych, minionych czasach i klasykach...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 wrz 2015, o 22:40 

Dołączył(a): 12 lut 2015, o 12:49
Posty: 1633
Podziękował : 272
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: Morskie-turystyczne
Piotr celuje w Sirius(a) 32.
Coś mi to przypomina..... :roll:

W Niemczech wydano kilka książek o tzw. Modern classics.
Pojęcie modern obejmuje konstrukcje od końca lat 50-tych.

Miłośników klasycznych łódek jest tutaj sporo. Organizowane są zloty.
Materiał z którego są zbudowane łódki nie jest najważniejszy.
Stal, plastik czy alu.
To jednak chodzi o formę.
Miłośnicy klasycznych aut to rozumieją.

Pozdrowienia,
Andrzej


Załączniki:
Komentarz: Sirius podoba się również mojej żonie.
image.jpeg
image.jpeg [ 77.88 KiB | Przeglądane 4287 razy ]

_________________
—————————
Søren Kierkegaard:
Ironia życia leży w tym, że żyje się je do przodu, a rozumie do tyłu.
http://bobbyschenk.de/yacht2020_1.html#sp16
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 wrz 2015, o 22:59 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Ryś napisał(a):
A co powiesz na drewnianego OceanDog'a


Staram się być praktyczny niestety nie mam za wiele czasu i nie chcę go spędzic na remontach ale piękny tylko to nie jest realne :)

Andrzej Kolod napisał(a):
Piotr celuje w Sirius(a) 32.
Coś mi to przypomina..... :roll:

W Niemczech wydano kilka książek o tzw. Modern classics.


A Ty wiesz,że jeśli Sirius i Libra jest modern classics to masz rację. Te łodki nie dość że ładne to praktyczne. W zasadzie o ile jest dobry i mocny silnik to nawet nie muszą pływać pod żaglami genialnie :D

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 wrz 2015, o 07:27 

Dołączył(a): 7 maja 2013, o 08:14
Posty: 1380
Podziękował : 246
Otrzymał podziękowań: 150
Uprawnienia żeglarskie: sj
Witam.

Czy to, to longkilerek ?

emeryt


Załączniki:
Swin-Ranger-2-712x1024.jpg
Swin-Ranger-2-712x1024.jpg [ 115.2 KiB | Przeglądane 4218 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 wrz 2015, o 07:36 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
ma kil prze całą długość plus boczne kile, trochę jak colvic. Na pewno słabo pływa pod wiatr

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 wrz 2015, o 07:48 

Dołączył(a): 7 maja 2013, o 08:14
Posty: 1380
Podziękował : 246
Otrzymał podziękowań: 150
Uprawnienia żeglarskie: sj
piotr6 napisał(a):
W zasadzie o ile jest dobry i mocny silnik to nawet nie muszą pływać pod żaglami genialnie


To Twoje słowa, więc jeszcze, już longkilerek ?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 wrz 2015, o 07:51 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
jak dla mnie longkillerek

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 wrz 2015, o 07:55 

Dołączył(a): 7 maja 2013, o 08:14
Posty: 1380
Podziękował : 246
Otrzymał podziękowań: 150
Uprawnienia żeglarskie: sj
Piotr, Dziękuję !

emeryt


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 wrz 2015, o 07:56 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Obrazek

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

choć mnie nachodzą wątpliwości jak widzę zdjęcie bo dość płytki jest :-( Tu już Rysia by trzeba coby potwierdził.

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 wrz 2015, o 08:11 

Dołączył(a): 7 maja 2013, o 08:14
Posty: 1380
Podziękował : 246
Otrzymał podziękowań: 150
Uprawnienia żeglarskie: sj
Rysiu jak się obudzi, to może się wypowie, co do że dość płytki, to na Wattowe, kanały, i takie inne podejścia do brzegów na piechotę, idealny. Co Ty na to ?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 wrz 2015, o 08:17 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
tak, uważam,że jest super, a jaki silnik?

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 wrz 2015, o 08:19 

Dołączył(a): 7 maja 2013, o 08:14
Posty: 1380
Podziękował : 246
Otrzymał podziękowań: 150
Uprawnienia żeglarskie: sj
Z tego co znalazłem (nic pewnego) to 12 koni, lub kilowatów. Konie pewniejsze.


Załączniki:
Swin-Ranger-4-712x1024.jpg
Swin-Ranger-4-712x1024.jpg [ 266.74 KiB | Przeglądane 4195 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 wrz 2015, o 08:24 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Kolega miał coś takiego choć mocno przerobił

Obrazek


http://cdn.theyachtmarket.com/boatimage ... 101130.jpg



przymierzasz się do tego Rangersa?

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 wrz 2015, o 08:27 

Dołączył(a): 7 maja 2013, o 08:14
Posty: 1380
Podziękował : 246
Otrzymał podziękowań: 150
Uprawnienia żeglarskie: sj
Jeszcze mam takie pytanie, ten Displacement 1,7 tons, to wyporność do KLW, czyli że pusty waży mniej. Jak myślisz ?

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Ładna bestyja, ładna ! Pewnie kosztuje, o cho cho, i jeszcze trochę. Czy się przymierzam, tak. Pewnie jak zwykle, nic z tego nie wyjdzie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 wrz 2015, o 16:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 lut 2010, o 13:20
Posty: 1100
Podziękował : 57
Otrzymał podziękowań: 624
Uprawnienia żeglarskie: zapoznany wynalazca
Hi hi,a co powiecie na taką łódeczkę?
Załącznik:
konik_widok.jpg
konik_widok.jpg [ 26.68 KiB | Przeglądane 4144 razy ]

Załącznik:
konik_linie.jpg
konik_linie.jpg [ 118.63 KiB | Przeglądane 4144 razy ]

Długość 7.5m, szerokość 2.45m, zanurzenie 1.2m, wyporność 3.6 tony. Tyle wychodzi przy założonych kształtach kadłuba... z tego 2 tony to balast. Albowiem przy założonych kształtach kadłuba wysokość metacentryczna jest raczej nieduża i trzeba nadrabiać stateczność balastem.

A założone kształty wzięły się stąd, żeby dało się zrobić całą część podwodną metodą Wikiwiki, z dwóch płatów sklejki, potem doszyć górę i hokus-pokus - otrzymać jachcik o klasycznych liniach.
Wyporność ma swoje zalety - zmieści się wszystko co trzeba na długi rejs i nawet wysokość stania (1.9m) daje się bez trudu osiągnąć.

Co ciekawe, przy takiej wyporności i takim momencie prostującym ładnie widać, dlaczego ongiś mówiło się o "prędkości granicznej":
Załącznik:
konik_polar.jpg
konik_polar.jpg [ 73.93 KiB | Przeglądane 4144 razy ]

Wychodzi, że co by nie wiało, będzie płynął 5 węzłów, a 6 nie przekroczy :)

Ciekawe, jaka byłaby średnia szybkość w dłuższym rejsie. Czy bardzo odbiegałaby od owych magicznych 5 węzłów, które przyjmuje się jako przeciętną dla pływania turystycznego na dowolnym jachcie...

pozdrowienia

krzys



Za ten post autor myszek otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 wrz 2015, o 16:52 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
myszek napisał(a):
a 6 nie przekroczy :)


w tym roku pływałem 6,2-6,5 w przez ładnych parę godzin i to nie w stylu regatowym.
łódka moja 760-2,88.

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 wrz 2015, o 16:53 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8018
Podziękował : 1870
Otrzymał podziękowań: 2412
Uprawnienia żeglarskie: -
emeryt napisał(a):
Pewnie kosztuje, o cho cho, i jeszcze trochę.
Czy się przymierzam, tak. Pewnie jak zwykle, nic z tego nie wyjdzie.
Rysiu jak się obudzi to może się wypowie, co że dość płytki ...
Ta motorówka? :roll: :-? :oops:
Płytki longkilek to taki jest - a masz jakie miejsce w ogródku? ;)
patrzajta ludzie: viewtopic.php?f=1&t=22982&p=384346#p384346
Laminat nie gnije, silnik jest, na szkutnika nazbiera stopniowo, nie?
a myślę że przypadkiem ten:
http://boot.eifeltextil.eu/?p=20042

http://www.ebay.de/itm/5-Kr-Segelyacht- ... 7675.l2557


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 wrz 2015, o 17:00 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Ryś napisał(a):
Ta motorówka?


No wiesz ;) , ty też z tych co łódki muszą pod wiatr pływać :lol:

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 wrz 2015, o 17:16 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8018
Podziękował : 1870
Otrzymał podziękowań: 2412
Uprawnienia żeglarskie: -
Bo to wątek o (long)kilerkach, a nie "bez-kil-erkach" :mrgreen:



Za ten post autor Ryś otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 wrz 2015, o 17:26 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8822
Podziękował : 3986
Otrzymał podziękowań: 1916
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Marian Strzelecki napisał(a):
a pływałem ze Szczecina - PPDIUR-Odra


No coz, chyba sobie wiecej dospiewales :) "Odra" to Swinoujscie a szczecin to "Gryf" w ktorym prepracowalem kilkanascie lat :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 wrz 2015, o 17:36 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
wracając do longkilerków to zauważyłem pewne novum w tradycyjnej dyskusji :D Bo jak nam się się Dragon czy folkboat podoba to tutaj są przyklady szerszych łódek

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 wrz 2015, o 19:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 8770
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1745
Otrzymał podziękowań: 2024
Uprawnienia żeglarskie: sternik
myszek napisał(a):
Hi hi,a co powiecie na taką łódeczkę?

Zmniejszyłbym siodłowatość pokładu do 1-2% Lc.
Idea prostej budowy jest intrygująca, w tym ilość załamań na burtach. Ale czy jedno klejenie więcej nie poprawiłoby nautyczności kadłuba? Ciekawy jestem jaka jest zależność pochylenia płaszczyzny bocznej kila od jego skuteczności?
Ale, żeby nie było, ostatnio trafiłem na równie uproszczony kadłub Mini 6.50...
Załącznik:
6.5_Transat_Rev.1.gif
6.5_Transat_Rev.1.gif [ 111.39 KiB | Przeglądane 4080 razy ]

Czyli trend jest. :)

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 wrz 2015, o 19:58 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8018
Podziękował : 1870
Otrzymał podziękowań: 2412
Uprawnienia żeglarskie: -
myszek napisał(a):
Hi hi,a co powiecie na taką łódeczkę?
Wychodzi, że co by nie wiało, będzie płynął 5 węzłów, a 6 nie przekroczy :)
No właśnie, chyba nie przekroczy... siem nie znam na konstruowaniu, ale ciekawość mię wzięła jak chcesz zmusić wodę żeby zakręciła za śródokręciem - bo musiałaby, skoro kąt dna ni stąd ni z owąd zaczyna tam rosnąć, aż do pionu.
A mnie się widzi że nie będzie chciała; opływ się zerwie, turbulencje, ssanie... a im bliżej wypornościowej tym bardziej opór się zaznaczy.
Normalnie łódki w "deep V" zachowują ten sam kąt dna (deadrise) od śródokręcia do końca, ewentualnie nawet zmniejszając - a tylko podnoszą ten kształt z wody, a i to też po prostej, żeby nie zakręcać spływu. I sklejkowce też zwykle tak miały.
Można, myślę, wykreślić ukośnice (prostopadle do poszycia) i zobaczyć jak się zaginają za śródokręciem. Bo idealnie po prostej, a przynajmniej im mniej tym lepiej.

Inna rzecz że ja tak z przyzwyczajenia... a że każda pliszka swój ogonek :D a wątek na temat klasyki - tak wygląda "spływ" z dna "V-kształtnego" u mnie ;)
Załącznik:
zejście rufa (2).jpg


i z lepszej perspektywy (bliźniacza łódka). Obrazek

Skos i generalnie kształt przekroju dna od śródokręcia kontynuuje, niezmieniony.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 wrz 2015, o 21:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13715
Podziękował : 10186
Otrzymał podziękowań: 2415
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Ryś napisał(a):
Skos i generalnie kształt przekroju dna od śródokręcia kontynuuje, niezmieniony.

Długo z Myszkiem analizowaliśmy te kształty i rozeszliśmy się z niezdefiniowanymi poglądami (przy Szamanidesie):
Myszek analizuje naukowo pisząc sobie programy, które coś mu tam mówią, a ja pozostałem na Free/Delph-Shipach i analizuję mniej naukowo:
Ni jak nam się kształty nie pokrywają.
Natomiast wierząc w Smigłego i C'hardego wierzę także w ten jego kształt - ta sama rodzina.

Natomiast mój nos mówi mi, że tył kadłuba ma mieć wyporność idącą po kształcie fali, i to zgadzało się (+-) z zasadą trochoidy stosowaną przez Colin Archera którą podawał kiedyś Milewski str.97.
Sam wygląd (kształt) chyba nie ma aż takiego znaczenia, byle był płynny, czego dowodem był sklejkowy PIP który "lał" okrągłodenne łódki konkurencji.

piotr6 napisał(a):
w tym roku pływałem 6,2-6,5 w przez ładnych parę godzin i to nie w stylu regatowym...łódka moja 760-2,88.

Piotrze takich łódek nie da się porównać: inne osiągi, inne pływanie,inne potrzeby.
Pytanie czy kilkugodzinne osiągi potwierdzą się przez miesiąc na oceanie.

mjs napisał(a):
Ale, żeby nie było, ostatnio trafiłem na równie uproszczony kadłub Mini 6.50...
mjs - wstydził byś się (podobnie jak emeryt) nam tu...takie pokazywać. ;)

MJS

_________________
Po 15 latach (na forum) przestałem być VIP-em. za co? i po co?

"Jeszcze nigdy tak wielu nie oddało tak wiele wolności, tak łatwo"-Churchil.

Kłania się orłel... hukslej.

[size=70]Zapraszam na fejsa:"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
i "Marian Strzelecki"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 220 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 8  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 219 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL