Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 24 kwi 2024, o 10:34




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 221 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 30 sty 2016, o 02:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13716
Podziękował : 10187
Otrzymał podziękowań: 2415
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Przepraszam za spóźniony wtręt, ale tytuł wątku nie zachęcał do zajrzenia w środek:

Chciałem serdecznie podziękować wszystkim za dyskusję o żelazkach: będę miał gdzie odsyłać pytających o mój (były już) podpis, na temat bezsensu stosowania szerokich ruf bez nastawnych, lub szybrowych, mieczy.
Dziękuję szczególnie Myszkowi a także Dixi'owi, bo tych kilka postów wyjaśniło lepiej i jaśniej niż moje wieloletnie przekonywania (i przekomarzania się z Plitkinami).

Mam nadzieję, że pozwolicie żebym obficie cytował Was, gdy zajdzie potrzeba napisania o wyższości pustaków nad żelazkami. ;)

pozdrawiam MJS


*Gdyby nie fakt, że już temat "odpuściłem" byłbym bardzo zasmucony, że nie mogłem wziąć udziału w dyskusji;
a odpuściłem nie posiadając daru przekonywania, znawców zapatrzonych w swe, jedynie słuszne, poglądy.

_________________
Po 15 latach (na forum) przestałem być VIP-em. za co? i po co?

"Jeszcze nigdy tak wielu nie oddało tak wiele wolności, tak łatwo"-Churchil.

Kłania się orłel... hukslej.

[size=70]Zapraszam na fejsa:"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
i "Marian Strzelecki"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 sty 2016, o 03:13 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Marian pytam poważnie za co dziekujesz Myszkowi i Dixi owi?
Moglbys zrobić malutkie streszczenie?

_________________
pozdrowienia piotr



Za ten post autor piotr6 otrzymał podziękowanie od: cors
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 sty 2016, o 04:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13716
Podziękował : 10187
Otrzymał podziękowań: 2415
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Tam i w okolicy: :cool:
viewtopic.php?f=5&t=23702&start=60#p406813

...acha i Plitkinowi także dziekuję.

MJS

_________________
Po 15 latach (na forum) przestałem być VIP-em. za co? i po co?

"Jeszcze nigdy tak wielu nie oddało tak wiele wolności, tak łatwo"-Churchil.

Kłania się orłel... hukslej.

[size=70]Zapraszam na fejsa:"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
i "Marian Strzelecki"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 sty 2016, o 09:50 

Dołączył(a): 17 lis 2014, o 20:08
Posty: 1427
Podziękował : 520
Otrzymał podziękowań: 651
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
piotr6 napisał(a):
za co dziekujesz Myszkowi i Dixi owi?

Jak dobrze, że zobowiązałem się nie wypowiadać się w tym wątku.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 sty 2016, o 10:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 09:33
Posty: 1316
Podziękował : 166
Otrzymał podziękowań: 212
Uprawnienia żeglarskie: zeglarz
cors napisał(a):
Jak dobrze, że zobowiązałem się nie wypowiadać się w tym wątku.

A ja chętnie przeczytałbym Twoje refleksje.

_________________
Pozdrawiam
Marian Jasiński


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 sty 2016, o 10:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 maja 2015, o 17:52
Posty: 193
Podziękował : 59
Otrzymał podziękowań: 55
Uprawnienia żeglarskie: sternik
mjs napisał(a):
150 tys.


150 czyli 34 tyś € też tak uważam a klient chce żeby kosztowała 25tyś €. Ciekawe czy ktoś się podłoży?

_________________
Pozdrawiam
Darek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 sty 2016, o 10:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 maja 2015, o 17:52
Posty: 193
Podziękował : 59
Otrzymał podziękowań: 55
Uprawnienia żeglarskie: sternik
cors napisał(a):
Jak dobrze, że zobowiązałem się nie wypowiadać się w tym wątku.

Nie mam nic przeciwko rzeczowym wypowiedziom. Wręcz przeciwnie. ale pewne zasady obowiązuję. Mówienie że ktoś "pisze bzdury" jest po prostu niegrzeczne. Jeśli z czymś się nie zgadzasz lub uważasz, ze ktoś jest w błędzie to należy to wyjaśnić a nie obrażać. Finot, jeśli stwierdzi, że ktoś coś robi lub mówi źle to wyciąga kartkę i wyjaśnia szkicuje, robi wykresy. Przekazuje swoja wiedzę każdemu kto go zapyta, czego np doświadczyliśmy na Mazurach jak został zapytany o możliwość zwiększenia prędkości bojera "15".
Trochę dobrej woli i dyskusje będą ciekawsze.

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Marian Strzelecki napisał(a):
Dziękuję szczególnie Myszkowi a także Dixi'owi, bo tych kilka postów wyjaśniło lepiej i jaśniej niż moje wieloletnie przekonywania

To raczej Myszek wszystko dokładnie wyjaśnił. Ja to tak trochę nie udolnie :)
Ale żeby jednak podkreślić swoja zasługę w temacie to skromnie przyznam, że gdyby nie ja to by nie było dyskusji o nastawnym mieczu. Albo byłaby kiedy indziej. :lol:

_________________
Pozdrawiam
Darek



Za ten post autor Dixi otrzymał podziękowanie od: Alterus
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 sty 2016, o 11:13 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8829
Podziękował : 3987
Otrzymał podziękowań: 1917
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
No to ja zadam pytanie , czy "Aurora" spelnila oczekiwania projektanta i rzeczywiscie byla nautycznie sprawniejsza niz tradycyjne konstrukcje podobnej wielkosci ?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 sty 2016, o 11:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 8774
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1746
Otrzymał podziękowań: 2024
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Dixi napisał(a):
a klient chce żeby kosztowała 25tyś €.

Może potrzebuje 7-metrową, tylko o tym jeszcze nie wie. ;)

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 sty 2016, o 13:49 

Dołączył(a): 8 lis 2015, o 10:53
Posty: 1938
Lokalizacja: W-wa
Podziękował : 52
Otrzymał podziękowań: 244
Uprawnienia żeglarskie: jkzw, IYT Master of Yachts Ocean 200 ton
Dixi napisał(a):
pod silnik 2x 250 KM
Ile kosztują silniki 250 KM, i ile palą na godzinę przy średniej prędkości (powiedzmy 1/2 Vmax)? :oops:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 sty 2016, o 16:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 maja 2015, o 17:52
Posty: 193
Podziękował : 59
Otrzymał podziękowań: 55
Uprawnienia żeglarskie: sternik
j.666 napisał(a):
Dixi napisał(a):
pod silnik 2x 250 KM
Ile kosztują silniki 250 KM, i ile palą na godzinę przy średniej prędkości (powiedzmy 1/2 Vmax)? :oops:

Nie wiem nie sprawdzałem. bo silniki mają byc klienta. A ile palą? kiedyś do zgrubnych obliczeń pryzmowałem chyba 2,2 l na 10 KM. (dla czterosuwów)zazwyczaj sie sprawdzało ale nie dotyczy to Wietieroka bo on palił mi 14l/h a miał chyba 8KM.
Hmmmm Tak teraz pomyślałem ,że w motolotni mi wychodzi 1,25 l/10KM A jak nie daje w palnik to nawet 1l bo 80 konny Rotax pali mi 8-10 l/h. A swoja drogą kiedyś w Mikołajkach podpływa rakieta pod Orlen ( ładna nie powiem) obsługa pyta czy do pełna. Na to klient.: nie, nie tylko za 1000. Co siedziało w środku nie wiem ale gang miało niezły :)

_________________
Pozdrawiam
Darek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 sty 2016, o 18:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13716
Podziękował : 10187
Otrzymał podziękowań: 2415
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
mariaciuncia napisał(a):
cors napisał(a):
Jak dobrze, że zobowiązałem się nie wypowiadać się w tym wątku.

A ja chętnie przeczytałbym Twoje refleksje.

A ja nie mam złudzeń: nie doczekasz się.

MJS

ps Nie mam złudzeń od kiedy jego refleksje na temat opublikowanych pełnych linii teoretycznych Vipa sprowadziły się do jednego zdania: to jakaś pomyłka konstrukcyjna. i do dziś nic refleksyjnego nie nastąpiło dalej.
Podobnie; jakiś wszystkowiedzący budowniczy PIPa potraktował wklęsłość poddziobową i poprowadził łuk w druga stronę. :-P
Pytany o zmianę osiągów - zrobił zdziwioną minę.

_________________
Po 15 latach (na forum) przestałem być VIP-em. za co? i po co?

"Jeszcze nigdy tak wielu nie oddało tak wiele wolności, tak łatwo"-Churchil.

Kłania się orłel... hukslej.

[size=70]Zapraszam na fejsa:"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
i "Marian Strzelecki"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 lut 2016, o 02:34 

Dołączył(a): 26 sty 2016, o 11:51
Posty: 8
Podziękował : 9
Otrzymał podziękowań: 5
Uprawnienia żeglarskie: Sternik
Dzien dobry Wszystkim forumowiczom.
Troszke historii produkcji Albatrosa.
Poltora roku temu skontaktowalem sie z Darkiem (promujac do Jean Marie wspaniala jakosc produkcji polskich stoczni) w celu produkowania Open 5.70 Finot
https://www.youtube.com/watch?v=5i7SKvpj9nA
(w samej Francji 350 lodek, w stanach ponad 100 itd) na ktorym plywalem, z przewidywanym przystosowaniem przez Jean Marie do wod wewnetrznych (exit bulba na 1,75m I dziendobry miecz uchylny). Hobbycat nie zgodzil sie na to i stad Jean Marie podjal decyzje o zaprojektowaniu nastepcy opena. Po dlugich rozmowach i dotarciu Darka na salon w Paryzu padla decyzja o poczatku produkcji Albatrosa przez DAS YACHT CENTER zamiast na razie nastepcy.
Albatrosy w tej chwili plywaja we Francji, Szwajcarii, Belgii, Korei, Thailandii. Negocjacje sie tocza z Japonia, Nowa Kaledonia, i Australia nie mowiac o szczegolnym zainteresowaniu reszty krajow Europy. Na ten rok przewidujemy sprzedaz na sama Francje okolo 1OO egzemplarzy, w tym mam nadzieje przynajmniej polowa wyprodukowana w Polsce.
Kilka precyzji zwiazanych z kwestiami ktore moglem przeczytac w watku:
Miecz samoustawialny ma fukcje szczegolna zeby pozwolic lodce wchodzic w slizg pelniejszym bajdewindem bez zadnego trapezu, zmiana jego na zwykly szyber by to ujela.
Jezeli chodzi o cene, w celu zachowania licencji to ja z Jean Marie zobowiazalismy Darka do sprzedazy w identycznej cenie co w calej Europie. (jego sprawa jezeli robi rabaty na Polske). Pozwole sobie tylko napisac ze nautika ze szkla I nie zaprojektowana przez Finot jest praktycznie w tej samej cenie. (nie ujmujac nic oczywiscie jej projektantowi)
Jezeli chodzi o zmiany na lodce: na pewno mozna dac maszt 10 m, 30 m zagla, drabinki I wszystkie inne regulacje typu 505.
Ale to nie jest program tej lodki: ma ona byc latwa, dostepna dla kazdego, i kazdy ma miec te same szanse do scigania sie (jedyna zmiana nad ktora pracujemy to genaker pelniejszy przystosowany na regaty typu sledz i jego altomatyczne chowanie). Przepisy klasowe beda zmuszaly do lodek orginalnych a dla innych dyskwa.
Lodka jest naprawde fajna i jestesmy kompletnie otwarci na rady i krytyki pod jednym warunkiem: ze osoby ktore krytykuja juz poplywaly i wyprobowaly Albatrosa.
Zapraszam serdecznie wszystkich do kontaktu z Darkiem w celu prob, i zycze wam dobrej zabawy.
Sprobowac Albatrosa, to go zaadoptowac (wystarczy przeczytac watek plitkina lub test Dominika z Tytusem)
Pozdrawiam,
Michal (Michel dla francuzkojezycznych :D :D :D )



Za ten post autor AlbatrosFr otrzymał podziękowanie od: Dixi
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 lut 2016, o 09:00 

Dołączył(a): 4 sty 2015, o 10:43
Posty: 1093
Podziękował : 406
Otrzymał podziękowań: 397
Uprawnienia żeglarskie:
Dixi napisał(a):
pod silnik 2x 250 KM
Ile kosztują silniki 250 KM, i ile palą na godzinę....

Taki skromny Mercury MerCruiser TKS (5.7 litra, 250 HP, gaźnikowy, benzyna) kosztuje między 7100 a 7400 USD za sztukę.
Natomiast MerCruiser 5.0 MPI (260 HP, benzyna, wtrysk) - między 7300 do 7800 dolarów, czyli podobnie.
Obie ceny są w US, a dotyczą kompletnych silników bez przekładni.

Zużycie paliwa wynosi - przy połowie mocy - gdzieś na poziomie od 22 l/h.

Dla porównania dwa diesle z Wielkiej Brytanii:

Yanmar 4LHA-STP (240HP) - niewiele ponad 21 tys. GBP;
Volvo Penta D3-220 (220HP) - 23 tys. GBP
Ceny silników są z przekładniami, ale bez linii wałów.

______________________________

Pozdrawiam
tomasz


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 lut 2016, o 09:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 maja 2015, o 17:52
Posty: 193
Podziękował : 59
Otrzymał podziękowań: 55
Uprawnienia żeglarskie: sternik
tomasz piasecki napisał(a):
Taki skromny Mercury MerCruiser TKS (5.7 litra, 250 HP, gaźnikowy, benzyna) kosztuje między 7100 a 7400 USD za sztukę.

Tu akurat miały być przyczepne. Mogą być ponad dwa razy droższe.

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Niestety 3 razy droższe 93000zł sztuka

_________________
Pozdrawiam
Darek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 lut 2016, o 09:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 16802
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4107
Otrzymał podziękowań: 3971
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Dixi napisał(a):
93000zł sztuka
I tankował za 1000? Cienki bolek! :P :mrgreen: :rotfl:

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 lut 2016, o 09:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 maja 2015, o 17:52
Posty: 193
Podziękował : 59
Otrzymał podziękowań: 55
Uprawnienia żeglarskie: sternik
robhosailor napisał(a):
I tankował za 1000? Cienki bolek!

Tamten miał jakieś "potwory" pod pokrywą. pewnie nie tańsze. Chociaż jak amerykańskie to bardzo możliwe, ze tańsze. Ale i tak widać nie mógł zaszaleć do pełna :D

_________________
Pozdrawiam
Darek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 lut 2016, o 14:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 lut 2010, o 13:20
Posty: 1100
Podziękował : 57
Otrzymał podziękowań: 624
Uprawnienia żeglarskie: zapoznany wynalazca
plitkin napisał(a):
myszek napisał(a):
Po pierwsze, co to znaczy "dużym"? Przy tak płaskim kadłubie to będzie przechył może 10, może 12 stopni


10 spoko. 20 to byłby duży.


Te szacowne łódki:

Załącznik:
scows.jpg
scows.jpg [ 58.26 KiB | Przeglądane 4983 razy ]


są jak widać przystosowane do pływania w przechyle co najmniej kilkunastostopniowym. Co ciekawe, porównywalnym z tym zdjęciem:
Załącznik:
albheel.jpg
albheel.jpg [ 22.51 KiB | Przeglądane 4983 razy ]


plitkin napisał(a):
myszek napisał(a):
Po drugie, naprawdę nie widzisz sensu dwukrotnego zwiększenia momentu prostującego?


Pytanie raczej o koszt, nie o sens.


Kosztem jest tu chlapanie ze skrzynki (ja kiedyś myślałem o wypełnieniu jej dwoma kawałkami gąbki) i konieczność przestawienia miecza na kursach z wiatrem.

Bo na koszt całej łódki zupełnie to nie rzutuje.


Cytuj:
Obawiam się, że w takim przeliczniku [cenowym] wygra Bez dwójka :)


hm, tak zupełnie klasycznie można przyjąć, że cena jachtu jest proporcjonalna do 6 potęgi prędkości. To dosyć liberalny przelicznik :)

pozdrowienia

krzys

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

M@rek napisał(a):
No to ja zadam pytanie , czy "Aurora" spelnila oczekiwania projektanta i rzeczywiscie byla nautycznie sprawniejsza niz tradycyjne konstrukcje podobnej wielkosci ?


Owszem, nie wiem :/

Aurora spełniła kilka oczekiwań: dała się zrobić, ważyła tyle ile chciałem, zanurzała się o tyle ile chciałem.
Pływała pionowo i była zaskakująco stateczna. Dobrze radziła sobie z solińską falą. Bardzo grzeczna, posłuszna w sterowaniu. Tyle wiem na pewno.

Niestety, pływałem nią tylko raz, pod prowizorycznymi żaglami, zupełnie nie wytrymowaną i bez żadnych możliwości zmierzenia osiągów. Z docelowymi żaglami znam ją tylko z jednego obrazka, jaki kiedyś tu Przemek zamieścił.

Przemek miał potem za dużo innych rzeczy do roboty (m.in. Hakera i następne swoje łódki) żeby zająć się Aurorą. Z kolejnym właścicielem kontakt się urwał zaraz po tym, jak postanowił pozbyć się nastawnego miecza i "hiperbolicznego" masztu.

Dlatego tak bardzo interesują mnie własności Albatrosa, bo w końcu chciałbym wiedzieć, jak to działa w praktyce...

pozdrawiam

krzys

ps. w międzyczasie Aurora przestała być łódką klasową. Kiedyś o tym opowiedziałem na forum; Cors pewnie ma inny obraz tej historii


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 lut 2016, o 14:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 sie 2014, o 10:35
Posty: 1166
Podziękował : 284
Otrzymał podziękowań: 617
Uprawnienia żeglarskie: polskie i zagraniczne
Marian Strzelecki napisał(a):
cors napisał(a):
Jak dobrze, że zobowiązałem się nie wypowiadać się w tym wątku.

A ja chętnie przeczytałbym Twoje refleksje.

A ja nie mam złudzeń: nie doczekasz się.
[/quote]

A ja dzięki wpisom corsa nabrałem ochoty, zeby samemu popływać albatrosem i mieć swoje zdanie.
Być może to łodka dla mnie? Tym bardzie, że z łódek, na których mogę pływać (bo są w moim zasięgu):
Na nauticę jestem juz trochę za leniwy - ale lubię tę zwinność i tę prędkość, którą daje nautica
Często mam ochotę popływać we dwie osoby, ale rs vision jest trochę dla mnie za cięzki -wolałbym łodkę z genakrem, ale trochę lżejszą.
Dużo pływam sam i wówczas mam do wyboru rs vision, albo rs vareo, ale te są tylko jednoosobowe.

Dopuszczam możliwość zakupu własnej łódki, ale wówczas chciałbym moc pływać w jedną, lub dwie osoby, na łodce o sportowym charakterze.

Z całego opisu albatrosa niepokoją mnie (na razie, bo zaocznie) dwie rzeczy:
- co jest w zestawie podstawowym (tym w cenie zbliżonej bardziej do 30k niz 45k)?
- spinaker i możliwość jego postawienia i chowania w osadzie jednoosobowej.

_________________
Z wyrazami
JM


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 lut 2016, o 15:45 

Dołączył(a): 17 lis 2014, o 20:08
Posty: 1427
Podziękował : 520
Otrzymał podziękowań: 651
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
myszek napisał(a):
Cors pewnie ma inny obraz tej historii

Oczywiście

myszek napisał(a):
Aurora przestała być łódką klasową

A kiedy była klasową? Nigdy, bo ją nie mierzyłem.


Załączniki:
aurora500.jpg
aurora500.jpg [ 218.05 KiB | Przeglądane 4955 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 lut 2016, o 16:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 16802
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4107
Otrzymał podziękowań: 3971
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
cors napisał(a):
nie mierzyłem
(pogrubienie moje) Gorzej z polszczyzną, niż z mierzeniem - mam nadzieję. :P :mrgreen:

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 lut 2016, o 16:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 maja 2015, o 17:52
Posty: 193
Podziękował : 59
Otrzymał podziękowań: 55
Uprawnienia żeglarskie: sternik
sailhorse napisał(a):
A ja dzięki wpisom corsa nabrałem ochoty, zeby samemu popływać albatrosem i mieć swoje zdanie.

Bardzo rozsądne posunięcie. Zapraszam na pływanie.

Z tego co piszesz to Albatros spełnia Twoje założenie prawdopodobnie w całości. Piszę prawdopodobnie ponieważ Twoja ocena może różnić się od mojej :)

Zestaw podstawowy to łódka kompletna z grotem i fokiem gotowa do żeglugi. Genaker z osprzętem to wyposażenie dodatkowe. Nie ma na razie systemu do zrzucania genakera w żegludze jednoosobowej. Ale mam w planach to zrobić. Z mojego doświadczenie to mi wystarczy jak zrobię sobie prostą blokadę rumpla z linki lub gumy i wtedy będzie można bez problemu pójść i zrzucić genakera albo go postawić.
Pływałem sam i daje się to robić.

_________________
Pozdrawiam
Darek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 lut 2016, o 16:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 maja 2015, o 17:52
Posty: 193
Podziękował : 59
Otrzymał podziękowań: 55
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Wyposażenie standardowe Albatrosa to:
Kadłub i pokład z kompozytu węglowego
Maszt bom - węglowy
Żagle North Sails grot i fok razem 14,6m2
Osprzęt Ronstan
Miecz 37 kg samonastawny
Oficjalna cena równowartość 9125€ . Jest to cena bez VAT ( kurs na razie 4,3zł/€
Dla zdecydowanych przewiduję rabaty.

_________________
Pozdrawiam
Darek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 lut 2016, o 16:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 lut 2010, o 13:20
Posty: 1100
Podziękował : 57
Otrzymał podziękowań: 624
Uprawnienia żeglarskie: zapoznany wynalazca
Dixi napisał(a):
Dokladnie nie pamietam ile wychodzilo mniej. Ale nie byla to zasadnicza różnica. Żeby zachować odpowiednią sztywnosc szkła trzeba dac sporo wiecej. Waga bylaby znacznie wieksza a to znaczy, że osiagi slabsze. I dlatego nie jest to brane pod uwagę. Cena byłaby pewnie w okolicach innych tego typu łòdek.


Jakoś nie jestem pewien, czy ten węgiel jest zupełnie konieczny dla uzyskania założonego ciężaru. One-off na piance, tkaninie szklanej i epoksydzie pewnie nie byłby cięższy przy tej samej sztywności. Nawet jak wyszłoby 5 kilo więcej, można byłoby zrobić miecz 30 a nie 35 kilogramów, nikt by nie zauważył ;)

pozdrowienia

krzys



Za ten post autor myszek otrzymał podziękowania - 2: Alterus, Mir
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 lut 2016, o 16:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 lut 2010, o 13:20
Posty: 1100
Podziękował : 57
Otrzymał podziękowań: 624
Uprawnienia żeglarskie: zapoznany wynalazca
cors napisał(a):
myszek napisał(a):
Aurora przestała być łódką klasową

A kiedy była klasową? Nigdy, bo ją nie mierzyłem.


Bądź łaskaw nie wykręcać kota ogonem. Doskonale wiesz, że chodzi mi o zmiany w przepisach klasowych, jak np.
  • "uściślenie", że bom musi wejść do kabiny w jednym kawałku i przez zejściówkę (tych warunków nie było w pierwotnej wersji, ale z nimi akurat sobie poradziliśmy; a podobnych "uściśleń" było jeszcze kilka)
  • całkowity zakaz stosowania żywic epoksydowych, nawet jako spoiwa w konstrukcjach drewnianych - wbrew wcześniejszym zapowiedziom twórców klasy
  • dodanie warunku minimalnej wysokości wolnej burty
...że o żenujących rozgrywkach wokół powiększania minimalnej masy nie wspomnę.

W każdym razie, Aurora jako konstrukcja sklejkowa klejona epoksydem, o wysokości wolnej burty wystarczającej do suchej żeglugi, nie ma najmniejszych szans na zostanie łódką klasową, choćby nie wiem kto i jak ją mierzył.

Podobnie "nieklasowy" z powodu epoksydu stał się, bardzo ładny, drewniany Bucefał, nieprawdaż?

pozdrowienia

krzys

ps. ciekawe co byś zrobił, gdyby Ci dać do zmierzenia katamaran spełniający przepisy klasy 500? Wszak nie ma w nich jawnie ograniczenia liczby kadłubów... :lol: chyba że już jest... :rotfl:



Za ten post autor myszek otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 lut 2016, o 19:33 

Dołączył(a): 17 lis 2014, o 20:08
Posty: 1427
Podziękował : 520
Otrzymał podziękowań: 651
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
myszek napisał(a):
Podobnie "nieklasowy" z powodu epoksydu stał się, bardzo ładny, drewniany Bucefał, nieprawdaż?

"Prawdaż". Choć w każdych regatach do których zgłosił się, wystartował i je ukończył.

myszek napisał(a):
że o żenujących rozgrywkach


Żenujące i nieprawdziwe. Gdybyśmy, jako Stowarzyszenie nie wprowadzili np. zmianę masy z 300 kg na 330, to żaden typ jachtu oprócz Corsa 500 i nieklasowego Bucefała, nie spełniłby wymogu stateczności. A wiesz ile ważył prototyp pierwszego autora przepisów klasy Skippi 500? Ważył 450 kg.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 lut 2016, o 20:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 8774
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1746
Otrzymał podziękowań: 2024
Uprawnienia żeglarskie: sternik
myszek napisał(a):
One-off na piance, tkaninie szklanej i epoksydzie pewnie nie byłby cięższy przy tej samej sztywności

Jakby do tego dodać technologię próżniową, to nawet poliester z przekładką Firet Coremat miałby sens. Wojtek Spisak używa tych przekładek w jachtach kabinowych (widziałem w 7,5 m) i jego łódki wygrywają. A laminowane są raczej ręcznie.

Temat małych łodzi w kontekście regatowym jest inspirujący. Właśnie czytam Norberta Patalasa - o łódkach Mieczysława Plucińskiego, a tam pięknie podany opis pierwszego w Polsce Horneta. Konspiracja, budowa i pływania a chwilę potem kolportaż na cały kraj planów i rozkwit tej klasy. Teraz Albatros jakby nawiązuje do tamtych czasów. Szkoda tylko, że nie mamy przekonania do własnych opracowań i sięgamy po zagraniczne...
Ćwierć wieku temu Andrzej Skrzat wraz z Grupą Promocyjną zaproponował żaglówkę Motyl 430, w trzech wersjach rozwojowych i... cisza. A projekt był dopracowany w każdym szczególe, pojawiły się pierwsze egzemplarze.
To było na fali emocji związanych z filmem WIND.

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie



Za ten post autor Mir otrzymał podziękowanie od: cors
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 lut 2016, o 20:49 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 maja 2015, o 17:52
Posty: 193
Podziękował : 59
Otrzymał podziękowań: 55
Uprawnienia żeglarskie: sternik
myszek napisał(a):
Jakoś nie jestem pewien, czy ten węgiel jest zupełnie konieczny dla uzyskania założonego ciężaru. One-off na piance, tkaninie szklanej i epoksydzie pewnie nie byłby cięższy przy tej samej sztywności. Nawet jak wyszłoby 5 kilo więcej, można byłoby zrobić miecz 30 a nie 35 kilogramów, nikt by nie zauważył ;)

To nie byłby One-off. Przecież mamy formy. Bardzo możliwe, że czasowo wyszłoby więcej. A i pianka i epoksyd są drogie więc nie wiadomo czy byłoby taniej. Tylko inaczej a efekt ten sam. Jednak tą technologią nie dałoby się produkować w systemie RTM . Nawet bez przekładki okazało się, że to nie takie proste. A poza tym nie byłoby możliwe wyjęcie trzech czy czterech wyrobów dziennie :) Myślę, ze projektant wszystko dobrze przemyślał. Jak na razie nie udało nam sie nic poprawić na lepsze. My robimy to inna metodą, która daje nam lepsze rezultaty jeśli chodzi o jakość laminatu ale jest nieporównywalnie bardziej pracochłonna

_________________
Pozdrawiam
Darek



Za ten post autor Dixi otrzymał podziękowanie od: cors
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 lut 2016, o 20:49 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2013, o 01:08
Posty: 4216
Lokalizacja: Pomorze
Podziękował : 1719
Otrzymał podziękowań: 1773
Uprawnienia żeglarskie: samowodniak flisaczy
cors napisał(a):
Gdybyśmy, jako Stowarzyszenie nie wprowadzili np. zmianę masy z 300 kg na 330, to żaden typ jachtu oprócz Corsa 500 i nieklasowego Bucefała, nie spełniłby wymogu stateczności.

Ale jaki był powód wprowadzenia takiego zapisu:

Cytuj:
całkowity zakaz stosowania żywic epoksydowych, nawet jako spoiwa w konstrukcjach drewnianych -

...nie rozumiem. Wydaje się zupełnie bez sensu.

_________________
Pozdrawiam
Alterus



Za ten post autor Alterus otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 lut 2016, o 21:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 maja 2015, o 17:52
Posty: 193
Podziękował : 59
Otrzymał podziękowań: 55
Uprawnienia żeglarskie: sternik
mjs napisał(a):
Ćwierć wieku temu Andrzej Skrzat wraz z Grupą Promocyjną zaproponował żaglówkę Motyl 430, w trzech wersjach rozwojowych i... cisza. A projekt był dopracowany w każdym szczególe, pojawiły się pierwsze egzemplarze.

Nawet mam formy do Motyla :). Odkupiłem je od Galeona ( tego z Grupy Promocyjnej.) Z Motylem tak jak z innymi łódkami był taki problem, że trzeba było znaleźć dużo pieniędzy na promocję. A ich niestety nie było i ta Grupa Promocyjna nie dała rady wypromować łódki. Poza tym Motyl nie był lekki. Taki ręczny laminat poliestrowy A cenowo..... był tak jak teraz Albatros uznany za drogi. Wtedy nie było klimatu dla takich łodzi. królowały Omegi i jachty kabinowe. Sprzedaliśmy kilka Motyli. Dosłownie kilka. Wersja Extrim miała tak ciężki maszt (mimo że cienki) że wywracała sie pod jego ciężarem :( bez żagli nawet. Mimo bulby. i dlatego powstał tylko prototyp. Wersja POP pływało sie całkiem fajnie choć nie pamiętam jakiś szczególnych wrażeń. Wiele razy myślałem żeby zrobić sztukę i go spróbować sprzedać ale zaczynanie bez góry pieniędzy na promocję nie miało sensu. Albatros to dla mnie nagroda za dobry uczynek w przeszłości. Tak mi się wydaje :) Stoi za nim wielkie nazwisko i promocja światowa można powiedzieć w prezencie.
Mam nadzieję, że temat będzie dobrze rozwijał i z czasem będziemy robić ich dużo.

_________________
Pozdrawiam
Darek



Za ten post autor Dixi otrzymał podziękowania - 2: Marian Strzelecki, Mir
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 221 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 145 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL