Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 17 paź 2019, o 08:24




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 241 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: 3.0
PostNapisane: 19 paź 2016, o 11:49 

Dołączył(a): 19 paź 2006, o 08:55
Posty: 987
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 196
Otrzymał podziękowań: 319
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
brodaty napisał(a):
Czyli co! Wielkość i kształt dziobu ma znaczenie czy nie?



I tak i nie... :lol: Całość ma znaczenie, od dziobu do rufy i od dna po koniec masztu, a nie sam dziób. Jak projektant wie co robi to i taką wielką płaską dechę da się dziobem zrobić.

_________________
Piwo jest dowodem na to że Bóg nas kocha i chce żebyśmy byli szczęśliwi.



Za ten post autor peter otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: 3.0
PostNapisane: 19 paź 2016, o 12:02 

Dołączył(a): 5 lip 2015, o 11:01
Posty: 937
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 159
Uprawnienia żeglarskie: starszy sternik motorowodny
Peter. Będziesz na Targach w Katowicach? Jak tak to podaj w który dzień. Sobota czy niedziela i w jakiej porze dnia . Targi są od 10 do 18-tej. Może wreszcie będzie nam dane się spotkać.
Co do dziobu to ja też tak myślę jak i Ty. Ale warto wysłuchać innych rozumowań.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: 3.0
PostNapisane: 19 paź 2016, o 12:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lip 2008, o 19:57
Posty: 2319
Lokalizacja: WZ
Podziękował : 481
Otrzymał podziękowań: 400
Uprawnienia żeglarskie: Xero z kota
brodaty napisał(a):
jak widać na zdjęciach Ooze Gooze nie żegluje po Jeziorku Czerniakowskim.

...bo te goopie amerykańskie rednecki, to się nieznajo! Nie mają Bałtyku, ani nawet Mazur, nie wspominając o Mazurskim Białym Szkwale :p

_________________
Pozdrawiam
ŁJ


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: 3.0
PostNapisane: 20 paź 2016, o 04:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 17:50
Posty: 6150
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1279
Otrzymał podziękowań: 1502
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Zbudowałem model Pikusia i poddałem go próbom wodnym. :D

Pod obciążeniem do KLW: na płasko i w przechyle.

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie



Za ten post autor Mir otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: 3.0
PostNapisane: 20 paź 2016, o 18:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 17:50
Posty: 6150
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1279
Otrzymał podziękowań: 1502
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Z falami radzi sobie całkiem znośnie, trochę go zakręca po łuku krawędzi dna, ale tylko w przechyle, no i bez miecza i steru. W warunkach statycznych natomiast wygląda dostojnie. A szeroki dziób - zadziornie.

Model w skali 1:10, sklejka ze skrzynek po owocach. Na żywo wygląda okazale, ma moc.

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie



Za ten post autor Mir otrzymał podziękowania - 2: kooniu, Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: 3.0
PostNapisane: 20 paź 2016, o 22:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 17:10
Posty: 12566
Podziękował : 8502
Otrzymał podziękowań: 2013
Uprawnienia żeglarskie: bez sensu
Genialne!
Problem jest w tym, że waga załogi w kokpicie (z tyłu i u góry), (oraz waga takielunku) niweczy wszystkie sprawdziany z samym balastem i bez miecza.

MJS


ps
A zrobisz mi też tak z modelem Śmigłego 3m ? :kiss:

_________________
Czasem jest tak, że to, co się liczy, nie da się policzyć,
a to, co daje się policzyć – nie liczy się wcale.
Albert Einstein


Zapraszam do realu;
... i na "Fejsa":
"Marian Strzelecki"
i "Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"


MJS


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: 3.0
PostNapisane: 20 paź 2016, o 23:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 17:50
Posty: 6150
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1279
Otrzymał podziękowań: 1502
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Marian Strzelecki napisał(a):
A zrobisz mi też tak z modelem Śmigłego 3m ?

- Yes, Sir. :rotfl:

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: 3.0
PostNapisane: 20 paź 2016, o 23:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 sie 2015, o 16:50
Posty: 840
Podziękował : 789
Otrzymał podziękowań: 402
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
kurcze, szybko podszlo od dyskusji do modelu!! :D jeszcze dzien a bedzie utka!! :rotfl:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: 3.0
PostNapisane: 20 paź 2016, o 23:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2013, o 02:08
Posty: 8822
Lokalizacja: Pomorze
Podziękował : 1660
Otrzymał podziękowań: 1730
Uprawnienia żeglarskie: samowodniak flisaczy
brodaty napisał(a):
Czyli co! Wielkość i kształt dziobu ma znaczenie czy nie?

Pewnie, że ma, jak może nie mieć?
Pływać będzie wszystko, co unosi się na wodzie, ale najbardziej poprawnie będzie żeglowała łódka z klasycznym, ostrym i skośnym dziobem.

_________________
Pozdrawiam
Alterus


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: 3.0
PostNapisane: 20 paź 2016, o 23:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 17:10
Posty: 12566
Podziękował : 8502
Otrzymał podziękowań: 2013
Uprawnienia żeglarskie: bez sensu
Alterus napisał(a):
Pływać będzie wszystko, co unosi się na wodzie, ale najbardziej poprawnie będzie żeglowała łódka z klasycznym, ostrym i skośnym dziobem.

Programy symulujące opływy* prawie nie rozróżniają dziobu od rufy. Liczą jednakowo: w te i we wte.

* Michlet, DelftShip, FreeSzip

MJS

ps
Znaczy Śmigły w którą stronę miał by pływać lepiej?


Załączniki:
Smigły s3,3 0,31t=81N.jpg
Smigły s3,3 0,31t=81N.jpg [ 314.22 KiB | Przeglądane 2515 razy ]

_________________
Czasem jest tak, że to, co się liczy, nie da się policzyć,
a to, co daje się policzyć – nie liczy się wcale.
Albert Einstein


Zapraszam do realu;
... i na "Fejsa":
"Marian Strzelecki"
i "Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"


MJS

Za ten post autor Marian Strzelecki otrzymał podziękowanie od: Mir
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: 3.0
PostNapisane: 21 paź 2016, o 00:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 17:50
Posty: 6150
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1279
Otrzymał podziękowań: 1502
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Mała łódka, duże wyzwanie.

Niby wszystko pod ręką, ale w małej przestrzeni trzeba to zmieścić. A załoga też ma swoje przezwyczajenia, zwykle zasiada za sterem czyli na rufie, ma też ochotę przespacerować się na dziób, by zobaczyć czy wszystko w porządku. Zajrzeć do kabinki... a tu tylko ileś tam wyporności i szerokości. Z drugiej strony żegluga ma być przyjemna. Stateczność poprzeczna, ale i wzdłużna, bo to tylko 3 metry... Wysoka burta, bo fale, ale nie za bardzo, bo wiatr uderzy i przechyli... Balast, żeby nie wywróciło, no ale nie za dużo, bo wyporu musi wystarczyć na wszystko...
W takich oto uwarunkowaniach uknułem moją wizję kadłuba 3 m i zarysował się kontur Pik-a. :roll:
Załącznik:
Pik_1.jpg
Pik_1.jpg [ 289.88 KiB | Przeglądane 2509 razy ]

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie



Za ten post autor Mir otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: 3.0
PostNapisane: 21 paź 2016, o 14:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2013, o 02:08
Posty: 8822
Lokalizacja: Pomorze
Podziękował : 1660
Otrzymał podziękowań: 1730
Uprawnienia żeglarskie: samowodniak flisaczy
Marian Strzelecki napisał(a):
Programy symulujące opływy* prawie nie rozróżniają dziobu od rufy. Liczą jednakowo: w te i we wte.

I pewnie dlatego wciąż potrzebni są konstruktorzy. Żaden program nie może wiedzieć tego, co konstruktor. To tylko bezmyślny kalkulator, pomocny do teoretycznych porównań i zdejmujący z człowieka żmudny trud kreślenia setek łinii.
Dziobu od rufy, mówisz. Ale dla jakich szybkości? Przy odpowiednio małych nie ma dużych różnic nawet jak łódka płynie bokiem.
Opływy od dziobu do rufy od odwrotnych mogą nie różnić się przy określonych kształtach kadłuba (bryły zanurzonej) w danych warunkach. Przy innym kształcie, co może oznaczać zarówno inny kadłub jak i ten sam odmiennie obciążony, przechylony lub na fali zamiast spokojnej wody, będzie już różnica. A gdzie jeszcze wpływ prędkości względem wody..? Powstawania sił na obłościach kadłuba?
W odpowiednich warunkach proste koryto będzie żeglowało w sposób zdumiewająco sprawny. Ale w mniej nieodpowiednich zacznie odstawać od kadłuba bardziej uniwersalnego nautycznie.
Pominąć nie sposób wpływu na kształt i wielkości pływadeł czynników bez związku z nautyką, a jest to często wpływ decydujący. Sam przecież jesteś przykładem narzucenia sobie warunków brzegowych tak właśnie pojętych w większości swoich projektów. Dostępność materiałów, prostota budowy, łatwość transportu, przechowywania, taniość... A stosuje się kryteriów tego typu znacznie więcej. Co to ma wspólnego z pływaniem? ;-) A jednak - jeśli łodka ma pływać jakieś piętnaście dni w roku, niekoniecznie musi być wodnym bolidem do którego dopłacalibyśmy na wiele sposobów przez pozostałe 350 dni.
Cytuj:
Znaczy Śmigły w którą stronę miał by pływać lepiej?
Pytanie - co znaczy "lepiej". Ale to skośne to rufa czy dziób? :-D

_________________
Pozdrawiam
Alterus


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: 3.0
PostNapisane: 21 paź 2016, o 18:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 19:20
Posty: 7794
Podziękował : 1678
Otrzymał podziękowań: 2180
Uprawnienia żeglarskie: -
Symetryczny kajak w obie strony równie dobrze jedzie. Z czego, bywało, się korzystało. A tu w czem problem? :mrgreen:
mjs napisał(a):
A załoga też ma swoje przezwyczajenia, ma też ochotę przespacerować się na dziób ...
A tu warto rzecz taką przypomnieć - bo można odnieść wrażenie że ostatnio zapomniana - jak rozchylenie burt u dzioba. I co to komu przeszkadzało? :roll:

By nie wspomnieć Mirror, gdy już komu pionową być musi ;)
Obrazek

_________________
Whenever people agree with me I always feel I must be wrong.



Za ten post autor Ryś otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: 3.0
PostNapisane: 21 paź 2016, o 19:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 17:10
Posty: 12566
Podziękował : 8502
Otrzymał podziękowań: 2013
Uprawnienia żeglarskie: bez sensu
[quote="Alterus"]Znaczy Śmigły w którą stronę miał by pływać lepiej?
Pytanie - co znaczy "lepiej". Ale to skośne to rufa czy dziób? :-D[/quote] Znaczy dziób ja widzę skośny - ten skośny inaczej; dokładniej ten od strony bukszprytu, ale się nie upieram - ortodoksem nie jestem. ;) Jak by uciąć trochę rufy (taką małą pawęż zrobić) to w 3m się mieści.


Załączniki:
PICT0008.JPG
PICT0008.JPG [ 53.21 KiB | Przeglądane 2431 razy ]

_________________
Czasem jest tak, że to, co się liczy, nie da się policzyć,
a to, co daje się policzyć – nie liczy się wcale.
Albert Einstein


Zapraszam do realu;
... i na "Fejsa":
"Marian Strzelecki"
i "Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"


MJS
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: 3.0
PostNapisane: 21 paź 2016, o 19:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 11:24
Posty: 10160
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 847
Otrzymał podziękowań: 1620
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
Alterus napisał(a):
Pływać będzie wszystko, co unosi się na wodzie, ale najbardziej poprawnie będzie żeglowała łódka z klasycznym, ostrym i skośnym dziobem.

Bo Bog i Alterus tak chca i co potwierdzaja juz od wielu lat nowe jachty regatowe klas wszelakich.
Catz Niepoprawnie O Poprawnosci, chociaz jedna ( na 5 ) taka lodke poprawna mam. Jest szybka, ale nie zawsze najszybsza.
Wszystkie zegluja wiecej niz poprawnie.

_________________
Księgi Jakubowe albo Wielka Podróż przez siedem granic, pięć języków i trzy duże religie, nie licząc tych małych


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: 3.0
PostNapisane: 21 paź 2016, o 20:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 17:50
Posty: 6150
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1279
Otrzymał podziękowań: 1502
Uprawnienia żeglarskie: sternik
I w takimże kontekście powstał Pin. :D
Załącznik:
Pin (2).jpg
Pin (2).jpg [ 103.98 KiB | Przeglądane 2408 razy ]

Łódeczka niespokojna, żwawa a może nawet porywista.
Każdy dzień przynosi nowe myśli i nowe pomysły, które burzą lub utwierdzają to, co było wczoraj...

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: 3.0
PostNapisane: 21 paź 2016, o 20:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 11:24
Posty: 10160
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 847
Otrzymał podziękowań: 1620
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
mjs napisał(a):
Każdy dzień przynosi nowe myśli i nowe pomysły, które burzą lub utwierdzają to, co było wczoraj...

... I nowe konstrukcje, ktore na wodzie i w regatach potwierdzaja nowe myśli i nowe pomysły. Sporo tego i coraz wiecej, chociaz trend podobny.
Catz

_________________
Księgi Jakubowe albo Wielka Podróż przez siedem granic, pięć języków i trzy duże religie, nie licząc tych małych


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: 3.0
PostNapisane: 21 paź 2016, o 20:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 17:50
Posty: 6150
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1279
Otrzymał podziękowań: 1502
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Catz napisał(a):
na wodzie i w regatach potwierdzaja nowe myśli i nowe pomysły

Albo utwierdzają w przekonaniu, że to jest to lub to nie jest. Skrzat określił to takim sloganem: Projekt - Prototyp - Regaty - Śmietnik. i OD NOWA.

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: 3.0
PostNapisane: 21 paź 2016, o 21:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 11:24
Posty: 10160
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 847
Otrzymał podziękowań: 1620
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
mjs napisał(a):
Projekt - Prototyp - Regaty - Śmietnik. i OD NOWA.

Z autopsji ( i realiow... ): Regaty - Poprawki -... i do boju!
Na "Śmietnik" i OD NOWA" nigdy nie bylo mnie stac. Poprawki zwykle wystarczyly.
Catz

_________________
Księgi Jakubowe albo Wielka Podróż przez siedem granic, pięć języków i trzy duże religie, nie licząc tych małych



Za ten post autor Catz otrzymał podziękowanie od: Mir
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: 3.0
PostNapisane: 22 paź 2016, o 01:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 17:50
Posty: 6150
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1279
Otrzymał podziękowań: 1502
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Na szczęście, już na etapie projektowania można pozwolić sobie na ów śmietnik (folder) i przejść do następnego pomysłu. Priorytetem stała się wyporność, która przy zanurzeniu 30 cm osiągnęła... 750 kG! :roll:
Czy można chcieć coś więcej?
Załącznik:
Qm.jpg
Qm.jpg [ 116.84 KiB | Przeglądane 2313 razy ]

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: 3.0
PostNapisane: 22 paź 2016, o 19:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2013, o 02:08
Posty: 8822
Lokalizacja: Pomorze
Podziękował : 1660
Otrzymał podziękowań: 1730
Uprawnienia żeglarskie: samowodniak flisaczy
Marian Strzelecki napisał(a):
Znaczy dziób ja widzę skośny - ten skośny inaczej; dokładniej ten od strony bukszprytu,
Ten kształt wprost narzuca takie rozwiązanie, czy to przez skojarzenia z historią, czy jeśli weźmiemy pod uwagę zalety - większość oporu bocznego z przodu, tył podparty sterem. Komponuje z bukszprytem i można przewidywać ładną zwrotność.
Catz napisał(a):
Bo Bog i Alterus tak chca
Nawet kolejności poprawnej podać nie potrafisz. :-P
Cytuj:
i co potwierdzaja juz od wielu lat nowe jachty regatowe klas wszelakich.
I tak samo jest z tym twierdzeniem. Nie ta idea. Przecież wyraźnie mówię o uniwersalnej, czyli najbardziej jak się da wszechstronnej łódce, a nie specjalnej. Regaty to regaty i kierują się swoimi potrzebami, czyli przede wszystkim wymagają od jachtów szybkości, pozostałe parametry schodzą na drugi plan. Prosty dziób ma tu swoje zalety a jego wady mogą stać się mało istotne.
Kopiowanie takiego rozwiązania na łódki ogólnoużytkowe często jest pozbawione sensu - jako bezwiedne, nie wynikające z potrzeby konstrukcyjnej naśladownictwo.

_________________
Pozdrawiam
Alterus


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: 3.0
PostNapisane: 22 paź 2016, o 20:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 11:24
Posty: 10160
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 847
Otrzymał podziękowań: 1620
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
Alterus napisał(a):
Nawet kolejności poprawnej podać nie potrafisz.

Fakt... Sorry!
Alterus napisał(a):
Prosty dziób ma tu swoje zalety a jego wady mogą stać się mało istotne.[....] Kopiowanie takiego rozwiązania na łódki ogólnoużytkowe często jest pozbawione sensu - jako bezwiedne, nie wynikające z potrzeby konstrukcyjnej naśladownictwo.

Catz ma nie tylko dziob prosty, ale i w "druga strone" i wynika to z dlugosci LWL, miejsca na cztery nogi w lozku, oszczednosci w portach i prostoty konstrukcji i budowy.
Jakie widzisz wady?
Catz Ciekawy

_________________
Księgi Jakubowe albo Wielka Podróż przez siedem granic, pięć języków i trzy duże religie, nie licząc tych małych


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: 3.0
PostNapisane: 23 paź 2016, o 03:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 17:50
Posty: 6150
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1279
Otrzymał podziękowań: 1502
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Próby wodne Qma pokazały, że szeroki dziób stabilizuje kadłub na fali.

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: 3.0
PostNapisane: 23 paź 2016, o 11:07 

Dołączył(a): 5 lip 2015, o 11:01
Posty: 937
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 159
Uprawnienia żeglarskie: starszy sternik motorowodny
Widziałbym stworzenie polskiego projektu takiego mikro jachciku kabinowego w klasie 3.0. Najlepiej ze sklejki szytej i klejonej choć nie jest to warunek. Może laminat i pokład sklejkowy. Łatwa i tania budowa, nieskomplikowany transport i przechowywanie. Coś dla tych co chcieliby a nie mogą. Choćby z uwagi na skromne zasoby finansowe. A frajda z rozsądnego pływania własną łódką bezcenna. Oczywiście można jeszcze prościej np.Myszką ,Maczkiem , Figlem czy Piranią. Kabinka choć niewielka daje jednak nam pewną intymność i niezależność od pogody.
Mamy jak dotąd Pikusia W.A.Świątkowskiego Pika ,Pina ,Qma naszego mjs oraz Śmigłego naszego Mariana.
Mamy własny basen testowy modeli.
Jak będzie zainteresowanie to na pewno mjs wyciągnie jeszcze niejednego asiora z rękawa.A może inni konstruktorzy i konstruktorzy amatorzy coś zaprezentują.
Po prezentacjach i dyskusji wybierzmy jakiś ideał zalecany przez FORUM ŻEGLARSKIE do budowy.
Kto pamięta czasy jak Komisja Turystyki Żeglarskiej PTTK zalecała w danym roku wprowadzenie /nazwa konstrukcji/ do klubów i stanic PTTK.
Słowa krytyki za ostatnie linijki tekstu przyjmuję z góry aby zaoszczędzić Wam złośliwych komentarzy.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: 3.0
PostNapisane: 23 paź 2016, o 12:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 17:50
Posty: 6150
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1279
Otrzymał podziękowań: 1502
Uprawnienia żeglarskie: sternik
No, to tytułem uzupełnienia, jeszcze takie rysunki:
Załącznik:
Pin_Linesplan.jpg
Pin_Linesplan.jpg [ 207.85 KiB | Przeglądane 2123 razy ]

Załącznik:
Qm.jpg
Qm.jpg [ 196.84 KiB | Przeglądane 2123 razy ]

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: 3.0
PostNapisane: 23 paź 2016, o 20:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 sty 2010, o 11:31
Posty: 1215
Podziękował : 183
Otrzymał podziękowań: 263
Uprawnienia żeglarskie: st. jach.
A kiedy testy Śmigłego ? ;)

QM to to coś do Petera ;)

_________________
marek48100 napisał(a):
Gdybym miał cokolwiek do powiedzenia to zrobiłbym Cię prezesem "ludzi pozytywnie zakręconych"!! ;)
marek


Bobrowe Żeremia
https://www.facebook.com/BobroweZeremia/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: 3.0
PostNapisane: 23 paź 2016, o 21:01 

Dołączył(a): 19 paź 2006, o 08:55
Posty: 987
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 196
Otrzymał podziękowań: 319
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
mbober1 napisał(a):
QM to to coś do Petera


No fajnie może w realu wyglądać. Może kiedyś, po Micro?

_________________
Piwo jest dowodem na to że Bóg nas kocha i chce żebyśmy byli szczęśliwi.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: 3.0
PostNapisane: 23 paź 2016, o 22:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 17:50
Posty: 6150
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1279
Otrzymał podziękowań: 1502
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Qm to odważny typ, kilerek szybrowy. Z jedną, może dwoma kojami. Ket. :D
Załącznik:
Qm2.jpg
Qm2.jpg [ 106.22 KiB | Przeglądane 2021 razy ]


Wcześniej przeglądając sieć, trafiłem na ciekawe odpowiedniki, raczej z akcentem morskim:
Załącznik:
Bee.jpg
Bee.jpg [ 209.88 KiB | Przeglądane 2021 razy ]

Załącznik:
Bee.fbm [58.79 KiB]
Pobrane 23 razy

Załącznik:
Puf.jpg
Puf.jpg [ 212.69 KiB | Przeglądane 2021 razy ]

Załącznik:
Puf.fbm [73.63 KiB]
Pobrane 25 razy


A model Śmigłego zrobię, jak tylko Maestro przedepeszuje szkice.

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: 3.0
PostNapisane: 27 paź 2016, o 21:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 11:24
Posty: 10160
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 847
Otrzymał podziękowań: 1620
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
Alterus napisał(a):
Prosty dziób ma tu swoje zalety a jego wady mogą stać się mało istotne.
Kopiowanie takiego rozwiązania na łódki ogólnoużytkowe często jest pozbawione sensu - jako bezwiedne, nie wynikające z potrzeby konstrukcyjnej naśladownictwo.

Catz napisał(a):
i wynika to z dlugosci LWL, miejsca na cztery nogi w lozku, oszczednosci w portach i prostoty konstrukcji i budowy. Jakie widzisz wady?

Odpowiedzi nie ma i pewnie nie bedzie, wiec dla zainteresowanych: zadne "bezwiedne, pozbawione sensu naśladownictwo." Raczej racjonalny i uzasadniony nautycznie i ekonomicznie powrot do zrodel.
Kiedys yachty regatowe wzorowaly sie na lodziach roboczych, tych najlepszych, najdzielniejszych, najszybszych. I podobnych w roznych krajach i na roznych morzach, bo to morza decydowaly o poprawnosci.
Popatrz na ich dzioby i na dzioby aktualnej (od dobrych wielu lat) oferty rynkowej. "Bezwiedne kopiowanie"? Oczwiscie istnieja wypaczenia "zelazko-hotelowe", ale nie o tym akurat mowa.
Nie kopiowalem niczego i nikogo, ale inspirowalem sie lodkami ze wczesnego XX-ego, XIX-ego, takze startujacymi w America's Cup ( Puritan, Genesta, etc. ) i nawet XVIII-ego wieku, Wiec sprawdzone, wygrane, dziala!
"Jolie Brise" ( 1913 ) powstal jako kuter pilotowy, szybko wyrzucili go z roboty ( konkurencja maszyny parowej), zabral sie wiec na krotko za rybolostwo, by niewiele pozniej wygrac trzykrotnie slawne regaty Fastnet ( Ostatnie w 1930 ! Takze Bermuda, Santander...) Nie wiem czy to jeszcze jest rekord, ale mam podstawy podejrzewac, ze w sumie zeglowal poprawnie.
Mimo - moze dzieki? - prostego dziobu.
Catz

_________________
Księgi Jakubowe albo Wielka Podróż przez siedem granic, pięć języków i trzy duże religie, nie licząc tych małych


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: 3.0
PostNapisane: 27 paź 2016, o 22:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 01:53
Posty: 12845
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 2045
Otrzymał podziękowań: 2422
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
mjs napisał(a):
trafiłem na ciekawe odpowiedniki, raczej z akcentem morskim:
Znajdziesz więcej:
https://www.google.pl/search?q=around+in+ten&client=firefox-b&tbm=isch&imgil=wRV7SE0Izic4cM%253A%253Bp25kdwG3J-bkSM%253Bhttp%25253A%25252F%25252Fwww.boatdesign.net%25252Fforums%25252Fboat-design%25252Faround-ten-22076.html&source=iu&pf=m&fir=wRV7SE0Izic4cM%253A%252Cp25kdwG3J-bkSM%252C_&usg=__jkvBm-r8XXApGveOln-ZtCbPv24%3D&biw=1294&bih=919&ved=0ahUKEwiOz4iy5_vPAhVCWRQKHZxRBtoQyjcIKw&ei=XmESWI6oNsKyUZyjmdAN#imgrc=wRV7SE0Izic4cM%3A

Ten pierwszy obrazek, to mój z przed 9 lat:

Obrazek

_________________
Aloha!!! :)
Robert Hoffman
***
"Łysowatość jest atutem (testosteron wysoki!) przy castingu na osobę komplementarną do wyra i koryta." - by Narjess
"Wciąż tak wiele osób dba o to, abym się przypadkiem nie utopił, że pewnie będę musiał się powiesić." - moje



Za ten post autor robhosailor otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 241 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: bobas, Kurczak, plitkin i 26 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Senior | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Projektowanie graficzne | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Ośrodek Żeglarski AM | Setką przez Atlantyk | Opieka Senioralna | Kapiszonownik


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL