Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 27 kwi 2024, o 12:09




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4201 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60 ... 141  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 8 mar 2019, o 19:48 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
A sam maszt ,profil nie jest cięższy od zwykłego masztu bez rollera?

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 mar 2019, o 21:10 

Dołączył(a): 12 lut 2015, o 12:49
Posty: 1633
Podziękował : 272
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: Morskie-turystyczne
Niektórzy uważają, ze waga zrolowanego żagla i rolera w maszcie wpływa negatywnie
na stabilność łódki.
Z własnego doświadczenia (dotyczy normalnych masztów) mogę powiedzieć, że technologia
produkcji (profil masztu i jego jakość) zmniejszyły kolosalnie wagę „patyka”.
Uważało się również, że profil rolowanego nie pracuje tak dobrze, jak zwykłego (dakronowego).
Dłuższe maszty => większa powierzchnia żagla („wyrównanie strat złego profilu”) => ciężko
I do tego wysoko.
To wszystko prowadzi (do często mylnego) negatywnego podejścia do (wydmuchanych) rolowanych grotów na „zajeżdżonych” łódkach (czarterowych).
Warto zerknąć jak wybierają żeglarze, których stać na wszystko.
Przeznaczenie (regaty czy turystyka) decydują o wyborze.
W naszej rzeczywistości to raczej pustostany na koncie ograniczają nasze możliwości....

_________________
—————————
Søren Kierkegaard:
Ironia życia leży w tym, że żyje się je do przodu, a rozumie do tyłu.
http://bobbyschenk.de/yacht2020_1.html#sp16


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 mar 2019, o 21:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 11652
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1630
Otrzymał podziękowań: 3889
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
bury_kocur napisał(a):
Ta stówka to rozumiem, że piszesz o wadze całego masztu ?

Nie, pisałem o wadze rolera i powiększonego profilu.
Nie przesadzaj, masz z takielunkiem jachtu Purga (Bavaria 37, z rolerem) waży 195 kg. Sam go ważyłem. Zgoda, to waga z takielunkiem, ale jednak.
Maszt jachtu Konsal.pl (Slotta 1200, też z rolerem) waży 350 kg (takielunek oczywiście też w tym jest).

Chodzi też o to, o czym wspomina Coles w "Żeglowaniu w trudnych warunkach", że akurat podczas ciężkiej pogody, sztormu, kiedy potrzebna jest duża stateczność, zostawiamy wysoko na maszcie zrolowanego grota. To jest wcale nie taki bagatelny czynnik, właśnie na sztormy. Może na Bałtyku nie jest to takie istotne, ale jednak.
Potem ustawia się kategorię regat na trójkę (OSR Cat 3) i okazuje się, że niektóre jachty nie spełniają kryterium kąta stateczności granicznej. A ten wymagany kąt nie jest wcale duży, w tym wypadku 103 stopnie.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 mar 2019, o 22:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
piotr6 napisał(a):
A sam maszt ,profil nie jest cięższy od zwykłego masztu bez rollera?


Powiem Ci Piotr tak - kupując jacht wymieniłem u dealera maszt z tzw sportowego (tak go nazywa Bavaria - grot stawiany fałem na szynie) na rolowany.

Dealer zrobił mi to bez-kosztowo a dodatkowo dorzucił komplet nowych żagli - widocznie mu się to opłaciło bo bez grota rolowanego nie byłem tym jachtem zainteresowany.

Porównywałem wtedy w Breege optycznie oba maszty i profil wydawał się być ten sam - tyle, że w przypadku tego "sportowego" był pusty wewnątrz.

Z otrzymanej z serwisu Bavarii specyfikacji masztu widzę jak pisałem różnice w średnicy takielunku.

A czy sam profil masztu jest cięższy czy różnica wagi wynika tylko (lub także) z faktu istnienia rolera to nie wiem.

Roler to nie jest jakieś cudo z kosmosu - z punktu widzenia mechanika to pręt AL + jego podpory + kabestan.

Pręt to waga ok 17 kg.

Podpory + kabestan da myślę 20 - 30 kg - tak na oko.

Różnica w ciężarze takielunku jest na pewno.

Ale jest także w ciężarze samego jachtu + balastu.

W wersji tzw "sport" ten jacht waży niecałe 9 ton.

Mój wg specyfikacji niecałe 12 ton.

waliant napisał(a):
Nie przesadzaj, masz z takielunkiem jachtu Purga (Bavaria 37, z rolerem) waży 195 kg. Sam go ważyłem. Zgoda, to waga z takielunkiem, ale jednak.


Tomek - możesz mieć rację - zgodzę się z różnicą wagi masztu rzędu 100 kg ale z takielunkiem.

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 mar 2019, o 22:35 

Dołączył(a): 4 sty 2015, o 10:43
Posty: 1095
Podziękował : 406
Otrzymał podziękowań: 397
Uprawnienia żeglarskie:
waliant napisał(a):
...Chodzi też o to, o czym wspomina Coles w "Żeglowaniu w trudnych warunkach", że akurat podczas ciężkiej pogody, sztormu, kiedy potrzebna jest duża stateczność, zostawiamy wysoko na maszcie zrolowanego grota. To jest wcale nie taki bagatelny czynnik, właśnie na sztormy. Może na Bałtyku nie jest to takie istotne, ale jednak.



Dodaj do tego ciężaru zrolowanego pionowo, wysokiego grota - ciężar mokrego, zrolowanego, a czasem także zamarzającego grota

_____________________________
Pozdrawiam
tomasz


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 mar 2019, o 22:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
tomasz piasecki napisał(a):
ciężar (...) grota


Mam grota z gramatury ok 400.

Jest tego 45 m.kw

Czyli ile wychodzi ?

Ze 20 kg ?

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 mar 2019, o 12:11 

Dołączył(a): 4 sty 2015, o 10:43
Posty: 1095
Podziękował : 406
Otrzymał podziękowań: 397
Uprawnienia żeglarskie:
bury_kocur napisał(a):
tomasz piasecki napisał(a):
ciężar (...) grota


Mam grota z gramatury ok 400.

Jest tego 45 m.kw

Czyli ile wychodzi ?

Ze 20 kg ?


Bavaria 41, pewnie taka jak Twoja, ma maszt o wysokości około 20 m ponad KLW.

Środek ciężkości grota przyjąłem w połowie tej wysokości.

Wynik w uproszczeniu: 20 kG x 10 m = 200 kGm
_____________________________

Pozdrawiam
tomasz


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 mar 2019, o 17:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 11652
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1630
Otrzymał podziękowań: 3889
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
bury_kocur napisał(a):
Ze 20 kg ?

Nie przesadzaj, sam materiał to niewiele. Dodaj do tego likliny, okucia, zaszewki, listwy.
Sam grot będzie ważył ze 40 kg. Na pewno go nosiłeś, więc mniej więcej wiesz ile waży, ale na pewno więcej niż 20 kg.

Do tego, faktycznie, bywa mokry.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 mar 2019, o 20:40 

Dołączył(a): 21 lut 2011, o 22:52
Posty: 490
Podziękował : 41
Otrzymał podziękowań: 67
Uprawnienia żeglarskie: sternik
tomasz piasecki napisał(a):
Środek ciężkości grota przyjąłem w połowie tej wysokości.

Myślę, że jednak niżej, szacowałbym ok. 1/3 wysokości, jednak góra się zwęża, ale to i tak około 133 kGm.

_________________
Maciej Stachowicz


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 mar 2019, o 21:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 11652
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1630
Otrzymał podziękowań: 3889
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Moris29 napisał(a):
133 kGm

Więcej, bo grot na pewno waży więcej niż 20 kg.
Mój grot, bez listew, o powierzchni 15 metrów zaledwie (z flexu) waży prawie 10 kg.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 mar 2019, o 21:27 

Dołączył(a): 22 gru 2012, o 20:57
Posty: 3857
Podziękował : 441
Otrzymał podziękowań: 754
Uprawnienia żeglarskie: dostateczne plus
Jaki problem? W jakich warunkach?
Bury pływa emerycko, do 8 Bf. Zostawia grota 25%, fok 70 i jedzie bajde.
Jaki przechył? Bezpieczny.
v


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 mar 2019, o 21:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 11652
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1630
Otrzymał podziękowań: 3889
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
vaginal napisał(a):
W jakich warunkach?

No, w sztormowych. Jak mówiłem, opieram się na książce Colesa. Zgoda, że na Bałtyku ma to mniejsze znaczenie, ale fakt faktem, że problem jest i trzeba o tym wiedzieć.
Niczego na jachcie nie montujemy bezkarnie i bez skutków ubocznych (często negatywnych).

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl



Za ten post autor waliant otrzymał podziękowanie od: Colonel
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 mar 2019, o 21:43 

Dołączył(a): 22 gru 2012, o 20:57
Posty: 3857
Podziękował : 441
Otrzymał podziękowań: 754
Uprawnienia żeglarskie: dostateczne plus
Bury to zrobił, pod swoją filozofię pływania. Nie sądzę aby znalazł się w grupie, której należy podnieść składkę AC.
Kurczak to inna historia.
v


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 mar 2019, o 22:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 11652
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1630
Otrzymał podziękowań: 3889
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
vaginal napisał(a):
Kurczak to inna historia.

O to chodzi, że każdy jacht to inna historia. Mnie chodzi o to, żeby niczego na jachcie nie montować bez dokładnego namysłu i uświadomieniu sobie WSZYSTKICH skutków.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 mar 2019, o 00:00 

Dołączył(a): 12 lut 2015, o 12:49
Posty: 1633
Podziękował : 272
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: Morskie-turystyczne
Co wy się tak o Burego i Bavarie 40 martwicie.
Łódka przeżyła północny Atlantyk bez żadnego uszczerbku.

_________________
—————————
Søren Kierkegaard:
Ironia życia leży w tym, że żyje się je do przodu, a rozumie do tyłu.
http://bobbyschenk.de/yacht2020_1.html#sp16


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 mar 2019, o 03:51 

Dołączył(a): 5 paź 2012, o 15:48
Posty: 2404
Podziękował : 557
Otrzymał podziękowań: 528
Uprawnienia żeglarskie: sernik morski gotowany
vaginal napisał(a):
Kurczak to inna historia.

Możesz rozwinąć tą błyskotliwą myśl? Ciekaw jestem co mi groziło i grozi w czasie rejsów w Kurczakiem. Ty z nim nie pływałeś, to pewnie wiesz dużo więcej.
No tak, kiedyś po 1/3 rejsu skończyło nam się piwo na 2 tygodnie. :shock:
Do dzisiaj nie wiem, czy była to kwestia piwożłopności czy niedoszacowania zapasów. :-P

_________________
Miłego dnia :)
Pozdrawiam
Waldi


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 mar 2019, o 06:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5396
Waldi_L_N napisał(a):
No tak, kiedyś po 1/3 rejsu skończyło nam się piwo na 2 tygodnie.
No i sam widzisz, jak niebezpieczne jest pływanie z Kurczakiem. :roll:

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 mar 2019, o 07:46 

Dołączył(a): 22 gru 2012, o 20:57
Posty: 3857
Podziękował : 441
Otrzymał podziękowań: 754
Uprawnienia żeglarskie: dostateczne plus
Wailanta tezy są zazwyczaj ignorowane (obłąkany regatowiec).
Kurczak przebywa w obszarze prezentów dla kurtyzany.
W tym niebezpiecznym obszarze, finalnie podnosi się cenę złapania syfa.
Zatem nie sądzę aby problemem było niedoszacowanie.
Pływając z Kurczakiem należy racjonować piwo tudzież grog.
v


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 mar 2019, o 09:15 

Dołączył(a): 22 mar 2009, o 13:35
Posty: 390
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował : 61
Otrzymał podziękowań: 83
Waldi_L_N napisał(a):
No tak, kiedyś po 1/3 rejsu skończyło nam się piwo na 2 tygodnie.
Do dzisiaj nie wiem, czy była to kwestia piwożłopności czy niedoszacowania zapasów.

Coś w tym jest. Kiedyś z Kurczakiem gnaliśmy ze Szwecji na Rugie bo nam sie też piwo skonczyło, a szwedzkie piwo nie nadaje sie do użytku :lol:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 mar 2019, o 09:40 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Logistyka kuleje u Kurczaka, coś z tym trzeba zrobic

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 mar 2019, o 17:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
[/attachment]
Andrzej Kolod napisał(a):
Co wy się tak o Burego i Bavarie 40 martwicie.
Łódka przeżyła północny Atlantyk bez żadnego uszczerbku.


Jak by to nieśmiało powiedzieć...

Szpicbergen 2009.
Załącznik:
IMG_2084.JPG
IMG_2084.JPG [ 115.97 KiB | Przeglądane 2631 razy ]


Powrót z wyspy
Załącznik:
DSC_0567.JPG
DSC_0567.JPG [ 81.71 KiB | Przeglądane 2631 razy ]


Załącznik:
DSC_0740.JPG
DSC_0740.JPG [ 101.72 KiB | Przeglądane 2631 razy ]


I łódka wróciła cało :D

Myślę, że Jej dzielności mogę się nie obawiać.

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 mar 2019, o 19:28 

Dołączył(a): 5 paź 2012, o 15:48
Posty: 2404
Podziękował : 557
Otrzymał podziękowań: 528
Uprawnienia żeglarskie: sernik morski gotowany
Jak to się ma do Dulci? :twisted:

_________________
Miłego dnia :)
Pozdrawiam
Waldi


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 mar 2019, o 19:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Waldi_L_N napisał(a):
Jak to się ma do Dulci?


Dulcia musi popłynąć na północ - daleko - daleko ...

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 mar 2019, o 19:55 

Dołączył(a): 12 lut 2015, o 12:49
Posty: 1633
Podziękował : 272
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: Morskie-turystyczne
Aż piwo się skończy...
:lol:

_________________
—————————
Søren Kierkegaard:
Ironia życia leży w tym, że żyje się je do przodu, a rozumie do tyłu.
http://bobbyschenk.de/yacht2020_1.html#sp16


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 mar 2019, o 20:12 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Andrzej Kolod napisał(a):
Aż piwo się skończy...
:lol:


czyli do Sasnitz? :D

_________________
pozdrowienia piotr



Za ten post autor piotr6 otrzymał podziękowanie od: Zbieraj
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 mar 2019, o 22:02 

Dołączył(a): 12 lut 2015, o 12:49
Posty: 1633
Podziękował : 272
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: Morskie-turystyczne
Jeżeli początek rejsu będzie w Świnoujsciu to powinno starczyć.
W Sassnitz trzeba szybko na lokalne kompatybilne oleje napędowe przestawiać.

_________________
—————————
Søren Kierkegaard:
Ironia życia leży w tym, że żyje się je do przodu, a rozumie do tyłu.
http://bobbyschenk.de/yacht2020_1.html#sp16


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 mar 2019, o 08:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 paź 2011, o 08:20
Posty: 4768
Lokalizacja: Miasto Cudów nad Kamienną
Podziękował : 1364
Otrzymał podziękowań: 1257
Uprawnienia żeglarskie: sternik mieliźniany
Po wypłynieciu z Kamienia piwo kończy się na trawersie Świnoujścia, kawa blisko Greifswalder Oie a do Sasnitz wpływa Kurczak taki :Obrazek

_________________
"Bałtyk nocą skłania do przemyśleń.Ciemno i tylko woda dookoła.Czasem jakieś światełko w oddali, które szybko znika.Szum wiatru w olinowaniu i bulgot wody od dzioba jachtu." cytat z drugiego tomu " Przygód na Morzu"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 mar 2019, o 08:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Micubiszi napisał(a):
Kurczak taki


Fakt - Kurczak jako żywy.

Znaczy lepszego podobieństwa trafić trudno było :rotfl:
Załącznik:
Kurczak.jpg
Kurczak.jpg [ 89.63 KiB | Przeglądane 2495 razy ]

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 mar 2019, o 09:33 

Dołączył(a): 12 lut 2015, o 12:49
Posty: 1633
Podziękował : 272
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: Morskie-turystyczne
Spotkanie w Neptunie było bardzo udane, ale niestety za krótkie.
Przegapiłem moment ogłoszenia wyboru i przedstawienia nowego członka Rady Armatorskiej SAJ, Piotra „Kurczaka”.
Gratulacje!

_________________
—————————
Søren Kierkegaard:
Ironia życia leży w tym, że żyje się je do przodu, a rozumie do tyłu.
http://bobbyschenk.de/yacht2020_1.html#sp16


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 mar 2019, o 11:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Andrzej Kolod napisał(a):
Spotkanie w Neptunie było bardzo udane, ale niestety za krótkie.


Co powinno Cię Andrzeju zainspirować do częstszych u nas odwiedzin na zatoce gdańskiej oraz z Klubie.

PS - napisz mi na PW Swój adres mailowy - prześlę Ci kilka fotek.

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4201 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60 ... 141  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: tomasz piasecki i 232 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL