Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 19 kwi 2024, o 10:52




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4201 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95 ... 141  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 27 paź 2019, o 18:15 

Dołączył(a): 7 maja 2013, o 08:14
Posty: 1380
Podziękował : 246
Otrzymał podziękowań: 150
Uprawnienia żeglarskie: sj
A co na to nakładasz, by tym przy pomocą rumpla obracać "wte i wefte"


Załączniki:
K 2.jpg
K 2.jpg [ 8.78 KiB | Przeglądane 4195 razy ]
K 1.jpg
K 1.jpg [ 9.11 KiB | Przeglądane 4195 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 paź 2019, o 18:16 

Dołączył(a): 27 lis 2011, o 22:03
Posty: 3355
Podziękował : 212
Otrzymał podziękowań: 389
Uprawnienia żeglarskie: nikt
Kurczak napisał(a):
Wypiłuj, wyspawaj, wyfrezuj i zmontuj do kupy mi to wieczorami w kuchni. :lol:
Wiesz ja tam prosty chłop i proste rozwiązania stosuję. Obejma, cybant czy jak to zwać obejmuje i trzyma na zasadzie tarcia więc nie grubość a powierzchnia decyduje Czemu nie pasuje Ci mocowanie tak rozwiązane zaciskanie obejmy?
https://www.castorama.pl/obejma-fischer-frs-plus-74-78-mm-id-89791.html
Cytuj:
Najlepiej byłoby sektor wykonać w całości z nierdzewki, wówczas odpadnie problem nierdzewnych śrub w aluminiowych gwintach, aluminiowych gwintów, które same w sobie są podatne na zerwanie. A trzeba toto ustrojstwo skręcić mocno.
Czyli jak mocno? W oryginale masz wysokość 60mm więc zrób 100mm i skręcaj nie na 4 ale 6 śrub. Śruby nierdzewne plus nierdzewne nakrętki samohamujące. Nie trzeba nic gwintować a frezowanie ogranicza się do przecięcia rury. Czyli potrzebujesz jakieś 10 cm stalowej rury i 50 cm płaskownika. Operacje do wykonania to cięcie, wiercenie, piłowanie i spawanie.
Wydaje mi się, że w przypadku mocowania końcówki siłownika między dwoma równoległymi ramionami sektora steru nie ma potrzeby tulejowania. Ale to tylko moje dywagacje i ja tak bym to rozwiązał.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 paź 2019, o 20:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14005
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1930
Otrzymał podziękowań: 2010
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Jacku, z całym szacunkiem tego typu obejmy jako element odpowiadający za pracę steru możesz sobie montować na własnym jachcie, ja nie zamierzam ryzykować. Na tym można podwieszać rury instalacyjne. Do tego jest w końcu dedykowane.

To połączenie sektor-jarzmo przenosi duże siły i dlatego musi być solidnie wykonane, i nie bez kozery jest dodatkowo zabezpieczane klinem/brokiem/brokami, gdyby się jednak poluzowało. Żeby zastosować brok obejma musi być na tyle gruba, żeby dało się naciąć gwint na tyle długi, żeby dało się go dokręcić. Czyli dla broka fi 6 mm grubość ścianki powinna mieć przynajmniej 5 - 6 mm oczywiście w przypadku nierdzewki.

Popychacz siłownika jest mocowany do otworu w sektorze śrubą z nakrętką samohamowną więc gdyby ten był wykonany z aluminium moim zdaniem powinien być tulejowany mosiądzem inaczej szybko się wybije i powstaną luzy.

http://www.hydrodrive.eu/--our-shop--.p ... y=20762559

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
www.jachtdonkichot.pl


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 paź 2019, o 22:05 

Dołączył(a): 7 paź 2013, o 16:10
Posty: 801
Lokalizacja: Poznań, Powidz, ....
Podziękował : 473
Otrzymał podziękowań: 457
Uprawnienia żeglarskie: sternik z upr. morskimi
No i w ten prosty sposób, seryjnie produkowaną i sprawdzoną w setkach rejsów łódkę, przerabia się na prototyp.
A Kurczak będzie robił za oblatywacza.
Pozdrawiam Krzysztof

_________________
Pozdrawiam Krzysztof
Tango 780S, przedtem MAK 747 GT przez 20 lat, a jeszcze wcześniej BEZ-4.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 paź 2019, o 07:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14005
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1930
Otrzymał podziękowań: 2010
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Ona już została prototypem całkiem dawno. Choćby po wymianie bomu na dłuższy. :D

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
www.jachtdonkichot.pl


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 paź 2019, o 09:15 

Dołączył(a): 27 lis 2011, o 22:03
Posty: 3355
Podziękował : 212
Otrzymał podziękowań: 389
Uprawnienia żeglarskie: nikt
Kurczak napisał(a):
Jacku, z całym szacunkiem tego typu obejmy jako element odpowiadający za pracę steru możesz sobie montować na własnym jachcie, ja nie zamierzam ryzykować. Na tym można podwieszać rury instalacyjne. Do tego jest w końcu dedykowane.
A ja nie przepraszając zapytam czy masz innych za idiotów i nie czytasz Co napisali tylko czy Tobie klaszczą za pomysły? Gdzie napisałem, że proponują obejmę??? Proponuję taki sposób jej zaciskania!
Cytuj:
To połączenie sektor-jarzmo przenosi duże siły i dlatego musi być solidnie wykonane, i nie bez kozery jest dodatkowo zabezpieczane klinem/brokiem/brokami, gdyby się jednak poluzowało. Żeby zastosować brok obejma musi być na tyle gruba, żeby dało się naciąć gwint na tyle długi, żeby dało się go dokręcić. Czyli dla broka fi 6 mm grubość ścianki powinna mieć przynajmniej 5 - 6 mm oczywiście w przypadku nierdzewki.

1. Ile wynoszą te duże siły?
2. Nie masz żadnych broków są śruby zaciskające obejmę więc nie klin stabilizuje połączenie tylko siłą tarcia. (siła z jaką połówki skręcono x ich powierzchnia)
Cytuj:
Popychacz siłownika jest mocowany do otworu w sektorze śrubą z nakrętką samohamowną więc gdyby ten był wykonany z aluminium moim zdaniem powinien być tulejowany mosiądzem inaczej szybko się wybije i powstaną luzy.
Vetus, jak wnioskuje ze zdjęcia, wykonuje ramię sektora steru z aluminium więc przeczytaj i odpowiedz jeszcze raz na pytania początkowe o sile, grubości itd.
Zgodnie z rysunkiem otwory pod siłownik mają średnice 16mm. Czy autopilot daje sygnały na ster poprzez elektrozawór z dwoma stanami? Czy też dzieje się to płynnie i nie ma "uderzeń" siłownika? Uderzeń, które mogłyby "wybić" otwory w sektorze.
Jedyne, w moim przekonaniu bo masz ster zrównoważony, siły udarowe działające na ramię sektora i wszystkie połączenia to te wynikające z oddziaływania zafalowania na ster. Postawmy więc pytanie jakie powinno paść na początku. Jaki siłownik do jakiego steru.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 paź 2019, o 11:33 

Dołączył(a): 12 lut 2015, o 12:49
Posty: 1633
Podziękował : 272
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: Morskie-turystyczne
Reversing Pump - czyli mała pompka do tej wielkości łódek.


Załączniki:
Komentarz: Przykład pompki hydraulicznej do łódek
E12F6375-F7F7-470A-B3E8-474368D59C6B.jpeg
E12F6375-F7F7-470A-B3E8-474368D59C6B.jpeg [ 157.91 KiB | Przeglądane 4099 razy ]

_________________
—————————
Søren Kierkegaard:
Ironia życia leży w tym, że żyje się je do przodu, a rozumie do tyłu.
http://bobbyschenk.de/yacht2020_1.html#sp16
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 paź 2019, o 11:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14005
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1930
Otrzymał podziękowań: 2010
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Napisałem, że nie interesuje mnie rozwiązanie na wzór wieszaka do rur. Ma być zabezpieczone brokiem/brokami i koniec dyskusji.

Wszystkie ramiona steru produkowane przez Vetusa są zabezpieczone brokami lub klinem. Na zdjęciu tego nie widać, bo zasłania nakrętka, ale na tych już tak:

https://www.google.com/search?sxsrf=ACY ... bYoi0OSsTM:

https://www.svb24.com/en/vetus-tiller-arms.html

Podobnie jak produkowane przez Jefę.

Skoro mądrzejsi ode mnie doszli do wniosku, że ma być dodatkowe zabezpieczenie, nie zamierzam z tym dyskutować.

Moim zdaniem otworów pod broki w przypadku sektora Vetusa nie da się wykonać bez demontażu steru i specjalistycznych narzędzi (frezarki ?). Nie są osiowo nie dlatego, żeby zrobić pod górę Kurczakowi tylko dlatego, że jest tam tyle "mięsa", że dociągany brok nie zerwie gwintu.

Dlatego bliższe mi rozwiązanie Jefy, ponieważ tam można nawiercić i nagwintować otwory pod broki osiowo co da się przenieść na trzon choćby przy pomocy takiego narzędzia.

https://allegro.pl/oferta/wolfcraft-pro ... jcQAvD_BwE

Można także ramię w postaci płaskownika wypiłowanego na jednym końcu półkoliście na wymiar trzonu po prostu przyspawać. Tyle, że do ewentualnego demontażu steru trzeba go uciąć i wypiłować ślady po spawach.

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
www.jachtdonkichot.pl


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 paź 2019, o 14:10 

Dołączył(a): 27 lis 2011, o 22:03
Posty: 3355
Podziękował : 212
Otrzymał podziękowań: 389
Uprawnienia żeglarskie: nikt
A może broki niwelują tylko ewentualne niedopasowanie otworu do osi steru? Mało prawdopodobne ale o tym też trzeba pamiętać.
Czy sądzisz, że na innych łódkach trzony sterów mają wyfrezowane płaszczyzny dla oparcia broków? Zauważ, że 1mm różnicy w średnicach to ogrom luzu.

Obejma wytoczona z wałka będzie mniej podatna na odkształcenie niż z rury. Im obejmy elastyczniejsze tym bardziej, tym na większej powierzchni przylegają do siebie więc i tarcie większe.

Gniazda na broki, przyspawane do blachy nakrętki, można zrobić i na obejmie nazwijmy ją "hydraulicznej". Odpada dość precyzyjne i kosztowne frezowanie. Produkując masowo robi się specjalistyczny uchwyt, pisze program do frezarki CNC... i produkcja leci.

Czy koniecznie potrzebna stal nierdzewna? Nie chodzi tu mi o koszty materiałów ale o ich dostępność. Czy nie wystarczy dobrze pomalować? Nawet proszkowo?

Rozważaj, Kurczaku, rozważaj różne możliwe rozwiązania i oby na koniec nie okazało się, że łódka na lądzie bo majster "technologii nie przeskoczy"...

Aby dopełnić możliwości. Gdy już zdemontujesz ster i popatrzysz na leżącą samochodową półoś zakończoną wieloklinem nie przemknie Ci myśl: czy by jej tak nie przyspawać do trzonu steru... :mrgreen:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 paź 2019, o 18:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14005
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1930
Otrzymał podziękowań: 2010
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Nie sądzę, żeby broki służyły do kasowania luzu między sektorem a trzonem steru. Moim zdaniem, co już wielokrotnie napisałem służą jako zabezpieczenie przed obrotem trzonu wewnątrz obejmy sektora gdyby z jakiegoś powodu ta się poluzowała. Gdyby było tak jak sugerujesz umieszczenie broków tak jak w przypadku sektorów Vetusa nie miałoby najmniejszego sensu.

Już napisałem przynajmniej dwa razy, nie będzie obejm w stylu kanalizacyjnym nawet z przyspawaną nakrętką jako gwint dla broka.

Sektor może być z aluminium, da się go pomalować lub w inny sposób oddzielić od siebie korodujące elektrochemicznie powierzchnie, jednak wówczas obejma musiałaby mieć grubość jak pisałem wcześniej. Inaczej przy dokręcaniu broka gwint szlag trafi.
W przypadku nierdzewki faktycznie wystarczy grubościenna rura o średnicy wewnętrznej 30 mm. Grubościenna w sensie, że przynajmniej 5 mm. Nie wiem, czy są takie.

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
www.jachtdonkichot.pl


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 paź 2019, o 07:16 

Dołączył(a): 27 lis 2011, o 22:03
Posty: 3355
Podziękował : 212
Otrzymał podziękowań: 389
Uprawnienia żeglarskie: nikt
Na szczęście zawsze jest wyjście awaryjne czyli zakup części fabrycznej.
Robiąc coś samemu nie zawsze jesteśmy zrobić to taniej ale zawsze możemy zrobić to dokładnie pod nasze potrzeby. Nie będzie np problemu z dopasowaniem średnic bo jedno w calach a drugie w milimetrach. Dodatkowo mając grono, przyjaciół/znajomych/zaprzyjaźnionych możemy poszukać materiałów nie tylko w swojej okolicy ale mamy możliwość zrobić to z tanich "odpadów", kupując w cenie złomu.
Dorabiając musimy być elastyczni.
Kurczaku jakiej średnicy wałek potrzebujesz na zrobienie obejmy? Przyjmijmy średnicę steru 30mm do tego dodać dwa razy średnicę śrub czyli 2x10mm do tego powiedzmy jeszcze po 5mm na "boczki" od otworu. Policzmy 30 + 2x10 + 4x5 = 60 mm Teraz kartka, cyrkiel i ołówek i narysujmy aby ustalić ile trzeba wyfrezować aby łeb śruby (imbus?) opierał się całą powierzchnią (M10 => fi16) na korpusie. Do tego jeszcze troszkę na zapasy i wychodzi, że potrzeba wałka co najmniej o średnicy 65mm.
Nakreślić?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 paź 2019, o 07:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14005
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1930
Otrzymał podziękowań: 2010
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
A teraz przeczytaj to co napisałem Tobie nieco wcześniej. :D

Kurczak napisał(a):
Jacku, ja wiem jak to zrobić...

...Tyle, że do tego potrzebna nie rura tylko "plaster" z pręta o średnicy przynajmniej ze 60 mm nawiercony centralnie na rozmiar fi 30 mm i przecięty na dwie półpanewki. Do jednej z półpanewek trzeba przyspawać gruby płaskownik stanowiący ramię sektora z otworem/otworami pod trzpień siłownika. Otwory pewno trzeba tulejować np. mosiądzem, aluminium szybko się wyrobi i jeszcze ta wredna korozja elektrochemiczna.

Najwięcej zabawy byłoby z wykonaniem otworów i gwintów pod śruby skręcające półpanewki, na stole w kuchni się tego nie zrobi. :D

Najlepiej byłoby na wylot ale trzeba wówczas wyfrezować gniazda pod łby i nakrętki.



Można także w jednej półpanewce wykonać gwinty a w drugiej otwory pod śruby, wówczas potrzebne będą tylko gniazda pod łby.

Oryginalny Jefy wykonany w ten sposób jak pisałem wcześniej kosztuje prawie 1100 zł. Nie dam takiej kasy za kawałek aluminium. Jestem przekonany, że rzemieślnik mający dostęp do potrzebnych narzędzi jest w stanie wykonać taki sektor za ułamek tej kwoty.
Ja tego sam nie zrobię, raz że nie mam narzędzi dwa umiejętności. Do tego potrzeba ślusarza.

Dodatkowo "półpanewki" obejmy są zbyt wysokie na moje oko. Nie będę miał tyle miejsca między tuleją ślizgową kokera a głowicą rumpla. Nawet po zmniejszeniu wysokości kołnierza tulei będę miał do dyspozycji cirka 40 mm. Będę w listopadzie na jachcie to zmierzę dokładnie.
Prawdopodobnie będzie trzeba zastosować śruby i broki o mniejszej średnicy np. "8" zamiast "10", bo inaczej zabraknie na nie "mięsa".

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
www.jachtdonkichot.pl


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 paź 2019, o 09:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Kurczak napisał(a):
prawie 1100 zł. Nie dam takiej kasy za kawałek aluminium. Jestem przekonany, że rzemieślnik mający dostęp do potrzebnych narzędzi jest w stanie wykonać taki sektor za ułamek tej kwoty.
Ja tego sam nie zrobię, raz że nie mam narzędzi dwa umiejętności. Do tego potrzeba ślusarza.


Płacisz Piotrze za przymiotnik "jachtowy" co po latach pływania powinieneś już wiedzieć.

Swoją drogą to jak uda Ci się wykonać takie ramię do trzonu steru tańsze niż Jefy to napisz ile za to dałeś - jestem bardzo ciekaw.

PS - jeżeli piszemy obaj o tym elemencie poniżej to u mnie jest on sygnowany znaczkiem "Jefa" ale nie jest to aluminium.
Załącznik:
IMG_8901.JPG
IMG_8901.JPG [ 123.42 KiB | Przeglądane 3983 razy ]

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 paź 2019, o 10:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14005
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1930
Otrzymał podziękowań: 2010
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
To dobrze, że nie jest z aluminium. Nie musi być taki solidny gabarytowo i odpada problem korozji.
Taki sektor skręcany na jedną parę śrub i zabezpieczony brokiem (u Ciebie jest klin) dla mnie byłby idealny. Ma mniejszą wysokość

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
www.jachtdonkichot.pl


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 paź 2019, o 16:26 

Dołączył(a): 7 maja 2013, o 08:14
Posty: 1380
Podziękował : 246
Otrzymał podziękowań: 150
Uprawnienia żeglarskie: sj
Spróbuj przystosować korbowód.

emeryt


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 paź 2019, o 19:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14005
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1930
Otrzymał podziękowań: 2010
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
A wiesz, Wacku, że chodziło mi to po głowie. :)

Tyle, że dorwać taki korbowód nie jest prostą sprawą. Czop wału korbowego musiałby mieć 30 mm minus grubość obu półpanewek. Od biedy można korbowód skręcić i nieco rozwiercić.

Nie mam pojęcia jak znaleźć odpowiedni korbowód dysponując takimi danymi. Ponadto korbowody jakie znam to odkówki stalowe czyli rdzewne.

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
www.jachtdonkichot.pl


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 paź 2019, o 19:42 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8017
Podziękował : 1870
Otrzymał podziękowań: 2411
Uprawnienia żeglarskie: -
A ocynkować kłopot? ;)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 paź 2019, o 20:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14005
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1930
Otrzymał podziękowań: 2010
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
W sumie nie. Większy znaleźć odpowiedni korbowód. Te, które może by pasowały ( od małych silniczków motorowerowych/motocyklowych/maszyniastych) mają jednoczęściowe główki korbowodowe na łożyskach tocznych.
Więc do nosa rozwiązanie.
Potrzebny mały silnik z tradycyjnymi korbowodami. Nie znam takiej koństrukcji. :-(

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
www.jachtdonkichot.pl


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Ostatnio edytowano 29 paź 2019, o 20:02 przez Kurczak, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 paź 2019, o 20:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 paź 2011, o 08:20
Posty: 4768
Lokalizacja: Miasto Cudów nad Kamienną
Podziękował : 1364
Otrzymał podziękowań: 1257
Uprawnienia żeglarskie: sternik mieliźniany
Kurczak napisał(a):
Nie mam pojęcia jak znaleźć odpowiedni korbowód dysponując takimi danymi.


Od komarka się nada :cool:

_________________
"Bałtyk nocą skłania do przemyśleń.Ciemno i tylko woda dookoła.Czasem jakieś światełko w oddali, które szybko znika.Szum wiatru w olinowaniu i bulgot wody od dzioba jachtu." cytat z drugiego tomu " Przygód na Morzu"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 paź 2019, o 20:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Kurczak napisał(a):
Ponadto korbowody jakie znam to odkówki stalowe czyli rdzewne.


No nie wiem Piotr, czy nie wolałbym w tym przypadku normalnej stali (do pomalowania antykorozyjnego i nawierzchniowego, ale zawsze bardziej wytrzymałego niż AL) od odlewu z aluminium - choćby nie wiem jak był niekorodujący - choć to jest nieprawdą szczególnie w miejscu skręcania połówek owego odlewu śrubami z kwasówki.

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 paź 2019, o 20:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14005
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1930
Otrzymał podziękowań: 2010
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Micubiszi napisał(a):
Kurczak napisał(a):
Nie mam pojęcia jak znaleźć odpowiedni korbowód dysponując takimi danymi.


Od komarka się nada :cool:
Nie nada. :-P

https://allegro.pl/oferta/romet-komar-o ... gJ1_vD_BwE

Masz rację Buras, problem ze znalezieniem odpowiedniego korbowodu.

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
www.jachtdonkichot.pl


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 paź 2019, o 21:05 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Stał możesz pomalować epoxydem

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 paź 2019, o 21:30 

Dołączył(a): 12 lut 2015, o 12:49
Posty: 1633
Podziękował : 272
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: Morskie-turystyczne
Trzeba to firmom Vetus i Allpa dokładnie wszystko wyklarować.
:oops:
Gdybym to wszystko kilka lat temu (8?} wiedział......
Pewnie przez moja niewiedzę te aluminiowe ramiona za cholerę nie chciały korodować.
Pierwsze 5 lat jedno ramię było ponad pokładem, ukryte bezpośrednio pod rumplem.
Dużo tlenu, wilgotnego i słonego dookoła. I nic.
Drugie, pod pokładem w ciemności i wilgotności miało się również wspaniałe.

Kurczak, przecież Dulcię można sterować dwoma palcami na rumplu.
Dulcia to nie jest niezrównoważona młoda, wymagająca silnej ręki łódka z olbrzymią płetwa sterową.

_________________
—————————
Søren Kierkegaard:
Ironia życia leży w tym, że żyje się je do przodu, a rozumie do tyłu.
http://bobbyschenk.de/yacht2020_1.html#sp16


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 paź 2019, o 22:00 

Dołączył(a): 7 maja 2013, o 08:14
Posty: 1380
Podziękował : 246
Otrzymał podziękowań: 150
Uprawnienia żeglarskie: sj
To musi być korbowód oo czterosuwa, skręcany.

Kurczak napisał(a):
Nie mam pojęcia jak znaleźć odpowiedni korbowód dysponując takimi danymi.


Ja znalazłem takie przykładowe wymiary.

srednica czopu korbowego walu 48,970-48,988
-szerokosc czopu korbowego 26,580-26,480
-grubosc panewki lozyska korbowego 1,490-1,500
-srednica sworznia tlokowego 20.99 - 21.00

To jest korbowód od Opla 2.0

emeryt


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 paź 2019, o 08:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14005
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1930
Otrzymał podziękowań: 2010
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
No właśnie o to chodzi, że trudno będzie taki "mały" i skręcany korbowód znaleźć. Jest jeszcze kwestia długości korby. U mnie powinna mieć około 12 cm liczone od zewnętrznej trzonu.

Małe silniczki nawet czterosuwy mają zazwyczaj jednoczęściowe korbowody a wały są oparte na zwykłych łożyskach.

Ten ma średnicę wewnętrzną główki cirka 53 mm czyli o 23 mm za dużo. Gdyby był nieco za ciasny można go rozwiercić ale odwrotnie się nie da. Tzn. da się, można napawać i wiercić/frezować ale wówczas skórka za wyprawkę się nie opłaci.

Prościej i chyba taniej zamówić wycięcie w CNC całości z jednego kawałka grubej blachy podobnie jak jest u Burasa.

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
www.jachtdonkichot.pl


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 paź 2019, o 08:46 

Dołączył(a): 7 maja 2013, o 08:14
Posty: 1380
Podziękował : 246
Otrzymał podziękowań: 150
Uprawnienia żeglarskie: sj
srednica czopu korbowego walu 48,970-48,988

Do takiej średnicy wkładka jak na rysunku. Po wykonaniu przeciąć według przecięcia stopy korbowodu.

Kurczak napisał(a):
że trudno będzie taki "mały" i skręcany korbowód korbowodu.naleźć.


Znajdziesz złomowy w każdym warsztacie naprawiającym silniki.


Załączniki:
Dulcia.JPG
Dulcia.JPG [ 37.18 KiB | Przeglądane 3815 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 paź 2019, o 13:51 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14005
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1930
Otrzymał podziękowań: 2010
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Problem z sektorem rozwiązany dzięki Januszowi (Szkutnikowi). Janusz ma u siebie w szkutni gotowe obejmy sektorów z nierdzewki. Wymiary pasują jak na zamówienie. :D

Są wykonanie w jeszcze innej technice, tj. sześcienna kostka jest nawiercona i przecięta. Jednak zamiast klina lub broka zabezpieczenie stanowią same śruby "8" skręcające obejmę. Są tak rozmieszczone, że częściowo przechodzą przez trzon. Janusz twierdzi, że po skręceniu obejmy ściskiem bez problemu korzystając z oryginalnych otworów na śruby jako prowadnic da się nawiercić wgłębienia. Do tego można już dospawać ramię jakie będzie potrzebne.

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
www.jachtdonkichot.pl


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 paź 2019, o 15:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 16789
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4105
Otrzymał podziękowań: 3967
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
emeryt napisał(a):
jak na rysunku
Dżizas!!! Ja myślałem, że to moi uczniowie nie kapują zasad i norm rysunku technicznego. :-P :mrgreen: :rotfl:

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 lis 2019, o 05:57 

Dołączył(a): 5 paź 2012, o 15:48
Posty: 2404
Podziękował : 556
Otrzymał podziękowań: 528
Uprawnienia żeglarskie: sernik morski gotowany
Nie wiem czy pamiętasz, ale w Twoich pierwszych fotkach na FB z wykładów z rysunku też znalazłem błąd Robercie. Tak że więcej luzu. :kiss:

_________________
Miłego dnia :)
Pozdrawiam
Waldi


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 lis 2019, o 06:06 

Dołączył(a): 22 gru 2012, o 20:57
Posty: 3857
Podziękował : 441
Otrzymał podziękowań: 754
Uprawnienia żeglarskie: dostateczne plus
Kali, sam wyluzuj.
v


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4201 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95 ... 141  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 180 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL