Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 16 kwi 2024, o 06:49




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4201 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110 ... 141  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 27 kwi 2020, o 10:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 kwi 2006, o 21:58
Posty: 4688
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 512
Otrzymał podziękowań: 702
Uprawnienia żeglarskie: wyżej się nie da...
Kurczak napisał(a):
Przecież pisałem o tym wcześniej. Jeżeli będę montował pompę elektryczną, nie będzie zbiornika wyrównawczego.
Nie jest wówczas potrzebny. :)
Wszystko na to wskazuje, ze tak się stanie a pompka będzie np. taka:
https://allegro.pl/oferta/pompa-paliwa- ... g8QAvD_BwE

No to ja zapytam trochę OT - szukałem pompy paliwa do nagrzewnicy Eberspracher i znalazłem tylko takie na 24 V. Pompa jest do ropy - ktoś podpowie gdzie szukać takiej na 12 V?

_________________
Zmieniona stopka - poprzednia lewaków uwierała :-)
--
pozdrawiam
AIKI


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 kwi 2020, o 10:39 

Dołączył(a): 12 lut 2015, o 12:49
Posty: 1633
Podziękował : 272
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: Morskie-turystyczne
https://www.ebay.de/itm/233257179697

Silwuple

_________________
—————————
Søren Kierkegaard:
Ironia życia leży w tym, że żyje się je do przodu, a rozumie do tyłu.
http://bobbyschenk.de/yacht2020_1.html#sp16


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 kwi 2020, o 10:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 kwi 2006, o 21:58
Posty: 4688
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 512
Otrzymał podziękowań: 702
Uprawnienia żeglarskie: wyżej się nie da...
Dzięki :) Szukałem tylko w Polsce, ale z Germanii nawet z kosztem wysyłki drogo nie jest.

_________________
Zmieniona stopka - poprzednia lewaków uwierała :-)
--
pozdrawiam
AIKI


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 kwi 2020, o 11:05 

Dołączył(a): 12 lut 2015, o 12:49
Posty: 1633
Podziękował : 272
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: Morskie-turystyczne
Dla silnika Kurczaka pompka do maszyn budowlanych była by najlepsza.
Z pewnością w Polsce istnieje spory rynek z częściami do tego typu maszyn.

_________________
—————————
Søren Kierkegaard:
Ironia życia leży w tym, że żyje się je do przodu, a rozumie do tyłu.
http://bobbyschenk.de/yacht2020_1.html#sp16


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 kwi 2020, o 11:51 

Dołączył(a): 4 sty 2015, o 10:43
Posty: 1093
Podziękował : 406
Otrzymał podziękowań: 397
Uprawnienia żeglarskie:
AIKI napisał(a):
Dzięki :) Szukałem tylko w Polsce, ale z Germanii nawet z kosztem wysyłki drogo nie jest.


Volia !

Pompka paliwowa typu algemeine na napięcie 12 V:

https://allegro.pl/oferta/pompka-paliwa ... 9119734909

Różne pompki paliwa do maszyn budowlanych:

https://allegro.pl/kategoria/czesci-do- ... t-1-1-0318

_________________________________

Pozdrawiam
tomasz


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 kwi 2020, o 12:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 kwi 2006, o 21:58
Posty: 4688
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 512
Otrzymał podziękowań: 702
Uprawnienia żeglarskie: wyżej się nie da...
Dzięki :) Nie pomyślałem, aby napisać "pompka" - pisałem pompa...

_________________
Zmieniona stopka - poprzednia lewaków uwierała :-)
--
pozdrawiam
AIKI


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 kwi 2020, o 14:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 cze 2010, o 16:44
Posty: 1860
Lokalizacja: Płock
Podziękował : 503
Otrzymał podziękowań: 325
Uprawnienia żeglarskie: Wszystkie jakie mam, kupiłem sam...
Cytat
"Np. przekręceniem kluczyka w stacyjce."

Lub naciśnięciem:
https://allegro.pl/oferta/przelacznik-hermetyczny-250v-3a-bistabilny-22-mm-7941887169?reco_id=97bfb767-831f-11ea-98c8-246e967802d0&sid=041047f9c36843e364ecb91b45c568a2755aa386fe7e14ee7421a14291fbf951

_________________
Pozdrawiam - Paweł Dąbrowski
Stopy wody pod kilem i pełnych zbiorników.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 kwi 2020, o 14:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 cze 2010, o 16:44
Posty: 1860
Lokalizacja: Płock
Podziękował : 503
Otrzymał podziękowań: 325
Uprawnienia żeglarskie: Wszystkie jakie mam, kupiłem sam...
AIKI napisał(a):
No to ja zapytam trochę OT - szukałem pompy paliwa do nagrzewnicy Eberspracher i znalazłem tylko takie na 24 V. Pompa jest do ropy - ktoś podpowie gdzie szukać takiej na 12 V?

To ja się zapytam o link do tego typu urządzenia, do którego potrzebujesz tej pompki, ponieważ te do nagrzewnic powietrza jak w samochodach czy jachtach mają pompki tłoczkowe o b. małej wydajności, a ta z linka Ci zapodanego wygląda na zwykłą wirówkę o sporej, sporo za dużej wydajności do urządzenia/pieca o jakim ja pomyślałem.

_________________
Pozdrawiam - Paweł Dąbrowski
Stopy wody pod kilem i pełnych zbiorników.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 kwi 2020, o 14:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 kwi 2006, o 21:58
Posty: 4688
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 512
Otrzymał podziękowań: 702
Uprawnienia żeglarskie: wyżej się nie da...
Też mi się wydawało, że 70 czy 90 litrów.min to jakoś sporo... To jest nagrzewnica Eberspracher na paliwo diieslowskie D1 L. Mam do niej jakieś opisy i widzę, że ma pompkę wewnątrz, ale z tegoż opisu wynika, że powinna być jeszcze zewnętrzna - pewnie aby ciągnęła wachę z niżej położonego zbiornika. Ale zastanawiam się, czy gdyby bańkę dać powyżej urządzenia, to może tej dodatkowej pompki nie potrzeba? Miejsce na 2-3 litrowy baniak pewnie bym wykombinował, a zużycie katalogowe jest poniżej 0,3 l/h.

_________________
Zmieniona stopka - poprzednia lewaków uwierała :-)
--
pozdrawiam
AIKI


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 kwi 2020, o 14:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 cze 2010, o 16:44
Posty: 1860
Lokalizacja: Płock
Podziękował : 503
Otrzymał podziękowań: 325
Uprawnienia żeglarskie: Wszystkie jakie mam, kupiłem sam...
No to dobrze mnie tknęło, żeby się zapytać w OT.
Rozwiązanie dla Ciebie:
https://allegro.pl/listing?string=webasto%20pompka%20paliwa&bmatch=baseline-al-product-cl-eyesa2-engag-dict43-aut-1-2-0318
Nowe, używane, na 12V, na 24V. Do wyboru.
Ty tylko musisz dopasować wydajność pompki do mocy pieca. Piece zazwyczaj są na ok. 2 i 5KW. I wydajnośc trzeba dobrać, bo te pompki to przy cykaniu (ruch tłoczka), plują wydajnością tak małą, że zużycie na godzinę liczy się od pół szklanki do półtorej.

_________________
Pozdrawiam - Paweł Dąbrowski
Stopy wody pod kilem i pełnych zbiorników.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 kwi 2020, o 14:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14003
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1930
Otrzymał podziękowań: 2010
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Bedzie się Włodku załączała sama jak w każdym silniku samochodowym sygnałem "+ po stacyjce" lub jeśli będą to włączniki po podaniu zasilania na pulpit i silnik.

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
www.jachtdonkichot.pl


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 kwi 2020, o 14:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 kwi 2006, o 21:58
Posty: 4688
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 512
Otrzymał podziękowań: 702
Uprawnienia żeglarskie: wyżej się nie da...
Ognisty Szkwał napisał(a):
No to dobrze mnie tknęło, żeby się zapytać w OT.
Rozwiązanie dla Ciebie:
https://allegro.pl/listing?string=webasto%20pompka%20paliwa&bmatch=baseline-al-product-cl-eyesa2-engag-dict43-aut-1-2-0318
Nowe, używane, na 12V, na 24V. Do wyboru.
Ty tylko musisz dopasować wydajność pompki do mocy pieca. Piece zazwyczaj są na ok. 2 i 5KW. I wydajnośc trzeba dobrać, bo te pompki to przy cykaniu (ruch tłoczka), plują wydajnością tak małą, że zużycie na godzinę liczy się od pół szklanki do półtorej.

Z tego co popatrzyłem na pierwszej stronie, to z wyglądu są te pompki takie same jak te wcześniej zalinkowane, zatem jak dla mnie nie wyglądają na tłoczkowe, tylko raczej na wirnikowe.
Nagrzewnica ma w opisie zużycie 0,21 l/h +/- 5 % czyli pół szklanki by starczyło :) .

_________________
Zmieniona stopka - poprzednia lewaków uwierała :-)
--
pozdrawiam
AIKI


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 kwi 2020, o 15:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 cze 2010, o 16:44
Posty: 1860
Lokalizacja: Płock
Podziękował : 503
Otrzymał podziękowań: 325
Uprawnienia żeglarskie: Wszystkie jakie mam, kupiłem sam...
Ale są to tłoczkowe pompki, mimo iż nie wyglądają. A ich praca jest typu cyk, cyk, cyk, poprzez podawane impulsy napięcia ze sterownika. Dlatego są używki z resorami gumowymi, żeby na karoserię, konstrukcję się nie niosło, bo to takie metaliczne puknięcia są jak taka pompka pompuje.
Tu:
https://www.youtube.com/watch?v=SamwzYqIu20
jest pokazane w programie diagnostycznym, że pompka jest zasilana impulsami z różnymi częstotliwościami zależnymi od obciążenia (co tez słychać), bo jest tłoczkowa, a nie stałym napięciem jak wirowe.

_________________
Pozdrawiam - Paweł Dąbrowski
Stopy wody pod kilem i pełnych zbiorników.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 maja 2020, o 07:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14003
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1930
Otrzymał podziękowań: 2010
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Problem techniczny zasilania silnika paliwem został rozwiązany tzn. skopiowany z oryginalnego rozwiązania w innym silniku tego typu (Mitsubishi L2E).

Zbiornik będzie w bakiście na samym dnie, wiec nie będzie utrudniał korzystania z niej. Paliwo przez istniejący filtr z separatorem wody będzie zaciągane elektryczną pompką dającą ciśnienie około 0,2 Bara i popychane do pompy wtryskowej. Między pompką, a pompą wtryskową będzie trójnik 8-8-6, którym nadmiar paliwo będzie odprowadzany do zbiornika. Mniejsza średnica króćca przewodu nadmiarowego zapewni ciśnienie w przewodzie zasilającym i możliwość ciągłej pracy pompki wirowej. Na przewodzie powrotnym będzie jeszcze jeden trójnik, do którego będzie podłączony istniejący przelew paliwa z wtryskiwaczy.

Muszę tylko dobrać odpowiedni zbiornik paliwa wlewem 38 mm, powrotem 8 mm, i odpowietrzeniem 16 mm.

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
www.jachtdonkichot.pl


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 maja 2020, o 08:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Kurczak napisał(a):
Zbiornik będzie w bakiście na samym dnie, wiec nie będzie utrudniał korzystania z niej. Paliwo przez istniejący filtr z separatorem wody będzie zaciągane elektryczną pompką dającą ciśnienie około 0,2 Bara i popychane do pompy wtryskowej. Między pompką, a pompą wtryskową będzie trójnik 8-8-6, którym nadmiar paliwo będzie odprowadzany do zbiornika. Mniejsza średnica króćca przewodu nadmiarowego zapewni ciśnienie w przewodzie zasilającym i możliwość ciągłej pracy pompki wirowej. Na przewodzie powrotnym będzie jeszcze jeden trójnik, do którego będzie podłączony istniejący przelew paliwa z wtryskiwaczy.


I bądź tu człowieku na jachcie dyletantem technicznym czyli jak mawiają inaczej - "humanistą" :rotfl:

Kurczaku - w ramach głupich pytań - nie prościej wymienić silnik na nowy? :D

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 maja 2020, o 08:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 kwi 2006, o 21:58
Posty: 4688
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 512
Otrzymał podziękowań: 702
Uprawnienia żeglarskie: wyżej się nie da...
bury_kocur napisał(a):
w ramach głupich pytań - nie prościej wymienić silnik na nowy? :D

Moim zdaniem prościej. Ale na pewno nie taniej :mrgreen:

_________________
Zmieniona stopka - poprzednia lewaków uwierała :-)
--
pozdrawiam
AIKI


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 maja 2020, o 08:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14003
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1930
Otrzymał podziękowań: 2010
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Jak pisałem jest to rozwiązanie skopiowane z silnika tego samego typu, tylko młodszego.

Sam silnik L2E był montowany do napędów jachtowych przez różnych producentów, w różnych końfiguracjach osprzętu, czyli z mechaniczną pompą paliwa napędzaną krzywką wałka, z pompą elektryczną i prawdopodobnie także z zasilaniem grawitacyjnym.

Mój egzemplarz prawdopodobnie od nowości był zasilany paliwem ze zbiornika znajdującego się nad nim, wskazuje na to brak króćca przewodu powrotnego.

Sam silnik jest w bardzo dobrym stanie i po tej modyfikacji dotyczącej zasilania paliwem posłuży jeszcze lata. :)

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
www.jachtdonkichot.pl


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 maja 2020, o 17:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14003
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1930
Otrzymał podziękowań: 2010
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
No i kolejne pytanie.

Schodek, który właśnie polakierowałem ma 31 cm szerokości, o 24 cm mniej niż drugi, niższy stopień.

Ponieważ montaż stopnia będzie pierwszą czynnością po wyjeździe do Kołobrzegu muszę wiedzieć jak go zamontować tj. centralnie czy lekko z boku, a jeśli z boku to na prawą czy lewą nogę (patrząc od strony kokpitu)?

Moim zdaniem wygodniej będzie wchodzić do kabiny jeśli stopień będzie asymetrycznie, a ponieważ jestem praworęczny i prawonożny - to raczej na prawą nogę.

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
www.jachtdonkichot.pl


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 maja 2020, o 18:39 

Dołączył(a): 7 maja 2013, o 08:14
Posty: 1380
Podziękował : 246
Otrzymał podziękowań: 150
Uprawnienia żeglarskie: sj
Kurczak napisał(a):
Problem techniczny zasilania silnika paliwem został rozwiązany tzn. skopiowany z oryginalnego rozwiązania w innym silniku tego typu (Mitsubishi L2E).


Uważam że popełniasz wielki błąd, rezygnując z zasilania opadowego. Mały zbiornik w miejscu obecnego, gwarantuje nieprzerwaną pracę silnika, po awarii pompki czy zasilania.
"Ale jak tam wujenka uważa".

emeryt


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 maja 2020, o 18:49 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 paź 2011, o 08:20
Posty: 4768
Lokalizacja: Miasto Cudów nad Kamienną
Podziękował : 1364
Otrzymał podziękowań: 1257
Uprawnienia żeglarskie: sternik mieliźniany
Kurczak napisał(a):
lekko z boku, a jeśli z boku


Nie mów do mnie zboku !!!! :mrgreen:

_________________
"Bałtyk nocą skłania do przemyśleń.Ciemno i tylko woda dookoła.Czasem jakieś światełko w oddali, które szybko znika.Szum wiatru w olinowaniu i bulgot wody od dzioba jachtu." cytat z drugiego tomu " Przygód na Morzu"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 maja 2020, o 19:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2006, o 13:57
Posty: 3996
Podziękował : 657
Otrzymał podziękowań: 613
Uprawnienia żeglarskie: szkutnik drewkarz,motorówkarz
Kurczak napisał(a):
centralnie czy lekko z boku

Z moich doświadczeń wynika, że to diabelskie rozwiązanie.
W kryzysowych sytuacjach, zawsze ktoś skręci nogę. Trudno wymagać od załogantów, żeby pamiętali od której nogi zaczynać.

_________________
Zbyszek



Za ten post autor boSmann otrzymał podziękowanie od: Ognisty Szkwał
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 maja 2020, o 19:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14003
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1930
Otrzymał podziękowań: 2010
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
boSmann napisał(a):
Kurczak napisał(a):
centralnie czy lekko z boku

Z moich doświadczeń wynika, że to diabelskie rozwiązanie.
W kryzysowych sytuacjach, zawsze ktoś skręci nogę. Trudno wymagać od załogantów, żeby pamiętali od której nogi zaczynać.


Czyli centralnie. :)

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
www.jachtdonkichot.pl


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 maja 2020, o 19:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2012, o 16:48
Posty: 4460
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 757
Otrzymał podziękowań: 1527
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
emeryt napisał(a):
Mały zbiornik w miejscu obecnego, gwarantuje nieprzerwaną pracę silnika, po awarii pompki czy zasilania.
... do czasu wyczerpania paliwa z tego zbiornika, kiedy to dowiesz się o awarii pompki? Przy braku zbiornika o awarii pompki dowiesz się od razu. :roll:

_________________

***********************************************
* Gdyby wszyscy byli bogaci nikt nie chciałby wiosłować *
***********************************************


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 maja 2020, o 19:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 kwi 2006, o 21:58
Posty: 4688
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 512
Otrzymał podziękowań: 702
Uprawnienia żeglarskie: wyżej się nie da...
Kurczak napisał(a):
ma 31 cm szerokości, o 24 cm mniej niż drugi, niższy stopie

Czyli centralnie to będą przestrzenie do wpadnięcia stopy po 12 cm z każdej strony :-P

_________________
Zmieniona stopka - poprzednia lewaków uwierała :-)
--
pozdrawiam
AIKI


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 maja 2020, o 22:31 

Dołączył(a): 7 maja 2013, o 08:14
Posty: 1380
Podziękował : 246
Otrzymał podziękowań: 150
Uprawnienia żeglarskie: sj
Wojtek Bartoszyński napisał(a):
do czasu wyczerpania paliwa z tego zbiornika, kiedy to dowiesz się o awarii pompki? Przy braku zbiornika o awarii pompki dowiesz się od razu


W obu przypadkach powinna być sygnalizacja pracy pompy. Najprostsza, to amperomierz wpięty w szereg za 10-15 złotych.

emeryt


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 maja 2020, o 22:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2012, o 16:48
Posty: 4460
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 757
Otrzymał podziękowań: 1527
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
emeryt napisał(a):
W obu przypadkach powinna być sygnalizacja pracy pompy.
Ten zbiornik grawitacyjny uzupelniany pompą na bieżąco, po odsłonięciu czujnika max (więc pracujący co chwilę) czy sekwencyjnie po odsłonięciu czujnika min, aż do przykrycia max?

_________________

***********************************************
* Gdyby wszyscy byli bogaci nikt nie chciałby wiosłować *
***********************************************


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 maja 2020, o 22:58 

Dołączył(a): 7 maja 2013, o 08:14
Posty: 1380
Podziękował : 246
Otrzymał podziękowań: 150
Uprawnienia żeglarskie: sj
Wojtek Bartoszyński napisał(a):
po odsłonięciu czujnika max

Wojtek Bartoszyński napisał(a):
aż do przykrycia max?


Żadnych czujników w zbiorniku. Amperomierz.

Jeśli już, to zaadaptować mechanizm spłuczki kibelkowej.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 maja 2020, o 06:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14003
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1930
Otrzymał podziękowań: 2010
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
AIKI napisał(a):
Kurczak napisał(a):
ma 31 cm szerokości, o 24 cm mniej niż drugi, niższy stopie

Czyli centralnie to będą przestrzenie do wpadnięcia stopy po 12 cm z każdej strony :-P


I właśnie kwestia, które rozwiązanie lepsze. Czy lepiej wchodząc do jachtu trafiać na niesymetryczny schodek jedną nogą, czy celować w środek. :D

Nie jest to odosobniona sytuacja, widziałem we wspóczesnych jachtach rozwiązanie, gdzie schodki (kilka sztuk) są coraz szersze schodząc do kabiny, tyle, że symetrycznie.

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
www.jachtdonkichot.pl


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 maja 2020, o 06:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Kurczak, bezwzględnie symetrycznie, o ile ten schodek nie może mieć po prostu pełnej szerokości.
Przy braku symetrii zawsze ktoś pójdzie "odwrotnie".

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 maja 2020, o 16:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14003
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1930
Otrzymał podziękowań: 2010
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Schodek wygląda tak :

Załącznik:
IMG_20200504_180939.jpg
IMG_20200504_180939.jpg [ 165.96 KiB | Przeglądane 3463 razy ]


Tzn. jego część drewniana. :)

Wkurzam się, bo facet od nierdzewki mnie zwodzi już trzeci tydzień, zaczyna mi się spieszyć, bo muszę jeszcze jedną rzecz w pulpicie wyfrezować, a do tego potrzebna kolumna.

Sam pulpit już niemal gotowy, zostało tylko lakierowanie, ale najpierw trzeba wyfrezować co nieco.

Załącznik:
IMG_20200504_180906.jpg
IMG_20200504_180906.jpg [ 120.11 KiB | Przeglądane 3463 razy ]


Dzisiaj zamówiłem zaprasowanie węży między pompą autopilota a trójnikami, oraz zaworem w pompie sterowej. Trzy półtorametrowe węże ( 2 x fi 8 i 1 x fi 6) z zaprasowanym kompletem końcówek zapłaciłem niecałe 200 zł. Węże Pompa sterowa - trójniki - siłownik zostaną oryginalne, z fabrycznego zestawu.
W tym momencie mam komplet węży, końcówek do montażu układu sterowania i autopilota. :)

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
www.jachtdonkichot.pl


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4201 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110 ... 141  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 76 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL