Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 23 kwi 2024, o 22:32




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4201 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68 ... 141  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 10 cze 2019, o 09:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 paź 2011, o 08:20
Posty: 4768
Lokalizacja: Miasto Cudów nad Kamienną
Podziękował : 1364
Otrzymał podziękowań: 1257
Uprawnienia żeglarskie: sternik mieliźniany
waliant napisał(a):
Popieram. Przepisy OSR zabraniają.


Ale to chyba chodzi o linke stalową nierdzewiejkową w koszulce PCV :roll:

Obrazek

_________________
"Bałtyk nocą skłania do przemyśleń.Ciemno i tylko woda dookoła.Czasem jakieś światełko w oddali, które szybko znika.Szum wiatru w olinowaniu i bulgot wody od dzioba jachtu." cytat z drugiego tomu " Przygód na Morzu"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 cze 2019, o 09:51 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 11648
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1628
Otrzymał podziękowań: 3887
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Micubiszi napisał(a):
nierdzewiejkową w koszulce PCV

Tak, o tę. Przepisy OSR zabraniają używania takich linek na relingi - linki muszą być „gołe”. Ma to jakieś uzasadnienie, choć wielu producentów jachtów i tak stosuje na swoich wyrobach takie właśnie liny.
Chodzi o to, żeby cała lina była widoczna.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 cze 2019, o 10:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14008
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1930
Otrzymał podziękowań: 2011
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
W sensie, że pod PCV nie będzie widać, że jest przerwana lub uszkodzona ? Obdzierałeś taką linę z PCV ? Ja próbowałem i zrezygnowałem. PCV jest zgrzane z wierzchnią warstwą zwojów liny i zerwie się razem z nią.
Stare i skruszałe odłazi samo.

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
www.jachtdonkichot.pl


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 cze 2019, o 10:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 11648
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1628
Otrzymał podziękowań: 3887
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Kurczak napisał(a):
Obdzierałeś taką linę z PCV ?

Trochę.
Ale nie o to chodzi. Mówię co mówią o tym przepisy i jakie jest uzasadnienie. Można dyskutować z WS, ale...
Zrobisz jak zechcesz, ale teraz już świadomie, bo z wiedzą o tym, że są przeciwwskazania i jakie... :mrgreen:

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 cze 2019, o 10:43 

Dołączył(a): 5 paź 2012, o 15:48
Posty: 2404
Podziękował : 557
Otrzymał podziękowań: 528
Uprawnienia żeglarskie: sernik morski gotowany
waliant napisał(a):
Zrobisz jak zechcesz, ale teraz już świadomie, bo z wiedzą o tym, że są przeciwwskazania i jakie

Tzn. co? Dulcia w ORC się nie załapie? :rotfl: Jaka szkoda :mrgreen:

_________________
Miłego dnia :)
Pozdrawiam
Waldi


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 cze 2019, o 10:48 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Jakby Kurczak założyłby linkę bez PCV to by w regatach brał udział

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 cze 2019, o 10:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 11648
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1628
Otrzymał podziękowań: 3887
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Waldi_L_N napisał(a):
Tzn. co?

Zwracam uwagę, że napisałem OSR. OSR <> ORC.

Jest taka książka, uznawana za niezłą, pt. „Żeglowanie w trudnych warunkach”. W tej książce jest sporo odwołań do przepisów OSR, zawsze z konkluzją, że warto zerknąć i przemyśleć, bo mają sens.

No to podaję temat do przemyślenia, a każdy robi jak uważa.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl



Za ten post autor waliant otrzymał podziękowanie od: Waldi_L_N
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 cze 2019, o 10:55 

Dołączył(a): 5 paź 2012, o 15:48
Posty: 2404
Podziękował : 557
Otrzymał podziękowań: 528
Uprawnienia żeglarskie: sernik morski gotowany
Sorry za to ORC błąd smartfona i długoręczności ;)

_________________
Miłego dnia :)
Pozdrawiam
Waldi


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 cze 2019, o 11:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14008
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1930
Otrzymał podziękowań: 2011
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
A jak na zwykłą linę nierdzewną naciągnę przeźroczysty wężyk igielitowy będzie OK ? :)
Będzie ją widać na całej długości i będzie mogła być grubsza.

Linki w PCV nie zakłada się dlatego, żeby ładnie wyglądała tylko dlatego, że przy przechodzeniu przez reling nie depiluje podudzi, lepiej się ja trzyma w dłoni i o nią opiera.
Na Dulci biorąc pod uwagę stan PCV pewno była od nowości. :D

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
www.jachtdonkichot.pl


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 cze 2019, o 11:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 11648
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1628
Otrzymał podziękowań: 3887
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Ja to wszystko świetnie rozumiem, nawet napisałem, że wielu producentów jachtów montuje cały czas takie relingi. Ale są minusy. Co kto woli.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 cze 2019, o 11:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14008
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1930
Otrzymał podziękowań: 2011
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Ja Tomku na początku chciałem tak zrobić. Zastąpić linkę w PCV zwykłą, większej średnicy i naciągnąć na nią miedzy słupkami relingowymi odcinki przeźroczystego wężyka. Z jednej strony jest zaciskana końcówka gwintowana więc różnica w średnicy linki i wężyka byłaby ca 1 mm.
Byłaby wówczas grubsza o kilka mm, lepszy chwyt i oparcie. Ewentualna wymiana gdy się zniszczy to chwila pracy i kilka złotych. :)

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
www.jachtdonkichot.pl


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 cze 2019, o 11:38 

Dołączył(a): 22 gru 2012, o 20:57
Posty: 3857
Podziękował : 441
Otrzymał podziękowań: 754
Uprawnienia żeglarskie: dostateczne plus
Kurczak napisał(a):
lepszy chwyt i oparcie

O kurna...
v


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 cze 2019, o 11:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 11648
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1628
Otrzymał podziękowań: 3887
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Też trochę pływam na jachcie, załoga moja często siedzi na balaście (ja przesiedziałem na balaście lata całe) i w efekcie, moim zdaniem wystarczy zwykła, goła stalówka. Gdy komuś gdzieś się naprawdę wrzyna w ciało, można założyć osłony z rurek, pianki i podobnych.
Jest taniej, lżej, prościej, zgodnie z przepisami a podobnie użytkowo.
Ale może na pływających poza regatami jachtach tak często się siedzi na balaście, tak często chodzi na dziób, zmienia żagle i tak dalej, że ma to znaczenie? :roll:

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 cze 2019, o 12:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14008
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1930
Otrzymał podziękowań: 2011
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Nie każdy jest takim hardcorem jak Ty. :)

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
www.jachtdonkichot.pl


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 cze 2019, o 12:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 11648
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1628
Otrzymał podziękowań: 3887
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Nie rozumiem jak to może przeszkadzać na jachcie, na którym z założenia nie wychodzi się poza kokpit, a siedzi się nie opierając na relingu.
Ale ok, każdy robi jak chce, a ja się z tego podwątku wycofuję.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 cze 2019, o 12:36 

Dołączył(a): 5 paź 2012, o 15:48
Posty: 2404
Podziękował : 557
Otrzymał podziękowań: 528
Uprawnienia żeglarskie: sernik morski gotowany
Osłona na relingi to nic, niektórzy zakładają rolfoki.

_________________
Miłego dnia :)
Pozdrawiam
Waldi



Za ten post autor Waldi_L_N otrzymał podziękowanie od: Micubiszi
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 cze 2019, o 12:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 paź 2011, o 08:20
Posty: 4768
Lokalizacja: Miasto Cudów nad Kamienną
Podziękował : 1364
Otrzymał podziękowań: 1257
Uprawnienia żeglarskie: sternik mieliźniany
Waldi_L_N napisał(a):
Osłona na relingi to nic, niektórzy zakładają rolfoki.



Albo grotrole do masztu!!!!!!!!!!!!!!! :mrgreen:

_________________
"Bałtyk nocą skłania do przemyśleń.Ciemno i tylko woda dookoła.Czasem jakieś światełko w oddali, które szybko znika.Szum wiatru w olinowaniu i bulgot wody od dzioba jachtu." cytat z drugiego tomu " Przygód na Morzu"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 cze 2019, o 12:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 11648
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1628
Otrzymał podziękowań: 3887
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
OSR dla kat. wszystkich:
„3.14.6 c)
Stainless steel lifelines shall be uncoated and used without close fitting sleeving, however, temporary sleeving may be fitted provided it is regularly removed for inspection.”

Ale spoko, forum wie lepiej :-P
EOT

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 cze 2019, o 12:47 

Dołączył(a): 22 gru 2012, o 20:57
Posty: 3857
Podziękował : 441
Otrzymał podziękowań: 754
Uprawnienia żeglarskie: dostateczne plus
I snują dramatyczne opowieści, o tym jak to nad rolfokiem nie mogli zapanować.
v



Za ten post autor vaginal otrzymał podziękowanie od: waliant
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 cze 2019, o 11:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14008
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1930
Otrzymał podziękowań: 2011
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Rolfoki to samo zuo ! :D

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
www.jachtdonkichot.pl


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 cze 2019, o 11:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14008
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1930
Otrzymał podziękowań: 2011
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
No i teraz się będę czerwienił. :oops:

Ale nie tylko ja, więc będzie lżej. :D

Lazyjack był uszyty prawidłowo, tylko my piiiip nie zauważyliśmy kieszeni do fiszbinów ponieważ były zapinane od strony masztu i nie było ich widać zzewnątrz. :-o

Wepchaliśmy je do tunelu wszytego nie wiedzieć po co przy suwaku.

Wychodzi więc, że mam na zbyciu pokrowiec do lazyjacka mocowany do bomu w likszparze żagla długi na 257 cm i szeroki na 100 cm przy maszcie. Ma przeciętą siatkę w jednym miejscu i brakuje jednego fiszbina, drugi powinien leżeć jeszcze na Dulci.

Załącznik:
20190615_110951.jpg
20190615_110951.jpg [ 114.32 KiB | Przeglądane 2741 razy ]


Załącznik:
20190616_114017.jpg
20190616_114017.jpg [ 113.04 KiB | Przeglądane 2741 razy ]


Załącznik:
20190616_114038.jpg
20190616_114038.jpg [ 112.68 KiB | Przeglądane 2741 razy ]

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
www.jachtdonkichot.pl


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 cze 2019, o 06:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14008
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1930
Otrzymał podziękowań: 2011
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Wczorajsze pół dnia pracy ( do mariny dotarłem dopiero około 11-tej) należy uznać za udany.
Nowa bateria zamontowana i podłączona, ładowarka również. Ładuje. :D Dzisiaj muszę ogarnąć i pomocować przewody i doprowadzić na stałe zasilanie do ładowarki oraz dodatkowe gniazdko podwójne w messie na prawej burcie.

Po wymianie baterii silnikowej będzie dodatkowa praca, jest nieco większy i nie mieści się w swojej dziurce. Będę musiał ją przerobić i przystosować do niego. Ciągle nowa robota...

Wieczorem zamontowałem LJ, jest fajny ale będę musiał dołożyć jedno rozgałęzienie linek. Stary LJ wisiał na 6 linkach nowy ma jedną parę linek więcej. Nie przewidziałem tego i nie mam nierdzewkowych pierścieni do przeciągnięcia linek. Może ktoś w Kamieniu będzie miał zbędne ale wątpię.

Załącznik:
20190618_065535.jpg
20190618_065535.jpg [ 143.82 KiB | Przeglądane 2656 razy ]


Zamontowałem także nowe linki relingowe, trochę się martwiłem czy będą pasować na długość ale wyszło OK.

Teraz kawka, coś na ząb i do roboty, do roboty. :)

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
www.jachtdonkichot.pl


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 cze 2019, o 07:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Piotrze jakie te pierścionki?

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 cze 2019, o 07:54 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Jedź do GS i kup rdzewne potem sobie wymienisz. Może w marinie technicznej w sklepiku będą?

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Jedź do GS i kup rdzewne potem sobie wymienisz. Może w marinie technicznej w sklepiku będą?

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 cze 2019, o 09:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14008
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1930
Otrzymał podziękowań: 2011
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Po południu przypłynie Colonel. Ma dwa takie pierścienie, w sam raz. :D

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
www.jachtdonkichot.pl


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 cze 2019, o 11:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 paź 2011, o 08:20
Posty: 4768
Lokalizacja: Miasto Cudów nad Kamienną
Podziękował : 1364
Otrzymał podziękowań: 1257
Uprawnienia żeglarskie: sternik mieliźniany
Kurczak napisał(a):
Po południu przypłynie Colonel


A do kiedy będzie w Kamieniu? :roll:

_________________
"Bałtyk nocą skłania do przemyśleń.Ciemno i tylko woda dookoła.Czasem jakieś światełko w oddali, które szybko znika.Szum wiatru w olinowaniu i bulgot wody od dzioba jachtu." cytat z drugiego tomu " Przygód na Morzu"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 cze 2019, o 11:15 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Mi wychodzi ,że w czwartek rano będę płynął na Wolin, potem Trzebiez lub Stepnica

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 cze 2019, o 11:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 paź 2011, o 08:20
Posty: 4768
Lokalizacja: Miasto Cudów nad Kamienną
Podziękował : 1364
Otrzymał podziękowań: 1257
Uprawnienia żeglarskie: sternik mieliźniany
Ja w środę popołudniu jedę do Stone of Pomerania ;) to może we wieczór sie pojawię :roll:

_________________
"Bałtyk nocą skłania do przemyśleń.Ciemno i tylko woda dookoła.Czasem jakieś światełko w oddali, które szybko znika.Szum wiatru w olinowaniu i bulgot wody od dzioba jachtu." cytat z drugiego tomu " Przygód na Morzu"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 cze 2019, o 17:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14008
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1930
Otrzymał podziękowań: 2011
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Colonel wcześnie rano płynie do Kołobrzegu.

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
www.jachtdonkichot.pl


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 cze 2019, o 07:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14008
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1930
Otrzymał podziękowań: 2011
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Korzystając z okazji garść informacji.

Przy okazji wcześniejszych wizyt remontowo - końserwacyjnych regulując sztagi zmieniłem ustawienie masztu zgodnie z sugestią Wiktora i Tomka. Trochę tylko, ponieważ pole manewru było nader ograniczone.
Jednak daje się mimo to zauważyć poprawę podczas pływania w ostrym bajdewindzie a tak się złożyło, że od początku rejsu mamy głównie bajdewind. Nie sprawdzałem o ile ale jak rozkminię ploter pod kątem zapisywania tracku zrobię eksperyment.

Jacht jest także żwawszy ale tu akurat nie wiem czy pomogła zmiana ustawienia masztu. :)
Prędkości rzędu 6 kn przy ostrym bajdewindzie i wietrze rzędu 15 kn wcześniej były nieosiągalne.

System refowania działał prawidłowo podczas testów w marinie. Nie było dotąd okazji się refować choć wczoraj szliśmy ostro przy wietrze do 22 - 23 kn.
Moja modyfikacja systemu polegająca na zamocowaniu końca reflinki do pełzacza umieszczonego w likszparze bomu i dopiero przez bloczki refszkentli i w noku bomu sprawdziła się.
To rozwiązanie powoduje jednoczesne ściąganie żagla w dół i do tyłu przez co jest lepiej naprężony.

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
www.jachtdonkichot.pl


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4201 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68 ... 141  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 175 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL