Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 23 kwi 2024, o 16:03




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4201 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96 ... 141  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 1 lis 2019, o 06:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14008
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1930
Otrzymał podziękowań: 2011
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Nobody's perfect. :)

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
www.jachtdonkichot.pl


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 lis 2019, o 09:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Kurczak napisał(a):
1 lis 2019, o 06:50


Kurczak - Piotrusiu - dziś jest święto !

Masz kłopoty ze snem rano ? :lol:

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 lis 2019, o 10:18 

Dołączył(a): 7 maja 2013, o 08:14
Posty: 1380
Podziękował : 246
Otrzymał podziękowań: 150
Uprawnienia żeglarskie: sj
robhosailor napisał(a):
emeryt napisał(a):
jak na rysunku
Dżizas!!! Ja myślałem, że to moi uczniowie nie kapują zasad i norm rysunku technicznego. :-P :mrgreen: :rotfl:


Oczywiście masz rację, nie tylko Twoi uczniowie. Masz moją zgodę, możesz wykorzystać rysunek jako pomoc dydaktyczną, pod tytułem, "Jak nie należy.....". :D

Liczę na tantiemy. :kiss:

emeryt


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 lis 2019, o 18:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 16800
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4107
Otrzymał podziękowań: 3971
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Nie obawiaj się, nie wykorzystam, albowiem złe przykłady utrwalają się w pamięci, tak samo łatwo, jak dobre! :DD

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 lis 2019, o 18:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 16800
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4107
Otrzymał podziękowań: 3971
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Waldi_L_N napisał(a):
Nie wiem czy pamiętasz, ale w Twoich pierwszych fotkach na FB z wykładów z rysunku też znalazłem błąd Robercie. Tak że więcej luzu. :kiss:
Mogę pokazać podręcznik, z którego wtedy automatycznie przerysowałem? Owszem, był błąd, brakowało linii zakończenia gwintu - w podręczniku też jest, ten sam błąd. Teraz dokładniej oglądam podręczniki. Znalazłem więcej błędów. Cieszysz się? :DD

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 lis 2019, o 19:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14008
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1930
Otrzymał podziękowań: 2011
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
https://www.olx.pl/oferta/kolo-sterowe- ... f35a06d9b0

Zatelefonuję jutro, kwestia parametrów otworu piasty.

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
www.jachtdonkichot.pl


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 lis 2019, o 18:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14008
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1930
Otrzymał podziękowań: 2011
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Zanabyłem to mniejsze koło, większe już się sprzedało. Trochę się pobawiłem i wychodzi, ze 54 cm jest akuratne. :D

Do pełni szczęścia potrzebne jeszcze dwie obejmy do mocujące siłownik do ścianki. :D

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
www.jachtdonkichot.pl


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 lis 2019, o 11:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14008
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1930
Otrzymał podziękowań: 2011
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Moja obejma sektora wygląda tak:

Załącznik:
image.jpg
image.jpg [ 169.34 KiB | Przeglądane 4815 razy ]


Załącznik:
0.jpg
0.jpg [ 25.89 KiB | Przeglądane 4815 razy ]


Jest nierdzewna, na wymiary zewnętrzne 55x55 mm, wysokość 35 mm i jest skręcana dwoma śrubami "8" z łbem wpuszczanym.
Na zdjęciu są widoczne śruby gwintowane na całej długości, ja jednak postaram się dopasować śruby z krótszym gwintem. Są one na jakieś 4 mm zagłębione w trzonie steru.
Moim zdaniem to wystarczające zabezpieczenie na wypadek, gdyby połączenie się z jakiegoś powodu poluzowało.

Do obejmy będzie dospawane ramię w kształcie trapezu z grubego, nierdzewnego płaskownika ( przynajmniej 5 mm) z trzema otworami 120, 140 i 160 mm od zewnętrznej trzonu. To zapewni regulację wychylenia steru w stosunku do wysunięcia siłownika.

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
www.jachtdonkichot.pl


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 lis 2019, o 12:02 

Dołączył(a): 27 lis 2011, o 22:03
Posty: 3355
Podziękował : 212
Otrzymał podziękowań: 389
Uprawnienia żeglarskie: nikt
jeśli dobrze rozumiem, chcesz zastosować coś "gorszego" od kopii Jefy? Zamiast 60mm wysokości i śrub 4x m10, 35mm wysokości i dwie śruby m8?
Jeśli dobrze rozumuję ta obejma to tylko kwadratowy czop na osi steru na który zakłada się kwadratową obejmę z przyspawanym ramieniem? Co zatem z luzami i grubością ścianki tego zabieraka?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 lis 2019, o 12:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14008
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1930
Otrzymał podziękowań: 2011
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Zastanawiam się jeszcze nad miejscem zamontowania zbiornika paliwa. Będzie to prawdopodobnie taki, 40 l zbiornik z plastiku:

https://allegro.pl/oferta/zbiornik-pali ... 8469708218

Będzie pojemniejszy od oryginalnego o 5 l ale od przybytku głowa nie boli. :) Na teraz będzie zamontowany w lewoburtowej bakiście tuż przy ściance oddzielającej ją od kabiny. Wysoko pod ławką kokpitu, co pozwoli zrezygnować ze zbiornika rozchodowego i pompy paliwa. Muszę to sobie zmierzyć ale może się okazać, że wlew paliwa będzie dostępny po otwarciu pokrywy bakisty 1/3 zbiornika ( jakieś 10 cm) będzie wystawała w światło otworu bakisty, ale to nie jest problem.

Czytaj ze zrozumieniem Jacku. Ramię sektora będzie przyspawane bezpośrednio do obejmy i będzie miało wymiary 50x160x20 mm.

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Czy gorszego od Jefy ? Moim zdaniem nie, zakładając, że jest z aluminium a mój sektor będzie ze stali nierdzewnej. U Vetusa obejma jest także aluminiowa i skręcana na dwie śruby.
Rozwiązanie Szkutnika jest mocniejsze niż Jefy i Vetusa pomimo mniejszych rozmiarów.

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
www.jachtdonkichot.pl


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 lis 2019, o 12:36 

Dołączył(a): 27 lis 2011, o 22:03
Posty: 3355
Podziękował : 212
Otrzymał podziękowań: 389
Uprawnienia żeglarskie: nikt
Kurczak napisał(a):
Czy gorszego od Jefy ? Moim zdaniem nie, zakładając, że jest z aluminium a mój sektor będzie ze stali nierdzewnej.
Nie chce mi się grzebać w wątku ale czy nie twierdziłeś, że jest ze stali nierdzewnej? Tak przynajmniej mnie utrwaliło się w pamięci.
Cytuj:
U Vetusa obejma jest także aluminiowa i skręcana na dwie śruby.
Obejma i ściskanie jedno a kliny drugie. Kliny przenoszą moc a obejmy kasują luzy. Koło pasowe na silniku jest wprawdzie nabijane czyli bezluzowe ale przeniesienie momentu obrotowego z wałka na koło realizuje klin stąd częsta awaria, ścięcie klina.
Cytuj:
Rozwiązanie Szkutnika jest mocniejsze niż Jefy i Vetusa pomimo mniejszych rozmiarów.
Jest mocniejsze bo...? Jakieś obliczenia, próby, statystyki itp? ;)
Jeśli zastosujesz zmierz i zapisz luz przed sezonem a potem po sezonie. Będzie wiadomo czy cuś sie wyklepało.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 lis 2019, o 13:31 

Dołączył(a): 12 lut 2015, o 12:49
Posty: 1633
Podziękował : 272
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: Morskie-turystyczne
Kurczak, nie odkrywaj Ameryki itd.
Oprzyj się na rozwiązaniach stosowanych w dziesiątkach, setkach tysięcy razy (nie używam słowa „skopiuj”), a będziesz pan zadowolony.

_________________
—————————
Søren Kierkegaard:
Ironia życia leży w tym, że żyje się je do przodu, a rozumie do tyłu.
http://bobbyschenk.de/yacht2020_1.html#sp16


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 lis 2019, o 17:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Kurczak napisał(a):
Rozwiązanie Szkutnika jest mocniejsze niż Jefy


Naprawdę sądzisz, że rozwiązanie na klin, które jest na Bavarii jest słabsze ?

Nic nie ujmując Piotr Twemu rozumowaniu, ale sądzę, że to połączenie ktoś policzył - liczyłeś Swoje ?

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lis 2019, o 07:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14008
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1930
Otrzymał podziękowań: 2011
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
bury_kocur napisał(a):
Kurczak napisał(a):
Rozwiązanie Szkutnika jest mocniejsze niż Jefy


Naprawdę sądzisz, że rozwiązanie na klin, które jest na Bavarii jest słabsze ?

Gdzie tak napisałem ? :-o

Chociaż parę ściętych klinów w życiu widziałem. :D

Chodziło mi o te sektory, których zdjęcia wkleiłem. Oba są wykonane z aluminium i zabezpieczone stalowymi brokami. Ścianka mojej obejmy ma w najcieńszym miejscu 12,5 mm grubości, jest nierdzewna i skręcana nierdzewnymi śrubami. Tamte są aluminiowe, skręcane nierdzewnymi śrubami. Nie obawiam się ścięcia broków. Rozwiązanie Jefy ma obejmę o wysokości 60 mm ja mogę mieć 55 mm ale prawdopodobnie nie zmieści się wówczas na wolne miejsce trzonu. Ale muszę to jeszcze zmierzyć przy najbliższej okazji. Gdybym zlecił wykonanie sektora według tego projektu i tak wysokość obejmy byłaby dopasowana do wolnego miejsca. Mam niedużą płetwę sterową, zaś te sektory nie są dedykowane do powierzchni steru a jedynie do średnicy trzonu, więc są zapewne policzone z dużym zapasem.

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
www.jachtdonkichot.pl


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lis 2019, o 10:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Kurczak napisał(a):
a jedynie do średnicy trzonu, więc są zapewne policzone z dużym zapasem.


Wygląda na to Piotrze, że chyba masz rację....

Jeżeli są takie wymiary jak piszesz to powinno to faktycznie wytrzymać.

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lis 2019, o 11:45 

Dołączył(a): 12 lut 2015, o 12:49
Posty: 1633
Podziękował : 272
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: Morskie-turystyczne
:roll: Kurczaku, co to są broki?
Śruby wchodzące w wał, jak w ramieniu Vetusa?

_________________
—————————
Søren Kierkegaard:
Ironia życia leży w tym, że żyje się je do przodu, a rozumie do tyłu.
http://bobbyschenk.de/yacht2020_1.html#sp16


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lis 2019, o 11:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14008
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1930
Otrzymał podziękowań: 2011
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Brok to śruba bez łba z gwintem na całej długości, wkręca się ją zwykle kluczem ampulowym ale spotkałem małe broki wkręcane zwykłym śrubokrętem.

https://www.google.com/search?sxsrf=ACY ... 66&bih=632

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
www.jachtdonkichot.pl


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lis 2019, o 12:04 

Dołączył(a): 12 lut 2015, o 12:49
Posty: 1633
Podziękował : 272
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: Morskie-turystyczne
Dziękuję.

_________________
—————————
Søren Kierkegaard:
Ironia życia leży w tym, że żyje się je do przodu, a rozumie do tyłu.
http://bobbyschenk.de/yacht2020_1.html#sp16


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lis 2019, o 18:47 

Dołączył(a): 21 lut 2011, o 22:52
Posty: 490
Podziękował : 41
Otrzymał podziękowań: 67
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Spotkałem się też z nazwą wkręt dociskowy, może to po warsiawsku ;), a brok to okrągła blaszka zaślepiająca np. otwory technologiczne w bloku silnika.

_________________
Maciej Stachowicz


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lis 2019, o 18:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 09:33
Posty: 1316
Podziękował : 166
Otrzymał podziękowań: 212
Uprawnienia żeglarskie: zeglarz
Moris29 napisał(a):
a brok to okrągła blaszka zaślepiająca np. otwory technologiczne w bloku silnika.


Też tak odbieram ten termin.

_________________
Pozdrawiam
Marian Jasiński


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lis 2019, o 19:08 

Dołączył(a): 5 paź 2012, o 15:48
Posty: 2404
Podziękował : 557
Otrzymał podziękowań: 528
Uprawnienia żeglarskie: sernik morski gotowany
Jest to też nazwa piwa :mrgreen:

_________________
Miłego dnia :)
Pozdrawiam
Waldi


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lis 2019, o 19:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 cze 2010, o 16:44
Posty: 1860
Lokalizacja: Płock
Podziękował : 503
Otrzymał podziękowań: 325
Uprawnienia żeglarskie: Wszystkie jakie mam, kupiłem sam...
Jedno i drugie znaczenie jest poprawne.
To tak samo jak mówić zamek.

_________________
Pozdrawiam - Paweł Dąbrowski
Stopy wody pod kilem i pełnych zbiorników.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lis 2019, o 19:12 

Dołączył(a): 12 lut 2015, o 12:49
Posty: 1633
Podziękował : 272
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: Morskie-turystyczne
Dziękuję wam za wyjaśnienia.

_________________
—————————
Søren Kierkegaard:
Ironia życia leży w tym, że żyje się je do przodu, a rozumie do tyłu.
http://bobbyschenk.de/yacht2020_1.html#sp16


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lis 2019, o 19:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14008
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1930
Otrzymał podziękowań: 2011
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Nazwa "brok" ma wiele znaczeń. Tak się faktycznie nazywa także blaszane korki w bloku silnika. Tyle, że nie są to Macieju zaślepki otworów technologicznych, tylko swego rodzaju "zawory bezpieczeństwa" celowo umieszczane w kanałach wodnych. W przypadku zamarznięcia cieczy chłodzącej mają za zadanie zapobiec rozsadzeniu bloku przez lód.

Broki - śrubki, ja zawsze nazywałem "śruby bez łbów" ale wiem, że określenie "brok" też jest stosowane, co potwierdza Wujek Google. :)

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
www.jachtdonkichot.pl


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.



Za ten post autor Kurczak otrzymał podziękowanie od: Ognisty Szkwał
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 lis 2019, o 16:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14008
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1930
Otrzymał podziękowań: 2011
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Dotarło koło sterowe. Porządne, markowe - Vetusa. Nie mam w tej chwili pompy w domu, ale powinno pasować. :)

Niestety dość gwałtownie zmieniły mi się priorytety więc doprowadzę projekt "koło sterowe" do końca ale na tym na razie poprzestanę.

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
www.jachtdonkichot.pl


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 lis 2019, o 16:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Kurczak napisał(a):
Niestety dość gwałtownie zmieniły mi się priorytety więc doprowadzę projekt "koło sterowe" do końca ale na tym na razie poprzestanę.


A co jeszcze miało być ?

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 lis 2019, o 18:50 

Dołączył(a): 21 lut 2011, o 22:52
Posty: 490
Podziękował : 41
Otrzymał podziękowań: 67
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Kurczak napisał(a):
W przypadku zamarznięcia cieczy chłodzącej mają za zadanie zapobiec rozsadzeniu bloku przez lód.

Skuteczność tego jest dyskusyjna, co potwierdza fakt, że mój znajomy od silników łodziowych miał dość często doczynienia z popękanymi blokami i czasami właściciel podobno twierdził, że spuszczał wodę na zimę, może się gdzieś "zawieszała"?

_________________
Maciej Stachowicz


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 lis 2019, o 19:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 kwi 2006, o 21:58
Posty: 4688
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 512
Otrzymał podziękowań: 702
Uprawnienia żeglarskie: wyżej się nie da...
bury_kocur napisał(a):
Kurczak napisał(a):
Niestety dość gwałtownie zmieniły mi się priorytety więc doprowadzę projekt "koło sterowe" do końca ale na tym na razie poprzestanę.

A co jeszcze miało być ?

A skąd wiesz, że te priorytety to tylko łódkowe? :cool:

_________________
Zmieniona stopka - poprzednia lewaków uwierała :-)
--
pozdrawiam
AIKI


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 lis 2019, o 20:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14008
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1930
Otrzymał podziękowań: 2011
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Moris29 napisał(a):
Kurczak napisał(a):
W przypadku zamarznięcia cieczy chłodzącej mają za zadanie zapobiec rozsadzeniu bloku przez lód.

Skuteczność tego jest dyskusyjna, co potwierdza fakt, że mój znajomy od silników łodziowych miał dość często doczynienia z popękanymi blokami i czasami właściciel podobno twierdził, że spuszczał wodę na zimę, może się gdzieś "zawieszała"?


Nie wiem czy dyskusyjna. W silnikach samochodowych rozwiązanie stosowane od dziesiątek lat. Założenie jest takie, że zamarzająca, zwiększająca swoją objętość woda/lód powinna wypchnąć brok zamiast rozsadzić blok. Nigdy nie miałem do czynienia z zamarzniętym na amen silnikiem, ale z przerdzewiałym na wylot brokiem, przez który sączył się płyn już się spotkałem.

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
www.jachtdonkichot.pl


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lis 2019, o 08:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14008
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1930
Otrzymał podziękowań: 2011
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
bury_kocur napisał(a):
Kurczak napisał(a):
Niestety dość gwałtownie zmieniły mi się priorytety więc doprowadzę projekt "koło sterowe" do końca ale na tym na razie poprzestanę.


A co jeszcze miało być ?


- nowy, większy grot dostosowany do nowego bomu,
- nowe, zdejmowane "pokrowce" na wszystkie materace + uzupełnienie brakującego elementu (oparcie siedziska w messie).

To by plan na nowy sezon oprócz koła sterowego. :)

Podłogę w kabinie będę musiał naprawić i kupić nowy akumulator rozruchowy niezależnie od okoliczności.

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
www.jachtdonkichot.pl


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4201 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96 ... 141  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 205 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL