Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 19 kwi 2024, o 00:10




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 407 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 14  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 13 lut 2021, o 09:52 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8822
Podziękował : 3986
Otrzymał podziękowań: 1916
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
rafg28 napisał(a):
Jeśli chce się startować w regatach to raczej nie ma wyboru jak tylko własny jacht. Rynek czarterowy jachtów "do regat" u nas nie istnieje(przynajmniej z tego co szukałem w latach 2017-2018 w rejonie zachodnim). Osobiście znam jeden jacht w okolicy który był czarterowany w wersji zwyklej i regatowej (stary z lat 70 3/4 tonner, armator dorzucał w wersji regatowej porządnego grota , 2 genuy, foka kevlarowego, 2 spinakery).


Masz na mysli MG RS 34 ? Zadnych sukcesow :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 lut 2021, o 09:54 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8822
Podziękował : 3986
Otrzymał podziękowań: 1916
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Tak przy okazji, gdyby armatorzy dosc licznych ostatnio fajnych 10 m starszych jachtow zdecydowali sie pomierzyc i czesciej razem startowac to i regaty bylyby ciekawsze i poziom by sie podniosl :)



Za ten post autor M@rek otrzymał podziękowanie od: Colonel
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 lut 2021, o 10:00 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8822
Podziękował : 3986
Otrzymał podziękowań: 1916
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Tomku, wiem ze Twoim glownym zainteresowaniem sa regaty w ORC ale moze Wasze srodowisko doprowadzi wreszcie do zmiany sposobu pomiarow w KWR i dostosowaniu go do IMS. Gdyby jeszcze definicje trymu pomiarowego doprowadzic do tego z ORC to, moim zdaniem bylby duzy krok do przodu. Gdy formula byla zarzadzana u nas moje propozycje soptykaly sie z oporem materii :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 lut 2021, o 10:41 

Dołączył(a): 26 lut 2019, o 10:54
Posty: 328
Podziękował : 44
Otrzymał podziękowań: 36
Uprawnienia żeglarskie: dzej es em
M@rek napisał(a):
Masz na mysli MG RS 34 ? Zadnych sukcesow


Nie Marku, kolega w kamieniu ma stareńkiego Gamblinga 34, czarterował go w wersji zwyklej i co nieco bogatszej "regatowej" :) Co do startów , startuje ile mogę :) Największy ból pewnej części ciała to niestety brak załogi :(


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 lut 2021, o 11:07 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8822
Podziękował : 3986
Otrzymał podziękowań: 1916
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Nie wiem co mam Ci polecic bo sam wszystkiego probuje i kiepsko dziala :)
Na szczescie mam mniejsza lodke na ktorej moge tez startowac sam .
O tej w Kamieniu nawet nie slyszalem. Ten MG RS 34 stoi w Stepnicy tak jak fajny X ( 3/4 lub 102) do tego 3 szt Dehlerow 34, Banner 33( 3/4 t) X 99. First 34.7 2 szt dehlerow 33.
Toto o czym wiem :) Bylaby fajna grupa o zblizonej wielkosci i osiagach.



Za ten post autor M@rek otrzymał podziękowanie od: Colonel
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 lut 2021, o 16:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 11628
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1625
Otrzymał podziękowań: 3873
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
M@rek napisał(a):
ale moze Wasze srodowisko doprowadzi wreszcie do zmiany sposobu pomiarow w KWR i dostosowaniu go do IMS.

Ehhh, ile ja się o to nawalczyłem swego czasu. Opór materii jest naprawdę duży i to wszędzie, jak widzę.
Byłoby fajnie, pomiary żagli powinny być ujednolicone.
Sam mam oba świadectwa.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 wrz 2021, o 19:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 11628
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1625
Otrzymał podziękowań: 3873
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Zainspirowany rozmową na drugim forum, wyjaśnieniami, walką z narzekaniem i streotypami, napisałem artykuł o tym, jak zacząć starty w regatach.
W sumie niczego nowego tam nie ma, jest kilka odwołań do starych tekstów opisujących jakiś fragment przygotowań.
http://zpokladu.pl/glowna/edu_re/regaty_start.html

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl



Za ten post autor waliant otrzymał podziękowanie od: Janna
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 paź 2021, o 23:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 11628
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1625
Otrzymał podziękowań: 3873
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Dawno nie było relacji, tym bardziej o regatach. No więc relacja jest, tym razem o regatach, których nie lubimy ;)
http://zpokladu.pl/glowna/relacje/relac ... _bwzg.html

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl



Za ten post autor waliant otrzymał podziękowania - 2: Janna, Ognisty Szkwał
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 paź 2021, o 07:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 11628
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1625
Otrzymał podziękowań: 3873
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Okazało się, że dobry człowiek z drugiego forum zrobił nam kilka zdjęć podczas BWZG, akurat pod spinakerem. Wykorzystałem to i dodałem do artykułu.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl



Za ten post autor waliant otrzymał podziękowanie od: Janna
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 paź 2021, o 20:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 paź 2010, o 14:59
Posty: 5461
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 2938
Otrzymał podziękowań: 2910
Uprawnienia żeglarskie: ciut ciut
Podobają mi się kolory Czarodziejki. Istna Yennefer. <3

_________________
Pozdrawiam,
Smoczyca


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 paź 2021, o 22:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 11628
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1625
Otrzymał podziękowań: 3873
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
W sensie, że taka ładna? ;)

Hm, wracając po regatach do Górek, wyprzedziliśmy, jak się potem okazało, Mistrala. Nie byliśmy pewni, bo daleko i już ciemnawo się robiło.
W niedzielę rozmawiałem z Adamem z Mistrala i powiedział mi, że jak się do nich zbliżaliśmy, to doszli do wniosku, że to my.
Słowami, cytuję: czarownica nas dogania. :D

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 sty 2022, o 01:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 11628
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1625
Otrzymał podziękowań: 3873
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Trochę zdjęć z remontu/przebudowy Jachtklubu Stoczni Gdańskiej:
https://zpokladu.pl/glowna/relacje/rela ... 2_jsg.html

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 sty 2022, o 00:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 11628
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1625
Otrzymał podziękowań: 3873
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Przyszedł nowy rok, a w raz z nim aktualizacja (jak co dwa lata) przepisów OSR. Co zmusiło mnie do aktualizacji artykułu (kolejny raz, ehhh):
https://zpokladu.pl/glowna/edu_re/regaty_osr.html

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl



Za ten post autor waliant otrzymał podziękowania - 3: Colonel, cors, M@rek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 sty 2022, o 20:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 11628
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1625
Otrzymał podziękowań: 3873
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Dzisiaj na północy Polski wieje. A mnie się zachciało pojechać na jacht, popracować. Było trochę z przygodami, powrót z jachtu był lekko utrudniony. Ale i tak fajnie :)
https://zpokladu.pl/glowna/relacje/r_2022_ww.html

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 mar 2022, o 23:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 11628
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1625
Otrzymał podziękowań: 3873
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Dawno już nie było o remontach na jachcie. Tym razem temat ostatnio na drugim forum bardzo popularny, czyli panel słoneczny. Jest i nawet działa, na ile może pod plandeką.
https://zpokladu.pl/glowna/remonty/panelsloneczny.html

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 kwi 2022, o 20:51 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 11628
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1625
Otrzymał podziękowań: 3873
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Niewiele nowego pojawiło się tej zimy na jachcie. Uruchomienie systemu podnoszenia jachtu za szpilki balastu długo czekało na uruchomienie.
Oczywiście, jeszcze nie wiem, czy to dobrze będzie działać.
https://zpokladu.pl/glowna/remonty/pasy.html

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 kwi 2022, o 08:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 cze 2010, o 16:44
Posty: 1860
Lokalizacja: Płock
Podziękował : 503
Otrzymał podziękowań: 325
Uprawnienia żeglarskie: Wszystkie jakie mam, kupiłem sam...
Ciekawe rozwiązanie Tomek.
Ale czy nie obawiasz się o możliwość uszkodzenia krawędzi dachu przy otworze jeśli z jakiejś przyczyny wiszący jacht zacząłby sie bujać na boki? Troche mały ten otwór się wydaje w zestawieniu z pasami. A jeśli ten otwór nie jest nad środkiem ciężkości jachtu to parcie pasów na dach może byc po uniesieniu destrukcyjne dla konstrukcji dachu.

_________________
Pozdrawiam - Paweł Dąbrowski
Stopy wody pod kilem i pełnych zbiorników.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 kwi 2022, o 08:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Ognisty Szkwał napisał(a):
Ale czy nie obawiasz się o możliwość uszkodzenia krawędzi dachu przy otworze jeśli z jakiejś przyczyny wiszący jacht zacząłby sie bujać na boki? Troche mały ten otwór się wydaje w zestawieniu z pasami. A jeśli ten otwór nie jest nad środkiem ciężkości jachtu to parcie pasów na dach może byc po uniesieniu destrukcyjne dla konstrukcji dachu.


Jest jeszcze inny aspekt - wytrzymałość uchwytów wkręconych w szpilki - to jest cholernie punktowe obciążenie jednego lub dwóch gwintów i wkręconych w nie owych uszu.

Szczerze powiedziawszy nie przekonuje mnie ten sposób podnoszenia - jak dla mnie za duże ryzyko w stosunku do zysków.

Pzdr
Wł.

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 kwi 2022, o 09:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 cze 2010, o 16:44
Posty: 1860
Lokalizacja: Płock
Podziękował : 503
Otrzymał podziękowań: 325
Uprawnienia żeglarskie: Wszystkie jakie mam, kupiłem sam...
Można dać sztabę pod wszystkie szpilki i do niej zrobić ucho do szekli. To nie problem. Ja widzę zagrożenie że połączenie musi być w pionowej osi środka ciężkości, a jeśli otwór nie jest w tej osi to pasy będą napierały na krawędź otworu. Sam jestem ciekaw. Może zrobienie tuleii w otwór pomoże rozłożyć naprężenia na większą powierzchnię dachu i nie będzie szkód w jego konstrukcji.

_________________
Pozdrawiam - Paweł Dąbrowski
Stopy wody pod kilem i pełnych zbiorników.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 kwi 2022, o 12:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Ognisty Szkwał napisał(a):
Można dać sztabę pod wszystkie szpilki i do niej zrobić ucho do szekli. To nie problem. Ja widzę zagrożenie że połączenie musi być w pionowej osi środka ciężkości, a jeśli otwór nie jest w tej osi to pasy będą napierały na krawędź otworu. Sam jestem ciekaw. Może zrobienie tuleii w otwór pomoże rozłożyć naprężenia na większą powierzchnię dachu i nie będzie szkód w jego konstrukcji.


"Może" jest słowem kluczowym - jeżeli armator wie na 101 % jak rozłożą się naprężenia przy przejściu przez ten otwór w kabinie to OK.

Tyle, że póki się nie spróbuje to nie wiadomo jak to będzie a powiem szczerze - nie mam pomysłu na policzenie punktu równowagi takiej jednostki przy powieszeniu jej w omawiany sposób.

Ale cóż - jak to mawiają - postęp wymaga czasem ofiar a każdy wynalazca ryzykuje za swoje pieniądze :-P

Choć jako postronny widz z czystej inżynierskiej ciekawości będę Tomkowi kibicował przy tym eksperymencie.

Pzdr
Wł.

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 kwi 2022, o 15:40 

Dołączył(a): 17 lis 2014, o 20:08
Posty: 1427
Podziękował : 519
Otrzymał podziękowań: 651
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
bury_kocur napisał(a):
nie mam pomysłu na policzenie punktu równowagi takiej jednostki przy powieszeniu jej w omawiany sposób.

To bardzo proste. Jeżeli punkt zaczepu stropu jest powyżej środka ciężkości jachtu i leży w linii pionowej od zaczepu dennego jest ok. Patrz SOLING, Yingling....Jeżeli jest odwrotnie to jest dramat. Miałem tak na QT. Musiałem zamontować odciągi poprzeczne i odciąg rufowy co było upierdliwe i po kilku razach zrezygnowałem.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 kwi 2022, o 16:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 11628
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1625
Otrzymał podziękowań: 3873
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Obawiam się wszystkiego. ;)
Plan jest taki, że wypróbuję to nie przy wodowaniu niedługo, ale później, przy myciu jachtu w sezonie. Podnoszenie z wody wydaje się mało ryzykowne. Gdy będzie widać, że jacht idzie źle, to przerywamy podnoszenie i jacht wraca do wody. Na stojak może być trudno trafić, gdyby było coś nie tak.
Być może będzie potrzebny odciąg na dziób lub rufę. Ale to można sprawdzić tylko w boju. Innymi słowy zrobimy rozpoznanie walką.
Rozwiązanie jest stoczniowe, więc może się sprawdzi. Na niektórych jachtach to działa bardzo dobrze.
Co do wytrzymałości, to może jednak nie przesadzajmy?
Szpilki M16, no kurcze! Dwie do tego, nie jedna. Ile to ton?
A ja nie mam wielkiej i ciężkiej landary, tylko nieduży jachcik o masie podczas podnoszenia do 2900 kg. Normalnie o wiele mniej, bo bez wyposażenia i bez masztu to będzie około 2600 kg.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 kwi 2022, o 18:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 cze 2010, o 16:44
Posty: 1860
Lokalizacja: Płock
Podziękował : 503
Otrzymał podziękowań: 325
Uprawnienia żeglarskie: Wszystkie jakie mam, kupiłem sam...
waliant napisał(a):
Rozwiązanie jest stoczniowe, więc może się sprawdzi. Na niektórych jachtach to działa bardzo dobrze.

Ale na kabinówki czy odkryto pokładowe?
Kibicuję.
PS
Odciąg na pewno będzie potrzebny, tylko dziób czy rufa. O to jest pytanie.
PS
To dobrze by było zrobić zaczep stały na pasach w miejscu nad kabiną do odciągu dziób/rufa żeby stworzyć sztywny trókąt szekla//zaczep na pasie//dziób/rufa.

_________________
Pozdrawiam - Paweł Dąbrowski
Stopy wody pod kilem i pełnych zbiorników.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 kwi 2022, o 19:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 11628
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1625
Otrzymał podziękowań: 3873
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Ognisty Szkwał napisał(a):
Ale na kabinówki czy odkryto pokładowe?

Np. z sąsiedniego forum jacht X-79. Kabinówka jak najbardziej. Poza tym w klubie B31 - też kabinówka. W tym wypadku widziałem zdjęcia.

Ognisty Szkwał napisał(a):
To dobrze by było zrobić zaczep stały na pasach w miejscu nad kabiną do odciągu dziób/rufa

Jak będzie potrzebny odciąg, to zrobię.

P.S. Ten X-79 nie wymaga żadnych odciągów - podpytałem właściciela.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 kwi 2022, o 21:40 

Dołączył(a): 17 lis 2014, o 20:08
Posty: 1427
Podziękował : 519
Otrzymał podziękowań: 651
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
waliant napisał(a):
Rozwiązanie jest stoczniowe,

I nie udało się. Poprzedni właściciele tego rozwiązania nie używali. Stoczniowe rozwiązanie wzięło w łeb, czysta amatorszczyzna "stoczni". Popatrz Tomku w certyfikat ORC. Masz położenie środka ciężkości od wodnicy trymu pomiarowego, które wynosi -74mm (148 mm poniżej linii bazowej pliku .off), czyli w 100% masz go nad zaczepem pasa. Stąd w żadnym wypadku na samym pasie bez odciągów poprzecznych i jednego wzdłużnego nie poniesiesz jachtu.



Za ten post autor cors otrzymał podziękowanie od: junak73
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 kwi 2022, o 22:02 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:46
Posty: 1818
Lokalizacja: Rumia
Podziękował : 357
Otrzymał podziękowań: 299
Uprawnienia żeglarskie: kpt. jacht.
cors napisał(a):
Stąd w żadnym wypadku na samym pasie bez odciągów poprzecznych i jednego wzdłużnego nie poniesiesz jachtu.

Jako operator żurawia przenośnego też śmiem twierdzić że na jednym punkcie zaczepienia się nie uda, za dużo zmiennych.

_________________
pozdro Zbyszek
PUMA 42 S/Y SINE METU
http://www.maxiskippers.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 kwi 2022, o 23:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 11628
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1625
Otrzymał podziękowań: 3873
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Ale bierzecie pod uwagę to, że pasy przechodzą przez dach kabiny, przez wąski otwór? I że to dość dobrze zabezpiecza jacht przed przewrotką?
A na ile on się będzie przechylał, to zależy od wielkości otworu w dachu kabiny.
Dach kabiny jest nad środkiem ciężkości.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 kwi 2022, o 05:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 cze 2010, o 16:44
Posty: 1860
Lokalizacja: Płock
Podziękował : 503
Otrzymał podziękowań: 325
Uprawnienia żeglarskie: Wszystkie jakie mam, kupiłem sam...
cors napisał(a):
Stąd w żadnym wypadku na samym pasie bez odciągów poprzecznych i jednego wzdłużnego nie poniesiesz jachtu.

Można to ominąć robiąc sztywny odciąg pod szpilki balastu z oczkiem na szeklę pasów nad płaszczyzną poziomą środka ciężkości jachtu. Wtedy zostanie się tylko moment gnący napierający na otwór dachu wynikający z siły powstającej przy tak zawieszonym jachcie i odległości otworu od pionowej przechodzącej przez środek ciężkości jachtu.

_________________
Pozdrawiam - Paweł Dąbrowski
Stopy wody pod kilem i pełnych zbiorników.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 kwi 2022, o 07:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 11628
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1625
Otrzymał podziękowań: 3873
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Zobaczymy jak wyjdzie w praktyce ten układ, jaki na razie mam. Jak się uda, to powiem. :)
Jak się nie uda, to też powiem, nie będę wiśnia ;)

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl



Za ten post autor waliant otrzymał podziękowanie od: Ognisty Szkwał
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 kwi 2022, o 10:16 

Dołączył(a): 20 cze 2014, o 20:09
Posty: 76
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 36
Uprawnienia żeglarskie: st.j.
System punktowego podnoszenia wykorzystywałem w poprzednich 2 Słoni. W Sportinie 682 łapałem za cęgi, ale to była lekka łódka, a w Pegazie 800 za szynę stopy masztu, która była integralną częścią stalowej skrzyni balastu. ale w tym drugim przypadku to już było wykorzystywane rzadko , wiązało się z odczepianiem od zawiesia trapezu, który na dźwigu w jksg praktycznie zawsze był podczepiony.
ZR



Za ten post autor zrembiewski otrzymał podziękowanie od: waliant
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 407 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 14  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 163 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL