Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 20 kwi 2024, o 00:01




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 174 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 21 sty 2018, o 16:19 

Dołączył(a): 7 maja 2013, o 08:14
Posty: 1380
Podziękował : 246
Otrzymał podziękowań: 150
Uprawnienia żeglarskie: sj
Kurczak napisał(a):
Tomku, chodzi o tego typu podkładkę pod pieska:

https://www.google.pl/search?q=podk%C5% ... F6JFvK-LVM:


Nazywają to też "stolikiem"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 sty 2018, o 00:40 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8018
Podziękował : 1870
Otrzymał podziękowań: 2413
Uprawnienia żeglarskie: -
Zawracanie głowy. Wymień te dziwne rynienkie co niby tam za kabestanem robi za... knage? :roll: na prawdziwą knagę, zaciskową. Albo i zwykłą, co kto lubi, za kabestanem zwykła też dobra, acz wolę zaciskową.
Koszt i kłopot niewielki, wypróbuj, zobaczysz.
Na wypadek wątpli nazewniczo-terminologicznych:
Obrazek
to ta w środku. ;)

Knagę wystarczy obrzucić bądź jak, i nieważne w istocie jak czy w którę stronę, dość liną machnąć. Działa na każdej linie, każdej średnicy i typu, niezależnie od śliskości ni wytarcia, ni obciążenia. Fool-proof patent, sprawdzony od wieków. Nie wyważajmy drzwi.

Czyli niemodne zacofaństwo, i już chyba wycofane ze sprzedaży, u nas jakoś nie spotkałem jak szukałem :-P
Najlepiej trzymają kanciaste (pierwsza fotka) albo drewniane. Ale za kabestanem każda się nada.
Załącznik:
knaga zaciskowa szotowa (640x407).jpg
Załącznik:
knaga zaciskowa fałowa (596x566).jpg


https://www.westmarine.com/buy/west-mar ... at--261156


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 sty 2018, o 07:49 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14005
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1930
Otrzymał podziękowań: 2010
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Spoko, nie twierdzę, że takie knagi są złe. Sam mam takie na Dulci za kabestanem. Owszem trzymają linę jak diabeł kościelnego, ale nie mają funkcji, którą posiada knaga szczękowa z prowadnicą.
I "dość liną machnąć" - to trochę na wyrost jest. Chybił - trafił. :)
Żeby obłożyć linę na tej knadze, musisz do niej podejść i wówczas obłożyć linę, to samo przy odknagowaniu. Owszem jest wygodniejsza i łatwiejsza w obsłudze od tradycyjnej knagi ale od szczękowej nie.
Dobrze ustawiona szczękowa pozwala dobrać szoty nie zwalniajac knagi i siedząc na nawietrznej ławce, byle by tylko szot był w zasięgu ręki. Pozwala też z tego samego miejsca szybko zwolnić linę bez koniecznosci przechodzenia na drugą burtę lub wstawania z miejsca. W ostateczności można lekko napiętą linę podbić stopą i w ten sposób wyrwac ze szczęk.
Owszem tradycja tradycją, ale życie trzeba sobie ułatwiać. :D

Od lat używam talii z blokiem wiolinowym, regulowaną półką i knagą szczękową z prowadnicą.
To mega wygodne i bezpieczne rozwiązanie... :D

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
www.jachtdonkichot.pl


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 sty 2018, o 08:08 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Żeby użyć korby od kabestanu to i tak trzeba podejść a zaknagowanie to jest chwila. Odknagowac jest jeszcze prościej. Montaż i cena takiej knagi jest dość kuszący

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 sty 2018, o 10:34 

Dołączył(a): 8 lis 2015, o 10:53
Posty: 1938
Lokalizacja: W-wa
Podziękował : 52
Otrzymał podziękowań: 244
Uprawnienia żeglarskie: jkzw, IYT Master of Yachts Ocean 200 ton
Ryś napisał(a):
to ta w środku. Fool-proof patent, sprawdzony od wieków. Najlepiej trzymają kanciaste albo drewniane.
Nie mam przekonania, na C-28 (Coriolis) były podobne (kanciaste, Goiot?) i to knagowanie_poprzez_owijanie nie było pewne, a z kolei kształt niedobry (jedno ramię za krótkie) do tradycyjnego zaknagowania :roll:.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 sty 2018, o 10:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 11628
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1625
Otrzymał podziękowań: 3873
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Taka knaga (jednostronna) musi być dobrze ustawiona, no i knagować trzeba właściwie, może w tym był problem?

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl



Za ten post autor waliant otrzymał podziękowanie od: cors
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 sty 2018, o 10:47 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
U mnie działa super

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 sty 2018, o 11:15 

Dołączył(a): 8 lis 2015, o 10:53
Posty: 1938
Lokalizacja: W-wa
Podziękował : 52
Otrzymał podziękowań: 244
Uprawnienia żeglarskie: jkzw, IYT Master of Yachts Ocean 200 ton
waliant napisał(a):
Taka knaga musi być dobrze ustawiona
To na pewno, i w tym jest jej słabość. Do tego rodzaj (średnica) liny, a w porcie np. odbijacza nie podwiesisz, bo mógł spaść :oops:.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 sty 2018, o 11:45 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Powiewisz, możesz knagowac klasycznie .tylko po co używać tej knagi do tego to nie wiem.

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 sty 2018, o 12:06 

Dołączył(a): 8 lis 2015, o 10:53
Posty: 1938
Lokalizacja: W-wa
Podziękował : 52
Otrzymał podziękowań: 244
Uprawnienia żeglarskie: jkzw, IYT Master of Yachts Ocean 200 ton
piotr6 napisał(a):
po co używać tej knagi do tego to nie wiem
No właśnie, tym bardziej gdy ten co przykręca nie bedzie tym, który musi używać :oops:.
Obrazek

Tu na oko kąty są lepsze:
Obrazek

A tu już abstrakcyjne (chyba żeby chcieć knagować linę idącą z przeciwnej burty w poprzek kokpitu, coś jak pracując szotami foka na łódkach mieczowych):
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 sty 2018, o 12:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 11628
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1625
Otrzymał podziękowań: 3873
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Te knagi na zdjęciu są świetne i nie zawiodły nigdy. Tylko muszą być dobrze ustawione w stosunku do kabestanu a i dobrze też w stosunku do tego, jak lina z nich schodzi do kokpitu. Na Pallasie po pewnym czasie obróciłem je tak, że lina nie miała szansy przypadkiem się odknagować i już nigdy nie było z nimi problemów. Ich zaletą jest to, że lina się nie zaciska i nawet brasy pod silnym obciążeniem można odknagować jednym ruchem ręki, co nie jest bez znaczenia.
Oczywiście jak ktoś się pomyli i poprowadzi linę najpierw na cieńszy koniec, to dupa. Ale każdą dobrą ideę można schrzanić złym wykonaniem i knaga niczemu nie jest wtedy winna.

Na Czarodziejce mam knagi o podobnej zasadzie działania, ale są gorsze. Co prawda są mniejsze, ale nie pasują do każdej średnicy liny i zdarza się też, że czasami szot/bras się zakleszczy. A to ZŁO.
Dlatego chcę zmienić. Jak ktoś ma dwie takie knagi zbędne, to chętnie kupię :)

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 sty 2018, o 13:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14005
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1930
Otrzymał podziękowań: 2010
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Jak kupię kabestany samoknagujące - to dostaniesz moje w prezencie. Mam szoty z "12" i działają idealnie, "10" też knagowałem i działały podobnie. :)

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
www.jachtdonkichot.pl


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 sty 2018, o 14:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 11628
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1625
Otrzymał podziękowań: 3873
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Kurczak napisał(a):
to dostaniesz moje w prezencie

Bardzo dziękuję za chęci, ale nie wiem czy to będzie odpowiednio szybko ;)

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 sty 2018, o 14:53 

Dołączył(a): 22 gru 2012, o 20:57
Posty: 3857
Podziękował : 441
Otrzymał podziękowań: 754
Uprawnienia żeglarskie: dostateczne plus
Przy całym szacunku, na łódce nieregacącej się, wszystko można robić powoli, nawet mityczne knagowanie.
v


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 sty 2018, o 14:53 

Dołączył(a): 17 lis 2014, o 20:08
Posty: 1427
Podziękował : 519
Otrzymał podziękowań: 651
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
waliant napisał(a):
Tylko muszą być dobrze ustawione w stosunku do kabestanu


Na zdjęciu Dufoura 2800 są zamontowane źle.
Powinny być tak:


Załączniki:
dufour-2800.jpg
dufour-2800.jpg [ 29.51 KiB | Przeglądane 4462 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 sty 2018, o 14:57 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
vaginal napisał(a):
Przy całym szacunku, na łódce nieregacącej się, wszystko można robić powoli, nawet mityczne knagowanie.
v

Tylko że w tym wypadku jest całkiem szybko.

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 sty 2018, o 15:15 

Dołączył(a): 17 lis 2014, o 20:08
Posty: 1427
Podziękował : 519
Otrzymał podziękowań: 651
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
piotr6 napisał(a):
Tylko że w tym wypadku jest całkiem szybko.


Tak miałem na Nefrycie, Dufour 24, Ichtianderze i CORS QTC:


Załączniki:
Knagi.jpg
Knagi.jpg [ 14.5 KiB | Przeglądane 4437 razy ]

Za ten post autor cors otrzymał podziękowanie od: vaginal
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 sty 2018, o 16:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 8770
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1745
Otrzymał podziękowań: 2024
Uprawnienia żeglarskie: sternik
emeryt napisał(a):
"Kaczy dziób" zamontowany sprawdzony.

Taki dziób, to sentyment do dziobnicy kliprowej.

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 sty 2018, o 17:08 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8018
Podziękował : 1870
Otrzymał podziękowań: 2413
Uprawnienia żeglarskie: -
Kurczak napisał(a):
Żeby obłożyć linę na tej knadze, musisz do niej podejść i wówczas obłożyć linę, to samo przy odknagowaniu.
Dobrze ustawiona szczękowa pozwala dobrać szoty nie zwalniajac knagi i siedząc na nawietrznej ławce, byle by tylko szot był w zasięgu ręki.
A pewnie że wygodne - zwłaszcza na małej łódeczce halsując co chwilę, balastujący na nawietrznej, ze szotem w ręku w poprzek kokpitu, a który wybierzesz bez korby. Czyli jeziorkowo ;)
A czy siedzieć na zawietrznej to grzech jakiś? :lol:

Ale nie w tem rzecz, bo jedno drugiemu nie przeszkadza, można mieć oba, ale tu temczasem rzecz cała
emeryt napisał(a):
Mam problemy z knagowaniem wybranego kabestanem szota.
Chciałem dać podstawki z knagami pod kabestany. Ale nijak pasują, muszą wystawać do kokpitu, by szybko jedną ręką zaknagować. Taki dyszel może podzielić kręgosłup na dwie części.
Więc dać uczciwe knagi nie kłopot, problemy zaś może rozwiązać.

A swoją ścieżką blaszane przeszkadzajki wtykać tuż przy samem kabestanie... :roll: toć nie tylko że kręgosłup, ale i paluchy potracić można gdy się co tam zatnie czy spulta. Więcej gadżetów, więcej praw Murphiego.
A komu się nigdy szoty nie motają - niech pirszy rzuci kamieniem :mrgreen:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 sty 2018, o 18:24 

Dołączył(a): 7 maja 2013, o 08:14
Posty: 1380
Podziękował : 246
Otrzymał podziękowań: 150
Uprawnienia żeglarskie: sj
waliant napisał(a):
Taka knaga (jednostronna) musi być dobrze ustawiona, no i knagować trzeba właściwie

Przy szczękowej by "zaknagować", wystarczy przestać ciągnąć.

By "odknagować", gdy "brakuje rąk", wystarczy

Kurczak napisał(a):
lekko napiętą linę podbić stopą i w ten sposób wyrwac ze szczęk.

Czyli "odknagować".

Dla mnie wystarczy. ;)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 sty 2018, o 19:23 

Dołączył(a): 9 lut 2011, o 19:45
Posty: 4709
Lokalizacja: ES
Podziękował : 390
Otrzymał podziękowań: 963
Uprawnienia żeglarskie: galernik
Kurczak napisał(a):
Żeby obłożyć linę na tej knadze, musisz do niej podejść i wówczas obłożyć linę, to samo przy odknagowaniu. Owszem jest wygodniejsza i łatwiejsza w obsłudze od tradycyjnej knagi ale od szczękowej nie.
Dobrze ustawiona szczękowa pozwala dobrać szoty nie zwalniajac knagi i siedząc na nawietrznej ławce, byle by tylko szot był w zasięgu ręki. Pozwala też z tego samego miejsca szybko zwolnić linę bez koniecznosci przechodzenia na drugą burtę lub wstawania z miejsca. W ostateczności można lekko napiętą linę podbić stopą i w ten sposób wyrwac ze szczęk.

A ja tam mam prosty kabestan z ruchomym stolikiem na którym zamontowana jest szczękowa cam cleat. Proste i wygodne w obsłudze. Obrotowy stolik pozwala wybierać i knagować z każdego miejsca na łódce
https://zefir.sklep.pl/189-thickbox_def ... -k1-k2.jpg

_________________
Pozdrawiam
Wiesław


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 sty 2018, o 19:36 

Dołączył(a): 7 maja 2013, o 08:14
Posty: 1380
Podziękował : 246
Otrzymał podziękowań: 150
Uprawnienia żeglarskie: sj
A masz jakąś korbę czy coś w tym rodzaju. Bo u mnie korba koliduje ze stolikiem.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 sty 2018, o 20:25 

Dołączył(a): 7 maja 2013, o 08:14
Posty: 1380
Podziękował : 246
Otrzymał podziękowań: 150
Uprawnienia żeglarskie: sj
Bombel napisał(a):
A ja tam mam prosty kabestan z ruchomym stolikiem


A tu fotki stolika w Twoim typie, kolegi kazmira, z sąsiedniego forum, tyle że blokowana w trzech położeniach.


Załączniki:
Stolik 1.JPG
Stolik 1.JPG [ 23.44 KiB | Przeglądane 4337 razy ]
Stolik.JPG
Stolik.JPG [ 21.63 KiB | Przeglądane 4337 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 sty 2018, o 20:27 

Dołączył(a): 9 lut 2011, o 19:45
Posty: 4709
Lokalizacja: ES
Podziękował : 390
Otrzymał podziękowań: 963
Uprawnienia żeglarskie: galernik
emeryt napisał(a):
A masz jakąś korbę czy coś w tym rodzaju. Bo u mnie korba koliduje ze stolikiem.
.
Korba nie ma prawa kolidować ze stolikiem, bo obrotowy stolik jest pod rolką kabestanu a korba nad. I zawsze mogę stolik obrócić tak by ""nie łamał kręgosłupa"". Niezależnie czy kabestan pod obciążeniem czy na pusto
A korby i tak nie mam. Te 14 m kw gieni to se z krzyża :-P , Jeszcze bez problemu

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

emeryt napisał(a):
A tu fotki stolika w Twoim typie, kolegi kazmira, z sąsiedniego forum, tyle że blokowana w trzech położeniach.

Dokładnie tak. Mój stolik nie jest blokowany.

_________________
Pozdrawiam
Wiesław


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 sty 2018, o 20:35 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Emeryt ma korbę od dołu

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 sty 2018, o 20:51 

Dołączył(a): 9 lut 2011, o 19:45
Posty: 4709
Lokalizacja: ES
Podziękował : 390
Otrzymał podziękowań: 963
Uprawnienia żeglarskie: galernik
piotr6 napisał(a):
Emeryt ma korbę od dołu

Ażem się cafnął i podejrzał jeszcze raz. Gdy stolik jest umieszczony pod rolką kabestanu + lekko wygięty do góry to nie ma prawa przeszkadzać korbie. No chyba że napęd kabestanu jest łamany

_________________
Pozdrawiam
Wiesław


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 sty 2018, o 21:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 11628
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1625
Otrzymał podziękowań: 3873
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
cors napisał(a):
Tak miałem na Nefrycie, Dufour 24, Ichtianderze i CORS QTC:

O właśnie. Tutaj dochodzi jeszcze to co napisałem, że lina schodzi z knagi do kokpitu tak, że trudno ją przypadkiem odknagować.
Ryś napisał(a):
A komu się nigdy szoty nie motają

Motają się, zdarza się, zwłaszcza po ciemku. Wtedy trzeba odwijać szot "pod prąd", czasami ciągnąc drugim kabestanem jak się naprawdę zakleszczy. Wtedy rolka to kłopot, nawet piesek z pałąkiem u góry to kłopot (bo trzeba linę wywlekać, a może być długa).

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 sty 2018, o 21:29 

Dołączył(a): 7 maja 2013, o 08:14
Posty: 1380
Podziękował : 246
Otrzymał podziękowań: 150
Uprawnienia żeglarskie: sj
Bombel napisał(a):
Gdy stolik jest umieszczony pod rolką kabestanu + lekko wygięty do góry to nie ma prawa przeszkadzać korbie


Ma obowiązek przeszkadzać. stolik musisz dać pod korbę, bo na korbie jest zapadka, taką mają te kabestany urodę. Stolik musi być podgięty do góry by lina schodząca z rolki kabestanu wpadała na pieska, i kolizja jak bum bum. Dobrze że to nie autostrada. :rotfl:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 sty 2018, o 21:30 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
swoją drogą kabestany z korbą na dole są całkiem fajne

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 sty 2018, o 21:32 

Dołączył(a): 9 lut 2011, o 19:45
Posty: 4709
Lokalizacja: ES
Podziękował : 390
Otrzymał podziękowań: 963
Uprawnienia żeglarskie: galernik
emeryt napisał(a):
Bombel napisał(a):
Gdy stolik jest umieszczony pod rolką kabestanu + lekko wygięty do góry to nie ma prawa przeszkadzać korbie


Ma obowiązek przeszkadzać. stolik musisz dać pod korbę, bo na korbie jest zapadka, taką mają te kabestany urodę. Stolik musi być podgięty do góry by lina schodząca z rolki kabestanu wpadała na pieska, i kolizja jak bum bum. Dobrze że to nie autostrada. :rotfl:

OK. Rozumiem

_________________
Pozdrawiam
Wiesław



Za ten post autor Bombel otrzymał podziękowanie od: emeryt
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 174 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 338 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
cron
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL