Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 19 kwi 2024, o 01:04




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 16 maja 2017, o 11:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 maja 2017, o 11:35
Posty: 6
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: JSM
Witam wszystkich serdecznie.
Jestem świeżo upieczonym posiadaczem jachtu Shipman 28. Szukam pomocy a raczej informacji dotyczącej napędu tego jachtu. Mam oryginale montowany silnik spalinowy Farymann A40m połączony z przekładnią hydrauliczną Hydromarin, w komplecie takim jak to wyjeżdżało ze stoczni.
Po zakupie jacht osiągał zawrotne 3.8W prędkości maksymalnej więc silnik i przekładnia poszła do remontu. Jedyne co zostało to śruba. Jacht ma aktualnie śrubę napędową składaną GORI, która ma wyłamane zęby i nie otwiera się prawidłowo.
I pojawia się pytanie: Czy ktoś wie jaka była oryginalnie montowana śruba na jachtach Shipmann 28? Może ktoś posiada ten jacht i może mi powiedzieć jakie prędkości rozwija na silniku.

Pozdrawiam serdecznie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 maja 2017, o 12:33 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Tu na forum bywa kolega beret który ma też silnik jak Twój i na Sailforum jest jeszcze jeden właściciel podobnego Schipmana. NIestety SF nie działa.
gdzie masz swoją łódkę?

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 maja 2017, o 12:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 maja 2017, o 11:35
Posty: 6
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: JSM
W Szczecinie w CŻ. Napisze PW do kolegi Bereta, i będę liczył na jego odpowiedź. Tym czasem na tej śrubie mam 4.8W na 2000 obr, i 5,3W na 2500obr. Pod wiatr 4BF 4.8W 2500obr, i z wiatrem 6W 2500obr. Silnik się wkręca bez problemów więc mam podejrzenie o za małej śrubie/za małym skoku. W weekend będę mierzył ciśnienie w układzie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 maja 2017, o 13:28 
*** Ban ***
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 mar 2015, o 23:16
Posty: 1403
Podziękował : 464
Otrzymał podziękowań: 271
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Beret chyba opuścił swojego Shipmana i poleciał na Kanary.
Przynajmniej stamtąd się ostatnio meldował.
Z silnikiem też miał problemy ale nie przypuszczam żeby bardzo pomógł bo raczej silnikowo nie jest orłem.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 maja 2017, o 13:54 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Szymon idei te prędkości to w miarę są normalne

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Na pewno Rafał z SF będzie wiedział bo on o silnikach wie wszystko

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 maja 2017, o 15:34 

Dołączył(a): 7 maja 2013, o 08:14
Posty: 1380
Podziękował : 246
Otrzymał podziękowań: 150
Uprawnienia żeglarskie: sj
Szymonides11 napisał(a):
W Szczecinie w CŻ


Wdziałem Cię na jeziorze i zastanawiałem się nad Twoim kręceniem kółek na silniku. Teraz wiem, Lorania ma kłopoty. Mój jest o metr krótszy, ma taki sam silnik i przy ok. 1800 obr/min rozwija 5,2 knota (spokojna woda). Śruba nastawna. Chyba dobrze podejrzewasz śrubę. 2500 obr/min, to obroty graniczne dla tego silnika, zwolnij. Mnie uczono, trzy ćwiartki maksymalnych. Ale to było dawno i dlatego może być bajką.


Załączniki:
FarymannDiesel_A30M-A40M-K30M-R30M-P30M-S30M_InstManual.pdf [4.83 MiB]
Pobrane 184 razy
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 maja 2017, o 08:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 maja 2017, o 11:35
Posty: 6
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: JSM
Witam.
Silnik i tak muszę dotrzeć po remoncie, dodatkowo ta konstrukcja jest tak zrobiona że te 2500 obr nie wpływa jakoś specjalnie na jej trwałość. Jedynie zużycie paliwa rośnie, ale też nie jakoś dramatycznie. Mam wszystkie instrukcje remontowałem ten silnik, jeśli cię interesuje również mam katalog części którym mogę się podzielić do od kserowania. Jak zależy komuś na bardzo długiej i bezawaryjnej pracy tego silnika to po prostu trzeba często wymieniać olej (z płukaniem miski ropą). Może być najtańszy jaki tylko się kupi, byle często.

Chętnie bym się spotkał i rzucił okiem na twój silnik bo mam jeszcze jeden problem ze swoim a mianowicie nie mam termostatu, a chciałbym go bardzo zobaczyć jak jest zrobiony i dorobić.

Co do śruby, śrubę i tak muszę wymienić bo mam składana gori i ma wyłamane zęby i się nie otwiera prawidłowo za każdym razem co można zauważyć po ogromnych wibracjach kadłuba. Pytam własnie o możliwe osiągi żeby idealnie dobrać śrubę. Najchętniej dałbym stoczniową, ale nie mam informacji o jej parametrach.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 maja 2017, o 12:20 

Dołączył(a): 7 maja 2013, o 08:14
Posty: 1380
Podziękował : 246
Otrzymał podziękowań: 150
Uprawnienia żeglarskie: sj
Witam.

W piątek koło 20, zamierzam ( pociąg ) być na jachcie, będę montował pompę wody po remoncie. Zdjęte koło pasowe, to może coś zobaczysz. Stanowisko Przestrzenna 19, numer 41.
Szymonides11 napisał(a):
Mam wszystkie instrukcje remontowałem ten silnik, jeśli cię interesuje również mam katalog części którym mogę się podzielić do od kserowania

Bardzo proszę, chętnie skorzystam.

emeryt


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 maja 2017, o 10:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 maja 2017, o 11:35
Posty: 6
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: JSM
Ze względu na duże zainteresowanie wrzucam katalog części do Farymanna.

https://drive.google.com/open?id=0B0Sp1FK1bI4eYWJJSkZ1Ny1tZHM

Starałem się zeskanować z możliwie najwyższą dokładnością wiec zajmuje około 38MB.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 sie 2018, o 07:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 wrz 2006, o 14:11
Posty: 8
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 1
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
Witam

Czy temat silnika Faryman A40 został już zamknięty czy nadal można podyskutować?.

Ma na swoim Shipmanie też taki silnik i chętnie dowiem się czegoś nowego, a być może będę wstanie też komuś pomóc.

_________________
Pozdrawiam Rafał Laurentowski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 sie 2018, o 17:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 lip 2014, o 23:27
Posty: 537
Lokalizacja: s/y Nimrod, Newhaven UK
Podziękował : 170
Otrzymał podziękowań: 299
Uprawnienia żeglarskie: mors plastik
[quote="cine"][b]Beret[/b] chyba opuścił swojego Shipmana i poleciał na Kanary.
Przynajmniej stamtąd się ostatnio meldował.
Z silnikiem też miał problemy ale nie przypuszczam żeby bardzo pomógł bo raczej silnikowo nie jest orłem.[/quote]
Długa historia, ale tu się zgadza, nie znam się dobrze na silnikach.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 249 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL