Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 19 kwi 2024, o 23:23




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 12 mar 2009, o 22:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 paź 2005, o 12:39
Posty: 34
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 4
Otrzymał podziękowań: 6
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz jachtowy
Witam!
Dawno mnie tu nie było, ale pomyślałem sobie że powinienem Was poinformować że po sześciu latach od złożenia wniosku w Urzędzie Patentowym dostałem Patent NR 199578 na wynalazek pt. Sposób automatycznego blokowania liny, zwłaszcza żeglarskiej, oraz urządzenie do automatycznego blokowania liny, zwłaszcza żeglarskiej. Ten wynalazek otworzył nowe możliwości, umożliwił sterowanie blokady za pomocą blokowanej liny z dowolnej odległości. A wymyśliłem to dlatego, że kolega mi powiedział że to nie jest możliwe. Od 2002.04.11 już jest.
Wymyśliłem jeszcze kilka rzeczy, ale by Was nie zanudzać napiszę o dwóch.
Pierwszy jest do przypinania cumy do boi za pomocą bosaka, a drugi jest do przekładania samej cumy przez oczko boi za pomocą kija od szczotki. Zainteresowanych moimi wynalazkami zapraszam do obejrzenia krótkich filmów.

http://www.youtube.com/watch?v=x3T5LnXpOBs
http://www.youtube.com/watch?v=-Bkw4-zAGVI

Jeśli macie jakieś pytania, to postaram się na nie odpowiedzieć.
Pozdrawiam.


Ostatnio edytowano 19 mar 2009, o 11:06 przez Jacek Grabowski, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 12 mar 2009, o 22:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 mar 2008, o 13:58
Posty: 283
Podziękował : 2
Otrzymał podziękowań: 2
Uprawnienia żeglarskie: JSM
Gratuluje uzyskania patentu na autoblokowacz ;)
Ogladałem filmiki, tak mnie strasznie zastanawia ten kij na końcu, którym przekładasz linke na biegowo, chyba wymaga to sporego treningu, po pierwsze trzeba dobrze wycelować z otwór, po 2gie trzeba sie nauczyć tego całego przekładania. Czy mam rację?

_________________
"Na świecie nie ma nic bardziej giętkiego ani delikatnego niż woda;
a jednak nie ma też niczego, co przewyższa ją twardością i siłą"
Lao-tse, chiński mistrz tao


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 12 mar 2009, o 23:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17300
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2168
Otrzymał podziękowań: 3591
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Jacek Grabowski napisał(a):
Sposób automatycznego blokowania liny

Na filmie mówisz, że "jedno pociągnięcie blokuje, drugie odblokowuje". A co się stanie, jeśli lina "się skończy" i nie będzie można wykonać drugiego pociągnięcia? Czy jest jakiś "ręczny" sposób odblokowywania?

I drugie pytanie.
Czy testowałeś swój wynalazek w warunkach rzeczywistych, znaczy się na jachcie? Jeśli tak, to jak się spisywał?

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 12 mar 2009, o 23:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 paź 2005, o 12:39
Posty: 34
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 4
Otrzymał podziękowań: 6
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz jachtowy
[quote="Mirko"]Gratuluje uzyskania patentu na autoblokowacz ;)
Ogladałem filmiki, tak mnie strasznie zastanawia ten kij na końcu, którym przekładasz linke na biegowo, chyba wymaga to sporego treningu, po pierwsze trzeba dobrze wycelować z otwór, po 2gie trzeba sie nauczyć tego całego przekładania. Czy mam rację?[/quote]

Patent do przekładania samej cumy na biegowo wymyśliłem dlatego, ponieważ kolega mi powiedział że kupił urządzenie do przekładania cumy przez oczko boi, tylko jest problem bo są boje, które mają tak małe otwory że ten przyrząd nie chce przechodzić i dlatego wymyśliłem by przekładać samą cumę. Czy wymaga treningu? Moim zdaniem jest łatwiejszy do opanowania niż ten znany od kilkudziesięciu lat który kupił kolega. Masz rację że trzeba trafić liną w otwór, na pewno w osłoniętym porcie łatwiej.Ten prosty przyrząd daje możliwość przełożenia samej cumy.

Dodano: Czw 12 Mar, 2009 23:47
[quote="Maar"][quote="Jacek Grabowski"]Sposób automatycznego blokowania liny[/quote]
Na filmie mówisz, że "jedno pociągnięcie blokuje, drugie odblokowuje". A co się stanie, jeśli lina "się skończy" i nie będzie można wykonać drugiego pociągnięcia? Czy jest jakiś "ręczny" sposób odblokowywania?

I drugie pytanie.
Czy testowałeś swój wynalazek w warunkach rzeczywistych, znaczy się na jachcie? Jeśli tak, to jak się spisywał?[/quote]


Jeśli lina się skończy to nic się nie stanie, ponieważ lina podczas blokowanie cofa się od 1,5cm do 2.5cm ( w zależności od grubości liny), a blokada jest zrobiona w taki sposób, że ciut mniej trzeba pociągnąć za linę, by ją odblokować.

Ja żegluję z automatycznymi stoperami od 2002 roku i od 2002 roku je sprzedaje. W 2004 miałem jedna reklamację i stoper wymieniłem na drugi. Klient jest z Nowego Targu.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 13 mar 2009, o 00:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 lut 2009, o 03:32
Posty: 663
Lokalizacja: Trelleborg
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Wypas, rozwoj jest. Tak trzymac Panie Jacku! :respekt:

Lina jak sie strzepi teog nie blokuje? Da sie to czyscic? Jak w wodzie morskiej? Kazdy rodzaj liny to znosi czy tylko syntetyki? Jak znosi szarpniecia przy wadliwej obsludze (czyli dajmy na to rufa bez wybrania)? Czy da sie wyrwac line od strony zagla (jakiej trzeba sily)?
Co z lina mokra lub uwalana olejem (czy jest wystarczajaco cierna)?
Jesli urzadzenie sie zablokuje to problem rozwiazuje zerwanie wozka z szyny?

Dlaczego wniosek o patent zostal rozpatrzony w tak "blyskawicznym" terminie?

_________________
Forum to miejsce spotkań ludzi, którzy mają "zryty palnik" w pewnych kwestiach i do tego dobrze im z tym - Razorblade


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 13 mar 2009, o 08:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 paź 2005, o 12:39
Posty: 34
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 4
Otrzymał podziękowań: 6
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz jachtowy
[quote="vv3k70r"]Lina jak sie strzepi teog nie blokuje? Da sie to czyscic? Jak w wodzie morskiej? Kazdy rodzaj liny to znosi czy tylko syntetyki? Jak znosi szarpniecia przy wadliwej obsludze (czyli dajmy na to rufa bez wybrania)? Czy da sie wyrwac line od strony zagla (jakiej trzeba sily)?
Co z lina mokra lub uwalana olejem (czy jest wystarczajaco cierna)?
Jesli urzadzenie sie zablokuje to problem rozwiazuje zerwanie wozka z szyny?

Dlaczego wniosek o patent zostal rozpatrzony w tak "blyskawicznym" terminie?[/quote]

Nie zauważyłem by lina się strzępiła. Stoper jest sterowany liną która jest blokowana i w większości jest blokowany bardzo słabo, ponieważ są niewielkie obciążenia liny. W stoperze niema sprężyn które by naciskały na linę gdy stoper jest niezablokowany, lina chodzi zupełnie swobodnie i niema jej co niszczyć. Przy mocnym szarpnięciu liny, stoper mocniej się zablokuje. Nie da się wyrwać liny od strony żagla. Nie żeglowałem z szotem uwalanym olejem, czy w ogóle uwalanym czymkolwiek :)
Stoper jak się popsuje, to przestaje blokować. Nie jest możliwe samoczynne popsucie stopera w taki sposób by niemożna było go odblokować.
Dlaczego tak długo czekałem na patent, to się nazywa procedura krajowa i to jest patent Urzędu Patentowego i oczywiście ten czas jest wliczony w okres ochrony patentu za który musiałem zapłacić.
Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 13 mar 2009, o 12:51 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 kwi 2007, o 12:20
Posty: 396
Lokalizacja: Chełm, Warszawa
Podziękował : 35
Otrzymał podziękowań: 21
Uprawnienia żeglarskie: brak
Super sprawa, gratuluje !!!
Swoją drogą dajcie spokój, 6 lat, co za kraj :censored:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 13 mar 2009, o 17:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 paź 2005, o 12:39
Posty: 34
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 4
Otrzymał podziękowań: 6
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz jachtowy
[quote="m.a.j.o.r"]Super sprawa, gratuluje !!!
Swoją drogą dajcie spokój, 6 lat, co za kraj :censored:[/quote]

Wielkie dzięki i powiem Ci, że mnie też się podoba :)
W moim wieku czas szybko leci :)
A przy okazji powiem Wam, że odkryłem dlaczego ludzie idą na emeryturę, bo w starszym wieku czas zaczyna tak szybko biec, że na robotę już niema czasu :)
Uwielbiam prowadzić jacht samodzielnie i dopiero żeglując z automatycznymi stoperami mam wielką frajdę w częstym kombinowaniu w ustawieniu foka, a szczególnie jak inny jacht płynie obok mnie :)
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 343 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL