Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 23 kwi 2024, o 12:01




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 9 sty 2018, o 19:09 

Dołączył(a): 9 sty 2018, o 18:23
Posty: 6
Podziękował : 1
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: po co ?
Witam Wszystkich

Nabyłem drogą wymiany za skrawki papieru z nadrukiem jacht Ventura 30 Champ.
Szukałem czegoś podobnego jak tabliczka znamionowa i nie znalazłem...
Ktoś może pomóc, podpowiedzieć gdzie szukać ?
Poszukuję też informacji z czego jest zrobiony balast w tym jachcie (1450kg)
Producent podobno nie istnieje i szukanie w Niemczech informacji się nie udało....

Pozdrawiam
TomaszM


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 sty 2018, o 21:04 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8829
Podziękował : 3987
Otrzymał podziękowań: 1917
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
wiertarka ?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 sty 2018, o 00:31 

Dołączył(a): 4 sty 2015, o 10:43
Posty: 1093
Podziękował : 406
Otrzymał podziękowań: 397
Uprawnienia żeglarskie:
Tom69 napisał(a):
Witam Wszystkich

Nabyłem.. jacht Ventura 30 Champ.
Szukałem czegoś podobnego jak tabliczka znamionowa i nie znalazłem...
Ktoś może pomóc, podpowiedzieć gdzie szukać ?
Poszukuję też informacji z czego jest zrobiony balast w tym jachcie (1450kg)
Producent podobno nie istnieje i szukanie w Niemczech informacji się nie udało....

Pozdrawiam
TomaszM


Oprócz takich źródeł jak np. YachtDatabase.com :
http://www.yachtdatabase.com/

oraz Sailboatdata:
http://sailboatdata.com/

zajrzyj może np. także tutaj:
https://www.boatshed.com/ventura_champ_ ... -2650.html

Watro też pogadać z brokerami, którzy czasem znają sporo szczegółów oferowanych jednostek.

______________________________

Pozdrawiam
tomasz


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 sty 2018, o 00:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13716
Podziękował : 10187
Otrzymał podziękowań: 2415
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Albo w Goooglu:
ventura 30 champ jacht :
https://www.google.pl/search?q=ventura+ ... 8gex7oHoDQ

_________________
Po 15 latach (na forum) przestałem być VIP-em. za co? i po co?

"Jeszcze nigdy tak wielu nie oddało tak wiele wolności, tak łatwo"-Churchil.

Kłania się orłel... hukslej.

[size=70]Zapraszam na fejsa:"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
i "Marian Strzelecki"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 sty 2018, o 05:17 

Dołączył(a): 9 sty 2018, o 18:23
Posty: 6
Podziękował : 1
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: po co ?
Dziękuję za odpowiedzi/podpowiedzi :)
W internecie troszkę szukałem ale nie doszukałem interesujących mnie informacji , co do balastu też myślałem o wiertarce :D .
Łódka na razie 2 dni po zakupie , stoi w małej zamykanej śluzą marinie na południu Holandii,
Na początek muszę ogarnąć temat wilgoci, nowa instalacja ( należy się po 43 latach pływania) i popatrzyć za silnikiem ( 1 lub 2 cyl diesel) lub.....
Może to by mi pomogło : gdzie Wy macie swoje tabliczki na jachtach ?

Pozdrawiam
Tomasz


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 sty 2018, o 07:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 11647
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1628
Otrzymał podziękowań: 3884
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
U mnie jest duża tabliczka na burcie w bakiście.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 sty 2018, o 09:02 

Dołączył(a): 14 lut 2011, o 14:17
Posty: 371
Podziękował : 4
Otrzymał podziękowań: 40
Uprawnienia żeglarskie: Starszy oficer
Tom69 napisał(a):
Poszukuję też informacji z czego jest zrobiony balast w tym jachcie (1450kg)


A w zasadzie po co Ci ta informacja ? na zlom chcesz sprzedać czy co ?

_________________
Adam



Za ten post autor adaswa otrzymał podziękowanie od: Babcia_Kundzi
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 sty 2018, o 09:25 

Dołączył(a): 4 sty 2015, o 10:43
Posty: 1093
Podziękował : 406
Otrzymał podziękowań: 397
Uprawnienia żeglarskie:
Tom69 napisał(a):
Dziękuję za odpowiedzi/podpowiedzi :)
W internecie troszkę szukałem ale nie doszukałem interesujących mnie informacji , co do balastu też myślałem o wiertarce :D .
Na początek muszę ogarnąć temat wilgoci, nowa instalacja ( należy się po 43 latach pływania) i popatrzyć za silnikiem ( 1 lub 2 cyl diesel) lub.....
Może to by mi pomogło : gdzie Wy macie swoje tabliczki na jachtach ?

Pozdrawiam
Tomasz


Jacht zbudowany w malej stoczni przed wejściem w życie Dyrektywy Rekreacyjnej UE, pochodzącej z 1994 roku może w ogóle nie mieć tabliczki znamionowej.

Drewniane jachty miały z reguły czytelne i duże oznaczenia stoczni/budowniczego zawierające z zasady numer kadłuba, umieszczone w widocznych miejscach - w mesie, na grodzi podmasztowej lub na jakimś ważnym pokładniku.

Jest też możliwe, że gdzieś, ale niekoniecznie w miejscu bardzo widocznym, w kadłubie laminatowym jest wytłoczony numer seryjny i/lub nazwa stoczni, ale i z tym bywa różnie.
Oglądałem niedawno bardzo markowy jacht, zdecydowanie młodszy niż czterdzieści lat, i mimo, że szukaliśmy razem z armatorem oznaczenia wytwórcy, to niczego podobnego nie udało się nam znaleźć.

Ale poza identyfikacją producenta - czterdziestoletni jacht najprawdopodobniej będzie wymagał przejrzenia i wymiany części wszystkich instalacji (zwłaszcza węże gumowe, zawory, szczególnie kulowe (!) kable, membrany, o poważnym przeglądzie całego takielunku oraz silnika nie wspominając), bo upływ czasu - na ogół robi swoje - a szczególnie w łódkach.

O gruntownym myciu zbiorników nawet nie wspominam.

Ponieważ remontuję - i przy okazji modernizuję - jacht zbudowany w 1974 roku, czyli będący w podobnym wieku, mam trochę doświadczeń, dotyczących nie tylko stanu poszczególnych ale także ogólnie, zakresu robót.

___________________________

Pozdrawiam
tomasz



Za ten post autor tomasz piasecki otrzymał podziękowanie od: Tom69
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 sty 2018, o 18:36 

Dołączył(a): 9 sty 2018, o 18:23
Posty: 6
Podziękował : 1
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: po co ?
adaswa napisał(a):
Tom69 napisał(a):
Poszukuję też informacji z czego jest zrobiony balast w tym jachcie (1450kg)


A w zasadzie po co Ci ta informacja ? na zlom chcesz sprzedać czy co ?

Cóż, nie wykluczam :rotfl: - zakup jachtu by się zwrócił :-P
Mam jeszcze przed sobą wybór koncepcji zrobienia jachtu dla siebie - tylko dla jednej osoby,
interesuję się techniką zasilania z ogniw słonecznych , marzył mi sie katamaran ale i trimaran może być fajny do podróżowania :D .
Wysokość w jachcie to dumne 180 a ja mam 178 więc szorowanie włosami po podsufitce jest mało zachęcające - lubię mieć więcej przestrzeni więc wycięcie balastu powinno dać trochę (30-40cm) wysokości.
Widziałem już tak zrobiony jacht i dość fajnie wygląda.
Co do masztu i olinowania - maszt raczej w porządku choć widzę jakby minimalne uchylenie 1/3 od top-u, Olinowanie prawie nowe, spód był półtora roku tamu - faktycznie jak nowy.
Ożaglowania brak....
Reszta to zastanowienie nad koncepcją :roll: i wykonanie

Pozdrawiam
Tomasz


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 sty 2018, o 22:35 

Dołączył(a): 4 sty 2015, o 10:43
Posty: 1093
Podziękował : 406
Otrzymał podziękowań: 397
Uprawnienia żeglarskie:
[quote="Tom69"]Poszukuję też informacji z czego jest zrobiony balast w tym jachcie (1450kg)

[quote] wysokość w jachcie ... 180 a ja mam 178 więc szorowanie włosami po podsufitce jest mało zachęcające - lubię mieć więcej przestrzeni więc wycięcie balastu powinno dać trochę (30-40cm) wysokości.Widziałem już tak zrobiony jacht i dość fajnie wygląda.
Co do masztu i olinowania - maszt raczej w porządku choć widzę jakby minimalne uchylenie 1/3 od top-u, Olinowanie prawie nowe, spód był półtora roku tamu - faktycznie jak nowy.
Ożaglowania brak....
Pozdrawiam
Tomasz


Usuwanie części balastu, w celu podwyższenia wysokości we wnętrzu - jest pomysłem równie oryginalnym co niebezpiecznym.
Oczywiście - zrobisz jak uważasz, ale usuwanie/zmniejszanie balastu jednokadłubowego jachtu żaglowego nie jest żadnym ulepszeniem, jeśli jacht ma jeszcze żaglować; wręcz przeciwnie - jest to psucie jachtu.

Mówiąc wprost - doprowadzi to zapewne do zniszczenia jachtu, jeżeli nie już podczas robót, to wkrótce po zwodowaniu tak "ulepszonej" łódki.
Jachty żaglowe projektuje się i buduje wg reguł sztuki nazywanej architekturą okrętów, czy jak wolisz - jachtów żaglowych.

Balast w jachcie służy do wytworzenia momentu prostującego, który równoważy moment przechylający, wynikający z działania wiatru na żagle.
Tylko projektant jachtów może, po dokonaniu analizy ciężarowej, powiedzieć, czy w danej jednostce w ogóle wolno ograniczać wielkość balastu.

Ale - na początek - możesz przyjąć że taka ewentualność nie wchodzi w grę, o ile łódka ma jeszcze pływać pod żaglami.
No, chyba że chcesz ją postawić w ogródku i używać jako domek kempingowy, ale w tym celu - nie warto kupować jachtu.

_____________________________
Pozdrawiam
tomasz


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 sty 2018, o 00:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 sie 2015, o 15:50
Posty: 897
Podziękował : 891
Otrzymał podziękowań: 436
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
tomasz piasecki napisał(a):
Tom69 napisał(a):
Poszukuję też informacji z czego jest zrobiony balast w tym jachcie (1450kg)

Cytuj:
......

....
Oczywiście - zrobisz jak uważasz, ale usuwanie/zmniejszanie balastu jednokadłubowego jachtu żaglowego nie jest żadnym ulepszeniem, jeśli jacht ma jeszcze żaglować; wręcz przeciwnie - jest to psucie jachtu.

.........
_____________________________
Pozdrawiam
tomasz


było coś wspomniane o trimaranie więc może ten jacht ma byc tylko srodkowym pływakiem ? :-?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 sty 2018, o 05:23 

Dołączył(a): 9 sty 2018, o 18:23
Posty: 6
Podziękował : 1
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: po co ?
kooniu napisał(a):

było coś wspomniane o trimaranie więc może ten jacht ma byc tylko srodkowym pływakiem ? :-?

Istnieje taka koncepcja :-)
Ale co do sformuowania tylko ż ma być tylko stanowczo protestuję ...
Może być główną częścią trimaranu z dodatkowymi pływakami ;)
Do do stania w ogródku... Nie po to chciałem coś w miarę długiego, z dostateczną ilością miejsca w środku żeby stało w ogródku.. zresztą w Holandii mają za małe ogródki :rotfl:
Pozdrawiam
Tomasz


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 sty 2018, o 06:00 

Dołączył(a): 5 paź 2012, o 15:48
Posty: 2404
Podziękował : 557
Otrzymał podziękowań: 528
Uprawnienia żeglarskie: sernik morski gotowany
Tyle że trimaran ma inny kształt kadłuba zazwyczaj. Dla mnie tworzenie z jednokadłubowca trimarana to zły pomysł. A poza tym ten dobry takielunek też raczej się nie przyda.

_________________
Miłego dnia :)
Pozdrawiam
Waldi


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 sty 2018, o 14:51 

Dołączył(a): 14 lut 2011, o 14:17
Posty: 371
Podziękował : 4
Otrzymał podziękowań: 40
Uprawnienia żeglarskie: Starszy oficer
Tom69 napisał(a):
wycięcie balastu powinno dać trochę (30-40cm) wysokości

OMG ty chyba nie mówisz poważnie ....

tzn pomysl dobry, sprzedaj maszt i tak Ci ni ebedzi epotrzebny zacumuj w ,marinie i masz fajny plywajacy domek kempingowy może jeszcze drugi pokład dożucisz bedzie domek piętrowy wtedy.

_________________
Adam


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 sty 2018, o 15:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lip 2013, o 14:47
Posty: 1328
Podziękował : 918
Otrzymał podziękowań: 237
Uprawnienia żeglarskie: jkżb
Fantazja iście ułańska.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 sty 2018, o 21:10 

Dołączył(a): 9 sty 2018, o 18:23
Posty: 6
Podziękował : 1
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: po co ?
Jak to dobrze że Polacy nie tworzyli w średniowieczu okrętów - oznajmili by stanowczo że statki, okręty bez balastu są beee , nie nadają się do żeglugi i do dziś nie znalibyśmy ameryki ... :rotfl:
Z kolei na wyspach polinezyjskich i wielu innych musieli by budować swoje trimarany ściśle według wytycznych i standardów żeglarskich bo inaczej nie nadawały by się do żeglowania :rotfl:
Cóż na szczęście niektórych z was tam nie było :D
Nachodż mnie czasem takie refleksje że niektórzy powinni do dziś żyć w jaskiniach, jeść surowe mięso ( pierwszego który by zaproponował upiec je na ogniu zatłukli by maczugami - a zapomniał bym , maczugi też są feee - zbyt nowoczesne....)
Że nie wspomnę o wynalazcy koła - po co przewozić skoro można nieść - a feeee :rotfl: :rotfl: :rotfl:
Dziękuję za powód do śmiechu
Pozdrawiam
Tomasz


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 sty 2018, o 23:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lip 2013, o 14:47
Posty: 1328
Podziękował : 918
Otrzymał podziękowań: 237
Uprawnienia żeglarskie: jkżb
A o np.szkutach mądralinski słyszał?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 sty 2018, o 00:48 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8026
Podziękował : 1870
Otrzymał podziękowań: 2413
Uprawnienia żeglarskie: -
Tom69 napisał(a):
Dziękuję za powód do śmiechu
:rotfl:
A może wiesz kto wystawił najliczniejszą flotę okrętów średniowiecza?
Balastowaną :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 sty 2018, o 01:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lip 2013, o 14:47
Posty: 1328
Podziękował : 918
Otrzymał podziękowań: 237
Uprawnienia żeglarskie: jkżb
Chińczycy synku



Za ten post autor reed otrzymał podziękowanie od: Ryś
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 sty 2018, o 04:59 

Dołączył(a): 9 sty 2018, o 18:23
Posty: 6
Podziękował : 1
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: po co ?
Ryś napisał(a):
A może wiesz kto wystawił najliczniejszą flotę okrętów średniowiecza?
Balastowaną :D

Ołów czy beton :roll:
Czy może żywność, woda itp ?
Ciekawe że w obecnych ze stanu mojej wiedzy wynika że jest mnóstwo państw/wysepek koloni lub pokolonialnych Angielskich, Holenderskich, Hiszpańskich, Portugalskich i innych , a mimo tej najliczniejszej floty w/g Kolegi Polska nie ma żadnych kolonii znaczących odkryć itd.
Czyżby ta balastowana flota nie mogła poza pas wybrzeża wypłynąć :roll:
hmmmm - może przebalastowana ...

Pozdrawiam
Tomasz


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 sty 2018, o 09:20 

Dołączył(a): 4 sty 2015, o 10:43
Posty: 1093
Podziękował : 406
Otrzymał podziękowań: 397
Uprawnienia żeglarskie:
Tom69 napisał(a):
Jak to dobrze że Polacy nie tworzyli w średniowieczu okrętów - oznajmili by stanowczo że statki, okręty bez balastu są beee, nie nadają się do żeglugi i do dziś nie znalibyśmy ameryki...
Dziękuję za powód do śmiechu
Pozdrawiam
Tomasz


O "okrętach" bez balastu dotąd nie rozmawialiśmy, ale może znasz sławny szwedzki okręt "VASA".
Jakkolwiek to przykład troszkę stary, ale nadal pouczający.

Natomiast Twoja sugestia, że statki Izabeli Hiszpańskiej, lepiej znane jako statki Kolumba, były żaglowcami bez balastu (katamarany, proa ?) stanowi poważną nowość w dziedzinie historii techniki okrętowej :rotfl:

_______________________________

Pozdrawiam
tomasz


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 sty 2018, o 09:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lip 2013, o 14:47
Posty: 1328
Podziękował : 918
Otrzymał podziękowań: 237
Uprawnienia żeglarskie: jkżb
Ołów czy beton.....oto jest pytanie :-D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 sty 2018, o 14:02 

Dołączył(a): 14 lut 2011, o 14:17
Posty: 371
Podziękował : 4
Otrzymał podziękowań: 40
Uprawnienia żeglarskie: Starszy oficer
Tom69 napisał(a):
Jak to dobrze że Polacy nie tworzyli w średniowieczu okrętów - oznajmili by stanowczo że statki, okręty bez balastu są beee , nie nadają się do żeglugi i do dziś nie znalibyśmy ameryki ... :rotfl:
Z kolei na wyspach polinezyjskich i wielu innych musieli by budować swoje trimarany ściśle według wytycznych i standardów żeglarskich bo inaczej nie nadawały by się do żeglowania :rotfl:
Cóż na szczęście niektórych z was tam nie było :D
Nachodż mnie czasem takie refleksje że niektórzy powinni do dziś żyć w jaskiniach, jeść surowe mięso ( pierwszego który by zaproponował upiec je na ogniu zatłukli by maczugami - a zapomniał bym , maczugi też są feee - zbyt nowoczesne....)
Że nie wspomnę o wynalazcy koła - po co przewozić skoro można nieść - a feeee :rotfl: :rotfl: :rotfl:
Dziękuję za powód do śmiechu
Pozdrawiam
Tomasz



Kolego chyba coś CI sie pomyliło i to mocno....

MOżna zbudowac jednostkę bez palastu i pływac nią bezpiecznie lecz z jednej prostej przyczyny ..... była tak zaprojektowana to chyb a dość proste....

_________________
Adam


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 183 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL