Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 28 mar 2024, o 17:27




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 199 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: 6.0
PostNapisane: 25 mar 2018, o 02:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 8759
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1740
Otrzymał podziękowań: 2016
Uprawnienia żeglarskie: sternik
I można powiedzieć, że domek jest i pokład - 2,4 t wyporności.
Załącznik:
J3a.jpg
J3a.jpg [ 82.31 KiB | Przeglądane 5085 razy ]

Wsiadasz i płyniesz! :D

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: 6.0
PostNapisane: 25 mar 2018, o 12:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13704
Podziękował : 10172
Otrzymał podziękowań: 2414
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
A te uszy?
Nie, żeby mi się nie podobały, ale do czego one ?

_________________
Po 15 latach (na forum) przestałem być VIP-em. za co? i po co?

"Jeszcze nigdy tak wielu nie oddało tak wiele wolności, tak łatwo"-Churchil.

Kłania się orłel... hukslej.

[size=70]Zapraszam na fejsa:"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
i "Marian Strzelecki"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: 6.0
PostNapisane: 25 mar 2018, o 14:07 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9897
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
czołg

http://allegro.pl/zaglowka-havsfrida-ma ... l#imglayer

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Obrazek

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: 6.0
PostNapisane: 25 mar 2018, o 16:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lip 2017, o 20:11
Posty: 863
Lokalizacja: Heinsberg
Podziękował : 80
Otrzymał podziękowań: 333
Uprawnienia żeglarskie: posiada
Mam podejrzenie że ktoś chce sprzedać nie swoją łódkę. Znaczy ona pewno jest na opych ale ktoś chce > zapośredniczyć<

Właściciel w życiu by nie napisał : Havsfrida.
Ja wiem że szwecja itd... i co druga laska ma na imię Frida :roll: No ale firma od tych łódek to Havsfidra

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Mam podejrzenie że ktoś chce sprzedać nie swoją łódkę. Znaczy ona pewno jest na opych ale ktoś chce > zapośredniczyć<

Właściciel w życiu by nie napisał : Havsfrida.
Ja wiem że szwecja itd... i co druga laska ma na imię Frida :roll: No ale firma od tych łódek to Havsfidra

Marian Strzelecki napisał(a):
A te uszy?
Nie, żeby mi się nie podobały, ale do czego one ?


To zgodne pewno z nową normą UE dotyczącą ochrony środowiska. Taka przeszkadzaja w odlaniu się za burtę :mrgreen:
No bo co, poszedłbyś na dziób? Tam przecie zawsze prawie pod wiater wypada
:rotfl:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: 6.0
PostNapisane: 25 mar 2018, o 17:12 

Dołączył(a): 5 paź 2012, o 15:48
Posty: 2403
Podziękował : 556
Otrzymał podziękowań: 528
Uprawnienia żeglarskie: sernik morski gotowany
kokop napisał(a):
Mam podejrzenie że ktoś chce sprzedać nie swoją łódkę.

Jedna z 3 na blocket.se
https://www.blocket.se/trelleborg/Havsf ... w=3&last=1
W sumie niedużo jak za pośrednictwo. :mrgreen:
Cytuj:
Miejsce postojowe w Szwedzkim porcie wykupione do kwietnia 2018 roku.

czyli jeszcze całe 6 dni. :rotfl:
Ciekawe co by zrobił, gdyby zakupić łódeczkę bezpośrednio od Szweda a potem wcisnąć "kup teraz" na All... :twisted:
Swoją drogą podoba mi się choć wolałbym większą siostrę
https://www.blocket.se/ostergotland/Lan ... w=3&last=1

_________________
Miłego dnia :)
Pozdrawiam
Waldi


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: 6.0
PostNapisane: 25 mar 2018, o 17:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 8759
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1740
Otrzymał podziękowań: 2016
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Marian Strzelecki napisał(a):
A te uszy?
Nie, żeby mi się nie podobały, ale do czego one ?

Kosz dziobowy, chyba lżejszy. Wzorowałem się na oryginale sprzed wieków:
Załącznik:
wenchow-fisher-from-donnely-150x150.jpg
wenchow-fisher-from-donnely-150x150.jpg [ 9.23 KiB | Przeglądane 5032 razy ]

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie



Za ten post autor Mir otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: 6.0
PostNapisane: 26 mar 2018, o 10:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lip 2017, o 20:11
Posty: 863
Lokalizacja: Heinsberg
Podziękował : 80
Otrzymał podziękowań: 333
Uprawnienia żeglarskie: posiada
Ale spec ze mnie jak z koziej ................... :rotfl:
Ja to myślałem że dziób to rufa. Nooo, znaczy dla mnie łódki dziobate muszą być to mam większe szanse że popłynę przodem :roll: do przodu :mrgreen:

Dobra, wy tam spece od programów i innych takich to poprosze was o oświecenie mnie w następującej sprawie.
Taka legenda teraz: załóżmy że buduję łódkę ale jestem skrajnie leniwy (co zresztą zgodne ze stanem faktycznym) i żadnej symfonii przenikających się kształtów, wynikających z jakiś długaśnych wzorów pełnych greckiego alfabetu nie zamierzam popełniać. Mam natomiast w planie Horny i inne podobne atrakcje. Jakimś pustakiem tam się wybierać to jak wyzwanie konia na ubitą ziemię celem zwyciężenia go w kopaniu się wzajemnym.
Prawdę mówiąc cienko się widzę po tym hipotetycznym sparingu. Może i są jakieś wyewoluowane teorie które dadzą mi jakieś tam szanse, ale one dla mnie za trudne :roll: . Ja to bardziej z ery o > podobieństwie kształtu< i innych podobnych.
No więc lepię tą moją dziobatą obustronnie łódkę z prostych - rozwijalnych arkuszy. Przekrój podwodny jest całkowicie trójkątny w każdym miejscu. Burty to dwa arkusze blachy , zaokrąglone wstępnie po jakimś łuku bądź paraboli (a może elipsie) i zespawane tymże ze sobą. Rozparte trójkątnymi wręgami.
W przekroju po linii wodnej mniej więcej takie coś:

Obrazek

Jak to będzie pływać? Mocno tragicznie czy ew. ujdzie z bólami

ed: tak po prawdzie to wyszedł mi na tym nabazgranym naprędce obrazku obraz kropka w kropkę podobny do posiadanej aktualnie łódki. Biorąc pod uwagę samą linię wodną.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: 6.0
PostNapisane: 26 mar 2018, o 10:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 8759
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1740
Otrzymał podziękowań: 2016
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Pokaż szkic kadłuba w widoku z boku, góry i w przekrojach (chociaż 5), to Ci narysuję go we FreeShipie i sam zobaczysz, co to jest. :D

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: 6.0
PostNapisane: 26 mar 2018, o 10:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lip 2017, o 20:11
Posty: 863
Lokalizacja: Heinsberg
Podziękował : 80
Otrzymał podziękowań: 333
Uprawnienia żeglarskie: posiada
O cie jama. Myślisz że ja potrafię takie coś narysować?
:rotfl:

A może inaczej- skoro to wyszło całkiem podobne do mojej łódki to może ja na pożarcie jakoś weźmiesz?
Zara, jakieś obrazki z neta poszukam

ed: To taka :

Obrazek

Na rufie jak widać linia wodna zbiega się w szpic :D
Obrazek

Z góry-
Obrazek

Obrazek

będzie co widać na tym ?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: 6.0
PostNapisane: 26 mar 2018, o 12:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 8759
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1740
Otrzymał podziękowań: 2016
Uprawnienia żeglarskie: sternik
No i masz swoją bajdarkę, nanieś poprawki, podaj długość, szerokość, wysokość... :D
Załącznik:
kokop1.jpg
kokop1.jpg [ 198.05 KiB | Przeglądane 4973 razy ]

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie



Za ten post autor Mir otrzymał podziękowanie od: kokop
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: 6.0
PostNapisane: 26 mar 2018, o 12:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lip 2017, o 20:11
Posty: 863
Lokalizacja: Heinsberg
Podziękował : 80
Otrzymał podziękowań: 333
Uprawnienia żeglarskie: posiada
:mrgreen:
świetna bajdarka.
Długość :roll: Powiedzmy 10 metrów po pokładzie z tym że >głebsza< i głębiej siedząca w wodzie. Tak powiedzmy pół wysokości burty pod wodą. Kąt pomiędzy burtami 60 stopni. A ile to szerokości wyjdzie? (na oko to jakie dwa metry z groszami pewno)
Ten twój kompter pewno szybciej to wykmini :mrgreen:
Da radę tak?

ed: na wymiary ugodowym, żeby w miarę proporcjonalnie wyglądała po prostu. Jedynie długość z 10 metrów na próbę po prostu. Co z tego będzie ciekawym :roll:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: 6.0
PostNapisane: 26 mar 2018, o 13:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 8759
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1740
Otrzymał podziękowań: 2016
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Wykmini, jeśli zrozumi. Bo to maszyna cyfrowa i słów nie rozpoznaje...
Załącznik:
kokop2.jpg
kokop2.jpg [ 188.35 KiB | Przeglądane 4961 razy ]

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie



Za ten post autor Mir otrzymał podziękowania - 2: kokop, Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: 6.0
PostNapisane: 26 mar 2018, o 13:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lip 2017, o 20:11
Posty: 863
Lokalizacja: Heinsberg
Podziękował : 80
Otrzymał podziękowań: 333
Uprawnienia żeglarskie: posiada
O własnie cóś takiego mi chodziło. I cóż ta machina komputerowa może powiedzieć na temat tej bajdarki? :D
Może i tam już coś mówi tylko ja nie kapuję pewno.
Twoim zdaniem zatem Mir: Jak to będzie pływać? Będzie bardzo wolna czy tylko jak żółw na lądzie?
Ile balastu by jej trzeba itp...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: 6.0
PostNapisane: 26 mar 2018, o 14:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 8759
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1740
Otrzymał podziękowań: 2016
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Długość 10 m
Szerokość 2,95 m
Zanurzenie 1,2 m
Wyporność 4,6 t
KLW wygląda tak:
Załącznik:
kokop3.jpg
kokop3.jpg [ 92.37 KiB | Przeglądane 4948 razy ]

czyli będzie szedł ostro na wiatr i do tego dość szybko, ale wąska linia wodna potrzebuje dużo balastu, bo kadłub o przekroju trójkątnym jest chwiejny, mało stateczny początkowo. Dopiero w przechyle 30* jego stateczność wzrasta wraz z przyrostem wyporności (teoretycznie, bo w praktyce ciężaru nie przybywa, niemniej wyporność zwiększa się 3-krotnie, co mówi o dużym zapasie dla masy i balastu, jeśli zanurzenie pozwoli) i szerokości KLW (moment prostujący), która jest dwa razy większa.
Ile balastu?
Szacunkowo 0,25 - 0,50 masy całkowitej czyli jakieś 2-3 tony.
W przechyle 30^ tak wygląda:
Załącznik:
kokop4.jpg
kokop4.jpg [ 40.16 KiB | Przeglądane 4948 razy ]

Przy zanurzeniu 1,4 m (do czubka pawęży) wyporność skacze o 2 t.
I wygląda tak:
Załącznik:
kokop5.jpg
kokop5.jpg [ 170.34 KiB | Przeglądane 4948 razy ]

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie



Za ten post autor Mir otrzymał podziękowanie od: kokop
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: 6.0
PostNapisane: 26 mar 2018, o 16:51 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 8759
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1740
Otrzymał podziękowań: 2016
Uprawnienia żeglarskie: sternik
A po liftingu może wyglądać tak: :mrgreen:
Załącznik:
kokop6.jpg
kokop6.jpg [ 177.87 KiB | Przeglądane 4931 razy ]

Szerokość wzrosła do 3,33 m
Wyporność 7,8 t
Zanurzenie 1,3 m

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie



Za ten post autor Mir otrzymał podziękowania - 2: kokop, Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: 6.0
PostNapisane: 26 mar 2018, o 18:42 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8017
Podziękował : 1870
Otrzymał podziękowań: 2411
Uprawnienia żeglarskie: -
Atoli może zważcie, Panocki, że kształt deep V jest - albo był - oczywisty, dla każdego ciężkiego żaglowca z XIX w...
A nie bez przyczyny.
Kokop może się obejrzeć wokoło po tych angielskich antykach :D
Ale zważcie też że wszystkie miały burty nad wodą pionowo.
A nie bez przyczyny :-P

V-kształt ma nieco inny typ opływu, a to i inny koncept hydrodynamiczny niż lekkie płaskodenności. A dzisiejsze oprogramowania nawet tego nie uwzględniają w obliczeniach.
A w stosunku do wyporu kształta te mają doskonałe parametry opływu i oporów. Zwłaszcza że wytrwarzają opór boczny na poszyciu, znaczy bryłą kadłuba; nic się bez potrzeby nie marnuje :lol:
Ale w stosunku do wyporu - a który jest duży. Zatem i dużo żagla do napędu nieść trzeba.

A tu należy zauważyć że to coś narysowane wyżej nie ma dość stateczności by unieść potrzebną powierzchnię żagla - musi być szersze, albo będzie muł.

Zanim zatem ostatecznie odkryjeta Amerykę (także i "Amerykę" ;) ) - podręcznikowo że wspomnąć - stalowe Mosquito:
Obrazek

kokop napisał(a):
No więc lepię tą moją dziobatą obustronnie łódkę z prostych - rozwijalnych arkuszy. Przekrój podwodny jest całkowicie trójkątny w każdym miejscu. Burty to dwa arkusze blachy , zaokrąglone wstępnie po jakimś łuku bądź paraboli (a może elipsie) i zespawane tymże ze sobą. Rozparte trójkątnymi wręgami.
Sie to robi tak ;)
Obrazek
Obrazek

A sam komputer tak wszystkiego nie załatwi :cool: https://www.youtube.com/watch?v=kVJZW36l4D4



Za ten post autor Ryś otrzymał podziękowania - 2: kokop, Mir
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: 6.0
PostNapisane: 26 mar 2018, o 21:07 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8017
Podziękował : 1870
Otrzymał podziękowań: 2411
Uprawnienia żeglarskie: -
P.S.
kokop napisał(a):
Długość :roll: Powiedzmy 10 metrów po pokładzie z tym że >głebsza< i głębiej siedząca w wodzie. Tak powiedzmy pół wysokości burty pod wodą. Kąt pomiędzy burtami 60 stopni. A ile to szerokości wyjdzie? (na oko to jakie dwa metry z groszami pewno)
A taka? Cztery metry... :cool:
Obrazek
viewtopic.php?p=471514#p471514

http://sailboatdata.com/viewrecord.asp?class_id=5854


Ostatnio edytowano 26 mar 2018, o 21:36 przez Ryś, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: 6.0
PostNapisane: 26 mar 2018, o 21:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13704
Podziękował : 10172
Otrzymał podziękowań: 2414
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Rysiu komplikujesz tylko rzeczy proste:
Myślałem, że dojdą do Śmigłego lubo do C;hardego :rotfl:

Przeczytajcie koledzy ( jeden z was po raz drugi) oba wątki, a zaoszczędzi się Wam Panowie dużo dyskusji.

Przechodziłem przecież wszystkie te stadia rozwojowe, a nawet są tam gdzieś (u C'hardego) fotki kilerka skandynawskiego z takim kadłubem.
Ja poszedłem dalej: w opływy laminarne (czy lotnicze) i płytę kończącą u dołu, ale nikt nie broni stanąć w połowie drogi myślowej i budować.
Nawet mam taki modelik wśród Śmigłowatych, który chciałem robić z tekpolu.
Załącznik:
PICT0006m.jpg
PICT0006m.jpg [ 94.4 KiB | Przeglądane 4880 razy ]


Pozdrawiam rozbawiony
MJS

_________________
Po 15 latach (na forum) przestałem być VIP-em. za co? i po co?

"Jeszcze nigdy tak wielu nie oddało tak wiele wolności, tak łatwo"-Churchil.

Kłania się orłel... hukslej.

[size=70]Zapraszam na fejsa:"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
i "Marian Strzelecki"


Ostatnio edytowano 26 mar 2018, o 21:46 przez Marian Strzelecki, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: 6.0
PostNapisane: 26 mar 2018, o 21:34 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8017
Podziękował : 1870
Otrzymał podziękowań: 2411
Uprawnienia żeglarskie: -
Marian Strzelecki napisał(a):
Myślałem, że dojdą do
Pozdrawiam rozbawiony
MJS
A co, za Mistrza mam siem wypowiadać? Znam proporcją, mociumpanie :lol:



Za ten post autor Ryś otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: 6.0
PostNapisane: 26 mar 2018, o 21:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 8759
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1740
Otrzymał podziękowań: 2016
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Jest! Jest lifting 2, mosquitowaty, rysiowy... ;)
Załącznik:
kokop II.jpg
kokop II.jpg [ 66.06 KiB | Przeglądane 4879 razy ]

Kokop - nie zastanawiaj się ani chwili! :mrgreen:
Ponad 10 t wyporu.

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie



Za ten post autor Mir otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: 6.0
PostNapisane: 26 mar 2018, o 21:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13704
Podziękował : 10172
Otrzymał podziękowań: 2414
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Mir napisał(a):
Jest! Jest lifting 2, mosquitowaty, rysiowy... ;)
Załącznik:
Załącznik kokop II.jpg nie jest już dostępny

Kokop - nie zastanawiaj się ani chwili! :mrgreen:
Ponad 10 t wyporu.

Fajne to wydłużone, ale zdaje się nie jest rozwijalne z blachy.


Załączniki:
C'hardy scrin3.jpg
C'hardy scrin3.jpg [ 124.5 KiB | Przeglądane 4871 razy ]

_________________
Po 15 latach (na forum) przestałem być VIP-em. za co? i po co?

"Jeszcze nigdy tak wielu nie oddało tak wiele wolności, tak łatwo"-Churchil.

Kłania się orłel... hukslej.

[size=70]Zapraszam na fejsa:"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
i "Marian Strzelecki"
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: 6.0
PostNapisane: 26 mar 2018, o 22:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 8759
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1740
Otrzymał podziękowań: 2016
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Marian Strzelecki napisał(a):
Fajne to wydłużone, ale zdaje się nie jest rozwijalne z blachy.

Niby się da, ale bez młotka pewnie się nie obejdzie. I gumówki.
Załącznik:
kokop_developments.jpg
kokop_developments.jpg [ 141.65 KiB | Przeglądane 4866 razy ]

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: 6.0
PostNapisane: 26 mar 2018, o 22:29 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8017
Podziękował : 1870
Otrzymał podziękowań: 2411
Uprawnienia żeglarskie: -
Mir napisał(a):
I gumówki.
:mrgreen:
Załącznik:
Mleczko kompr.jpg



Za ten post autor Ryś otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: 6.0
PostNapisane: 27 mar 2018, o 01:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lip 2017, o 20:11
Posty: 863
Lokalizacja: Heinsberg
Podziękował : 80
Otrzymał podziękowań: 333
Uprawnienia żeglarskie: posiada
Mir napisał(a):
Jest! Jest lifting 2, mosquitowaty, rysiowy... ;)
Załącznik:
kokop II.jpg

Kokop - nie zastanawiaj się ani chwili! :mrgreen:
Ponad 10 t wyporu.


To taka podrabiana Gloriana jakby o której w tej książce można dużo przeczytać:

Obrazek

Czyli też już było :mrgreen:
No a Mariana rozbawiliśmy bo zakłada z góry że np. powyższa publikacja jest nam obca.
(spoko- mam nawet na półce :cool: )
Mnie interesowało jak zachowa się problem który można nazwać:
maksymalna prostota :mrgreen:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: 6.0
PostNapisane: 27 mar 2018, o 01:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lip 2017, o 20:11
Posty: 863
Lokalizacja: Heinsberg
Podziękował : 80
Otrzymał podziękowań: 333
Uprawnienia żeglarskie: posiada
Chciałem edytować ale już za późno.
Ryś :D Wspomniałeś że głębokie V nie bez powodu miały pionowe burty ponad linia wodną.
Moja max uproszczona bajdarka jak mi się zdaje, będzie paskudnie odpadać od wiatru w przechyle. Czy może będzie chciała niekontrolowany zwrot przez sztag robić ?


Ostatnio edytowano 27 mar 2018, o 01:45 przez kokop, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: 6.0
PostNapisane: 27 mar 2018, o 01:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 8759
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1740
Otrzymał podziękowań: 2016
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Do małej Gloriany :D może część rufowa, ale dziobowa mniej...
Obrazek
Maksymalna prostota jest interesująca, ale trzeba nakreślić jakieś ramy czy priorytety. Linia, funkcja czy ekonomia w f/prostoty? Podszedłem do tego intuicyjnie, pozwoliłem rozwinąć się emocji poszukiwań po najmniejszej linii oporu, tak jak założyłeś. Jednak już w drugim kroku widziałem potrzebę rozważenia wariantu z jedną krawędzią. Mała wyporność, duży balast i chwiejna stabilność początkowa. Robiłem próby z modelikiem Mariana na wodzie, widziałem ile potrzebuje obciążenia, żeby stała w pionie. Dużo...
Sprawę załatwił, też jakby intuicyjnie Ryś, pokazując rysunki Mosquito. Jedno spojrzenie zrujnowało wersję najprostszą. I ta zmiana ma sens. Co ciekawe, gdyby pójść dalej, to trzeba by wprowadzić drugą krawędź (ujemną) i wtedy byłby prawdziwy standardowy klasyk. Odrzucając oba skrajne rozwiązania, pozostaje wersja kokop II.
Myślę, że warto pójść tą drogą, na zasadzie kompromisu. On źle nie wygląda... :mrgreen:
Załącznik:
kokop II a.jpg
kokop II a.jpg [ 168.26 KiB | Przeglądane 4822 razy ]

Dla estetyki burty można ciut pochylić, wtedy zyska się na lekkości spojrzenia, ale nie będzie już tak proste w montażu (kąt prosty).

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie



Za ten post autor Mir otrzymał podziękowanie od: kokop
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: 6.0
PostNapisane: 27 mar 2018, o 01:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lip 2017, o 20:11
Posty: 863
Lokalizacja: Heinsberg
Podziękował : 80
Otrzymał podziękowań: 333
Uprawnienia żeglarskie: posiada
Ta ostatnia wersja jest w deche :mrgreen: że się tak wyrażę. Max prostota jeszcze nie jest znacząco naruszona a i wyglada całkiem przyjemnie. Trzeba będzie jaki modelik z tekturki uczynić i przy okazji wyprawy na szczupaki :mrgreen: Opływać na sadzawce.

ed: poza konkursem. Mir -- ty śpisz kiedy- czasami ?
:roll:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: 6.0
PostNapisane: 27 mar 2018, o 02:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 8759
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1740
Otrzymał podziękowań: 2016
Uprawnienia żeglarskie: sternik
kokop napisał(a):
Trzeba będzie jaki modelik z tekturki uczynić i przy okazji wyprawy na szczupaki Opływać na sadzawce.

Nooooo, też o tym myślałem. ;) Co jeszcze _ niewątpliwie Twój kąt 60* jest mocniej trzymającym kurs, ten teraz ma około 90* i trzeba się zastanowić/sprawdzić czy podoła, czy może wyposażyć go w uchylny miecz. Ale to model pokaże.
I druga sprawa - szerokość koi - teraz jest przestrzeń, wtedy było bardzo wąsko.

ps. Ostatnio spałem 5 godzin, ale pomiędzy dwoma kijami leszczynowymi, które doładowują energię. Właśnie testuję tę metodę i wygląda na to, że działa. 127 cm długie i skierowane cienkimi końcami do góry (głowy). :lol: Idę do koi.

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: 6.0
PostNapisane: 27 mar 2018, o 02:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lip 2017, o 20:11
Posty: 863
Lokalizacja: Heinsberg
Podziękował : 80
Otrzymał podziękowań: 333
Uprawnienia żeglarskie: posiada
No ja ostatnio spałem :roll: przedwczoraj. Jakie trzy godziny- chyba pora walnąć kimę aż do rana :rotfl:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: 6.0
PostNapisane: 27 mar 2018, o 09:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 lut 2010, o 13:20
Posty: 1091
Podziękował : 55
Otrzymał podziękowań: 615
Uprawnienia żeglarskie: zapoznany wynalazca
He he, jak to niektóre pomysły wracają i wracają, na różne sposoby...
W wątku przytoczonym przez Rysia,
viewtopic.php?f=5&t=22834&start=60#p384382
jest moje podejście do zupełnie podobnej łódki o maksymalnie prostych kształtach. 7.5m długości, 2.45m szerokości, 1.2m zanurzenia, 3.6t wyporności (z czego 2t to balast). Całkowicie rozwijalna i nawet ją dmuchnąłem :)

pozdrowienia

krzys



Za ten post autor myszek otrzymał podziękowania - 3: Marian Strzelecki, Mir, Ryś
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 199 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bombel i 157 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL