Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 14 paź 2019, o 01:36




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 199 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: 6.0
PostNapisane: 31 mar 2018, o 00:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 17:50
Posty: 6145
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1279
Otrzymał podziękowań: 1501
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Zagubiony w myślach i znaleziony przypadkiem w najnowszym numerze Żagli - Phobos 21.
Obrazek
3D: http://www.dalpolyacht.pl/pl/modele/phobos-21-3/

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: 6.0
PostNapisane: 31 mar 2018, o 09:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 lut 2010, o 14:20
Posty: 906
Podziękował : 41
Otrzymał podziękowań: 454
Uprawnienia żeglarskie: zapoznany wynalazca
Mir napisał(a):
Jest okrąglasta rufa. :D
Załącznik:
kokopIIc.jpg


Prześlij fbm-a, to dmuchnę...

Plus dwie uwagi. Pierwsza - pionowe burty na całej długości to takie założenie stylistyczne? Czy z myślą o uproszczeniu budowy?

Druga - nie wiem, z czego ten kadłub miałby być zrobiony, ale te silnie siodłowe powierzchnie płatów dna na dziobie i rufie będą niezwykle trudne do zrobienia. Blacha takich powierzchni bardzo nie lubi, a sklejka nie aż tak mocno.

pozdrowienia

krzys

ps. pomijając, że to nie 6 tylko 10m, czyli o dobre 5 numerów więcej :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: 6.0
PostNapisane: 31 mar 2018, o 11:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 17:50
Posty: 6145
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1279
Otrzymał podziękowań: 1501
Uprawnienia żeglarskie: sternik
myszek napisał(a):
ps. pomijając, że to nie 6 tylko 10m, czyli o dobre 5 numerów więcej

I tak to już jest z tym meandrowaniem. Sam "skarciłem" Piotra 6 za rozjeżdżanie długości, a tu kokop z 10-metrowcem w potrzebie wystąpił... No jak można odmówić? ;) Z drugiej strony, czy podczas rozmów o konkretnym rozmiarze nie przywołuje się większych czy mniejszych jachtów z ciekawymi rozwiązaniami? Chyba to naturalne, choć przyznaję, że ponadwymiarowca trochę rozwinąłem za nadto, czy ja wiem gdzie leży granica absurdu?

Idea kokopa była jasna - prostota na maksa i blacha. I tego się trzymałem, tyle o ile. Czy płaty się ułożą? Na dziobie raczej bez problemu, na rufie będzie partyzantka. Zakładać należy, że poszycie będzie na szkielecie. Jeśli kokop to wdroży. A pomysł ze sklejką jest godny uwagi.

ps. Wysyłam fbm-a! :D

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: 6.0
PostNapisane: 31 mar 2018, o 12:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lip 2017, o 21:11
Posty: 861
Lokalizacja: Crewkerne
Podziękował : 80
Otrzymał podziękowań: 329
Uprawnienia żeglarskie: posiada
myszek napisał(a):
Mir napisał(a):
Jest okrąglasta rufa. :D
Załącznik:
kokopIIc.jpg


Prześlij fbm-a, to dmuchnę...

Plus dwie uwagi. Pierwsza - pionowe burty na całej długości to takie założenie stylistyczne? Czy z myślą o uproszczeniu budowy?

Druga - nie wiem, z czego ten kadłub miałby być zrobiony, ale te silnie siodłowe powierzchnie płatów dna na dziobie i rufie będą niezwykle trudne do zrobienia. Blacha takich powierzchni bardzo nie lubi, a sklejka nie aż tak mocno.

pozdrowienia

krzys

ps. pomijając, że to nie 6 tylko 10m, czyli o dobre 5 numerów więcej :)



:mrgreen: Noo, parę numerów większy :roll: Bo to tak wiesz, jak to w PRL-u buty dzieciakom większe kupowało się żeby były na zaś.
(poza tym to chyba 4 numery a nie pięć :-P )
Materiał- ja tam osobiście jakoś specjalnie za stalą nie obstaję, tylko tak sobie pomyślałem że to łatwiej blachy zespawać niż pieprzyć się w jakieś lepienie, laminowanie itp.... Prostota jednym słowem.
Jeżeli się mylę to namówić mnie na inny materiał nie będzie problemem.
Tak samo zresztą jak i na proste burty- jeżeli jakieś inne łatwiej zrobić to jw.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: 6.0
PostNapisane: 21 mar 2019, o 20:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 17:50
Posty: 6145
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1279
Otrzymał podziękowań: 1501
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Powracając do projektu 6 m, widok z boku prezentuje się tak:
Załącznik:
6 m.jpg
6 m.jpg [ 88.79 KiB | Przeglądane 1183 razy ]

Wypornosć 1100 kg

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: 6.0
PostNapisane: 23 mar 2019, o 00:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 17:10
Posty: 12563
Podziękował : 8492
Otrzymał podziękowań: 2013
Uprawnienia żeglarskie: bez sensu
Mir: daj mi fbma, a ja ci go nieco po optymalizuję, oczywiście wezmę go też w obroty z wklęsłościami pod dziobem, (i oczywiście radykalnym zwężeniem rufy) ale wtedy będzie to już mój "Knurowaty" jacht w Twoim wątku. ;-)

Tyle, że będziemy mogli porównywać dane rozwojowe.

MJS

_________________
Czasem jest tak, że to, co się liczy, nie da się policzyć,
a to, co daje się policzyć – nie liczy się wcale.
Albert Einstein


Zapraszam do realu;
... i na "Fejsa":
"Marian Strzelecki"
i "Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"


MJS


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: 6.0
PostNapisane: 23 mar 2019, o 00:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 17:50
Posty: 6145
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1279
Otrzymał podziękowań: 1501
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Wysłałem i życzę dobrej zabawy podczas optymalizowania, obrotyzowania i radykalizowania. ;)

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: 6.0
PostNapisane: 2 kwi 2019, o 12:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 17:50
Posty: 6145
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1279
Otrzymał podziękowań: 1501
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Nastąpiły pewne zmiany w liniach kadłuba... :D
Załącznik:
6m2.jpg
6m2.jpg [ 87 KiB | Przeglądane 1035 razy ]

Załącznik:
6m3.jpg
6m3.jpg [ 81.14 KiB | Przeglądane 1035 razy ]

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie



Za ten post autor Mir otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: 6.0
PostNapisane: 2 kwi 2019, o 12:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 17:10
Posty: 12563
Podziękował : 8492
Otrzymał podziękowań: 2013
Uprawnienia żeglarskie: bez sensu
Zdaje się myślimy w tym samym kierunku:
Ja z Twojego 6.0 zrobiłem ... 9,11 ZigZaka ;)

MJS

ps mam pytanie do czego i dla czego robisz mnóstwo punktów na kadłubie, które się prawie powtarzają, za co nie złapie to się ciągnie nie ten co chciałem.

_________________
Czasem jest tak, że to, co się liczy, nie da się policzyć,
a to, co daje się policzyć – nie liczy się wcale.
Albert Einstein


Zapraszam do realu;
... i na "Fejsa":
"Marian Strzelecki"
i "Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"


MJS


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: 6.0
PostNapisane: 2 kwi 2019, o 17:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 17:50
Posty: 6145
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1279
Otrzymał podziękowań: 1501
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Eee, nie jest tak źle:
Załącznik:
6m4.jpg
6m4.jpg [ 111.25 KiB | Przeglądane 1000 razy ]

Chyba, że chodzi o uniesiony pokład, to fakt punkty się prawie dublują. Ale nie ma ryzyka, że pokład nie będzie pasował do kadłuba np. linia krzywa wsparta linią poprzeczną zrobi się linią prostą. Czasami tak się robi, gdy płaszczyzna pokładu wymaga innej siatki, niż ta na kadłubie. Asekuracja.

ps. Staram się nadążać za ZigZakiem, ale nieco inaczej. ;)
Wszak to nowość, za chwilę światowa.

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie



Za ten post autor Mir otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: 6.0
PostNapisane: 4 kwi 2019, o 02:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 17:50
Posty: 6145
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1279
Otrzymał podziękowań: 1501
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Dyskretne poprawki w liniach kadłuba:
Załącznik:
6m5.jpg
6m5.jpg [ 90.96 KiB | Przeglądane 936 razy ]

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: 6.0
PostNapisane: 5 kwi 2019, o 15:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 17:50
Posty: 6145
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1279
Otrzymał podziękowań: 1501
Uprawnienia żeglarskie: sternik
I retusz na rufie:
Załącznik:
6m6.jpg
6m6.jpg [ 94.58 KiB | Przeglądane 886 razy ]

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: 6.0
PostNapisane: 8 kwi 2019, o 12:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 17:50
Posty: 6145
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1279
Otrzymał podziękowań: 1501
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Okiełznanie bryły kadłuba za pomocą nowej technologii:

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: 6.0
PostNapisane: 8 kwi 2019, o 20:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 17:50
Posty: 6145
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1279
Otrzymał podziękowań: 1501
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Modelik utkany niczym z tkaniny... :D
Załącznik:
6m7.jpg
6m7.jpg [ 127.4 KiB | Przeglądane 778 razy ]

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: 6.0
PostNapisane: 15 wrz 2019, o 10:15 

Dołączył(a): 18 sie 2018, o 14:22
Posty: 57
Podziękował : 20
Otrzymał podziękowań: 23
Uprawnienia żeglarskie: Żeglarz jachtowy
Projekt ukończony? Ten dziób taki płasko ścięty zostanie? Po dyskretnych poprawkach wydawał się jednak ścięty z dwóch stron (w szpic) a model wygląda jak ciachnięty nożem...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: 6.0
PostNapisane: 15 wrz 2019, o 12:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 17:50
Posty: 6145
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1279
Otrzymał podziękowań: 1501
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Sezonuje się i opatrza. :D
Jest ścięty z dwóch stron pod kątem 30 *, co sygnalizuje paraboliczny przekrój na wodnicy. Czyli nie jest to Cadet. Dość duża szerokość na dziobie (ale i nieco podniesiona nad KLW) zapewnia zwiększanie wyporności wraz z przechylaniem się kadłuba aż do kąta 45*. Co to daje? Zabezpiecza dziób przed nurkowaniem i kołysaniem wzdłużnym. Stwarza również płaszczyznę ślizgową już od dziobu, co powinno dodać prędkości. Mniejsze opory hydrodynamiczne oraz rozbicie na boki powietrza i zmniejszenie oporów aerodynamicznych. Taki dziób działa jak spoiler.
Konstrukcja sklejkowa, siłą rzeczy, jest kanciasta. Krawędzie jednak są nie tylko nautycznie korzystne (odrywanie strug wody i powietrza), ale i modne. Idea zaczerpnięta od Maestra (PiP 550) i mocno rozwinięta.
Załącznik:
6m8.jpg
6m8.jpg [ 125.39 KiB | Przeglądane 234 razy ]


ps. Trzeba by zrobić model i sprawdzić na wodzie. ;)

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: 6.0
PostNapisane: 15 wrz 2019, o 13:28 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 17:17
Posty: 8143
Podziękował : 1044
Otrzymał podziękowań: 3231
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Mir napisał(a):
Stwarza również płaszczyznę ślizgową już od dziobu, co powinno dodać prędkości.


W ślizgu dziób jest z reguły uniesiony.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: 6.0
PostNapisane: 15 wrz 2019, o 17:32 

Dołączył(a): 18 sie 2018, o 14:22
Posty: 57
Podziękował : 20
Otrzymał podziękowań: 23
Uprawnienia żeglarskie: Żeglarz jachtowy
Mnie się kształt kadłuba bardzo podoba :)



Za ten post autor yotomeczek otrzymał podziękowanie od: Mir
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: 6.0
PostNapisane: 15 wrz 2019, o 20:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 17:50
Posty: 6145
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1279
Otrzymał podziękowań: 1501
Uprawnienia żeglarskie: sternik
plitkin napisał(a):
W ślizgu dziób jest z reguły uniesiony.

Zgadza się, niemniej jednak gdy wiatr puści i dziób opadnie, to właśnie wtedy ta płaskość (w przechyle) ma chęć się poślizgać nadal. Może to są krótkie chwile, no ale regaty z takich chwil też się składają.
yotomeczek napisał(a):
Mnie się kształt kadłuba bardzo podoba :)

I to motywuje mnie do dalszych prac. :D

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 199 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 52 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Senior | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Projektowanie graficzne | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Ośrodek Żeglarski AM | Setką przez Atlantyk | Opieka Senioralna | Kapiszonownik


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL