Forum żeglarskie
https://forum.zegluj.net/

6.0
https://forum.zegluj.net/viewtopic.php?f=5&t=28188
Strona 7 z 7

Autor:  Mir [ 30 mar 2018, o 23:45 ]
Tytuł:  Re: 6.0

Zagubiony w myślach i znaleziony przypadkiem w najnowszym numerze Żagli - Phobos 21.
Obrazek
3D: http://www.dalpolyacht.pl/pl/modele/phobos-21-3/

Autor:  myszek [ 31 mar 2018, o 08:54 ]
Tytuł:  Re: 6.0

Mir napisał(a):
Jest okrąglasta rufa. :D
Załącznik:
kokopIIc.jpg


Prześlij fbm-a, to dmuchnę...

Plus dwie uwagi. Pierwsza - pionowe burty na całej długości to takie założenie stylistyczne? Czy z myślą o uproszczeniu budowy?

Druga - nie wiem, z czego ten kadłub miałby być zrobiony, ale te silnie siodłowe powierzchnie płatów dna na dziobie i rufie będą niezwykle trudne do zrobienia. Blacha takich powierzchni bardzo nie lubi, a sklejka nie aż tak mocno.

pozdrowienia

krzys

ps. pomijając, że to nie 6 tylko 10m, czyli o dobre 5 numerów więcej :)

Autor:  Mir [ 31 mar 2018, o 10:45 ]
Tytuł:  Re: 6.0

myszek napisał(a):
ps. pomijając, że to nie 6 tylko 10m, czyli o dobre 5 numerów więcej

I tak to już jest z tym meandrowaniem. Sam "skarciłem" Piotra 6 za rozjeżdżanie długości, a tu kokop z 10-metrowcem w potrzebie wystąpił... No jak można odmówić? ;) Z drugiej strony, czy podczas rozmów o konkretnym rozmiarze nie przywołuje się większych czy mniejszych jachtów z ciekawymi rozwiązaniami? Chyba to naturalne, choć przyznaję, że ponadwymiarowca trochę rozwinąłem za nadto, czy ja wiem gdzie leży granica absurdu?

Idea kokopa była jasna - prostota na maksa i blacha. I tego się trzymałem, tyle o ile. Czy płaty się ułożą? Na dziobie raczej bez problemu, na rufie będzie partyzantka. Zakładać należy, że poszycie będzie na szkielecie. Jeśli kokop to wdroży. A pomysł ze sklejką jest godny uwagi.

ps. Wysyłam fbm-a! :D

Autor:  kokop [ 31 mar 2018, o 11:05 ]
Tytuł:  Re: 6.0

myszek napisał(a):
Mir napisał(a):
Jest okrąglasta rufa. :D
Załącznik:
kokopIIc.jpg


Prześlij fbm-a, to dmuchnę...

Plus dwie uwagi. Pierwsza - pionowe burty na całej długości to takie założenie stylistyczne? Czy z myślą o uproszczeniu budowy?

Druga - nie wiem, z czego ten kadłub miałby być zrobiony, ale te silnie siodłowe powierzchnie płatów dna na dziobie i rufie będą niezwykle trudne do zrobienia. Blacha takich powierzchni bardzo nie lubi, a sklejka nie aż tak mocno.

pozdrowienia

krzys

ps. pomijając, że to nie 6 tylko 10m, czyli o dobre 5 numerów więcej :)



:mrgreen: Noo, parę numerów większy :roll: Bo to tak wiesz, jak to w PRL-u buty dzieciakom większe kupowało się żeby były na zaś.
(poza tym to chyba 4 numery a nie pięć :-P )
Materiał- ja tam osobiście jakoś specjalnie za stalą nie obstaję, tylko tak sobie pomyślałem że to łatwiej blachy zespawać niż pieprzyć się w jakieś lepienie, laminowanie itp.... Prostota jednym słowem.
Jeżeli się mylę to namówić mnie na inny materiał nie będzie problemem.
Tak samo zresztą jak i na proste burty- jeżeli jakieś inne łatwiej zrobić to jw.

Autor:  Mir [ 21 mar 2019, o 19:09 ]
Tytuł:  Re: 6.0

Powracając do projektu 6 m, widok z boku prezentuje się tak:
Załącznik:
6 m.jpg
6 m.jpg [ 88.79 KiB | Przeglądane 6297 razy ]

Wypornosć 1100 kg

Autor:  Marian Strzelecki [ 22 mar 2019, o 23:09 ]
Tytuł:  Re: 6.0

Mir: daj mi fbma, a ja ci go nieco po optymalizuję, oczywiście wezmę go też w obroty z wklęsłościami pod dziobem, (i oczywiście radykalnym zwężeniem rufy) ale wtedy będzie to już mój "Knurowaty" jacht w Twoim wątku. ;-)

Tyle, że będziemy mogli porównywać dane rozwojowe.

MJS

Autor:  Mir [ 22 mar 2019, o 23:21 ]
Tytuł:  Re: 6.0

Wysłałem i życzę dobrej zabawy podczas optymalizowania, obrotyzowania i radykalizowania. ;)

Autor:  Mir [ 2 kwi 2019, o 11:33 ]
Tytuł:  Re: 6.0

Nastąpiły pewne zmiany w liniach kadłuba... :D
Załącznik:
6m2.jpg
6m2.jpg [ 87 KiB | Przeglądane 6149 razy ]

Załącznik:
6m3.jpg
6m3.jpg [ 81.14 KiB | Przeglądane 6149 razy ]

Autor:  Marian Strzelecki [ 2 kwi 2019, o 11:57 ]
Tytuł:  Re: 6.0

Zdaje się myślimy w tym samym kierunku:
Ja z Twojego 6.0 zrobiłem ... 9,11 ZigZaka ;)

MJS

ps mam pytanie do czego i dla czego robisz mnóstwo punktów na kadłubie, które się prawie powtarzają, za co nie złapie to się ciągnie nie ten co chciałem.

Autor:  Mir [ 2 kwi 2019, o 16:24 ]
Tytuł:  Re: 6.0

Eee, nie jest tak źle:
Załącznik:
6m4.jpg
6m4.jpg [ 111.25 KiB | Przeglądane 6115 razy ]

Chyba, że chodzi o uniesiony pokład, to fakt punkty się prawie dublują. Ale nie ma ryzyka, że pokład nie będzie pasował do kadłuba np. linia krzywa wsparta linią poprzeczną zrobi się linią prostą. Czasami tak się robi, gdy płaszczyzna pokładu wymaga innej siatki, niż ta na kadłubie. Asekuracja.

ps. Staram się nadążać za ZigZakiem, ale nieco inaczej. ;)
Wszak to nowość, za chwilę światowa.

Autor:  Mir [ 4 kwi 2019, o 01:10 ]
Tytuł:  Re: 6.0

Dyskretne poprawki w liniach kadłuba:
Załącznik:
6m5.jpg
6m5.jpg [ 90.96 KiB | Przeglądane 6052 razy ]

Autor:  Mir [ 5 kwi 2019, o 14:07 ]
Tytuł:  Re: 6.0

I retusz na rufie:
Załącznik:
6m6.jpg
6m6.jpg [ 94.58 KiB | Przeglądane 6002 razy ]

Autor:  Mir [ 8 kwi 2019, o 11:30 ]
Tytuł:  Re: 6.0

Okiełznanie bryły kadłuba za pomocą nowej technologii:

Autor:  Mir [ 8 kwi 2019, o 19:35 ]
Tytuł:  Re: 6.0

Modelik utkany niczym z tkaniny... :D
Załącznik:
6m7.jpg
6m7.jpg [ 127.4 KiB | Przeglądane 5894 razy ]

Autor:  yotomeczek [ 15 wrz 2019, o 09:15 ]
Tytuł:  Re: 6.0

Projekt ukończony? Ten dziób taki płasko ścięty zostanie? Po dyskretnych poprawkach wydawał się jednak ścięty z dwóch stron (w szpic) a model wygląda jak ciachnięty nożem...

Autor:  Mir [ 15 wrz 2019, o 11:35 ]
Tytuł:  Re: 6.0

Sezonuje się i opatrza. :D
Jest ścięty z dwóch stron pod kątem 30 *, co sygnalizuje paraboliczny przekrój na wodnicy. Czyli nie jest to Cadet. Dość duża szerokość na dziobie (ale i nieco podniesiona nad KLW) zapewnia zwiększanie wyporności wraz z przechylaniem się kadłuba aż do kąta 45*. Co to daje? Zabezpiecza dziób przed nurkowaniem i kołysaniem wzdłużnym. Stwarza również płaszczyznę ślizgową już od dziobu, co powinno dodać prędkości. Mniejsze opory hydrodynamiczne oraz rozbicie na boki powietrza i zmniejszenie oporów aerodynamicznych. Taki dziób działa jak spoiler.
Konstrukcja sklejkowa, siłą rzeczy, jest kanciasta. Krawędzie jednak są nie tylko nautycznie korzystne (odrywanie strug wody i powietrza), ale i modne. Idea zaczerpnięta od Maestra (PiP 550) i mocno rozwinięta.
Załącznik:
6m8.jpg
6m8.jpg [ 125.39 KiB | Przeglądane 5350 razy ]


ps. Trzeba by zrobić model i sprawdzić na wodzie. ;)

Autor:  plitkin [ 15 wrz 2019, o 12:28 ]
Tytuł:  Re: 6.0

Mir napisał(a):
Stwarza również płaszczyznę ślizgową już od dziobu, co powinno dodać prędkości.


W ślizgu dziób jest z reguły uniesiony.

Autor:  yotomeczek [ 15 wrz 2019, o 16:32 ]
Tytuł:  Re: 6.0

Mnie się kształt kadłuba bardzo podoba :)

Autor:  Mir [ 15 wrz 2019, o 19:40 ]
Tytuł:  Re: 6.0

plitkin napisał(a):
W ślizgu dziób jest z reguły uniesiony.

Zgadza się, niemniej jednak gdy wiatr puści i dziób opadnie, to właśnie wtedy ta płaskość (w przechyle) ma chęć się poślizgać nadal. Może to są krótkie chwile, no ale regaty z takich chwil też się składają.
yotomeczek napisał(a):
Mnie się kształt kadłuba bardzo podoba :)

I to motywuje mnie do dalszych prac. :D

Strona 7 z 7 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/