Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 19 kwi 2024, o 22:32




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 114 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 21 maja 2018, o 10:51 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Może warto? TE Maxusy w tym Powidzu całkiem niezle wyglądały ;)

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 maja 2018, o 12:55 

Dołączył(a): 29 paź 2017, o 16:50
Posty: 586
Podziękował : 134
Otrzymał podziękowań: 124
Uprawnienia żeglarskie: lipcowe
piotr6 napisał(a):
Owszemncena czyni cuda.I na pewno nowe styczniowe łódki nie zaleja rynku.Ale parę sztuk by się sprzedało.Tylko jest problem że mało kto zna jachty.Jest spora grupa która nie pływał na Mazurach, nie zna firmy nieznana jachtów.Opinia obiektów jest taka że to łódki najwyzej na Dąbie dalej to już średnio.


Ja też szukam jachtu na Zalew + Bałtyk i rozważam Maxusa, Caravela 950, NFun 30 i wymienione powyżej. Różne wielkości i różne półki cenowe, ale u mnie to temat na 2-3 lata do przodu, więc sobie spokojnie badam rynek.
Staram się połączyć dwie rzeczy - daily sailer rodzinny (żeglowanie od portu do portu, nie dłużej niż 10h, bez nocowania na morzu) i regaty solo/double handed (bez ciśnienia na wynik).

Plitkin, co do Maxusa, z mojego punktu widzenia (potencjalny kupujący-marudzący) na plus: szybka reakcja na maila z ofertą i gigantyczna reklama przez rejs Szymona. Na minus - wrażenie, że wersja balastowa jest dorobiona na siłę i jako custom. Mam wrażenie, że trochę mnie zniechęcano do zakupu balastówki. Mam dużo sympatii do stoczni, ale "mazurskość" jest trochę jej przekleństwem.

W NFun pasuje mi podnoszona hydraulicznie bulba i osprzęt. Pływanie rozpocznę pewnie w połowie tego roku, wybór pewnie w przyszłym, zależnie od finansowania.

pozdrawiam,

Piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 maja 2018, o 13:21 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Mazurskosc to mit.Problem w tym jak przekonać o tym klienta. Taki First np 28 j3st w wersji miejscowej i baletowej.nilkt nie robi podziału na śródlądowy i morski.

_________________
pozdrowienia piotr



Za ten post autor piotr6 otrzymał podziękowanie od: M@rek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 maja 2018, o 15:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
piotr6 napisał(a):
Mazurskosc to mit


I tak i nie...

Wszyscy moi znajomi, którzy po Bałtyku pływali mieczówkami mówili potem, że nigdy więcej.

Dodatkowo trochę jednak inaczej konstruuje się jachty na morze a trochę inaczej na śródlądzie - inne wytrzymałości, inne przekroje - dużo rzeczy liczy się i buduje mocniej.

A pod hasłem "mazurskość" rozumie się potem sumę tych różnic.

Ja bym raczej używał określenie "jacht śródlądowy" a nie mazurskość.

Ale np u naszych północnych przyjaciół nie ma takich różnic - może to wynika z faktu, iż oni wszelkie wody - śródlądowe także - mają głębokie i tam mieczówek sie nie stosuje a w każdym razie rzadko...

Ot taka luźna dywagacja na temat ...

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell



Za ten post autor bury_kocur otrzymał podziękowanie od: Colonel
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 maja 2018, o 15:29 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8822
Podziękował : 3986
Otrzymał podziękowań: 1916
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
reed napisał(a):
Mareczku, mam prawo do swoich oceń tak samo jak Ty do swoich. Ty swoje próbowałeś nawet uzasadnić, że jak szersza to lepsza i "forma balastu fajniejsza". Forumowicz szuka czegoś na Bałtyk a nie na Śródziemne gdzie szerokodupne kadłuby są jak najbardziej w modzie - no i na Mazurach gdzie bez stołu z kredensem w kokpicie nie wypada teraz żeglować :-D


Widzisz, roznica wlasnie polega na tym ze ja probuje swoje oceny uzasadnic na podstawie osobistych doswiadczen a Ty nie. Mialem przyjemnosc startowac na Maxusie 28 Victora na regatach Kielerwoche gdzie warunki byly takie ze pare jachtow potracilo maszty a jacht spisywal sie bez zastrzezen. Pierwszy raz od wielu lat plynalem na foku sztormowym i trajslu.
Jesli chcesz powaznie podyskutowac to przedstaw konkretne argumenty przemawiajace za Mantra.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 maja 2018, o 15:39 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8822
Podziękował : 3986
Otrzymał podziękowań: 1916
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
bury_kocur napisał(a):

Ale np u naszych północnych przyjaciół nie ma takich różnic - może to wynika z faktu, iż oni wszelkie wody - śródlądowe także - mają głębokie i tam mieczówek sie nie stosuje a w każdym razie rzadko...

Ot taka luźna dywagacja na temat ...


Dywagacja cenna jako glos w dyskusji bo wskazuje na to jak akwen wplywa na wybor konstrukcji. Z kolei Francuzi zeglujacy glownie na morzach czesto wybieraja wersje z podnoszonym balastem w roznych rozwiazaniach. Taki fajny stary First 29 wystepuje wlasnie w wersjach rozniacych sie i balastem i takielunkiem. Po sprzedaniu "Kiwi" rozwazalem zakup takiej lodki, ogladalem dwie ale niestety stan byl niezadawalajacy .


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 maja 2018, o 15:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
M@rek napisał(a):
to przedstaw konkretne argumenty przemawiajace za Mantra.


Choć wyzwanie nie do mnie to ja spróbuję odpowiedzieć przekornie ;)

A to nie Mantry Andrzeja Armińskiego opłynęły świat ?

Czyli może nie są takie złe ?

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 maja 2018, o 16:33 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10463
Podziękował : 1300
Otrzymał podziękowań: 4173
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
bury_kocur napisał(a):
M@rek napisał(a):
to przedstaw konkretne argumenty przemawiajace za Mantra.

A to nie Mantry Andrzeja Armińskiego opłynęły świat ?

Czyli może nie są takie złe ?


A to nie najmniejszy Maxus opłynął świat dwukrotnie, solo, bez silnika? Czyli może nie są te Maxusy takie złe :)



Za ten post autor plitkin otrzymał podziękowanie od: Colonel
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 maja 2018, o 16:45 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8822
Podziękował : 3986
Otrzymał podziękowań: 1916
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
bury_kocur napisał(a):
M@rek napisał(a):
to przedstaw konkretne argumenty przemawiajace za Mantra.


Choć wyzwanie nie do mnie to ja spróbuję odpowiedzieć przekornie ;)

A to nie Mantry Andrzeja Armińskiego opłynęły świat ?

Czyli może nie są takie złe ?


Włodku, czy ja napisalem ze sa zle ? To dobre morskie lodki ale z mojego osobistego doswiadczenia wynika ze , subiektywnie, dla mnie Maxus jest lepszym wyborem.
Jak juz sie przekomarzamy to napisze ze Asia Pajkowska plynac w regatach "Poloneza" na Mantrze przegrala z Jola Dlugajczyk ktora plynela na starym Carterze 30. Wnioski kazdy moze sobie wyciagnac zgodnie z zalozona teza :)



Za ten post autor M@rek otrzymał podziękowanie od: Colonel
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 maja 2018, o 16:51 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
M@rek napisał(a):
ktora plynela na starym Carterze 30.


Bo to jest niemalże klasyka bałtycka i może M@rku rozważania o łódce bałtyckiej zacząć należy właśnie od Cartera 30 ?

Pojawia się od czasu do czasu jakiś na sprzedaż w niezłej cenie...

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 maja 2018, o 17:30 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8822
Podziękował : 3986
Otrzymał podziękowań: 1916
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Wlodku, dla nas , zeglarzy z dluzszym stazem Carter 30 jest " wzorcem metra" :)
Ja lodki zblizonej wielkosci wlasnie do Cartera 30 porownuje. Porownujac go z nowszymi konstrukcjami widze jak ogromny jest progres szczegolnie jesli chodzi o ergonomie wnetrza i sposob wykorzystanie maksymalnej dlugosci i szerokosci co przy jachtach ok 9 m ma kolosalne znaczenie.



Za ten post autor M@rek otrzymał podziękowanie od: Ryś
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 maja 2018, o 18:08 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
bury_kocur napisał(a):
piotr6 napisał(a):
Mazurskosc to mit


I tak i nie...

Wszyscy moi znajomi, którzy po Bałtyku pływali mieczówkami mówili potem, że nigdy więcej.

Dodatkowo trochę jednak inaczej konstruuje się jachty na morze a trochę inaczej na śródlądzie - inne wytrzymałości, inne przekroje - dużo rzeczy liczy się i buduje mocniej.

A pod hasłem "mazurskość" rozumie się potem sumę tych różnic.

Ja bym raczej używał określenie "jacht śródlądowy" a nie mazurskość.

Ale np u naszych północnych przyjaciół nie ma takich różnic - może to wynika z faktu, iż oni wszelkie wody - śródlądowe także - mają głębokie i tam mieczówek sie nie stosuje a w każdym razie rzadko...

Ot taka luźna dywagacja na temat ...


Też uważam że mieczowki na morze są gorsze, rzecz jasna z wyjątkami. Polemizujelękolega że maxusy to mają doklejone kile a kadłub śródlądowe. Moim zdaniem tak nie jest.Maxus jest budowany w wersji morskiej i jest to łódka morska.Po prostu.Podejrzewam że jest też odpowiednio mocniejsza.
Naprawdę fajnie byłoby zobaczyć 28 czy 26 z kilek na Zalewie.

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 maja 2018, o 19:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10301
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1232
Otrzymał podziękowań: 2361
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
M@rek napisał(a):
jak akwen wplywa na wybor konstrukcji. Z kolei Francuzi zeglujacy glownie na morzach czesto wybieraja wersje z podnoszonym balastem w roznych rozwiazaniach.

Wielkie znaczenie ma akwen: z pływami, czy bez. Wersji morski - niemorski nie ma.
Catz

_________________
W hamaku na huśtawce



Za ten post autor Catz otrzymał podziękowanie od: M@rek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 maja 2018, o 20:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lip 2013, o 14:47
Posty: 1328
Podziękował : 918
Otrzymał podziękowań: 237
Uprawnienia żeglarskie: jkżb
No i sprowadza się do najważniejszego, do prawdziwej klasy projektowej jaką ma jacht.



Za ten post autor reed otrzymał podziękowanie od: burzum
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 maja 2018, o 21:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13715
Podziękował : 10187
Otrzymał podziękowań: 2415
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
piotr6 napisał(a):
Też uważam że mieczowki na morze są gorsze, rzecz jasna z wyjątkami.
To może nie mówmy op łódkach na morze i na śródlądzie , ale o jachtach na wodę w miarę gładką i na bardziej pofalowaną, z pełnymi tego słowa konsekwencjami.
Wtedy w grę wejdzie tak zwana kiedyś dzielność morska, czyli w skrócie wrażliwość na plomby w zębach skipera.
Ja tak dzielę jachty: a nie na to kto i ile razy przepłynął jakiś akwen.
Z tej perspektywy zarówno Mantry jak i Maxusy są z tych co to mają kształty bardziej przystosowane do gładkiego.(...dawniej zwane śródlądowymi.)
Natomiast Cartery są z tych drugich ( dawniej morskich) zarówno z dzioba jak i pawęży.
A wzorcem metra (bałtyckości) powinny być Folkboaty.

MJS

_________________
Po 15 latach (na forum) przestałem być VIP-em. za co? i po co?

"Jeszcze nigdy tak wielu nie oddało tak wiele wolności, tak łatwo"-Churchil.

Kłania się orłel... hukslej.

[size=70]Zapraszam na fejsa:"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
i "Marian Strzelecki"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 maja 2018, o 22:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Marian Strzelecki napisał(a):
A wzorcem metra (bałtyckości) powinny być Folkboaty.


Ale poza "wygodami" wewnątrz :rotfl:

Bo tam - moim zdaniem - ich brak w 101 % ...

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell



Za ten post autor bury_kocur otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 maja 2018, o 22:30 

Dołączył(a): 29 paź 2017, o 16:50
Posty: 586
Podziękował : 134
Otrzymał podziękowań: 124
Uprawnienia żeglarskie: lipcowe
W zasadzie racja, ale dla mnie (potencjalny kupujący) konstrukcja kadłuba to tylko jedna zmienna. Z wielu. Takielunek i jego obsługa, kokpit i jego ergonomia, silnik i jego obsługa codzienna i serwisowa, instalacje (elektryka, woda), kabina i jej wygoda, wykończenie pokładu z naciskiem na bezpieczeństwo (reling, lifelina, prowadzenie szotów, wejscie/zejscie do wody - dzieci!). I detale - jakość laminatu lub farby, olinowanie, typ nierdzewki, sposób obsługi kotwicy (gdzie upchać łańcuch, tratwe, środki ratownicze, kilka kompletów żagli, dobrą instalację navi, dostępne do serwisowania na wodzie aku). Dlatego wolę konstrukcję od początku zaprojektowaną na dłuższe przebiegi, serwisowanie na morzu i pracę w słonym. Chodzi o detale, nie o kadłub, którego konstrukcja jest dla mnie ważna, ale i oczywista.

Wiem, że większość można wymienić a przy nowym jachcie zamówić pewnie w odpowiedniej wersji.

Może niepotrzebnie wnikam, pewnie i tak kupię to, na co będzie mnie w danym momencie stać. Niemniej, wydając (teoretycznie!) kilkaset tyś człowiek chciałby pogrymasić.


pozdrawiam,

Piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 maja 2018, o 22:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sty 2012, o 00:14
Posty: 708
Podziękował : 105
Otrzymał podziękowań: 193
Uprawnienia żeglarskie: Morski Trzymacz Rumpla
Marian Strzelecki napisał(a):
....
A wzorcem metra (bałtyckości) powinny być Folkboaty.

MJS


Marianie miałem okazję płynąć po Północnym folkboat-em co prawda 25 stopowym i Mantrą po Bałtyku. Plomb w zębach na szczęście nie mam, ale piwo mniej spieniło się w Mantrze ;)
Na prawdę są konstrukcje szersze, które potrafią pływać na falach, nawet jak nie mają jedynych słusznych dla Ciebie kształtów.



Za ten post autor Ejdzej otrzymał podziękowania - 2: M@rek, plitkin
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 maja 2018, o 22:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
burzum napisał(a):
człowiek chciałby pogrymasić.


To może do Swoich wymagań dodaj Piotrze jeszcze jedno - WYGODA ...

Mnie w latach 70. Rambler wydawał się szczytem wzorca wygody (bo kabinka) - z czasem zmieniłem zdanie o owym wzorcu WYGODY :lol:

Pzdr

PS - odpowiedz na posty z PW.

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 maja 2018, o 23:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13715
Podziękował : 10187
Otrzymał podziękowań: 2415
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Ejdzej napisał(a):
Plomb w zębach na szczęście nie mam, ale piwo mniej spieniło się w Mantrze ;)
To oczywiste, że piwo z lodówki mniej się pieni! :-P

A tak na poważnie: tu nie tylko o szerokość chodzi, a głównie o proporcje głównie przodu i tyłu, o kształt wejscia linii wodnych itp.
Jeśli jacht jest projektowany do oceanu to nie koniecznie jest dobry ba Bałtyku i odwrotnie.
Jednocześnie problem polega i na warunkach w jakich mamy zamiar pływać, znaczy od pogody i od naszych preferencji.
Uważam, że im mniejszy jacht tym bardziej musi być "sztormowy", aby móc efektywnie żeglować.
Wybór należy do suwerena, a zależy od jego portfela. :cool:


MJS

_________________
Po 15 latach (na forum) przestałem być VIP-em. za co? i po co?

"Jeszcze nigdy tak wielu nie oddało tak wiele wolności, tak łatwo"-Churchil.

Kłania się orłel... hukslej.

[size=70]Zapraszam na fejsa:"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
i "Marian Strzelecki"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 maja 2018, o 06:08 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10463
Podziękował : 1300
Otrzymał podziękowań: 4173
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Marian Strzelecki napisał(a):
Jeśli jacht jest projektowany do oceanu to nie koniecznie jest dobry ba Bałtyku i odwrotnie.
...
Uważam, że im mniejszy jacht tym bardziej musi być "sztormowy", aby móc efektywnie żeglować.


W tym zakresie nie mam własnego doświadczenia, bazuję więc na opiniach praktyków, którzy je mają. Oni inaczej rozumieją "sztormowość" niż Ty. Wystarczy pogadać z Szymonem, który sprawdził 2 małe kadłuby w praktyce. Ale są i inni (np. zawodnicy z Mini tansat).



Za ten post autor plitkin otrzymał podziękowania - 2: Colonel, M@rek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 maja 2018, o 06:19 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8822
Podziękował : 3986
Otrzymał podziękowań: 1916
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Bo to wlasnie roznica miedzy praktyka a teoria :) Zreszta jesli chodzi o nawisy to wsrod projektantow zdania sa podzielone :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 maja 2018, o 06:21 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8822
Podziękował : 3986
Otrzymał podziękowań: 1916
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Z mojego, osobistego doswiadczenia wynika ze klasyczne nawisy nie poprawiaja zachowania jachtu w trudnych warunkach a wrecz przeciwnie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 maja 2018, o 08:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lip 2013, o 14:47
Posty: 1328
Podziękował : 918
Otrzymał podziękowań: 237
Uprawnienia żeglarskie: jkżb
A Mareczku potrafisz to uzasadnić że nawisy są "be" w trudnych warunkach ?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 maja 2018, o 11:40 

Dołączył(a): 19 wrz 2013, o 08:58
Posty: 771
Podziękował : 28
Otrzymał podziękowań: 111
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Maku122 napisał(a):
Planuję w najbliższym czasie zakup nowego jachtu balastowego.
Rejon żeglugi Bałtyk - port Świnoujście.


Moze sie myle, ale z tego co widze nie masz zbytnio doswiadczenia. Podejzewam, ze po sezonie badz dwoch taka 28 stopowa lodka okaze sie dla ciebie za mala bo nie oszukujmy sie na takich jachtach przy 2 tygodniach rejsu jest ciasno nawet dla dwoch osob.

Jak kupisz nowa 28 stopowa i bedziesz chcial ja zmienic na wieksza to musisz liczyc sie z tym ze stracisz kupe kasy na utracie wartosci. Moja rada dla kazdego jest zawsze taka sama. Kup cos taniego na czym nie stracisz przy odsprzedazy. Poplywasz kilka sezonow i wtedy bedziesz wiedzial jak naprawde lodke potrzebujesz. Ide o zaklad ze te 9-10 metrow to bedzie minimum.



Za ten post autor kuban99 otrzymał podziękowania - 3: jgrz, M@rek, Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 maja 2018, o 12:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 8770
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1745
Otrzymał podziękowań: 2024
Uprawnienia żeglarskie: sternik
A Delphia 28?

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 maja 2018, o 12:42 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Różnie mówią

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 maja 2018, o 13:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13715
Podziękował : 10187
Otrzymał podziękowań: 2415
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
plitkin napisał(a):
bazuję więc na opiniach praktyków, którzy je mają. Oni inaczej rozumieją "sztormowość" niż Ty. Wystarczy pogadać z Szymonem,
... lub projektantem Setki; (J.Maderski), który zalecał/marzył? o kasku w sztormie na Atlantyku. ;)
M@rek napisał(a):
Zreszta jeśli chodzi o nawisy to wśród projektantów zdania są podzielone :)

I nie ma się co dziwić, nie każdy projekt jest do tego samego celu (i odbiorcy) przeznaczony:


Załączniki:
Komentarz: Tych bym nie polecał na włóczęgę po Bałtyku ;-))
knur i pip.jpg
knur i pip.jpg [ 215.84 KiB | Przeglądane 3969 razy ]
Komentarz: Ten kadłub: typowo turystyczny i sztormowo-bałtycki"
Betotr. prot. klisza m czb.jpg
Betotr. prot. klisza m czb.jpg [ 39.92 KiB | Przeglądane 3969 razy ]

_________________
Po 15 latach (na forum) przestałem być VIP-em. za co? i po co?

"Jeszcze nigdy tak wielu nie oddało tak wiele wolności, tak łatwo"-Churchil.

Kłania się orłel... hukslej.

[size=70]Zapraszam na fejsa:"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
i "Marian Strzelecki"


Ostatnio edytowano 22 maja 2018, o 13:39 przez Marian Strzelecki, łącznie edytowano 1 raz

Za ten post autor Marian Strzelecki otrzymał podziękowanie od: plitkin
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 maja 2018, o 13:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10301
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1232
Otrzymał podziękowań: 2361
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
Marian Strzelecki napisał(a):
Tych bym nie polecał na włóczęgę po Bałtyku ;-))

A po Srodziemnym?
Catz

_________________
W hamaku na huśtawce


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 maja 2018, o 13:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
kuban99 napisał(a):
Podejzewam, ze po sezonie badz dwoch taka 28 stopowa lodka okaze sie dla ciebie za mala

Pływałem po Bałtyku Antilą 27 w wersji pełnobalastowej/morskiej.
Oprócz mesy miała dwie osobne kabinki sypialne i rozsądną kabinę WC.
W cztery osoby zupełnie nie przeszkadzaliśmy sobie wewnątrz - ba, wnętrze
robiło wrażenie większego niż na niejednym 30-stopowcu.

BTW, przy ciut silniejszym przewiewie (tak pod 8/9'B) też dawała rady.

Tu widać, że śniadanie w porcie jest gdzie na A 27 zjeść:
Załącznik:
perperuna1.jpg
perperuna1.jpg [ 117.46 KiB | Przeglądane 3947 razy ]


A tu A 27 z zewnątrz, w okolicznościach bałtycko - zagrabanicznych:
Obrazek
Obrazek

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 114 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 342 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL