Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 16 kwi 2024, o 06:45




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 146 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 28 maja 2018, o 09:55 

Dołączył(a): 7 maja 2013, o 08:14
Posty: 1380
Podziękował : 246
Otrzymał podziękowań: 150
Uprawnienia żeglarskie: sj
Dzień dobry.

Czy kto ma doświadczenie z pływania takim jachtem, jak wygląda kwestia stateczności, jak się spisuje na dużej morskiej czy oceanicznej fali. Jaka jest jego zdolność płynięcia pod wiatr.
Jak to jest widziane okiem konstruktora.
Za podzielenie się wiedzą będę wdzięczny

Łączę pozdrowienia

emeryt

Przykładowy jacht na foto w załączniku


Załączniki:
Dwa kile.jpg
Dwa kile.jpg [ 44.5 KiB | Przeglądane 6599 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 maja 2018, o 15:47 
*** Ban ***

Dołączył(a): 16 kwi 2018, o 16:43
Posty: 200
Lokalizacja: Jelonka
Podziękował : 118
Otrzymał podziękowań: 40
Uprawnienia żeglarskie: jsm
Na logikę to powinien całkiem fajnie chodzić na wiatr. Lepiej niż porównywalne finkilery.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 maja 2018, o 15:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10301
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1230
Otrzymał podziękowań: 2361
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
Widze to inaczej: bedzie chodzić troche gorzej* na kazdym kursie. Zalety to mniejsze zanurzenie i wygodne stawanie na osuchach.
Catz
*w porownaniu z wiekszoscia monokilowcow.

_________________
W hamaku na huśtawce



Za ten post autor Catz otrzymał podziękowania - 2: cors, Ryś
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 maja 2018, o 16:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Wojtasbis napisał(a):
Na logikę to powinien całkiem fajnie chodzić na wiatr. Lepiej niż porównywalne finkilery.

Wśród licznych jachtów, które są wykonywane w dwu wersjach, różniących się od siebie jedynie rozwiązaniem płetwy balastowej, nie ma (a przynajmniej nigdy nie słyszałem) takiej konstrukcji, która w wersji z dwoma płetwami chodziłby na wiatr lepiej niż ta sama konstrukcja w wersji z jedną płetwą.

Być może za mało słyszałem...
Mam jednak silne wrażenie, że powyższa obserwacja ma całkiem sporo z generowaniem oporów, z przepływami cieczy, z powierzchnią zmoczoną i innymi takimi... a nie z logiką.

BTW - rozważania na temat rodzajów "kila" obejmują ciut więcej tematów, niż tylko "dwa vs jeden"...:
http://www.yachtingmonthly.com/sailing- ... ance-54322

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 maja 2018, o 16:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Na pewno będzie gorzej chodzic, fajnie lądować na osuchach, nie zejdzie ze zwykłej bielizny. Po za GG nie namawiam.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 maja 2018, o 17:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2013, o 01:08
Posty: 4216
Lokalizacja: Pomorze
Podziękował : 1719
Otrzymał podziękowań: 1773
Uprawnienia żeglarskie: samowodniak flisaczy
Jaromir napisał(a):
Być może za mało słyszałem...
Mam jednak silne wrażenie, że powyższa obserwacja ma całkiem sporo z generowaniem oporów, z przepływami cieczy, z powierzchnią zmoczoną i innymi takimi... a nie z logiką

No, z logiką też choć zgoda, nie każdą. ;-)
Ale tą zwykłą jak najbardziej. Logiczne jest na przykład, gdybym miał coś nieśmiało dodać, że monokilowiec umożliwia niższe umieszczenie balastu, więc można zastosować go mniej uzyskując tą samą stateczność.

_________________
Pozdrawiam
Alterus


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 maja 2018, o 18:08 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10463
Podziękował : 1300
Otrzymał podziękowań: 4173
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Wojtasbis napisał(a):
Na logikę to powinien całkiem fajnie chodzić na wiatr. Lepiej niż porównywalne finkilery.


Niezła logika. W 100% sprzeczna z praktyką :)



Za ten post autor plitkin otrzymał podziękowania - 3: Colonel, cors, tomasz piasecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 maja 2018, o 18:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10301
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1230
Otrzymał podziękowań: 2361
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
Alterus napisał(a):
monokilowiec

Istnieje takie slowo, termin, nazwa?
Catz Zainteresowany Ciekawie

_________________
W hamaku na huśtawce


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 maja 2018, o 20:51 

Dołączył(a): 8 lis 2015, o 10:53
Posty: 1938
Lokalizacja: W-wa
Podziękował : 52
Otrzymał podziękowań: 244
Uprawnienia żeglarskie: jkzw, IYT Master of Yachts Ocean 200 ton
Wojtasbis napisał(a):
Na logikę to powinien całkiem fajnie chodzić na wiatr.
Nie przy tym kształcie płetw, rzuć okiem na pojęcie opór indukowany. Oczywiście można sobie wyobrazić zaje....ego twinkeelera, może nawet takie niedługo będą wygrywać AC czy inne regaty :roll:, a jeśli ktoś wątpi niech się zastanowi, po co w wyczynowych jednostkach dwa stery.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 maja 2018, o 22:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sty 2012, o 00:14
Posty: 708
Podziękował : 105
Otrzymał podziękowań: 193
Uprawnienia żeglarskie: Morski Trzymacz Rumpla
Coś mi się wydaje, że stosowanie dwóch płetw sterowych, ma zupełnie inną przyczynę niż stosowanie dwóch płetw balastowych.



Za ten post autor Ejdzej otrzymał podziękowanie od: M@rek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 maja 2018, o 23:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13714
Podziękował : 10186
Otrzymał podziękowań: 2415
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
W takim miejscu i czasie zwykłem zamieszczać ten artykulik Witolda Tobisa z Żagli: :kiss:


Załączniki:
Kil kile miecz1 m.jpg
Kil kile miecz1 m.jpg [ 372.54 KiB | Przeglądane 6352 razy ]

_________________
Po 15 latach (na forum) przestałem być VIP-em. za co? i po co?

"Jeszcze nigdy tak wielu nie oddało tak wiele wolności, tak łatwo"-Churchil.

Kłania się orłel... hukslej.

[size=70]Zapraszam na fejsa:"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
i "Marian Strzelecki"

Za ten post autor Marian Strzelecki otrzymał podziękowania - 2: emeryt, Ognisty Szkwał
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 maja 2018, o 07:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Ejdzej dobrze ci się wydaje.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 maja 2018, o 07:53 

Dołączył(a): 17 lis 2014, o 20:08
Posty: 1426
Podziękował : 519
Otrzymał podziękowań: 651
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Marian Strzelecki napisał(a):
zwykłem zamieszczać ten artykulik Witolda Tobisa z Żagli


Po co? To nic nie warte.



Za ten post autor cors otrzymał podziękowania - 2: Jaromir, M@rek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 maja 2018, o 07:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2013, o 01:08
Posty: 4216
Lokalizacja: Pomorze
Podziękował : 1719
Otrzymał podziękowań: 1773
Uprawnienia żeglarskie: samowodniak flisaczy
Catz napisał(a):
Alterus napisał(a):
monokilowiec

Istnieje takie slowo, termin, nazwa?
Catz Zainteresowany Ciekawie

A co, nie jesteś pewien co widzisz?
Zacytowałeś fatamorganę?

_________________
Pozdrawiam
Alterus


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 maja 2018, o 10:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
cors napisał(a):
Marian Strzelecki napisał(a):
zwykłem zamieszczać ten artykulik Witolda Tobisa z Żagli


Po co? To nic nie warte.


Jakąś wartość jednak ma - jako przykład negowania elementarnych praw wnioskowania.
Autor twierdzi bowiem, że oczywisty wniosek, iż najmniej zalet wykazuje wersja z bocznymi kilami - to tylko pozór.
Powodem tej "pozorności" miałaby wg autora być uwaga, która wynik jachtu innego niż z bocznymi kilami czyni jeszcze bardziej korzystnym - w porównaniu z "bocznokilowcem"...

Innymi słowy, autor twierdzi, że jeżeli kąt martwy jachtu z "płytkim kilem" może być od kąta martwego jachtu z dwoma bocznymi kilami mniejszy nie o 10, ale nawet o 15 stopni - to wniosek że jacht z dwoma bocznymi kilami chodzi zdecydowanie bardziej tępo do wiatru jest.. tylko pozorny.

Cóż - dziesięciolecia mijają a kwestią podstawową wciąż pozostaje stosowanie logiki...

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...



Za ten post autor Jaromir otrzymał podziękowanie od: M@rek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 maja 2018, o 12:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2013, o 01:08
Posty: 4216
Lokalizacja: Pomorze
Podziękował : 1719
Otrzymał podziękowań: 1773
Uprawnienia żeglarskie: samowodniak flisaczy
Jaromir, tu bym trochę polemizowal.
Autor podkreśla zbytnie pomniejszenie roli czlowieka (sternika) w uzyskiwaniu zaprezentowanych wyników, co wedlug niego rzutuje na końcowe oceny.
Rzutuje w sposób uniemożliwiający wyciągnięcie jednoznacznych wniosków.
No, w rezultacie tych a contrario artykuł trochę mętny, napisać jednak że "nic niewart" bez wskazania dlaczego, może tylko Cors. ;-)

_________________
Pozdrawiam
Alterus



Za ten post autor Alterus otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 maja 2018, o 12:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13714
Podziękował : 10186
Otrzymał podziękowań: 2415
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Cytuj:
Cóż - dziesięciolecia mijają a kwestią podstawową wciąż pozostaje stosowanie logiki...

Ludzie miewają różne logiki: (i różne wyznawane prawdy)

Porównanie jest; tabelki są; opis jest;
Każdy może sobie wyciągnąć wnioski jakie mu w duszy grają, a czy to jest potrzebne, czy nie , to już inna sprawa. Niektórym bywa potrzebne, a inni wiedza wszystko lepiej.

Jeśli negujesz (razem z Corsem i M@rkiem) dane oraz obiektywność badań porównawczych jachtów (i autorów z Yachting Montley)... to podziwiam WASZĄ pewność siebie. :shock:


Wiele pływałem na kolejnych wersjach łódek* (kilku moich projektów) różniących się w zasadzie tylko: kilem; mieczem lub dwoma bocznymi kilami i nie jestem w stanie tak jednoznacznie negować czyjeś badania na ten temat.
Ale jeśli uważasz/cie, że nie powinno się takiej wiedzy przekazywać potomnym: to tylko ręce opadają.

MJS

ps
Jakoś nie dziwię się już, że moje (?) wypowiedzi (jakże często) są negowane przez kilku (wciąż tych samych ludzi o wielkiej wiedzy i jeszcze większym - wybujałym ego), ale nie spodziewałem się, że przyrównacie mnie (pewnie całkiem nie świadomie :-P ) do grona dziennikarzy z tak znamienitego pisma.
Dziękuję! :rotfl:

_________________
Po 15 latach (na forum) przestałem być VIP-em. za co? i po co?

"Jeszcze nigdy tak wielu nie oddało tak wiele wolności, tak łatwo"-Churchil.

Kłania się orłel... hukslej.

[size=70]Zapraszam na fejsa:"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
i "Marian Strzelecki"



Za ten post autor Marian Strzelecki otrzymał podziękowania - 2: emeryt, Ryś
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 maja 2018, o 12:49 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13714
Podziękował : 10186
Otrzymał podziękowań: 2415
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Alterus napisał(a):
Autor podkreśla zbytnie pomniejszenie roli czlowieka (sternika) w uzyskiwaniu zaprezentowanych wyników, co wedlug niego rzutuje na końcowe oceny.


Tu bym nie polemizował:
Wiadomo, że "nasi piloci i na drzwiach od stodoły..."
Wiadomo też, że w regatach zwykle wygrywają ci sami: często niezależnie od jachtu.
Spotykałem się ze zdaniem: z tym sternikiem nie wygrasz nawet na najlepszym jachcie.
Często przenoszone to jest i na konstruktora - jakby ten był od małego regatowcem.
Spotkałem się też ze zdaniem, że regatowiec "X." pływa "powyżej praw fizyki".(wypowiadane przez innego znamienitego regatowca)

Jeżeli mamy do sprawdzenia bardzo niejednoznaczne rozwiązania, z których każde ma swoje wady i zalety, rzadko zdarza się abyśmy mogli wyciągnąć niejednoznaczne wnioski.
Jeśli było by to tak łatwe w ocenie , to nie pływało by tyle różnych typów łódek.
Wezmy na ten przykład Maksusy: Stocznia Nortman (jej konstruktor J Daszkiewicz) znana z dbałości (o rozwój, wizerunek, czy jakość), też nie potrafiła jednoznacznie opowiedzieć się: robimy mieczówkę kilera, czy dwukilowiec: i w efekcie mają w ofercie wszystkie wersje stosowane do jednakich kadłubów i sprzedawane zwykle na różne akweny.

Ja w każdym razie nie umiałem, a w miarę nabywanie wieku (i doświadczenia), wnioski wyciągam coraz bardziej umiarkowane.

MJS

_________________
Po 15 latach (na forum) przestałem być VIP-em. za co? i po co?

"Jeszcze nigdy tak wielu nie oddało tak wiele wolności, tak łatwo"-Churchil.

Kłania się orłel... hukslej.

[size=70]Zapraszam na fejsa:"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
i "Marian Strzelecki"


Ostatnio edytowano 29 maja 2018, o 13:13 przez Marian Strzelecki, łącznie edytowano 1 raz


Za ten post autor Marian Strzelecki otrzymał podziękowanie od: Alterus
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 maja 2018, o 13:11 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8017
Podziękował : 1870
Otrzymał podziękowań: 2411
Uprawnienia żeglarskie: -
Aj, waj, Panowie, nie pierdolcie, Emeryt pyta konkretnie.

A tak konkretnie - o ile od włąścicieli słyszałem, bo nie probowałem osobiście - pokazałeś Westerly coś tam, powiedzmy Pentland/Berwick.
Od jednokilowego tegoż jachtu, typu Longbow, rózni się że na wiatr idzie 0,5 knota wolniej i ok. 5' tępiej.
A w zamian ma zanurzenie niższe o jedną stopę. Jeśli to komu do czego potrzebne... :roll:



Za ten post autor Ryś otrzymał podziękowania - 3: emeryt, Marian Strzelecki, reed
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 maja 2018, o 13:35 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10463
Podziękował : 1300
Otrzymał podziękowań: 4173
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Marian Strzelecki napisał(a):
Wezmy na ten przykład Maksusy: Stocznia Nortman (jej konstruktor J Daszkiewicz) znana z dbałości (o rozwój, wizerunek, czy jakość), też nie potrafiła jednoznacznie opowiedzieć się: robimy mieczówkę kilera, czy dwukilowiec...


Jako osoba w miarę znająca realia panujące w stoczni chce jedynie sprostować i powiedzieć, że stocznia doskonałe potrafi "opowiedzieć się" i dlatego właśnie robi różne wersje balastowe swoich jachtów.



Za ten post autor plitkin otrzymał podziękowanie od: M@rek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 maja 2018, o 13:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2013, o 01:08
Posty: 4216
Lokalizacja: Pomorze
Podziękował : 1719
Otrzymał podziękowań: 1773
Uprawnienia żeglarskie: samowodniak flisaczy
plitkin napisał(a):
Marian Strzelecki napisał(a):
Wezmy na ten przykład Maksusy: Stocznia Nortman (jej konstruktor J Daszkiewicz) znana z dbałości (o rozwój, wizerunek, czy jakość), też nie potrafiła jednoznacznie opowiedzieć się: robimy mieczówkę kilera, czy dwukilowiec...


Jako osoba w miarę znająca realia panujące w stoczni chce jedynie sprostować i powiedzieć, że stocznia doskonałe potrafi "opowiedzieć się" i dlatego właśnie robi różne wersje balastowe swoich jachtów.

Można i tak to ująć i ma to sens, ale tu chodzi o to, że gdyby któraś wersja wyprzedzała inne "o kilka długości", to tych innych stocznia robiłaby w ilosciach minimalnych. Więc to byłoby widoczne.
Na ile się z tym zgodzisz?
Nie trzeba wielkich doświadczeń żeglarskich (przynajmniej w tej kwestii), aby dojść że autor artykułu nie pisał samych głupot ( ;-) ), że są to spostrzeżenia cenne, ale zabrakło jednoznacznego podsumowania, że np. najlepiej aby wszystkie tam prezentowane typy objeździła jedna załoga, a jeszcze lepiej w kilku powtórzeniach. Wtedy prezentowane wyniki byłyby bardziej miarodajne i zadowoliły PT grymaśnego Tobisa.

_________________
Pozdrawiam
Alterus


Ostatnio edytowano 29 maja 2018, o 13:51 przez Alterus, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 maja 2018, o 13:51 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10463
Podziękował : 1300
Otrzymał podziękowań: 4173
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Alterus napisał(a):
plitkin napisał(a):
Marian Strzelecki napisał(a):
Wezmy na ten przykład Maksusy: Stocznia Nortman (jej konstruktor J Daszkiewicz) znana z dbałości (o rozwój, wizerunek, czy jakość), też nie potrafiła jednoznacznie opowiedzieć się: robimy mieczówkę kilera, czy dwukilowiec...


Jako osoba w miarę znająca realia panujące w stoczni chce jedynie sprostować i powiedzieć, że stocznia doskonałe potrafi "opowiedzieć się" i dlatego właśnie robi różne wersje balastowe swoich jachtów.

Można i tak to ująć i ma to sens, ale tu chodzi o to, że gdyby któraś wersja wyprzedzała inne "o kilka długości", to tych innych stocznia robiłaby w ilosciach minimalnych. Więc to byłoby widoczne.
Na ile się z tym zgodzisz?


W ogóle się z tym nie zgodze.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 maja 2018, o 13:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2013, o 01:08
Posty: 4216
Lokalizacja: Pomorze
Podziękował : 1719
Otrzymał podziękowań: 1773
Uprawnienia żeglarskie: samowodniak flisaczy
plitkin napisał(a):

W ogóle się z tym nie zgodze.

No i dziury z tego powodu w oceanie nie będzie. :lol:

_________________
Pozdrawiam
Alterus



Za ten post autor Alterus otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 maja 2018, o 14:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13714
Podziękował : 10186
Otrzymał podziękowań: 2415
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
plitkin napisał(a):
Cytuj:
Marian Strzelecki napisał(a):
Wezmy na ten przykład Maksusy: Stocznia Nortman (jej konstruktor J Daszkiewicz) znana z dbałości (o rozwój, wizerunek, czy jakość), też nie potrafiła jednoznacznie opowiedzieć się: robimy mieczówkę kilera, czy dwukilowiec...
Jako osoba w miarę znająca realia panujące w stoczni chce jedynie sprostować i powiedzieć, że stocznia doskonałe potrafi "opowiedzieć się" i dlatego właśnie robi różne wersje balastowe swoich jachtów.

Jak dobrze jest się z kimś zgodzić, czyli nie zgodzić; tak jakby, ale tylko troszeczkę. :kiss:

_________________
Po 15 latach (na forum) przestałem być VIP-em. za co? i po co?

"Jeszcze nigdy tak wielu nie oddało tak wiele wolności, tak łatwo"-Churchil.

Kłania się orłel... hukslej.

[size=70]Zapraszam na fejsa:"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
i "Marian Strzelecki"



Za ten post autor Marian Strzelecki otrzymał podziękowanie od: plitkin
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 maja 2018, o 14:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10301
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1230
Otrzymał podziękowań: 2361
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
Alterus napisał(a):
A co, nie jesteś pewien co widzisz?
Zacytowałeś fatamorganę?

Zdawalo mi sie, ze wybryk "monokilowiec" jest moim wymyslem z samego początku tego wątku. Google wyrazu nie znają, wiec tak tylko pytam obeznanych w terminologii.
Catz Bez Praw Autorskich

_________________
W hamaku na huśtawce



Za ten post autor Catz otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 maja 2018, o 16:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13714
Podziękował : 10186
Otrzymał podziękowań: 2415
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
M@rek napisał(a):
Jaki ses do tego mieszac umiejetnosci sternika i zalogi ?

Taki sens, że (wespół w zespół) zanegowaliście właśnie na podstawie tego czynnika w artykule, cały temat w miarę obiektywnych porównań i wykresów z pisma Yachting Montley*.

Zanegowaliście, a teraz wszyscy ponosimy tego konsekwencje. :-P



*Jak by nie patrzeć klasyki piśmiennictwa fachowego w tej dziedzinie.

_________________
Po 15 latach (na forum) przestałem być VIP-em. za co? i po co?

"Jeszcze nigdy tak wielu nie oddało tak wiele wolności, tak łatwo"-Churchil.

Kłania się orłel... hukslej.

[size=70]Zapraszam na fejsa:"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
i "Marian Strzelecki"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 maja 2018, o 17:16 

Dołączył(a): 8 lis 2015, o 10:53
Posty: 1938
Lokalizacja: W-wa
Podziękował : 52
Otrzymał podziękowań: 244
Uprawnienia żeglarskie: jkzw, IYT Master of Yachts Ocean 200 ton
Ejdzej napisał(a):
stosowanie dwóch płetw sterowych ma zupełnie inną przyczynę, niż stosowanie dwóch płetw balastowych.
Chcesz nas przekonać, że na osuchu jacht na dwóch kilach i jednym sterze stoi inaczej, niż na dwóch sterach i jednym kilu?? :-P


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 maja 2018, o 17:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13714
Podziękował : 10186
Otrzymał podziękowań: 2415
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Catz napisał(a):
Zdawalo mi sie, ze wybryk "monokilowiec" jest moim wymyslem z samego początku tego wątku.

Wydawało Ci się... i dobrze Ci się wydawało w temacie wybryk.
Z tym , że akurat ten wybryk jest kwintesencją tego typu tematów (podobnie jak Va-Marian)
Jest celny dokładny i niosący tyle samo treści co "monohul" i podobne: czyli tyle treści ile w to włożymy.

MJS


666; Ejdziej mówi o przyczynach, a nie o skutkach. Przyczyną są szerokie rufy a skutek może być taki , że na tych sterach nie da się stanąć, bo się połamią. :mrgreen:

_________________
Po 15 latach (na forum) przestałem być VIP-em. za co? i po co?

"Jeszcze nigdy tak wielu nie oddało tak wiele wolności, tak łatwo"-Churchil.

Kłania się orłel... hukslej.

[size=70]Zapraszam na fejsa:"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
i "Marian Strzelecki"



Za ten post autor Marian Strzelecki otrzymał podziękowania - 2: Catz, Ejdzej
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 maja 2018, o 17:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Marian Strzelecki napisał(a):
M@rek napisał(a):
Jaki ses do tego mieszac umiejetnosci sternika i zalogi ?

Taki sens, że (wespół w zespół) zanegowaliście właśnie na podstawie tego czynnika w artykule, cały temat w miarę obiektywnych porównań i wykresów z pisma Yachting Montley*.
Zanegowaliście, a teraz wszyscy ponosimy tego konsekwencje. :-P

Gdzie, jakie konsekwencje?
Co "neguje" dziś nabijanie się z tekstu króciutkiej notatki Tobisa, który bez śladu argumentów merytorycznych wyraził kilkadziesiąt lat temu zdanie odrębne, wobec tego co wynikało wprost z obszernego artykułu, opublikowanego kilkadziesiąt lat temu przez Yachting Monthly, na podstawie własnych badań porównawczych?

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...



Za ten post autor Jaromir otrzymał podziękowanie od: jedrek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 maja 2018, o 18:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10301
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1230
Otrzymał podziękowań: 2361
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
Marian Strzelecki napisał(a):
Wydawało Ci się... i dobrze Ci się wydawało w temacie wybryk.
Z tym , że akurat ten wybryk jest kwintesencją tego typu tematów (podobnie jak Va-Marian) Jest celny dokładny i niosący tyle samo treści co "monohul" i podobne: czyli tyle treści ile w to włożymy.

Dzięki!
Bylem zdziwiony, ze moj dziwoląg lingwistyczny zostal ochoczo podchwycony i reprodukowany przez znanego eksperta takze w tej materii.
Moja codziennosc: Zona - nie ma takiego slowa!. Ja - ale rozumiesz? Zona - tak, ale nie ma.
Catz O Literatkach

_________________
W hamaku na huśtawce


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 146 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 72 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL