Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 19 kwi 2024, o 18:54




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 256 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 22 paź 2018, o 10:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 sty 2015, o 13:34
Posty: 541
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 230
Otrzymał podziękowań: 224
Uprawnienia żeglarskie: JSM,SRC
M@rek napisał(a):
AV jest jachtem wolnym co wprost wynika z wspolczynnikow ktore przywolalem.
Przeloty przez Bałtyk na AV wychodziły mi o 1-2kn lepsze od tych jakie robiłem na czarterowych jachtach. Stąd moja subiektywna ocena. Ale faktycznie według tych współczynników można wyciągnąć zupełnie przeciwne wnioski. Kolejny raz nauka wygrała z zabobonem :)

_________________
Rafał
http://rawonsails.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 paź 2018, o 10:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
plitkin napisał(a):
Włodku, litości, taka "statystyka" jest pusta, bezwartościowa.


Ależ Drogi Wiktorze

Ja nikogo do prowadzenia takiej statystyki sezonowej nie zmuszam ani nie namawiam, choć myślałem, że niektórzy też tak robią.

W Klubie kilku moich kolegów mających plotery też dla samych siebie liczy sobie średnie z sezonu.

U mnie w takich statystykach prowadzonych od wielu lat wyraźnie widać, że pływam - w porównaniu do poprzednich sezonów - zdecydowanie szybciej i z tego się cieszę.

Ale robię też oczywiście statystyki na określonych odcinkach przelotowych np. Hel - Karlskrona czy na Bornholm bo ploter umożliwia takie fragmentaryczne bilanse.

I takie zawężone już statystyki - bez jak to mówisz "Na silniku po płaskiej wodzie" pokazują zupełnie inne - zdecydowanie wyższe wyniki od średniej sezonowej.

Tylko powiedz czemu mam Wiktorze nie uwzględniać w liczeniach takich żeglugi:
plitkin napisał(a):
z wiatrem w plecy
?

Przecież nawet wymienione przez Tomka tutaj:
http://jieter.github.io/orc-data/site/?#GRE/SWE11
tabelaryczne zestawienia uwzględniają pływanie baksztagami ...

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 paź 2018, o 11:14 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8822
Podziękował : 3986
Otrzymał podziękowań: 1916
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
bury_kocur napisał(a):
burzum napisał(a):
a to Twój:


Ciekawy kil - pierwszy raz taki widzę.


To tzw. tandem kil zaprojektowany w oparciu o badania jachtow poprzednich generacji AC przez Warwicka Collinsa. Znakomicie sprawdzal sie na wodach plywowych ( moze stanac przy odplywie na balascie) stad stosunkowo duza popularnosc na Wyspach Brytyjskich i Holandii.
Dobrze sprawdzal sie jedynie na plaskiej wodzie przy slabym wietrze. W tym roku zaprojektowalem i wykonalem glownie wlasnorecznie nowy balast L z bulbem. Stary jest do kupienia. Zdjecia lodki z nowym balastem sa tu

https://www.sailforum.pl/viewtopic.php? ... &start=780

Zima zrobie nowa, bardziej smukla i glebsza pletwe sterowa.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 paź 2018, o 11:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
M@rek napisał(a):
W tym roku zaprojektowalem i wykonalem glownie wlasnorecznie nowy balast L z bulbem.


Pogratulować - świetna robota.

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 paź 2018, o 12:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 sty 2015, o 13:34
Posty: 541
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 230
Otrzymał podziękowań: 224
Uprawnienia żeglarskie: JSM,SRC
Przeglądam to forum już od pewnego czasu i wiem, że Bury Kocur jest w stanie przejąć każdy wątek, niezależnie od tematu :)

Ale o odzyskanie swojego dedykowanego wątku, postanowiłem zawalczyć. W związku z tym, wklejam swoje przemyślenie odnośnie moich podstawowych jachtowych wymagań. Starałem się aby były jak najbardziej rzeczywiste i mam nadzieje że takie są.

Chętnych i znających się na rzeczy poproszę o propozycje konkretnych modeli jachtów rynku wtórnego.

    BUDŻET
  • ekonomiczny (kredytów nie brałem i nie biorę, a chciałbym mieć zapasową nerkę do końca życia)
    STANDARD
  • turystyczny (to ma być jacht a nie dom na wodzie)
    STAN
  • nie boję się małych prac remontowych (ale wolę "goły" doposażyć niż fuszerki poprawiać)
    REJON ŻEGLUGI
  • bez ograniczeń (w planach po Bałtyk jest w kolejce M. Północne - kiedyś może i dalej w ocean)
    PRZEZNACZENIE
  • rejsy turystyczne pełnomorskie (włóczęga po portach i porcikach, postoje na kotwicy)
  • pływanie głównie samotne (spodobało mi się w tym sezonie)
  • w wakacje 2-4 tygodnie z rodziną 4 os.
  • okazyjnie wypad weekendowy na Zatokę Gd. z przyjaciółmi
    KADŁUB
  • solidny laminat PS
  • długość jak najmniejsza, spełniająca poniższe wymagania
  • typ turystyczny cruiser - bardziej dzielny niż szybki
  • klasyczny kształt V, wąska rufa, ale bez przesady ze skosami i nawisami
  • integralny długi kil (żadnych przykręcanych skrzydełek, tym bardziej z bulbami)
  • zanurzenie max 1.40m (im mniej tym lepiej)
  • nie za obszerny, ale wygodny i koniecznie głęboki kokpit (aby było się o co wygodnie oprzeć i nerki schować przez wiatrem i bryzgami)
  • pojemne bakisty (4 składane rowery, cumy, odbijacze, skrzynka bosmańska, itp.)
  • koniecznie rumpel (nie koło sterowe)
  • miejsce na mały ponton na pokładzie
  • na rufie miejsce na samoster wiatrowy, drabinkę
  • solidny kosz rufowy z miejscem na tratwę i na bramkę z panelami słonecznymi
    SILNIK
  • diesel (fajnie jak z możliwością uruchamiania korbą)
  • zbiornik paliwa min 45l umieszczony w zęzie (nie w bakiście, itp)
  • dobry dostęp do silnika (szczególnie do filtrów, pompy wodnej, itp)
    WNĘTRZE
  • pełnomorska ergonomia (łatwość poruszania się wewnątrz na dużej fali i w przechyle - duża ilość uchwytów, brak ostrych krawędzi, itp)
  • klasyczny układ koi w mesie na obu burtach (żadnych stoliczków z fotelami czy aneksów kuchennych)
  • min 4 koje (długość przynajmniej dwóch koi min 200cm)
  • koje z deskami lub fartuchami sztormowymi
  • stabilny stolik w mesie
  • stanowisko nawigacyjne (stolik + siedzisko - ewentualnie hundkoja)
  • półka w mesie na książki
  • zamykane schowki na ubrania, itp
    KINGSTON
  • oddzielna kabina lub możliwość odseparowania od reszty jachtu
  • WC morskie (Lavac)
  • zbiornik na fekalia min 35l
  • umywalką z pompką nożną
  • wieszak na mokre sztormiaki
    KAMBUZ
  • kuchenka spirytusowa na kardanie (żadnego gazu na jachcie)
  • lodówka (kompresor)
  • zlew z dodatkowym kranem na wodę morską (2 krany i 2 pompki nożne)
  • zbiornik wody ok 100l
  • kawałek blatu roboczego
    INNE
  • opcjonalne ogrzewanie (koniecznie zasilane dieslem z głównego zbiornika)

_________________
Rafał
http://rawonsails.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 paź 2018, o 15:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
rawonsails napisał(a):
Bury Kocur jest w stanie przejąć każdy wątek, niezależnie od tematu


Sugerujesz, że piszę bez sensu ?

Ale nie masz racji - na wiele tematów kompletnie się nie wypowiadam.

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 paź 2018, o 15:59 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8822
Podziękował : 3986
Otrzymał podziękowań: 1916
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Piszesz, jak wiekszosc z nas, bardzo subiektywnie lecz merytrycznie. Kazdy z Twoich wypowiedzi moze wyciagnac wlasne wnioski :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 paź 2018, o 18:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 sty 2015, o 13:34
Posty: 541
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 230
Otrzymał podziękowań: 224
Uprawnienia żeglarskie: JSM,SRC
bury_kocur napisał(a):
Sugerujesz, że piszę bez sensu ?
Absolutnie z sensem. Wypowiedzi masz całkiem merytoryczne, choć faktycznie bardzo subiektywnie - jak wspomniał już M@rek.

Jesteś ponad przeciętnie aktywnym uczestnikiem forum - takie odnoszę wrażenie. Myślę, że szalone tempo produkowania nowych wpisów nie pozostawia Ci jednak wiele czasu na bardziej uważne zrozumienie argumentów, przytaczanych przez oponentów. Stąd wątki bardzo szybko zaczynają zbaczać z tematu i przeładowane są jałową treścią. Bardziej przypominają czat towarzyski, niż tematyczne forum.

A z takiego forum, nie tylko bardzo niewygodnie wyszukuje się potem rzeczowe informacje, ale i czynne z niego korzystanie przestaje być przyjemnością.

Oczywiście Włodku nie jesteś jedynym "zamulaczem". Akurat Ci się tutaj oberwało bo byłeś pod ręką :)

_________________
Rafał
http://rawonsails.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 paź 2018, o 20:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
rawonsails napisał(a):
Oczywiście Włodku nie jesteś jedynym "zamulaczem". Akurat Ci się tutaj oberwało bo byłeś pod ręką


No dobra Rafałku - Mea Culpa, Mea Culpa, Mea Maxima Culpa (mam nadzieję dobrze napisałem) :D

Postaram Ci się wątku nie zaśmiecać częścią towarzyską.

A wracając do meritum - postawiłeś BARDZO wysokie kryteria wyboru jachtu a co połączeniu z finansami może je czynić bardzo trudnymi do spełnienia.

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 paź 2018, o 20:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 sty 2015, o 13:34
Posty: 541
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 230
Otrzymał podziękowań: 224
Uprawnienia żeglarskie: JSM,SRC
bury_kocur napisał(a):
A wracając do meritum - postawiłeś BARDZO wysokie kryteria wyboru jachtu a co połączeniu z finansami może je czynić bardzo trudnymi do spełnienia.
Masz pewnie rację. To lista życzeń. Zdaję sobie sprawę,że aby w końcu czymś nowym popływać, trzeba będzie pójść na nie jeden kompromis.

_________________
Rafał
http://rawonsails.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 paź 2018, o 21:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
rawonsails napisał(a):
trzeba będzie pójść na nie jeden kompromis.


No dobra Rafał

To teraz spróbuj na Swojej liście zaznaczyć - np. innym kolorem lub inaczej zaznacz - z czego możesz zrezygnować lub co traktujesz jako sugestię a nie jako 100 % potrzebę posiadania.

Bo czytając któryś raz Twoją listę to niżej HR-ki 35" lub NAJAD-a nic mi nie przychodzi do głowy.

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 paź 2018, o 21:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5396
bury_kocur napisał(a):
Mea Culpa, Mea Culpa, Mea Maxima Culpa (mam nadzieję dobrze napisałem)
Niestety, źle! :-(
Tak się pisze tytuły w gazetach amerykańskich. :D

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 paź 2018, o 21:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Zbieraj napisał(a):
Tak się pisze tytuły w gazetach amerykańskich. :D


No to trudno Januszku - jestem widać niedouczony i ...

Jakby któś nie kumał to chodziło mi o to, że się kajam :oops:

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 paź 2018, o 21:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 sty 2015, o 13:34
Posty: 541
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 230
Otrzymał podziękowań: 224
Uprawnienia żeglarskie: JSM,SRC
bury_kocur napisał(a):
Bo czytając któryś raz Twoją listę to niżej HR-ki 35" lub NAJAD-a nic mi nie przychodzi do głowy.
Większość wymagań spełnia już HR 31 Monsun. Ale...

Oglądałem w ten weekend takiego w Malmo. Niestety, oprócz tego, że trafiłem na minę, to zaskoczył mnie rozmiar koi. Długość największych to jedynie 197cm. Hundka miała tylko 180cm. Zupełnie się tego nie spodziewałem po tej marce. Skreśliłem więc ten zacny model z mojej listy poszukiwań.

_________________
Rafał
http://rawonsails.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 paź 2018, o 21:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 sty 2015, o 13:34
Posty: 541
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 230
Otrzymał podziękowań: 224
Uprawnienia żeglarskie: JSM,SRC
Być może skończy się na tym, że będę musiał Albin Vegę nieco "rozciągnąć" do swoich potrzeb. A o większym jachcie pomyśleć dopiero, jak nieco poważniej zajmę się turystycznym żeglarstwem.

_________________
Rafał
http://rawonsails.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 paź 2018, o 21:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
rawonsails napisał(a):
Długość największych to jedynie 197cm. Hundka miała tylko 180cm. Zupełnie się tego nie spodziewałem po tej marce.


Bo to była 31.

Dlatego nieśmiało napisałem o wymiarze 35".

Matematyki i długości nie przeskoczysz...

Choć czy te 3 cm od Twoich 200 cm to dla Ciebie taka duża różnica ?

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Ostatnio edytowano 22 paź 2018, o 21:44 przez bury_kocur, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 paź 2018, o 21:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 sty 2015, o 13:34
Posty: 541
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 230
Otrzymał podziękowań: 224
Uprawnienia żeglarskie: JSM,SRC
bury_kocur napisał(a):
Bo to była 31.
To nie jest wymówka :) Albin Vega ma 27ft, a ma koje 200cm.

bury_kocur napisał(a):
Dlatego nieśmiało napisałem o wymiarze 35".
Jedynie Rasmus wtedy. Ale tam mi się układ wnętrza nie podoba i parę innych rzeczy. Na nowego HR 35ft na pewno mnie nie stać.

_________________
Rafał
http://rawonsails.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 paź 2018, o 21:49 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
rawonsails napisał(a):
Na nowego HR 35ft na pewno mnie nie stać.


Nie mówimy Rafał o nowym.

Nowy kosztuje majątek.

Nie ma 10 - 15 letnich w dobrym stanie za jakieś normalne pieniądze ?

A może spróbuj jednak ze Swoje listy skreślić - lub zaznaczyć - punkty, które jesteś w stanie odpuścić ?

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 paź 2018, o 21:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 sty 2015, o 13:34
Posty: 541
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 230
Otrzymał podziękowań: 224
Uprawnienia żeglarskie: JSM,SRC
bury_kocur napisał(a):
A może spróbuj jednak ze Swoje listy skreślić - lub zaznaczyć - punkty, które jesteś w stanie odpuścić ?
Z tego co zauważyłem, to długi kil zawęża znacznie wyniki poszukiwań. Być może w tym miejscu bym odpuścił.
Ale musi to być na pewno kil integralny z kadłubem i płetwa sterowa chroniona skegiem. Przemyślę jeszcze sprawę. Dzięki za odzew.

_________________
Rafał
http://rawonsails.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 paź 2018, o 22:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
rawonsails napisał(a):
Ale musi to być na pewno kil integralny z kadłubem i płetwa sterowa chroniona skegiem.


To też przemyśl...

Bardzo Ci to zwiększy możliwość poszukiwania.

Mnie się tez kiedyś wydawało nie do pomyślenia, abym pływał jachtem z kilem dokręcanym oraz sterem wolnonośnym.

Dziś już tak nie myślę.

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 paź 2018, o 22:42 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
rawonsails napisał(a):
Ale musi to być na pewno kil integralny z kadłubem i płetwa sterowa chroniona skegiem. Przemyślę jeszcze sprawę.

Jesteś tego pewien co napisałeś?

Skeg rozumiem ale balast integralny? Jaki to ma sens?
W pływaniu po płytkich wodach z mulistym dnem ok, ale silne walniecie w skały tak czy owak wymusi na Tobie takie same zachowanie jak na finkilu. Wyjęcie jachtu i inspekcja połączeń płetwy.

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 paź 2018, o 00:24 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8018
Podziękował : 1870
Otrzymał podziękowań: 2412
Uprawnienia żeglarskie: -
rawonsails napisał(a):
Z tego co zauważyłem, to długi kil zawęża znacznie wyniki poszukiwań.
W pływaniu po płytkich wodach ze skalistem dnem - i 8 m pływem - po dwu latach wyjęcie z wody ujawniło przebicie laminatu kila (integralnego) aże do żywego ołowiu. Znaczy ołów pewnie był zmókł, biedaczysko, lecz uzytkownik tego nie zauważył :lol:
Jakie 'połączenia płetwy'? Że niby czego z czem?

A obejrzawszy HR Rasmusa wcale nie byłem zachwycon wnętrzarsko (chociam jam jeno 175 cm :oops: ), ale wsiadłszy na jego krótszy (30') i starszy pierwowzór - złapałem siem oburącz.
Bo to prawdziwy, klasyczny, długi kil. Jakby chciał taki to już zapisy są, w kolejce, bo ich było 20. :-P

I wciąż jest do dokończenia remontu... toć antyk, a czasu brak; co też zauważyć należy, bo wszystko ma zady i walety...
A tylko mimochodem wspominam ino w temacie że niby te stare ciaśniejsze. Zależy które :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 paź 2018, o 06:09 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
rawonsails napisał(a):
bury_kocur napisał(a):
A może spróbuj jednak ze Swoje listy skreślić - lub zaznaczyć - punkty, które jesteś w stanie odpuścić ?
Z tego co zauważyłem, to długi kil zawęża znacznie wyniki poszukiwań. Być może w tym miejscu bym odpuścił.
Ale musi to być na pewno kil integralny z kadłubem i płetwa sterowa chroniona skegiem. Przemyślę jeszcze sprawę. Dzięki za odzew.


Dokładnie zawęża. Idziesz ta samą drogą co Andrzej z drugiego forum.Kupil HR352.
Moim zdaniem należy szukać trochę młodszych i nowoczesniejszych jachtów,które z reguły mają lepszy hotel.

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 paź 2018, o 06:28 

Dołączył(a): 7 maja 2013, o 08:14
Posty: 1380
Podziękował : 246
Otrzymał podziękowań: 150
Uprawnienia żeglarskie: sj
Dzień dobry.

Ryś napisał(a):
wsiadłszy na jego krótszy (30') i starszy pierwowzór


Z ciekawości guglownicą przeszukałem internet, jak ten HR 30 wygląda. I wygląda na to, że taki typ nie istnieje. Mogę prosić o link do tego typu Hallberga ?

Łączę pozdrowienia

emeryt


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 paź 2018, o 06:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14005
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1930
Otrzymał podziękowań: 2010
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
ins napisał(a):
Skeg rozumiem ale balast integralny? Jaki to ma sens?
W pływaniu po płytkich wodach z mulistym dnem ok, ale silne walniecie w skały tak czy owak wymusi na Tobie takie same zachowanie jak na finkilu. Wyjęcie jachtu i inspekcja połączeń płetwy.

Piotr Siedlewski


Przy kilu integralnym nie ma "połączeń płetwy", stanowi ona jeden element wylaminowany razem z kadłubem i dlatego co do zasady jest bardziej odporna na ewentualne uderzenia.

Owszem laminat może się wykruszyć ale płetwa się nie wyłamie.
Zakładając, że jest ona zwykle zalana betonem lub innym balastem nawet jej miejscowe uszkodzenie nie spowoduje gwałtownego nabierania wody. Vide moja Dulcia, która miała takie punktowe przebicie laminatu na skutek uderzenia o coś ostro zakończonego. Pływałem tak dwa sezony zanim przypadkowo znalazłem przyczynę przecieku.

Z drugiej strony z niekłamaną zazdrością patrzyłem jak Micusia Compis pięknie manewruje do tyłu. W łódkach z długą płetwa to nie do pomyślenia. :-(

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
www.jachtdonkichot.pl


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 paź 2018, o 06:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 sty 2017, o 21:53
Posty: 182
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 90
Otrzymał podziękowań: 85
Uprawnienia żeglarskie: używane
rawonsails napisał(a):
Z tego co zauważyłem, to długi kil zawęża znacznie wyniki poszukiwań. Być może w tym miejscu bym odpuścił.
Ale musi to być na pewno kil integralny z kadłubem i płetwa sterowa chroniona skegiem. Przemyślę jeszcze sprawę. Dzięki za odzew.


No to może warto rozważyć Dufour arpege 30? Łódka w podobnym wieku i o podobnej renomie co Vega...
http://sailingmagazine.net/article-562- ... ge-30.html


Wysłane z mojego moto e5 plus przy użyciu Tapatalka

_________________
pozdrawiam
Bartek
S/Y Villemo POL 14366


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 paź 2018, o 07:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14005
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1930
Otrzymał podziękowań: 2010
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Oryginalna zabudowa Arpege'a jest jak dla mnie bez sensu. Marnotrawstwo miejsca zwłaszcza w części dziobowej. Fajnie pływa ale wywaliłbym całe wnętrze i zabudował od nowa. :)

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
www.jachtdonkichot.pl


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 paź 2018, o 07:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
piotr6 napisał(a):
Andrzej z drugiego forum.Kupil HR352.


No tak - ale Rafał koniecznie chce rumpel co też eliminuje sporo większych konstrukcji.

Jeszcze jedno Rafał.

Piszesz:
"PRZEZNACZENIE
1.rejsy turystyczne pełnomorskie (włóczęga po portach i porcikach, postoje na kotwicy)
2.pływanie głównie samotne (spodobało mi się w tym sezonie)
3.wakacje 2-4 tygodnie z rodziną 4 os.
4.okazyjnie wypad weekendowy na Zatokę Gd. z przyjaciółmi"

Sprecyzuj, jakie są Twoje oczekiwania co do - nazwijmy to - ulokowania osób pływających na Twoim poszukiwanym jachcie w punkcie 1 oraz 3. a głównie Twojej rodziny ?

Bo 4 Twoje osoby to rozumiem Ty, Twoja żona + dwoje Twoich dzieci.

Jak wyobrażasz sobie Wasze spanie bo od tego w sumie zaczęła się poprzednia dyskusja, którą nazwałeś "psychoanalizą" Twojej osobowości ? :mrgreen:

Czy potrzebujecie trzech kabin czy widzisz to jakoś inaczej, bo szczerze powiedziawszy to jak dla mnie odpowiedź na to pytanie jest punktem wyjścia we wszelkich dalszych poszukiwaniach.

U mnie w każdym razie od tego wyszła zmiana jachtu.

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Ostatnio edytowano 23 paź 2018, o 07:48 przez bury_kocur, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 paź 2018, o 07:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 sty 2017, o 21:53
Posty: 182
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 90
Otrzymał podziękowań: 85
Uprawnienia żeglarskie: używane
Kurczak napisał(a):
Oryginalna zabudowa Arpege'a jest jak dla mnie bez sensu. Marnotrawstwo miejsca zwłaszcza w części dziobowej.


No, to nie moja wina, że Rafał szuka jachtu z miejscem na 4 rowery... Tu akurat taki forpik może się sprawdzić...

Wysłane z mojego moto e5 plus przy użyciu Tapatalka

_________________
pozdrawiam
Bartek
S/Y Villemo POL 14366


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 paź 2018, o 07:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14005
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1930
Otrzymał podziękowań: 2010
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Składne rowery. One się mieszczą w dużej bakiście. :)

Graciarnia dziobowa zamiast kabiny zajmująca cirka 1/3 wnętrza jachtu jest jak dla mnie bez sensu. Ale tak wówczas zabudowywano łódki produkowane we Francji. :-o

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
www.jachtdonkichot.pl


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 256 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 221 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL