Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 29 mar 2024, o 00:55




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 58 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 18 paź 2019, o 12:08 

Dołączył(a): 19 sie 2019, o 10:01
Posty: 15
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz jachtowy
Witam.
Mój jacht (Ursa Major) jak stoi na wodzie jest lekko przechylony na lewą burtę. Przy kursie ostrym ( prawy hals) wyczuwalna różnica.
Zastanawiam się czy to może być wina masztu?(nierównomiernie napiętego?) czy balastu uszkodzonego.? dzięki za pomoc


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 paź 2019, o 16:23 

Dołączył(a): 26 lut 2019, o 10:54
Posty: 328
Podziękował : 44
Otrzymał podziękowań: 36
Uprawnienia żeglarskie: dzej es em
może najpierw jak graty w środku są rozłożone? jak zbiorniki jeśli są napełnione?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 paź 2019, o 16:59 

Dołączył(a): 19 sie 2019, o 10:01
Posty: 15
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz jachtowy
rafg28 napisał(a):
może najpierw jak graty w środku są rozłożone? jak zbiorniki jeśli są napełnione?

Myślałem że to nie powinno mieć wpływu


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 paź 2019, o 17:46 

Dołączył(a): 22 gru 2012, o 20:57
Posty: 3857
Podziękował : 441
Otrzymał podziękowań: 754
Uprawnienia żeglarskie: dostateczne plus
Pewnie, że ma.
Ale co za różnica konkretnie na bajde?
v


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 paź 2019, o 18:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 13995
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1930
Otrzymał podziękowań: 2006
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Źle myślałeś. Nawet wielkie starki handlowe ładuje się tak, żeby stały na równej stępce. Zwłaszcza nieduże jachty trzeba sztauować tak, aby mniej - więcej równomiernie rozłożyć obciążenie.
Przechył na którąś z burt jest jednoznaczny z mniejszą statecznością w tym kierunku.

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
www.jachtdonkichot.pl


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 paź 2019, o 20:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sie 2010, o 05:58
Posty: 2785
Podziękował : 411
Otrzymał podziękowań: 698
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Kurczak napisał(a):
Zwłaszcza nieduże jachty trzeba sztauować tak, aby mniej - więcej równomiernie rozłożyć obciążenie.
W zeszłym roku przed sezonem malowałem na kadłubie czerwony pasek na linii wodnej kierując się śladami pozostawionymi na wyprowadzonej ponad linię wodną farbie przeciwporostowej. Od czasu do czasu patrząc raz na jedną burtę raz na drugą czy też od dziobu lub rufy coś mi nie pasowało. W końcu zaskoczyłem. Ślad był taki jakby łódka była cały czas przechylona na lewą burtę. W końcu doszedłem do tego, że wpływ na to miała zabudowa kambuza i na dodatek ja od pewnego czasu przeniosłem się na koję na lewej burcie a często żegluję sam. Jakoś to wyprowadziłem a jak żegluję sam to zapas wody w kanistrach na postoju przenoszę na prawą burtę.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 paź 2019, o 22:29 

Dołączył(a): 23 mar 2013, o 12:29
Posty: 399
Podziękował : 8
Otrzymał podziękowań: 80
Uprawnienia żeglarskie: p.u.
Carter 30 z pustym zbiornikiem na wodę przechyla się o 2-3 stopnie na lewą burtę. Po jego napełnieniu stoi na równej stępce.

Na innym jachcie po zastąpieniu 200-litrowego zbiornika na paliwo pod postacią beczki ulokowanej przy prawej burcie (ok. 3 m od rufy) dwoma nisko i symetrycznie położonymi zbiornikami stalowymi (po ok. 200 l) zauważyłem trudny do wytłumaczenia przechył na lewą burtę. Po zdjęciu szalunku burty znalazłem ukryte po nim ok. 60 kg ołowiu w sztabkach i drobnym złomie, którego usunięcie zlikwidowało problem. Widocznie poprzedni właściciel zrównoważył w ten sposób niesymetryczne ulokowanie zbiornika paliwa.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 paź 2019, o 08:49 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9897
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Nie mniej maszt należałoby speawdzic

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 paź 2019, o 19:34 

Dołączył(a): 19 sie 2019, o 10:01
Posty: 15
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz jachtowy
dziekuje wszystkim za rady. sprawdze zbiorniki itp.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 paź 2019, o 16:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 lip 2013, o 14:34
Posty: 150
Lokalizacja: Szczecin
Podziękował : 12
Otrzymał podziękowań: 22
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
A przechył w jaki sposób stwierdzono?
Tak na oko, poziomicą na pokładzie, na podstawie pochylenia masztu?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lis 2019, o 12:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 kwi 2013, o 22:06
Posty: 1574
Podziękował : 137
Otrzymał podziękowań: 303
Uprawnienia żeglarskie: ActiveCaptain & more
Kurczak napisał(a):
Przechył na którąś z burt jest jednoznaczny z mniejszą statecznością w tym kierunku.

Ciekawe i dość nietuzinkowe podejście do stateczności, czy mógłbyś rozwinąć?

Od siebie dodam, że niepełny zbiornik może wygenerować większy przechył w porównaniu do zalanego na maksa.

_________________
Boat swapping, zapraszam viewtopic.php?f=3&t=23581

Pozdrawiam,
Krzysztof


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 kwi 2020, o 20:26 

Dołączył(a): 19 sie 2019, o 10:01
Posty: 15
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz jachtowy
wracam z tematem i problemem:(
Bo już zauważylem ze balast jest " kopnięty" w jedna strone. I tu pytanie: czy to jest do naprawienia?????


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 kwi 2020, o 20:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 11602
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1618
Otrzymał podziękowań: 3848
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
labrie napisał(a):
I tu pytanie: czy to jest do naprawienia?????

Generalnie tak, chyba że to integralny balast w długim kilu.
Jeżeli to finkill to można go wyprostować, ale łatwo nie będzie. W sensie że pracy sporo. Może jakieś zdjęcie?

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 kwi 2020, o 21:08 

Dołączył(a): 17 lis 2014, o 20:08
Posty: 1419
Podziękował : 516
Otrzymał podziękowań: 643
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
labrie napisał(a):
alast jest " kopnięty" w jedna strone


"kopnąć" w drugą stronę i gotowe.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 kwi 2020, o 21:10 

Dołączył(a): 19 sie 2019, o 10:01
Posty: 15
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz jachtowy
cors napisał(a):
labrie napisał(a):
alast jest " kopnięty" w jedna strone


"kopnąć" w drugą stronę i gotowe.


tylko że przy wyciaganiu na zime, powiedzieli mi ze "kąpnięcie" przewyzszy wartosc łódki:(

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

waliant napisał(a):
labrie napisał(a):
I tu pytanie: czy to jest do naprawienia?????

Generalnie tak, chyba że to integralny balast w długim kilu.
Jeżeli to finkill to można go wyprostować, ale łatwo nie będzie. W sensie że pracy sporo. Może jakieś zdjęcie?


tylko gdybym wiedzial jak te zdjęcie tu wstawic?:(


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 kwi 2020, o 21:19 

Dołączył(a): 17 lis 2014, o 20:08
Posty: 1419
Podziękował : 516
Otrzymał podziękowań: 643
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
labrie napisał(a):
powiedzieli mi

Ot, ludzie różne rzeczy gadają. Np. "2x2=5"

Wstaw zdjęcia, podaj wymiary, określ materiał (blacha, odlew żeliwny, konstrukcja spawana z płaszczem zewnętrznym).....nierdzewny..... orientacyjna masa.....


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 kwi 2020, o 23:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13327
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1509
Otrzymał podziękowań: 2196
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
labrie napisał(a):
tylko gdybym wiedzial jak te zdjęcie tu wstawic?

viewtopic.php?f=68&t=20391&hilit=wstawianie+zdjęć#p323867

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 kwi 2020, o 03:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13705
Podziękował : 10172
Otrzymał podziękowań: 2415
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
A tak przy okazji warto zmierzyć (porównać) długości want, lub (jeśli maszt stoi) to zmierzyć fałem grota, czy na obie burty "daje" tak samo.
Bo problem może być złożony z kilku mniejszych.
MJS

_________________
Po 15 latach (na forum) przestałem być VIP-em. za co? i po co?

"Jeszcze nigdy tak wielu nie oddało tak wiele wolności, tak łatwo"-Churchil.

Kłania się orłel... hukslej.

[size=70]Zapraszam na fejsa:"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
i "Marian Strzelecki"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 maja 2020, o 16:29 

Dołączył(a): 19 sie 2019, o 10:01
Posty: 15
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz jachtowy
Już chyba wszystko jest jasne, bo wczoraj zdrapałem szpachelką farbę koło balastu i odkryłem pęknięcie. balast musiał chyba byc uderzony albo cóś. w każdym razie od środka nic nie widać aby było uszkodzone. Pytanie teraz czy to jest do naprawy.
NAjgorsze jest to że jak kupowałem jacht to zabrałem ze sobą "kolegę- fachowaca" na oględziny. chłopak pływa od dziecka i zna się na rzeczy. powiedział ze SUPER okazja za tą cene OCH i ACH. A teraz jak wyslalem mu te fotke z pęknięciem to powiedział że kupiłem wrak ale nie chciał mi studzic wtedy zapału.
Co robić teraz naprawiać czy " zatopić"


Załączniki:
95537359_258485845517444_5916759625713057792_n.jpg
95537359_258485845517444_5916759625713057792_n.jpg [ 203.6 KiB | Przeglądane 6053 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 maja 2020, o 20:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13705
Podziękował : 10172
Otrzymał podziękowań: 2415
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
labrie napisał(a):
A teraz jak wyslalem mu te fotke z pęknięciem to powiedział że kupiłem wrak ale nie chciał mi studzic wtedy zapału.
Co robić teraz naprawiać czy " zatopić"

Wpierw "zatop" kolegę, jak się będzie bronił, to przytrzymaj pod wodą dłużej, aż przestanie cwaniakować. :rotfl:

Wszystko sie da naprawić, pytanie jaki będzie tego koszt.
Laminatowe kadłuby były już cięte i wzdłuż i w poprzek, i żyją nadal.


Załączniki:
Wild Osat XI cięty na pół.jpg
Wild Osat XI cięty na pół.jpg [ 92.06 KiB | Przeglądane 6014 razy ]

_________________
Po 15 latach (na forum) przestałem być VIP-em. za co? i po co?

"Jeszcze nigdy tak wielu nie oddało tak wiele wolności, tak łatwo"-Churchil.

Kłania się orłel... hukslej.

[size=70]Zapraszam na fejsa:"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
i "Marian Strzelecki"
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 maja 2020, o 20:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2006, o 13:57
Posty: 3996
Podziękował : 657
Otrzymał podziękowań: 613
Uprawnienia żeglarskie: szkutnik drewkarz,motorówkarz
labrie napisał(a):
w każdym razie od środka nic nie widać aby było uszkodzone

Znaczy, dobrze zamalowane :-P

_________________
Zbyszek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 maja 2020, o 20:38 

Dołączył(a): 19 sie 2019, o 10:01
Posty: 15
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz jachtowy
nie mam nikogo kto by ocenil bo znajomym fachowcom jak widac nie moge.ufac. a nie chce jej "topic"
w zeszly sezon jak byla na wodzie to nigdzie nie widzialem zeby woda sie zbierala. jedynie ta tendencja do przechylu


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 maja 2020, o 21:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 11602
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1618
Otrzymał podziękowań: 3848
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
labrie napisał(a):
jedynie ta tendencja do przechylu

Jedno z drugim nie musi mieć związku.
Pytanie, co jest po drugiej stronie tego pęknięcia.
Na pewno trzeba to obejrzeć z dwóch stron, a od strony zew. zacząć szlifować, żeby zobaczyć co tam się dzieje.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 maja 2020, o 21:07 

Dołączył(a): 19 sie 2019, o 10:01
Posty: 15
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz jachtowy
to pekniecie nie wyglada zeby bylo "na wylot"
nawet szpachelki nie mozna wcisnac.
z drugiej strony nic nie zauwazylem niepokojacego.


Ostatnio edytowano 1 maja 2020, o 23:29 przez Wojciech, łącznie edytowano 1 raz
kasacja dubla


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 maja 2020, o 21:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 sie 2006, o 14:49
Posty: 254
Lokalizacja: Londyn
Podziękował : 3
Otrzymał podziękowań: 44
Uprawnienia żeglarskie: brak
1. To pęknięcie wygląda bardziej na bardzo grubą farbę. Fajnie by było zeszlifować do żelkotu i zobaczyć, czy jest rzeczywiście uszkodzone.

2. Wrzuć fotki z przodu, gdzie widać balast i kadłub, jak również pokaż, jak balast jest zamocowany.

3. Tak jak przedmówca powiedział, wszystko da się naprawić. Balast z takiej wielości jachtu można łatwo odkręcić (przynajmniej w teorii).


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 maja 2020, o 22:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 11602
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1618
Otrzymał podziękowań: 3848
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
slawosz napisał(a):
Balast z takiej wielości jachtu można łatwo odkręcić (przynajmniej w teorii).

Można odkręcić. Choć niekoniecznie łatwo.
Tutaj jest opis, jak ja to zrobiłem u siebie, choć z innego powodu:
http://zpokladu.pl/glowna/remonty/balast1.html

Część o dennikach może być mało ciekawa dla autora wątku, ale to co z balastem robiłem, może się przydać. Choć wątpię, żeby w tym wypadku trzeba było balast odkręcać. Chyba że naprawdę jest krzywo. Reasumując - niekoniecznie warto to robić.

Tak przy okazji, jacht może mieć przechył, gdy dno nie jest symetryczne względem osi podłużnej jachtu. Spotkałem się z takim przypadkiem osobiście, a jest to bardzo trudno zauważyć.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 maja 2020, o 23:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13705
Podziękował : 10172
Otrzymał podziękowań: 2415
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Czy ktoś ma aktualny adres lub telefon Władysława Zawadzkiego? Chyba tam należało by wpierw szukać pomocy.


MJS

_________________
Po 15 latach (na forum) przestałem być VIP-em. za co? i po co?

"Jeszcze nigdy tak wielu nie oddało tak wiele wolności, tak łatwo"-Churchil.

Kłania się orłel... hukslej.

[size=70]Zapraszam na fejsa:"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
i "Marian Strzelecki"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 maja 2020, o 23:08 

Dołączył(a): 19 sie 2019, o 10:01
Posty: 15
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz jachtowy
waliant napisał(a):
slawosz napisał(a):
Balast z takiej wielości jachtu można łatwo odkręcić (przynajmniej w teorii).

Można odkręcić. Choć niekoniecznie łatwo.
Tutaj jest opis, jak ja to zrobiłem u siebie, choć z innego powodu:
http://zpokladu.pl/glowna/remonty/balast1.html

Część o dennikach może być mało ciekawa dla autora wątku, ale to co z balastem robiłem, może się przydać. Choć wątpię, żeby w tym wypadku trzeba było balast odkręcać. Chyba że naprawdę jest krzywo. Reasumując - niekoniecznie warto to robić.

Tak przy okazji, jacht może mieć przechył, gdy dno nie jest symetryczne względem osi podłużnej jachtu. Spotkałem się z takim przypadkiem osobiście, a jest to bardzo trudno zauważyć.

czytalem to juz i wierze.ze.narazie az.taki remont nie jest konieczny.
szkoda Panowie ze nie jestescie z 3.miasta to bym wybłagał umówienie " ogłędzin"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 maja 2020, o 09:05 

Dołączył(a): 17 lis 2014, o 20:08
Posty: 1419
Podziękował : 516
Otrzymał podziękowań: 643
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
labrie napisał(a):
nie jestescie z 3.miasta


Jak to nie jesteśmy. Siedzimy sobie w Górkach Zachodnich.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 maja 2020, o 10:02 

Dołączył(a): 19 sie 2019, o 10:01
Posty: 15
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz jachtowy
cors napisał(a):
labrie napisał(a):
nie jestescie z 3.miasta


Jak to nie jesteśmy. Siedzimy sobie w Górkach Zachodnich.

serio????? moze chetnie zerkniecie na moja łódkę zatem??


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 58 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 141 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL