Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 19 kwi 2024, o 04:11




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 86 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3
Autor Wiadomość
PostNapisane: 8 lis 2018, o 18:16 

Dołączył(a): 12 lut 2015, o 12:49
Posty: 1633
Podziękował : 272
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: Morskie-turystyczne
Kocurze......!
Przy silniejszych wiatrach to jest mniej odczuwalne.
Przy słabych, takie 5-10 węzłów to na Librze 1, 1,5 węzła przynajmniej.
Zakładając, że mieląca śruba ma o wiele mniejszy opór niż zablokowana (ale większy niż składana) możesz zrobić ten eksperyment sam.
Słabiutki wiaterek, zablokuj śrubę i prawie staniesz.
To chodzi o ten zakres szybkości poniżej 4 weżłów. Robisz 2 albo 3, 3 albo 4.
Jeżeli łódka płynie szybciej, opór kadłuba wzrasta, przy solniejszy wietrze należy nawet refować -> śruba jest nie istotna.

_________________
—————————
Søren Kierkegaard:
Ironia życia leży w tym, że żyje się je do przodu, a rozumie do tyłu.
http://bobbyschenk.de/yacht2020_1.html#sp16


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lis 2018, o 18:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 11628
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1625
Otrzymał podziękowań: 3873
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
bury_kocur napisał(a):
ile ta śruba stała hamuje jak możesz, bo te kilkanaście sek na milę

W notatkach widać, że przyspieszanie jachtu poprawiło osiągi o 0,4 - 0,1 węzła (zależy od wiatru i od kursu). Ale nie wiem jaką część z tego daje śruba a jaką ciut większa genua.
Ale - to dotyczy Bavarii 37, oraz, co najważniejsze, śruby dwupłatowej i to dość wąskiej.
U Ciebie zmiana byłaby spor większa.
Trzeba zrobić symulację w programie, ale tutaj nie pomogę.
Jeszcze jedno, jacht z moich notatek pływa o stopień ostrzej po zmianie. To też ma znaczenie i zmienia VMG.

Code 0 doda więcej prędkości, ale tylko czasami, a śruba hamuje zawsze.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lis 2018, o 19:32 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8822
Podziękował : 3986
Otrzymał podziękowań: 1916
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Andrzej Kolod napisał(a):
Kocurze......!
Przy silniejszych wiatrach to jest mniej odczuwalne.
Przy słabych, takie 5-10 węzłów to na Librze 1, 1,5 węzła przynajmniej.
Zakładając, że mieląca śruba ma o wiele mniejszy opór niż zablokowana (ale większy niż składana) możesz zrobić ten eksperyment sam.
Słabiutki wiaterek, zablokuj śrubę i prawie staniesz.
To chodzi o ten zakres szybkości poniżej 4 weżłów. Robisz 2 albo 3, 3 albo 4.
Jeżeli łódka płynie szybciej, opór kadłuba wzrasta, przy solniejszy wietrze należy nawet refować -> śruba jest nie istotna.


Andrzeju sroba stala 2 piorowa zablokowana stawia MNIEJSZY opor niz obracajaca sie swobodnie. Wytestowane dokladnie wiele lat temu na nowym wowczas jachcie OTC na ktorym z powodzeniem startowalismy w regatach.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lis 2018, o 20:25 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10463
Podziękował : 1300
Otrzymał podziękowań: 4173
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Włodku, na szczęście jedno nie wyklucza drugiego i z czasem może zmienisz tą śrubę (albo i nie.)

Na drifterze 2 knt uzysku jest normą przy słabym wietrze. Pokochasz ten żagiel. Zwłaszcza na morzu, które tak szybko się nie kończy jak jezioro.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lis 2018, o 20:47 

Dołączył(a): 12 lut 2015, o 12:49
Posty: 1633
Podziękował : 272
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: Morskie-turystyczne
Się nie będę wymądrzał w swoim imieniu.
Powoływałem się na czasopisma YM, PBO, Yacht.
Testy na prawdziwym jachcie, testy w kanale testowym, moje własne spostrzeżenia.
Znam również te dwupłatowe wąskie nożyki nieuciągowr, tak jak i teorię chowania dwupłatowej za kilem.

Chodziło mi o śruby, które pozwalają przepłynąć komfortowo nawet kilkadziesiąt mil
szybkością kadłuba.
W końcu chodzi nam o ułamki węzła na niewychudzonych jachtach.
Anorektyczne pojazdy wodne już są z zasady szybkie.
Właściciele tych „z oponką” szukają rozwiązań bez konieczności utraty właściwości nautycznych przy kątach mniejszych niż 30 stopni na wiatr.... ;)

_________________
—————————
Søren Kierkegaard:
Ironia życia leży w tym, że żyje się je do przodu, a rozumie do tyłu.
http://bobbyschenk.de/yacht2020_1.html#sp16


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 lis 2018, o 18:03 

Dołączył(a): 12 lut 2015, o 12:49
Posty: 1633
Podziękował : 272
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: Morskie-turystyczne
Tak sobie wkleję.


Załączniki:
DCCBDEAD-1BC5-497F-81B0-03DFAFFDB5CA.jpeg
DCCBDEAD-1BC5-497F-81B0-03DFAFFDB5CA.jpeg [ 35.79 KiB | Przeglądane 5753 razy ]

_________________
—————————
Søren Kierkegaard:
Ironia życia leży w tym, że żyje się je do przodu, a rozumie do tyłu.
http://bobbyschenk.de/yacht2020_1.html#sp16
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 lis 2018, o 18:36 

Dołączył(a): 12 lut 2015, o 12:49
Posty: 1633
Podziękował : 272
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: Morskie-turystyczne
To z broszurki VP.
Ważne dla mnie było potwierdzenie z niezależnego źródła.


Załączniki:
E627768B-8A58-4105-A43A-0F79C6F646A9.png
E627768B-8A58-4105-A43A-0F79C6F646A9.png [ 138.86 KiB | Przeglądane 5742 razy ]

_________________
—————————
Søren Kierkegaard:
Ironia życia leży w tym, że żyje się je do przodu, a rozumie do tyłu.
http://bobbyschenk.de/yacht2020_1.html#sp16
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 lis 2018, o 22:33 

Dołączył(a): 21 lut 2011, o 22:52
Posty: 490
Podziękował : 41
Otrzymał podziękowań: 67
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Test śrub
http://www.flexofold.com/upload_dir/doc ... ly_low.pdf
Co ciekawe słynne Gori drogie jak cholera, wcale nie jest najlepsze.
Myślę ewentualnie o Flexofoldzie 2 płatowym, jest w testach niewiele gorsze w każdej kategorii od 3 płatowego, a około 2 x tańszy. Pisałem w wątku o ostrzeniu Dulci, jak sprawiłem sobie w mijającym sezonie driftera czyli reachera, to Flexofold zszedł był na dalszy plan.

_________________
Maciej Stachowicz


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 lis 2018, o 23:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Moris29 napisał(a):
Co ciekawe słynne Gori drogie jak cholera, wcale nie jest najlepsze.


Dlatego wstrzymałem się z decyzją o wymianie śruby.

Chciałbym zobaczyć test trzy łopatowej śruby VP - na poprzednim jachcie spisywała mi się znakomicie.

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 lis 2018, o 23:27 

Dołączył(a): 12 lut 2015, o 12:49
Posty: 1633
Podziękował : 272
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: Morskie-turystyczne
Od tego testu minęło 9 lat.
Jest takich więcej.

Znów rozglądam się po rynku, tym razem dla Loung Avela.
Najpóźniej na targach w Düsseldorfie podejmę decyzję.

Ważna dla mnie jest również minimalizacja wibracji.
To nie tylko komfort ale również wydłużony czas sprawności śruby, wału, łożysk i dławicy.
W zeszłym roku szukałem nowej śruby dla Libry.
Okazało się, że Gori i Yanmar polecili mi taka, którą już miałem.

Teraz szukam śruby lewoskrętnej na wał 30 mm, coś około 18”x12 lub 13”.
Ponieważ moja łódka jest dosyć licznie występująca na rynku, oczekuję od producentów
śrub referencji.

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Włodku, szukam również testów porównawczych VP z innymi.

_________________
—————————
Søren Kierkegaard:
Ironia życia leży w tym, że żyje się je do przodu, a rozumie do tyłu.
http://bobbyschenk.de/yacht2020_1.html#sp16


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 lis 2018, o 23:38 

Dołączył(a): 12 lut 2015, o 12:49
Posty: 1633
Podziękował : 272
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: Morskie-turystyczne
Tekst powyżej jest z broszurki VP.

_________________
—————————
Søren Kierkegaard:
Ironia życia leży w tym, że żyje się je do przodu, a rozumie do tyłu.
http://bobbyschenk.de/yacht2020_1.html#sp16


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 lis 2018, o 00:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Andrzej Kolod napisał(a):
Teraz szukam śruby lewoskrętnej


ja tez Andrzeju - póki co to dostałem taką propozycję GORI, ale nie zachęciła mnie ona:

"Na Pański jacht odpowiednia będzie śruba trzypłatowa 16,5’’x13’’ LHS
Cena detaliczna: 2150€ + VAT (2644,50€) w komplecie z anodą"

Poza tym chciałbym zanim wydam taka kasę to gdzieś może poczytać testy tej śruby a może także porównawcze z VP 3 łopatowymi.

A może gdzieś też poczytać relacje armatorów z takimi śrubami.

Moja obecna to 17x12xL i z taką chętnie bym to porównał bo ta ciągnie świetnie tyle, że trochę hamuje.

I tu pytanie ile i w jakich warunkach ?

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 lis 2018, o 00:23 

Dołączył(a): 12 lut 2015, o 12:49
Posty: 1633
Podziękował : 272
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: Morskie-turystyczne
Spójrz proszę na wykres kilka postów do góry, albo na stronę VP.

Pokazuje opór ciągniętych śrub na tle oporu kadłuba, przy różnych szybkościach.
VP dał te badania przeprowadzić (wynika z tekstu).

Przełożenie przekładni jest innym faktorem, który przy ostatnim „podejściu śrubowym”
Na Librze było jednym z ważniejszych faktorów.
Obecnego nie znam (jeszcze nie szukałem).

Co do śrub „nastawnych”=kręconych, to mam ich trochę dosyć.
Jeżeli nie mają luzów, to OK.
Z biegiem czasu są źródłem wibracji.

_________________
—————————
Søren Kierkegaard:
Ironia życia leży w tym, że żyje się je do przodu, a rozumie do tyłu.
http://bobbyschenk.de/yacht2020_1.html#sp16


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 lis 2018, o 00:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Andrzej Kolod napisał(a):
Przełożenie przekładni (...)
Na Librze było jednym z ważniejszych faktorów.


U mnie obecnie jest 3:1.

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Andrzej Kolod napisał(a):
Spójrz proszę na wykres kilka postów do góry, albo na stronę VP.

Pokazuje opór ciągniętych śrub na tle oporu kadłuba, przy różnych szybkościach.
VP dał te badania przeprowadzić (wynika z tekstu)


Jutro na spokojnie popatrzę i wrócimy do dyskusji - póki co padam Andrzeju - do jutra - dobranoc.

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 lis 2018, o 00:36 

Dołączył(a): 12 lut 2015, o 12:49
Posty: 1633
Podziękował : 272
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: Morskie-turystyczne
W szwabskim narzeczu (auf Schwäbisch)
Gutes Nächtle!

_________________
—————————
Søren Kierkegaard:
Ironia życia leży w tym, że żyje się je do przodu, a rozumie do tyłu.
http://bobbyschenk.de/yacht2020_1.html#sp16


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 lis 2018, o 08:43 

Dołączył(a): 6 lis 2014, o 17:57
Posty: 272
Podziękował : 29
Otrzymał podziękowań: 104
Uprawnienia żeglarskie: Starego typu, z lat 80-tych.
Tutaj test niemieckiego Segeln + jego poprawka. Niestety tez wiekowy (2008). Andrzej jak będziesz miał informacje "potargowe" to proszę o info. Też myślę o zmianie śruby.


Załączniki:
Test_segeln.pdf [248.33 KiB]
Pobrane 178 razy
PropellerTest-Segelmagazin-10-2008.pdf [1.56 MiB]
Pobrane 207 razy
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 lis 2018, o 09:50 

Dołączył(a): 12 lut 2015, o 12:49
Posty: 1633
Podziękował : 272
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: Morskie-turystyczne
To kręcimy się w przeszłości.
Historia z błędami w testach była wówczas głośno dyskutowana.
Poszperam teraz w necie.
Podobno w UK właściciele HR trochę się zorganizowali.

Na targach zaglądałem jachtom pod linię wodną.
Miałem wrażenie, że wszystkie miały albo składane albo nastawne.
Klikałem zdjęcia, aby później rozpoznać producentów.

Rynek nowych napędów zmienił się, ponieważ producenci silników włączają (kupują) producentów śrub.

Zobaczymy w styczniu.

_________________
—————————
Søren Kierkegaard:
Ironia życia leży w tym, że żyje się je do przodu, a rozumie do tyłu.
http://bobbyschenk.de/yacht2020_1.html#sp16


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 lis 2018, o 14:56 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8017
Podziękował : 1870
Otrzymał podziękowań: 2411
Uprawnienia żeglarskie: -
Załącznik:
propeller_comparison.pdf
Załącznik:
propeller.pdf
Załącznik:
Propeller_Drag10_sdarticle.pdf

https://www.yachtingmonthly.com/gear/fo ... test-29807
https://www.sailmagazine.com/cruising/a ... -two-props


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 lis 2018, o 17:53 

Dołączył(a): 12 lut 2015, o 12:49
Posty: 1633
Podziękował : 272
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: Morskie-turystyczne
Rysiu, mógłbyś zdradzić żródło pierwszej tabelki?

_________________
—————————
Søren Kierkegaard:
Ironia życia leży w tym, że żyje się je do przodu, a rozumie do tyłu.
http://bobbyschenk.de/yacht2020_1.html#sp16


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 lis 2018, o 18:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 lut 2010, o 13:20
Posty: 1100
Podziękował : 57
Otrzymał podziękowań: 624
Uprawnienia żeglarskie: zapoznany wynalazca
A tak wracając do tematu wątku, to owszem, warto wiedzieć, kiedy ułamek węzła jest nieistotny, a kiedy jednak ważny.

Weźmy jacht turystyczny typu Kurczakowej Dulci. Trzy i pół tony przy 7m w linii wodnej. Otóż taki jacht, jeżeli tylko coś wieje, płynie 6 węzłów. Dodajmy mu drugie tyle siły napędowej (albo zmniejszmy opory o połowę), popłynie 6.2 węzła. W związku z tym usunięcie spowalniaczy da realnie zysk poniżej 1/10 węzła, jakiś 1% prędkości.

Popłyńmy tą Dulcią w tygodniowy rejs, z czego 3 dni postoimy sobie w różnych portach. Na przyśpieszaczach i spowalniaczach zyskamy w tym rejsie 1 godzinę stania w porcie. Albo możemy się wypuścić o 6 mil dalej.

Całkiem inna sprawa, kiedy nie wieje. Wówczas przyśpieszczaospowalniacze potrafią zmienić prędkość o dobre pół węzła, co przy, dajmy na to, 3 węzłach stanowi już spory zysk. Pod warunkiem, że chce się komuś telepać we flaucie na żaglach, a nie odpalić kataryny po prostu.

Jeszcze inna sprawa jest z ostrością chodzenia na wiatr. Oj, zupełnie inna. Między 60 a 70 stopni do wiatru rzeczywistego przy tych 6 węzłach jest różnica prawie węzła - 2 vs. 3 knoty. A to już jest bardzo krytyczne dla żeglugi.

pozdrowienia

krzys



Za ten post autor myszek otrzymał podziękowanie od: robhosailor
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 lis 2018, o 19:02 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8017
Podziękował : 1870
Otrzymał podziękowań: 2411
Uprawnienia żeglarskie: -
Andrzej Kolod napisał(a):
Rysiu, mógłbyś zdradzić żródło pierwszej tabelki?
Wśród zassanych na dysk :lol:
Odszukałem - i nadal nie wynika stąd źródło. A szkoda. http://www.propelspecialisten.dk/downlo ... _chart.pdf
Tamże, przy okazji, dla mniej szprechających:
http://www.propelspecialisten.dk/downlo ... t_2008.pdf


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 lis 2018, o 21:09 

Dołączył(a): 12 lut 2015, o 12:49
Posty: 1633
Podziękował : 272
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: Morskie-turystyczne
Myszku, sam odpowiadasz sobie na zadawane pytania.
Według mnie Dulcia Kurczaka ma dwa deficyty:
- jest wolna przy słabym wietrze
- wysokość chodzenia na wiatr jest mizerna

Wydmuchane żagle i wiadro pod rufą mogą wytłumaczyć obydwa problemy.
Przeszycie żagli podstawowych, ewentualnie składana śruba, może żagle dodatkowe.

Wpływ doświadczenia Muchy poszerza możliwości o modyfikację bomu i uszycie dopasowanego do tej zmiany grota.

Będzie trochę kosztować.

_________________
—————————
Søren Kierkegaard:
Ironia życia leży w tym, że żyje się je do przodu, a rozumie do tyłu.
http://bobbyschenk.de/yacht2020_1.html#sp16


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 lis 2018, o 22:39 

Dołączył(a): 13 paź 2013, o 16:47
Posty: 97
Podziękował : 43
Otrzymał podziękowań: 24
Uprawnienia żeglarskie: Sternik II klasy 1955r
Napędy silnikowe do jachtów żaglowych są najczęściej dobierane tak, aby śruby stawiały jak najmniejszy opór (pod żaglami). Dzieje się to z reguły kosztem sprawności takiego napędu - poślizg nawet do 70%. Coś za coś. Jeżeli uwzględnimy jednak, że czas pływania na silniku z reguły nie przekracza 5% ogólnego czasu, to zysk pod żaglami z nawiązką niweluje straty na silniku . To oczywiście tak jest ze śrubą stałą (luźno kręcącą się lub zblokowaną). Obecnie najczęściej stosuje się różne rozwiązania kompromisowe - śruby składane i inne patenty.
Niedawno czytałem o śrubie nastawnej o płatach całkiem płaskich, włoskiego producenta (nazwy nie pamiętam). Płaty tej śruby można ustawiać od -90 do +90 stopni. Przy 0 st.(płat równoległy do osi) stojąca śruba ma opór bliski zeru. Przy ust. 90 st. kręcąca się śruba nie ciągnie (zastępuje bieg luzem), a przy ustawieniach pośrednich ciągnie wprzód lub wstecz (przy tych samych obrotach wału) wolno lub szybko (skok regulowany). Sądzę że sprawność nie jest może powalająca, ale też nie taka zła.

Pozdrawiam - Józek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 lis 2018, o 23:25 

Dołączył(a): 12 lut 2015, o 12:49
Posty: 1633
Podziękował : 272
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: Morskie-turystyczne
Moje tegoroczne pływanie trudno było nazwać żeglarstwem w klasycznym podejściu do sprawy (5% czasu na silniku).
Były to w większości odcinki między 25 i 62 mil morskich. Trasa wzdłuż całego niemieckiego wybrzeża Bałtyku.
Dzięki sprawnym napędom (żaglowym i spalinowym) odbyło się to bez większych problemów.
Zakładając dalsze wypady nie chcę się ograniczać do okien pogodowych pływając
pod żaglami.
Na łódce jest 43 konny silnik, stała sruba 15x16” pozwalające osiągnąć 8 węzłów.
Marszowa szybkość to około 6,5 -7 węzłów.
Chcę z tego dalej korzystać bez konieczności pogarszania właściwości pod żaglami
przy słabszym wietrze.

_________________
—————————
Søren Kierkegaard:
Ironia życia leży w tym, że żyje się je do przodu, a rozumie do tyłu.
http://bobbyschenk.de/yacht2020_1.html#sp16


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 lis 2018, o 23:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Andrzej Kolod napisał(a):
Marszowa szybkość to około 6,5 -7 węzłów.


Przy jakich obrotach Andrzeju ?

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 lis 2018, o 00:02 

Dołączył(a): 12 lut 2015, o 12:49
Posty: 1633
Podziękował : 272
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: Morskie-turystyczne
W zależności od pogody to około 2200–2400 obrotow silnika przy przełożeniu 1:2,4

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Uczę się dobierania szybkości do kierunku i wysokości fal.
Występuje również efekt stabilizacji łódki na fali, jeżeli szybkość jest dobrze dobrana.

_________________
—————————
Søren Kierkegaard:
Ironia życia leży w tym, że żyje się je do przodu, a rozumie do tyłu.
http://bobbyschenk.de/yacht2020_1.html#sp16


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 86 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: lolek~ i 248 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL