Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 14 paź 2019, o 01:43




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 193 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 5 lut 2019, o 19:51 

Dołączył(a): 25 mar 2012, o 01:41
Posty: 95
Podziękował : 91
Otrzymał podziękowań: 28
Uprawnienia żeglarskie: zeglarz
miru71 napisał(a):
Najlepsza do szorowania takich mini dziurek okazała się szczoteczka do malowania brwi, czy rzęs, którą dobrodusznie oddała mi Irmina.
Odważny człowiek z Ciebie. :mrgreen:

A tak poważnej trochę,to moze warto zainwestować ze dwie euromonety i nabyć szczotki czy wyciory(jak zwal tak zwal) do czyszczenia gaźnika bo i do zaburtowego się przyda i do memedesa mogą się okazać pomocne.

Zdjecie z sieci czysto pogladowe,bo w różnych kombinacjach występują :
Załącznik:
Czyszczenie gaznika.jpg
Czyszczenie gaznika.jpg [ 13.89 KiB | Przeglądane 1602 razy ]

Sam kupiłem ale jeszcze ze dwa tygodnie na dostawę będę czekał.
Pozdrawiam
Irek



Za ten post autor kudlaty74 otrzymał podziękowanie od: miru71
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 lut 2019, o 11:35 

Dołączył(a): 16 lut 2013, o 07:45
Posty: 410
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Podziękował : 128
Otrzymał podziękowań: 152
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Ster strumieniowy.
Ciepło na dworze, więc można zacząć prace przy kadłubie.
Dwa lata temu kupiłem największy jednośmigiełkowy ster strumieniowy Vetusa. Tunel fi 185.
Oczywiście używany. Zrobiłem pełny remont z wymianą łożysk, uszczelnień i szczotek, mimo że były w doskonałym stanie. Oczywiście uzwojenia pomalowane dodatkową warstwą lakieru elektroizolacyjnego.
Ster raczej nie był za dużo eksploatowany bo komutator w ogóle nie był zużyty. Wyczyściłem tylko rowki pomiędzy poszczególnymi sekcjami.
Całość pomalowana, sprawdzona i odstawiona na półkę.
Zacząłem rozglądać się za tunelem do wspawania.
Cena „oryginałów” powala - około 200GPB plus przesyłka!
Zacząłem szukać rur o takiej średnicy, ale wszystkie miały ściankę max 4mm.
Na szczęście JacO namierzył jakiś skład materiałów stalowych i za chyba niecałe 300zł stałem się właścicielem tunelu o grubości ścianki 10mm. Dałem do tokarza i przetoczył mi na 6mm.
Trochę było kombinowania z wyznaczeniem miejsca wspawania tunelu, bo wiadomo – jak najbliżej dziobu, wystarczająco głęboko pod linią wody a jednocześnie nie może wypaść na wręgach i musi być zachowana odpowiednia długość tunelu, żeby wytworzył się odpowiedni ciąg.
Oczywiście wymiary te można znaleźć w instrukcji montażu na stronach Vetusa.
Teoretycznie trzeba wyciąć w burtach koło, ale tak naprawdę wychodzi niezłe jajo, bo burty nie są do siebie równoległe. Na szczęście jest sporo filmików na Youtubie jak to zrobić. Kawałek stalowego pręta wygiętego w imadle, doczepiony marker i przyrząd gotowy.
Zacząłem ciąć blachę wyrzynarką z brzeszczotem do stali, ale strasznie opornie szło. W ruch poszła kątówka i wyszło idealnie . Ciąłem lekko „w minusie”, żeby dokładnie dopasować otwór do rury.
Wczoraj całe popołudnie razem z żonką dopasowywaliśmy otwór do tunelu, ale za to między tunelem a poszyciem nie ma szczeliny większej niż 1-2 mm.

No i teraz pytanie:
Na wielu zdjęciach w necie widać przed tunelem coś w rodzaju uwypuklenia mającego na celu zapewne zmniejszenie oporów i zawirowań wody podczas płynięcia. Inne jachty mają lekką wklęsłość za tunelem (jak dla mnie trudniejsza do wykonania).
Czy warto to robić kosztem trwałości poszycia spowodowanego jak by nie było dodatkowym spawaniem i cięciem?
Ile mogę stracić na prędkości gdy tego nie zrobię? Czy w ogóle stracę na prędkości? Oczywiście zdecydowanie przedkładam bezpieczeństwo nad prędkość i raczej nigdzie nie będę się spieszył.


Załączniki:
Cyrkiel.jpg
Cyrkiel.jpg [ 56.11 KiB | Przeglądane 1514 razy ]
Bow Thr.jpg
Bow Thr.jpg [ 91.57 KiB | Przeglądane 1514 razy ]
IMG-3241.jpg
IMG-3241.jpg [ 120.12 KiB | Przeglądane 1514 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 lut 2019, o 13:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 sty 2015, o 18:38
Posty: 1251
Podziękował : 571
Otrzymał podziękowań: 522
Uprawnienia żeglarskie: takie tam
Uwypuklenie w kadłubie może zapobiec czołowemu uderzeniu w jakąś podwodną przeszkodę - element kei, itp, a przy okazji może ochronić przed łapaniem w tunel pływających śmieci.

_________________
Wiosna


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 lut 2019, o 21:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 11:24
Posty: 10160
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 847
Otrzymał podziękowań: 1620
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
Moze odchylac strugi od dziur przy normalnym plywaniu - kazda dziura pod linia wodna jest hamulcem. Straty i tak byc musza.
Smieci zalatwi lepiej gesta ( bardziej lub mniej ) kratownica bez szkod na skutecznosci.
Catz

_________________
Księgi Jakubowe albo Wielka Podróż przez siedem granic, pięć języków i trzy duże religie, nie licząc tych małych



Za ten post autor Catz otrzymał podziękowanie od: Kurczak
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 lut 2019, o 21:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 12:32
Posty: 12518
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1478
Otrzymał podziękowań: 1456
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Dokładnie. "Owiewki" mają za zadanie odchylić strugi przepływającej wody tak aby nie tworzyły się zawirowania na krawędzi tunelu.

Taki dorabianie na czuja raczej nic nie pomoże. Takie bajery powinny być projektowane i testowane w tunelu aero lub jego wodnym odpowiedniku.

_________________
Fellowship 28 s/y Dulcinea
POL 17017
MMSI 261184030

Jestem "gorszego sortu" i "specjalnej troski" ...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 lut 2019, o 21:35 

Dołączył(a): 5 gru 2009, o 22:40
Posty: 1211
Podziękował : 133
Otrzymał podziękowań: 279
Uprawnienia żeglarskie: jachtowy sternik morski, m.s.morski.
Szkutnicy różnie próbują, tu zamiast górki przed tunelem zrobiliśmy wybranie za otworem.


Załączniki:
ster.jpg
ster.jpg [ 57.24 KiB | Przeglądane 1429 razy ]

_________________
Kto ma statki ten ma wydatki.
Pozdrawiam Michał aka Szkodnik
Usługi szkutnicze
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 lut 2019, o 21:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 11:24
Posty: 10160
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 847
Otrzymał podziękowań: 1620
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
Kurczak napisał(a):
Takie bajery powinny być projektowane i testowane w tunelu aero lub jego wodnym odpowiedniku.

Bez przesady! Dobrze podejrzec i
Copytz&Pastetz
... cudow i tak nie bedzie.

_________________
Księgi Jakubowe albo Wielka Podróż przez siedem granic, pięć języków i trzy duże religie, nie licząc tych małych


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 lut 2019, o 21:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 11:24
Posty: 10160
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 847
Otrzymał podziękowań: 1620
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
Michal napisał(a):
zamiast górki przed tunelem zrobiliśmy wybranie za otworem.

Inny, ciekawy sposob minimalizowania oczywistego hamulca, albo moze raczej lagodzenia jego dzialania.
Dziur w dziobie na jachtach coraz wiecej, czyli komercyjny sukces. Patent dziala i na uzytek prywatny i osobisty kazdy moze sobie policzyc bilans zyskow i strat.
Catz

_________________
Księgi Jakubowe albo Wielka Podróż przez siedem granic, pięć języków i trzy duże religie, nie licząc tych małych


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 lut 2019, o 21:53 

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 03:26
Posty: 5654
Podziękował : 30
Otrzymał podziękowań: 612
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Owiewki owiewkami. Zalecam wspawanie, a najlepiej zamontowanie demontowanej kratki. Nie jest to częste, ale zdarzyło się parę razy zassanie do tunelu liny, szmat, kawałków desek, raz skończyło się to dla "mojego jachtu" uszkodzeniem propylera. Na wodach pływowych jak stoi się w jakimś kącie portu przy przypływie zbiera się cały "urobek"

Piotr Siedlewski


Ostatnio edytowano 15 lut 2019, o 21:56 przez ins, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 lut 2019, o 21:56 

Dołączył(a): 16 lut 2013, o 07:45
Posty: 410
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Podziękował : 128
Otrzymał podziękowań: 152
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Wybranie za otworem trudniejsze do wykonania, więc raczej zrobię górkę przed.
Kaźmir z sąsiedniego forum podsunął prosty pomysł i chyba tak właśnie zrobię.
Kratka doskonały pomysł.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 lut 2019, o 22:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 11:24
Posty: 10160
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 847
Otrzymał podziękowań: 1620
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
miru71 napisał(a):
Kratka doskonały pomysł.

I odkrywczy!
Mam lepszy: naostrzyc krawedzie srub jak brzytwy i bedzie z tego pulweryzator smieci.
Catz

_________________
Księgi Jakubowe albo Wielka Podróż przez siedem granic, pięć języków i trzy duże religie, nie licząc tych małych


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 lut 2019, o 22:18 

Dołączył(a): 16 lut 2013, o 07:45
Posty: 410
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Podziękował : 128
Otrzymał podziękowań: 152
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Nie da rady....plasticzana. :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 lut 2019, o 22:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 11:24
Posty: 10160
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 847
Otrzymał podziękowań: 1620
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
To nie wiem...

_________________
Księgi Jakubowe albo Wielka Podróż przez siedem granic, pięć języków i trzy duże religie, nie licząc tych małych


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 lut 2019, o 23:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 11:24
Posty: 10160
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 847
Otrzymał podziękowań: 1620
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
Wiem!
Zatykac te dziury na dziobach klapkami! W porcie, przy malutkich predkosciach sie klapki otwiera i juz. Za hamulec nawet robic moga! Na postoju sie zamyka. Technicznie to wykonalne latwo. Bedzie drozej, ale bogatych na to stac. I manetka wiecej!
Catz
Numer patentu i konta bankowego podam niebawem.

_________________
Księgi Jakubowe albo Wielka Podróż przez siedem granic, pięć języków i trzy duże religie, nie licząc tych małych



Za ten post autor Catz otrzymał podziękowanie od: jedrek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 lut 2019, o 07:36 

Dołączył(a): 16 lut 2013, o 07:45
Posty: 410
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Podziękował : 128
Otrzymał podziękowań: 152
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Catz napisał(a):
...... ale bogatych na to stac.

Czyli odpada.
Jak bym był bogaty to bym nie budował tylko kupił. :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 lut 2019, o 15:15 

Dołączył(a): 12 lut 2015, o 13:49
Posty: 1163
Podziękował : 136
Otrzymał podziękowań: 212
Uprawnienia żeglarskie: Morskie-turystyczne
Miru, zerknij proszę na zdjęcia na stronie:

https://klabauterkiste.de/selbstbau-sta ... aufbauten/

Można skorzystać z doświadczeń (= dobra praktyka) innych.

_________________
------------------------

Pozdrowienia
Andrzej



Za ten post autor Andrzej Kolod otrzymał podziękowania - 2: A.W., miru71
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 lut 2019, o 01:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 gru 2018, o 20:43
Posty: 116
Podziękował : 23
Otrzymał podziękowań: 20
Uprawnienia żeglarskie: Kapitan Jachtowy
Dzięki Andrzeju za linka, też wykorzystam ze dwa prezentowane tam rozwiązania.

_________________
Pozdrawiam
Andrzej


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 mar 2019, o 11:21 

Dołączył(a): 16 lut 2013, o 07:45
Posty: 410
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Podziękował : 128
Otrzymał podziękowań: 152
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Tunel już dawno wspawany ale jakoś nie miałem czasu, żeby wrzucić fotki.
Wyszło dobrze.


Załączniki:
IMG_3253.JPG
IMG_3253.JPG [ 97.42 KiB | Przeglądane 946 razy ]
IMG_3255.JPG
IMG_3255.JPG [ 97.53 KiB | Przeglądane 946 razy ]
IMG_3259.jpg
IMG_3259.jpg [ 108.9 KiB | Przeglądane 946 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 mar 2019, o 11:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 sty 2015, o 18:38
Posty: 1251
Podziękował : 571
Otrzymał podziękowań: 522
Uprawnienia żeglarskie: takie tam
Pomyśl nad wygrodzeniem przestrzeni bezpośrednio sąsiadującej z tunelem na wypadek pęknięcia poszycia na granicy spawów. A już na pewno poszukaj informacji, czy tego rodzaju uszkodzenia nie występowały w przeszłości.

_________________
Wiosna


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 mar 2019, o 11:50 

Dołączył(a): 16 lut 2013, o 07:45
Posty: 410
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Podziękował : 128
Otrzymał podziękowań: 152
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Zastanawiałem się nad tym i chyba odpuszczę.
Jest tam mnóstwo wzmocnień. Nad tunelem w poszyciu przechodzi pręt fi 20, na środku tunelu wzdłużnik - płaskownik, a poniżej następny płaskownik i zaraz stępka.
Myślałem czy nie wspawać kilku takich trójkącików łączących tunel z poszyciem - może to zrobię.
Poza tym zaraz dalej będzie gródź wodoszczelna.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 mar 2019, o 12:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 sty 2015, o 18:38
Posty: 1251
Podziękował : 571
Otrzymał podziękowań: 522
Uprawnienia żeglarskie: takie tam
Jaka jest grubość blachy poszycia kadłuba? Rura z jakiej stali? Na zdjęciu wygląda jak kwasówka...?

_________________
Wiosna


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 mar 2019, o 12:05 

Dołączył(a): 16 lut 2013, o 07:45
Posty: 410
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Podziękował : 128
Otrzymał podziękowań: 152
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Nie, to nie jest kwasówka. Zwykła stal spawalna. Po prostu niedawno była przetaczana i nie zdążyła zardzewieć.
Poszycie 5mm, rura dokładnie 6,5 mm.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 mar 2019, o 12:16 

Dołączył(a): 16 lut 2013, o 07:45
Posty: 410
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Podziękował : 128
Otrzymał podziękowań: 152
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Pogoda sprzyja pracom, więc codziennie spędzam po kilka godzin na łódce.
Czasami przez godzinkę tylko siedzę i myślę – to też jest ważny element budowania. Oczywiście są też konsultacje z lepszą połową.

Przedział kotwiczny.
Poprzedni właściciel wspawał coś na kształt „tunelu” prowadzącego łańcuch kotwiczny. Była to rura ocynkowana fi 100.
Sam pomysł prowadzenia jak dla mnie jest OK ale postanowiłem zmienić miejsce przejścia łańcucha przez pokład.
Przy okazji wymieniłem ocynk na nierdzewkę fi 63 zakończoną od dołu „kloszem”, który będzie ułatwiał przemieszczanie się łańcucha.
Komora kotwiczna znajduje się pomiędzy pierwszą a drugą wręgą. Czyli od dziobu do pierwszej wręgi byłoby wożone powietrze luzem.
Na Bruceo mało jest przewidzianych miejsc do magazynowania wyposażenia łódki.
Wymyśliłem sobie, że w tym pierwszym sektorze można bez problemu upchnąć ze dwa żagle. Wspawałem półgródź, żeby żagle nie wpadały do komory łańcuchowej i gotowe.
Następną sprawą był odpływ wody z komory łańcuchowej. Grawitacyjnie za burtę się nie da, bo otwór byłby poniżej poziomu wody. Na początku stwierdziłem, że woda będzie spływać sobie aż do grodzi wodoszczelnej, ale jakoś mi to nie pasowało, żeby woda chlupała w kajucie dziobowej.
Zaspawałem więc na głucho otwory w drugiej sekcji, podniosłem do góry na odpowiednią wysokość, którą według mnie zajmie łańcuch. Pomiędzy pierwszą a drugą wręgą wspawałem stelaż do ułożenia perforowanej podłogi pod którą wstawię malutką pompeczkę zenzową. Poprowadzę do góry rurkę nierdzewkę i zrobię wylot jak najwyżej na burcie. Myślę, że i tak chyba nie będzie używana, bo planuję zrobić doszczelnienie łańcucha w przejściu pokładowym, gdy ten nie będzie używany.
Powyżej komory łańcuchowej będzie „podłoga” na której będą składowane następne żagle.


Załączniki:
IMG_3278.JPG
IMG_3278.JPG [ 114.28 KiB | Przeglądane 922 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 mar 2019, o 12:24 

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 03:26
Posty: 5654
Podziękował : 30
Otrzymał podziękowań: 612
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Jaki model strumieniówki montujesz?
Tu jest taki który umożliwia dostęp do propylera i przekładni bez potrzeby slipowania, wystarczy obudować miejsce montażu studzienką.

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 mar 2019, o 12:37 

Dołączył(a): 16 lut 2013, o 07:45
Posty: 410
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Podziękował : 128
Otrzymał podziękowań: 152
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Już kupiony używany, zregenerowany. Vetus ze śrubą 185mm.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 mar 2019, o 14:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 cze 2010, o 17:44
Posty: 1201
Lokalizacja: Płock
Podziękował : 173
Otrzymał podziękowań: 151
Uprawnienia żeglarskie: Wszystkie jakie mam, kupiłem sam...
miru71 napisał(a):
Następną sprawą był odpływ wody z komory łańcuchowej. Grawitacyjnie za burtę się nie da, bo otwór byłby poniżej poziomu wody. Na początku stwierdziłem, że woda będzie spływać sobie aż do grodzi wodoszczelnej, ale jakoś mi to nie pasowało, żeby woda chlupała w kajucie dziobowej.

A nie ma możliwości podniesienia podłogi komory łańcuchowej do tego stopnia, żeby odpływy były jednak naturalne bez ewentualnie zawodnej pompki? A pod komorą łańcuchową może by wtedy wygospodarował miejsce np. na akumulatory do strumieniówki?

_________________
Pozdrawiam - Paweł Dąbrowski
Stopy wody pod kilem i pełnych zbiorników.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 mar 2019, o 14:13 

Dołączył(a): 16 lut 2013, o 07:45
Posty: 410
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Podziękował : 128
Otrzymał podziękowań: 152
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Pewnie by się dało, ale chciałem obniżyć środek ciężkości, dlatego łańcuch jak najniżej.
Poza tym to miejsce jest dosyć nieustawne bo jest „z klina”, a łańcuch sam się ułoży.
Pompka nawet jak zawiedzie to co najwyżej ją wymienię.
Pewnie będzie się tam zbierać minimalna ilość wody, a może i wcale.

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Nie wiem jeszcze czy będę dawał extra accu na ster strumieniowy. Może tylko poprowadzę grube przewody do głównego banku akumulatorów.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 mar 2019, o 15:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 maja 2008, o 18:28
Posty: 2120
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował : 619
Otrzymał podziękowań: 1148
Uprawnienia żeglarskie: nie posiadam
miru71 napisał(a):
Nie wiem jeszcze czy będę dawał extra accu na ster strumieniowy. Może tylko poprowadzę grube przewody do głównego banku akumulatorów.

Bardzo rozsądne rozwiązanie.
Strumieniówkę będziesz używał może przez 4 minuty w roku. Więc wożenie dedykowanych akumulatorów ni ma sensu.

_________________
Marek (dawniej Jeanneau - wszystko się kiedyś kończy)
"Ciężka praca i brak rozrywek sprawiają, że będziesz cholernym nudziarzem, a twoja żona bogatą wdową" - by Edward Evan Evans-Pritchard


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 mar 2019, o 16:08 

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 03:26
Posty: 5654
Podziękował : 30
Otrzymał podziękowań: 612
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
miru71 napisał(a):
Poza tym to miejsce jest dosyć nieustawne bo jest „z klina”, a łańcuch sam się ułoży.
Pompka nawet jak zawiedzie to co najwyżej ją wymienię.
Pewnie będzie się tam zbierać minimalna ilość wody, a może i wcale.

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Nie wiem jeszcze czy będę dawał extra accu na ster strumieniowy. Może tylko poprowadzę grube przewody do głównego banku akumulatorów.


1. Zrób ażurowe szalowanie boków i dna komory kotwicznej, tak by możną było wypłukać łańcuch i wodę po myciu usunąć, a nawet wysuszyć komorę.
Kładzenie łańcucha bezpośrednio na blachy poszycia nie jest wskazane.

2. Zastanów się czy do strumieniówki i do windy kotwicznej nie warto jednak zastosować osobnych akumulatorów.

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 mar 2019, o 17:28 

Dołączył(a): 16 lut 2013, o 07:45
Posty: 410
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Podziękował : 128
Otrzymał podziękowań: 152
Uprawnienia żeglarskie: sternik
1. Tak właśnie będzie.
„Podłoga” pod łańcuchem będzie perforowana i pod nią właśnie pomoka.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 193 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 54 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Senior | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Projektowanie graficzne | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Ośrodek Żeglarski AM | Setką przez Atlantyk | Opieka Senioralna | Kapiszonownik


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL