Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 14 paź 2019, o 01:33




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 193 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7
Autor Wiadomość
PostNapisane: 6 maja 2019, o 06:44 

Dołączył(a): 16 lut 2013, o 07:45
Posty: 410
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Podziękował : 128
Otrzymał podziękowań: 152
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Mam nadzieję skończyć prace spawalnicze w tym roku, ale nienerwowo. :D
Przez zimę prace w garażu przy wszelkiego rodzaju wyposażeniu. Chciałbym wyspawać z nierdzewki wszystkie zbiorniki - woda, paliwo, ścieki czarne i szare.
Od późnej wiosny piaskowanie i malowanie wnętrza.
W lecie piaskowanie z zewnątrz plus malowanie.
Będę musiał robić to na raty bo jak bym chciał zrobić na raz, to pewnie sąsiedzi by mnie zlinczowali.
Później ocieplenie a raczej „ozimnienie”. :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 maja 2019, o 11:35 

Dołączył(a): 12 lut 2015, o 13:49
Posty: 1163
Podziękował : 136
Otrzymał podziękowań: 212
Uprawnienia żeglarskie: Morskie-turystyczne
Miru, widzę kolosalną różnicę w stanie kadłubów jachtów stalowych z jednoznacznym zwycięzcą - łódki budowane w Holandii.
W jakim kierunku będzie zdążać konserwacja i malowanie?
Według mnie stan i jakość pokrycia jachtu stalowego jest ważniejszy od najwymyślniejszych
rozwiązań na i pod pokładem. To decyduje.
Zbiorniki wyspawywane=wspawywanie? Może jednak demontowane?
Będą te zbiorniki mimo wszystko demontowane w razie potrzeby?

Stoję teraz koło Sumò w Kamieniu i podziwiam jakość prac malarskich i konstrukcji na tej stalowej łódce.

Moje przemyślenia krążą wokół momentu, w którym odpuściłem kupno łódki stalowej.
Dotyczą one właśnie efektu końcowego przy pójściu na skróty na finiszu.
Cena dobrej jakości wykonania mnie obaliła.
Trzymam kciuki i czekam z cierpliwością na efekt końcowy.

Daj znać jak zatęsknicie za słonym.

_________________
------------------------

Pozdrowienia
Andrzej


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 maja 2019, o 11:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 12:32
Posty: 12518
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1478
Otrzymał podziękowań: 1456
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Sumo to jest bardzo ciekawy kadłub.
Uwierzyłem, że jest stalowa dopiero jak zastukałem w poszycie, wygląda na laminat a tu niespodzianka.
Ktoś mi opowiadał, że takie kadłuby wykonuje się "rozdmuchując" blachę w formie. Nie bardzo mi się chciało w to wierzyć ale niezależnie od technologii wykonania efekt jest super. :)

_________________
Fellowship 28 s/y Dulcinea
POL 17017
MMSI 261184030

Jestem "gorszego sortu" i "specjalnej troski" ...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 maja 2019, o 11:57 

Dołączył(a): 16 lut 2013, o 07:45
Posty: 410
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Podziękował : 128
Otrzymał podziękowań: 152
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Oczywiście zbiorniki wyspawam w garażu i dopiero wtedy będą wstawione do jachtu.
Wszystkie będą demontowalne z możliwością całkowitego wyjęcia z łódki.
Jeżeli chodzi o malowanie to będzie to najlepsza chemia na rynku, i raczej „statkowa” nie jachtowa.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 maja 2019, o 12:05 

Dołączył(a): 12 lut 2015, o 13:49
Posty: 1163
Podziękował : 136
Otrzymał podziękowań: 212
Uprawnienia żeglarskie: Morskie-turystyczne
Nie to żebym się obawiał... :D
Na L.A. zbiorniki są wlaminowane.... :-(
poza rezerwowym paliwa :D

_________________
------------------------

Pozdrowienia
Andrzej


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 cze 2019, o 10:46 

Dołączył(a): 16 lut 2013, o 07:45
Posty: 410
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Podziękował : 128
Otrzymał podziękowań: 152
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Mimo upałów staram się działać w kajucie rufowej.
Zainstalowałem wentylatorek, który robi odczuwalny przepływ powietrza. Jest też duża różnica w temperaturze pomiędzy poszczególnymi pomieszczeniami. Rufa stoi w cieniu leszczyny i jest zdecydowanie chłodniej. Pewnie jak wyizoluję cały kadłub to będzie znośnie pod pokładem nawet w tropikalnym słońcu.

Podobnie jak w mesie obniżyłem podłogę o 4 cm, ale jest to odczuwalne bo mogę się swobodnie wyprostować. Stelaż podłogi był oczywiście wyspawany z kątowników gorącowalcowanych – wymieniłem na zimnogięte. Parę kg ubyło.
Przygotowałem także stelaż do mocowania ścianek tworzących łazienkę – oczywiście z kątowników zimnogiętych.

Jak już kiedyś wspominałem, z achterpiku i kabiny rufowej zrobiłem jedną dużą kabinę „armatorską”.
Projektant przewidział możliwość wycięcia tej grodzi pozostawiając coś na kształt wręgi.
Tak też zrobiłem dodatkowo zostawiając więcej materiału niż standardowe wręgi.
Wręga ta jest jednocześnie wzmocnieniem mocowania steru. Tak na wszelki wypadek, żeby usztywnić konstrukcję dołożyłem płaskownik pod kątem prostym do wręgi.
Dodatkowo dospawałem dwa trójkątne zastrzały.


Załączniki:
IMG_3850.jpg
IMG_3850.jpg [ 121.42 KiB | Przeglądane 691 razy ]
IMG_3852.jpg
IMG_3852.jpg [ 115.97 KiB | Przeglądane 691 razy ]
IMG_3853.jpg
IMG_3853.jpg [ 120.71 KiB | Przeglądane 691 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 cze 2019, o 11:19 

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 03:26
Posty: 5654
Podziękował : 30
Otrzymał podziękowań: 612
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
miru71 napisał(a):
Pewnie jak wyizoluję cały kadłub to będzie znośnie pod pokładem nawet w tropikalnym słońcu.


Rozmyślając nad uciążliwością temperatur w wnętrzu jachtu, doszedłem do wniosku ze ciągłe spłukiwanie wodą pokładu za pomocą jakiegoś systemu rurek mogło by pomóc.
Wody wszak pod dostatkiem.

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 cze 2019, o 11:36 

Dołączył(a): 16 lut 2013, o 07:45
Posty: 410
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Podziękował : 128
Otrzymał podziękowań: 152
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Nie pamiętam czy już o tym wspominałem, ale planuję rozmieścić nad kokpitem takie zraszacze, które produkują mgiełkę wodną - na słodką wodę oczywiście. Można zaobserwować takie systemy w niektórych ogródkach restauracyjnych.
Mam też pewne przemyślenia dotyczące właśnie polewania pokładu i chyba to zrobię - dzięki za podpowiedź.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 cze 2019, o 08:29 

Dołączył(a): 16 lut 2013, o 07:45
Posty: 410
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Podziękował : 128
Otrzymał podziękowań: 152
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Wentylacja.
Z racji tego, że udało mi się tanio kupić na eBayu wywietrzniki typu Dorade plan był taki, że wszędzie gdzie się da będziemy je montować.
Pisałem o tym:
viewtopic.php?f=5&t=29593&start=30#p546804
Marzyły mi się wywietrzniki solarne z nadmuchem/wyciągiem. Takie duże i lepsze kosztują powyżej 100Euro, więc na razie sobie odpuściłem.
No i jak pewnie wiecie Wiktor – forumowy Plitkin zorganizował mi wycieczkę „po dary” do stoczni NORTHMAN. Całą wycieczkę opiszę w oddzielnym poście, bo jest o czym pisać.
Między innymi trafiłem tam na zdemontowane z jachtów wywietrzniki solarne. Dokładnie takie jakie chciałem mieć.
https://allegro.pl/oferta/wentylator-so ... 7868708316
W zasadzie były one uszkodzone i niesprawne, czyli dla firmy remont jest nieopłacalny. Ale nie dla mnie!
Wszystkie miały popękane i pożółkłe „szybki” osłaniające panel solarny, niektóre uszkodzone przełączniki, akumulatorki, czy elektronikę.
Rozwierciłem nity, wszystko zostało wymyte, elektronika naprawiona, akumulatorki wymienione.
Najwięcej roboty było z naprawą „szybki”. Całość tworzy dość skomplikowany kształt – nie do dorobienia, ale wyciąłem popękany środek, zamówiłem kółka z plexi i wkleiłem.
Wszystko zmontowałem i…..DZIAŁA!!


Załączniki:
IMG_3912.jpg
IMG_3912.jpg [ 136.01 KiB | Przeglądane 567 razy ]
IMG_3914.jpg
IMG_3914.jpg [ 158.71 KiB | Przeglądane 567 razy ]
IMG_3922.jpg
IMG_3922.jpg [ 148.63 KiB | Przeglądane 567 razy ]

Za ten post autor miru71 otrzymał podziękowania - 2: kudlaty74, Mir
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 cze 2019, o 08:56 

Dołączył(a): 16 lut 2013, o 07:45
Posty: 410
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Podziękował : 128
Otrzymał podziękowań: 152
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Regenerację wentylatorów przeprowadzałem w garażu chroniąc się przed upałami, ale przyszedł czas na montaż.
Wymyśliłem sobie, że nie umocuję ich bezpośrednio w pokładzie, tylko odrobinę ponad, żeby przelewająca się po pokładzie woda nie mogła wpływać do środka – tak wiem, że są tak zbudowane żeby woda nie wciekała, ale ja chciałem żeby nie wciekała bardziej. :D
Wyciąłem koło z blachy 3-ki i owinąłem płaskownikiem 25-ką tworząc podwyższenie. Cięcie wyrzynarką to massakra, ale z kawałka drutu wygiąłem „cyrkiel” do plazmy i poszło bardzo szybko. Wspawałem też rurę zakończoną od dołu kołnierzem, który będzie tworzył dodatkowe zamknięcie na wypadek bardzo złej pogody. Tak wiem, że te wentylatory są zamykalne, ale ja chcę żeby były zamykalne bardziej. :D
Z racji tego, że wentylatory jednak odrobinę szumią zdecydowaliśmy, że nie będziemy ich montować w pomieszczeniach „sypialnych”. W dziobówce jest duży luk plus Dorade, obok kokpitu w kajucie dwuosobowej otwierane okienko do kokpitu, a w naszej rufowej luk i dwa okienka otwierane do kokpitu.
Czyli zostają dwie łazienki i mesa. Po sztuce w łazienkach, mesie i „korytarzyku/przejściu” pomiędzy mesą a kajutą dziobową.
Zostały mi przepusty od wywietrzników typu „Dorade” – dołożyłem więc dwa nad mesą.
Wszyscy mówią, że wentylacja na jachcie to najważniejsza sprawa. Chyba nie przesadziłem z ilością? Czy za mało?? ;)


Załączniki:
IMG_3891.jpg
IMG_3891.jpg [ 115.12 KiB | Przeglądane 466 razy ]
IMG_3880.jpg
IMG_3880.jpg [ 210.15 KiB | Przeglądane 466 razy ]
IMG_3881.jpg
IMG_3881.jpg [ 144.35 KiB | Przeglądane 466 razy ]
IMG_3927.jpg
IMG_3927.jpg [ 174.16 KiB | Przeglądane 466 razy ]
IMG_3929.jpg
IMG_3929.jpg [ 183.76 KiB | Przeglądane 466 razy ]
IMG_3935.jpg
IMG_3935.jpg [ 130.44 KiB | Przeglądane 466 razy ]

Za ten post autor miru71 otrzymał podziękowanie od: drabster
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 lip 2019, o 19:52 

Dołączył(a): 27 sie 2018, o 18:57
Posty: 79
Podziękował : 35
Otrzymał podziękowań: 11
Uprawnienia żeglarskie: Żeglarz
miru71 napisał(a):
Przedział kotwiczny.
Komora kotwiczna znajduje się pomiędzy pierwszą a drugą wręgą. Czyli od dziobu do pierwszej wręgi byłoby wożone powietrze luzem.
...
Wymyśliłem sobie, że w tym pierwszym sektorze można bez problemu upchnąć ze dwa żagle. Wspawałem półgródź, żeby żagle nie wpadały do komory łańcuchowej i gotowe.
Następną sprawą był odpływ wody z komory łańcuchowej. Grawitacyjnie za burtę się nie da, bo otwór byłby poniżej poziomu wody. ...

Widziałem rozwiązanie, gdzie łańcuch był wprowadzony właśnie do przestrzeni przed pierwszą wręgą i poprowadzony rurą, najpierw pionową do dziobnicy, potem niemal poziomą do właściwej komory łańcuchowej znajdującej się za pierwszą wręgą {a może nawet za drugą} i ostatecznie leży w zęzie.
Woda dostająca się z łańcuchem wypływa przez perforacje w rurze do pierwszego przedziału, powyżej linii wodnej a stąd grawitacynie za burtę. Odrobina wody, która nie odcedzi się w pierwszym przedziale praktycznie nie ma znaczenia i można darować sobie pompkę.



Za ten post autor drek_z otrzymał podziękowanie od: miru71
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 sie 2019, o 17:18 

Dołączył(a): 16 lut 2013, o 07:45
Posty: 410
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Podziękował : 128
Otrzymał podziękowań: 152
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Ostatnio trochę nicnierobiłem. Tydzień przygotowań do wyjazdu, dwa tygodnie pływania po Sporadach z JacO i naszymi rodzinkami, i tydzień dochodzenia do siebie. :D
Ale już wróciłem do prac. Dospawałem na gotowo falochron do pokładu. Czyli normalna robota.

Aleee!!!!
Udało mi się zakupić samoster wiatrowy Windpilot Pacific!
Polowałem na niego kilka lat i w końcu się udało! :D
Oczywiście używany, ale wygląda jak nowy i cena to około 40% ceny nowego. Odbiór był osobisty - w Hamburgu - poprzedni właściciel dokładnie wytłumaczył jak wszystko robić, jak konserwować, dbać, używać.


Załączniki:
5CB00690-6929-485F-B5DF-E117B495E824.jpeg
5CB00690-6929-485F-B5DF-E117B495E824.jpeg [ 75.1 KiB | Przeglądane 207 razy ]

Za ten post autor miru71 otrzymał podziękowanie od: MarekSCO
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 sie 2019, o 20:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 cze 2010, o 17:44
Posty: 1201
Lokalizacja: Płock
Podziękował : 173
Otrzymał podziękowań: 151
Uprawnienia żeglarskie: Wszystkie jakie mam, kupiłem sam...
To może masz, a może sie przyda:
https://www.windpilot.com/n/pix/Manual/pac/Pacific_en.pdf

_________________
Pozdrawiam - Paweł Dąbrowski
Stopy wody pod kilem i pełnych zbiorników.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 193 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 48 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Senior | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Projektowanie graficzne | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Ośrodek Żeglarski AM | Setką przez Atlantyk | Opieka Senioralna | Kapiszonownik


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL