Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 16 paź 2019, o 00:14




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 16 gru 2018, o 23:15 

Dołączył(a): 21 lut 2011, o 23:52
Posty: 355
Podziękował : 31
Otrzymał podziękowań: 51
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Zainteresowała mnie ta łódka, według opisu ma pokład przekładkowy z balsą, lata produkcji 80-84.
Mam pytanie do fachowców, czy taki pokład w wieku co najmniej 34 lata ma szansę być w dobrym stanie?
Drugie pytanie, czy kil jest mocowany na szpilkach? Były produkowane 2 wersje - z kilem 150 cm i płytkim 120 cm z mieczem. Ktoś coś wie? Jakoś nie mogę trafić na informację.

_________________
Maciej Stachowicz


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 gru 2018, o 23:42 

Dołączył(a): 5 gru 2009, o 22:40
Posty: 1211
Podziękował : 133
Otrzymał podziękowań: 279
Uprawnienia żeglarskie: jachtowy sternik morski, m.s.morski.
Prułem niedawno dno starej łódki z przekładką z balsy. Spory fragment zgniły dna, reszta dna w dobrym stanie. Do pokładu strach się było dotykać. Wyobraź sobie okucia przykręcone na wylot przez pokład ze zgniłą przekładką.


Załączniki:
przekładka z balsy.jpg
przekładka z balsy.jpg [ 84.4 KiB | Przeglądane 850 razy ]

_________________
Kto ma statki ten ma wydatki.
Pozdrawiam Michał aka Szkodnik
Usługi szkutnicze
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 gru 2018, o 23:56 

Dołączył(a): 21 lut 2011, o 23:52
Posty: 355
Podziękował : 31
Otrzymał podziękowań: 51
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Myślę, że taka stocznia nie mocowała okuć przez przekładkę, tylko w tych miejscach był monolit, ale może się mylę?

_________________
Maciej Stachowicz


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 gru 2018, o 23:58 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 17:17
Posty: 8144
Podziękował : 1044
Otrzymał podziękowań: 3232
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Ja bym nie zaryzykował. W sieci pełno jest wątków o problemach starych jachtów z balsą.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 gru 2018, o 08:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 12:32
Posty: 12529
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1478
Otrzymał podziękowań: 1456
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Mam Macieju złe doświadczenia z przekładką z balsy. Wycinałem i odtwarzałem tej wiosny przekładkę pod pokładem dziobowym. Wygniła w cholerę, a w miejscu mocowania knagi nie było monolitu.
Prawdopodobną przyczyną było to, że knaga się poluzowała i między nią a laminatem latami sączyła się woda.

Z kolei w Pumci wierciłem otwory przez pokład, dach kabiny w wielu miejscach i nie było w balsie ani grama wilgoci.

Więc fifty - fity. :)

_________________
Fellowship 28 s/y Dulcinea
POL 17017
MMSI 261184030

Jestem "gorszego sortu" i "specjalnej troski" ...



Za ten post autor Kurczak otrzymał podziękowanie od: Moris29
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 gru 2018, o 14:33 

Dołączył(a): 21 lut 2011, o 23:52
Posty: 355
Podziękował : 31
Otrzymał podziękowań: 51
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Dzięki za informację, a jak Ci się objawiło wygnicie balsy - myślę, że wewnątrz?
Jaki masz sufit, laminatowy?
Na Sailforum Vikingsailor użytkuje łódkę z 79 z przekładką z balsy i jest ok, widzę więc, że to wymaga dokładnych oględzin danego egzemplarza.

_________________
Maciej Stachowicz


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 gru 2018, o 14:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 12:32
Posty: 12529
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1478
Otrzymał podziękowań: 1456
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Tak jak napisałem 50% na dwie łódki z taką przekładką jedna była OK. :)

Miałem jedną dużą, centralną knagę na dziobie, która się przesuwała na prawo i lewo.

Ponieważ nie maiłem do niej zaufania a zasadniczo nie lubię takiego rozwiązania postanowiłem po obu stronach zamontować dwie mniejsze knagi. Po wywierceniu otworów okazało się, że w środku jest syf i śmierdząca papka. :twisted:

Balsa była między dwoma warstwami laminatu.

Chyba najlepszym rozwiązaniem byłoby losowe wywiercenie od wewnątrz w jakiś mało widocznych miejscach otworków malutkim wiertłem. Jeśli na wiertle będzie wilgoć i papka to dupa zbita.

Można też poodkręcać okucia. Widać nie ma zasady, żeby były one montowane w miejscach gdzie zamiast balsy jest inny materiał. U mnie knaga była na 100 % zamontowana w stoczni przez balsową przekładkę.

_________________
Fellowship 28 s/y Dulcinea
POL 17017
MMSI 261184030

Jestem "gorszego sortu" i "specjalnej troski" ...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 gru 2018, o 21:56 

Dołączył(a): 21 lut 2011, o 23:52
Posty: 355
Podziękował : 31
Otrzymał podziękowań: 51
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Wnioskuję, że jeśli dziobowa knaga byłaby szczelna, to nie doszło by do zgnicia balsy. Trzeba zatem bardzo dokładnie przeglądać mocowanie wszelkich okuć, a najlepiej je poodkręcać. Wiercenie otworów w suficie kabiny podczas inspekcji raczej nie wchodzi w rachubę. Martwi mnie to, że w stoczni zamocowano knagę przez przekładkę, to jest lipa.
A jaka stocznia wyprodukowała Dulcię?

_________________
Maciej Stachowicz


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 gru 2018, o 22:12 

Dołączył(a): 5 gru 2009, o 22:40
Posty: 1211
Podziękował : 133
Otrzymał podziękowań: 279
Uprawnienia żeglarskie: jachtowy sternik morski, m.s.morski.
Faktycznie trzeba się interesować tylko okuciami. Słupkami i koszami wystarczy poruszać, luz łatwo wypatrzeć. Wiercenie na oślep nie ma sensu \rada Kurczaka\.Jak zdjąłem wlew paliwa to balsy tam nie stwierdziłem tylko pustkę, więc warto i niepozorne okucia sprawdzać. Ślady po przeciekach na suficie też sporo powiedzą. Rób dużo zdjęć i nie Kupuj przy pierwszej wizycie.

_________________
Kto ma statki ten ma wydatki.
Pozdrawiam Michał aka Szkodnik
Usługi szkutnicze



Za ten post autor Michal otrzymał podziękowanie od: Moris29
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 gru 2018, o 22:50 

Dołączył(a): 5 gru 2009, o 22:40
Posty: 1211
Podziękował : 133
Otrzymał podziękowań: 279
Uprawnienia żeglarskie: jachtowy sternik morski, m.s.morski.
Bym zapomniał, 11 lutego w Korsarzu będzie spotkanie na temat: co sprawdzić kupując jacht używany.

_________________
Kto ma statki ten ma wydatki.
Pozdrawiam Michał aka Szkodnik
Usługi szkutnicze


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 gru 2018, o 23:30 

Dołączył(a): 21 lut 2011, o 23:52
Posty: 355
Podziękował : 31
Otrzymał podziękowań: 51
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Michał, na razie to przymiarka na sucho :) może jak wszystko pójdzie po myśli, to w przyszłym roku na jesieni? Dzięki za rady, ze zdjęć zorientowałem się, że na sufitach są raczej jakieś podłużne przykręcane panele, więc może będzie w razie czego jak zajrzeć.
A na spicz przyjdę.

_________________
Maciej Stachowicz


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: YaYurek, zrembiewski i 57 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Senior | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Projektowanie graficzne | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Ośrodek Żeglarski AM | Setką przez Atlantyk | Opieka Senioralna | Kapiszonownik


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL