Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 21 wrz 2019, o 11:56




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3298 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 110  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 25 gru 2018, o 21:22 

Dołączył(a): 20 sie 2018, o 01:01
Posty: 1573
Podziękował : 566
Otrzymał podziękowań: 137
Uprawnienia żeglarskie: po co?
Otwieram nowy temat,po sugestii Bombla, o przygotowaniach i modernizacji Beza aby był zdolny do planowanej eskapady na Bornholm i do bezpiecznego pływania po Bałtyku

Niektóre problemy zostały rozwiązane i to z dobrym skutkiem w starym temacie"Chcę przepłynąć Atlantyk".Jednak ostały problemy które jeszcze muszę rozwiązać i dopracować.
Dużym ułatwieniem będzie zrobienie modelu Beza i na żywo przetestowanie na tym modelu
rozwiązań i pomysłów.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 gru 2018, o 21:47 

Dołączył(a): 22 sty 2009, o 15:41
Posty: 645
Podziękował : 702
Otrzymał podziękowań: 86
[quote="Zazul"]Dużym ułatwieniem będzie zrobienie modelu Beza i na żywo przetestowanie na tym modelu
Slusznie! :roll: Proponuje w skali 1:1

_________________
jedrek



Za ten post autor jedrek otrzymał podziękowanie od: Catz
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 gru 2018, o 21:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lip 2013, o 15:47
Posty: 1284
Podziękował : 815
Otrzymał podziękowań: 225
Uprawnienia żeglarskie: jkżb
proponuje nawet 2:1, będzie łatwiej :-D



Za ten post autor reed otrzymał podziękowanie od: 01_Anna
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 gru 2018, o 22:15 
*** Ban ***

Dołączył(a): 9 lut 2011, o 20:45
Posty: 5197
Lokalizacja: ES
Podziękował : 296
Otrzymał podziękowań: 766
Uprawnienia żeglarskie: galernik
Zazul napisał(a):
o przygotowaniach i modernizacji Beza aby był zdolny do planowanej eskapady na Bornholm i do bezpiecznego pływania po Bałtyku

A możesz mi wyjaśnić po ki ciul zabawa w budowę modeli skoro masz pod ręką oryginał.
Na nim możesz testować wszystko co Ci do głowy wpadnie.
Podziel sobie temat na grupy problemowe i rozwiązuj je ze zdrowym rozsądkiem.
Po kolei, a nie wszystko na raz.
Razem z Hipolitą będziem Cię wspierać.

_________________
Pozdrawiam
Wiesław


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 gru 2018, o 22:29 

Dołączył(a): 20 sie 2018, o 01:01
Posty: 1573
Podziękował : 566
Otrzymał podziękowań: 137
Uprawnienia żeglarskie: po co?
No jak po co model.Coby łatwiej było.
Poprawa stateczności

Na modelu idzie czy to dokładając czy ujmując obliczyć balast wewnętrzny,dołożyć miecz stalowy z blachy zamiast z blachy aluminiowej i sprawdzić z jakiego przechyłu się podniesie a z jakiego zrobi kopyrtkę.Można model zatopić z obciążeniem i zobaczyć czy będzie po zalaniu w poziomie czy dziobem pokazywał na Księżyc na niebie,itd.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 gru 2018, o 22:48 
*** Ban ***

Dołączył(a): 9 lut 2011, o 20:45
Posty: 5197
Lokalizacja: ES
Podziękował : 296
Otrzymał podziękowań: 766
Uprawnienia żeglarskie: galernik
Zazul napisał(a):
No jak po co model.Coby łatwiej było.
Poprawa stateczności

Na modelu idzie czy to dokładając czy ujmując obliczyć balast wewnętrzny,dołożyć miecz stalowy z blachy zamiast z blachy aluminiowej i sprawdzić z jakiego przechyłu się podniesie a z jakiego zrobi kopyrtkę.Można model zatopić z obciążeniem i zobaczyć czy będzie po zalaniu w poziomie czy dziobem pokazywał na Księżyc na niebie,itd.

Szwagier, przestań pier...ć. Skorzystaj z gotowych znanych rozwiązań a nie szukaj wiatru w polu.
Spowiadaj mi się konkretnie z czym masz problem.

_________________
Pozdrawiam
Wiesław


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 gru 2018, o 23:08 

Dołączył(a): 20 sie 2018, o 01:01
Posty: 1573
Podziękował : 566
Otrzymał podziękowań: 137
Uprawnienia żeglarskie: po co?
No po pierwsze primo rozwiązać problem niedopuszczenia do ewentualnego grzyba.Nie jakieś cuda na kiju sterowane komputerem tylko prosto i skutecznie.

Myślę że dobrym pomysłem w tym kierunku będzie zrobić masz i bom pływające.Dodatkowo to umieszczenie koła ratunkowego na dachu kabiny przed masztem,na tym spadzie kabiny,tam gdzie jest luk przedni.Można by drugie koło zamontować na dachu kabiny pod bomem.Zmieścić się zmieści.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 gru 2018, o 23:40 
*** Ban ***

Dołączył(a): 9 lut 2011, o 20:45
Posty: 5197
Lokalizacja: ES
Podziękował : 296
Otrzymał podziękowań: 766
Uprawnienia żeglarskie: galernik
Zazul napisał(a):
No po pierwsze primo rozwiązać problem niedopuszczenia do ewentualnego grzyba.Nie jakieś cuda na kiju sterowane komputerem tylko prosto i skutecznie.

Bube, Ty myśl. Widział ty zdjęcie Jurmaka? O to:
https://postimg.cc/bDV2vvyf
Tak se weź herbatkę i popijając onąż zastanów się, po co Pucek ma takie czerwone kulke na topie.
Jak już się zastanowisz to napisz.

_________________
Pozdrawiam
Wiesław


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 gru 2018, o 23:46 

Dołączył(a): 22 gru 2012, o 21:57
Posty: 3947
Podziękował : 334
Otrzymał podziękowań: 497
Uprawnienia żeglarskie: dostateczne plus
Popieram w 100% próby na modelu 1:10.
Wątek na 200 stron pewny. W wypadku filmowania - the best of Youtube.
Piana ubita na sztywno z dodatkiem wszystkiego co było w wątku atlantyckim.
Problem to trochę mylący tytuł. Powinno być: "Ja wampir i moje ofiary".
v


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 gru 2018, o 00:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 17:50
Posty: 6069
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1268
Otrzymał podziękowań: 1488
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Zazul napisał(a):
No po pierwsze primo rozwiązać problem niedopuszczenia do ewentualnego grzyba.

I tu z uporem maniaka powracam/powtarzam, że najefektywniejszy sposób, to bulb ołowiany na końcu kila lub miecza szybrowego, jeśli musi być podnoszony. Jednak co kil, to kil. Przykręcany na śruby i szczeliwo. Nawet jednoosobowo. Przykłady zastosowań jednego i drugiego były już na forum prezentowane:
http://www.jachtbuduj.com/zdjecia_jacht ... ZYBR_2.jpg
http://www.yachtsnet.co.uk/archives/ben ... ilplan.jpg

No, bo jak nie, to trzeba iść w poprzek i dołożyć pływaki, by powstał trimaran.
Bez-2 K czy Bez-2 T?

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 gru 2018, o 00:06 

Dołączył(a): 20 sie 2018, o 01:01
Posty: 1573
Podziękował : 566
Otrzymał podziękowań: 137
Uprawnienia żeglarskie: po co?
Czerwone kule na topie widziałem i wiem do czego służą.Myślę nad sposobem ominięcia tych kul.Był też podany pomysł z wykorzystaniem kamizelki i naboju.Ciekawy pomysł ale generalnie koliduje z pomysłem montażu na topie światła pozycyjnego.
Mam zapasowy maszt,no identyczny bo mierzyłem i tu pomysł z jego wykorzystaniem.
A gdyby skrócić ten maszt o jakiś metr,czy to dobry pomysł.....

Mir
wykorzystać,dostosować,usprawnić to co jest.
Pływaki yo pomysł ciekawy ale Beza z nimi jakoś nie widzę.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 gru 2018, o 00:13 
*** Ban ***

Dołączył(a): 9 lut 2011, o 20:45
Posty: 5197
Lokalizacja: ES
Podziękował : 296
Otrzymał podziękowań: 766
Uprawnienia żeglarskie: galernik
Mir napisał(a):
Jednak co kil, to kil

Mir, nie za szybko. Niech przetrawi. Po ""obfitym""śniadanku jeszcze ciężko mu się myśli.
[quote="Zazul"]Czerwone kule na topie widziałem i wiem do czego służą.Myślę nad sposobem ominięcia tych kul.Był też podany pomysł z wykorzystaniem kamizelki i naboju.Ciekawy pomysł ale generalnie koliduje z pomysłem montażu na topie światła pozycyjnego.
Mam zapasowy maszt,no identyczny bo mierzyłem i tu pomysł z jego wykorzystaniem.
A gdyby skrócić ten maszt o jakiś metr,czy to dobry pomysł.....[/quote

Jak już wiesz po co taka kula to napisz tu po co ona. Tylko głośno i wyraźnie
Światło można nad kulą

_________________
Pozdrawiam
Wiesław


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 gru 2018, o 00:24 

Dołączył(a): 22 gru 2012, o 21:57
Posty: 3947
Podziękował : 334
Otrzymał podziękowań: 497
Uprawnienia żeglarskie: dostateczne plus
Bombel napisał(a):
Światło można nad kulą

Wtedy nici z kolizji. Problem rozwiązany boli.
v


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 gru 2018, o 00:32 

Dołączył(a): 20 sie 2018, o 01:01
Posty: 1573
Podziękował : 566
Otrzymał podziękowań: 137
Uprawnienia żeglarskie: po co?
Bombel myślę że kula coby kopyrtki nie było,myślę że na boku by leżała z żaglami.....
a bez żagli?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 gru 2018, o 00:42 
*** Ban ***

Dołączył(a): 9 lut 2011, o 20:45
Posty: 5197
Lokalizacja: ES
Podziękował : 296
Otrzymał podziękowań: 766
Uprawnienia żeglarskie: galernik
Zazul napisał(a):
Bombel myślę że kula coby kopyrtki nie było,myślę że na boku by leżała z żaglami.....
a bez żagli?

Dobrze Ci idzie. Kombinuj dalej.
Jak dokombinujesz to napisz

_________________
Pozdrawiam
Wiesław


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 gru 2018, o 00:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 17:50
Posty: 6069
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1268
Otrzymał podziękowań: 1488
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Zazul napisał(a):
Pływaki yo pomysł ciekawy ale Beza z nimi jakoś nie widzę.

Pozostaje zatem Bez-2 K. :lol:
Bombel napisał(a):
Mir, nie za szybko. Niech przetrawi. Po ""obfitym""śniadanku jeszcze ciężko mu się myśli.

No, to czekamy. Może przykręci do modelu. ;)

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 gru 2018, o 00:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sie 2010, o 06:58
Posty: 2274
Podziękował : 267
Otrzymał podziękowań: 442
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Zazul napisał(a):
Na modelu idzie czy to dokładając czy ujmując obliczyć balast wewnętrzny,dołożyć miecz stalowy z blachy zamiast z blachy aluminiowej i sprawdzić z jakiego przechyłu się podniesie a z jakiego zrobi kopyrtkę.Można model zatopić z obciążeniem i zobaczyć czy będzie po zalaniu w poziomie czy dziobem pokazywał na Księżyc na niebie,itd.
Zazul znowu zaczynasz chrzanić. W tamtym wątku kiedy wspomniałeś, że będziesz chciał zbudować model ktoś zapytał Cię jaką skalę przyjmiesz dla wymodelowania Bałtyku. Zamiast tracić czas na robienie modelu na którym próby i tak nic nowego nie udowodnią przeczytałbyś książki na temat teorii żeglowania, dzielności jachtu na morzu, nawigacji czy też łączności radiowej. Nawet jeśli Ci coś wyjdzie z tych testów robionych na modelu to nijak one się będą miały do realnych warunków jakie będą panowały na wzburzonym morzu. W tamtym wątku wkleiłem Ci link do wątku pt."wykresik" założonego przez naszą forumową Katrine. Gdybyś przeczytał chociaż tamten wątek to może dotarłoby do Ciebie to, że czym innym jest stateczność na względnie spokojnej niepofalowanej wodzie a czym innym stateczność na zboczu fali. Ta sama para sił która gwarantuje moment prostujący na spokojnej wodzie potrafi wywrócić jacht na zboczu fali. Gdyż z uwagi na inne wzajemne położenie środka wyporu i środka ciężkości dotychczasowy moment prostujący zmienia kierunek działania i staje się momentem wywracającym. To są podstawowe rzeczy i swoimi eksperymentami nic nowego nie odkryjesz.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 gru 2018, o 00:58 

Dołączył(a): 22 gru 2012, o 21:57
Posty: 3947
Podziękował : 334
Otrzymał podziękowań: 497
Uprawnienia żeglarskie: dostateczne plus
Marian J. napisał(a):
To są podstawowe rzeczy i swoimi eksperymentami nic nowego nie odkryjesz.

Takie gadanie psuje marzycielski nastrój. Są święta i trzeba modelować. I to modelować pozytywnie, a nie tam jakieś środki wyporu.
v


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 gru 2018, o 01:00 

Dołączył(a): 20 sie 2018, o 01:01
Posty: 1573
Podziękował : 566
Otrzymał podziękowań: 137
Uprawnienia żeglarskie: po co?
Marian ale zanim do tak ekstremalnych warunków dojdzie to ja już dawno na dryfkotwie będę.
Mam nadzieję że do tego nie dojdzie ale rozpatrzeć muszę.
Czy dużo poprawi skrócenie masztu


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 gru 2018, o 01:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sie 2010, o 06:58
Posty: 2274
Podziękował : 267
Otrzymał podziękowań: 442
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Zazul napisał(a):
Czy dużo poprawi skrócenie masztu
Nie skracał bym masztu tylko wcześnie refował się.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 gru 2018, o 01:10 

Dołączył(a): 20 sie 2018, o 01:01
Posty: 1573
Podziękował : 566
Otrzymał podziękowań: 137
Uprawnienia żeglarskie: po co?
Bombel napisał(a):
Zazul napisał(a):
Bombel myślę że kula coby kopyrtki nie było,myślę że na boku by leżała z żaglami.....
a bez żagli?

Dobrze Ci idzie. Kombinuj dalej.
Jak dokombinujesz to napisz


Czy iść w kierunku że jak na boku leży to sternik na miecz i do góry maszt pójdzie?
No jeżeli przy skrzynce mieczowej w kabinie dodatkowy balast ze czterdzieści kilo to może to być realne.Pozostaje obliczyć wielkość kuli na topie.
Tak myślę


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 gru 2018, o 01:13 

Dołączył(a): 22 gru 2012, o 21:57
Posty: 3947
Podziękował : 334
Otrzymał podziękowań: 497
Uprawnienia żeglarskie: dostateczne plus
Zazul napisał(a):
Pozostaje obliczyć wielkość kuli na topie.

Bombel do kalkulatora.
v


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 gru 2018, o 01:42 
*** Ban ***

Dołączył(a): 9 lut 2011, o 20:45
Posty: 5197
Lokalizacja: ES
Podziękował : 296
Otrzymał podziękowań: 766
Uprawnienia żeglarskie: galernik
vaginal napisał(a):
Bombel do kalkulatora.
v

Sie goni :mrgreen:
Zazul napisał(a):
obliczyć wielkość kuli na topie.

Spokojnie. To będzie pierwsze doświadczenie które tak lubisz. Ale dopiero na wiosnę jak bajorko za stodołą rozmarznie, a ty przegryziesz się przez temat miecz: jego funkcje, budowa i niezbędna masa.Kapewu???
No to rusz kiepełe i spowiadaj się co wiesz o powyższym.
Acha. Po świętach naostrz dobrze tą małą siekierkę. Zostawiłeś ją w garażu, za drzwiami po lewej. Będzie Ci potrzebna.

_________________
Pozdrawiam
Wiesław


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 gru 2018, o 01:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 17:50
Posty: 6069
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1268
Otrzymał podziękowań: 1488
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Marian J. napisał(a):
Nawet jeśli Ci coś wyjdzie z tych testów robionych na modelu to nijak one się będą miały do realnych warunków jakie będą panowały na wzburzonym morzu.

Nie no, może przeliczyć to i owo...
Załącznik:
tabela przeliczeniowa modeli.jpg
tabela przeliczeniowa modeli.jpg [ 84.98 KiB | Przeglądane 4290 razy ]

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 gru 2018, o 08:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 12:32
Posty: 12384
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1446
Otrzymał podziękowań: 1442
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Ja bym nie kombinował z ciężkim mieczem tylko zaczął przeróbkę metodycznie i od początku:

1. Rozdzielił skorupy, jest z tym dużo pracy a przy okazji można sprawdzić co jest miedzy nimi, warto więc,
2. Zaprojektował dokręcaną (tak jak u "Setek") płetwę balastową, jeżeli będziesz traktował wątek poważnie jestem przekonany, że ktoś z kumatych Forumowiczów Ci ją zaprojektuje. A są tu takie mądrale. :D
2. Wylaminował w poszyciu dna ruszt do płetwy balastowej,
3. Dopasował wkładkę denną wycinając niepotrzebną skrzynię mieczową,
4. Zalaminował niepotrzebne otwory tak, żeby było dojście do zęzy i szpilek balastowych.
5. Pustki między skorupami wypełnił pianką PU o zamkniętych porach ( szkutniczą) lub styropianem w workach foliowych,
6. Zlaminował i skręcił ze sobą skorupy,
7. Wzmocnił pawęż i zastąpił oryginalny ster i jego zaczepy mocniejszymi. Mam na strychu porządny ster z zaczepami, stalową uchylną płetwą, który został mi po "Setce". Nie jest mi potrzebny. Brakuje tylko rumpla.

Takie rozwiązanie powoduje, że masz łódkę uczciwie morską, która w przypadku wywrotki wstanie sama, nawet z żaglami na wodzie. Rozwiązania wiec jak ją postawić możesz włożyć do lamusa. Dodatkowo wypełnienie pustek da sporą wyporność, na wypadek jakiegoś nieszczęścia. Dokręcana płetwa balastowa ułatwi Ci transport Bezika.

Odnośnie masztu rozwiązanie antygrzybowe masz tutaj:

http://szkutnikamator.pl/index.php/setk ... -bomu-cz-2

To jest "blog" dotyczący moich prac przy wykończeniu, przedłużeniu "Setki" w wersji mieczowej.

Czy wypełnienie masztu wystarczy żeby zapobiec grzybowi ? Wbrew pozorom do masztu weszło sporo styropianu. Zawsze można dołożyć jakąś uszczelniona laminatową kulę z zamontowaną do niej lampą.
W przypadku tej wielkości łódki wymagane jest tylko jedno światło nawigacyjne ( białe dookólne).

_________________
Fellowship 28 s/y Dulcinea
POL 17017
MMSI 261184030

Jestem "gorszego sortu" i "specjalnej troski" ...



Za ten post autor Kurczak otrzymał podziękowanie od: Beskidnik
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 gru 2018, o 10:02 

Dołączył(a): 5 paź 2012, o 16:48
Posty: 1900
Podziękował : 442
Otrzymał podziękowań: 378
Uprawnienia żeglarskie: sernik morski gotowany
I jeszcze jedno: ponieważ przez cały etap nie dasz rady odejść od steru, na czas płynięcia zamknij kabinę na szczelnie. Co zabezpieczy pływalność. W porcie dopiero ją otworzysz.

_________________
Miłego dnia :)
Pozdrawiam
Waldi


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 gru 2018, o 10:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 01:42
Posty: 11909
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 212
Otrzymał podziękowań: 1839
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Kurczak napisał(a):
tylko zaczął przeróbkę metodycznie i od początku:
2. Wylaminował w poszyciu dna ruszt do płetwy balastowej,
3. Dopasował wkładkę denną wycinając niepotrzebną skrzynię mieczową,


Piotr - tak się to powinno zrobić, ale to gigantyczna robota.

Sądzę, że koszt jej daleko przekroczy wartość owej jednostki.

Nie prościej i zdrowiej kupić po prostu mały kilowy jacht morski ?

Myślę, że kupno np. Albina Viggena będzie prostsze i tańsze niż cała - przez Ciebie wymieniona - powyższa robota.

Pierwsza oferta z brzegu i to zdaje się po sąsiedzku od Ciebie:
http://www.jacht-market.com.pl/adv/show ... ie/97.html

Jest to o tyle zdrowsze, że jest to jednostka zaprojektowana jako morska a nie przeróbka jakiejś plasticzanej wydmuszki do warunków, do których nigdy nie była projektowana.

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Ostatnio edytowano 26 gru 2018, o 10:45 przez bury_kocur, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 gru 2018, o 10:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 01:42
Posty: 11909
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 212
Otrzymał podziękowań: 1839
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Kurczak napisał(a):
W przypadku tej (...) łódki wymagane jest


także zarejestrowanie jednostki w rejestrze jednostek morskich.

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 gru 2018, o 10:51 

Dołączył(a): 22 gru 2012, o 21:57
Posty: 3947
Podziękował : 334
Otrzymał podziękowań: 497
Uprawnienia żeglarskie: dostateczne plus
W płot. Jednostka ma być nierejestrowana, nieubezpieczona, za to niezatapialna.
Było.
v


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 gru 2018, o 10:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 cze 2010, o 17:44
Posty: 1157
Lokalizacja: Płock
Podziękował : 143
Otrzymał podziękowań: 143
Uprawnienia żeglarskie: Wszystkie jakie mam, kupiłem sam...
reed napisał(a):
proponuje nawet 2:1, będzie łatwiej :-D

Też jestem za, a nawet nie przeciw.
Jest dwa razy większa szansa na wyłapanie błędów konstrukcyjnych i niedociągnięć wieku dziecięcego projektu. ;)

_________________
Pozdrawiam - Paweł Dąbrowski
Stopy wody pod kilem i pełnych zbiorników.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3298 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 110  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: drabster, piotr6, taka_jedna i 21 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Senior | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Projektowanie graficzne | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Ośrodek Żeglarski AM | Setką przez Atlantyk | Opieka Senioralna | Kapiszonownik


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL