Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 29 mar 2024, o 06:44




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 12 sty 2019, o 19:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 sty 2019, o 19:21
Posty: 2
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: brak
Witam wszystkich.

Pragnę zasięgnąć opinii ludzi obytych w temacie.

Dostałem w spadku Jacht Maxi 77 z silnikiem volvo-penta md5c znajdujący się w Szwecji.
Jest to silnik wbudowany (chyba 1-cylindrowy diesel) (nie zaburtowy).

Jacht jest w pełni sprawny, wyposażony w nawigację, nowa toaletę, akumulatory, żagle.

Chciałbym go sprzedać ale nie wiem jaka może być jego wartość i gdzie najlepiej to zrobić.

Jacht znajduje się w Szwecji pod Stockholmem.

Istnieje jeszcze możliwość sprowadzenia go tutaj i tutaj jego sprzedaż lub nawet użytkowanie - nie wiem tylko jakie są koszty takiej operacji. Ja nie mam doświadczenia w pływaniu, bez szkolenia zapewne poradzę sobie tylko na samym silniku.

Pomoże mi ktoś. Proszę.


Załączniki:
jacht.jpg
jacht.jpg [ 207.69 KiB | Przeglądane 4210 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 sty 2019, o 20:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 sty 2018, o 18:25
Posty: 949
Podziękował : 166
Otrzymał podziękowań: 349
Uprawnienia żeglarskie: posiadam, rzecz dziwna...
Na szybko znalazlam kilka cen, pamietaj to jest stara lodka, i to sa ceny wywolawcze!
Ale daja jakas tam orientacje w temacie.
https://www.scanboat.com/en/boat-market ... =Maxi%2077



quote="sunlux"]Witam wszystkich.

Pragnę zasięgnąć opinii ludzi obytych w temacie.

Dostałem w spadku Jacht Maxi 77 z silnikiem volvo-penta md5c znajdujący się w Szwecji.
Jest to silnik wbudowany (chyba 1-cylindrowy diesel) (nie zaburtowy).

Jacht jest w pełni sprawny, wyposażony w nawigację, nowa toaletę, akumulatory, żagle.

Chciałbym go sprzedać ale nie wiem jaka może być jego wartość i gdzie najlepiej to zrobić.

Jacht znajduje się w Szwecji pod Stockholmem.

Istnieje jeszcze możliwość sprowadzenia go tutaj i tutaj jego sprzedaż lub nawet użytkowanie - nie wiem tylko jakie są koszty takiej operacji. Ja nie mam doświadczenia w pływaniu, bez szkolenia zapewne poradzę sobie tylko na samym silniku.

Pomoże mi ktoś. Proszę.[/quote]

_________________
Pozdrawiam, Anna


"Arkę zbudowali amatorzy, Titanica -zawodowcy" Czeremcha


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 sty 2019, o 21:17 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8807
Podziękował : 3978
Otrzymał podziękowań: 1915
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
https://www.blocket.se/hela_sverige?q=m ... &l=0&md=th

aktualne oferty w Swecji


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 sty 2019, o 21:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
sunlux napisał(a):
Ja nie mam doświadczenia w pływaniu, bez szkolenia zapewne poradzę sobie tylko na samym silniku.


sunlux napisał(a):
Uprawnienia żeglarskie: brak


Powiedz - czy bardziej cenisz Swoje życie czy parę złociszy za przeprowadzenia tego jachtu do PL ?

sunlux napisał(a):
Pomoże mi ktoś. Proszę.


No - to tu zacząłeś już dobrze :mrgreen:

Jak sobie ową pomoc wyobrażasz osobie bez imienia i nazwiska ?

PS. Pamiętaj, że wlazłeś do wariatów, ale to nie powód, żeby się nie przedstawić :lol:

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

01_Anna napisał(a):
Jacht znajduje się w Szwecji pod Stockholmem.


Jeszcze jedno - zlokalizuj jakoś to miejsce ...

A także sposób pomocy...

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 sty 2019, o 00:51 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
sunlux napisał(a):
Chciałbym go sprzedać ale nie wiem jaka może być jego wartość i gdzie najlepiej to zrobić. Jacht znajduje się w Szwecji pod Stockholmem.

Hmmm, wartość jest ściśle powiązana ze stanem i wyposażeniem.
Czego dowodem jest, że na miejscu, w Szwecji, za jacht tego dokładnie (dość popularnego) typu żądają obecnie od 8 do 68 tysięcy koron:
https://www.blocket.se/hela_sverige?q=M ... &l=0&md=th

IMHO najprościej sprzedać tam, gdzie jacht jest. Np. przez portal, do którego link masz wyżej.
Tyle, że jachtu nie kupuje się bez możliwości dokładnego obejrzenia / wypróbowania, więc musiałbyś mieć pełnomocnika na miejscu.

sunlux napisał(a):
Istnieje jeszcze możliwość sprowadzenia go tutaj i tutaj jego sprzedaż lub nawet użytkowanie - nie wiem tylko jakie są koszty takiej operacji. Ja nie mam doświadczenia w pływaniu, bez szkolenia zapewne poradzę sobie tylko na samym silniku.

- Chcesz mieć własną, niewielką łódkę w Polsce, odpowiednią do weekendowych wypadów na wody przybrzeżne i dającą potencjalną możliwość wykorzystania do nieco dalszych morskich wypraw - to Maxi 77, choć to leciwa konstrukcja, może być całkiem udanym wyborem. Zwłaszcza, że już ją masz ;)
- Chcesz robić ekstra biznes licząc na zdecydowanie wyższą cenę po tej stronie Bałtyku - zapomnij, skórka niemal z pewnością okaże się niewarta wyprawki.
W każdym przypadku sprowadzenie jachtu do Polski wiąże się z kosztami po drodze (postoje, ca 200 koron każdy i paliwo, ca 2ltr na godzinę). No i trzeba się liczyć z tym, że koszty naprawy (np. awarii silnika) w SWE mogą przerosnąć wartość łódki... Na miejscu, w Polsce, pojawią się kolejne koszty, np. stały postój (BTW w Polsce z reguły droższy niż w Szwecji...).

Szczerze radzę - w żadnym z wyżej wymienionych przypadków nie płyń przez Bałtyk sam.
Zaangażuj kogoś, kto ma ciupek doświadczania i wiedzy. Takiego "kumatego" potrzebujesz przede wszystkim po to, by sprawdził łódkę na miejscu i przygotował ją do użytkowania (od zwodowania, otaklowania, sprawdzenia żagli i silnika, po uzupełnienie zapasów, etc). Bo zdalne zapewnienia osób trzecich, jakoby jacht jest "w pełni sprawny" mogą okazać się niezupełnie ścisłe. Zawłaszcza, jeżeli jacht powinien być w pełni sprawny do przeskoku przez Bałtyk - a nie do weekendowych wycieczek między sztokholmskimi wysepkami, którym zapewne służył dotychczas.

Ze względu na pogody i temperatury nierozsądne byłoby płynięcie przez naszą bałtycką kałużę niewielką, nieoswojoną łódką, wcześniej niż na przełomie maja/czerwca. Masz zatem jeszcze kilka miesięcy, by kogoś rozsądno-doświadczono-kumatego znaleźć. Na miejscu w SWE, wśród znajomych, na forach, etc...
Przy tak niewielkiej łódce i w Twojej sytuacji doradzałbym raczej amatora-pasjonata, któremu za wynagrodzenie starczy frajda, micha i zwrot kosztów podróży i który w drodze czegoś nauczy również Ciebie - a nie "speca" od sprowadzania łódek, traktującego sprawę jak czystą usługę za kasę. Ale zrobisz jak uważasz...

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 sty 2019, o 01:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 sty 2019, o 19:21
Posty: 2
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: brak
Świetny opis. Dziękuję.

Jaromir napisał(a):
sunlux napisał(a):
Chciałbym go sprzedać ale nie wiem jaka może być jego wartość i gdzie najlepiej to zrobić. Jacht znajduje się w Szwecji pod Stockholmem.

Hmmm, wartość jest ściśle powiązana ze stanem i wyposażeniem.
Czego dowodem jest, że na miejscu, w Szwecji, za jacht tego dokładnie (dość popularnego) typu żądają obecnie od 8 do 68 tysięcy koron:
https://www.blocket.se/hela_sverige?q=M ... &l=0&md=th

IMHO najprościej sprzedać tam, gdzie jacht jest. Np. przez portal, do którego link masz wyżej.
Tyle, że jachtu nie kupuje się bez możliwości dokładnego obejrzenia / wypróbowania, więc musiałbyś mieć pełnomocnika na miejscu.

sunlux napisał(a):
Istnieje jeszcze możliwość sprowadzenia go tutaj i tutaj jego sprzedaż lub nawet użytkowanie - nie wiem tylko jakie są koszty takiej operacji. Ja nie mam doświadczenia w pływaniu, bez szkolenia zapewne poradzę sobie tylko na samym silniku.

- Chcesz mieć własną, niewielką łódkę w Polsce, odpowiednią do weekendowych wypadów na wody przybrzeżne i dającą potencjalną możliwość wykorzystania do nieco dalszych morskich wypraw - to Maxi 77, choć to leciwa konstrukcja, może być całkiem udanym wyborem. Zwłaszcza, że już ją masz ;)
- Chcesz robić ekstra biznes licząc na zdecydowanie wyższą cenę po tej stronie Bałtyku - zapomnij, skórka niemal z pewnością okaże się niewarta wyprawki.
W każdym przypadku sprowadzenie jachtu do Polski wiąże się z kosztami po drodze (postoje, ca 200 koron każdy i paliwo, ca 2ltr na godzinę). No i trzeba się liczyć z tym, że koszty naprawy (np. silnik)a w SWE mogą przerosnąć wartość łódki... Na miejscu, w Polsce, pojawią się kolejne koszty, np. stały postój (BTW w Polsce z reguły droższy niż w Szwecji...).

Szczerze radzę - w żadnym z wyżej wymienionych przypadków nie płyń przez Bałtyk sam.
Zaangażuj kogoś, kto ma ciupek doświadczania i wiedzy. Takiego "kumatego" potrzebujesz przede wszystkim po to, by sprawdził łódkę na miejscu. Bo zdalne zapewnienia osób trzecich, jakoby jacht jest "w pełni sprawny" mogą okazać się niezupełnie ścisłe. Zawłaszcza, jeżeli jacht powinien być w pełni sprawny do przeskoku przez Bałtyk, a nie do weekendowych wycieczek między sztokholmskimi wysepkami - którym zapewne służył dotychczas.

Ze względu na pogody i temperatury nierozsądne byłoby płynięcie przez naszą bałtycką kałużę niewielką, nieoswojoną łódką, wcześniej niż na przełomie maja/czerwca. Masz zatem jeszcze kilka miesięcy, by kogoś rozsądno-doświadczono-kumatego znaleźć. Na miejscu w SWE, wśród znajomych, na forach, etc...
Przy tak niewielkiej łódce i w Twojej sytuacji doradzałbym raczej amatora-pasjonata, któremu za wynagrodzenie starczy frajda, micha i zwrot kosztów podróży i który w drodze czegoś nauczy również Ciebie - a nie "speca" od sprowadzania łódek, traktującego sprawę jak czystą usługę za kasę. Ale zrobisz jak uważasz...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 sty 2019, o 05:13 

Dołączył(a): 5 paź 2012, o 15:48
Posty: 2403
Podziękował : 556
Otrzymał podziękowań: 528
Uprawnienia żeglarskie: sernik morski gotowany
Dobrze że zacytowałeś bo byśmy nie zauważyli co Jaromir napisał. :mrgreen:

_________________
Miłego dnia :)
Pozdrawiam
Waldi


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 sty 2019, o 09:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Jaromir napisał(a):
IMHO najprościej sprzedać tam, gdzie jacht jest. Np. przez portal, do którego link masz wyżej.


Z opowiadań rodziny - Szwedzi kupują praktycznie prawie tylko przez ich rodzimy Blocket, wiec masz rację, aby tam dać anons.

Jest tylko jeden kłopot - jeżeli faktycznie celujemy w rynek SE to dobrze jest raczej zrobić to po szwedzku i dać szwedzki telefon.

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 98 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL