Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 14 paź 2019, o 01:40




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 139 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 15 lut 2019, o 12:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 01:42
Posty: 12140
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 221
Otrzymał podziękowań: 1902
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
reed napisał(a):
Płacz bo trzeba kartę bezpieczeństwa


Ale przecież jest obowiązek posiadania KB dla jednostek komercyjnych więc w czym problem.

Tego nikt nigdy nie podnosił jako zbędny wymóg.

Inna sprawa to czarter na dziko - a znam wiele przypadków rejsów de facto komercyjnych, których armatorzy robią to jachtami rekreacyjnymi, bez KB, bez przeglądów, bez wymaganego wyposażenia itd.

A na sam koniec na 101 % nie zgłaszają tego do US i podatków od tego nie odprowadzają.

Ale co mnie tam to w sumie obchodzi - nie mój cyrk i nie moje małpy.

Szara strefa i tej materii ma się dobrze.

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell



Za ten post autor bury_kocur otrzymał podziękowanie od: reed
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 lut 2019, o 12:17 

Dołączył(a): 22 gru 2012, o 21:57
Posty: 4163
Podziękował : 345
Otrzymał podziękowań: 531
Uprawnienia żeglarskie: dostateczne plus
Pisz tak dalej Kocur, to Cię dupną.
Panie z US niejedno potrafią "zinterpretować".
v


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 lut 2019, o 12:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 01:42
Posty: 12140
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 221
Otrzymał podziękowań: 1902
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
reed napisał(a):
U naszych zachodnich sąsiadów mają przeglądy i inspekcje CO ROKU.


Obecny swój jacht kupowałem z Moli.

Mimo, że nie był to ich jacht a prywatnego armatora to jacht miał wszystkie możliwe przeglądy techniczne, silnikowe, gazowe.

Miał nawet coroczne badania czystości wody w zbiornikach niemieckiego sanepidu.

I na wszystko była bumaga - dostałem cały wielki skoroszyt tych corocznych przeglądów.

Czy u nas ktoś np. robi przeglądy czystości wody lub badania stanu instalacji gazowej ?

Nie ma takiego obowiązku, więc nikt przed orkiestrę nie wychodzi a w Niemczej jak widać taki obowiązek dla jachtów chodzących w czarterze jest, nawet jak jest to jacht prywatny.

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

vaginal napisał(a):
Pisz tak dalej Kocur, to Cię dupną.
Panie z US niejedno potrafią "zinterpretować".


Mnie to mogą - jak to mawiał klasyk - naskoczyć - ja nie pływam obecnie komercyjnie.

Poza tym już jedną pięcioletnią batalię ze skarbowym w temacie jachtowym przed sądem najwyższym wygrałem - musieli mi zapłacić duże odszkodowanie i mam wrażenie, że teraz obchodzą mnie w skarbowym szerokim łukiem.

Jedna wpadka im chyba starczyła.

Ja piszę o przykładach, kiedy na forach są jawne ogłoszenia o komercyjnym pływaniu jachtami rekreacyjnymi - ale to nie mój problem.

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell



Za ten post autor bury_kocur otrzymał podziękowanie od: reed
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 lut 2019, o 12:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lip 2013, o 15:47
Posty: 1285
Podziękował : 817
Otrzymał podziękowań: 226
Uprawnienia żeglarskie: jkżb
A co będzie jak w nocy zabłądzi ? Znalem sternika morskiego który przez godzine plynął w przeciwną strone na torze wodnym Zalewu. Innym z koleji boji za malo i tu na forum o dodatkowe proszą :-D Nikt nie zabrania uczyć się i zdobywać wyższych kwalifikacji. W lipcu juz mielismy smiertelny wypadek na Zalewie Kamieńskim, z prowadzacym nie posiadającym żadnych uprawnien bo do 7,50 (dzieki liberalizatorom) nie potrzeba. Zaznaczam ze pogoda byla przepiekna, wiatr ca 2 B w porywach, widocznosc doskonala co nie przeszkadzalo mu wpakowac sie jachtdm na mielizne przy samym poczatku toru wodnego, 50 metrow od boi co bylo poczatkidm tragedii.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 lut 2019, o 12:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 lip 2006, o 18:46
Posty: 130
Lokalizacja: Szczecin
Podziękował : 29
Otrzymał podziękowań: 26
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
[quote="ins"]

Chodzi o to by Żeglarz Jachtowy będący skipperem na jachcie czarterowym z KB na obszar "T" mógł w zgodzie z prawem przepłynąć z Trzebieży do Wolina i z Dziwnowa do Świnoujścia

O ile dobrze pamiętam, to urząd morski w szczecinie kilka lat temu zezwolił żeglarzom jachtowym legalnie poruszać się po całym zalewie i jechać po prostej ze Świnoujścia do Dziwnowa. Jakieś pismo było w tej sprawie oficjalne. Poprawcie mnie jeśli się mylę.

_________________
Andrzej Nowacki

http://www.wiatr-szkola.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 lut 2019, o 12:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lip 2013, o 15:47
Posty: 1285
Podziękował : 817
Otrzymał podziękowań: 226
Uprawnienia żeglarskie: jkżb
bury_kocur napisał(a):
to czarter na dziko - a znam wiele przypadków rejsów de facto komercyjnych, których armatorzy robią to jachtami rekreacyjnymi, bez KB, bez przeglądów, bez wymaganego wyposażenia itd.

A ja znam nawet całe floty czarterowe ci pływają u nas od lat na dziko.

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Kudlaty napisał(a):
jechać po prostej ze Świnoujścia do Dziwnowa

A z powrotem już nie, bo nie byłoby po prostej, bo halsówka ? :-D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 lut 2019, o 13:22 

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 03:26
Posty: 5654
Podziękował : 30
Otrzymał podziękowań: 612
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Kudlaty napisał(a):
zezwolił żeglarzom jachtowym legalnie poruszać się po całym zalewie i jechać po prostej ze Świnoujścia do Dziwnowa

Jeśli żeglujesz na swoim jachcie - nie posiadającym KB - o L do 12 metrów , to po Zalewie = morskich wodach wewnętrznych oraz do 2 Mm od brzegu morza w dzień , możesz bez żadnego zezwolenia mając ŻJ.
Sytuacja się zmieni jak zgłosisz jacht do inspekcji i na 8 metrowym jachcie w KB wpiszą, na Twoje życzenie - po spełnieniu odpowiednich wymogów - żeglugę po wodach osłoniętych tj do 6 Mm od brzegu Morza Bałtyckiego lub podobnego, wówczas z pewnością jako minimalną załogę wsadzą JSM.

Co najciekawsze jacht chodzący w czarterze, zarejestrowany jako śródlądowy prowadzony przez ŻJ może w pełni realizować możliwości skippera z patentem ŻJ, czyli w zgodzie z prawem może wyjść z Trzebieży, przez Wolin do Dziwnowa, dalej do Świnkowa i do Trzebieży.

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 lut 2019, o 13:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 kwi 2013, o 23:06
Posty: 1183
Podziękował : 127
Otrzymał podziękowań: 231
Uprawnienia żeglarskie: ActiveCaptain & more
M@rek napisał(a):
Widzisz , wlasnie to jest odpowiedz , choc nie wprost, na Twoje tezy. Mozemy miec zyczenia ale Twoje nie bardzo przystaja do realiow,

Widzimy to samo tylko jakby inne wnioski wyciągamy.

Nie zajmowałem się odpłatnym czarterowaniem swojego jachtu.
Prywatne podmioty inwestują w turystkę na naszym wybrzeżu setki milionów (miliardy?). Dlaczego mają tego nie robić w turystykę żeglarską?
W przemysł turystyczny na WJM państwo/samorząd niewiele już dokłada publicznych środków.
Uzdrawianie sytuacji finansowej mariny w Kamieniu Pomorskim jest jak najbardziej pożądanym działaniem.
Na obecnym etapie prywatne podmioty powinny wykorzystywać już wybudowaną infrastrukturę a własne środki użyć do przygotowania szerokiej oferty dla żeglarza-turysty, tj. naszego „okazyjnego czarterobiorce”.
Rozbudowa i/lub budowa nowych miejsc postojowych to następny etap rozwoju naszego regionu sfinansowany już raczej z zysków oczywiście przy odpowiedniej polityce samorządowej i fiskalnej państwa.

Poddając w wątpliwość taki kierunek rozwoju godzisz się na marazm i zaprzepaszczenie szansy stojącej przed naszym regionem, niestety. Zapaść ta będzie skutkowała także mizerią życia regatowego, jeżeli faktycznie temat ten jeszcze ciebie interesuje.

_________________
Boat swapping, zapraszam viewtopic.php?f=3&t=23581

Pozdrawiam,
Krzysztof


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 lut 2019, o 16:09 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 11:14
Posty: 7582
Podziękował : 3338
Otrzymał podziękowań: 1556
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Wiem ale zainteresowanie czarterem Twojego jchtu ma zasadzie wzajemnosci bylo znikome i jakos nikt posidajacy podobna jednostke na innym akwenie nie byl zainteresowanay a z tego co wiem podobnych prywatnych jachtow na Mazurach jest sporo.
Prywatne podmiaty nie inwestuja u nas w rynek czarterowy bo zainteresowanie jest niewielkie a co za tym idzie rentownosc takich inwestycji na pograniczu oplacalnosci.
Gdyby bylo inaczej firmy czarterowe dzialajace na Mazurach dawno by u nas mialy swoje bazy.
Rozwoj bussinesu czarterowego nie ma zadnego zwiazku z regatami. W regatach jest u mas widoczny regres ale wynika on , moim zdaniem z niewlasciwymi dzialaniami zwiazku.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 lut 2019, o 16:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 01:42
Posty: 12140
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 221
Otrzymał podziękowań: 1902
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
reed napisał(a):
z prowadzacym nie posiadającym żadnych uprawnien bo do 7,50 (dzieki liberalizatorom) nie potrzeba.


Uprawnień i papieru nie trzeba - to fakt - ale jednocześnie w tej samej chyba ustawie jest wyraźnie powiedziane, że prowadzący jednostkę winien posiadać odpowiednią i niezbędną wiedzę i umiejętności.

Samo posiadanie uprawnień nie stanowi zresztą jak wiemy gwarancji niczego.

Do tego dochodzi jeszcze "myślenie" ale tego przedmiotu nie ma w programie nauczania, więc często jest to następny problem.

Ech... temat jak wiemy na dłuuuuugie zimowe wieczory.

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 lut 2019, o 17:09 

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 03:26
Posty: 5654
Podziękował : 30
Otrzymał podziękowań: 612
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
bury_kocur napisał(a):
ale tego przedmiotu nie ma w programie nauczania

Rozumiem że Twoi nauczyciele nie wymagali zastosowania tych przysłowiowych 10 procent możliwości mózgu.

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 lut 2019, o 17:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 01:42
Posty: 12140
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 221
Otrzymał podziękowań: 1902
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
ins napisał(a):
Rozumiem że Twoi nauczyciele nie wymagali zastosowania tych przysłowiowych 10 procent możliwości mózgu.


Chodzi o myślenie ?

Wymagali - ale to były lata 70. i 80. ub. wieku.

Teraz jak czytam nie jest to już takie oczywiste.

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell



Za ten post autor bury_kocur otrzymał podziękowania - 2: Andrzej Kolod, Kurczak
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 lut 2019, o 10:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lip 2013, o 15:47
Posty: 1285
Podziękował : 817
Otrzymał podziękowań: 226
Uprawnienia żeglarskie: jkżb
bury_kocur napisał(a):
prowadzący jednostkę winien posiadać odpowiednią i niezbędną wiedzę i umiejętności.

A skąd taki delikwent ma wiedzieć czy jego wiedza i umiejętności są odpowiednie i wystarczające ? :-D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 lut 2019, o 11:05 

Dołączył(a): 12 lut 2015, o 13:49
Posty: 1163
Podziękował : 136
Otrzymał podziękowań: 212
Uprawnienia żeglarskie: Morskie-turystyczne
Zadając sobie takie pytanie delikwent już porusza się we właściwym kierunku.

_________________
------------------------

Pozdrowienia
Andrzej


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 lut 2019, o 11:39 

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 03:26
Posty: 5654
Podziękował : 30
Otrzymał podziękowań: 612
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
bury_kocur napisał(a):
ins napisał(a):
Rozumiem że Twoi nauczyciele nie wymagali zastosowania tych przysłowiowych 10 procent możliwości mózgu.


Chodzi o myślenie ?

Wymagali - ale to były lata 70. i 80. ub. wieku.

Teraz jak czytam nie jest to już takie oczywiste.


Pierdoły o tym, że drzewiej bywało lepiej, pisano już tysiące lat temu, rysikiem na glinianych tabliczkach.

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 lut 2019, o 15:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 01:42
Posty: 12140
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 221
Otrzymał podziękowań: 1902
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
ins napisał(a):
Pierdoły o tym, że drzewiej bywało lepiej, pisano już tysiące lat temu, rysikiem na glinianych tabliczkach.


Bo drogi synku - za moich czasów to było ho, ho, ho.... :rotfl:

A za Drugiej Rzeczpospolitej to dopiero byli ludzie ...

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 lut 2019, o 15:01 

Dołączył(a): 27 sie 2018, o 18:57
Posty: 79
Podziękował : 35
Otrzymał podziękowań: 11
Uprawnienia żeglarskie: Żeglarz
M@rek napisał(a):
Prywatne podmiaty nie inwestuja u nas w rynek czarterowy bo zainteresowanie jest niewielkie a co za tym idzie rentownosc takich inwestycji na pograniczu oplacalnosci.


W tamtym roku próba wyczarterowania jakiegokolwiek jachtu na Dąbskim skończyła się tym, że kupiłem własny bo oprócz Twisterów z Lubczyny nic się wypożyczyć nie dało. Wolne terminy niby były, ale jak przychodziło do konkretów to w ostatniej chwili okazywało się np. że jacht "ma zepsuty silnik".

M@rek napisał(a):
Gdyby bylo inaczej firmy czarterowe dzialajace na Mazurach dawno by u nas mialy swoje bazy.


Ciekawe, że "typowo mazurskie" Twistery są najtańszymi w czarterze jachtami na Dąbiu a i tak mało jest na nie chętnych.

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 lut 2019, o 16:57 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 11:14
Posty: 7582
Podziękował : 3338
Otrzymał podziękowań: 1556
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Mozes cos napisac o wyposazeniu tych Twisterow ? moze to wlasnie ma wplyw na cene ?
O walorach nautycznych nie wspominam :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 lut 2019, o 01:15 

Dołączył(a): 27 sie 2018, o 18:57
Posty: 79
Podziękował : 35
Otrzymał podziękowań: 11
Uprawnienia żeglarskie: Żeglarz
M@rek napisał(a):
Mozes cos napisac o wyposazeniu tych Twisterow ?

W moim wypadku nie grało to roli.
M@rek napisał(a):
O walorach nautycznych nie wspominam :)

No co Ty! Wpisz w wuja Googla "czarter twister 780", nawet nie wchodząc w linki nabierasz głębokiego przekonania, że to najbardziej luksusowy, najszybszy i najbezpieczniejszy jacht na ... WJM :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 lut 2019, o 00:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 kwi 2013, o 23:06
Posty: 1183
Podziękował : 127
Otrzymał podziękowań: 231
Uprawnienia żeglarskie: ActiveCaptain & more
drek_z napisał(a):
Ciekawe, że "typowo mazurskie" Twistery są najtańszymi w czarterze jachtami na Dąbiu a i tak mało jest na nie chętnych.
drek_z napisał(a):
No co Ty! Wpisz w wuja Googla "czarter twister 780", nawet nie wchodząc w linki nabierasz głębokiego przekonania, że to najbardziej luksusowy, najszybszy i najbezpieczniejszy jacht na ... WJM


Odnoszę wrażenie, że o naszym rynku czarterowym wiesz tyle samo co o warunkach nawigacyjnych Dąbskiego.

M@rek napisał(a):
O walorach nautycznych nie wspominam

Przyznam, że nie wiem co mnie bardziej irytuje, niemądre wypowiedzi i niedorzeczne diagnozy czy może jednak pseudofachowe słownictwo i pretensjonalne terminy.

Już wcześniej i dość delikatnie zwracałem tobie uwagę ale widzę, że bardzo sobie upodobałeś ten „profesjonalno-marynistyczny żargon”. Czy tak „pro bono” mógłbyś wyjaśnić co i dlaczego składa się na „walory nautyczne jachtu”? Ale równocześnie zacytuj definicje terminu „nautyka”, proszę. Interesuje mnie także gdzie i kiedy po raz pierwszy spotkałeś się z tym zwrotem? Czy podczas szkoleń żeglarskich lub regatowych na cadetach, folkboatach czy innych DZetach tłumaczył ktoś tobie zalety „nutyczne” poszczególnych konstrukcji?

M@rek napisał(a):
Mozes cos napisac o wyposazeniu tych Twisterow ? moze to wlasnie ma wplyw na cene ?


Cena charteru jest adekwatna do oferty, a wyposażenie Lubczyńskich Twisterów jest zgodne z wymaganiami oraz oczekiwaniami uświadomionego żeglarza. Wbrew czarnemu PR uprawianemu przez naszego doświadczonego kolegę, łódki te cieszą się dość sporą popularnością i podczas już dziesięcioletniej eksploatacji jeszcze nikogo nie zawiodły. Jeżeli ktoś chciałby sprawdzić na własnej skórze to zapraszam i sugeruje już teraz rezerwować gdyż później można się nie załapać, długie weekendy już są raczej obstawione. Jako ciekawostkę podam, że większość klientów jest stałych a nowi pojawiają się zazwyczaj z polecenia.

Wracając natomiast do głównego tematu to nigdzie nie sugerowałem, że biznes czarterowy bezpośrednio przełoży się na rozkwit żeglarstwa regatowego. Ale bez rozwoju masowego żeglarstwa czarterowego ciężko będzie mówić o rozkwicie jakiegokolwiek żeglarstwa. Cały czas tłumaczę, że bez wyraźnego wzrostu liczby żeglarzy turystów nie będzie więcej środków na dalszy rozwój infrastruktury. Nie będzie także wolnych środków ani zapotrzebowania na propagowanie żeglarstwa lub generalnie na reklamę ogólną a to ludzi wyczynu może zaboleć najbardziej. Pomiędzy mecenatem, sponsoringiem i marketingiem granice już się dawno zatarły i należy pamiętać, że prawie każda nasza działalność jest częścią systemu naczyń połączonych. Jeżeli wreszcie pojawi się inwestor zdecydowany wystawić kilkadziesiąt jednostek charterowych to aby się zareklamować sam będzie poszukiwał kontaktu z organizatorami wszelkich regat tudzież mniej lub bardziej wielkimi żeglarzami lub po prostu celebrytami. Oczywiście w gronie tych tysięcy nowych „okazyjnych czrterobiorców” znajdzie się także kilku nowo narodzonych regatowców.

Ciekawostka, aby uatrakcyjnić turystyczną ofertę władze Dziwnowa w ubiegłym roku wybudowały na koronie wydm kilkaset metrów nowej promenady, inwestując prawie 4mln PLN. Jak myślisz, kiedy i pod jakim warunkiem zaczną się publiczno-prywatne inwestycje na brzegach zat. Wrzosowskiej? W Dziwnówku „za Niemca” była i teoretycznie jest nadal przystań, czy kiedyś korzystałeś z niej?
Notabene spacer po nowej promenadzie podczas wiosennej i wietrznej pogodzie może być niezapomnianym przeżyciem, niestety nie mam zdjęć ale szczerze polecam.

_________________
Boat swapping, zapraszam viewtopic.php?f=3&t=23581

Pozdrawiam,
Krzysztof


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 lut 2019, o 10:54 

Dołączył(a): 27 sie 2018, o 18:57
Posty: 79
Podziękował : 35
Otrzymał podziękowań: 11
Uprawnienia żeglarskie: Żeglarz
SIRK napisał(a):
drek_z napisał(a):
Ciekawe, że "typowo mazurskie" Twistery są najtańszymi w czarterze jachtami na Dąbiu a i tak mało jest na nie chętnych.
drek_z napisał(a):
No co Ty! Wpisz w wuja Googla "czarter twister 780", nawet nie wchodząc w linki nabierasz głębokiego przekonania, że to najbardziej luksusowy, najszybszy i najbezpieczniejszy jacht na ... WJM

Odnoszę wrażenie, że o naszym rynku czarterowym wiesz tyle samo co o warunkach nawigacyjnych Dąbskiego.


Wiem tyle ile dowiedziałem się próbując przez miesiąc z hakiem wynająć cokolwiek na weekend - tyle mniej więcej dowie się każdy "nowy", nie siedzący w środowisku.
Ty wiesz więcej - no super, więc Ty możesz przebierać w ofertach czarterowych jak w ulęgałkach. Szczęściarz ;)

Aha, żeby uściślić - bo może rozmawiamy o zupełnie różnych sprawach - szukałem taniego czarteru, tak w cenie znanej z WJM, może nieco drożej. Zresztą, nawet gdybym nie skąpił, to i tak limitował mnie stopień żeglarza, więc 30-to stopowej Bavarii i tak nikt by mi nie wyczarterował.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 lut 2019, o 11:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 01:42
Posty: 12140
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 221
Otrzymał podziękowań: 1902
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
drek_z napisał(a):
to i tak limitował mnie stopień żeglarza, więc 30-to stopowej Bavarii i tak nikt by mi nie wyczarterował.


To może pomyśl nad poświęceniem jednego czy drugiego Swego urlopu bo 200 h stażu to nie jest jakoś nie do zrobienia łącznie z egzaminem na j.st.m.

Wtedy taka Bavarkę już wyczarterujesz a i wiedzę Swoją i doświadczenie pogłębisz ...

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 lut 2019, o 16:59 

Dołączył(a): 27 sie 2018, o 18:57
Posty: 79
Podziękował : 35
Otrzymał podziękowań: 11
Uprawnienia żeglarskie: Żeglarz
bury_kocur napisał(a):
drek_z napisał(a):
to i tak limitował mnie stopień żeglarza, więc 30-to stopowej Bavarii i tak nikt by mi nie wyczarterował.

To może pomyśl nad poświęceniem jednego czy drugiego Swego urlopu bo 200 h stażu to nie jest jakoś nie do zrobienia łącznie z egzaminem na j.st.m.
Wtedy taka Bavarkę już wyczarterujesz a i wiedzę Swoją i doświadczenie pogłębisz ...


Z mojej strony patrząc, "głębokość" rynku czarterowego na Dąbiu wyszła mi na dobre. Nawet jak do kosztów zakupu doliczę koszty stacjonowania i remontu jachtu który kupiłem, to i tak wyjdzie taniej niż wypływanie 200h, egzamin i urlop na Bavarii. A że nie mam wysokości stania w kabinie? Olać to. Za to pływam kiedy chcę i gdzie chcę a nie kiedy znajdzie się "wolne okienko" w firmie czarterowej ;)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 lut 2019, o 00:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 kwi 2013, o 23:06
Posty: 1183
Podziękował : 127
Otrzymał podziękowań: 231
Uprawnienia żeglarskie: ActiveCaptain & more
drek_z napisał(a):
Wiem tyle ile dowiedziałem się próbując przez miesiąc z hakiem wynająć cokolwiek na weekend - tyle mniej więcej dowie się każdy "nowy", nie siedzący w środowisku.
Ty wiesz więcej - no super, więc Ty możesz przebierać w ofertach czarterowych jak w ulęgałkach. Szczęściarz

Nie jestem „siedzącym w środowisku” a od ponad czterech sezonów nie korzystam z czarterów. Co nie oznacza, że nie znam Twisterów które jak już wspominałem są bardzo dobrą ofertą. O „głębokości rynku czarterowego” a także wnioskach wynikających ze swoich poszukiwań mógłbyś szerzej opowiedzieć, może niektórzy koledzy zmieniliby zdanie.

Kładko-promenadę w Dziwnowie można obejrzeć na „street view”;
https://www.google.com/maps/@54.0246506 ... 192!8i4096

_________________
Boat swapping, zapraszam viewtopic.php?f=3&t=23581

Pozdrawiam,
Krzysztof


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 mar 2019, o 14:21 

Dołączył(a): 20 sty 2019, o 12:15
Posty: 4
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Witam
Cóż szukałęm jachtu ale raz ze nie znalazłem tego co bym chciał w interesującej cenie to..poszedłem za waszymi radami:) .Postanowiełm w tym sezonie coś wyczarterowac ,zaznajomić sie z tym sprzetem u kogoś...tak bedzie lepiej i rozsądniej . A Zaglówke sobei kupie za 1-2 lata. Natomiast żeby tak całkowicie nie rezygnowac z mozliwosci neizaleznego pływania..zakupiłem ponton kolibri 360D + silnik Merkury 6 km..:) I w tym sezonie będę także zaznajamiał sie z Odrą pływając na tym sprzecie..w miedzyczasie zaś bede łapał podstawy na żaglówkach innych ludzi ...Myśle że to bedzie dobry kompromis i decyzja . Pontonik będe trzymał w marinie w Nowej Soli od czerwca do pazdziernika także pełen komfort. Dzieki za wszystkie rady, ten temat jest bardzo pomocny ;) pzdr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 kwi 2019, o 23:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 kwi 2013, o 23:06
Posty: 1183
Podziękował : 127
Otrzymał podziękowań: 231
Uprawnienia żeglarskie: ActiveCaptain & more
M@rek napisał(a):
Rozwoj bussinesu czarterowego nie ma zadnego zwiazku z regatami. W regatach jest u mas widoczny regres ale wynika on , moim zdaniem z niewlasciwymi dzialaniami zwiazku.

Masz tu pozytywny przykład na ścisły związek pomiędzy żeglarstwem/turystyką masową a żeglarstwem wyczynowym;

viewtopic.php?f=1&t=30201

Kol. Plitkinowi gratuluje pomysłu i szczęśliwego zakończenia. Wiem, że Jabłkowski Sailing Team także szukał sponsora. Nie wiem czy i jak im się udało ale wiem, że bez masowej turystyki żeglarskiej nie będzie pieniędzy na reklamę „żeglarską” i sponsoring.

Przypominam, że czekam na wykład o znaczeniu i historii terminu „walory nautyczne jachtu”.

_________________
Boat swapping, zapraszam viewtopic.php?f=3&t=23581

Pozdrawiam,
Krzysztof


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 sie 2019, o 21:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 kwi 2013, o 23:06
Posty: 1183
Podziękował : 127
Otrzymał podziękowań: 231
Uprawnienia żeglarskie: ActiveCaptain & more
M@rek napisał(a):
Prywatne podmiaty nie inwestuja u nas w rynek czarterowy bo zainteresowanie jest niewielkie a co za tym idzie rentownosc takich inwestycji na pograniczu oplacalnosci.

Perfekt czarter, perfekt jacht no i perfekcyjna marina.
Jestem właśnie po rozmowie z przemiłą parą „mazurskich żeglarzy” którzy po raz pierwszy wybrali się na żeglarski urlop w nasze „specyficzne” akweny.
Na moje pytanie, jak poradzili sobie z tymi wszystkimi nowymi i nieznanymi wcześniej zagrożeniami, spojrzeli po sobie i z wielkim zaciekawieniem poprosili o wyjaśnienia. W trakcie dość interesującej rozmowy stwierdzili, że żaden „stutysięcznik” ich nie przejechał a podczas tej jakże ostatnio dynamicznej pogody, żadna krótka fala ich nie zniechęciła do planowania następnego urlopu. Narzekali jedynie na brak towarzystwa gdyż jak stwierdzili nasze mariny po weekendzie są jak wymarłe i nie mogli się nadziwić gdzie podziewają się ci prawdziwi żeglarze. Niewątpliwie ma to swoje dobre strony ale na następny urlop planują wybrać się w dwa lub więcej jachtów, oczywiście mieli na myśli wyłącznie znane sobie jednostki typu „masurian concept”.


Załączniki:
Po prostu perfekt.jpg
Po prostu perfekt.jpg [ 194.72 KiB | Przeglądane 297 razy ]

_________________
Boat swapping, zapraszam viewtopic.php?f=3&t=23581

Pozdrawiam,
Krzysztof
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 sie 2019, o 09:07 

Dołączył(a): 27 sie 2018, o 18:57
Posty: 79
Podziękował : 35
Otrzymał podziękowań: 11
Uprawnienia żeglarskie: Żeglarz
SIRK napisał(a):
...Narzekali jedynie na brak towarzystwa gdyż jak stwierdzili nasze mariny po weekendzie są jak wymarłe i nie mogli się nadziwić gdzie podziewają się ci prawdziwi żeglarze...


Jak to gdzie? Na Bałtyku ;)

Pozdrawiam
Darek



Za ten post autor drek_z otrzymał podziękowania - 2: M@rek, reed
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 sie 2019, o 13:57 

Dołączył(a): 18 kwi 2014, o 16:10
Posty: 194
Podziękował : 35
Otrzymał podziękowań: 26
Uprawnienia żeglarskie: jsm
SIRK napisał(a):
Perfekt czarter, perfekt jacht no i perfekcyjna marina.
Jestem właśnie po rozmowie z przemiłą parą „mazurskich żeglarzy” którzy po raz pierwszy wybrali się na żeglarski urlop w nasze „specyficzne” akweny.


Widzisz idzie na lepsze, bo jeszcze 4 lata temu jak chciałem wyczarterować od nich MX26 to wymagali JSM, a na moje zdziwienie, dostałem odpowiedź , że to i tak jest ustępstwo, bo powinno być JSM + ŻJ.

Marcin


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 sie 2019, o 16:54 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 11:14
Posty: 7582
Podziękował : 3338
Otrzymał podziękowań: 1556
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
SIRK napisał(a):
M@rek napisał(a):
Przypominam, że czekam na wykład o znaczeniu i historii terminu „walory nautyczne jachtu”.


Wykladu sie nie doczekasz bo do "badaczy pisma" sie nie zaliczam :) Dla mnie to pojecie jest jasne, dla wiekszosci chyba tez. O definicje musisz zwrocic sie do specjalistow najlepiej z Akademii Morskiej :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 139 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 56 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Senior | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Projektowanie graficzne | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Ośrodek Żeglarski AM | Setką przez Atlantyk | Opieka Senioralna | Kapiszonownik


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL