Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 17 wrz 2019, o 23:49




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 217 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 4 gru 2012, o 20:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 11:24
Posty: 10141
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 846
Otrzymał podziękowań: 1613
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
Co to tam jest pod ?
Mowa o obrazku z dzialu pietro wyzej.
Catz

_________________
Naziolki - "w pysk wam mówię litość moje."


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 gru 2012, o 01:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 17:10
Posty: 12520
Podziękował : 8446
Otrzymał podziękowań: 1996
Uprawnienia żeglarskie: bez sensu
A jak wejść na to wyższe piętro?

MJS

ps.
bo fotka gdzieś zaginęła;
...pod klawiszem Delete chyba :roll:

_________________
Czasem jest tak, że to, co się liczy, nie da się policzyć,
a to, co daje się policzyć – nie liczy się wcale.
Albert Einstein


Zapraszam do realu;
... i na "Fejsa":
"Marian Strzelecki"
i "Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"


MJS


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 gru 2012, o 01:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 20:37
Posty: 11081
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1204
Otrzymał podziękowań: 1306
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Marian Strzelecki napisał(a):
bo fotka gdzieś zaginęła;

Ona jest tu Marianie viewtopic.php?f=57&t=13142&start=720#p189692 :)

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 gru 2012, o 02:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 17:10
Posty: 12520
Podziękował : 8446
Otrzymał podziękowań: 1996
Uprawnienia żeglarskie: bez sensu
Oo... o tą mi chodziło

otóż Wojciechu i Tomku poszłem* za Waszą radą
i wyciągnąłem stare kalki Knura SA i Knura SB
i zacząłem myśleć o nowych rysunkach,
które mógłbym kreślić w zimowe wieczory.
Monety (kilka) rzucane były losowo;
głównie na temat nowej nazwy wersji jachtu.**
Ponieważ Knur był projektowany przed wymyśleniem PIP'a***
muszę linie teoretyczne narysować od nowa.


* poszłem to na skróty - poszedłem byłoby
gdybym wszystkie obliczenia miał robić od nowa.
Na szczęście lj78 podjął się to zrobić na komputerze.
Ja niestety nie mam już cierpliwości do uczenia się na starość
nowego Cada (nawet jak sie zwie FreeSzip)
więc zrobimy współę. MJSlj78 :D
Na dzień dzisiejszy zastanawiam się w która stronę iść:
w komercję - czy ambitnie w ryzyko.

**może być; Knur SC lub SD a nawet SS...
bo Knura S.F. nie wybaczono by mi chyba na Mazurach. :lol:
S = sklejka; wersja A,B,C,...

**szkic z pod monety był już po opływaniu PIP'a


Załączniki:
Clipboard01.jpg
Clipboard01.jpg [ 18.2 KiB | Przeglądane 7410 razy ]
knur6.JPG
knur6.JPG [ 33.11 KiB | Przeglądane 7410 razy ]
Komentarz: Ogonek jako icek ;-)
znak knura.jpg
znak knura.jpg [ 21.81 KiB | Przeglądane 7410 razy ]

_________________
Czasem jest tak, że to, co się liczy, nie da się policzyć,
a to, co daje się policzyć – nie liczy się wcale.
Albert Einstein


Zapraszam do realu;
... i na "Fejsa":
"Marian Strzelecki"
i "Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"


MJS
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 gru 2012, o 09:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 12:32
Posty: 12363
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1443
Otrzymał podziękowań: 1440
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Czmu akurat "Knur" a nie np. "Miss Pigi" :lol:

_________________
Fellowship 28 s/y Dulcinea
POL 17017
MMSI 261184030

Jestem "gorszego sortu" i "specjalnej troski" ...



Za ten post autor Kurczak otrzymał podziękowanie od: Zuzanna
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 gru 2012, o 13:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 17:10
Posty: 12520
Podziękował : 8446
Otrzymał podziękowań: 1996
Uprawnienia żeglarskie: bez sensu
A jak by brzmiała nazwa Miss Pigi SB ? :lol: :lol:

MJS

ps.
Początek Knura był w czasach gdy taka nazwa duużo znaczyła;
a ja nie byłem publikowany w monopolistycznych wtedy Żaglach.

_________________
Czasem jest tak, że to, co się liczy, nie da się policzyć,
a to, co daje się policzyć – nie liczy się wcale.
Albert Einstein


Zapraszam do realu;
... i na "Fejsa":
"Marian Strzelecki"
i "Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"


MJS


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 gru 2012, o 14:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 17:22
Posty: 8375
Lokalizacja: Brzeg morza w Walii, United Kingdom
Podziękował : 3055
Otrzymał podziękowań: 2057
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
Kurczak napisał(a):
Czmu akurat "Knur" a nie np. "Miss Pigi" :lol:

pewno dlatego, ze to trademark lub inna innosc zastrzezona...

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.seawitch-sailing.co.uk

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 gru 2012, o 15:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 12:32
Posty: 12363
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1443
Otrzymał podziękowań: 1440
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
A to Marianie insza inszosć :D

_________________
Fellowship 28 s/y Dulcinea
POL 17017
MMSI 261184030

Jestem "gorszego sortu" i "specjalnej troski" ...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 gru 2012, o 17:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 11:24
Posty: 10141
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 846
Otrzymał podziękowań: 1613
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
Marian Strzelecki napisał(a):
zastanawiam się w która stronę iść:
w komercję - czy ambitnie w ryzyko.

W obie strony jednoczesnie - zadna to trudnosc dla faceta potrafiacego tak rzucic monete, by upadla na sztorc!
Marian Strzelecki napisał(a):
szkic z pod monety był już po opływaniu PIP'a

Czy wiesz jak zachowuje sie ten PIP z "poprawiona" czescia podwodna ( dziobowa? ) w porownaniu do oryginalu?
Dziob Knura wyglada przedziwnie. Podobne rozwiazanie widzialem w America Class w latach 90-tych.
Niektore jachty klasy Imoca maja wklesle linie na rufie....
Marian Strzelecki napisał(a):
zacząłem myśleć o nowych rysunkach, które mógłbym kreślić w zimowe wieczory.

Zycze wiec surowej i dlugiej zimy ! :roll:
Catz

_________________
Naziolki - "w pysk wam mówię litość moje."


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 gru 2012, o 20:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lip 2008, o 19:57
Posty: 2319
Lokalizacja: WZ
Podziękował : 481
Otrzymał podziękowań: 400
Uprawnienia żeglarskie: Xero z kota
Marian, masz jakieś nowe rysunki Knura?
A czy przypadkiem SB - to nie od "Stworzonko Boże" ? :)

_________________
Pozdrawiam
ŁJ



Za ten post autor LukasJ otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 gru 2012, o 20:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 01:53
Posty: 12745
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 1987
Otrzymał podziękowań: 2390
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Catz napisał(a):
Zycze wiec surowej i dlugiej zimy ! :roll:
Catz

Ja poproszę o krótką i ciepłą!!! (ze względu na rachunki za ogrzewanie i szybsze rozpoczęcie kolejnego sezonu, tuż po zapowiadanym Końcu Świata!) :D

Knur, na obrazku z komputera, wygląda dosyć, dosyć... :D

lj78 napisał(a):
A czy przypadkiem SB - to nie od

Ja chyba wiem co to była SB :evil:

_________________
Aloha!!! :)
Robert Hoffman
***
"Łysowatość jest atutem (testosteron wysoki!) przy castingu na osobę komplementarną do wyra i koryta." - by Narjess
"Wciąż tak wiele osób dba o to, abym się przypadkiem nie utopił, że pewnie będę musiał się powiesić." - moje


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 gru 2012, o 21:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lip 2008, o 19:57
Posty: 2319
Lokalizacja: WZ
Podziękował : 481
Otrzymał podziękowań: 400
Uprawnienia żeglarskie: Xero z kota
robhosailor napisał(a):
lj78 napisał(a):
A czy przypadkiem SB - to nie od

Ja chyba wiem co to była SB :evil:


Robert, też wiem co to było SB. I też - jak by był Knur PZPR, czy KnurUB ;)


Załączniki:
Komentarz: KnurSB z klasycznym dziobem.
KnurSBclassic.GIF
KnurSBclassic.GIF [ 14.08 KiB | Przeglądane 6946 razy ]
Komentarz: Knur a'la PIP
knur2.JPG
knur2.JPG [ 14.5 KiB | Przeglądane 6936 razy ]

_________________
Pozdrawiam
ŁJ
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 gru 2012, o 21:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 11:24
Posty: 10141
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 846
Otrzymał podziękowań: 1613
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
robhosailor napisał(a):
Ja poproszę o krótką i ciepłą!!! (ze względu na rachunki za ogrzewanie i szybsze rozpoczęcie kolejnego sezonu,

Doprawdy skrajny egoizm niektorych czasami mnie przeraza... Przeciez jak zima bedzie krotka, to Marian nic nie narysuje do konca! :evil:
Domagam sie wyjasnien roznic miedzy wersjami SA i SB i , jesli to inna innosc ( z tym konstruktorem nigdy nic nie wiadomo...), miedzy komercjalna ( tutufrutupeczekdrutu) i "ambitna".
Numer, ze nasz Marian Leniwiec mial takie pomysly ze dwie dziesiatki lat wczesniej, bardzo mnie zdumiewa.
Jesli zechce zeznawac wreszcie, to pewnie zdumienie wzrosnie jeszcze bardziej.
Catz

_________________
Naziolki - "w pysk wam mówię litość moje."


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 gru 2012, o 23:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lip 2008, o 19:57
Posty: 2319
Lokalizacja: WZ
Podziękował : 481
Otrzymał podziękowań: 400
Uprawnienia żeglarskie: Xero z kota
Oj tam, po prostu kolejne zwykłe, mazurskie żelazko, tyle że ze sklejki ;)
W dodatku z wklęsłym dziobem, co ma na celu skrócić linie wodną i dzięki temu przemienić kadłub w "rykoszetujący półmisek", or something like that... ;)

_________________
Pozdrawiam
ŁJ



Za ten post autor LukasJ otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 gru 2012, o 23:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 11:24
Posty: 10141
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 846
Otrzymał podziękowań: 1613
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
lj78 napisał(a):
W dodatku z wklęsłym dziobem, co ma na celu skrócić linie wodną i dzięki temu przemienić kadłub w "rykoszetujący półmisek"

Mylisz sie okrutnie...
Takie cuda rzeczywiscie robiono kiedys sto ( albo i wiecej ) lat temu w celu oszukania prymitywnej formuly regatowej, ktora brala pod uwage tylko dlugosc linii wodnej.
Szybko sie polapano i dopisano do formul ulamek dlugosci nawisow....
W America Class nie o formule chodzilo, ani o jej oszukiwanie, tylko o maksymalne wydluzenie slawnej fali granicznej.
Moze cos przegapilem, ale tam szukano na dziobie.
W klasie Imoca na rufie....
Marian ze dwa dziesieciolecia wczesniej kombinowal z obu stron... Chyba, bo obrazkow duzo nie widac :evil:
Catz

_________________
Naziolki - "w pysk wam mówię litość moje."



Za ten post autor Catz otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 gru 2012, o 23:30 

Dołączył(a): 27 gru 2010, o 22:36
Posty: 492
Lokalizacja: Warszawa-Wawer
Podziękował : 127
Otrzymał podziękowań: 57
Uprawnienia żeglarskie: wolny człowiek
lj78 napisał(a):
W dodatku z wklęsłym dziobem, co ma na celu skrócić linie wodną i dzięki temu przemienić kadłub w "rykoszetujący półmisek"


Rykoszetujący jak rykoszetujący, ale jak będzie po krótkich mazurskich falach napierd..... :-D

_________________
Pozdrawiam
Krzysztof Chajęcki "meping"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 gru 2012, o 23:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sie 2010, o 06:58
Posty: 2271
Podziękował : 265
Otrzymał podziękowań: 442
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Catz napisał(a):
Czy wiesz jak zachowuje sie ten PIP z "poprawiona" czescia podwodna ( dziobowa? ) w porownaniu do oryginalu?
To chyba pytanie do mnie. Część dziobową podwodną zmieniłem po przedstawieniu mi podobnego rozwiązania przez Waldka Kalendę który swoim PIPem przez wiele lat żeglował po naszym Bałtyku. Mówił mi, że zanim zmienił podwodną część dziobu to strasznie tłukł dnem na fali co było dla niego bardzo uciążliwe. Ja w warunkach żeglugi jeziorowej nie odczuwałem takiej uciążliwości jednak tłuczenie dnem o falę objawiało się coś jakby puszczanie płaskim kamieniem "kaczek" na wodzie. Na zachowanie mojego jachtu miało wpływ także zwiększenie ilości balastu w zęzie jak i dobalastowanie miecza. Mimo, że mam w zestawie żagli trzy foki ze sztormowym włącznie to w tym roku ani razu nie używałem mniejszego foka. Przy silniejszych wiatrach wystarczyło mi tylko zarefowanie grota. A jeżeli chodzi o wpływ zmiany części podwodnej to razem ze zwiększoną ilością balastu czułem, że jacht mocno siedzi w wodzie no i znikło klepanie dnem o falę.



Za ten post autor Marian J. otrzymał podziękowanie od: Catz
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 gru 2012, o 23:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 11:24
Posty: 10141
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 846
Otrzymał podziękowań: 1613
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
meping napisał(a):
Rykoszetujący jak rykoszetujący, ale jak będzie po krótkich mazurskich falach napierd.....

No wlasnie: jak?
Bardziej niz PIP na MP?
Co ciekawe: jak ludzie zobaczyli "pustaka" odmienca Raison, to tez zadawali sobie pytanie:
"Jak bedzie na wysokich, oceanicznych falach w pysk? "
I wiecie co? Wygral! W prestizowych regatach.
Chociaz fale mazurskie sa moze gorsze....
Catz



Wywaliłem, łącznie 4 posty ze świniami i im podobnymi do śmietnika - zamorderator lj78

_________________
Naziolki - "w pysk wam mówię litość moje."


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 gru 2012, o 00:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 17:50
Posty: 6065
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1268
Otrzymał podziękowań: 1488
Uprawnienia żeglarskie: sternik
To i ja się wymazuję.

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 gru 2012, o 00:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 11:24
Posty: 10141
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 846
Otrzymał podziękowań: 1613
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
Catz napisał(a):
Wywaliłem świnie i im podobne do śmietnika - zamorderator lj78

Moze warto dopisac skad?
Bo jeszcze ktos pomysli, ze to z moich tekstow, jako ze dopisano do mojego....
Catz Zdezorientowany

_________________
Naziolki - "w pysk wam mówię litość moje."


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 gru 2012, o 01:16 

Dołączył(a): 16 lut 2006, o 21:47
Posty: 1007
Lokalizacja: Brzozów
Podziękował : 57
Otrzymał podziękowań: 183
Uprawnienia żeglarskie: łódkarz jeziorny
Nie lubię poddawać krytyce cudzych projektów, tym bardziej takich "GURU" jak Marian, ale temat ciekawy, a nie wszystko mi tu pasuje.

Catz napisał(a):
W America Class nie o formule chodzilo, ani o jej oszukiwanie, tylko o maksymalne wydluzenie slawnej fali granicznej.


Nie wgłębiałem się nigdy w przepisy ACC, ale tam właśnie długość linii wodnej jest jednym z niewielu wyznaczników formuły, oprócz wyporności i powierzchni żagli. Chyba dla tego, przez te nawisy kombinują ze skracaniem jej w trymie pomiarowym i wydłużaniem podczas żeglugi.


Catz napisał(a):
Moze cos przegapilem, ale tam szukano na dziobie.


Ostatnio chyba też i na rufie nawisy urosły.

Catz napisał(a):
W klasie Imoca na rufie....


Tyle że tam zdaje mi się, starano się wypłaszczyć falę, aby ją wydłużyć.

Porównując to wszystko, (imoca z tyłu i ACC z przodu) mam dziwne wrażenie, że Marian brnie w odwrotnym kierunku. A przecież nie ograniczają go żadne formuły z długością linii wodnej w liczniku.

Z niecierpliwością czekam na teorię myszka.

Pozdrawiam
Przemek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 gru 2012, o 04:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 17:10
Posty: 12520
Podziękował : 8446
Otrzymał podziękowań: 1996
Uprawnienia żeglarskie: bez sensu
Qrwa
pisałem przez 3 godziny i poszło w diabły
idę spać.

czy te kretyny od Gatesa nie mogły przycisków;
Minimalizuj i Zamknij
dać po różnych stronach ekranu?

_________________
Czasem jest tak, że to, co się liczy, nie da się policzyć,
a to, co daje się policzyć – nie liczy się wcale.
Albert Einstein


Zapraszam do realu;
... i na "Fejsa":
"Marian Strzelecki"
i "Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"


MJS


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 gru 2012, o 17:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lip 2008, o 19:57
Posty: 2319
Lokalizacja: WZ
Podziękował : 481
Otrzymał podziękowań: 400
Uprawnienia żeglarskie: Xero z kota
Marian Strzelecki napisał(a):
czy te kretyny od Gatesa nie mogły przycisków;
Minimalizuj i Zamknij
dać po różnych stronach ekranu?

Podobno to jest amerykańska szkoła ergonomii - jeżeli podczas pracy pracownikowi jest zbyt miło i przyjemnie, to praca wykonywana jest niefektywnie. ;)

Marian, niecierpliwie czekamy na efekt tych 3 godzin, Catz'a i mnie zżera nieopisana ciekawość, myślę że nie tylko nas.

_________________
Pozdrawiam
ŁJ


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 gru 2012, o 17:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:33
Posty: 1208
Podziękował : 105
Otrzymał podziękowań: 169
Uprawnienia żeglarskie: zeglarz
lj78 napisał(a):
Podobno to jest amerykańska szkoła ergonomii .


I dla umilenia życia wymyślili układ klawiatury qwerty :D

Czekam równie niecierpliwie.

_________________
Pozdrawiam
Marian Jasiński


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 gru 2012, o 17:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 11:24
Posty: 10141
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 846
Otrzymał podziękowań: 1613
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
przemek napisał(a):
Chyba dla tego, przez te nawisy kombinują ze skracaniem jej w trymie pomiarowym i wydłużaniem podczas żeglugi.

Nie. Chodzilo o ksztalt dziobu i hydrodynamike, konkretniej o budowe fali dziobowej jak najbadziej z przodu.
przemek napisał(a):
Tyle że tam zdaje mi się, starano się wypłaszczyć falę, aby ją wydłużyć.

Tak - chyba niekoniecznie droga "wypłaszczenia", ale wlasnie o to chodzi.
lj78 napisał(a):
Catz'a i mnie zzera nieopisana ciekawość, myślę że nie tylko nas.

Mnie juz prawie zezarla....
Catz

_________________
Naziolki - "w pysk wam mówię litość moje."



Za ten post autor Catz otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 gru 2012, o 18:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 17:10
Posty: 12520
Podziękował : 8446
Otrzymał podziękowań: 1996
Uprawnienia żeglarskie: bez sensu
Wieczorem siądę i napiszę , a na razie :

priv do MJS:
Hej!
A może rozciągnąć Knura do 650cm długości,
tak by była większa różnica między nim a Pipem?
_________________
Pozdrawiam
Łukasz


Dlaczego na priv?
MJS
ps
Sam o tym myślałem:
A co pomarzyć o "Atlantyckich" nie można? :roll:

_________________
Czasem jest tak, że to, co się liczy, nie da się policzyć,
a to, co daje się policzyć – nie liczy się wcale.
Albert Einstein


Zapraszam do realu;
... i na "Fejsa":
"Marian Strzelecki"
i "Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"


MJS


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 gru 2012, o 18:24 

Dołączył(a): 16 lut 2006, o 21:47
Posty: 1007
Lokalizacja: Brzozów
Podziękował : 57
Otrzymał podziękowań: 183
Uprawnienia żeglarskie: łódkarz jeziorny
Tak jak pisałem, temat ciekawy.


Catz napisał(a):
Nie. Chodzilo o ksztalt dziobu i hydrodynamike, konkretniej o budowe fali dziobowej jak najbadziej z przodu.


Możesz napisać coś więcej w tym temacie?? Szczególnie o tej fali dziobowej??
Mnie się zawsze wydawało, że tymi "dziwnymi" dzióbkami, próbowano osiągnąć nic innego, jak efekt wydłużenia wodnicy pływania dla uzyskania efektu jak w jachcie z pionowym dziobem. W kasach jachtów, w których długości wodnicy nie ma w formule pomiarowej, chyba nikt czegoś takiego nie stosuje.

Pozdrawiam
Przemek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 gru 2012, o 19:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lip 2008, o 19:57
Posty: 2319
Lokalizacja: WZ
Podziękował : 481
Otrzymał podziękowań: 400
Uprawnienia żeglarskie: Xero z kota
A czy przypadkiem, tak "podcięty" dziób, nie jest to formą punt/scow'a??

Michalak który osiąga 8Mph (kto wie może nawet 8knt).


lub płaskodenny Fat Cat - całkiem ładnie idzie, pomijam kwestię klepania o falę.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=hVUA6gtEvaU&[/youtube]

Knurem650 na Barbados?? :)

_________________
Pozdrawiam
ŁJ



Za ten post autor LukasJ otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 gru 2012, o 19:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 01:53
Posty: 12745
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 1987
Otrzymał podziękowań: 2390
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
lj78 napisał(a):
Michalak który osiąga 8Mph (kto wie może nawet 8knt).

To Hapscut projektu Jima Michalaka, zbudowany w Teksasie przez Johna Goodmana - jest właśnie kadłubem typu scow, takim samym prawie, jakie były znane w USA już ponad 100 lat temu.

Zwróć uwagę, że łódka idzie z wiatrem i falą i swoje 8 Mph (jakie to mile? przypuszczam, że jednak morskie, czyli chodziłoby o węzły) osiąga "surfując", a wyhamowuje do około 5 Mph podczas wspinania się na falę, czyli prędkość średnia jest ze 6,5 Mph. Nie wiem więc, czy to rewelacyjna prędkość, dla stosunkowo lekkiej (chociaż płaskodennej łódki długości około 5,5 m. Taki BRS 17 "Doppio", na Zatoce Puckiej zaliczył przejście ze średnią prędkością podobną - robił dosyć długie półślizgi 7,5 węzła.

_________________
Aloha!!! :)
Robert Hoffman
***
"Łysowatość jest atutem (testosteron wysoki!) przy castingu na osobę komplementarną do wyra i koryta." - by Narjess
"Wciąż tak wiele osób dba o to, abym się przypadkiem nie utopił, że pewnie będę musiał się powiesić." - moje


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 gru 2012, o 20:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 11:24
Posty: 10141
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 846
Otrzymał podziękowań: 1613
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
przemek napisał(a):
Mnie się zawsze wydawało, że tymi "dziwnymi" dzióbkami, próbowano osiągnąć nic innego, jak efekt wydłużenia wodnicy pływania dla uzyskania efektu jak w jachcie z pionowym dziobem.

I miales racje.
Chodzi o wydluzenie "dynamicznej LWL", albo inaczej: o to by grzbiety obu fal granicznych byly oddalone od siebie bardziej niz to wynika z LWL rzeczywistej.
Za ojca pomyslu uwaza sie Laurie Davidson'a ( z ekipy projektowej Team NZ )
Efekt widac wyraznie i jest ( przynajmniej wizualnie... ) bardzo spektakularny: dziwna falka bryzgajaca wesolo do przodu! Da sie to wygooglac.
przemek napisał(a):
W klasach jachtów, w których długości wodnicy nie ma w formule pomiarowej, chyba nikt czegoś takiego nie stosuje.

Chyba nie, bo komu zalezy na jakichs dziesiatych czesciach wezla za cene watpliwej estetyki i wbrew obowiazujacej modzie?
I, co pewnie wazniejsze, wspomniane wyzej klasy ACC i Imoca sa skrajnie rozne: ACC to dinozaur wypornosciowy i juz prawie nikt na czyms takim sie nie sciga, wiec i nie buduje.
Przy okazji: Na zaprzyjaznionym forum jest watek " Dlaczego jachty maja ostre dzioby" - wynika z niego, ze chyba po to, by rozcinac wode. ;)
Catz Z Brzytwa Na Poziomki

_________________
Naziolki - "w pysk wam mówię litość moje."


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 217 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: bury_kocur, yotomeczek i 24 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Senior | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Projektowanie graficzne | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Ośrodek Żeglarski AM | Setką przez Atlantyk | Opieka Senioralna | Kapiszonownik


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL